מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול חדש באקספורגעליזה06/01/2014
אני טופלתי שנים בenaladex יצאתי מאיזון ול.ד ביומיים האחרונים נע בין 200/100 התחלתי בטיפול באקספורג היום בבקר נטלתי 2 כדורים ול.ד הוא180/100 מתי מתחילה השפעת הכדורים4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול חדש באקספורג - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי07/01/2014ההשפעה מקסימלית תהיה אחרי מספר ימים, עד שבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם בהריוןדלית04/01/2014
שלום רב
אני נמצאת בשבוע 35 להריוני במשך כל ההריון לחץ הדם שלי היה תקין ונמוך יחסית ( למרות שיש לי היסטוריה של חרדות ובמצבי לחץ , הלחץ דם והדופק שלי עולים מאוד ואני עושה מעקב בבית)
בשבועיים האחרונים שמתי לב במדידות שאני עושה בבית בישיבה לחץ הדם בממוצע הוא 135/85 לפעמים פחות קצת לפעמים גם 139/89 ובמצב שכיבה הלחץ דם מאוד נמוך 117/75 ומטה . רציתי לדעת האם התופעה הגיונית? אני יודעת שבבית החולים מודדים בעיקר בשכיבה אבל אני שמה לב שישנם שינויים בין המדידות , יש לציין שאין לי בצקות/ חלבון בשתן
אשמח לתשובתכם בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם בהריון - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/01/2014עליך לנבדק ע"י רופא נשים בגלל המספרים שאת מתארת הינם מעל הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אטקנד פלוס -תופעות לואיאבידן04/01/2014
שלום רב
האם שמוש באטקנד פלוס יכול לגרום עלייה ברמת הטריגליצרידים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטקנד פלוס -תופעות לואי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי05/01/2014אכן באטקנד פלוס יש משתן שיכול לגרום לעלייה בטריגליצרידים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםאנונימית03/01/2014
אמי בת 85 ובריאה דרך כלל, נוטלת רמיטנס 5 מ"ג בבוקר. במהלך שלושת הימים האחרונים לחץ הדם שלה הינו 168/67, דופק 64.
האם זה אופייני לגיל או שמדובר בלחץ דם גבוה הדורש התייחסות מעבר לטיפול התרופתי הנ"ל?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/01/2014לחץ הדם משתנה ואיננו קבוע לאורך הזמן.
לחץ הדם הסיסטולי שאת מתארת גבוה במקצת מעל המומלץ.
אם התופעה תמשיך יהיה מקום לשנות את הטיפול.
אין צורך בשינויים מידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארגומטריה וציפרלקסלימור01/01/2014
שלום אני נוטלת קרדילוק וציפרלקס לפני הבדיקה לא לקחתי קרדילוק אבל לקחתי ציפרלקס . האם הציפרלקס משפיע או מותר לקחת לפני הבגיקה. הציפרלקס נלקח כתוצאה מחרדת לחץ דם. הלחץ דם שנמדד בבדיקה הראשוני היה 125/80 הלחץ דם בשיא הבדיקה הכי גבוה נמדד 155/85
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארגומטריה וציפרלקס - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/01/2014לרוב ציפרלקס איננו משפיע על לחץ הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותנתיב01/01/2014
אני בן 44 סובל מפוליציצטק קידני יש לי לחץ דם גבוה ואני מטופל בכדור מסוג ויזודיפ קומבו 10 מל לאחרונה אני חש מן סחרחורת כאשר אני מתקופף או יושב על הריצפה ואז נעמד כמו כן הראיה שלי משתנה ואני רואה כמו פרוזקטור לפעמים לשניות אחדות אני בעצם רואה שחור ....זה יכול להיות השטיפול הפסיק להשפיע?או שיש לי לחץ דם נמוך כתוצאה מנטילת הכדור? בכלל אני קצת פרונואיד לגבי הבריאות ולא ממהר לגשת לקופ"חבמקרה הזה אני חייב ללכת לרופא שלי? או שזה יחלוף
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/01/2014כן כדאי לבדוק את לחץ הדם וללכת לרופא. יתכן שיש לך לחצי דם נמוכים מדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם?בני30/12/2013
שלום רב,
האם התוצאות מהתמונה מראים על לחץ דם? נורמלי/גבוה?
ואם כן האם כדי להתחיל לקחת תרופות....?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועכשיו עם התמונה
בני30/12/2013
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועכשיו עם התמונה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי30/12/2013הבדיקה גבולית אך עדיין בגדר הנורמה.
רצוי שהרופא שלך יראה את התשובה השלמה.
כעת לא היתי מתחיל טיפול באופן מידי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםמייקי27/12/2013
אני בן 65. בדרך כלל לחץ הדם שלי היה 120-130 על 80-85.
לפני כשבועיים נפלתי מכסא ונחבלתי ביד (לא שבר).
בזמן הטיפול מדדו לי לחץ דם והוא היה 160/90. הערך הגבוה חזר במדידות חוזרות בשבועיים אלה (הלחץ הנמוך היה 80-85).
רופאת המשפחה חושבת שבינתיים אין צורך בטיפול מיוחד, וצריך לחכות עוד קצת.
שאלותי: האם יתר לחץ הדם קשור לחבלה ביד? (+ כאבי שרירים)
אחרי כמה זמן אפשר להתייחס ללחץ הדם כאמיתי?
האם צריך להתחיל בטיפול כלשהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי28/12/2013חבלות פשוטות לא גורמות ללחץ דם גבוה.
אבל נטילת תרופות נגד דלקת מסוג של ADVIL יכולה לגרום לעליה בערכי לחץ הדם.
בערכים שאת מתארת לא רואה הנחייה לטיפול מידי.
היתי בודק פעמיים בשבוע במשך מספר שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנלדקס ולא עוזרחנה26/12/2013
שלום\
אני בת 50 חולת אוסטרופרוזיס מזה מספר שנים .מטופלת בפוסאלן בויטמין d ו סידן בשם קלציצו. בשנה האחרונה התחלתי לסבול מלחץ דם גבוה והתחלתי טיפול פעמיים ביום קרדילוק 2.5 מג.לאחר חודש שזה לא עזר הוסיפו לי פעמיים ביום אנלדקס 5 מג.הייתי ככה כמה חודשים וזה לא התאזן .בחודש האחרון אמרו להכפיל את האנלדקס ל10 מג פעמיים ביום פלוס הקרדילוק שאני לוקחת. לחץ דם יורד לי רק לכמה שעות ביום ל140.על 88 ושוב עולה ל170 על 90.עכשיו המליצו לי להחליף את האנלדקס באקספורג 5 מג /80 מג.מה דעתך?למה לחץ הדם שלי לא יורד.עללי לציין שאני רזה לא מעשנת ואין לי שומנים גבוהים כמו כן כל הבדיקות שלי תקינות.
בנוסף אם אחליף לאקספורג כיצד אעשה את ההחלפה עם האנלדקס האם בהדרגה או שיום אחד פשוט אתחיל לקחת את האקספורג וזהו.
אני מאוד מודה לך אני מאוד מיואשת כבר ו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנלדקס ולא עוזר - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי27/12/2013אפשר להחליף את התרופות באופן חד.
באקספורג' יש 2 תרופות שמורידות לחץ דם ב 2 מנגנונים שונים.
תמיד יש שאלה של כמה מלח את אוכלת.
במידה ולחץ הדם לא יסתדר עם הטיפול הנוכחי אציע להתיעץ עם נפרולוג או מומחה אחר בלחץ דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםאורחת24/12/2013
אני גבולי על יתר לחץ דם
הרופאה המליצה על כדורים אבל אמרה שיש דרכים להוריד גם ללא כדורים כי אני ממש על הגבול הדק
מלבד כושר גופני ותזונה האם ישנם דברים נוספים ( צמחי מרפא,הומאופתיה .... ) שיכולים לסייע לי בהורדת לחץ הדם שלי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/12/2013ירידה במשקל, פעילות גופנית, הגבלב באכילת מלח והגבלה בשתיית אלכוהול. כל אלה יכולים להוריד את לחץ הדם. אם אתה צריך תרופה, כדאי לקחת כדור שמוכח מוריד את לחצי הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי הורדת לחץ דם:
שירלי27/12/2013קודם כל תוסיף להמלצות הרופאה גם למקסם שלווה ורוגע, להמנע ככל הניתן מכעסים וכדומה.
לא פשוט, אבל עשה כמיטב יכולתך למצוא את הדרך לעשות זאת.
לי הנטורופתית המליצה על שום ובאופן ספציפי על כמוסות אבקת שום אורגני. השום מגן מפני מחלות לב.
מציעה שתתייעץ עם נטורופת על המינון המומלץ לך ותבחן עמו אם יש המלצות נוספות המתאימות למצבך הרפואי.
איחולי בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת יחס פרוטאין קריאטנין--בהמשך למשה24/12/2013
שלום דוקטור,
קודם כל תודה על תגובתך. בהמשך לשאלתי ולתגובתך,ברצוני לציין ,כי יש לי תור לנפרולוג רק עוד חודשיים,ולפי תשובתך ,האם עלי להקדים את התור.?אדגיש כי הבדיקה שעשיתי הינה דגימה ולא איסוף.וממה שהבנתי מהנפרולוג,בבדיקה כזו הכי חשוב זה היחס פרוטאין קריאטנין שבמקרה שלי נשאר יציב. בשאלתי הקודמת לא ציינתי עובדה זו, ולכן שואלת שוב האם זה נכון? או שעלי להסתכל על עליית החלבון?
(ראה תגובתך לשאלתי מיום 22.12.13 ()
הנני במתח רב
מתנצלת מראש ומליוני תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת יחס פרוטאין קריאטנין--בהמשך ל - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/12/2013עכשיו שיודעים שיש חלבון מעל הנורמה, רצוי לכמת לסך ההפרשה ב- 24 שעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת יחס פרוטאין קריאטניןמשה22/12/2013
שלום דוקטור,
בידי שתי תוצאות בדיקות שתן במעבדה שנעשו בהפרש 40 יום.
בדיקה ראשונה:
protein ' tot quant-urine ---1.27 g/l
protein total/creatinine ---0.98 gr
creatinine urine --130.0 mg/dl (24.0-392.0)
בדיקה שניה שנעשתה לאחר 40 יום:
proteine 'tot quant-urine-- 1.73 g/l
protein total/creatinine --0.99 gr
creatinine urine --174.0 mg/dl (24.0-392.0)
האם אני אמורה להבין שאני בעלייה משמעותית של חלבון?מה ניתן להסיק מהקפיצה בתוצאות,לאור העובדה שהנני נוטלת כדורים להורדת חלבון? מה עלי לעשות? איזה נתון משלושת מרכיבי הבדיקה הוא הכי חשוב מבחינה נפרולוגית?
בבדיקה לפני 3 חודשים יחס פרוטאין/קריאטנין 0.86.
אודה על תשובתך מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת יחס פרוטאין קריאטנין - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/12/2013במספרים שאת מתארת הערך החשוב הינו כמות הפרשת החלבון ב- 24 שעות.
אכן יש עליה תוך כדי טיפול לכן יש מקום להתיעץ (שוב?) עם נפרולוג על המשך הבירור וטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניטור ילדמסוכרר 201322/12/2013
שלום בן 61
אני בעל נטייה של לחץ דם גבוה הרבה שנים עם תסמונת החלוק הלבן ולכן אני בודק את עצמי בבית 3 בדיקות אחד אחרי השני בראשון הלחץ דם גבוה ואני מרגיש את הדופק קופץ , השני בירידה והשלישי תקין בתוך מספר דקות
מטופל מספר שנים עם אנדלקס 20 מג פעם ביום בבוקר
לאחרונה בבדיקה שיגרתית נמצא כי אני עם סוכר 128 וחלבון בשתן מעל הנורמה
כמו כן אני משתמש בתרופה REMOTIV 500 פעם ביום על חרדות
על איזה בדיקה אני צריך להסתמך כשאני בא לרשום ערכים של יתר לחץ דם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניטור ילד - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי22/12/2013הממוצע ביניהן. יתכן ואם תמדוד 5 פעמים תראה לחצי הדם נמוכים עוד יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןיוסי20/12/2013
שלום
בבדיקת דם ושתן שגרתית, לראשונה בחיי הופיע ממצא של סוכר בשתן ברמה של 30 MG/DL.
זאת בשעה שהסוכר בדם תקין - 89 (65-100), וכן סוכר תלת חודשי תקין - 5 (4.00-5.70).
אינני סובל מסוכרת.
מה יכולה להיות הסיבה? יש סיכוי שישנה סכרת סמויה (על אף התוצאות התקינות בבדיקת דם)?
האם יש לחשוש לבעיה כלייתית?
יש לציין שגם נמצא חלבון בשתן: - פרוטאין- 10 MG/DL.
מה המשמעות של זה, והאם יש קשר בין הסוכר לפרוטאין בבדיקת השתן?
האם הממצאים הללו דורשים מעקב/בירור נוסף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/12/2013אם בדיקת המוגלובין A1c תהיה תקינה אפשר לשלול סוכרת ואז יש ביטוי של מחלה כלשהי בכליה. רצוי להבדק ע"י נפרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרתי על הבדיקה שוב
יוסי23/12/2013תודה רבה על המענה המפורט
יש לציין שבדיקת השתן המדוברת (עם הסוכר והחלבון) היתה לפני כשלושה חודשים (לא שמתי לב לזה)
ביקשתי מהרופא הפנייה לבדיקות מעבדה
תוצאות בדיקת שתן כללי היו תקינות, ללא סוכר וללא חלבון.
להלן תוצאות בדיקת דם + יחס אלבומין קריאטנין בשתן:
(BUN 9.00 MG/DL (4.60- 21.00 (.*.......)
(TOTAL PROTEIN 7.33 G/DL (6.20- 8.50 (...*.....)
(ALBUMIN SERUM 4.58 G/DL (3.50- 5.50 (....*....)
(ALBUMIN/CREATINE RATIO-U 3.00 MG/G (0.00- 30.00 (*........)
CREATININE U CONC. 233.20 MG/DL
MICROALBUMIN CONC. 0.70 MG/DL
האם עדיין נדרש בירור נוסף (מעבדתי/הדמייתי) כלשהו?
האם יש צורך בבדיקת מעקב ?
האם הזמן שעבר (3 חודשים בערך) משנה משהו לגבי התוצאות?
מה יכולה להיות הסיבה שבכל זאת היה בבדיקה סוכר וחלבון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לקבל תשובת המשך לשאלה
יוסי29/12/2013בכדי לדעת איך עלי להתייחס להמשך
תודה רבה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרתי על הבדיקה שוב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי29/12/2013הבדיקות אכן תקינות.
אם בעוד 3 חודשים ימשיכו כך, יש צורך במעקב בלבד, פעם בשנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוההקובי19/12/2013
אני כותב את מילותיי כאן לאחר שהסתבר לי שמהיום אני שייך לאכלוסיה של האנשים עם לחץ דם גבוהה.
אני בן 38 , הרופאה שלי ביקשה שאני יעשה ניתור לחץ דם, שבו התברר שיש לי לחץ דם ביום 155/98 ובלילה 122/70.
אני במקרה בתקופה האחרונה שמעתי בחדשות, שהמדדים של 120/80 כבר לא נכונים ו ישנם מדדים אחרים טיפה יותר גבוהים (אני חושב 140/95 או 135/90 לא זוכר בדיוק)
השאלה שלי האם כדי לקחת כדורים מעכשיו ואז להיות כבול לכל החיים , או פשוט להתחיל לעשות דיאטה (שכחתי לציין גובהי 185 משקלי 112) , לעשן פחות (מעשן בממוצע 8 סיגריות ביום)
אני שואל זאת מיכון שאני מבין שאני מאוד גבולי ולא כמו שהרופאה מתארת זאת,
ואני רואה שבלילה הלחץ שלי תקין.
אני חושב שבמידה ויש בעיה בלחץ דם הבעיה אמורה להיות לכל תקופת היום, מה שמציין שביום כאשר אני בעבודה (עבודה בלחץ ) טבעי שהלחץ דם יעלה.
אני אודה לך אל תשובתך, כי ברגע זה אני מאוד מתלבט האם להתחיל לקחת את התרופה
או לא.
בתודה מראש
קובי הרשקוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוהה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/12/2013יש לך יתר לחץ דם. שלחצי הדם בלילה נמוכים יותר יש משמעות בגלל שאכן באופן נורמלי ערכי לחץ הדם אמורים לרדת בעת השינה. לחץ הדם הגבוה אינו קשור עם העבודה או עם רמת הרוגז בשעות הפעילות.
ערך המטרה של הטיפול לא השתנה בשביל אנשים שאין גורמי סיכון אחרים וממשיך להיות מתחת ל- 140/90.
אם תגיע רק עם דיאטה ומאמץ גופני או תהיה זקוק לתרופות, הזמן יגיד.
אגב, כדאי להפסיק לעשן לגמרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם גבוהה
קובי19/12/2013כלומר מה שאתה אומר שכדי שאני אתחיל עם הטיפול התרופתי, ולראות בהמשך כמובן ע"י בדיקות לחץ דם קבועות שאני אבצע למשך התקופה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם גבוהה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/12/2013המשמעות הינה שיש להוריד את לחץ הדם שלך עם טיפול תרופתי או בדרכים אחרות.
אם תתחיל טיפול, ובהמשך תרד במשקל אולי אפשר יהיה להוריד את מינון התרופה או להפסיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



