מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ציסטות ולופוסרות13/08/2011
שלום.גיל 67 ידוע על sle מזה 8 שנים ללא פעילות המחלה מטופלת בכדור פלקווניל.בגלל מעקב של אבן בכליה ללא תלונות וללא פגיעה כליתית בוצע סונר מכוון לכליות ודרכי שתן .השאלה שלי האים חולה לופוס נוטה לפתח ציסטות בכליה יותר מאדם ללא לופוס?השאלה שלי היא היא בגלל גילוי 2 ציסטות שהוגדרו כפשוטות על ידי הדמיה.לציין שאין בעיה כליתית תפקודי כליות תקינים. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד13/08/2011לא ידוע על כל קשר בין היווצרות ציסטות בכליות ומחלת זאבת/לופוס.
כמו כן אין קשר ישיר בין היווצרות אבנים בכליות והתפתחות זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של הבדיקה מה זה אומר?? תודההודיה11/08/2011
Positive
ANTI RNP-A 1.30 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Borderline
ANTI SM NEGATIVE
ANTI SM/RNP 2.70 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*
Positive
מה זה אומר תקין או לא ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/08/2011אלו בדיקות דם לזאבת/לופוס.
התוצאות הן לא תקינות אך הרמה נמוכה יחסית.
אפשר להתיחס אליהם יחד עם התלונות שלך והממצאים בבדיקה גופנית.
אין להסתמך על בדיקה אחת ואולי יש צורך לחזור על הבדיקה בעוד חודשיים.
כמובן אם ANA היה חיובי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי מעבדהטלי07/08/2011
האם הערכים האלה עלולים להצביע על אפשרות של לופוס?
Antinuclear Ab Adults 0.7
Ro Ab Anti SSA 2.2
La Ab Anti SSB 0.99
Complement-C3 102
Complement-C4 31.6* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי מעבדה - תגובה
ד''ר יאיר מולד08/08/2011הבדיקות תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקותמיכל02/08/2011
אני בת 31, יש לי APLS מזה 12 שנים, נוטלת קומדין אך INR לא מאוזן.
אנא עזרו לי בפענוח תוצאות הבדיקות:
DNA Ab CONF CRITHIDI Negative
ANA PATTERN Speckle+Nucleol
ANA TITER POS 1:320
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) See ANA TITER
DNA (ds) Ab See crithidia IU/ml
RNP <0.2 Index
Sm (anti Smith Ab) <0.2 Index
RNP A <0.2 Index
RNP 68 <0.2 Index
SmRNP <0.2 Index
SSA-60 <0.2 Index
SSA-52 <0.2 Index
CHROMATIN 0.3 Index
JO-1 <0.2 Index
SCL-70 <0.2 Index
ANTICENTROMERE Ab <0.2 Index
SSA (Ro) SINGLE <0.2 Index
SSB (La) SINGLE <0.2 Index
RIBOSOMAL P Ab <0.2 Index
ANTINUCLEAR Ab_(ANA)
הסבר בכללינט באתר המעבדה
DNA (ds) Ab
Positive by Bioplex
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות - תגובה
ד''ר ג'יזל גודארד03/08/2011ידוע שאצל חולי זאבת/לופוס ניתן למצוא גם תסמונת נוגדי פוספוליפידים ב- 40% מהמקרים. לכן נהוג בחולי תסמונת נוגדי פוספוליפידים לבדוק האם מדובר גם בזאבת/לופוס. הבדיקות הראשונית הן נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) ונוגדנים כנגד DNA. כמובן שצריך חוץ מבדיקות דם למצוא תסמינים וממצאים בבדיקה גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך - עוד בירור...
מיכל03/08/2011תודה - האם תשובת הבדיקה מצביעה על כך שיש ANTI DNA חיובי אצלי? אשר מעיד על היתכנות ללופוס? צורת הבדיקה (ביופלקס) אינה ברורה לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת DNA ds Abאביגיל סלע01/08/2011
שלום רב
בבדיקות האחרונות שעשיתי ב-27.6.11
התוצאה של הבדיקה שבכותרת יצאה גבוהה 144.6 שטווח הנורמה הוא בין 0 - 30
מה אומרת בדיקה זו לא הבנתי ורציתי לקבל הסבר
אודה למענה בהקדם האפשרי
בברכה,
אביגיל סלע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת DNA ds Ab - תגובה
ד''ר ג'יזל גודארד03/08/2011נוגדנים כנגד DNA נמצאים ברמה גבוהה בחולי זאבת/לופוס בדרך כלל כשיש מחלה פעילה. מחלה פעילה מתבטאת בתסמינים כמו דלקת בפרקים, פריחה בעור, פגיעה בכליות למשל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים במהלך היוםמוריה29/07/2011
שלום אני בת 32 חולת לופוס כבר הרבה שנים. בתקופה האחרונה שמתי לב שההרגשות שלי נורא משתנות במהלך היום בלי הודעה מוקדמת- אני יכולה להרגיש טוב ורגיל בבוקר ופתאום להתחיל להרגיש רע ולסיים את היום בצורה נוראית ולהיפך. היום הייתי בסדר גמור בבוקר ומאחרי הצהריים התחילו לי כאבי פרקים בברכיים רגליים ידיים וגם כאבי ראש והפנים שלי אדומות ( הפריחה בלחיים) וזה קורה לא אחת- האם זה אופייני בלופוס להתחיל להרגיש רע או ההיפך בלי הודעה מוקדמת? האם זה אומר שאני לא מאוזנת? ( למרות שבבדיקות הלופוס די רדום) והאם זה מצריך שינוי תרופתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד01/08/2011שינויים במידת הכוח במשך היום תלוי במספר גורמים.
עייפות והרגשת לחץ יגולים להגביר את התסמינים של זאבת/לופוס. חשוב למצוא דרך לנוח באמצע היום ל 1-2 שעות.
מומלץ לקחת את הטיפול ברפואי באותו זמן כל יום.
לפעמים יש צורך להוסיף טיפול בתרופות נוגדי דלקת שאינן סטרואידים- כמו ארקוקציה או וולטרן או נקסין אם יש כאבים במפרקים בבוקר.
יתכן לעדיין יש פעילות של המחלה ואת זקוקה לתוספת טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקרואיליטיס לאחר לידההילה29/07/2011
שלום,
ילדתי לפני שלושה שבועות, לידה ראשונה ורגילה, נמשכה 11 שעות, נגמר לי האפידורל באמצע והבנתי מהדולה, מבעלי ומהמיילדת שלחצתי מאד מאד חזק (ברמה שהמיטה התרוממה...)
כשבוע לאחר הלידה הופיעו כאבים עזים באגן שמאל וחוסר יכולת לזוז בחלק משעות היום, כולל פיק ברכיים וכאבים בנרתיק. במיון אבחנו זיהום באפיזוטומיה וטופלתי באנטיביוטיקה וקצף. ההסבר שנתן הגניקולוג במיון ובמוקד לאחר מכן (בעקבות תגובה אלרגית שפיתחתי והתבטאה במעין עקיצות על כל הגוף) הייתה שהאסור מעוצבב ומקרין לגב ומשם הכאבים
כשבוע לאחר מכן הדלקת בנרתיק עברה והכאבים נמשכו כולל מוגבלות קשה בתנועה וגרירת רגל, אורטופדית אבחנה סקרואיליטיס ובצילום רנטגן נראתה הצרות באגן שמאל ומעט שינויים ניווניים. היות ואני מניקה, לא קיבלתי שום טיפול תרופתי ונשלחתי לפיזיותרפיה (טרם התחלתי, רק נקבע לי תור)
בדיקה נוספת על ידי פרופ' לגניקולוגיה פרטי אליו פניתי אתמול אששה שמדובר בסקרואיליטיס, אלא שהוא המליץ להימנע ממאמץ ופעילות בשלב הדלקתי של המחלה ולפיכך שלא להתחיל פיזיותרפיה בשלב זה (אלא רק בשלב מאוחר יותר, כי נוסף לכל יש לי צניחה משמעותית של רצפת האגן). לאחר התייעצות טלפונית עם פארמקולוג נרשם לי אביטרן לעשרה ימים (אין בעיה עם הנקה) על מנת שהדלקת תעבור מהר יותר.
מספר שאלות:
1. האם עלי לעשות פיזיותרפיה או להמתין לאחר סיום הכדורים או מעבר לכך?
2. איך אוכל לדעת האם מדובר בסקרואיליטיס או ב- Ankylosing spondylitis? שואלת כי ממש לפני הכניסה להריון סבלתי כחצי שנה מדלקת חריפה במעיים שהתבטאה בדימום ללא כאבים, טופלתי בחוקני רפאסאל לאחר שתרופה אחרת שאיני זוכרת את שמה לא עזרה) והדימום פסק. על מנת לשלול כוליטיס עברתי קולנוסקופיה שיצאה תקינה למעט מעט טחורים פנימיים. האם יכול להיות קשר? הכאבים באגן שמאל הופיעו במהלך השליש השלישי של ההריון אך לא היו חריפים ברמה המגבילה תנועה כמו כעת, לאחר הלידה
3. לאיזה רופא עלי לפנות על מנת להבין האם מדובר בבעיה כרונית המצריכה טיפול לטווח הארוך או התפרצות נקודתית כתגובה לטראומת הלידה?
סובלת מאד בינתיים, ומוטרדת,
אודה לתשובה בדחיפות
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקרואיליטיס לאחר לידה - דחוף
הילה01/08/2011מקפיצה - אודה לתשובה, בינתיים נקבע תור לשבוע הבא לפיזיותרפיה, התחלתי לקחת כדורי אביטרן ועברתי טיפול כירופרקטי אחד. יש הטבה לפחות בחלק משעות היום, מקווה שהיא לא זמנית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקרואיליטיס לאחר לידה - תגובה
ד''ר ג'יזל גודארד01/08/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבה לחשושרן28/07/2011
שלום בשבוע שעבר הרגשתי חולשה שלא איפשרה לי לתפקד. עשיתי בדיקות . הראומטולוגית שלי סוברת שיש לי לופוס. אם זה נכון, האם בעקבות בדיקות שמראות שתוך חודש הטרומבוציטים ירדו מ-160 ל-123 , ואאוזנופילים שעלו ל-8.9 האם יש לי ממה לחשוש?
=========* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד01/08/2011זאבת/לופוס מתאפיין ע"י דלקת בפרקים, פריחה בעור, עייפות, חולשה, וגם יכול להיות תרומבוציטופניה. זאבת/לופוס -מחלה ממושכת.
לעיתים יכולים להיות תסמינים אלו ומדובר במחלה וירלית (נגיפית) בלבד.
על מנת לאבחן זאבת/לופוס צריך משלב של תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות דם כלליות ומיחדות.
ע"פ השילוב של חולשה ותרומבוציטופניה (מספר נמוך של תרומבוציטים) לא ניתן לאבחן לופוס.
יש מקום לעקוב לאחר מספר תרומבוציטים ולדווח בכל מקרה על דימום ספונטני למשל מהאף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד ממצאים
רן01/08/2011שכחתי לציין . לפני כשנתיים חוויתי אירוע טרואמטי של דלקת פרקים אקוטית במקומות שונים בגוף. הא.נ.א שלי הוא חיובי ברוב הפעמים ובפעם האחרונה הוא עלה לראשונה ל-4.5. כאמור הטרומבוציטים - 123. אאוזנופילים - 8.9. לויקוציטים - 3.8 . וממצאים גופניים הם - חולשה, עייפות וחרדה. סליחה על הטירחה אבל אשאל שוב. אם זה לופוס התופעות האלו יכולות לעבור מעצמם? או שאם התופעות עובורת מעצמם זה אומר שזה לא לופוס. אני חייב לציין שכיום אני לא מטופל בשום תרופה.
בתודה רן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון לופוסחיים27/07/2011
קודם כל אחלה של פורום לשאלות ותשובות וסתם יעוץ כללי.
השאלה שלי די פשוטה איך מאבחנים לופוס ? כלומר האם יש מדד מסוים שניתן לקבוע על פיו ואיזה בדיקות יש לעשות ?
האם מספיק רק כמה תסמינים - עייפות, דיכאון,אמומיות בלחיים, כאבי מרפקים,פריחה אחרי חשיפה לשמש, תסחיף ריאתי ?
איך נגשים עם זה לרופא ? כי אני מניח שלרופא משפחה בסיסי לופוס זה לא הדבר הראשון שהוא חושב עליו (לדוגמא לקח לי כמעט שנה לגלות שיש לי דלקת לבלב רק במקרה שאחד הרופאים החליט לבדוק אמילאז כדרך אגב) אודה מאוד לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיים שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/07/2011מחלת זאבת/לופוס לעיתים קשה לאבחון. קיימים ביטויים רבים למחלה ואף אחד מהם יחודי לזאבת. בדרך כלל זאבת/לופוס מורכב מדלקת במפרקים הקטנים, נשירת שער, כיבים בפה, ותפרחת בפנים בצורת פרפר. במחחלה קשה יותר יכול להופיע פגיעה בכליות או במוח.
בדיקות דם יחודיות הם נוגדנים כנגד הגרעין ונוגדנים כנגד דנ"א.
לעיתים רמת המשלים נמוכה.
רצוי להגיע לראומטולוג לאישור האבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאוטגליה26/07/2011
שלום,
חולה שמטופל באלוריל תקופה של שבועיים ולמרות זאת מתפרץ אצלו הגאוט,
מה עליו לעשות,
להפסיק עם האלוריל/להמשיך,??
מדובר במבוגר בן 60 עם הסטוריה די ארוכה של גאוט
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריקי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד26/07/2011נא לפנות לפורום ראומטולוגיה כללית באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעות מטורפותמוריה24/07/2011
שלום
אני חולת לופוס שמטופלת בפרדניזון 20 מ"ג ( בשאיפה לרדת ל 15 מ"ג), MTX 20 מ"ג ופלקווניל 400 מ"ג. בחודש האחרון יש לי התקפים של הזעות נוראיות דווקא במהלך היום ופחות בלילה הכוונה היא שיש מקרים שאני ממש מטפטפת וזו תחושה איומה. לקחתי בעבר פרדניזון במינונים יותר גבוהים כך שלא נראה לי שזה מזה כמו כן יש לי חום לפעמים אבל זה לא חדש כך שאני לא בטוחה שזה גם מזה. האם זה קשור ללופוס והאם יש לכך טיפול. במידה ואין שום קשר למחלה הבסיסית איזה בירור צריך לעבור אם בכלל כי התופעה די מטרידה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעות מטורפות - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד24/07/2011הרגעי, לא נאה לי חריג להזיע במשך היום בקיץ הישראלי במיוחדאם את נוטלת פרדניזון.
זאת לא תופעה ייחודית ללופו או לפרדניזון.
אם חום גופך נמדד מעל 37.8 פני להיבדק אצל רופא המשפח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצא לי בבדיקת הדם ANTI DS DNAשלום24/07/2011
ANTI DS DNA 8.00 IU/ML
כמו כן,
קיימת אצלי אפטה כרונית בפה (כל שלושה שבועות באזור אחר בפה)
רציתי לדעת מה זה אומר והאם יש לי סיבה לחשוש?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצא לי בבדיקת הדם ANTI DS DNA - תגובה
ד''ר יאיר מולד24/07/2011אפטות בפה זאת בעיה שכיה שלא נגרמת רק ע"י לופוס, ולרב אינה קשורה במחלות כרוניות.
אנט DNA חיובי מעיד בד"כ על לופוס, אלא אם הבדיקה נעשתה בשיטה כמו ELISA שעלולה לתת תוצאה חיוובית-שגויה. יש לחזור על הדיקה בשיטת CRITIDIA יחד עם ANA ואם חיובי- עליך לפנת לריאומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת טיפול בלופוסמוריה20/07/2011
בת 35- במידה ומחליטים להחליף טיפול ללופוס ל IVIG תוך כמה זמן זה משפיע? מה המינון המקובל למישהי ששוקלת בערך 90 קילו ( עלייה רבה בעקבות סטרואידים) והאם טיפול אחד מספיק או שצריך לחזור עליו כל כמה זמן? והאם אפשר לקחת את הטיפול ביחד עם MTX 20 מ"ג בשבוע ( המטרה להיפטר מהסטרואידים ואולי אף להחליף את המתתרוקסט)
סליחה על ריבוי השאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/07/2011הטיפול ב-IVIG יכול להיות יעיל עבור ביטויים רבים של זאבת.
המתן המקובל הוא במינון גבוה המחולק ל-5 ימים, הטיפול חוזר על עצמו פעם בחודש.
בדרך כלל המתן הוא למשך 6 חודשים.
ממשיכים עם הטיפול התרופתי הקבוע -כולל מתוטרקסאט.
במקרים רבים, ניתן לרדת במינון פרדניזון.
עדיף לקבל את הטיפול הראשון לפחות אצל מומחה במתן IVIG.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרית18/07/2011
שלום.האים מחלתSLEיכולה לגרום לאובאיטיס?האים שיוגרן יכולה לגרום לאובאיטיס?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד18/07/2011אובאיטיס היא ביטוי של מספר מחלות ריאומטיות, אפשרית בלופוס, אך זה לא ביטוי עייני אופייני ושכיח בלופוס או בסיוגרן.
אובאיטיס שכיחה ואופיינית יותר בדלקת מפרקים שיגרונתית, ספונדילוארתרופתיות, מחלת בכצ'ט, סרקואיד, מחלת מעי דלקתית (קרון) וסוגים מסוימים של וסקוליטיס.
הביטוי העייני השכיח והאופייני בסיוגרן הוא יובש של הקנית עם סיבוכיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שוב- דחוףיעלה16/07/2011
שלום
אני חולת לופוס מטופלת בפרדניזון פלקוונילל וזריקה של מתתרוקסט 20 מ"ג פעם בשבוע. שבוע שעבר ביום שבת הופיע שיעול וחום גבוה ואושפזתי עם אאנטיביוטיקה לוריד זינצף וכדורי רוליד. את זריקת המתתרוקסט לא נתנו לי בגלל המחלה החריפה. מחר אני אמורה לקבל את הזריקה השבועית אך אני עדיין משתעלת שיעול חריף ביותר במהלך כל היום והילילה ועדיין עם אנטיביוטיקה. אני לא יודעת אם לדלג גם מחר על זריקת המתתרוקסט או לקחת אותה כרגיל. לציין שכבר אין חום אך עדיין מנוזלת מאוד והרגשה לא טובה ושיעולים חמורים ביותר עם קושי בנשימה
מה עלי לעשות לגבי המתתרוקסט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואלת שוב- דחוף - תגובה
ד''ר יאיר מולד16/07/2011ל תקחי מחר מטוטרקסט.
נא לפנות לרופא המשפחה לקבלת הנחיות להמשך ולבדיקה חוזרת שלך.
מומלץ לחדש נטילת מטוטרקסט שבוע לאחר החלמה מלאה מהמחלה הזיהומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

