מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתמים אדומים בין האצעותדגנית13/02/2017
אני נוהגת כל שלושה שבועות למרוח לק גל בציפורניים ושמעתי שיש לזה סיכון פתאום כשהסתכלתי בין באצבעות נוצרו כתמיך אדומים קטנים האם יש סיבה לדאוג?מרגישה באופן כללי מצויין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות אדומות בין האצבעות
ד``ר לי-און גלעד13/02/2017בגדול יש הרבה בעיות של רגישות יתר עם לק ג'ל ונזקם לעור וציפרניים שיכולים להופיע גם אחרי שימוש ממושך בלי בעיות ומומלץ לנקוט זהירות ולהמעיט בשימוש.
ספציפית לגבי הבעיה שאת מציגה - לא נראה שיש קשר. מדובר קרוב לוודאי בבעיית יובש הגורם לאקזמה/דלקת עור. כדאי למרוח הרבה קרם חות בפרט לאחר כל מגע עם מיים עם או בלי סבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודת חן בשד ימיןשפרה11/02/2017
שלום וברכה,
מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי נקודת חן גדולה בשד הימני, מחוספסת ומעט בולטת.
אף פעם לא חשבתי להיבדק אך עכשיו אני בהריון שני ואני קצת חוששת, יכול להיות שהיא מעט גדלה אך גם הגיוני שזה יקרה כי כל השד גדל..
האם זה יכול להתפתח למשהו? יש עניין ללכת ולהיבדק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודת חן מילדות
ד``ר לי-און גלעד11/02/2017גם נק' חן מילדות יכולות להשתנות ולהפוך מסוכנות. מצד שני בזמן הריון בהחלט שומות הופכות כהות יותר ובמיוחד על אזורים שנמתחים ומתרחבים אהן משתנות.
בכל מקרה אם עד כה לא נבדקת מומלץ בהחלט להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ביופסיות מכף רגל לנערהליבי09/02/2017
שלום רב לביתי הוצאו שתי נקודות מכף הרגל. התוצאות:
1. נגע עור 0.3*0.2 בעובי 0.2 סמ עם כתם חום נקודתי
acral junctional nevus, marings are free
2. קטע עור בשטח 0.580.3 סמ בעובי 0.2 סמ עם כתם אפור בקוטר 0.2 סמ
acral compaund nevus, marigns are free
האם התשובה תקינה או שישנה סיבה לדאגה??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות ביופסיות מכף הרגל
ד``ר לי-און גלעד11/02/2017שני הנגעים שפירים ותקינים ואין סיבה לדאגה או צורך בטפול נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה!!
ליבי12/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה של העור וטיפול PUVAעדי31/01/2017
שלום,
לצערי גילו לי לפני כחודש לימפומה של העור לאחר כתשע שנים שהמחלה התפרצה, ונראתה בהתחלה כמו דלקת עור כלשהי (מגיל 19). כרגע המחלה בשלב השני, הנגעים מורמים, והומלץ לי טיפול PUVA לאחר ש-9 טיפולי פוטותרפיה רגילים לא ממש הראו הבהרה משמעותית.
לפני שאני מתחילה את ה-PUVA, שתי שאלות:
1. לגבי תופעות הלוואי שמטרידות אותי: האם כתוצאה מ-30 טיפולים בהכרח יינזק לי העור? האם בהכרח אחווה בחילות כתוצאה מהכדור שעליי לבלוע לפני כן?
2. האם יש טיפול חדשני יותר עם פחות תופעות לוואי יותר שאיני יודעת עליו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול PUVA
ד``ר לי-און גלעד04/02/2017הטיפול הוא דווקא טיפול פשוט עם מעט מאוד תופעות לוואי, אם בכלל, בחילה נדירה, נזק לעור - מינימאלי, אם בכלל. בהחלט טיפול ראוי ומתאים לשלב שאת מתארת.
ככלל, במחלה הזו, עדיף למצות כל טיפול בסולם, ולא לדלג על שלבים. סה"כ מחלה מאוד איטית ולרוב לא יותר מטורדנית ולכן כדאי להתמודד באמצעים הכי קלים, אלא אם הם לא מועילים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה המפורט והמועיל, שבוע טוב :)
עדי04/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם חום על הציפורןשלום25/01/2017
הופיע לי כתם חום כזה על הציפורן כחודש וחצי ולידו בפינה יש פס שחור מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם חום בציפורן
ד``ר לי-און גלעד26/01/2017ייתכן שמדובר בפטרת. קשה לומר חד משמעית ללא בדיקה דרמוסקופית אך לא נראה על פניו שמדובר בנגע חשוד כנגע סרטני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודת חן שהצבע השתנתהקרן24/01/2017
יש לי נקודת חן מעל החזה, נמצאת שם כבר הרבה זמן
היא תמיד הייתה קצת בולטת אבל שמתי לב לזה רק היום שהצבע שלה קצת השתנה והיא נהייתה מחוספסת
קבעתי תור לרופא עור, השאלה אם היא נראית חריגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נק' חן שהשתנתה
ד``ר לי-און גלעד26/01/2017איכות התמונה לא מספיק טובה לתשובה חד משמעית ונדרשת בדיקה בעין. מכל מקום על סמך התמונה הזו לא נראה שמדובר בנגע מעורר דאגה אבל זו התרשמות כללית ולא מחייבת ללא בדיקה רצינית יותר או תמונה טובה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות על ביופסהM23/01/2017
שלום
יש לי כתם חשוד בציפורן
הופנתי לכירוג פלסטי והמליץ על ביופסיה כמה שיותר מהר לשלילת מלנומה
הגעתי לביח וגם שם הרופא אמר לעשות ביופסיה כמה שיותר מהר
שאלותי
1 האם תמיד כשעושים ביופסיה כזו ההמלצה היא כמה שיותר מהר כדי לשלול או שיש משו מעבר למה שאני רואה ויודע שהרופאים יודעים/רואים ולכן הלחץ שלהם?
2 כמה אחוז מהביופסות שנעשות לצורך זה אכן מתבררות כמנלומה?
3 האם העובדה שהכתם הוא רק בציפורן וכבר כמה חודשים ככה אומרת שסביר שזה כלום או שזה לא אומר כלום?
4 תוך כמה זמן אני מקבל את התוצאות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה תשובות
ד``ר לי-און גלעד24/01/20171. ברוב המקרים אם שני רופאים אמרו לעשות כמה שיותר מהר - הם חושדים שיש שם משהו לא טוב.
2. 1:100-1:1000. תלוי מי בדק אותך וכמה הוא יודע רפואת עור ודרמוסקופיה. כירורגים פלסטיים הם לרוב לא מי יודע מה מבינים בזה...
3. זה לא אומר כלום, משך הזמן שהכתם קיים.
4. משך הזמן עד קבלת התוצאות תלוי בהרבה גורמים, איפה הבדיקה מתבצעת ובאיזה מסגרת , כמה הרופא המבצע לוחץ על ביצוע וקבלת תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לבדיקה לאחר הסרת שומהגליה16/01/2017
שלום רב,
עשיתי ניתוח להסרת שומה, ומבדיקות הביופסיה התקבלה התשובה הנוכחית: lentiginous junctional nevus with melanophages והרופאה המליצה לבצע הרחבה. האם אפשר לקבל הסבר רפואי של המלל שבאנגלית? ומה זה אומר הרחבה? תודה רבה מראש.
גליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה לתוצאה
גליה16/01/2017תוספת: כתוב שזה נמצא ב- upper dermis
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרשנות
ד``ר לי-און גלעד17/01/2017מדובר בשומה שפירה ומתחת לה תאים בולעניים שבלעו פיגמנט מלנין. זה לפעמים יכול להצביע על תהליכים דלקתיים בעבר או ממאירים בהווה (למרות שלפי התשובה לא נראה תהליך פעיל כזה) והסיבה להרחבה היא כדי לוודא שהנגע הוסר בשלמותו. הרבה פעמים זה כסת"ח של פתולוג שלא בטוח לגמרי בתשובה שלו ובמקרים אחרים כאשר הוא חושד שלא קיבל את כל הנגע ואולי בחלק שנותר יש ממצאים משמעותיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נדרש ניתוח מוס נוסףסנדרה03/01/2017
שלום ד"ר, עשיתי ניתוח מוס להסרת SCC. התוצאה לאחר הניתוח לפי הבדיקה הפתולוגית שיש SCC in situ בשוליים שסומנו. האם מומלץ לעשות ניתוח מוס נוסף או טיפול אחר?
תודה, סנדרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח מוז נוסף?
ד``ר לי-און גלעד03/01/2017השאלה היא היכן את רואה את התשובה - בבדיקה הפתולוגית או בדוח ניתוח המוז. אם בבדיקה פתולוגית - הרי זו קרוב לוודאי נשלחה לצורך אבחנה פורמאלית של טיב הנגע ולכן אינה אלא ביופסיה שנלקחה בתחילת/במהלך ניתוח המוז ואינה מייצגת את התוצאה הסופית. ייתרונו של ניתוח מוז הוא שבעזרת המיקרוסקופ אפשר לזהות אם יש עדיין שאריות של גידול ואם כן מוציאים אותן במקום ולא סוגרים עד שהכל נקי.
עלייך לבחון את דוח ניתוח המוז ומן הסתם כתוב שם שהגידול הוצא בשלמותו. אם זה לא המצב - עליך לברר את העניין עם המנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח מוס נוסף?
סנדרה04/01/2017התוצאה בבדיקה הפתולוגית לאחר הניתוח ולפיה נותר SCC לאחר הניתוח. לא ברור איך זה קרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח מוז נוסף
ד``ר לי-און גלעד05/01/2017מאחר שגם המנתחים הם בני אדם אין 100% הצלחה בסילוק הגידול. יחד עם זאת הנסיבות שאת מתארת לא מתאימות עם דרך ההתנהלות של ניתוח מוז כפי שאני מבין, מכיר ומבצע.
האם ייתכן שהמנתח הוא לא זה שביצע את הבדיקה הפתולוגית והפצע נסגר עוד לפני קבלת התשובה הפתולוגית הסופית? אם כן, לא מדובר בניתוח מוז אלא במה שאנחנו, מנתחי המוז, מכנים Pseudo MOHS. מדובר בפרוצדורה של ניתוח עם בקרה של חתכים קפואים שנבדקים ע"י רופא אחר, פתולוג. בשל אי הקפדה על עקרונות ניתוח המוז (המנתח הוא גם הפתולוג והפצע לא נסגר לפני שמושגים שוליים נקיים או במקרה שמגיעים למצב שלא ניתן להמשיך את הניתוח מבלי לגרום לנזקים בלתי הפיכים או מסיבות אחרות) עלול להווצר מצב כמו שאת מתארת, ניתוח מוז שנגמר ובסופו השוליים אינם נקיים. זה לא אמור לקרות בניתוח מוז "אמיתי" למרות שתקלות ופיספוסים עלולים להיות. כמו שאמרתי - את השאלות צריך להפנות למנתח ויש מקום לשקול במקרה זה אם לעשות ניתוח מוז נוסף או לנסות להסתדר עם טיפול שמרני עם כמותרפיה מקומית במשחה כגון אפודיקס - בתלות במיקום הנגע ובמימדיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי נטילת אפודיקסניצה ברקוביץ02/01/2017
אני בתחילת הטיפול חמישה ימים אין עדיין סימנים אדומים
בלי קשר האם בזמן הטיפול אפשר לשחות בבריכה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול באפודיקס
ד``ר לי-און גלעד03/01/2017משך הטיפול אמור להיות חודש, פעמיים ביום מריחה.
התופעות מתחילות להופיע לקראת סוף השבוע הראשון לטיפול.
כל עוד אין ארוזיות או פצעים פתוחים אין מניעה לרחוץ בבריכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה🙏
ניצה06/01/2017תודה רבה על התשובה🙏
בברכה ניצה ברקוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פס דור רון בציפורןמרב31/12/2016
שלום הופיע לי השבוע לאחר הורדת לק גיל פס שחור קטן בציפורן באגודל ביד מה זה ?? ו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פס בציפורן
ד``ר לי-און גלעד01/01/2017איכות הצילום אינה מאפשרת מענה ענייני. אם מה שאני רואה אינו פרי דמיוני - כנראה שמדובר בדימום תת ציפרני קטן ולא חשוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפס גור בציפורן
מרב05/01/2017בהמשך למה שרשמת מתי זה אמור להעלם יש סיבה לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפש גור בציפורן
מרב05/01/2017רשום שיש תשובה להודעה אך איני רואה אם אפשר שוב לשלוח לי תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפס שחור בציפורן
ד``ר לי-און גלעד12/01/2017עד כמה שניתן להבחין בצילום מדובר במה שקרוי Splinter hemorrhage וזהו שטף דם תת ציפורני קטן דמוי קוץ.
כאשר זה מופיע בבודדת אין לזה שום חשיבות. זה יעלם כאשר הציפורן תגדל ותתחלף. כאשר יש רבים כאלה זה עלול להיות סימין לבעיות רפואיות משמעותיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפס דור בציפורן
מרב17/01/2017תודה על התשובה אך אם מופיעים עוד קוים קטנים חלשים יש צורך לראות רופ דחוף איזה בעיות רפואיות זה מעלה ??? מלחיץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפס שחור בציפורן
ד``ר לי-און גלעד17/01/2017לא יכול להתייחס לשאלה בלי לראות. לא רואה סיבה לדאגה במה שראיתי.
הגורמים לתופעה במידה ומופיעים רבים כאלה קשורים בבעיות בקרישת הדם ובתפקוד הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סודה לשתייה על העור עלולה לגרום לסרטן?מיה25/12/2016
שלום
האם אבקת סודה לשתייה במגע עם העור באופן יומיומי מסוכנת או עלולה לגרום לסרטן?
נוהגים לשים סודה לשתייה לפתרת ברגליים ובמפשעות וגם במקום דאודורנט.. הפיתרון מצויין אך האם יש בו סכנה?
(החשש שלי הוא בגלל שקראתי פעם שאישה מחו"ל השתמשה לאורך שנים בטלק שזה חומר שונה כמובן, על איבר מינה וחלתה שם בסרטן)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סודה לשתייה והסיכון לסרטן
ד``ר לי-און גלעד27/12/2016סודה שלתייה הוא מלח שמתמוסס ולא ידוע לי על סיכון לגרימת סרטן בעקבות מגע עימו. בטלק יש חלקיקי קוורץ שנבלעים ע"י תאים בולעניים של מערכת החיסון והגוף אינו יכול לעכל או לפרק אותם. הוכח שהנוכחות שלהם עלולה לגרום לסרטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- scc- ניתוח ושיטות טיפוליעל22/12/2016
שלום,
אימי בדיוק קיבלה את תוצאות הביופסיה והתגלה לה סרטן SCC בשוק הרגל. מדובר בפתע שלא הגליד וכל הזמן התקלף עם קצת דם במשך שנתיים.
1. כיצד אפשר לדעת אם יש גרורות? האם רק לאחר הכריתה של הנגע או כבר בביופסיה?
2. האם כדאי לעשות את השיטה הרגילה שאני מניחה שזו כריתה כירוגית או מוהס שאינו ממומן ע"י קופ"ח?
3. מה הסיכוי שזה לא יסור בשלמותו או שיחזור?
4. האם יש חשיבות לרופא או שפשוט ללכת לזה שמקרה היה לה תור אצלו והוא זה שעשה לה ביופסיה? כלומר יש רופאים שהם גם פתלוגים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SCC ניתוח ושיטות
ד``ר לי-און גלעד27/12/20161. לגבי גרורות - על סמך המראה ההיסטולוגי של הגידול ורמת הממאירות שלו אפשר יהיה להעריך אם יש צורך לבצע בירור לגרורות. הסיכון בעיקרון נמוך מאוד.
2. כריתה בשיטת MOHS עדיפה כי אפשר יהיה לוודא מיקרוסקופית בניתוח עצמו שהגידול הוסר בשלמותו וגם לחסוך ככל האפשר בכריתת עור מיותר וע"י כך לקבל פצע מינימאלי תוך כריתה שלמה של הנגע.
3. הסיכון לכריתה חלקית בניתוח רגיל נע בין 10-20% ובניתוח מוז בד"כ 1%. הסיכון לחזרה מקומית קשור באם הגידול הוסר בשלמותו או לא.
4. בעיקרון לא מדובר בהליך מסובך ובכ"ז רצוי לוודא שהרופא המטפל מיומן ומנוסה בטיפול או שהטיפול מבוצע בבי"ח בו מצויים רופאים בכירים שיוכלו לפקח/לסייע במידת הצורך.
רופאים שהם גם פתולוגים - אני מניח שהכוונה היא למנתח שהוא גם פתולוג - אלה מנתחי המוז. לכל הרופאים האחרים יש רופאים פתולוגים שבודקים את הרקמה שהם הוציאו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת רופא בבי"ח
יעל31/12/2016שלום,
אז אפשר לפנות עם ההפניה לבי"ח?
ניתוח כירוגי רגיל להסרת גידול נעשה בבי"ח ואפשר לגשת עם הטופס לכל בי"ח ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת רופא
ד``ר לי-און גלעד01/01/2017ניתוח עולה כסף. לחברת הביטוח שלך ו/או לקופת החולים שלך יש נהלים כיצד לפנות לניתוח ואל מי - אחרת לא ישלמו על הניתוח. את צריכה לפנות לרופא שלך ולבקש שיפנה אותך בהתאם לנהלי הקופה, או לסוכן הביטוח הרפואי שלך ולבקש את רשימת המנתחים בהסדר עם הביטוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת על נקודה חשודהיוסי וקנין18/12/2016
האם עלי להוריד את הנקודה הזאת. .
היי אצל מספר רופאים והגעה חלוקה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להסיר נקודה
ד``ר לי-און גלעד27/12/2016לא ניתן לחוות דיעה על סמך התמונה המצורפת. דרושה תמונה דרמוסקופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה פתולוגיה. ..
יוסי וקנין27/12/2016Skin with foreign body type granulated around stochastic מה הכוונה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה פתולוגית
ד``ר לי-און גלעד27/12/2016הנגע הוא תגובה לגוף זר שהגוף לא הצליח לפרק. לא בעייתי.
האם מדובר באותו נגע שהתמונה שלו? לא נראה לי קשור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה פתולוגיה. ..
יוסי וקנין27/12/2016לא זה נגע אחר בחזה האם זה קשור לשתלי הסיליקון בחזה?
לגבי הנגע ברגל כדין לא התקבלה תשובה פתלוגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה פתולוגית
ד``ר לי-און גלעד27/12/2016יכול להיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלנומה שהובחנה ביד ימין.נועה14/12/2016
שלום דר נכבד. שולחת תשובת פתולוגיה שבוצעה. מבקשת דעתך.
בנוסף בוצעה הרחבה של 1 סמ . מה המשך ומה משמעות התשובה וחומרתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלנומה ביד ימין
ד``ר לי-און גלעד27/12/2016מדובר במלנומה שטחית ביותר ולפי הנתונים שלה הכריתה הייתה קרוב לוודאי הטיפול הנכון ובזה נגמר הסיפור. אין צורך בבירורים נוספים בשלב זה ומעקב רופא עור 3 פעמים בשנה בשנתיים הקרובות הוא הצעד הבא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpeg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

