מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לד"ר דניאל טוגנרייך שלוםסיגל14/01/2010
לד"ר דניאל טוגנרייך שלום
בעוד מספר ימים אני אמורה לעשות צילום רחם,
כאשר לפני כשנה וחצי בערך עברתי בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית.
בבדיקת היהיסטרוסקופיה כאשר הכניסו את החומר (מי חמצן) הרגשתי מין תחושת לחץ חזקה
ואז ירד לי הלחץ דם וכמעט התעלפתי.
שאלתי היא: האם בבדיקת צילום הרחם חשוב לעדכן את הרופא המבצע על כך? (ירידת לחץ דם)
האם זה עלול לקרות גם בצילום רחם בזמן שמחדירים את חומר היוד?
מפחדת שזה לא יקרה לי שוב.
עדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה תגובה לכאב
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/01/2010לא מי חמצן אלא "מים פיזיולוגיים" הוא הנוזל בהיסטרוסקופיה.
ירידת לחץ דם ותחושת עילפון בנסיבות אלו הם בד"כ כתגובה
לכאב ולא כתגובה לנוזל בו משתמשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספתלי13/01/2010
שלום,
האם ד"ר טוגנדרייך מבצע צינתורים ו/או פתיחות כלשהן בעת צילום הרחם, אן שיש מצבים ונדרשים לעבור את זה בנפרד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו13/01/2010מבצע צילום- ואם עולה הצורך בצינטור מבצע בד"כ במקום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לטוגנדרייךלי13/01/2010
שלום ד"ר מה שלומך?
תודה על התשובה המפורטת.
אתה יכול להבהיר לי מה זה השראת ביוץ? במה זה כרוך.
כמו שציינתי במכתבי הקודם, מתוכנן לי צילום רחם, אין לי בעיות כלשהן, אני בת 35, עשינו בדיקות, יש מחזור סדיר וביוץ כל 14 יום אבל אין כניסה להריון כשנה.
במה כרוך טיפול של הזרעה מלבד ההגעה לקליניקה? וכמה מחזורים עוברים בממוצע עד שמגיעים לIVF ?
בעברי סבלתי מדלקות ומפטרייה בדרכי השתן, האם זה גורם לסתימה/הידבקות חצוצרות?
מה הטיפול האולטימטיבי למצב כשלי?
אני מנסה להתעודד במקצת, האם נשים כמוני הרו לבסוף?
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השראת ביוץ= טיפול תרופתי לגרימת ביו
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/01/2010השראת ביוץ= טיפול תרופתי לגרימת ביוץ.
גם כשיש ביוץ טבעי ניתן ע"י תרופות לגרום
ליותר מביצית אחת לבייץ באותו זמן ובתוספת
הזרעה לרחם מגדילים הסיכוי להרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר דניאל טוגנרייך שלוםנופר12/01/2010
לד"ר דניאל טוגנרייך
קבעתי תור לצילום רחם במרפאת זמנהוף ת"א, הבנתי מהפקידה שאתה מבצע את הבדיקה.
הפקידה מסרה לי להגיע בשעה 8:00 ולא אחרי, ולי נראה לי שאני עלולה לאחר בשעה הנ"ל (אמורה קודם לקחת את בתי לביה"ס).
שאלתי אליך ד"ר טוגנדרייך דניאל עד איזו שעה מקסימלית, במהלך היום אתה מקבל לבדיקה
צילום רחם במרפאת זמנהוף לביצוע הבדיקה.
אשמח להתעדכן ממך, כדי שאדע לתכנן את היום להגיע לבדיקה.
תודה: נופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתחילים, ממשיכים ומסיימים.
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/01/2010מתחיל ב 0800 כשמסיים את כל הנבדקות - עוזב את המקום.
הייתי מציע לא להגיע אחרי 0900 .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלותלי12/01/2010
יש לי תור לצילום רחם ב- 20 לחודש הנוכחי, היום ה-12 למחזור. מה הזמן האולטימטיבי לביצוע הבדיקה?
מתי רצוי לקחת כדור טרם הבדיקה ?
הבדיקה אצל ד"ר טונגדרייך אמרו לי להתייצב בשעה 7:00, האם יש תור או שבאמת נכנסים בשעה שאמרו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופטימלי
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/01/2010ניתן לבצע הבדיקה בכל זמן אחרי הווסת ובטרם יחסי מין.
עדיף לבצע לפני הביוץ, אז גם ניתן לנסות ולהתעבר בחודש הבדיקה.
אני מתחיל בביצוע הבדיקות ב 0800. יש הליכי קבלה ורישום הגוזלים זמן ולכן יש להגיע לפני הבדיקה עצמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם אצל ד''ר דניאל טוגנדרייךשיר11/01/2010
שלום,
אני צריכה לעבור צילום רחם וקיבלתי המלצות רבות להגיע אליך, ד''ר דניאל טוגנדרייך, אך לצערי קופ"ח בהרצל רמת-גן נסגר, כניראה באופן זמני. האם אתה מקבל דרך קופ"ח כללית במקום אחר או שאתה מקבל רק באופן פרטי.
בתודה מראש, שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם וגם
ד``ר דניאל טוגנדרייך11/01/2010בית חולים השרון פ"ת עם טופס התחייבות (17) לקביעת תור 9372222 -03
קופת חולים זמנהוף ת"א לקביעת תור *2700 אין צורך בהתחייבות
פרטי בבית חולים אסותא הברזל 20 ת"א לקביעת תור ורד 0546661111* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרק זמן לביצוע צילום רחםש11/01/2010
לאחר קשיים בקביעת תור, נקבע לי תור לצילום רחם כ 15 ימים לאחר תחילת המחזור (על י מה שאמרו לי, משך הזמן המאקסימלי הינו 12 ימים).
האם פרק הזמן הזה סביר ו שהתור נקבע בטעות לפרק זמן זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיזמון
פרופ' ראול אורביטו11/01/2010אין בעיה, בתנאי שלא תקיימי יחסים מהוסת ועד הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר טוגנדרייךנופר11/01/2010
לד"ר טוגנדרייך דניאל שלום.
אני מנסה לקבוע תור לבדיקה איני יודעת מתי בדיוק.
ולמיטב הבנתי, קביעת תור לצילום רחם צריך להימנע מיחסים ונקיים מהווסת
בימים 10-13 יום מיום המחזור.
אך הבדיקה מתבצעת פעם בשבוע כל יום ג' בבי"ח השרון, איך אדע מתי כדאי לי לקבוע את היום?
הווסת שלי נמשכת כ6 ימים, האם ניתן לקבוע תור לבדיקה מיום ה-7 ומעלה?
האם ניתן לקבוע לבדיקה גם בימים שאחרי יום ה-13 ומעלה.
האם רצוי לקחת כדור אופטלגין או נר לפני הבדיקה? כמה זמן לפני הבדיקה לקחת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו11/01/2010תשובות לכל שאלותיך מצויות במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר צילום- הערכת סיכוייםרונית11/01/2010
בת 35, פוליציסטית. ללא היריונות קודמים. אתמול עברתי צילום רחם והתוצאות היו:
רחם תקין בגודל ומבנה, התגלתה חסימה בצד אחד. בצד שני הודגם מעבר תקין.
נתוני הזרע תקינים.
1. מה סיכויי להיריון במצבי בכל חודש בו הטיפול יהיה השראת ביוץ בזריקות+הזרעה?
2. הרופא בצילום אמר (ולא כתב) שהרחם שלי במנח ישר. האם יש לכך משמעות?
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופ' ראול אורביטו11/01/2010אם מצפים לכ- 15% סיכוי להריון במצבך עם 2 חצוצרות פתוחות, הסיכוי כעת הינו פחות. מניח סביב 10% למחזור
רחם ישר- מדובר על מנח- ללא משמעות פריונית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסה להריון- לד"ר טודנגרייךלי11/01/2010
שלום ד"ר, בוקר טוב
אני בת 35, בדיקה הורמונאלית ובדיקת זרע תקינים, מנסים כשנה, יש לי תור לצילום רחם אצלך עוד כשבועיים. הרופאה אמרה לי שאפשר להתחיל הזרעות, עוד לפני צילום הרחם, כי לא נראה לה שמשהו לא בסדר..לא סבלתי מדלקות באגן או משהו כזה..אתה יכול להסביר לי למה הכוונה?
שאלה נוספת: אם הכל יהיה בסדר בצילום רחם, אז אני בקטגוריית אי פריון בלתי מוסבר? מה הסיכויים שלי ? נראה לי שעדיף שתהיה בעייה וכך עוד יהיה ניתן לתקנה, לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו11/01/2010תיזמון הצילום הינו עפ"י שיקול דעת רופא מטפל: לפני טיפול ואפילו במהלך טיפול הורמונלי בזריקות
הסיכוי להריון ספונטני כשמאובחן אי פריון בלתי מוסבר הינו כ- 3% ועולה עד 15-18% עם טיפול בזריקות והזרעות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר טונגדרייך אודה להתייחסותך
לי12/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר טונגדרייך
פרופ' ראול אורביטו12/01/2010לייעוץ אישי מדר' טוגנדרייך, נא לפנות למרפאתו
ברח' בן גוריון 183 גבעתיים 050-5621467* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מוסברת
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/01/2010כעיקרון אם הבדיקות מראות שמתקיים ביוץ, בדיקת הזרע תקינה , והמעבר בחצוצרות תקין - אין הסבר לעקרות.
אין מניעה לבצע הזרעות ללא צילום רחם (עד גבול צסויים). בסופו של דבר יש לשלול "גורם חצוצרתי" כסיבה לעקרות.
כל הדרכים מובילות ל IVF ובסופו של דבר זהו טיפול משותף לכל הזוגות עם "עקרות לא מוסברת" שהטיפול בהן כשל.
היתרון היחיד באבחון "חצוצרות חסומות" ללא כל בעיה נוספת היא שזוגות אלו מגיבות מצויין לטיפולי הפרייה חוץ גופית.
עדיף כמובן חצוצרות תקינות שיאפשרו טיפול "קל" יותר מ IVF .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צילום רחם!נופית מנומשת10/01/2010
שלום רב,
עשיתי לפני חודש צילום רחם, אמרו תקין! מעבר תקין מהחצוצרות לרחם וממנו לחלל הבטן.
הרופא ראה את הצילום והחליט לקחת אותו לוועדה עם כמה רופאים כי טען שיש "חשד" שהיוד לא מתפזר טוב למרות שאין כל חסימות.
אני מבולבלת, אם כתבו שהכל תקין איך בצילום עצמו רואים משהו אחר?
חמישה רופאים טענו שיש חשד לגבי הפיזור אבל הרופא שלי אמר שהכל תקין ולמרות הכל החליט שנעבור ישירות להפרייה(מנסים שנה ללא הזרעות וללע הורמונים)
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010בנוכחות חשד לפיזור לא תקין- יש מספר אפשרויות, הפריה חוץ גופית או טיפול בהשראת ביוץ עם הזרעות
לאור חוו"ד השנויות- מציע שתיגשי עם הצילום לחוו"ד נוספת- שלישית של מומחה לפוריות, ואז תחליטי איך להתקדם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר דניאל טורנייךנופר10/01/2010
הופנתי לבדיקת צילום רחם.
וברצוני לדעת, באיזה מכון של קופ"ח כללית או ביה"ח
אתה מבצע את צילום הרחם בכדי אוכל לעבור ולבצע אותה אצלך.
ברצוני לציין שאני גרה בר"ג.
וכיצד אני אמורה לדעת אם אני רגישה ליוד?
האם אני צריכה לבדוק זאת עם רופא המשפחה?
אשמח אם תוכל לעזור לי.
תודה: נופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קופ"ח כללית
ד``ר דניאל טוגנדרייך11/01/2010קופ"ח כללית מבצע בבית חולים השרון פ"ת תור 03-9372222
או בזמנהוף ת"א
אם לא נחשפת לחומר ניגוד המכיל יוד- אין לדעת אם את רגישה. בנשים עם רגישות ידועה מהעבר מטפלים טיפול מונע בטרם הבדיקה. בנשים המפתחות תגובה אלרגית בזמן או אחרי הבדיקה מטפלים בהתאם (נדיר ביותר).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםלי10/01/2010
שלום,
קבעתי צילום רחם אצל טונגנרייך.
בדיקת זרע ובדיקה הורמונאלית תקינות
בת 35, מנסה כשנה להיכנס להריון.
סבלתי בעבר מפטרייה בנרתיק או דלקת ממושכת...האם זה יכול לגרום להידבקויות? רופאת הנשים שלי אמרה שזה לא גורם.
במידה וצילום הרחם יהיה תקין..אז למה אני לא מצליחה להיכנס להריון? יש לי מחזור סדיר (28 יום), ביוץ סדיר..אני חוששת כל כך..מה הסיכויים בהזרעות למצב כשלי?
איך אדע שאני רגישה ליוד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010אם צילום תקין- אז מדובר על אי פיריון בלתי מוסבר
הסיכוי להריון הינו 3%, עם זריקות והזרעות- מגיע ל- 15-18%
אם היית מפתחת רגישות היית יודעת, אם טרם פיתחת (כמו מרבית הנשים)- צייני עובדה זו למבצע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם-התייחסות
לי10/01/2010שלום ותודה על התשובה המהירה.
מנסיונך- לאחר שנתקלת במקרים רבים ומגוונים, מה היית ממליץ לי לעשות?
למה הכוונה 3%?
לפני כשלוש שנים הייתה לי דלקת קלה באגן והייתי במיון באיכילוב..האם יש למקרה זה רלוונטיות כלשהי לאי פריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכוי
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010הסיכוי להריון ספונטני באי פיריון בלתי מוסבר הוא 3%
עם טיפולים 15-18%
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה
לי10/01/2010ד"ר תודה רבה ..מקווה שלא מציקה מידי בשאלות
לפי המענה שלך...למרות שהבדיקות שלי תקינות..זה לא משפר את מצבי, אולי עדיף שתהיה בעיה, חסימה /הידבקות כדי שניתן יהיה לתקנה ולהשיג הריון.
רשמת "אי פריון בלתי מוסבר"- אז זו האבחנה לגביי אם הצילום רחם לא יהיה תקין? ואז ללכת להזרעות.?
האם סיכויי ההזרעות אצל אלו שהכל תקין אצלן גבוה יותר מאלו שיש אצלן בעיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי פיריון
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010אי פריון בלתי מוסבר- כשכל הבדיקות תקינות כולל צילום רחם
לגבי סיכויים- כל בעיה לגופה. באי פיריון בלתי מוסבר- כפי שציינתי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - הכרחי?נופר09/01/2010
לד"ר שלום
לאחר הריון ספונטני ותקין, מנסה להיקלט להריון שני אך בינתיים ללא הצלחה.
עברתי,2 הפלות (אין דופק לעובר), ולאחר מכן היו מספר ניסיונות של IUI ללא הצלחה, נשלחתי לפני כשנתיים לבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית ונתגלתה הידבקות דמוי מחיצה ונאלצתי לעבור היסטרוסקופיה ניתוחית להסרת ההדבקות, שעברה בהצלחה.
מאז הניתוח, ניסנו במשך שנה שלמה להיקלט להריון באופן טבעי ואין תוצאות.
היום אני בת 38 ולפני כחודשיים, התחלתי בטיפולי פוריות פיורוגון+הזרעה לאחר 2 ניסיונות, הרופא הציע לי להמשיך ולנסות עוד בטיפול הנ"ל אך השאלה שדנתי עם הרופא מה קורה עם עיניין החצוצרות, מכיוון שעברתי בדיקת היסטרוסקופיה ורק רואים את פתח החצוצרות, אולי יש צורך לעשות צילום רחם לפני המשך טיפולי ההזרעות? לדעת הרופא לא נראה לו שישנה אצלי איזושהי בעיה עם החצוצרות מכיוון שהזקיקים מגיבים טוב לטיפול וגם הרירת טובה. ולדעתו הכל תקין אצלי.
בכל אופן, הרופא שלח אותי לעשות צילום רחם, ושאלתי האם לדעתך זה יכול להיות מיותר הצילום(וגם כואב), או שעדיף לעשות צילום רחם בכדי לדעת מה מצב החצוצרות להמשך הטיפול, למרות שכבר עברתי ניתוח היסטרוסקופיה ניתוחית לפני כשנתיים?
בהיסטרוסקופיה ניתן לראות רק את פתחי החצוצרות, האם זה מעיד שהמעבר בחצוצרות תקינות?
תודה מראש: שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010היסטרוסקופיה מראה את הפתח- לא מעיד על חצוצרה פתוחה
אכן, מומלץ צילום רחם לפני המשך טיפול בזריקות והזרעות.
אם תקין- לנסות עוד 1-2 ניסיונות של זריקות והזרעות ואח"כ לעבור להפריה חוץ-גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםנופר09/01/2010
לד"ר טוגנדרייך שלום
1. עקב אי פריון, הופנתי לבדיקת צילום רחם, ברצוני לדעת האם במכון של כללית בהרצל ר"ג, עושים את צילום הרחם בעזרת צינורית דקה-הבנתי שכך השיטה הזו לא כל כך כואבת.
2. מהם הסיכונים הכרוכים בבדיקת צילום רחם, האם זה עלול לפגוע ברירית הרחם?
3.מה פירוש בירור EVA?
4. מה אפשר לקחת לפני הבדיקה לשיכוך כאבים ? נר נורפן או כדור אופטלגין?
אשמח לקבל פירוט לגבי השאלות, אני די פחדנית וחוששת מהבדיקה, עקב שמועות שאומרות שהבדיקה מאוד כואבת.
תודה מראש: שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו10/01/2010תשובות לכל שאלותיך מצויות במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
