מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דם וצילום רחםמלי19/11/2009
שלום,
לאחר ניסיונות כושלות להרות, הרופא המטפל שלח אותי לבצע בדיקות דם הורמונאליות 3 ימים לאחר קבלת המחזור (רק שלא הקפדתי על ערות של 3 שעות)
התוצאות שהתקבלו:
TESTOSTERONE-TOTAL 1.4 nmo/L
ESTRADIOL (E-2) 276 pmol/L
PROGESTERONE 1 nmo/L
FSH 6.1 IU/L
LH 5.2 IU/L
PROLACTIN 386 mU/L
DHEA SULPHATE 3.9 umol/L
TSH 4.03 ulU/ml
progesterone 17-oh 2.3 nmo/L
היתי רוצה לדעת מה פשר התוצאות, כי כיום כבר עברתי רופא, שהוא אמר שהבדיקות לא רלוונטיות ושלח אותי לצילום רחם מבלי להסתכל אפילו בתוצאות (נכונות ללפני חודשיים)
בתודה מראש
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו19/11/2009תוצאות בגבול התקין (ראי גם בהשוואה לערכים הנורמלים במעבדה)
לגבי צילום רחם- מהווה חלק מבירור אי פוריות ויכול להיות מבוצע בכל אחד משלבי הבירור טיפול
למידע מפורט- ראי במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד צילום רחםמילי19/11/2009
שלום,
אני בת 28 מאובחנת בשחלות פוליציסטיות, לפני כ-4 שנים הריון טבעי שהסתיים בהפלה יזומה, כיום קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה כשנה וחצי כאשר מתוכן חצי שנה אחרונה ניסיוניות אינטנסיבים להרות וללא הצלחה.
הרופא הפנה אותי לצילום רחם, שעלי לעשות בטווח של עד 14 יום מתחילת הווסת, אך החודש הדימום שהופיע הינו מוזר מאוד ולא אופייני (הפרשות חומות מועטות מאוד מאוד ומודקם מהתאריך הצפוי), בצעתי בדיקת הריון ולצערי אינני.
השאלה שלי:
1. האם הדימום המועט מצביע על ביוץ לא תקין?
2. האם עדיין ניתן לבצע את צילום הרחם, למרות שלכראורה לא היה ממש מחזור ויעבור הרבה יותר זמן מ"קבלת הווסת" עד הצילום? אני בהחלט לא בהריון כרגע וללא יחסי מין עד הצילום?
בתודה מראש
מילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו19/11/2009במידה ואינך בהריון בודאות (חיזרי על הבדיקה גם לפני הצילום)
ולא קיימת יחסים מהווסת עד הצילום- ניתן לבצעו גם לאחר דמם לא אופייני
לגבי משמעות הדמם- וקשר לביוץ- עליך לפנות לבדיקה \ חוו"ד רופאך המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - חשד לאלרגיהמירב18/11/2009
דר' טוגנדרייך שלום,
בת 30, מנסה להיכנס להריון שנה וחצי, לאחר מחזור טיפול בפיורוגן 75 עם 6 זקיקים !
לא עברתי צילום רחם מחשד סביר לאלרגיה ליוד ובמקום הופנתי להיסטרוסקופיה אבחנתית.
על פניו כל הבדיקות תקינות ועדיין לא התקבל ההריון המיוחל.
שאלותי הן: האם כדאי לעבור היסטרוסקופיה ניתוחית? מה ההבדל בין בדיקה זו לצינטור? האם אפשר לבצע בדיקת חצוצרות שלא כרוכה בניתוח וללא יוד?
האם היית ממליץ לעבור לIVF ישר :(
תודה מראש,
מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו18/11/2009ניתן לבצע היסטרוסקופיה עם צינטור מונחה סונר- ובכך להדגים גם את חלל הרחם וגם את פתיחות החצוצרות
מבוצע לדעתי בבי"ח תה"ש
לגבי המשך טיפולי פוריות\ צורך ב-IVF עליך לדון עם רופאך המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכנה לרגישות חמרי ניגוד המכילים יוד
ד``ר דניאל טוגנדרייך18/11/2009רגישות לחמרי ניגוד המכילים יוד נדירה יחסית.
החשד לרגישות נקבע אך ורק אם היתה חשיפה
לחמרי ניגוד המכילים יוד בזמן בדיקה רפואית.
נשים החשודות לרגישות כזו יכולות לעבור צילום רחם וחצוצרות "רגיל" בתנאים הבאים:
הבדיקה חייבת להעשות עם חומר מקבוצת "נון יוניק יוד" שהם היפואלרגניים.
יש לבצע הכנה מתאימה עם תרופות המונעות תגובת אלרגיה (פרדניזון ואהיסטון). המינון והתזמון בתאום עם המבצע.
ניתן לבצע בדיקת מעבר בחצוצרות גם עם חומר ניגוד סונוגרפי שאינו מכיל יוד "אקוויסט" למיטב ידיעתי מצוי אצל דר' בר חוה 6421511 - 03 ניתן לברר אצלו.
השיטה שמבוצעת בשילוב היסטרוסקופיה וצנתור חצוצרות מתאימה יותר לנשים בהן כבר אובחנה חסימה ובד"כ לא מאושרת כבדיקה אבחנתית ראשונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתיחת חצוצרותנורית18/11/2009
אני בת 50, לפני 18 שנה עברתי הפריית מבחנה בגלל שהחצוצרות שלי סתומות, יש לי תאומים מההפריה הזו והיום אני מעונינת בהריון נוסף אבל לא רוצה שוב הפריה, אני רוצה לפתוח את החצוצרות, האם יש סיכון לאשה בגילי לפתוח חצוצרות או שזהו הליך שלא קשור לגיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות
פרופ' ראול אורביטו18/11/2009בגילך- הסיכוי להריון "ממשי" רק בעזרת תרומת ביצית
אי לכך, פתיחת החצוצרות אינה רלבנטית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום אחרי צילום רחםברכה17/11/2009
שלום רב ברצוני לשאול כמה שאלות בבקשה
1.עברתי צילום רחם לפני שבוע בדיוק {יום שלישי}
ועדיין אני סובלת מדימום קל בצבע אדום המלווה ברגישות בחזה ובבטן
כמו לפני מחזור {אמורה לקבל מחזור 28 לחודש},האם זה תקין?
2 .אני ובעלי עשינו בדיקות ביוץ ביום שבת ועד היום וכולם יצאו חיוביות כלומר שיש ביוץ בכול הארבעה ימים, האם זה הגיוני?
3. האם זה תקין שבכול זאת קיימנו יחסי מין למרות הדימום הקל ?
*בבדיקה נמצאה שהשחלה השמאלית לא תקינה והשחלה הימנית נפתחה עקב הצילום
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
פרופ' ראול אורביטו18/11/2009דמום אדום מתמשך שבוע לאחר צילום- מצריך בדיקה והתייחסות של רופא מטפל
אנא פני לבדיקה בהקדם, והמשך בירור\התייחסות לשאר שאלותיך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסטרוסקופיהליטל17/11/2009
שלום, בעוד מספר ימים יש לי בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית ללא הרדמה לאחר צילום רחם שהראה רושם של פגם מילוי פונדלי. צילום הרחם כאב לי מאוד (כמו כאבי מחזור מאוד חזקים) אבקש לדעת 1) האם ההסטרוסקופיה כואבת בכלל או יותר מצילום הרחם?
2) מה אומר הממצא של צילום הרחם והאם יש בו כדי לפגום בקליטת הריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו18/11/2009הכאב דומה לצילום
פגם המילוי מעיד על הימצאות מימצא הפונה לחלל הרחם (פוליפ, שרירן, הדבקות) או, ארטיפקט שהינו חסר משמעות
ההיסטרוסקופיה תיתן את התשובה\אבחנה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום שבוצע ע"י ד"ר טוגנדרייךמימי16/11/2009
בצילום רחם שעברתי ע"י ד"ר טונדרייך מלפני שבוע וחצי פוענח כך:
רחם במבנה תקין
מילוי הומוגני של חלל הרחם
מעבר ופיזור משני הצדדים
התרחבות חצוצרתית מימין- כנראה בגבולות הנורמה.
מה הכוונה להתרחבות חצוצרתית ?
האם זה יפריע לכניסה להריון ? אני בת 41
האם פרוטוקול הורמנים זה כדאי או שעדיף לעבור ל- IVF .
אני רוצה לציין שיש לי 2 ציסטות ליד השחלה הימנית כבר מספר חודשים ונאמר לי להשאיר אותן כך ורק להיות במעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו18/11/2009הפיענוח- תקין, כולל ההתרחבות, שלהערכתו וריאנט נורמלי
לגבי המשך טיפול פוריות, עליך להיוועץ ברופא הנשים שמכיר אותך ואת בעיתך ולדון איתו על האפשרויות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי אפשר לקיים יחסי מין לאחר הבדיקהmarina15/11/2009
שלום,
הבדיקה נעשתה ביום ה 3 למחזור.
TSH mIU/L 1.11
Estradiol pmol/L 91.0
Progesteronen mol/L 0.5
2.2m FSH IU/mL
LH mIU/mL 4.3
mIU/L 145.2 Prolactin
umol/L 11.7 Dhea-SO4
Testosterone
nmol/L 2.83
האם הבדיקה של Dhea-SO4 תקינה ?
אני עושה צילום רחם יום 11 למחזור ,מתי אפשר לקיים יחסי מין לאחר הבדיקה.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופ' ראול אורביטו15/11/2009ערכי DHEAS נורמלים- עליך לברר במעבדה המבצעת
יחסי מין ניתן לקיים לאחר הצילום- עם היעלמות דמם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכתב עם תשובה
marina19/11/2009שלום ,
היום ביצעתי צילום רחם בקרית גת במכון מאר .
קיבלתי דיסק עם תמונות אך לא קיבלתי שום מכתב.
הרופא שביצע את הבדיקה אמרה שהכל תקין.
האם אני צריכה לקבל מכתב עם תשובה תקינה או מספיק להראות את הדיסק לרופא שלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ' ראול אורביטו19/11/2009מקובל גם לתת תשובה כתובה
אם לא קיבלת- גשי עם הדיסק לרופא מטפל- אין לי ספק שיסתדר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרחבה קלה של קטע דיסטאלי
מרינה22/11/2009שלום פרופ' ראול אורביטו.
קודם כל תודה על התשובות.
היום קיבלתי מכתב והתשובה היא:
הרחבה קלה של קטע דיסטאלי של חצוצרות משני צדדים.
יתר בדיקת רחם וחצוצרות תקינה עם פיזור חופשי.
מה המשמעות של "הרחבה קלה".
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו22/11/2009נשמע כמו וריאנט נורמלי חסר משמעות
גשי עם הדיסק לרופא מטפל- שגם הוא יתרשם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מרינה22/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרסקופיהשיר15/11/2009
שלום רב,
האם היוד הכחול שמזריקים לחלל הבטן בניתוח לפרסקופיה אמור לפתוח חסימות או הדבקויות?
האם זה אותו יוד שמזריקים בצילום הרחם?
האם משפר פריון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כחול
פרופ' ראול אורביטו15/11/2009מדובר על מתילן בלו- ששונה מהיוד שמזריקים בצילום
תיאורטית- ה"שטיפה" של המעקכת עשויה להועיל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנתור חצוצרותיואלה13/11/2009
הרופא שלי (ד"ר בר חוה) הפנה אותי לצילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך.
תשובת הבדיקה: הדגמת המעבר והפיזור מימין הצריכה ריקנליזציה חצוצרתית והזרקה סלקטיבית לפתח החצוצרה. משמאל הודגם סקטוסלפינגס ללא מעבר ללא פיזור.
שאלתי: הבנתי שהחצוצרה השמאלית סתומה. האם אפשר לפתוח אותה בצנתור? אם כן איך? איפוה? התרשמתי מאד מהמקצוענות של ד"ר טוגנדרייך והייתי רוצה שהוא יעשה לי את הצנתור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עברת צינתור
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/11/2009לפי התשובה עברת צנתור מימין תוך כדי צילום הרחם.
סקטוסלפינגס הוא סוג של חסימה חצוצרתית שאינו מתאים לצנתור.
פני לרופאך דר' בר חוה להתיעצות על המשך הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרסקופיה להוצאת חצוצרהרוני13/11/2009
שלום רב,
עברתי לפני מס' ימים ניתוח לפרסקופיה להוצאת החצוצרה השמאלית עם הדרוסלפינקס מתמשך בעקבות שני הריונות חוץ רחמיים באותו צד של החצוצרה.
במשך כשנה התלבטתי עם לבצע את הניתוח ובמהלך השנה חלו הדבקויות והחצוצרה התמלאה בנוזל וגרמה להדבקויות גם בקיר האחורי של הרחם והיו לי גם כאבי גב חזקים. הניתוח עבר בשלום והוסרו ההדבקויות וכרתו את החצוצרה השמאלית.
יש לציין שהחצוצרה הימנית תקינה לחלוטין ובדוח הניתוח צויין שמהלך הניתוח היה תקין.
הרופא המנתח מסר לי שיש לי גם הדבקויות בבטן אך לא היה ניתן להסיר אותם אך האגן תקין לגמרי כולל הרחם.
איזה סיכויים יש לי להקלט להריון טבעי האם הסיכויים גבוהים יותר?
מתי אפשר יהיה להתחיל בנסיון להקלט האם אצטרך הפריות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחכות
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009אפשר לנסות להתעבר מייד
משהוסרה החצוצרה עם הנוזלים יתכן וההפרעה להתעברות הוסרה ועכשו תוכלי להתעבר באמצעות החצוצרה השנייה התקינה.
אם תוך 3 עד 6 חודשים לא תהרי יש לשקול טיפול אחר/נוסף. כל זה בהנחה שאת מבייצת,שהזרע תקין ושגילך מתאים להמתנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך המהירה.
רוני13/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי בנושא קליטה להריון...
רוני13/11/2009לגבי השאלה שלי על סיכויי להריון אחרי לפרסקופיה לכריתת חצוצרה והסרת הדבקויות, האם ניתוח זה אמור לשפר את הקליטה להריון בהנחה שהזרע תקין ואני מבייצת ויש וסת תקינה וסדירה?
האם כדאי לחכות מעט או שאפשר כבר להתחיל לנסות אחרי הוסת הראשון?
האם כדאי לבצע צילום רחם כדי לשפר את הסיכוי להרות?
שוב תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנסות
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009אין מניעה לנסות ולהתעבר מייד לאחר ההתאוששות מהניתוח.
אם החצוצרה הנותרת נראתה תקינה בניתוח אין סיבה להחפז בביצוע צילום רחם.
תנסי להרות לפחות 3 מחזורים בטרם המשך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח שגוי של צילום רחםאסי12/11/2009
לפני מס' ימים עשיתי צילום רחם. במהלך הבדיקה, הגניקולוג המבצע והרנטנולוגית שוחחו בניהם שיש חסימה פרוקסימלית של שתי החצוצרות והחליטו להוסיף חומר בלחץ ומיד לאחר שבצעו, הכריזו שאין כל שינוי ומיד סיימו את הבדיקה.
הפענוח שלהם היה בהתאם, הם רשמו שיש מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים, חסימה פרוקסימלית של שתי החצוצרות ואין פיזור של חומר הניגוד בחלל הצפק.
בדיסק הצלומים שצורף, רואים בצילום האחרון במפורש, שיש זרימה של יוד בשתי החצוצרות, כנראה לאחר תוספת החומר.
מומחה הפוריות שלנו טוען שהיה צורך לצלם שוב כעבור 20 דקות ולראות אם יש פיזור של חומר בחלל בצפק (שבעצםהרופאים התרשלו בבדיקה...) המומחה המליץ להתחיל 3 מחזורי הזרקות ובמידה ולא יושג הריון אזי לבצע לפרסקופיה בהרדמה מלאה ובמידה ויש חסימה בחצוצרות בצד שקרוב לשחלות ,לבצע פתיחת חסימה עם הסטרוסקופיה ניתוחית.
אני מאד מוטרדת מהדרך שבה הדברים מתנהלים, האם לא יותר פשוט לחזור על צילום הרחם ולבדוק בצורה יסודית האם יש, או אין בעיה בחצוצרות ואז במידה ויש בעיה, לטפל בהתאם ? במקום לפעול בשיטת הניסוי והטעיה. ולהטרטר ב 3 מחזורי הזרקות ואז לבצע פרוצדורה שכרוכה בסיכון (לפרסקופיה- הרדמה מלאה..) במיוחד שיתכן והיתה איזו שהיא חסימה בחצוצרות שמנעה הריון וע"י ההזרמת החומר בלחץ החצוצרות נפתחו, ונפתרה הבעיה. דבר שאפילו לא מצריך טיפול הזרקה אחד.
בקיצר, האם כדאי להתעקש ולבקש צילום רחם חוזר? אני רוצה לציין שאני כבר בגיל מתקדם וחבל לי על כל יום שעובר בלי איבחון הבעיה.
אודה מאד על תגובתכם המהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקה סלקטיבית לפתחי החצוצרות
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009קיימת שיטה (עליה אני אמון) - להחדיר את חומר הניגוד ישירות לפתחי החצוצרות במקרים בהם החדרת החומר לצוואר הרחם(השיטה הרגילה) אינה מפיקה הדגמה של החצוצרות. השיטה נקראת
SELECTIVE SALPINGOGRAPHY ולא מבוצעת כשגרה ברוב המקומות. בבית חולים השרון פ"ת בו אני מבצע צילומי רחם הנהגנו כשגרה את ההליך. ואם החצוצרות לא מודגמות מבוצע הזרקה סלקטיבית לפתחי החצוצרות. השיטה אינה "סטנדרט" והעובדה שלא בוצע אצלך אינה רשלנות כפי שאת סוברת. למיטב ידיעתי רק בבית חולים השרון ובמכבי השלום מיושמת השיטה כשגרה. אם את מעוניינת בניסיון נוסף להדגמת החצוצרות - אוכל לעזור.
באופן חלופי ראוי לציין שהטיפול בחצוצרות חסומות הוא "הפריית מבחנה" ולא נראה לי שיש צורך בניתוחים ובלפרוסקופיות קודם להחלטה על IVF .
לסיכום : אני ממליץ פתיחת חצוצרות סלקטיבית בזמן צילום רחם חוזר או IVF* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ברור צילום שגוי
אסי13/11/2009ראשית תודה על תגובתך המהירה.
התלונה שלי אינה על אי ביצוע שיטת SELECTIVE SALPINGOGRAPHY אלא על ההתרשלות בפיענוח. הרופאים לא טרחו להקדיש שניה נוספת לבדוק אם הזרקת חומר הניגוד אכן פתחה את החצוצרות ( מה שבפועל קרה, חומר הניגוד זרם בחצוצרות בצילום האחרון) ןכן לאחר שהחסימה הפרוקסימלית נפתרה כל שנותר להם היה להמתין 20 דקות ולבדוק אם אכן חומר הניגוד התפזר בחלל הצפק - כדי לוודא שאין חסימה רחוקנית. ( פרוצדורה שנחשבת לסטנדרט לדברי מומחה הפוריות שאיתו התייעצנו)
ובכל מקרה כשישבו לכתוב את הפענוח לא טרחו להעיף מבט נוסף על הצילומים ולגלות את טעותם היסודית. ובהכרזה הפזיזה שלהם שבמקרה שלי רק הפריית מבחנה תעזור,גרמו לי לצער ועוגמת נפש מרובים לימים ארוכים עד שגילנו את טעותם. בעוד שקרוב לוודאי לא קיימת כל בעיה כרגע עם החצוצרות עפ"י מומחה הפוריות שאיתו התייעצנו.
שאלתי האם השיטה שאתה אמון עליה SELECTIVE SALPINGOGRAPHY פותחת חסימות רחוקניות שקרובות לשחלות, שאם כרגע יש בעיה, שם היא טמונה.?
ובמידה ושיטה זו לא פותרת בעית חסימות רחוקניות,לאיזו שיטה יש מירב הסיכויים לפתרון ,צינתור רגיל בשילוב רנטגן, צינתור בשילוב היסטרוסקופיה - לפרוסקופיה . לפני השלב האחרון של הפריית מבחנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVF
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009טיפול הפריון המומלץ בחסימה רחיקנית דו צדדית הוא IVF
האלטרנטיבה היא שיקום כירוגי של החצוצרות לא שכיח בארצנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץ ו/או חסימת חצוצרותרוצה הריון12/11/2009
שלום רב,
האם למרות שהגוף מבייץ בכל חודש באופן טבעי ועדיין אין הריון לאחר שנה+ ייתכן כי יש בעיה כחסימה של חצוצר/רות או בעייה ברחם?
אני הופנתי לצילום רחם ומחכה לו (עוד קצת פחות מחודש) האם אני יכולה לקחת אופטלגין נוזלי כשעה לפני(טיפות כי אני לא יכולה לבלוע כדורים).
האם לאחר צילום רחם ניתן לקיים יחסי מין מיידי לאחר מספר ימים או כחודש לאחר הצילום?
מודה על כל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה מישהו יכול לענות לי?
רוצה הריון13/11/2009בנוסף לשאלה למעלה אני רוצה לדעת האם זה בסדר לקחת חצי כדור ווליום לפני צילום רחם בנוסף ל25 טיפות אופטלגין נוזלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר ומיותר
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009אפשר ומיותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכל נכון
ד``ר דניאל טוגנדרייך13/11/2009אופטלגין אפשר
יחסי מין רצוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם- כואב
עדי15/11/2009אני לקחתי 2 אופטלגין והיה לי סיוט, אולי בגלל שהחצוצרה היתה סתומה, בכל מקרה שמעתי שניתן לקחת נר נקסין. אולי זה יותר משפיע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים לפני צילום
רוצה הריון16/11/2009אני אישית לוקחת אופטלגין נוזלי 25 טיפות ובהמלצת הרופא שלי חצי כדור ווליום כדי להרפות שרירים ולהיות רגועה, מקווה שלא יכאב כמו שמספרים, בא לי מאוד שהכל יעבור בקלות עם מינימום כאבים והעיקר שיהיה תקין ב"ה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו15/11/2009תיתכן בעיה לכן הופנית לצילום
ניתן לקחת אופטלגין לפני
יחסי מין ניתן לקיים לאחר הצילום ברגע שמפסיק הדימום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בבית חולים ברזיליד``ר דניאל טוגנדרייך11/11/2009
שלום ד"ר דניאל טוגנדרייך ,
האם אתה מבצע צילום רחם בבית חולים ברזילי באשקלון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי רחם
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/11/2009אני מבצע צילומי רחם כדלקמן:
בי"ח השרון פ"ת עם טופס התחייבות (17) מתאים.
מכבי השלום עבור מבוטחות מכבי בלבד לקביעת תור *3555
אסותא ת"א - באופן פרטי לקביעת תור 054-6661111 חברות מכבי מנועות מלהגיע באפן פרטי (גם אין צורך) - יבוצע במתקן המצויין של מכבי השלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרות סתומות?מאיה11/11/2009
שלום ד"ר
מה הסמפטומים לחצוצרות סתומות?!
וכיצד מאבחנים?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמפטומים
ד``ר דניאל טוגנדרייך11/11/2009כשהחצוצרות סתומות לא מתעברים.
החסימה נחשדת בד"כ בצילום רחם המבוצע בבירור פריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריתי אחרי צנתור אצל טוגנדרייך
יפית11/11/2009G היקרה אל תהססי
אני עברתי צנתור אצל טוגנדרייך בגלל חצוצרו תסתומות, אחרי הצנתור כבר לא קיבלתי ווסת והסתבר שאני בהיריון. הילד בן שנה ואני שוב מנסה להקלט להריון. אם לא יילך אקבע שוב לצילום רחם וצנתור אם צריך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



