מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיות חצוצרה סתומיםיעל30/11/2009
לפני כחודשיים עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית להוצאת פוליפ מהרחם. מהלך הניתוח תקין צוואר הרחם תקין כמו כן ניצפו פיות חצוצרה סתומים. מה זה אומר? לאחר הניתוח הרופא אמר לי שהכל בסדר ואני יכולה להתחיל בנסיונות להרות. האם בבדיקה זו ניתן לראות את החצוצרות?
אני רוצה לתכנן הריון נוסף אך אני ממש לחוצה. אני אם לשניים בהריונות ספונטנים ובניתוחים קסריים . תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיות
פרופ' ראול אורביטו01/12/2009פיות סתומות- מחשיד לבעיה מיכנית
ההיסטרוסקופיה שביצעת לא אמורה להדגים חצוצרות- אך גם לא הדגימה את פיות החצוצרה (בגלל קושי טכני או בעיה חסימתית כמו הדבקויות)
לפני ניסיונות להרות- הייתי מפנה לצינטור חצוצרות- על מנת לנסות להדגים ואולי לפתוח את החצוצרות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב זקוקה לעזרה לגבי צילום רחםנופר30/11/2009
אני בת 32 מנסה שנה להיכנס להריון, מטופלת אצל מומחה דוקטור גונן במרכז בריאות האשה בהרצליה, הפנו אותי לצילום רחם, הבנתי שצריך להיות נקייה לגמריי, בגלל שהמחזורים שלי מגיעים כל 35 יום והם מעטים אז לוקח לי להתנקות עד 14 יום, כבר שיריינתי לי מקום בקופת חולים דרום בהרצליה(רציתי מאוד את טוגנדרייך אבל הבנתי בבית חולים השרון שלא מוכנים לקבוע לנו, אחרי שיחה שלי עם מזכירה שם) בכל אופן יקר לי להוציא 2200 ש"ח לעשות באופן פרטי באסותא אז אאלץ לחכות למועד שלי בהרצליה, רציתי לשאול, הייתי אמורה לקבל בתאריך 25/11 ועדיין לא קיבלתי, האם אני יכולה לעשות שבוע הבא בכל אופן במידה ולא אקבל מחזור? או שחובה לעשות את הצילום רק אחרי המחזור במלואו?
שאלה נוספת מי מבצע את הצילום רחם בקופת חולים דרום בהרצליה ובאיזו שיטה עושים שם את הצילום, שמעתי שגם בזמנהוף מבצעים את הצילום בשיטה פחות כואבת, האם זה נכון? אשמח לקצת יותר פרטים כי אני לא יוןדעת מה לעשות כרגע.
תודה על כל מענה,
נופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו30/11/2009צילום נעשה לאחר הוסת- ואסור לקיים יחסים עד הצילום
פרטים לגבי צילום- ראי במדור שאלות נפוצות בפורום
לגבי מי וכיצד מבוצעים צילומים במקומות שציינת- עליך לפנות למכון ולשאול שם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה והנה המשך....
נופר01/12/2009לגבי יחסי מין אנחנו נמנעים כבר כמעט חודש אבל עדיין לא קיבלתי וזה ומר שאני נקייה, משמע אני יכולה לעשות את הצילום או לא? הבנתי שמבצעים אותו אחרי הוסת אבל אם הוסת לא מגיע מה עליי לעשות? אני חייבת לעשות את הצילום ולא רוצה לבטל ולקבוע רק לינואר(זה החודש הבא כי דצמבר כולו תפוס), האם לעשות בדיקת הריון עכשיו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו01/12/2009אם לא קיימת יחסים מהוסת האחרון (הקודם) עד הצילום- ניתן
אם קיימת- לא ניתן, אלא אם עברו 3-4 שבועות ובדיקת ההריון שלילית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםאנה ג.29/11/2009
שלום רב,
עשיתי היום צילום רחם.
האם תוכלו בבקשה להסביר את התוצאות:
מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים
מעבר תקין של חומר הניגוד לאורך החצוצרות
פיזור מוגבל מאד של חומר הניגוד בחלל הצפק משני צדדים.
מה זה חלל הצפק? ומה הפיזור המוגבל אומר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו29/11/2009הרחם תקין- החצוצרות פתוחות
הפיזור המוגבל בחלל הצפק (בבטן)- יכול להעיד על הדבקויות תוך- בטניות
נא פני לרופא מטפל להמשך הנחיות לטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בחצוצרהאמא דואגת28/11/2009
ביתי בת 28 עברה הריון מחוץ לרחם בחצוצרה,שהסתיים בטיפול תרופתי.לאחר צילום רחם התברר כי קיימת חצוצרה סתומה והשניה עקומה.
לאחר נסיון להרות באופן טבעי התחילה טיפולי הפריה.
טיפול ראשוני לא הצליח.
לפני כשבוע הושרשו 3 עוברים ,לאחר יומיים מיום ההשרשרה התחילו כאבים בצד ימין שהתבררו כדלקת בחצוצרה.כרגע מאושפזת בבית חולים מאחר ומקבלת אנטיביוטיקה בערוי.
שאלתי היא ,האם יש חשש לחיי העוברים עקב מתן האנטיביוטיקה ומשככי כאבים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה
פרופ' ראול אורביטו29/11/2009באופן עקרוני- האנטיביוטיקה שניתנת אמורה להיות בטוחה בהריון
ורצויה על מנת לשמור על ההריון
לפרטים נוספים
אנא פני לפורום המתאים העוסק בהריון וסיבוכי הריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באגן?שיר28/11/2009
שלום רב,
עברתי ניתוח לפרסקופיה להוצאת חצוצרה עקב הדרוסלפינקס מתמשך ובעקבות שני הריונות חוץ רחמיים. בניתוח הוסרו ההדבקויות וכרתו את החצוצרה השמאלית שלא היתה תקינה.
מרגישה בסה"כ בסדר רק שבחמישה ימים האחרונים הרגשתי כאבים חלשים ודקירות בצד השמאלי היכן שהוצאה החצוצרה. אתמול הרגשתי כאבים קלים בבטן התחתונה עם הפרשות חומות שפסקו.
הרופא במוקד לא מצא אבחנה ראה בבדיקת סונר שהכל תקין.
האם זו דלקת באגן?
האם דלקת זו יכולה לגרום להדבקויות באגן ולשיבוש קליטה להריון?
יש לציין שאני כרגע מטופלת בדוקסילין ואוגמנטין.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
פרופ' ראול אורביטו29/11/2009הכאב הינו תופעה שכיחה לאחר הניתוח
האם קשור לדלקת- תשובה זו אמורה להינתן ע"י הרופא הבודק
מניחח שהאנטיביוטיקה שאת מקבלת מטרתה למנוע זיהום
אגב, מה שמפריע להשרשה זה הידרוסלפינגס ולא הידבקויות
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר אורביטו תודה על תשובתך המעודדת.
שיר29/11/2009ותודה על פורום כל כך נפלא ותומך, מעטים הרופאים שיש כמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיון להרותרוני27/11/2009
שלום רב,
אחרי ניתוח לפרסקופיה להסרת חצוצרה שמאלית שלא היתה תקינה מתי מומלץ לנסות להקלט להריון?
האם אפשר חודש אחרי הניתוח כלומר אחרי הוסת מהניתוח?
במידה ויש ביוץ מהשחלה השמאלית האם יש סיכוי לקליטה להריון או שצריך לחכות לביוץ אחת לחודשים?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתן לנסות
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/11/2009אין מניעה רפואית שתנסי להתעבר מייד לאחר שהחלמת מהניתוח.
חצוצרה "יודעת" להעביר ביצית גם אם זו חרגה משחלה הממוקמת
בצד הנגדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרסקופיהשיר27/11/2009
שלום רב,
לפני כשבועיים וחצי עברתי לפרסקופיה לכריתת חצוצרה.
היום קמתי בבוקר עם כאבי בטן קלים וכאבים קלים בצד שמאל היכן שהחצוצרה הוסרה.
ובנוסף ראיתי הפרשות חומות.
אני 4 ימים אחרי מחזור.
האם זו דלקת או זיהום באגן?
אני מודאגת.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו27/11/2009עליך לפנות לבדיקה במוקד כולל סונר- כדי לאבחן האם תופעה רגילה לאחר ניתוח או סיבוך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :-)
רוני27/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסיכוי להיכנס להריון בחסימת חצוצרהלחוצההה25/11/2009
מה הסיכוי להיכנס להריון מהזרעות IUI כשיש חסימה בחצוצרה ימנית וגם זרע חלש העובר השבחה?
האם בהזרעות יש סיכוי להיקלט בהריון כמו ל- IVF?
אודה על תשובתכם המהירה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופ' ראול אורביטו25/11/2009הסיכוי להריון בנוכחות חצוצרה סתומה וזרע חלש הינו פחות מ- 10% למחזור לעומת כ- 25% סיכוי ב- IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכוי שישנה בעיה?דנה25/11/2009
שלום,
אני בת 33, מנסה להרות כשנה. מעולם לא הייתי בהריון,לא עברתי ניתוחים ולא היו דלקות. בקיצור,אין גורמי סיכון לבעיה ברחם. שאלותיי הן:
1.מה הסיכויים באחוזים שבכל זאת יש לי בעיה מולדת ברחם?
2. עד כמה הכרחי לבצע צילום רחם למרות שאין גורמי סיכון, אך לאחר טיפולים שונים שלא צלחו?
3. רופא הנשים (שאינו ממליץ על הצילום) אמר לי שאם היה חשש כלשהו לבעיה ברחם היה ניתן לראות רמז לכך כבר באולטרסאונד הוגינאלי. האם זה נכון? נשמע לי קצת מוזר..
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
דנה25/11/2009שכל הבדיקות האחרות תקינות וזו הבדיקה היחידה שעדיין לא ביצעתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכוי לבעיה
ד``ר דניאל טוגנדרייך25/11/2009בירור "הפרעת פריון" בסיסי כולל בדיקה לוודא שיש ביוץ, בדיקת פוריות הזרע ובדיקת המעבר בחצוצרות. כשליש מנשים עם הפרעת פריון יתגלו בסוף הבירור כבעיה חצוצרתית. היות וצילום רחם היא הבדיקה הפולשנית משאר הבדיקות בד"כ נדחית לסוף הבירור. לגיטימי גם לטפל מחזור עד 3 מחזורים בטרם צילום רחם. בסופו של דבר אם לא מוצאים הסבר אחר ואם לא מושג הריון יש לוודא מעבר בחצוצרות גם אם אין "סיפור עבר".
כמובן יש להזכיר "צילום רחם" = "צילום רחם וחצוצרות" כשמטרת הבדיקה בעיקר המעבר בחצוצרות. תקינות הרחם ניתנת לאיבחון גם באולטראסאונד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובנוסף
פרופ' ראול אורביטו25/11/2009סונר ובעיקר סונר תלת מימד- יכול לאבחן בעיות אנטומיות ומולדות ברחם וחסימה חצוצרתית- רק במידה והינה רחיקנית ומצטברים נוזלים בחצוצרה (הידרוסלפינגס)
למעשה אם סונר מאבחן בעיה- אזי קרוב לודאי שקיימת
אם לא מאבחן- תיתכן בעיה שתאובחן רק באמצעים אחרים (כמו צילום רחם)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםמירי24/11/2009
שלום,
בת 38 ללא ילדים , מנסה להרות שנה ללא הצלחה
עברתי צילום רחם ונמצא:
רחם-חלל תקין מילוי תקין
חצוצרה ימין - מעובה ללא מעבר חומר
שמאל-בתחילה יש רושם על מעבר אבל בהמשך נראית חצוצרה מתמלאת כשק.
אודה על עזרתכם להבנת המשמעות ופתרונות לממצאים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה
פרופ' ראול אורביטו24/11/2009רושם לחסימה דו - צדדית\ בעיה מיכנית
גשי עם הצילום לרופא מטפל- רושם שתזדקקי לטיפולי הפריה חוץ-גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות פיענוח צילום רחםמרי23/11/2009
שאלות לאחר צילום רחם:
1. כמה זמן לאחר צילום רחם סביר שיש הפרשות דמיות?
2. בפיענוח נרשם:".רחם במבנה תקין. מילוי הומוגני של חלל הרחם.מעבר ופיזור משני הצדדים.הפיזור מימין מופחת ומאוחר יחסית לשמאל." - מה זה אומר??האם מעיד על בעייה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2009הפרשה דמית אחרי צילום רחם עלולה להימשך כשבוע.
התשובה שלך תקינה.
העובדה שחצוצרה אחת הודגמה לפני השנייה או שעבר בה יותר חומר ניגוד - אינה בעלת משמעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה חסומה בצילום רחםכליל23/11/2009
עברתי צילום רחם, שבו הודגמה חצוצרה אחת ("מעבר תקין של חומר הניגוד לאורך החצוצרה הימנית"), אך לא חדר כלל חומר ניגוד לחצוצרה השניה ("אין מעבר דרך החצוצרה השמאלית").
בסרטון שצולם נראה הדבר כאילו שמהרחם יוצאת רק חצוצרה אחת, ואין אפילו התחלת חדירה של חומרצבע לחצוצרה השנייה.
"אין הדגמה של החצוצרה השמאלית, החל מיציאתה מהרחם, אם בגלל חסימה ואם בגלל ספאזם".
האם במצב כזה צריך לטפל בחצוצרה החסומה, או שאפשר "לסמוך" על החצוצרה השניה?
לציין, שאני מתכוונת להרות בהזרעה תוך רחמית מתרומת זרע.
למה מתרחשת חסימה כזו? אין בעברי הריונות או הפלות, ניתוחים או איזשהן מחלות זיהומיות שאני יודעת עליהן במערכת הרבייה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צנתור חצוצרה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2009לעיתים החצוצרה לא מודגמת בגלל "חסחמה הפיכה) הנובעת מהפרשה שנעשתה צמיגה, לעיתים החסימה היא זמנית בגלל "ספזם" = התכווצות רקמת שריר. לעיתים החסימה היא בגלל דלקת ותהליכים אחרים הסותמים המעבר.
באישה המתקשה להתעבר גם פתיחה של חצוצרה אחת כשהשניה תקינה משפרת סיכויי ההתעברות.
עלייך להתיעץ עם רופאך המטפל (מומחה פריון) המכיר את כל הנתונים שלך ובן זוגך ואם את מתאימה יפנה אותך לפתיחת החצוצרה החסומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לוותר על צילום הרחם?רונית123422/11/2009
אני רווקה, בת 41, בעלת עודף משקל של כ-10 ק"ג. אני מעוניינת להיכנס להיריון, מתרומת זרע.
בגיל 32 עברתי כריתה חלקית של השחלה השמאלית, בניתוח לפרוסקופיה בשל ציסטה גדולה מאד. מאז, בצילומי דופלר+ אגן קטן, נצפה חלק קטן בלבד מהשחלה השמאלית. השחלה הימנית במצב תקין.
לפני כשנה וחצי נצפו זקיק אחד ו- 3 מיומות ברחם, בגודל 2.5 ס"מ בממוצע כל אחת מהן, שפונות החוצה מהרחם. בבדיקה שערכתי לפני כחצי שנה, היו ממצאים זהים, כאשר לדברי הגניקולוג, הרחם בגודל תקין.
המחזור שלי סדיר, כל 28 יום, למעט סטיות קלות של יום או יומיים, ללא כאבים וללא תופעות לוואי, למעט עייפות.
אני אמורה להתחיל בטיפולי ההזרעות בבנק הזרע בסביבות ינואר.
הופניתי לבדיקת רנטגן של הרחם, ולדופלר+ אגן קטן, כדי שניתן יהיה לדעת אם יש צורך להתחיל ישר בטיפולי IVF.
שאלתי:
1. התרשמתי מקריאה בפורום ומשיחות עם חברות,, כי בדיקת הרטנגן של הרחם כואבת מאד ומסוכנת. במידה ותוצאות בדיקות הדופלר והאגן הקטן לא ישתנו, האם לאור נתוניי, יש אפשרות לוותר בשלב זה על בדיקת הרנטגן?
2. האם מיומות עלולות לגרום להפלה טבעית או להקשות על כניסה להיריון?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו22/11/20091.הכאב יחסי- צילום מהווה חלק מבירור אי פוריות- ולאור סיפורף, רצוי לבצעו בתחילת הבירור
מיומות עלולות להפריע להיכנס להריון וגם להגביר סיכוי להפלות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרות סתומות ושחלות פוליצסטיותנטלי22/11/2009
היי דר' ותודה מראש על התשובה..
יש לי כמה שאלות אליך:
אני בת 27 בטיפולים כבר שנתיים, השחלות שלי פוליצסטיות ובצילום רחם התגלה שהחצוצרות שלי שניהם סתומות לא נכנס בכלל יוד לחצוצרות.
אני אחרי 4 הפריות בשאיבה נשאבו לי 30 ביציות מתוכן 28 הפריות , מבחינת הזרע אין בעיה.
הפרייה ראשונה נקלטתי עד שבוע 8 שהייתה הפלה טבעית והכול יצא בשלמותו, ומאז עשיתי עוד 3 הפריות ללא הצלחה. עשיתי בדיקת קרישות דם והכול בסדר, אני כרגע אחרי שנה בחו"ל והגוף שלי נקי מהורמוניים וכדורים ואני חוזרת לארץ ויש לי התלבטות בין אם לבצע לפרסקופיה או צנתור חצוצרות שיעזור לעובר להשתרש, או לבצע שאיבה נוספת של פחות ביציות ולהחזיר עוברים טריים ולא קפואים. (בשאיבה הקודמת בגלל מס' כמות הביציות הגדול שנשאב ממני הייתה לי תגובת יתר והעוברים הוחזרו לי רק חודש וחצי אחרי השאיבה .זאת אומרת לא הייתה החזרה של עוברים טריים בכלל.
השאלה שלי מה לעשות עכשיו אני ממש מבולבלת , יכול להיות שהנוזל בחצוצרות מפריע לעובר להיקלט?
מה היית אתה מציע לי לעשות במקרה כזה אני ממש זקוקה לייעוץ נוסף חוץ מהרופא שלי , לחוות דעת שלך!!
תודה רבה מראש וסליחה על אורך המכתב!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה
פרופ' ראול אורביטו22/11/2009במידה וקיימת חסימה קריבנית הטיפול בצינטור
אם רחיקנית- ובמיוחד בנוכחות הידרוסלפינגס- הטיפול הינו בלפרוסקופיה
החלטות לגבי הטיפול המומלץ אמורות להתבצע אצל רופאך המטפל (מומחה לטיפולי פוריות)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו..
נטלי22/11/2009דבר ראשון תודה רבה על התשובה המהירה..
ודבר שני אני יודעת שאני צריכה לקבל את התשובות לשאלות שלי מהרופא המטפל בי והוא מומחה לפוריות, אני פשוט רק רציתי חוות דעת נוספת ממך מה אתה היית מייעץ לי לעשות ומה לדעתך אני צריכה לעשות ? לאיזה טיפול עדיף לי לפנות כי הרופא שלי יודע מה יש לי והוא שאל אותי מה אני רוצה לעשות ניתוח לפתיחת חצוצרות או לעבור ישירות להפרייה ואני אמרתי לעבור להפרייה כי לא רציתי לחכות יותר.. בגלל זה לפני שאני שומעת את דעת הרופא שלי רציתי לשמוע מה היא דעתך? האם מכך שהחצוצרות שלי סתומות זה יכול להפריע לעובר להשתרש ברחם...
אני נורא מבולבלת ואנני רוצה לבזבז יותר זמן על הפרייה שאולי החצוצרות מפריעות? בצילום הרחם כמו שאמרתי לך לא הודגם החצוצרות בכלל , לא נכנס נוזל אליהם ורשום שיש את הידרו... משהו שכתבת אתה את הנוזל הזה.. מה לדעתך אני צריכה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההידרוסלפינגס
פרופ' ראול אורביטו22/11/2009ספציפית לגבי צינטור\ניתוח
צינטור כאמור רק אם החסימה קריבנית
ניתוח- רק במידה ויש נוזל בחצוצרה (חסימה רחיקנית ים הידרוסלפינגס)
אם לא זה ולא זה- אזי מומלץ המשך IVF
בכל מקרה- חוו"ד ספציפית- לא ראויה בפורום אלא- מרופא מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בתחילת בירור פוריותמיכל19/11/2009
שלום ד"ר
אני בת 34 , מחזור סדיר כל 28 יום , ללא הריון קודם.
ללא דלקות . התחתנתי ביוני האחרון ומאז מנסים ללא הצלחה
רופא הנשים ישר שלח אותי לצילום רחם , אך אני חוששת מהסיבוכים והכאב של הפרוצדורה.
האם ניתן לחכות עם זה? אולי להתחיל בהזרעה ואם לא יילך אז לעשות?
אודה לחוות דעתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלטה שלך
ד``ר דניאל טוגנדרייך19/11/2009וסת סדיר בד"כ מלמד שיש ביוץ.
אם הזרע תקין ועדיין לא מושג הריון
יש לבדוק בין השאר את המעבר בחצוצרות
ע"י ביצוע צילום רחם.
אין מניעה קודם לבדיקה לבצע מספר טיפולים
או להמתין ללא טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)