מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נבטי קייל טובים כמו העלים?אנה14/09/2016
שלום,
רציתי לישאול לגבי נבטי קייל,
האם נבטי קייל טובים כמו העלים?
ומה הכמות שרצוי לאכול ביום מנבטי הקייל כדי לקבל את היתרונות ולהפיק מהם תועלת?
תודה אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קייל
צחי כנען18/10/2016הנבטים מספקים פחמימות וחלבונים לעומת העלים המספקים בעיקר תרכובת הנקראית כלורופיל וכמובן גם אשלגן.
כמו הנבטת קטניות כדאי לאכול מדי יום או מספר פעמים בשבוע. אין הגדרה פורמאלית וברורה לכמות הרצויה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב אורז טבעי מכיל סוכר?סופי09/09/2016
שלום רב,
רציתי לשאול לגבי חלב אורז טבעי,רשום עליו אינו מכיל סוכר
ולמרות זאת הוא מתוק
מה יכול להיות ההסבר לכך שהמשקה אינו מכיל סוכר ולא ממתיק אחר ולמרות זאת הוא מתוק ?
תודה למענה
סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלב אורז - תגובה
צחי כנען14/09/2016תרשמי את כל הרכיבים על גבי האריזה ואומר לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב אורז בהמשך לתשובה
סופי04/10/2016שלום לצחי כנען,
בהמשך לשאלתי ,בענין חלב אורז
הרכיבים הם
מים,
אורז(14%)
שמן חמניות
מלח ים
ללא תוספת סוכר
אנרגיה:55 קק"ל
חלבונים:0.4 גר'
פחמימות:1.1 גר"
שומן 1.1 גר'
נתרן: 40 גר"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב אורז
צחי כנען17/10/2016שלום רב,
על פניו אין סיבה לטעם המתוקפרט כמובן לאורז. החימום שלו כמו בדייסה יוצר טעם כזה.
דרך אגב קרוב לוודאי שכמות הפחמימות הם 11 גרם ולא 1.1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכת סידן ממזון במקום תוסףסופי04/09/2016
שלום רב,
אובחנתי בבדיקת צפיפות עצם שיש לי אוסטופניה,
אני לא מעוניינת לקחת תרופה או תוסף מזון,ומעדיפה לקבל סידן ממזון,
מה דעתך על התפריט הנ"ל האם זה מספיק?
אני אוכלת על בסיס יום יומי, 3-4 פרוסות גבינה צהובה+יוגורט אחד
טוחנת 2-3 כפות שומשום מלא
וכמה כפות גבינת ריקוטה עיזים 5%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכת סידן ממזון במקום תוסף - תגובה
צחי כנען05/09/2016בריאות העצם שלך איננה נקבעת ע"פ כמות הסידן שאת צורכת למרות שזהו המיתוס השכיח.
צפיפות העצם תלויה באיכות התזונה הכללית שלך- עד כמה את מרבה באכילת מן הצומח - פירות, ירקות, אגוזים , קטניות ודגנים מלאים ומפחיתה מן החי.
הגנטיקה היא גורם מפתח כמו תמיד וכמובן ביצוע פעילות גופנית מגוונת ויום-יומית.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחת בוקר בתפריט היומי מה מומלץ?שלומי כהן31/08/2016
שלום רב לפורום תזונה קלינית.
שלום רב לכם. רציתי לשאול משהו לגבי התפריט שלנו..
התפריט שלנו כאמור מורכב מ-5-6 ארוחות...3 ארוחות עיקריות ועוד 2-3 ארוחות ביניים...
אחוז הפחמימות בתפריט הוא צריך להיות בין 50%-60%..
ואני את האמת כל יום אוכל ככה..אני אוכל כל יום לפחות 5 ארוחות ביום..ואני מרבה באכילת פירות וירקות כל יום..
אני כל יום אוכל מלא פירות וירקות...באמת..
ואפילו יש לי תפריט מתזונאית..תפריט של 5-6 ארוחות..גם את הארוחה השישית יש לי בתפריט...
בכל מקרה פשוט הרבה אנשים בזמן האחרון התחילו להגיד לי שאני קצת נראה רזה...
ואני אוכל כל יום לפחות 5 ארוחות וגם את הארוחות ביניים..
ורציתי לשאול משהו לגבי ארוחת בוקר...
אם אני אוכל בארוחת בוקר דגני בוקר עם חלב..
יוגורט..
ואז לחם מלא עם גבינה/סלט ירקות..זה הרבה מדי בשביל ארוחת בוקר???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחת בוקר בתפריט היומי מה מומלץ? - תגובה
צחי כנען05/09/2016לא נשמע הרבה מדי ותישקל-תבדוק את עצמך אחת לכמה שבועות.
במידה ואתה אכן מרזה תצטרך להגביר את צריכת הקלוריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה גדולה של חלבון ממאכליםדינה22/08/2016
שלום
אני שוקלת 56 ק"ג ולפי הבנתי צריכה לצרוך 56 גרם חלבון בפועל ני צורכת הרבה יותר
יוצא שבכל ארוחה אני צורכת חלבון התזונה שלי מורכבת מגבינות דגים אגוזים לחם חיטה מלא טונה קינואה. האם צריכה כזאת מסוכנת לבריאות ואיך אני מפחיתה את הכמויות של החלבון לציין שאני בדיאטת סוכרת ולוקחת 1 גלוקומין ביום.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה גדולה של חלבון ממאכלים.......... - תגובה
צחי כנען23/08/2016אין בעיה ואפילו עדיף לצרוך מעל 1 גרם לקג משקל גוף (ואפילו 1.5 גרם) במיוחד בדיאטה לאיזון סוכר.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להבדיל בין קינמון סיני לציילוןדינה19/08/2016
שלום
אני צורכת כפית קינמון אבקה ביום שנקנה בסופרים
קראתי שיש שני סוגים סיני וציילון
הסיני מסוכן לבריאות וכתוב שעדיף לצרוך את הציילון
ברכיבים שעל גבי האריזה בחלק מהחברות מצויין 100% טהור
ובמוצר של רמי לוי כתוב רק קינמון
איך אני יכולה לדעת מהו הקינמון הציילון איך להבדיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להבדיל בין קינמון סיני לציילון - תגובה
צחי כנען22/08/2016אינני מכיר את המוצר אך מניסיוני הנכון ביותר לפנות ליבואן/יצרן.
רק מידע ישיר יהיה אמין
אשמח לעידכון בפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף סידן אמורפי דנסיטיסופי17/08/2016
שלום,
מה ידוע על תוסף הסידן אמורפי דנסיטי,
לפי מה שקראתי אין מספיק מחקרים על התוסף הזה,האם התוסף מומלץ ? מה הם תופעות הלואי ?
אשמח לקבל תשובה
סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוסף סידן אמורפי דנסיטי - תגובה
צחי כנען17/08/2016אכן כנראה שיעור הספיגה גבוה יותר בצורה כזו על פני תרכובות סידן אחרות.
יחד עם זאת אין זה אומר שספיגתו מבטיחה יעילות רבה יותר במניעת אוסאופרוזיס ושברים.
בעיניי נטילת סידן לרוב הנשים מיותרת ויש להעריך לכל אדם את מידת הצורך והאפקטיביות אם בכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשים שחורים או כתומיםסופי15/08/2016
האם עדשים שחורים או אדומים בריאים וכמה צריך לאכול מהם בארוחה כדי להפיק מהם תועלת?
אשמח לקבל את דעתכם
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשים שחורים או כתומים - תגובה
צחי כנען17/08/2016הם בריאים באותה מידה.
מזון איננו תרופה שיש לה מינון והתוויה.
שעועית שחורה/אדומה/לבנה שייכת למשפחת הקטניות העשירה בחלבונים וסיבים תזונתיים וכדאי בהחלט לשלבם בתזנתנו היום-יומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתרונות אבקת קקאו טבעיתסופי15/08/2016
שלום,
שותה משקה מאבקת קקאו טבעי אורגני ,אני לוקחת כפית לכוס,
אני יודעת שאבקת קקאו מכילה חומרים בריאים,
השאלה עד כמה הכמות של כפית אחת משמעותית כדי לקבל את יתרונות הקקאו?
תודה
רינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקאו
צחי כנען18/10/2016קקאו מספק כמות גדולה מאוד של תרכובות אנטי חימצוניות (אנטיאוקסידנטים) ובהחלט בכפית יש כמות יפה.
כדאי קקאו כמובן ללא תוספת סוכר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי טיפולים כימותרפים-לא מצליח לרדת במשקלאבי08/08/2016
שלום רב.
אני בן 47 ובשנה האחרונה חליתי בסרטן ועברתי טיפולים כימותרפים.
החלמתי מהסרטן אך אינני יכול לחזור לעבודה שבה עבדתי בתור מתקין(עבודה פיזית) כי אני סובל כעת מנוירופתיה עקב הטיפולים הכימותרפים שעברתי.
אני כבר 4 חודשים יושב בבית מאז שהחלמתי ולא יכול לעשות אפילו ספורט (למעט הליכה)בגלל הנוירופתיה והכאבים הנוירופתים שיש לי.
הבעיה שלי שאני מתחיל לעלות במשקל ואינני מצליח לעצור זאת.
אני עולה בממוצע ק"ג אחד במשך שבוע וזאת למרות שהתזונה שלי מאוזנת ואינני אוכל חטיפים,מתוקים,דברי מאפה ואפילו לחם הפסקתי לאכול,אך שום דבר לא עוזר.
התפריט היומי שלי בנוי כך.
בבוקר-אחרי כוס קפה עם כפית שטוחה של סוכר,אני אוכל דיסה משיבולת שועל שאחריה אני לא אוכל כלום עד הצהריים.רק שותה מים.
בצהריים-אוכל ארוחה מלאה,בדר"כ אורז(רגיל)עם עוף או בשר-הפסקתי אפילו לאכול תפו"א שמלא פחמימות.
בערב-סלט גדול עם קומץ אגוזי מלך וחמוציות מתובל אך ורק בשמן זית,לימון,מלח ופלפל.
בין הארוחות,אני אוכל מידי פעם פירות ושותה אך ורק מים.
למרות הנ"ל,אני עולה במשקל ק"ג במשך שבוע.
המשקל שלי לפני מחלת הסרטן היה 72ק"ג והיום 77ק"ג.
ראוי לציין שלפני המחלה,אכלתי חופשי מכל הבא ליד ולא בצורה מסודרת ומאוזנת עם מאכלים בריאים כמו היום,אך מצד שני,עקב סוג העבודה שלי,הייתי כמעט כל היום על הרגליים ומן הסתם הייתי פעיל ואקטיבי ולא פסיבי כמו היום.
שכחתי להזכיר גם שמאז שהרגשתי שאני עולה במשקל,התחלתי לעשות הליכות כמעט כל יום במשך שעה למרות הכאבים הנוירופתים שיש לי,אך שום דבר לא עוזר ואני ממשיך לעלות במשקל.
בנוסף,גם הכולסטרול הרע שלי עלה מ-180 לפני המחלה ל-220 כיום וזאת למרות שאני כמעט ולא אוכל מאכלים שאמורים לגרום לכולסטרול לעלות.
אודה לך אם תוכל לייעץ לי איך בכל זאת לנסות לרדת במשקל ואיך להוריד את הכולסטרול וסליחה מראש על ההודעה הארוכה.
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי טיפולים כימותרפים-לא מצליח לרדת במשקל - תגובה
צחי כנען10/08/2016הי אבי, אכן היה שינוי משמעותי במאזן האנרגיה - ההוצאה הקלורית ירדה דרמטית.
גם אם אינך מנשנש ואוכל הרבה יותר טוב תצטרך להפחית את הצריכה הקלורית, גש לדיאטנית בקופת חולים (חינם) ותקבל יעוץ אישי ולא כוללני- המתחשב בסדר היום, אילו מזונות אתה אוהב ואילו פחות, המצב הבריאותי וכו'
בהצלחה ובריאות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתוח כלשהו פותר את בעיית הנשנושיםענבר08/08/2016
והתאווה הגדולה לשוקולד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתוח כלשהו פותר את בעיית הנשנושים - תגובה
צחי כנען08/08/2016כיום אין ניתוח כלשהו המכוון למערכת העצבים האחראית על הרצון "לנשנש"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחות ביניים שומנים בריאים בתפריט היומישלומי כהן31/07/2016
שלום רב ובוקר טוב/צהריים טובים לכם..
שלום..היי..אני רוצה לשאול משהו לגבי ארוחות ביניים בתפריט היומי..
ארוחת ביניים שהיא אגוזים,שקדים ופרי..
אז אפשר לאכול 3-4 אגוזים ו-3-4 שקדים..זה בסדר??אתם מבינים למה אני מתכוון..?
אני מתכוון ושואל שארוחת ביניים אגוזים,שקדים ופרי...אז כמה מכל אחד..כמה מהאגוזים וכמה מהשקדים??
3-4 מכל אחד זה בסדר??
מחכה לתשובה ויום טוב ומקווה שהסברתי את עצמי טוב.
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחות ביניים שומנים בריאים בתפריט היומי - תגובה
צחי כנען01/08/2016מה רע בלאכול אגוזים עם פירות ? טעים מאוד :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחמים באישור האגודה למלחמה בסוכרתדינה27/07/2016
שלום
אני שומרת דיאטה לסוכרת ואני נתקלת בבעיה שכל הלחמים מקמח מלא שמאושרים על ידי א.י.ל. יש בין המרכיבים :מולסה,לתת שעורה,דקסטרוזה. לפי מיטב ידיעתי אלו צורות של סוכר . האם הכמות של הנ"ל היא מזערית וניתן לצרוך לחם זה ללא חשש ,או שזה עשוי לעלות רמות סוכר בדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחמים באישור האגודה למלחמה בסוכרת - תגובה
צחי כנען27/07/2016אכן הכמות היא מזערית ואין חשש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם פתיתי שיבולת שועל של קוואקרדינה13/07/2016
האם נחשבים לשיבולת מלאה למרות שלא מצויין על גבי האריזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם פתיתי שיבולת שועל של קוואקר - תגובה
צחי כנען18/07/2016לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם שמכיל בחלקו קמח אורז מלאאורית13/07/2016
שלום רב,
אני צורכת על בסיס יומי 4 פרוסות לחם "בריאות" שאינו מכיל חומרים משמרים. כל הקמחים שהוא מכיל הם מלאים ובין הקמחים הוא מכיל "קמח אורז מלא". בזמן האחרון התפרסם שאם צורכים אורז מלא זה יכול להיות מסוכן. האם עלי לדאוג מכך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם שמכיל בחלקו קמח אורז מלא - תגובה
צחי כנען18/07/2016קרוב לוודאי שאין כל סכנה בצריכת קמח אורז ועוד מעורבב עם 3 אחרים.
משרד הבריאות הוציא נייר עמדה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)


