מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רגישות לדגנים מלאים ולגריסי פנינהמיקה06/07/2016
שלום
יש לי רגישות ללקטוז כבר הרבה שנים.
לפעמים יש לי את אותה התחושה של נפיחות וכאבי בטן גם כשאני אוכלת דברים ללא לקטוז.
זה קרה למשל בימים שאכלתי כוסמת בשילוב של בטטה, או בימים שכל שאכלתי היה יוגורט ממותק בבוקר ובצהריים גריסי פנינה. האם יכול להיות שדגנים מלאים גורמים לאותן תופעות של כאבי בטן ונפיחות כמו הלקטוז? אם כן, האם יש להוציאם מהתזונה או שיש לכך טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לגריסי פנינה - תגובה
צחי כנען06/07/2016שלום רב,
סיבים תזונתיים לעיתים גורמים לאותה נפיחות, גזים וכו'.
דגנים מלאים, קטניות, אגוזים עתירי סיבים ולכן "רגישים" כמוך צריכים לשים לב לכמותם.
אין ממש פיתרון אלא בהפחתה בכמות הנצרכת לחילופין ליטול תוסף אינזימי עיכול, לטעמי מיותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנזימי עיכול
מיקה06/07/2016מה תפקידם של אנזימי העיכול? האם זה תוסף טבעי והאם ימנעו את התופעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנזימי עיכול - תגובה
צחי כנען06/07/2016אינזימי העיכול נלקחים בטבליה עם האוכל ותפקידם לעזור לאינזימי העיכול הטבעיים להשלים את העיכול.
יש טבליות המכילות א תאינזים הלקטאז המפרק את הלקטוז שבחלב ואז ניתן בד"כ לצרוך מוצרי חלב בצורה נעימה יותר , ללא כאבי בטן (למרות שלעיתים גם זה לא עוזר) ויש טבליות המכילות אינזימים אחרים הקשורים בפירוק סיבים תזונתיים
המלצתי - להקשיב לגוף ללא נטילת תוספים ולדעת אילו מזונות בעיתיים ואילו ניתן אך בכמות מדודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשרייה
מיקה07/07/2016תודה רבה
האם השרייה של הגריסים תעזור להפחית את התופעה או שם קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשרייה - תגובה
צחי כנען07/07/2016לא תעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללי על משקל הגוף והגובה ביחס המתאים.שלומי כהן28/06/2016
שלום רב צחי כנען. אחה"צ טובים לך.
היי צחי. רציתי לשאול ומקווה שזה בסדר ..רציתי לשאול...אם בנאדם בגובה של 1.66
ושוקל 65.7 ובן 23 וחמישה חודשים..אז זה נחשב בסדר המשקל או שזה רזה מדי??
וחוץ מזה בכלליות משקל גוף תקין צריך להיות פחות מהגובה או מעל הגובה.....או שזה לא משנה??
מחכה לתשובה ויום טוב.
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כללי על משקל הגוף והגובה ביחס המתאים. - תגובה
צחי כנען29/06/2016משקל "אידאלי" איננו תלוי בגובה אלא באחוז השומן ובכלל בהרגשה הכללית של האדם.
כל הנוסחאות לפי גובה הן כלליות ולא הייתי ממליץ לבודק את עצמך לפיהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופן בכמות ומספרים לידע הכללי וההבנהשלומי כהן16/06/2016
בוקר טוב לפורום תזונה קלינית.
בוקר טוב ושלום רב לצחי כנען.היי צחי.
רציתי לשאול ולהגיד שאם נגיד אומרים לנו חופן אגוזי מלך בתזונה...
אז כמה זה חופן במספרים??7 אגוזים זה חופן??
אני שואל מה הכמות המספרית שמוגדר במילה חופן?? ובכלל לא רק אגוזים....חופן של מששהו..
הכוונה לשבע??זה הכמות??
מחכה לתשובה ויום טוב,סופ"ש נעים שלך ושבת שלום שתיהיה לך..
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופן בכמות ומספרים לידע הכללי וההבנה - תגובה
צחי כנען16/06/2016חופן בעולם התזונה בד"כ 6-8 חצאיים א. מלך או 10 שקדים למשל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליקובטור פילורי - תוספי מזון?אסתר06/06/2016
התחלתי לקחת תרופות מוקסיפו קרין ואומפרדקס האם צריך לקחת תוסף מזון
כלשהו ואיזה הכי רצוי בכדי להחזיר לגוף את החיידקים הטובים
איזה חלב מותר לשתות בזמן הטיפול?
האם מותר לצרך טופו?
וממה הכי צריך להזהר
בברכה ובתודה
אסתר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקובטור פילורי - תוספי מזון? - תגובה
צחי כנען08/06/2016תסיימי את הטיפול האנטיביוטי ואז ניתן לקחת תוסף - פרוביוטי (לא אוכל להמליץ במסגרת זו על חברה מסוימת)
מותר לצרוך טופו ובכלל סויה. ואין מאכלים "להזהר" מהם
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגים שונים של חלב במסגרת קבוצת המזון חלב ומוצריושלומי כהן03/06/2016
צהריים טובים לכולם וסופ"ש נחמד.
צהריים טובים לכולם. שלום לפורום תזונה קלינית.
רציתי לשאול לגבי חלב ומוצריו..
אם אני אוכל בארוחת בוקר דגני בוקר עם חלב מהחי..שאני בדרך כלל אוכל את זה עם חלב פרה..אבל כיום יש עוד סוגים של חלב מהחי כמו חלב עיזים,חלב כבשים,חלב צ'אן וכדומה.
ויש גם חלב מהצומח..כמו חלב סויה,חלב שקדים,חלב אורז וכדומה..
אבל בכל מקרה אם אני אוכל דגני בוקר עם חלב פרה 3% שומן שזה חלב מהחי.....זה נחשב בסדר וראוי למאכל אדם או שעדיף לאכול חלב מהצומח..מבחינה בריאותית??
מבחינה בריאותית.......אני מתכוון ושואל..עד היום כבר שנים אכלתי דגני בוקר עם חלב פרה ולא קרה לי כלום..אבל אני רוצה קצת ייעוץ ומידע בריאותי......מה עדיף חלב מהחי או מהצומח..מבחינה בריאותית..מה יותר בריא????
מחכה לתשובה,סופ"ש נעים ושבת שלום
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגים שונים של חלב במסגרת קבוצת המזון חלב ומוצריו - תגובה
צחי כנען06/06/2016יש החושבים שהאדם אינו צריך לצרוך חלב מן החי, אינני אוחז בדעה זו.
ולכן...לבחירתך העיקר שיהיה טעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוגים שונים של חלב במוצרי חלב
שלומי כהן06/06/2016היי צחי צהריים טובים.
היי לך. רק רציתי להשיב ולהגיד שמוצרי חלב אחרים לא משנה אם זה מוצרי חלב עיזים,מוצרי חלב כבשים,מוצרי סויה..הם לא טעימים לי...
מה גם שחלב ויוגורט וגם גבינות של עיזים וכבשים אני רק מהריח שלהם..זה לא טעים לי..כי זה יותר מדי מר לי...
ניסיתי פעם אחת לטעום מוצרי חלב של כבשים או עיזים..ולא אהבתי..זה קצת מר..
רק מוצרי חלב פרה..גם חלב פרה וגם מעדני חלב פרה....הם הכי טעימים לי למרות שזה נשמע קצת "יותר מדי"..אתה יודע למה אני מתכוון ובטח הטבעונים שיש היום יכעסו עליי..
אבל בכל מקרה רק מוצרי חלב פרה הם הכי טעימים לי...אז זה בסדר???
אני גם אוכל יוגורטים מחלב פרה ולא יוגורט עיזים וכבשים..למרות היוגורט האמיתי בא מכבשים ועיזים...אבל זה לא טעים לי...ולא עושה לי טוב לגוף...
אז זה בסדר?
בכל מקרה שיהיה לך המשך יום טוב,המשך שבוע טוב וחג שבועות שמח!!!
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללי תזונת האדם-הפחמימות בתפריטשלומי כהן31/05/2016
ערב טוב לכולם..
ערב טוב.רציתי להגיד ולשאול שבשנה וחצי כמעט כבר שנתיים..מאז שהלכתי לתזונאית אני אוכל 3 עיקריות ו-2 ארוחות ביניים קטנות..
בסה"כ כ-50% פחמימות....לפני שהלכתי לתזונאית הייתי אוכל שנים..רק ארוחת בוקר,ארוחת צהריים וארוחת ערב...
ואני די בחור בריא בסה"כ..אני 1.69 כמעט מטר שבעים..אני בן 23 ושוקל 66.8 בעקבות ריבוי הפחמימות בתפריט...
בכל מקרה רציתי לשאול ולהגיד האם אפשר לוותר על הארוחות ביניים ולאכול כמו שהייתי רגיל רק בוקר,צהריים וערב ועדיין לשמור על משקל גוף תקין??
מחכה לתשובה וערב טוב.
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כללי תזונת האדם-הפחמימות בתפריט - תגובה
צחי כנען01/06/2016בוודאי , אין חוקים ותקנות בעיניין
הקשב לגופך תמיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכללי תזונת האדם
שלומי כהן01/06/2016ערב טוב צחי כנען.
שלום לך. רציתי להגיב ולהגיד שאני יכול בכלל לוותר על הארוחות ביניים האלו אבל עדיין לשמור על משקל גוף תקין??
אני פשוט כמו שאני רואה את זה מהצד..כרגע...ארוחות ביניים זה רק למי שאין לו זמן לאכול ארוחות מסודרות כמו אנשים שעובדים במשרדים,אנשים שבנסיעות כל היום(בנהיגה)...
וכדומה..
אבל בגלל שאני לא עובד כרגע אני בן 23 1.69 ואני כרגע בבית ז"א עדיין בבית של אמא שלי שאני גר בו עם אחי והיא...
מה גם שאני לא רעב כ"כ בין הארוחת בוקר לארוחת ביניים...אני אוכל כל יום ארוחת בוקר וזה לא משנה אם זה חורף/קיץ בשעה 10 בבוקר ואז יש לי לפי התפריט בשעה 12 בצהריים ארוחת ביניים...ואחרי שאני גומר לאכול בשעה 10 ועד השעה 12 שזה כולה שעתיים אני לא רעב בכלל...
הנה אני אתן לך דוגמה...כשהייתי תלמיד בתיכון מכיתה י' ועד י"ב מלא פעמים אחרי הביה"ס כשהייתי גומר ללמוד באיזה 15:30-16:00 אח"כ היה לי מרכזי למידה והיו ימים שהייתי בביה"ס משעה שמונה בבוקר ועד השעה 19:00 בערב כי היה לי אחרי הלימודים מרכז למידה..
אז שם הייתי אוכל פעמים ארוחות ביניים..כי לא היה לי זמן לאכול ארוחות מסודרות ולהגיע הביתה ולאכול..אבל עכשיו 4 שנים אחרי התיכון כבר כשאני כמעט כל היום בבית ואני לא עובד..ויש לי מלא זמן פנוי ,יותר מדי זמן פנוי.."עודף זמן"....חחחח...אז זה לא כזה רלוונטי לאכול ארוחות ביניים לפי דעתי ולפי איך שאני רואה את זה....אתה לא מסכים איתי??
לפי איך שאני רואה את זה ארוחות ביניים זה רק למי שאין לו זמן לאכול ארוחות מסודרות ובשביל להשקיט את הרעב בגוף..אבל למי שיש זמן אז זה לא רלוונטי..נכון??
אבל מנגד שאני חושב על זה אני אוותר על התזונה שאני כרגע מקפיד עליה..שזה המון פירות וירקות..אני אוכל עכשיו מכל קבוצות המזון מוצרי חלב,פירות וירקות ,דגנים וקטניות,חלבון מן החי ושמנים מן הצומח...
בעיקר המון פירות וירקות..אבל אם אני מוותר על האררוחות ביניים.....אז יצא שאני אוכל רק פעמיים ביום סלט ירקות..זה בסדר???
מחכה לתשובה וערב טוב
שלומי כהן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכללי תזונת האדם - תגובה
צחי כנען01/06/2016אכן בסדר לדלג על אורחות הביניים ולאכול "רק" פעמיים ביום ירקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעולת הממתיקים בהתאם או בניגוד למטרתהרוביק21/05/2016
שלום,
האם יש בסיס לטענה שהמתקת קפה/תה/קקאו וכו' בסוכרלוז או בסכרין (במקום בסוכר), שמיועדת להפחית סיכון להתפתחות סוכרת, בפועל דווקא מעלה את הסיכון להתפתחותה? אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן, מתי וע"י מי פורסמה ההוכחה
רוביק21/05/2016בהמשך לשאלתי הקודמת: אם אכן יש בסיס לטענה המוזרה שהזכרתי מקודם, אבקש לדעת עד כמה הבסיס מוצק, כלומר, היכן ומתי וע"י מי הוצג בציבור (בפרסום מדעי)?
רוביק אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעולת הממתיקים בהתאם או בניגוד למטרתה - תגובה
צחי כנען30/05/2016אינני מכיר פירסום כזה ששימוש בממתיקים שהזכרת מעל (!) את הסיכון להתפתוחת סוכרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמחקר על ממתיקים וסוכרת
רוביק13/06/2016המחקר, שבוצע ע"י שורה של חוקרים ממכון ויצמן, פורסם ב-Nature, Sep.19,2014, וכותרתו:
Artificial Sweeteners induce glucose intolerance by altering the gut microbiota.
הוא גם מוצג באתר מכון דוידזון במכון ויצמן ע"י ד"ר ערן אלינב ושות', שם נטען שממתיקים מגדילים סיכון לסוכרת.
מה דעתך? בברכה, רוביק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמחקר על ממתיקים וסוכרת - תגובה
צחי כנען13/06/2016אכן מחקר ראשוני ידוע ומאוד חושב.
כמה הערות: 1. ההתערבות בוצעה על עכברים ולא על בני אדם, שעברו טיפול אינטנסיבי באנטיביוטיקה למחיקת כל אוכלוסיית חיידקי המעיים....אין זה אומר דבר על בני אדם ובטח לא על מעיים בריאים אצל בני אדם
2. ההתיחסות במאמר לבני אדם היתה מחקר תצפיתי ולא התערבותי שבדר קשר בין צריכת ממתיקים להשמנה, קשר קורלטיבי שאינו אומר דבר על סיבה-תוצאה.
הייתי נזהר מאוד בקביעה שיש קשר בין ממתקים מסוג סכרין למשל להשמנה/התפתחות סוכרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג הממתיק
רוביק14/06/2016שלום רב,
תודה רבה מאוד על הערותיך החשובות, המבהירות את הסוגייה.
ועוד אבקש לשאול האם יש יתרון כלשהו להמתקה בסכרין לעומת בסוכרלוז, מבחינה בטיחותית (השפעה מטבולית פוטנציאלית). בברכה, רוביק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג הממתיק - תגובה
צחי כנען14/06/2016לסוכרלוז כנראה בטיחות גבוהה יותר מסכרין. עדיין בצריכה קטנה של מס' שקיות ביום אין שום בעיה לאף אחד מהם.
והערה אחרת - למה לא פשוט לצרוך מעט סוכר ובמקביל לנסות "להרגיל" את החך למתיקות מעודנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
רוביק15/06/2016שלום רב,
מעט סוכר (כפית אחת לספל) אינו מספיק, מבחינתי, להעניק טעם לקפה/תה וכו',
2 כפיות (כפול 6 כוסות ביום) נראה לי יותר מידי ועלול להעלות את הסוכר בדם.
ואיני יודע כיצד מגיעי ם למתיקות מעודנת.
רוביק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
צחי כנען15/06/2016דרך אחת להגיש קפה בכוס קטנה יותר כדי שהריכוז של הסוכר יהיה גדול יותר למשל בכוס ולא בספל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות סבירה?
רוביק16/06/2016באשר לקפה, אני אכן נוהג לשתות אספרסו - בספלון ולא בספל. אני שותה 3-2 ספלוני אספרסו ביום. אבל כאשר מדובר בתה, קקאו ולימונדה - אותם אני שותה כמובן בספל/כוס רגיל/ה, ואז יש צורך בשקית ממתיק אחת בכל ספל/כוס. כמו כן, אני שותה כוס בירה שחורה דיאט - שהיא מומתקת בסוכרלוז ופרוקטוז. בסה"כ יוצא שאני משתמש ב-5 שקיות ממתיק (בערך) + כוס בירה מומתקת, זה על בסיס יומי. האם כמות יומית זו סבירה בעיניך?
בברכה, רוביק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתיקים כמות סבירה, שאלה שטרם נענתה
רוביק07/07/2016שלום,
מה גורל שאלתי מ-16. ביוני (!) בנדון? רוביק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות סבירה? - תגובה
צחי כנען10/07/2016סבירה בעיני אך זו דעה שאיננה מגובה במחקר ובסיסה שהאלטנרטיבה של סוכר הרבה פחות טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קמח לבן מחיטה שעברה הלבנה?אליה12/05/2016
שלום רב,
חזרתי מארה"ב שם רוב הקמח מולבן כלומר החיטה עוברת תהליך כימי של הלבנה באמצעות כלורין. ברצוני לדעת האם גם הקמח הלבן שבארץ מיוצר מחיטה העוברת תהליך כזה.תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמח לבן מחיטה שעברה הלבנה? - תגובה
צחי כנען30/05/2016מעולם לא שמעתי בארץ על שימוש בתהליך הזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה לעזרה, בעיות במעיים כבר שנהשלומי08/05/2016
יש לי בעיות במעי קיוותי שאולי תוכלו לעזור לי
זה התחיל לפני שנה נידבקתי מהחתולה שלי בתולעים
הרגתי את התולעים, אבל מאז נשארו לי בעיות במעי,
עצירות, שילשולים, נפיחות, חוסר תחושת התרקונות,
עשיתי בדיקות דם ובדיקות דם מתקדמות והראו שהכל בסדר,
עשיתי בדיקות צואה שגם הראה שהכל בסדר ושאין טפילים,
הלכתי לגסטרולוג, שאמר שאולי זה תסמונת המעי הרגיז
הוא רשם לנסות פרוביוטיקה וכלורפיל (שמכיל שמן מנטה)
ניסיתי במשך חודשיים אבל לא פתר את הבעיה
ניסיתי לשנות הרגליים תזונתיים בין השאר יותר סיבים תזוניים, לא עזר,
ניסיתי לקחת נורמלקס וגם לא פתר את הבעיה
ניסיתי לקבוע תור עם הגסטרלוג שלי אבל התור הקרוב בעוד הרבה זמן
בבקשה תעזרו לי, יש לכם אולי עצה לתרופה אחרת שכדאי לי לנסות?
או רעיון לאיזה בעיה במעיים זה יכול להיות מלבד תסמונת המעי הרגיז?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה לעזרה, בעיות במעיים כבר שנה - תגובה
צחי כנען12/05/2016האם במקביל התחלת טיפול תרופתי אחר (לא קשור) ?
האם ניסית תזונה דלה (דווקא) בסיבים למשל ללא דגנים מלאים, פירות וירקות ?
האם לאחרונה אתה סובל יותר מחוסר שקט ?
האם בדקת צליאק?
וכו' וכו'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
שלומי22/07/2016לא התחלתי טיפול תרופתי אחר.
ניסיתי תזונה עם הרבה סיבים תזונתיים ולא עזר
לא נראה לי ציאלק לא מרגיש שונה מלאכול לחם ומוצרי גלוטן, והיה לי את הבעיה גם בפסח,
וגם לא נראה לי שזה אי סבילות ללקטוז
וכן לאחרונה אני סובל מהרבה חוסר שקט
אבל גם בבתקופות של פחות שקט עדייין יש את הבעיה במעי
מנסה להוריד מהלחצים כמה שרק יכול
מכיר מישהי שלקחה נורמלקס שהיה לה את בעיות המעיז הרגיז
וזה העביר לה את הבעיה לי זה רק מקל על התסמינים
תוהה אם יש איזה תרופה שאחרת שנראה לכם שאולי תעביר לי את הבעיות כמו שזה העביר לה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה - תגובה
צחי כנען25/07/2016הייתי מנסה ל2-3 ימים תזונה דלת סיבים : רק לחם לבן, תפוא ללא קליפה, פתי בר, חמאה, איטריות, שמן זית, טחינה לבנה
ללא פירות ויורקת כלל.
תחזור וספר איך היה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסיתי לצערי לא עזר
שלומי29/08/2016ניסיתי לצערי לא עזר
יש תורפות ללא מרשם שאתם יכולים להמליץ לי לבנתיים עד שהתור שלי לרופא יגיע
בעוד חודשיים
בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניסיתי לצערי לא עזר - תגובה
צחי כנען29/08/2016צריך כנראה בירור יותר מקיף
בדקת חיידק קיבה הנקרא הליקובקטר ? צליאק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי
שלומי29/08/2016אני לא חושב שזה צילאק כי ניסיתי תזונה ללא גלוטן
ויכול אולי להיות שזה החיידק למרות שנראה לי שזיהומים וחיידקים רואים בבידיקת צואה
ובבדיקת צואה הכל היה בסדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי - תגובה
צחי כנען29/08/2016לא ניתן בבדיקת צואה "לגלות" את החיידק הספציפי הזה הנמצא בקיבה והימנעות מגלוטן לתקופה איננה מדד לצליאק כן/לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאכול קמח לא אפוי ,מעורבב עם מים, - זה בסדר?יוני06/05/2016
במסגרת תוכנית הפיתוח גוף שלי הייתי שותה עד עכשיו אבקת גיינר שכוללת חלבון ופחמימה. לאחרונה הבנתי שהפחמימה שם מורכבת כולה מגלוקוז טהור שזהו פחמימה פשוטה עם אינדקס גליקמי גבוה מאד. לכן אני מעוניין להחליף את הגיינר באבקה המכילה חלבון בלבד ואת הפחמימה שבגיינר בפחמימה מורכבת עם אינדקס גליקמי נמוך. מצאתי שקמח תירס עונה על הקריטריונים האלה. מבחינת טעם, טעמתי קמח מעורבב עם מים וצירפתי לזה שוקולית ו2 כפיות סוכר ויצא בסדר גמור. השאלה האם זה בריא ובסדר לצרוך קמח ככה כמו שהוא לא אפוי (מעורבב עם מים ואבקת חלבון) ? אני מעוניין לצרוך כ-3 כוסות כאלה ביום. האם זה בסדר או מסוכן? ואם זה מסוכן, באיזה דרך יהיה אפשר לצרוך את הפחמימה הזו במצב של אבקה? כי אני לא מעוניין בלחמים או במזון שלם כי יותר קשה לצרוך כמויות גבוהות של אוכל ככה. אולי חימום במיקרוגל של הקמח ישפיע על הבקטריות שעל הקמח כמו תנור רגיל? תודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אף אחד לא עונה לשאלה שלי?
יוני11/05/2016בבקשה תענו לשאלה שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאכול קמח לא אפוי ,מעורבב עם מים, - זה בסדר? - תגובה
צחי כנען12/05/2016הרעיון בתוספת הסוכר/פחמימות לחלבון לאחר אימון מבוסס על הרעיון להעלות את ריכוז ההורמון האנבולי (בנייה) -אינסולין.
מחקרים עדכניים מראים שאין ממש בתאוריה זו והשפעת לצריכת סוכר/פחמימה עם החלבון מיותרת.
מכאן שכל הדיון כן/לא קמח או פחמימה עם אינדקס גליקמי גבוה או נמוך מיותרים.
בשורה תחתונה עם אימון נכון ותזונה הכוללת מספיק אנרגיה (קלוריות) וחלבון סביב 1.5-2 גרם לכל 1 קג משקל גוף המפוזר לאורך היום תביא לתוצאות המיוחלות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה על התשובה, אבל דבר
יוני12/05/2016קודם כל תודה רבה על התשובה, אבל השאלה המרכזית שלי הייתה האם צריכת קמח ככה כמו שהוא לא אפוי (בערבוב עם מים ואבקת חלבון) יש בה כדי להזיק לגוף? מערכת העיכול? כאבי בטן? או משהו? כי למשל כשיש בצק שלא נאפה עד הסוף אז אני יודע שלא אוכלים אותו. השאלה אם זה כי זה לא טעים או כי זה לא בריא? אני יודע שפעם השתמשו בקמח ומים לייצר דבק, לכן אולי שילוב של קמח כמו שהוא עם מים יכול להקשות על הקיבה?
זו הנקודה בה התרכזה השאלה שלי כי את האבקה אני לא צורך רק אחרי האימון כמו שתיארת שהרבה מנסים להעלות את ההורמון האנבולי לאחר אימון, אלא זה כמו אוכל לכל דבר ולכן אני צורך גם בבוקר. תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה על התשובה, אבל דבר - תגובה
צחי כנען13/06/2016לא חושב שייגרם נזק לאכילה של קמח לא אפוי.
יחד עם זאת לא מכיר מחקר התערבותי שעסק בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקסטרוזה בלחם קל מחיטה מלאה ודגניםדינה05/05/2016
שלום
בלחם קל מחיטה מלאה ודגנים של עין בר בפיקוח האגודה לסוכרת (יש את הסמל שלהם)
יש במרכיבים דקסטרוזה. האם אין סתירה בין השניים ואם לחם זה טוב בשילובו
בדיאטה לסוכרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקסטרוזה בלחם קל מחיטה מלאה ודגנים - תגובה
צחי כנען12/05/2016דקסטרוזה אכן הוא סוכר. אני מניח שהכמות שם זניחה לחלוטין אבל החוק מחייב אותם לרשום כל תוספת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה מתאימה במחלת כבד אוטואימיוניתנירה02/05/2016
בת 35 לפני כמה חודשים התגלתה לי מחלת כבד אוטואימיונית .אני מטופלת במרפאת כבד בתל השומר. אני חברת קופת חולים מכביגרה בבאר שבע . מקבלת סטרואידים ,שיש להם כידוע תופעות לוואי ,שבינהן גם השמנה ואכן עליתי הרבה במשקל. שאלתי היא , האם יש אפשרות לקבלת ייעוץ תזונאית , שתוכל לעזור לי לשמור על משקל סביר האם אפשר לקבל המלצות על תזונאית באזור הדרום .כאמור אני גרה בבאר שבע, המון תודה על הסבלנות והעזרה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה מתאימה במחלת כבד אוטואימיונית - תגובה
צחי כנען12/05/2016תבקשי לפנות לדיאטנית המתמחה בגסטרו (מחלות מעיים וכבד)
לא אוכל להמליץ על שם מסוים
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר לדעת אם אגוזי מלך טרייםדינה29/04/2016
שלום
אני נוהגת לאכול אגוזי מלך קלופים הנקנים בסופר באריזה . למרות שיש עליהם
תאריך פג תוקף לחצי שנה בערך. איך בדיוק אני יכולה לדעת באם הם טריים?
האם יש סימנים מיוחדים שעלי לשים לב אליהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך אפשר לדעת אם אגוזי מלך טריים - תגובה
צחי כנען01/05/2016בגלל תכולת שומן גבוהה באגוזים הם מועדים לחימצון, טעם רע. ולכן קל לזהות אגוזים לא טריים.
מעבר לכך שכדאי לקנות במקום שהתחלופה מאוד גבוהה, טרייה, על המשקל ולא ארוזה בשקיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגוזי מלך המשך
דינה02/05/2016תודה
אבל עדיין לא הבנתי בדיוק איך לזהות מה הסימנים?
באריזה שאני קונה יש לאגוזים בליטות לבנות האם זה מראה האגוז או מעיד
על אי טריות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגוזי מלך המשך - תגובה
צחי כנען02/05/2016אינני מכיר סימנים חיצוניים ללא טעימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לאכול מצה עשויה מקמח מלאדינה26/04/2016
שלום
האם אפשר לאכול מצה עשויה מ100% קמח מלא ומים בלבד.
בדיאטה לסוכרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר לאכול מצה עשויה מקמח מלא - תגובה
צחי כנען27/04/2016בוודאי אך להחשיב כשתי מנות פחמימות כמו 2 פרוסות לחם מלא
ייתכן שהתגובה הגליקמית (סוכר) תהיה שונה אבל היא זמנית מן הסתם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמילן כמיצב בגבינת שמנת בזיליקוםדינה04/04/2016
האם העמילן כמיצב שנמצא בגבינת שמנת בזיליקום 5% של גד מעלה רמות סוכר בדם
האם מריחה על פרוסת לחם מחיטה מלאה לא טוב לסוכרתיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמילן כמיצב בגבינת שמנת בזיליקום - תגובה
צחי כנען05/04/2016כמות העמילן כמקור לפחמימה בגבינה זניח ולכן אל חשש כמריחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)

