מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הריונות מחוץ לרחםגילה07/01/2010
שלום.
לצערי התגלה אצלי הריון מחוץ לרחם, בפעם השניה (אותה החצוצרה)
שאלותי: האם העובדה שבין שני ההריונות (וגם לפני הראשון האקטופי) ילדתי ילדים בריאים, מעלה את הסיכוי שההריון הבא יהיה בתוך הרחם?
הבטא עוד לא התאפסה ויש לי דימום כבר 6 ימים, האם עלי לצפות לדימום נוסף עם התאפסות הבטא?
האם כדאי לעשות צילום רחם, כדי לברר את סיבת הישנות הריון אקטופי?
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכון מוגבר
ד``ר דניאל טוגנדרייך08/01/2010אישה שלקתה בהריון אקטופי נמצאת בסיכון יתר להישנות התופעה.
עדיין רב ההריונות העוקבים יהיו בתוך הרחם (מעל 80%).
לדעתי הצורך בצילום רחם יתעורר רק אם תתקשי להתעבר פעם נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה
גילה09/01/2010האם גם במקרה כמו שלי, היריון אקטופי פעמיים (!!!)
הסיכוי שההריון הבא יהיה בתוך הרחם הוא 80%?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון תוך ריחמי
פרופ' ראול אורביטו09/01/2010הסיכוי להריון חוץ ריחמי עולה בתלות במס' הריונות חוץ ריחמיים בעבר
באוכלוסיה הכללית הסיכוי כ- 1%
לאחר הריון חוץ ריחמי אחד , כ- 10%
ולאחר 2 הריונות חוץ ריחמיים כ- 20-25%
כלומר, סיכויי להריון תוך ריחמי הינם כ- 75-80%
מעשית, עליך להגיע עם אבחנת הריון לרופא נשים לבדיקת סונר למיקום הריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות!
גילה09/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם שעשיתי היוםדורית06/01/2010
שלום רב, אני בת 37 עוד 3 חודשים, לפני 7 שנים לערך היתה לי הפלה בעקבות הריון מחוץ לרחם, הפלה טבעית נתנו לי זריקה בישבן ......מאז לא ניסיתי להכנס שוב להריון , בעקבות הזרעה שאני בודקת אפשרות כזאת....הרופאה שלי שלחה אותי לעשות צילום רחם...לא קיבלתי תשובה כתובה אבל נאמר לי בזמן הבדיקה שיש לי סתימה בחצוצרה השמלאית שקרתה כתוצאה מההריון מחוץ לרחם...זה הלחיץ אותי והשאלות שלי הם - האם אפשר לפתוח סתימה? בבדיקה טענו שהזרימה בחצוצרה הימנית בסדר גמור.. האם בגילי זה יכול להקשות עלי להיכנס להריון בצורה טבעית? ולגבי הזרעה? או שבגלל שהחצוצרה סתומה לא יהיה ניתן לעשות הזרעה?....אודה לכם על התשובות יצאתי מאוד מבולבלת מהבדיקה.... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה תקינה אחת צריכה להספיק.
ד``ר דניאל טוגנדרייך06/01/2010יתכן והחצוצרה שלא הודגמה היא חצוצרה "סתומה". ניתן לטפל בהסתמך על החצוצרה התקינה ואם תוך מספר טיפולי "הזרעה בזמן ביוץ" לא תתעברי יש לשקול טיפול "אגרסיבי" יותר ע"י מומחה פריון. (השראת "ביוץ עודף" משולב בהזרעה ובהמשך IVF ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
דורית06/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שוב הריון מחוץ לרחם?אנונימוס06/01/2010
לפני שנה עברתי הריון מחוץ לרחם שנפל באופן טבעי. צילום רחם לאחריו הראה הכל פתוח ותקין.
כיום הריון נוסף שבוע 4 + 6 ימים.בטא 329 בשבוע 4+ 4 ימים. מחר בדיקת בטא שנייה.
היום הייתי באולטראסאונד וטרם נראה שק הריון (מוקדם מאוד, אבל אני רציתי מרוב פחד שיהיה שוב מחוץ לרחם).
הוזמנתי שוב ביום א' הקרוב לאולט' חוזר.אין לי כאבים ולא דימום.
האם ייתכן שוב הריון מחוץ לרחם?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתכן
ד``ר דניאל טוגנדרייך06/01/2010יש לעקוב אחרי רמות HCG כדאי לבדוק גם פרוגסטרון ולבצע סונר חוזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר טוגנדרייךשוב אני05/01/2010
שלום רב
עשיתי אתמול צילום רחם באסותא אמרת לי שהרחם וצד ימין תקין ושבצד שמאל החומר שקע ולא התפזר, גם לאחר שביקשת ממני להתהפך, מה המשמעות? והאם זה יכול למנוע ביוץ? זה אומר שאין פוריות מחצוצרה שמאל? אשמח אם תוכל להרחיב, אני מקווה שאתה זוכר, שוב תודה רבה אין מילים לתאר את התודה שבעלי ואני חשים כלפיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין קשר לביוץ
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/01/2010צילום רחם מתבצע ע"י החדרת חומר ניגוד דרך צוואר הרחם. החומר "צובע" את הרחם והחצוצרות ומתפזר באגן. כשיש חסימה החומר לא עובר לאגן. לעיתים החומר עובר אמנם לאגן אך לא מתפזר "בחופשיות" תופעה היכולה להגרם מהדבקויות שאחרי דלקת או אחרי ניתוח. לא ניתן לקבוע בצילום מה מקור ההפרעה לפיזור.
הבדיקה שלך זכורה לי. קיים מעבר משני הצדדים ופיזור שיכול להתאים להדבקויות סביב הטפולה השמאלית. כעיקרון עצם המעבר של החומר לאגן חשוב יותר מצורת הפיזור - אבל עדיין נוכחות הדבקויות עלולה להפריעה לפריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר דניאל טוגנדרייך אתה מלאך!!שוב אני05/01/2010
עשיתי אצלך צילום רחם אתמול באופן פרטי לגמרי- תודה רבה על היחס על העדינות והאנושיות ! תבורך ותזכה לכל טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על התודה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/01/2010נעים לקרוא את תגובתך. שוב תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - שאלות אחריעינת05/01/2010
עשיתי היום צילום רחם, הרופא לא הצליח לבצע את הבדיקה כיוון שהחומר הניגודי כל הזמן יצא החוצה עקב מה שהוא הגדיר כאי ספיקת צוואר הרחם. לא היה ניתן ליצור לחץ של חומר ניגודי ברחם, בוצעו כ 5 נסיונות לתפוס את הצוואר אבל מקסימום שהצליחו זה להדגים את חלל הרחם וחלק מהחצוצרה השמאלית. חצוצרה ימנית לא הודגמה. לא ניתן היה לראות פיזור של חומר ניגודי בחלל הצפק.
שאלות :
1. האם זה אומר שאני לא מתאימה לביצוע צילום רחם באופן כללית או שזה יכול להישתנות מחודש לחודש ?
2. מה בדיקה אלטרנטיבית שיכולה להראות את תקינות החצוצרות ומעבר בהן ?
3. האם קיים טיפול באי ספיקת הצוואר מעבר לקשירה בהריון ? (אני 8 חודשים אחרי לידה מוקדמת טראוומטית בשבוע מאוד מוקדם)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו05/01/20101. ניתן לנסות בטכניקה אחרת לזו שביצעת
2. במידה ולא מצליח- ניתן לנסות בהיסטרוסקופיה + צינטור חצוצרות (מבוצע בתה"ש) או בלפרוסקופיה עם הזרקת צבע (אם קריטי לבדוק "פתיחות" חצוצרות)
3. הטיפול באיס"ק צוארית הוא תפר בתחילת הריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום האגן הקטןעדן05/01/2010
היי
אני לפני הפריה חוץ גופית עקב בעיה אצל בן הזוג.התבקשתי לעשות צילום אגן קטן.מה זה אומר?
האם אני יכולה להתחיל טיפולי פוריות מבלי לעשות צילום אם אין לי בעיה כלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו05/01/2010יתכן ומדובר בסונר אגן- לא בעיה ולא פולשני
לגבי צילום רחם- אם אכן מיועדת להפריה חוץ גופית- ניתן להמירו בהיסטרוסקופיה
לגבי תיזמון לפני או במהלך טיפולי הפריה, נתון לשיקול דעתו של רופא מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםעינת04/01/2010
קבעתי תור לצילום רחם בכללית והמחזור איחר לי ביומיים. כרגע יוצא שאני צריכה לבצע צילום ביום מחזור שישי, כאשר עדיין יש קצת דימום חום. האם ניתן לבצע את הצילום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללא דימום
ד``ר דניאל טוגנדרייך04/01/2010צילום רחם רצוי לבצע אחרי הדימום הויסתי.
הפרשה קלה חומה בד"כ משקפת שאריות דם
בנרתיק. אם אין דימום מתוך הרחם בזמן הבדיקה
ע"י רופא הנשים המבצע - ניתן לבצע הבדיקה.
אם הרופא מזהה דימום מתוך הרחם עדיף לדחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה של תזמון
עינת04/01/2010אני לא מוצאת תור בכללית לשבוע - עשרה ימים הקרובים, וזה אומר לאבד חודש. כמה זמן לוקח לתאם אצלך תור באופן פרטי ? באם זה תוך מספר ימים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה של תזמון
עינת04/01/2010אני לא מוצאת תור בכללית לשבוע - עשרה ימים הקרובים, וזה אומר לאבד חודש. כמה זמן לוקח לתאם אצלך תור באופן פרטי ? באם זה תוך מספר ימים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתור
פרופ' ראול אורביטו04/01/2010קביעת תור לד' טוגנדרייך לצורך צילום רחם פרטי באסותא ת"א רחוב הברזל 20 רמת החי"ל ת"א 054-6661111
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צילום רחם מה אומרות התוצאות???נופר04/01/2010
שלום רב
אני אחרי צילום רחם אלה הממצאים
רחם בצורה קשתית(את זה אני כבר יודעת וגם הרופא שלי)
הדגמה תקינה של חללי הרחם ושתי החצוצרות עם מעבר חופשי דרכן לתוך חלל הבטן.
לציין צורה מעט מעובה אך עם גבולות חלקים של חצוצרה שמאלית, הוזרק 15 סמ"ק אולטראוויסט 300 תוך רחמי.
מה זה אומר ? האם הכל תקין?
למה אתמול אצל הרופא המטפל נאמר לי שגם שהכל תקין אני צריכה הפריה????? אני בת 32 ואם הכל תקין אז למה לרוץ להפריות? אני קצת מבולבלת, הרי אין חסימה ואין בעיה אחרת.
בבקשה עזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיבוי
פרופ' ראול אורביטו04/01/2010סה"כ תקין
העיבוי צוין- פרקטית, לא אמור לשנות את הטיפול
במידה ותהרי- הקפידי לבצע סונר מוקדם בהריון לוודא הריון תוך ריחמי תקין
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה פירוש??אלמונית04/01/2010
fallopian tubes imaging diagnostic and therapeutic ,left
נכתב אחריבדיקת אולטרה סאונד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירוש
פרופ' ראול אורביטו04/01/2010בתירגום חופשי
הדמייה אבחנתית וטיפולית של החצוצרות, שמאל
מבחינה רפואית- דרושות "שורות" נוספות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליטה להריוןרוני03/01/2010
שלום רב,
חודשים לאחר לפרסוקפיה להוצאת חצוצרה שמאלית עקב נוזל בחצוצרה.
החצוצרה הימנית תקינה עם מעבר,צוין בדוח הניתוח.
מנסה להרות טבעי מאז הניתוח.
וסת סדירה לחלוטין כל 28 יום.
האם כאבי מחזור קלים יומיים אחרי הביוץ מעיד שהנסיון להקלט כשל?
האם יש קשר בן כאבי מחזור לקליטה להריון וזה מבשר שבעצם הפעם זה לא הלך?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
פרופ' ראול אורביטו03/01/2010הכאב לא מעיד על קליטה, רק בדיקת דם חיובית להריון באיחור- מעידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי מחזור המשך...
רוני03/01/2010פרופ' אוברטו תודה על תשובתך.
מה ניתן להסיק מכאבי וסת קלים לאחר הביוץ האם הכאבים מסמנים את בואו של המחזור?
האם כשיש קליטה והשתרשות אז לא מרגישים שום כאב עד לאיחור?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב
פרופ' ראול אורביטו03/01/2010כאבי וסת סביב ביוץ, לא בהכרח מסמנים את בואו של המחזור
כשיש קליטה- כאמור, לא חיבים להרגיש כאב- וכאב לא אמור לסמל הריון
רק בדיקת דם שבועיים לאחר ביוץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' אוברטו תודה שוב על תשובתך...
רוני03/01/2010אז למה יש כאבי מחזור יום יומים אחרי הביוץ ממה זה נובע?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביוץ
פרופ' ראול אורביטו03/01/2010לעיתים יש כאבים סביב הביוץ שנובעים מהתרחבות הזקיק השחלתי לפני הביוץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גל פרה סיידשיר02/01/2010
שלום רב,
קראתי באינטרנט על ג'ל וגינלי חדש ששמו pre seed.
הוא מומלץ לשימוש ביחסי מין לזוגות שמנסים להרות או שנמצאים בטיפולי פוריות מפני שהוא ידידותי לזרעונים ועוזר לתנועתיות שלהם ומאזן את החומציות בנרתיק....
מה דעתך על הג'ל הזה? האם יש המלצה להשתמש לפני ובזמן הביוץ?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'ל
פרופ' ראול אורביטו02/01/2010כפי שכבר הסברתי לך בפורום
גל לנרתיק לא אמור לשפר!! אלא לא להזיק!
במידה וזקוקה לג'ל לסיכוך בזמן יחסי מין- ומעונינת בהריון-
אזי יש להשתמש בגל אינרטי שלא קוטל זרע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שיר02/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילוםמיואשת02/01/2010
מתי אני צריך לעשות צילום .אחרי מחזור בכמה ימים ?? האם זה כואב ?האם זה בהרדמה ?מתי אני מקבלת תשובה לצילום? אני אחרי השבחה שהייתה ב25\11 עד היום לא קבלתי מחזור ובדיקת דם שלילית .אמרה לי הרופה שיש לי שק לא ידוע מה ?מה הכוונה מה זה צריך להיות?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא בדימום ולא בהריון
ד``ר דניאל טוגנדרייך02/01/2010צילום רחם רצוי שיבוצע בימים הראשונים שלאחר סיום הווסת- ובטרם יחסי מין. במידה ולא מתאפשר יש לקיים שני תנאים הכרחיים - לא יבוצע בזמן דימום פעיל. לא יבוצע אם יש ספק להריון.
היות ובדיקת הריון הופכת חיובית רק כ 10 עד 14 ימים מההתעברות עצמה, בדיקת הריון שלילית אינה הוכחה מספקת שאין הריון. באישה ללא ווסת או ווסתות נדירות ניתן לנקוט באחד משניים.
1 - להימנע מיחסי מין שבועיים מלאים ואז לבצע בדיקת הריון - אם שלילית ניתן לבצע צילום רחם.
2 - בדיקה לרמת פרוגסטרון בדם - אם נמוך טרם היה ביוץ ואין אפשרות להריון. לא לקיים יחסי מין בין בדיקת הדם לצילום הרחם.
תשובה לבדיקה בד"כ מייד לאחר סיומה.
מעט כואב בד"כ.
אם לא קיבלת ווסת שבועיים מהזרעה ואינך בהריון עלייך להבדק ע"י רופא נשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לקחתי אוטרוגסטן חודשיים
מיואשת02/01/2010חודש בלי השבחה .וחודש עם אסטרופם ואוביטרל והשבחה .נלחצתי ולא הבנתי טוב אולי .אם אפשר להסביר עוד פעם .מה זה שק לא ידוע מה הוא ככה אמרה הרופאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ברור מה זה שק
ד``ר דניאל טוגנדרייך02/01/2010עלייך לשאול את הרופאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר
מיואשת02/01/2010אני היום אחרי השבחה 33 ימים ללא מחזור בדיקת דם ב16\12 שלילית בדיקת בית שלילית .היא ב20\12 כתמים חומים לשעתיים ונעלם ועד היום לא קבלתי מחזור .שהרופאה ראתה בא.ס שיש שק לא ידוע מה ביקשה לחזור על בדיקת הריון אחרי שבוע .אם שלילי אז לקחת תרופה לקבלת מחזור ואחרי זה צילום רחם .אני מודאגת .האם זה לא בסדר ויש בעיה ?האם איחור מחזור לא מאפשר להרות סליחה ד"ר אם שגעתי אותך ומאוד מודה לך תודה מראש .אני שואלת כי אני בלחץ ומיואשת .ובמצב רוח רע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשק?
פרופ' ראול אורביטו02/01/2010במידה ותבחין ההריון שלילי- ויש עדות למימצא תוך ריחמי דמוי שק הריון
אזי- או שמדובר בנוזל בחלל הרחם או שק הריון בספיגה (הפלה)
מציע שתיפני לרופאה המטפלת ותבקשי הבהרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר דניאל ולד"ר ראול
מיואשת02/01/2010מודה לכם מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחלות פוליציסטיותרונית01/01/2010
ברצוני להתייעץ אתכם ולקבל הכוונה לגבי המשך טיפול במקרה שלי..
אני בת 27, בעלי בן 30 ואנו מנסים להכנס להריון שנה חצי (מיולי 2008) ללא הצלחה.
אחרי מספר חודשים שלא הצלחתי הלכתי לרופא נשים שאמר לי שנראה לו שיש לי שחלות פוליציסיות ושיש לי עודף של טוסטסטרון(ערך של 3.1).חוץ מזה-הבדיקות ההורמונליות יצאו תקינות. הוא נתן לי איקקלומין שגרם לביוץ מאוחר .יש לציין שאני לא סובלת מעודף משקל, (להיפך,אני שוקלת 51 ק"ג,גובה 1.67) הייתי מקבלת ווסת כל 35 יום פלוס מינוס והוא טען שלא תמיד יש קשר בין מחזור לביוץ ויכול להיות שקיבלתי מחזור גם בלי לבייץ.
אחרי כמה חודשים עברתי לרופא אחר אשר ביצע לי 2 הזרעות בחודשים בהם נראה לפי מעקב זקיקים שכן בייצתי וההזרעות לא הובילו להריון. הוא שלח אותי לצילום רחם וגילו שיש לי חסימה בפונדוס ליד החצוצרה הימנית.
עברתי לפרסקופיה בספטמבר 2009 ופתחו לי את ההידבקויות. והרופא המליץ לי לנסות חודשים באופן טבעי ואם לא נשיג הריון,לחזור אליו בדצמבר. מאז קיבלתי ווסת רק פעם אחת ב 24/10 .
בתחילת דצמבר, כשראיתי שיש לי איחור רציני ,הלכתי שוב לרופא ולאחר בדיקת אולטרסאונד+בדיקת דם נראה כי לא היה ביוץ כל הזמן הזה. הוא נתן לי כדורים לקבל ווסת, ב 13/12 קיבלתי והתחלתי טיפול באיקקלומין 2 כדורים ליום.
עכשיו אני ביום ה 19 לווסת והאיקקלומין לא השפיע. בבדיקת זקיקים שערכתי כל יומיים בשבוע שעבר נצפו זקיקים קטנים,היה זקיק אחד בקוטר 13 מ"מ אך הוא לא גדל כל השבוע(נכון לאתמול). הרופא אמר שזה מתאים לשחלות פוליציסטיות והמליץ לבוא אליו שוב בשלישי לבדיקת זקיקים ואז נחליט מה עושים.כמו כן, ביום שלישי האחרון ערכתי בדיקות שהתוצאות היו:
Estradiol (E2) 317
(days in cycle relative to
LH peak)
Follicular (-12) 40-253pmol/L
(-4 ) 231-606
Midcycle (-1) 536-1930
Luteal (+2) 121-551
(+6) 250-719
(+12) 132-488
Postmenopausal < 200
Progesterone 4.30 nmol/l
Follicular 0.5-4.6 nmol/L
Luteal 10.6-81.3
Midluteal 14.1-89.1
Postmenopausal 0.0-2.3
Pregnant trim I 35.7-286.2
trimII 81.2-284.3
trimIII 153.9-1343.5
רציתי להתייעץ אתכם- מה כדאי לעשות?מה הנתונים אומרים?
מה זה אומר שהאיקקלומין לא עוזר? מה מומלץ לעשות הלאה?מה הכי יעיל במצבי?האם לעבור לivf או לנסות משהו אחר קודם?
אני אובדת עצות וממש מיואשת :(((
אשמח להכוונה/עזרה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בהספקת הדם
פרופ' ראול אורביטו02/01/2010לעיתים כסיבוך של כריתת החצוצרה נפגעת הספקת הדם לשחלה באותו צד ובאופן משני עלולה להגרם ירידה ברזרבה השחלתית. ניתוח בטכניקה המתאימה מוריד הסיכון לסיבוך זה. חחלופה לכריתת החצוצרה ניתן לפעמים (על פי הממצאים בניתוח וחומרת הנזק הקיים בחצוצרה) לנסות ולשקם החצוצרה ע"י יצירת פתח מעבר - ניתוח הנקרא "נאוסלפינגוסטומי". חלופה נוספת היא ניתוק המעבר בין החצוצרה לרחם, קרוב לרחם, וללא כריתת החצוצרה -ניתוק כזה מונע מהנוזל בחצוצרה להפריע להשתרשות עובר/ים ברחם. חלופה נוספת (עדיין ניסיונית למחצה) לסתום החצוצרה ע"י סליל "אשיור" המותקן בהיסטרוסקופיה ללא ניתוח וללא צורך בהרדמה. (בוצע לאחרונה בהצלחה בבית חולים תה"ש) רצוי להשאיר למנתח את ההחלטה הסופית על סוג והיקף הניתוח ע"פ הממצאים בזמן הלפרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רונית04/01/2010איך יודעים שיש פגיעה באספקת הדם?
הרי אחרי הניתוח היה חודש אחד שכן קיבלתי ווסת..
ומה לגבי החצוצרה השניה?
אני ממש מבולבלת ולא יודעת למה לשייך את זה
בעיה באספקת הדם גורמת לשחלות להראות כפוליציסטיות ולאי הבשלה של הזקיקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשוב לי לציין
רונית04/01/2010שלא כרתו לי חצוצרה. רק הסירו הידבקויות ברחם ליד החצוצרה
החצוצרות תקינות ולאחר הניתוח הוזרק יוד והיה מעבר תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרות
פרופ' ראול אורביטו04/01/2010אם לא נכרתו החצוצרות, אין סיבה לפגיעה באספקת הדם ולא לסיכוי לפגיעה ברזרבה השחלתית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה
פרופ' ראול אורביטו04/01/2010במידה ויש פגיעה בשחלה- אזי כמות הזקיקים יורת והשחלה לא מגיבה לטיפול בהשראת ביוץ (זריקות)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה...עוד שאלה
רונית04/01/2010אז איך בכל זאת גורמים לביוץ אם זריקות לא עוזרות?
יש לציין שעדין לא ניסיתי זריקות לגרימת ביוץ,אלא רק איקקלומין שלא עבד...
רציתי לשמוע את חוות דעתך
האם הסמפטומים מעידים על שחלות פוליציסטיות לאור כל המ שכתבתי בהודעה הראשונה ולאור תוצאות הבדיקות?
יש סיבה לדאגה?
כי עכשיו לכאורה הכל אמור להיות בסדר כי הסירו את ההידבקויות
אך עדיין אין הריון כי אין ביוץ :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחלות פוליציסטיות
פרופ' ראול אורביטו05/01/2010סיפורך מתאים לתסמונת השחלות הפוליציסטיות
3\4 מהנשים עם התסמונת צפויות ללדת בטיפולי פוריות פשוטים ורק כרבע נזקקות להפריה חוץ- גופית
גורמים לביוץ עם זריקות, ברוב המיקרים עוזר
אם לא עוזר- בעיה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרוסקופיה לכריתת חצוצרהיעל01/01/2010
בצילום רחם הודגמה חצוצרה עם סקטולפינגס. חצורה שניה נפתחה בצנתור. היום לפני ניתוח לפרוסקופיה לכריתת החצוצרה. האם נכון שיש סיכוי נדיר לפגיעה ברזרבה השחלתית בעקבות הניתוח ולעלייה בסיכוי להריון מחוץ לרחם?המנתח איתו נפגשתי לא פירט את הסיכונים הללו בהתייעצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בהספקת הדם
ד``ר דניאל טוגנדרייך02/01/2010לעיתים כסיבוך של כריתת החצוצרה נפגעת הספקת הדם לשחלה באותו צד ובאופן משני עלולה להגרם ירידה ברזרבה השחלתית. ניתוח בטכניקה המתאימה מוריד הסיכון לסיבוך זה. חחלופה לכריתת החצוצרה ניתן לפעמים (על פי הממצאים בניתוח וחומרת הנזק הקיים בחצוצרה) לנסות ולשקם החצוצרה ע"י יצירת פתח מעבר - ניתוח הנקרא "נאוסלפינגוסטומי". חלופה נוספת היא ניתוק המעבר בין החצוצרה לרחם, קרוב לרחם, ניתוק כזה מונע מהנוזל בחצוצרה להפריע להשתרשות עובר/ים ברחם. חלופה נוספת (עדיין ניסיונית למחצה) לסתום החצוצרה ע"י סליל "אשיור" המותקן בהיסטרוסקופיה ללא ניתוח וללא צורך בהרדמה. (בוצע לאחרונה בהצלחה בבית חולים תה"ש) רצוי להשאיר למנתח את ההחלטה הסופית על סוג והיקף הניתוח ע"פ הממצאים בזמן הלפרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות על התשובה המפורטת!!!
יעל02/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)