מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נשאות לקונקסיןמודאגת23/02/2011
שלום רב
אני בשבוע 17 להריון ונמסר לי בימים אלה שאני נשאית של קונקסין. בעלי ביצע בדיקת דם אולם נאמר לנו כי יקחו מספר שבועות עד לקבלת התשובה.אני שומעת בשתי האוזניים. בעלי שומע היטב אולם רק באוזן אחת, כנראה ממחלת ילדות. יש לנו שלושה ילדים שומעים ולא ידועים כל מקרי חרשות במשפחות המורחבות.
אודה לתשובתכם מה ההסתברות לקיום הליקוי בעובר, לזוג כמונו? כמו כן במידה ומבוצעת בדיקת הנושא במי שפיר האם ניתן לדעת את רמת הליקוי, אם קיים. בהרבה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאות לקונקסין - תגובה
פרופ' אנטוני לודר24/02/2011אין הוריה לבדיקת מי שפיר אם בעלך אינו נשא קונקסין, לכן יש לקבל את התוצאה לפני התייחסות לשאלה זו. חשוב לדעת מה הסיבה של פגיעת השמיעה של בעלך (גנטית, לא גנטית) כי זה רלוונטית מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה, הסיבה לאי השמיעה
מודאגת25/02/2011של בעלי באוזן אחת היא חזרת שחלה בה כתינוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשאות לקונקסין - תגובה - תגובה
פרופ' אנטוני לודר25/02/2011חזרת אינה קשורה לקונקסין. זה מרגיע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אבהותמאיה23/02/2011
שלום,יש לי שאלה קצת מוזרה.
היום הגיעה תשובה של סיווג רקמות שעשינו,בני אני ואביו.
לפי הכתוב,אין התאמה בין האב לבני.
אין שום סיכוי שבעולם שישנו אב אחר,אני יודעת את זה בודאות מוחלטת !! ללא שום ספקות !
שאלותי הן האם תיתכן האפשרות של טעות?
האם אפשר "לשבש" תוצאות בדיקה (סמים,חומרים אחרים)?
אני יודעת שזה נשמע קצת הזוי,אבל אני מאמינה שהוא יעשה כל דבר אפשרי,העיקר לשלול אבהות.
האם יש משהו,כל דבר שהוא יכול לעשות כדי לשבש את התוצאות הבדיקה בשביל לא להיות האבא של בני?
בבקשה תעזרו לי,אני לא יודעתמה לחשוב כבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אבהות - תגובה
פרופ' אנטוני לודר24/02/2011בכל בדיקה תתכן טעות טכנית (למשל החלפת שמות של מבחנות!). בהנחה שלא היו כאלה טעויות בדיקת סיווג רקמות היא מדויקת (אבל זה לא בדיקה גנטית).
קיימת אפשרות לבדוק אבהות דרך DNA שהיה בדיקה גנטית. יתכן שזו אופציה שכדאי לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך
מאיה27/02/2011ראשית תודה על תגובתך.
בתשובה שקבלנו כתוב "נבדקו מערכות ב-16 כרומוסומים שונים...קיימת אי התאמה במערכות סימני הד.נ.א ותיאום הקרמות בין הבא לבן".
האם זה לא מספיק לדעתך לשלול אבהות או שמה היו צריכים לבדוק דברים נוספים?
סליחה על הבורות,אבל האם זה לא נקרא DNA ?
אני שואלת את כל זה כי אני שוקלת לעבור בדיקה נוספת,מאוד מקווה שתוכל לעזור לי במעט בהבנה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך - תגובה
פרופ' אנטוני לודר27/02/2011כנראה כן בדקו DNA ואין התאמה בין האיש ובין הבן. לא יכול לתת חוות דעת מוחלטת בפורום אינטרנט - בשביל זה את צריכה לפנות ליועץ פרטני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CFהילה21/02/2011
שלום,
לפני כניסתי להריון ביצענו בדיקות גנטיות שהומלצו לנו על פי מוצאינו. בעלי ממוצא אשכנזי ואני כורדי. בכל הבדיקות כולל CF נמצא כי אינני נשאית ולכן בעלי לא עבר אף בדיקה. לאחרונה הבנתי שבדיקת CF אצל אנשים ממוצא כורדי אינה מהימנה ולא יודעת לבדוק את כל המוטציות הגורמות למחלה ולכן ישנה הוראה באם הזוג מעורב לשלוח דווקא את הצד האשכנזי לביצוע הבדיקה. האם נכון הדבר והאם כדאי שבעלי יבצע בדיקת נשאות ל- CF גם כן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CF - תגובה
פרופ' אנטוני לודר21/02/2011הניסיון גדול יותר עם אשכנזים לכן יש הגיון שבעלך ייבדק לדעתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני נשאית של CF האם אני גם חולה ?מוניקה20/02/2011
שלום , בעקבות סקר גנטי הודיעו לי שאני נשאית של סיסטיק פיברוסיס .
האם זה אומר שאני גם חולה במחלה ?
אני סובלת מבעיות נשימה ורוצה לדעת אם זה קשור .
להלן תוצאות הבדיקה:
הודעות לבדיקת Cystic Fibrosis (CF) מתאריך 06/02/2011
:תואבה תויצטומה וקדבנ
היצטומה םש I ללא II ללא
------------------------------
1717+1G->A ןיקת ןיקת
3849 ןיקת ןיקת
D1152H ןיקת ןיקת
G542X ןיקת ןיקת
N1303K ןיקת ןיקת
W1282X ןיקת ןיקת
delF508 ןיקת היצטומ
405+1G->A ןיקת ןיקת
G85E ןיקת ןיקת
S549R ןיקת ןיקת
W1089X ןיקת ןיקת
I1234V ןיקת ןיקת
Y1092X ןיקת ןיקת
3121-1G->A ןיקת ןיקת
ראודב חלשית תטרופמ תימשר הבושת
גוזה תב/ןב תקידב תצלמומ
Cystic Fibrosis (CF)
ראודב חלשת תטרופמו תימשר הבושת
אודה לתשובה דחופה , אני בחרדה מיום שישי .
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני נשאית של CF האם אני גם חולה ? - תגובה
פרופ' אנטוני לודר21/02/2011התשובה מדברת על נשאות מוטציה delF508, זה לא מחלה אלה נשאות. יחד עם זאת בדיקת סקר לא שוללת מוטציה נדירה שלא נבדקת. אם את סובלת מבעיות נשימתיות יש לשלול CF בדרכים לא גנטיות (הרופא שלך צריך להפנות אותך לבדיקות הנכונות).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת דאון במי שפירדני20/02/2011
שלום רב,
היום התוודענו לעובדה שהעוברית שלנו לוקה בתסמונת דאון, אנחנו בהליכים להפלה יזומה. ההריון הקודם שלנו נגמר בשבוע 8 כשהיה שק הריון ללא עובר. עברנו ייעוץ גנטי ואף עברתי את בדיקות הדם שהמליצו לי. האם אני צריכה להסיק שיש לנו איזה בעיה כרומוזומלית? כי אם לא איך יתכן ששני הריונות יסתיימו בהפלות אחד אחרי השני.
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת דאון במי שפיר - תגובה
פרופ' אנטוני לודר20/02/20112 הפלות ברצף אינו לשעצמו נדיר ומחייב בירור גנטי. יחד עם זאת, קיימת חשיבות לאיזו סוג תסמונת דאון מדובר (יש כמה סוגים). אני ממליץ להתיעץ פרטני עם גנטיקאי אם מפרט הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנאמר לנו שזה לא גנטי
דני20/02/2011יש לנו ילדה אחת בריאה וכבר היינו אצל ייעוץ גנטי היום ובו נאמר לנו שזה לא גנטי. האם יכול להיות שהביציות שלי פשוט זקנות וזו הסיבה לכל הטעויות הכרומוזומליות האלה. אני בת 35, אני אמורה לצפות לעוד הרבה חוויות כאלה עד שאשיג עוד הריון תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנאמר לנו שזה לא גנטי - תגובה
פרופ' אנטוני לודר22/02/2011קיים קשר סטטיסטי בין גיל האם וההסתברות לאברציה קרומוזומלית. בגיל 35 הסיכון לתסמונת דאון הינו כ- 1:380 לידות חי. בגיל 40 הסיכון עולה ל 1:45 בערך כך שהעליה בהסתברות תלולה בגילאים אלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FMFיהושע20/02/2011
אני כבן ארבעים סובל מכאבי בטן עזים בבטן חום ובחילות אחת לשבוע. עשיתי בדיקה לFMF ויצא שלילי האם יכולה ליהיות טעות ואם יש צורך בבדיקה נוספת
תודה מראש יהושע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FMF - תגובה
פרופ' אנטוני לודר20/02/2011לא סביר שיש "טעות" אבל בדיקת FMF בד"כ בודקת רק מוטציות שכיחות, ולא נדירות. אם רופאיך סבורים שזו האבחנה באמת (כמובן האפשרויות הן רבות מאד) קיימת אופציה לתת לך טיפול ולהעריך את התוצאות. אבל נדמה לי שאתה צריך בירור נוסף אצל הרופא שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה כרומוזומלית לאוטיזםאלה20/02/2011
יש לנו בן אוטיסט ובינתיים בחרנו שלא לעשות את בדיקת הצ'יפ הגנטי. אני מנסה להבין מה תהיה משמעות הממצאים. כמו שהבנתי מדברים שקראתי גם כאשר נמצא פגם גנטי (לדוגמא בעייה בכרומוזום 15) שיודעים לשייך אותו בברור לאוטיזם לא ניתן להגיד שזה הדבר היחיד שגורם לאוטיזם , אלא שילוב של זה עם עוד כמה ליקויים כרומוזומליים שבדרך כלל לא יודעים לזהות. האם הבנתי נכון?
אם כן, אז במידה והליקוי מופיע בילד הבא אין זה אומר בוודאות שילקה באוטיזם, אם לא מתקיים הקישור לליקויים הנוספים (שכאמור לא יודעים לזהות). זה נכון?
ונגיד שאפילו יש עוד מישהו במשפחה המורחבת שנמצא על הספקטרום וגם אצלו ימצא אותו הליקוי הכרומוזומלי, עדין לא ניתן יהיה להגיד בוודאות שנוכחות הליקוי הזה בלבד תגרום באופן חד משמעי לאוטיזם.
כמובן שאני מבינה שתוצאות שכאלו מעלות את הסיכוי לאוטיזם. אך האם יש כיום את הכלים לקבוע משהו כזה באופן חד משמעי, ולו לגביי ליקוי כרומוזומלי ידוע אחד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה כרומוזומלית לאוטיזם - תגובה
פרופ' אנטוני לודר20/02/2011השימוש בבדיקת "ציפ" גנטי בהקשר לאוטיזם אינו המלצה סטנדרטית כי אין מספיק מידע או ניסיון, וכפי שאת כותבת רבות השאלות על התשובות. ישנם מספר קטן יחסית של שינויים גנטיים שקשורים לתסמונות ידועות, אבל במחקרים שנעשו, מצאו שינויים רבים אחרים שמשמעותם לא ידועים בהרבה מקירם. התקווה היא שבעוד מספר שנים המצב יתבהר בהקשר לטכנולוגיה חדשיה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סיסי שליה או מי שפיר?ענבל19/02/2011
שלום שמי ענבל אמא לשתי בנות בריאות,ילדתי אותן בלידה רגילה,היום בשבוע ה6 להריון עם תאומים הרופא ביקש שאבחר לבצע או סיסי שיליה או מי שפיר,ואני לא יודעת מה לעשות לאחר שקראתי על סיסי שליה באינטרנט קצת נבהלתי..אז מה אתם מייעצים לי?
תודה ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סיסי שליה או מי שפיר? - תגובה
פרופ' אנטוני לודר19/02/2011מה הוריה הרפואית לביצוע בדיקה פולשנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת סיסי שליה או מי שפיר?
ענבל19/02/2011אז כמו שאמרתי אני אמא לשתי בנות בריאות כרגע בהריון עם תאומים , יש לי 47 כרומוזומים (XXX47),ולכן בכל הריון עשיתי מי שפיר שהביא לתוצאות תקינות עם הבנות שלי וכרגע שאני עם תאומים ההתלבטות קשה,ולאור הסיכונים שקראתי בבדיקת סיסי שליה היא מרתיעה אותי...אז מה ההמלצה?מה נשים שעברו זאת עשו?
תודה ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת סיסי שליה או מי שפיר? - תגובה
פרופ' אנטוני לודר20/02/2011בדיקת סיסי שליה כרוכה בסיכונים כפי שאת כותבת. גם בדיקת מי שפיר לא נטולת סיכונים, מה עוד שבתאומים הפעולה יותר מורכבת. את צריכה גם לשאול את השאלה מה תעשי עם התשובה. הורדת היריון מתוך שניים גם פעולה מורכבת ולא נטולת סיכונים. יש תלות גבוה בניסיון המטפל ובאנטומיה של ההיריונות ושקי ההיריון. גם הסיכונים העיקריים כאן הם 47 XXX 45XO ובנים XXY. כל המצבים האלה כרוכים במצבים שלהם שכדאי ללמוד ולהגיע למסקנות אישיות. ברור לי שאת חייבת להתייעץ תחילה עם גנטיקאי באופן פרטני וגם עם רופא נשים, ורק לאחר מכן להחליט כיצד להתקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות חדשותיעל17/02/2011
בשנת נובמבר 2006 עשיתי 15 בדיקות הגנטיות.
אמרו לי שנוספו שתי בדיקות חדשות ג'וור וגלקטוזניה.
אני חצי אשכנזיה חצי עירקית והצד השני שזה תרומת זרע הוא חצי אנגלי חצי גרמני (כלומר אשכנזי ונוצרי)
האם יש לי צורך לעשות את שתי הבדיקות האלו כי הבנתי שלא בטוח שהם מופיעות אצל נוצרים.
מלבד זה עשיתי את הבדיקה של החרשות אבל בדף היא מופיע כ- 30 ו- B6 והבנתי שיש 26 האם אני צריכה לעשות לטובת המוטציה הנוספת את הבדיקה שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות חדשות - תגובה
פרופ' אנטוני לודר17/02/2011אני ממליץ להוציא את המפרט המודפס של כל הבדיקות שעשית בעבר ולגשת להדרכת "ג'נומטר" ולהשוות את הדברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"ר יקר.אירה17/02/2011
סליחה שאני שואלת הרבה.פשוט אתה מאוד מרגיע.אני במתח ומחשבות כל היום!
בשבוע 23+6 התגלה הרחבה קלה באגן כליה שמאלית 5.2.האם זו הרחבה לדעתך?פשוט חיפשתי אינפורמציה באינטרנט וראיתי שזה תקין לשבוע 24 אך הרופא רשם שישנה הרחבה.קיים גם מוקד מינמלי(כמעט לא רואים)בלב ימין(היה יותר גדול בסקירה ראשונה).
אני מתלבטת לגבי דיקור.האם יש סיכונים גבוהים לדאון?אני בת 29(בבית בת בריאה)שקיפות 1:6032 וחלבון 1:9999
pappa 1:3800
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד"ר יקר. - תגובה
פרופ' אנטוני לודר17/02/2011אמות מידה משתנות קצת לפי טכניקות ומבצע.על כל פנים הרחבה זו הינה בשלב זה לכל היותר קלה. בד"כ דבר הזה מסתדר לפני או אחרי הלדידה ללא טיפול. במיעוט מקרים יש צורך בטיפול. הממצאים כלאחד לחוד שכיחים ולרוב אינם משמעותיים. יחד עם זאת עוברים עם תסמונות סובלים מהממצאים האלה בשיעורגבוה יותר מאשר עוברים בריאים. יש לגשת ליעוץ גנטי פרטני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיגור שכליא'16/02/2011
דוקטור שלום!
דוד של חברה שלי הוא בעל פיגור שכלי בן 32, בלידתו היה שימוש בלידת מלקחיים.
רציתי לשאול אותך מה הסיכויים שהילדים שלנו לעתיד יוולדו עם פיגור שכלי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיגור שכלי - תגובה
פרופ' אנטוני לודר17/02/2011אם האיש נפגע בלידתו כנראה לא מדובר בבעיה תורשתית. אם הבעיה שלו תורשתית (למשל תסמונת X שביר) יש לקבל פרטים על הבחנתו או להבדיל להציע לו בירור. אתם ממליצים בכל מקרה לבצע בדיקות סקר גנטיות לפני היריון כולל X שביר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע למחלה גנטית נוירופיברומטreute1216/02/2011
שלום
רציתי לדעת מה זה בדיוק המחלה הגנטית נוירופיברומטוזיס - NF-1/NF-2 – neurofibromatosis באופן פרטני , איך זה משפיע על החיים ועל העתיד בהמשך
תודה
רעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע למחלה גנטית נוירופיברומט - תגובה
פרופ' אנטוני לודר16/02/2011מחלה תורשתית אוטוזמלית דומננתית. NF1 בעיקר משפיע על העור, עיניים, שלד, מערכת העצבים (מוח, עיניים, עצבים), לפעמים על הורמונים ועוד מערכות אילו NF2 בעיקר משפיע על שמיעה. רוב חולי NF חיים חיים בריאים או סובלים מסיבוכים קלים. במיעוט סובלים מסיבוכים משמעותיים שכולל עיוות עצמות וע"ש, בעיות כליה ו/או ל"ד, וגידולים עצביים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
reute1217/02/2011זה משפיע על העתיד מבחינה גנטית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיסטיק פיברוזיסמיטל16/02/2011
שלום,
מה ניתן לעשות לפני הכניסה להריון כדי לשלול סיסטיק פיברוזיס?נין לבדוק את הזרע /ביצית לפני הפריה?
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיסטיק פיברוזיס - תגובה
פרופ' אנטוני לודר16/02/2011ניתן לערוך בדיקת סקר ל CF בכל מכון גנטי (חינם, בסל).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיסטיק פיברוזיסמיטל16/02/2011
שלום
אני חצי ערקית רבע תוניזאי תורבע תימניה, בעלי חצי מרוקאי, רבע תורכי ורבע פולני.
בדיקת נשאות לסיסטיק פיברוזיס שלי יצאה שלילית. (בעלי לא עשה)אך הבנתי שזה לא 100 אחוז בגלל שאני ובעלי מעורבים בעדות.
אם כך שאלתי:
1. כדי שמישהו יהיה נשא של מחלך חובה ששני ההורים שלו יהיו נשאים? או שיכול להיות שרק אחד מהם נשא?
2. אם אבא של בעלי (שהוא ממוצא מרוקאי )לא נשא של המחלה זה שולל גם נשאות של המחלה אצל בעלי?
תודה
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיסטיק פיברוזיס - תגובה
פרופ' אנטוני לודר16/02/20111. CF הינה מחלה אוטוזמלית רצסיבית. היא עלולה להופיע ב-25% ההיריונות של הורים אשר שניהם נשאים. אם אחד לא נשא, לא יהיו חולי CF ביניהם.
2. לא שולל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר וודאותטלטל16/02/2011
שלום רב.
קיבלתי את תוצאות מי השפיר ונורא אודה על חוו"ד בנושא :
"קריוטיפ נקבי עם היפוך סביב הצנטרומר בכרומוזום 9 "
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר וודאות - תגובה
פרופ' אנטוני לודר16/02/2011התופעה לא נדירה ולרוב אינה קשורה לבעיות רפואית. יחד עם זאת יש משמעות לנקודות השבר וזה דורש התיחסות של המכון שביצע את הבדיקה. יש עדות בכמה עבדות של עליה בקצב ההפלות ואולי עליה בסימנים לא תקינים במבנה הפנים ו/או הגוף. אני מציע שתגשי ליעוץ פרטני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

