מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כמויות אכילה בנון דיאטיניב25/01/2017
שאלה קצת שונה אבל אנסה בכל זאת כי לא מצאתי עליה תשובה מדוייקת באינטרנט:
עפ גישת הנון דיאט בעצם רוכלים מתי שרעבים ומסיימים לאכול מתי ששבעים. מה שלא מובן לי (שאולי זה לא קשור לנון דיאט),זה,למה אי אפשר לאכול בבת אחת כמות מזון גדולה ,הגוף שבע להרבה שעות ברצף,משתמש חלק לאנרגיה מיידית וחלק משתמש לאנרגיה למאוחר יותר,ואז כל פעם לחזור על זה ,ולהגיע לתוצאה של ירידה במשקל. מה לא נכון בחשיבה הזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נון דיאט
צחי כנען25/01/2017אין שום דבר במה שרשמת בעיה בגישה זו כל עוד מגיעה באמת מתחושות רעב ושובע נכונות
אפשר לחלק ל 3 אורחות , 6 ארוחות או אפילו 1-2 לאורך היממה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיסות קלוריות ורעב חוזרנעמה24/01/2017
אכלתי עוגייה שסביר להניח מכילה כמאה ומשהוא קלוריות. ואחרי בערך שעה וחצי הייתי שוב רעבה. אז אני מודעת לדחיסות הקלורית באוכל. אבל האם זה שהייתי רעבה אחרי העוגיות אומר הקלוריות שאכלתי ממנה נעלמו ברגע שהייתי שוב רעבה ושאין לעוגייה ערך שובע כלל? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכון אבל שובע איננו מגיע
נעמה24/01/2017רק ממה שיש בקיבה אלא גם מההורמונים שמופרשים בגוף בעקבות אכילה או לא אכילה,נכון?
אז זה שאכלתי את העוגייה ומהר מאוד חשתי רעב חוזר,זה אומר המה שהגוף יכל להפיק מהעוגייה נעלם ונגמר ואין לקלוריות האילו שום חשיבות יותר,בספירה הקלורית היומית של הגוף? כלומר,הן נספרו כבר חלק מהקלוריות היומיות וזהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליקוגן בתהליכים מטבוליים בגוףשלומי24/01/2017
לגבי התהליכים שציינתי:אינני מבין באילו נסיבות הגוף לוקח חלק מהמזון כגליקוגן בשרירים ובכבד ובאילו מצבים הוא מתחיל לייצר תאי שומן?
האם זה קורה כאשר אוכלים בארוחה מעבר לשובע,או יותר מדי,אז חלק מהמזון הוא לאנרגיה מיידית,חלק כגליקוגן וחלק כתאי שומן?
או גם כאשר הארוחה איננה יתרה על המידה בכמותה,תהליך האנרגיה הזמינה,גליקוגן,ותאי שומן קורים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליקוגן
צחי כנען24/01/2017הגליקוגן הוא חומר תשמורת של פחמימות. כמותו קטנה מאוד ועומדת על כ 300 גרם בלבד.
עודף המזון/האנרגיה תמיד יופנה במקביל (ולא בטור) גם ליצירת גליקוגן אבל באופן משמעותי ליצירת שומן ואגירתו בתאי השומן.
כל התהליכים כפי שהסברתי בעבר קורים כל הזמן . פירוק והרכבה, פירוק והרכבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר לא משנה אם אוכלים
שלומי24/01/2017מעבר לשובע או לא בארוחה אחת או במהלך היום,תהליכי ייצור תאי השומן תמיד יקרה?
ואז בעצם הגוף צריך להוציא את כל הגליקוגן שלו מהכבד ומהשריר כדי להתחיל בפירוק תאי השומן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט לגילאי עשרים ומעלה-חלוקת חלבונים לאורך היום.שלומי כהן22/01/2017
שלום רב צחי כנען.
שלום רב צחי.היי מה שלומך??????
רציתי לשאול ולהגיד האם זה בסדר גם בגיל 24...לאכול חלבונים על פני ארבע ארוחות מתוך תפריט של 5-6 ארוחות ביום??
זה לא תזונה רק לנערים שאומרים להם לחלק את כמות החלבונים לאורך היום כלומר לארבע ארוחות?? זה בסדר גם בגילי.....
בגיל 24??
וסתם בשביל ידע כללי...אני מרוצה מהתפריט שלי...אבל שואל אם יש תפריט תזונה לאנשים בגילי..חוץ מחולקת חלבונים לארבע ארוחות...??
מחכה לתשובה ושיהיה לך המשך יום טוב ושבוע טוב.
שלומי כהן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלוקת חלבונים
צחי כנען22/01/2017אין בעיה לחלקם ל 4 ארוחות במקום 6.
רק לתשומת לבך שבדכ חלבונים קיימים באופן טבעי גם במזונות שאינם נחשבים נטו חלבון כמו לחם, דגנים, קטניות וכו'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלוקת חלבונים
שלומי כהן22/01/2017היי צחי.צהריים טובים.
היי צחי..שלום רב....רציתי להגיד ולשאול שאתה לא הבנת את מה ששאלתי..
נכון שזה בסדר וחלוקה בסדר לארבע ארוחות מתוך תפריט של 5-6 ארוחות ביום..
אבל השאלה שלי אם זה בסדר גם לגיל שלי..לגיל 24???ואני לא צריך לשנות ולאכול תפריט אחר??
ואגב אני רוצה לציין משהו למרות שזה משעמם כל היום לאכול חלבונים ואותי זה קצת משעמם יום שלם לאכול חלבונים.....אני רוצה לציין שאני מקפיד על תזונה נכונה ובריאה לאורך כל השבוע וגם בשבת....וזה לא משהו שזה ידוע מאליו..אני מקפיד על תזונה וחלוקת חלבונים גם בשישי-שבת..שומר על התפריט שלי גם בשבת...
מחכה לתשובה חוזרת ממך.
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שובע מאוכל עם דחיסת קלוריות נמוכהדן21/01/2017
בעל דחיסות קלורית גבוהה-יש יותר שומן ולן הוא ישביע כמו אוכל בעל דחיסות קלורית נמוכה?
אני שואל כי הגעתי בעבר לדיאטנית שאמרה לי שנגיד לאכול שמו שוקולד -יש אכן דחיסות קלורית גבוהה,אז גם אחוז שומן גבוה ולכן השובע שאפשר לקבל הוא כמו לחם (נגיד)?
האם זה נכון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפיפות קלורית
צחי כנען22/01/2017הצפיפות הקלורית הגבוהה ביותר הוא שמן המכיל כ 900 קלורית ל 100 גרם בעוד למים צפיפות הנמוכה ביותר כי מכיל 0 קלוריות.
דרך אגב 100 גרם פחמימה או חלבון = 400 קלוריות.
רוב המוחלט של מזוננו עשוי מתכולת מים כלשהי עם יחסים שונים של שומנים, פחמימות וחלבונים.
תחושת השובע תלויה בגורמים רבים אך היא שילוב של 1. צפיפות קלורית 2. נפח המזון.
למשל מרק ירקות צפיפות קלורית נמוכה ונפח גדול בעוד לשוקולד צפיפות קלורית גבוהה ונפח קטן.
לא ניתן לקבל תחושת שובע לאורך זמן רק ממרק כמו שלא ניתן רק משוקולד. שילוב השניים - צפיפות קלורית ונפח האוכל תורמים ביחד לתחושת השובע הייחודית לכל אדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת מבולבל-
דן25/01/2017אם במרק ירקות יש צפיפות קלורית נמוכה ונפח גדול-זה לא מה שמחפשים שיהיה? קצת קלוריות, אבל נפח גדול בקיבה לשובע?
-בהמשך להבהרה בשאלתי הראשונה-האם זה נכון שאם נגיד בפרוסת עוגה קטנה יש 400 קלוריות (לעומת לחם -שכדי להגיע ל400 קלוריות צריך לאכול הרבה יותר כמותית-משמע נפח גדול יותר בקיבה),זה פשוט בגלל שבעוגה יש אחוזי שומן גבוהים,ואז לא צריכה להיות עם זה בעיה-כי להגיע לשובע עם העוגה זה כמו להגיע לשובע עם הלחם כי בעוגה יש אחוז שומן גבוה לעומת הלחם,אז זה יוצא בסוף אותה כמות אכילה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשובע וצפיפות קלורית
צחי כנען25/01/2017לגבי מרק - אתה בהחלט צודק , נפח גדול-מעט קלוריות בהחלט תורם להפחתת כמות האוכל וירידה במשקל.
400קלוריות בעוגה ו 400 קלוריות בלחם קרוב לוודאי שלרב האנשים לא יהיו שווים ברמת השובע. בלחם הרבה נפח, עתיר סיבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה תזונה ואיך הגוף עובדשלומי18/01/2017
הי קראתי שכאשר אוכלים הגוף משתמש בגלוקוז לאנרגיה,וכשזה נגמר לו הוא משתמש בגליקוגן שנאגר בשרירים ובכבד,ואחכ הוא מפרק תאי שומן כשאין לו יותר גלוקוז או גליקוגן. אבל למה מלכתחילה שהגליקוגן יעלם מהכבד ומהשריר? אם כל הזמן אוכלים כשרעבים.....
אני מבין את זה ככה-רעבים-אוכלים-(במידה ולא אוכלים יתר על המידה),כל המזון שאוכלים ברמה סבירה ולא מגיעים לפיצוץ אחרי הארוחה, לא נאגר בכלל בשום מקום אחר אלא משומש לאנרגיה מיידית.
כשכן אוכלים מעבר לשובע-אז חלק מהמזון הולך לאנרגיה מיידת,והמזון שנאכל מעבר לשובע הולך לתאי השומן.
אז איפה ומתי נאגר גליקוגן בשריר ובכבד?
וכאשר זה כבר קורה,אם תמיד יש מאגרים של גליקוגן (כי אוכלים כשרעבים),מתי מלכתחילה הגוף מתחיל לפרק את תאי השומן?
כל זה אני מתייחס לפעילות נורמטיבית יומ -יומית ולא פעילות מאומצת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטבוליזם
צחי כנען19/01/2017התהליכים המתרחשים בגוף אינם קורים בטור אלא במקביל.
כלומר תמיד יש פירוק חומרים והרכבתם. אף פעם אין מדבר אחד ו 100% מדבר שני.
כל התהליכים שציינת לכן מתרחשים במקביל..ביחסים שונים כמובן אבל במקביל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנסה לחדד את השאלה
שלומי19/01/2017לגבי התהליכים שציינתי:אינני מבין באילו נסיבות הגוף לוקח חלק מהמזון כגליקוגן בשרירים ובכבד ובאילו מצבים הוא מתחיל לייצר תאי שומן?
האם זה קורה כאשר אוכלים בארוחה מעבר לשובע,או יותר מדי,אז חלק מהמזון הוא לאנרגיה מיידית,חלק כגליקוגן וחלק כתאי שומן?
או גם כאשר הארוחה איננה יתרה על המידה בכמותה,תהליך האנרגיה הזמינה,גליקוגן,ותאי שומן קורים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת סוכר בין ארוחותחיים18/01/2017
שלום ,האם זה נכון שרמות הסוכר יורדות בין האורחות? ןאז יש צורך לאוכל ביניים?
למה אבל שזה יקרה?אם אחרי ארוחה סיפקנו את הגוף במספיק סוכר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר לאחר ארוחה
צחי כנען18/01/2017לאחר הארוחה רמות הסוכר עולות באופן טבעי כתגובה לפירוק הפחמימות והוסכרים שאכלת בארוחה.
לאחר שעתיים-שלוש יש ירידה לרמה הבסיסית.
זו תופעה טבעית ואין צורך להפסיקה למשל לאכול עוד ארוחת ביניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזקים של עודף חומצה פוליתדינה18/01/2017
שלום
בגלל צורך בויטמין B12 התחלתי להשתמש בתוסף שכלול בו גם חומצה פולית בגלל שאמרו לי שביחד הויטמין נספג טוב יותר.
בדיעבד התחלתי לבדוק וקראתי שנכון שעודף בחומצה פולית יוצא בשתן אך יש גם מאמרים שעודף חומצה פולית יכול לגרום לסוגי סרטן כמו השד. אני נוטלת 3 פעמים בשבוע וגם אוכלת מאכלים עם חומצה פולית כך שבאותם ימים אני צורכת חומצה פולית יותר מהמינון היומי. לציין שבבדיקות מלפני שנה וחצי לא היה לי חוסר בחומצה.
האם זה בסדר להמשיך לקחת?
לציין שחבל לי לזרוק את הויטמינים האלו ולקנות חדש רק B12 מאחר וזה יקר.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת חומצה פולית
צחי כנען18/01/2017הי, אינני מכיר עבודות מחקר בבני אדם שצריכה עודפת (עד אלפים ביום) גורמת לגידולים.
אם קיבלת את ההמלצה מרופא המשפחה אנא פני אליו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה........................
דינה20/01/2017קראתי את זה באתר של דר' גיל שחר המרכז לרפואת הרמב"ם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אדם עם עודף משקל רעב?יעל16/01/2017
אם זה בסדר-
נכון שתאי שומן מפרישים לפטין שאומר למוח מתי רעבים ומווסת את הרעב והשובע,אז יש בן אדם שיש לו עודף משקל-למה הוא ניהיה רעב מלכתחילה,אם תאי השומן שלו יפרישו כל הזמן לפטין שכל השמן יסמנו למוח שיש עודף שומן בגוף-ואז הגוף ירזה?
-אומרים שכאשר אוכלים יתר על המידה הגוף מנסה להיפטר מהעודף הזה עי האצת המטבוליזם,האם זה אומר האצת המטבוליזם עי אימון גופני,או שגם אם יושבים עדיין המטבוליזם מאץ?
תודה רבה!!!!! וסליחה מראש על כמות השאלות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה משמינים
צחי כנען18/01/2017נכון שכאשר מאזן הקלורי יציב (לא יורדים ולא עולים) רמת הלפטין המופרשת פחות או יותר יציבה.
תחושת הרעב כוללת עשרות הורמונים ותרכובות אחרות המבטיחות שהאדם יחפש אוכל/יאגור אנרגיה לשעת צרה... כדרך אבולוציונית להתקיים.
כאשר אנו אוכלים בעודף אכן יש עליה במטבוליזם אך היא זמנית ובסופו של דבר עם עודף קלורית במזון כה גדול גם נשמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם משמינים כאשר אוכלים רק פחמימותיעל16/01/2017
או ברוב היום פחמימות במהלך היום,ומן הסתתם יש חסר של חלבון,האם ניתן להעלות במשקל מזה בגלל ,שבגלל החסר כל הזמן אוכלים ומן הסתם מעלים את הקלוריות,או בגלל שיש כמות מסויימת של פחמימות שהגוף יכול לאכול ביום (מן מאגר כזה),וממלאים אותו עד הסוף בפחמימות?
תודה רבה נראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחמימות והשמנה
צחי כנען18/01/2017לא אוכלים 100% פחמימות וגם לא 100% חלבונים אלא צורכים את 3 אבות המזון ביחסים שונים בכל ארוחה.
רק עודף קלוריות ולא משנה מאיזה מקור יביא לעליה במשקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת משקל - לא מוצאים הסברחן16/01/2017
שלום רב,
אודה לכם מאוד אם תתנו לי כיוון לבירור מקצועי.
אני בן 37. מגיל 18 ועד היום עומד על אותם ערכים: גובה 1.84, משקל 52- מקסימום 53.
רופאי משפחה עשו לי בירור לתפקוד ב. התריס ויצא תקין. גם שאר בדיקות הדם תקינות. אין לי גנטיקה כזו במשפחה. אני אוכל רגיל וטוב, בהחלט כמו כל הסובבים אותי, שיש להם משקל תקין. מצב רוח ושינה טובים. עובד וכו'
רופא משפחה שבקשתי את עצתו צוחק עלי שהכל בסדר.
דיאטנית בכירה שביקרתי אצלה אמרה לי לקחת אבקות ולאכול קצפות. זה ממש לא נראה לי יעזור. אולי אעלה בקילו. היא הלחיצה אותי שרזון כזה יכול לפגוע בשריר הכבד וחייבים לטפל בזה.
האם יש לך רעיון מה הגורם לרזון הזה? לדעתי אין לי רקמות שומן בגוף כלל. שלד גמור.
בכל שנות חיי לא פגשתי מישהו כמוני. אולי חולי אנורקסיה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתבתי שריר הכבד במקום שריר הלב
חן17/01/2017הדיאטנית אמרה שברזון כזה יכול להפגע שריר הלב.
בלי קשר, מפריע לי המראה והייתי שמח מאוד לדעת מה לבדוק ומה ולעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם תוכלי להגיב לשאלתי
חן20/01/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגירת מזון כתא שומןליאור15/01/2017
המזון בשרירים ובכבד?כי קראתי שחלק מהמזון שאוכלים נאגר כתא שומן,מתי זה קורה? כלומר בכל ארוחה גם אם אוכלים ארוחה לא גדלה?
או רק כאשר אוכלים מזון רב-שמגיעים לשובע יתר,הגוף לוקח חלק מהמזון כמאגר שומן?
חשוב לי לדעת האם זה קורה אחרי כל אורחה וארוחה שאוכלים בה מדי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטבוליזם
צחי כנען16/01/2017הגוף הוא איבר דינמי שבו קורים תהליכים בו זמנית ולא בצורה חד כיוונית.
כל הזמן יש אגירה ופירוק של חומרים.
כאשר הגוף מקבל קלוריות בעודף למשל באורחה גדולה כמובן שתאי השומן גם מתרחבים אבל אלו תהליכים איטיים בכל הגוף.
רק בצריכה קלוית עודפת וכרונית - יום יומית שבועות וחודשים אנו נראה גם עליה אמיתית במשקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן,זה אני מבין שרק אם אוכלים כל הזמן
ליאור16/01/2017בעודף רואים תוצאה במשקל,אני רוצה להבין אבל למה?
כלומר אם אוכלים ארוחה גדולה ציינת שתאי השומן גדלים,אז למה לא רואים את התוצאה של זה גם אחרי ארוחה אחת? למה רק אחרי צריכה כרונית עודפת רואים תוצאה?
אני מנסה להבין את הפיזיולוגיה מאחורי זה מעבר למה שכבר אני יודע עפ השאלה הראשונה שלי..
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
צחי כנען16/01/2017נניח שאכלת 5000 קלוריות בארוחה/ביום... חלקה נשרף במהלך היום/השעות שאחרי הארוחה לצרכי קיום, תזוזת הגוף וכו' וחלקה העודף נאגר בתאי השמן.
האגירה הזו שווה אולי כ 100-150 גרם. ואת זה לא תוכל לראות בשקילה. אם תאכל בעודף במשך שבוע יגיע כבר ל 700-1000 גרם ואת זה כמובן תראה.
האם ברור כעת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה תכוון ל100-150 גרם שרואים
ליאור16/01/2017על המשקל במקום לשקול נגיד 42 קילו רואים 42.100 ?
זה באמת מתורגם ככה לגרמים?
אם כן אז למה לא לראות את זה על המשקל ורק עודף של 700 או 1000 גרם ייראו?
ייתכן שאתה מתכוון שעל המשקל יראו אבל לא בעין עלייה של 100 גרם לדוגמא?
תודה רבה יותר ברור לי עכשיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקל
צחי כנען18/01/2017השינויים בעת שקילה יום יומית תלויה בהרבה גורמים ולכן קשה להגיד ברמה היומית האם עלית או ירדת...
תלוי בכמות הנוזלים ששתית, צואה, כמות ירקות שאכלת וכו' וכו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לסורביטול בתוסף מזוןדינה12/01/2017
שלום רב
הבנתי שסורביטול בכדורי מציצה של ויטמין B12 הוא זניח.
אך האם בלקיחה יומיומית לאורך זמן זה יכול לעשות נזק כל שהוא מאחר ואומנם מעט בכל יום מצטבר להרבה בסופו של דבר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין כל בעיה בצריכת הסורביטול
צחי כנען16/01/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזקים בצריכת סורביטול מתונהדינה08/01/2017
שלום
קראתי שהממתיק סורביטול מסוכן לצרוך
האם זה נכון והאם זה מתייחס גם לכמויות מתונות? עד כמה ביום?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סורביטול
צחי כנען08/01/2017ממתיק זה ממשפחת הממתיקים על בסיס מבנה כימי הדומה לאלכוהול אין סכנה לבריאותינו חוץ מחוסר נוחות במעיים בצריכה גבוהה וקיצונית.
האלטרנטיבה לשימוש בסוכר הלבן רעה הרבה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תצרוכת חלבונים ביום כמשקל הגוףדינה05/01/2017
שלום רב
אני שוקלת 56 קילו והבנתי שהתצרוכת היומית שלי של חלבונים צריכה להיות כמשקל הגוף בפועל אני צורכת כ15%יותר אני גם לוקחת 1 גלוקומין ביום. האם זה יוצר עומס יתר על הכליות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכת חלבון
צחי כנען08/01/2017לאנשים בריאים עם תיפקוד כליתי תקין (בבדיקות דם פשוטה ניתן לאבחן) אין בעיה בצריכה של 1 גרם לכל 1 קג משקל גוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


