מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תור דחוף לד"ר טוגנדרייך!ג.נ.12/05/2010
ד"ר שלום,
אני (29) ובעלי (30) מנסים להיכנס להיריון מזה 15 חודשים, 4 חודשים אחרונים בעזרת טיפולים - איקקלומין 3 פעמים ופעם 1 זריקות פוריגון.
היום גיליתי שגם החודש הזה לא צלח ובדיקת ההיריון יצאה שלילית.
הרופא המטפל שלי המליץ כבר חודש קודם לעשות צילום רחם אבל לא היה תור זמין.
אני מעוניינת מאוד בצילום רחם והנני מטופלת מכבי אך התורים הקרובים ביותר הינם ל-8.7.2010 מה שאומר לחכות עוד חודשיים לפחות (וזה אם התאריך של הבדיקה במקרה יפול ביום הנכון בשבוע)
אנא זקוקה לעזרתך בדחיפות לתור מיום שני הקרוב עד ראשון 23.5.2010.
אובדת עיצות!!!!
בבקשה את עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום ב בראשל"צ
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/05/2010אוכל לבצע לך הבדיקה ביום ב 1030 בבוקר במכון הרנטגן של מכבי בראשל"צ - תגיעי עם סבלנות כי את מחוץ לתור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינתור חצוצרה סתומהשני11/05/2010
היי הייתי בצילום רחם אצל דוקטור טוגנדרייך היום והוא מצא שבחצוצרה הימנית יש חסימה קריבינית מה זה אומר?
הוא אמר שהוא יכול לפתוח את זה וביצע צנתור זה כאב אבל לא נורא רציתי לדעת אם זאת הסיבה שלא הצלחתי להיכנס להריון כבר שנה ואם אחרי כזה דבר צריך הפריות או משהו כזה אני ממש לא מבינה בדברים האלה אני בת 23 לפני שנה עברתי הפלה כי לעובר לא היה דופק אמרו לי שזה נפוץ אבל עכשיו אני דואגת מאיפה בא לי כל הדברים האלה מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה
שני11/05/2010סורי על ריבוי השאלות אבל רציתי לדעת אני משתמשת בבדיקות הבייתיות האלה לגילוי הביוץ ולא היה ביוץ לפי מה שראיתי בחודשים האחרונים זה קשור לחצוצרה הסתומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קשור
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/05/2010העדר ביוץ מחייב טיפול. יתכן ואינך בודקת בזמן הנכון ויתכן וקיימת בעיה.
פני למומחה פריון שיקבע אם את זקוקה לגרימת ביוץ.(ע"י תרופות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרה שנפתחה
ד``ר דניאל טוגנדרייך12/05/2010פתיחת חצוצרה בצנתור משפרת הסיכוי להרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם וצנתור - ביחד?אלמונית11/05/2010
ד"ר טוגנדרייך הנכבד.
עברתי צילום רחם (חיפה) ואובחן שהחצוצרות חסומות. הוצע לי הפרייה חוץ גופית.
החלפתי אתך דוא"ל ואף ראית את הצילומים שנשלחו אליך.
בתשובתך אלי אתה כותב: אתחיל בצילום רחם, אם אמנם החצוצרות חסומות - נבצע צנתור.
שאלתי: אם יוכח שאמנם החצוצרות חסומות האם אוזמן לצנתור או שיבוצע בו במקום.
אני מוזמנת לבדיקה בבית חולים השרון פ"ת.
אודה אם התשובה תיהיה מד"ר טוגנדרייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו11/05/2010יבוצע במקום, כפעולה המשכית ע"י דר' טוגנדריך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםסיגל11/05/2010
לד"ר שלום
ברצוני להבין את חשיבותו ורמת דיוקו של צילום הרחם.
האם צילום הרחם מעבר לכך שבודק את החצוצרות,
הוא יכול לראות ולפענח אם ישנן הידבקויות, אפילו קטנות, בחלל הרחם?
האם צילום הרחם דומה לבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית,
לגלוי הידבקויות בחלל הרחם?
אשמח לקבל הסבר
עדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו11/05/2010ה- GOLD STANDARD להערכת חלל הרחם זה היסטרוסקופיה
צילום רחם- יכול להעיד על בעיה, ובמידה וכך- תידרש היסטרוסקופיה לאימות\ טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנתור כן או לאאלמונית10/05/2010
הבוקר עברתי צילום רחם ע"י ד"ר טוגנדרייך. הבדיקה עברה בשלום וללא כאבים. בסוף הבדיקה אמר לי ד"ר טוגנדרייך שהוא רוצה "להזריק חומר ישירות לחצוצרה" כי המעבר דרכה לא מספיק טוב. הזהיר אותי שזה עלול לכאוב ולכן לא הסכמתי.
עכשו אני קוראת את התשובה וכתוב כך: "חצוצרה שמאל עם מעבר ופיזור תקינים. חצוצרה ימין לא הודגמה. הוצע לנבדקת צנתור- אינה מסכימה."
בהמלצות כותב ד"ר טוגנדרייך - ממליץ לשקול הפנייה חוזרת לצורך ניסיון פתיחה של החצוצרה מימין.
בבקשה הסבירו לי מה המשמעות. היום כשאני אחרי הבדיקה כבר אין לי כל כך הפחד לחזור עליה כי ממש לא היה נורא. האם לקבוע תור לצנתור? היכן?
אני מנסה להכנס להריון שנה + ועד עכשו לא נמצאה בעיה לא אצלי ולא אצל בעלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו10/05/2010הומלץ צינטור- מבוצע ע"י דר' טוגנדריך- קיבעי תור במכון בו ביצעת צילום רחם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים בחצוצרה?טארה09/05/2010
בצינתור חצוצרות שעשיתי אצל ד"ר טוגנרייך נמצא כי חצוצרה אחת חסומה אך לא נקבע בודאות האם מהידבקויות או נוזלים. (לחצוצרה היה מבנה נקניקי שזז עם כל הסתובבות)
הבנתי שנוזלים בחצוצרה מרחיבים אותה עד כדי מצב שניתן לראות זאת באולטראסונד,
בשבוע שעבר עשיתי אולטרסאונד לאחר נטילת איקאקלומין.
האם אני יכולה להניח שאם הרופאה שלי לא התייחסה לכך בבדיקה, כנראה שמדובר רק בהידבקויות ואז מצבי יותר "טוב"?
הפחד שלי הוא שאולי אני "דורכת במקום" כי גם אם אני אקלט,ההריון לא יתפתח עקב הנוזלים.
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים
פרופ' ראול אורביטו10/05/2010עליך לפנות עם הצילום (דיסק) לרופאה המטפלת שתברר אם מדובר בחסימה קריבנית או רחיקנית
ואם רחיקנית- רצוי לבצע סונר מכוון לחיפוש נוזלים בחצוצרה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםליאת09/05/2010
דר' טוגנדרייך שלום.
בת 35, צריכה לעשות צילום רחם.
לאחר שקראתי המלצות חמות עליך אני מעוניינת לעבור אצלך את הבדיקה לצילום רחם.
אני מקופ"ח לאומית. יש אפשרות כזו? זה ממש חשוב לי!
תודה מראש
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו10/05/2010תשובה לשאלתך מצויה במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת רחם
ליאת10/05/2010שלום
1. באחת התשובות הדר' כתב שלקופ"ח לאומית יכולים לעשות דרך בי"ח השרון עם טופס התחייבות מתאים. מה זה "מתאים"? טופס 17 רגיל ממזכירות הקופ"ח שלי?
כשהתקשרתי לבי"ח השרון לקבוע אמרו לי שלא קובעים לקוח"ח לאומית.
2. שאלה שנייה הבנתי שחברי קופ"ח לאומית שעושים את הבדיקה אצל הד"ר בבי"ח השרון צריכים לשלם שכר רופא, כמה זה עולה?
תודה רבה מראש
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאומית
פרופ' ראול אורביטו10/05/2010שאלות פרטניות לד''ר דניאל טוגנדרייך, נא לפנות למרפאתו ברח' בן גוריון 183 גבעתיים
050-5621467
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללא תשלום
ד``ר דניאל טוגנדרייך10/05/2010בבית חולים השרון מתבצעות בדיקות לכל אישה המגיעה עם הפנייה וטופס התחייבות ללא הפלייה בין הקופות.
קופ"ח לאומית מנפיקה התחייבויות לבית חולים השרון לצורך צילום רחם כדבר שבשגרה.
קביעת תור 03-9372222
כמובן אני גם מבצע באופן פרטי באסותא ת"א - קביעת תור 0546661111* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' יקר ממש מודה על תשובתך!!
ליאת10/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר הורן ממאוחדת- ממליצה בחוםנטע09/05/2010
חברות יקרות היום ביצעתי את הצילום המדובר.
גם אני לא ישנתי כל הלילה ורעדתי מפחד.....
רציתי לציין ולשבח את ד"ר הורן מקופ"ח מאוחדת סניף הטורים בירושלים שביצע את הבדיקה בלי שום כאב בכלל!!!!!
הבנתי שמדובר בשיטה חדשנית והאמת שיצאתי מוקסמת לא רק מהעובדה שלא הרגשתי שום כאב אלא גם מהאדיבות הסובלנות, הנחמדות והעדינות של הד"ר המקסים הזה.
פשוט אין מילים ממש כך!
ממליצה בחום לכל מי שחברת מאוחדת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה
פרופ' ראול אורביטו09/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנות לצילום רחםחסוי06/05/2010
החודש יש לי בדיקה לצילום רחם והייתי רוצה לדעת אילו הכנות צריך לעשות?
האם צריך להיות בצום? אילו משככי כאבים מותר לקחת לפני הבדיקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנות
פרופ' ראול אורביטו06/05/2010אין צורך בהכנה מיוחדת
נגד כאבים, נקסין\ אדקס או כל תרופה אחרת נגד כאבים, כשעה לפני הצילום
פרטים נוספים על צילום ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם חוזרש06/05/2010
שלום,
בחודש פברואר עברתי צילום רחם באחד מבתי החולים בארץ. קיבלתי מעטפה חומה גדולה עם שיקוף של הרחם. ופענוח מודפס. לטענת 2 רופאים השיקוף שקיבלתי הינו באיכות גרועה ולא ממש ברורה.
הועלה חשד לחצוצרה חסומה ונוזל המפריע להשתרשות של העוברים ברחם.
החלטנו לבצע החזרת מוקפאים נוספת החודש ובמידה והטיפול יכשל לבצע צילום רחם חוזר.
שאלותיח:
1) האם יש סיכון בביצוע 2 צילומי רחם בתקופה של 5 חודשים ?
2) האם נהוג בכל המקומות לתת שיקוף של הרחם במעטפה חומה גדולה ? כי נשאלתי על ידי הרופא המטפל היכן הדיסק ?
3) דר טוגנדרייך - שמחתי לקרוא כי אתה חוזר לעבוד עם הכללית !! האם ידוע מתי תחדש את הפעילות ? האם ניתן כבר לשריין תור מראש ?
המון - המון תודה !
הכתיבה שלכם בפורום לא מובנת מאליה.
ש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקופ"ח כללית
ד``ר דניאל טוגנדרייך06/05/2010בלי להכנס לשאלה אם נחוץ או מוצדק לבצע צילום חוזר (זה לדיון פנים אל פנים עם רופאך המטפל) -אני מבצע בדיקות עבור קופ"ח כללית בבית חולים השרון פ"ת בימי ג (יש צורך בטופס התחייבות) ובמרפאת זמנהוף ת"א בימי ב בבוקר.
אם יוחלט על בדיקה חוזרת ואת מעוניינת לעבור באחד מאלו צרי קשר לדוא"ל [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרידות חוזרות וחסימת חצוצרותאיילת06/05/2010
אני מטופלת פריון עקב PCO ובעברי הפלות חוזרות, כנראה עקב APLA.
לפני כשנה וחצי עברתי צילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך, והצילום הדגים מעבר תקין.
אחרי הצילום הריתי, כדברי אגדת צילום הרחם המפורסמת.
ההריון הסתיים בגרידה, וכן הריון נוסף הסתיים בגרידה לפני ארבעה חודשים.
חזרתי לטיפולי הפריון והשגתי כבר שני ביוצים ללא הריון.
ידוע לי שזה נורמלי לחלוטין, ולא כל ביוץ מביא לקליטת הריון.
למרות זאת, מצאתי את עצמי תוהה: האם יש איזשהו קשר בין גרידות חוזרות לחסימה בחצוצרות? כלומר, האם ייתכן שחצוצרותיי נסתמו וכדאי לבקש מהד"ר שלי הפניה לצילום חוזר?
(אציין, כי מס' חודשים לפני הצילום הראשון, התקין, כאמור, עברתי גרידת שליה לאחר לידה שקטה.)
תודה רבה. איילת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבוכי גרידה
ד``ר דניאל טוגנדרייך06/05/2010גרידה עצמה לא סותמת חצוצרות. סיבוכי גרידה כמו זיהום עלולים לגרום לחסימה בחצוצרות.
נשים אחרי צילום רחם מתעברות באחוזים גבוהים יותר מאשר לפניו. זה נבדק והוכח אם כי
ההסברים לתופעה שונים. בסופו של דבר צילום רחם זו בדיקה אבחנתית ולא טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום חוזר
פרופ' ראול אורביטו06/05/2010יתכן קשר בין גרידות חוזרות ל"סתימת חצוצרות"
לגבי אפשרות לצילום חוזר- יש לשקול בחיוב, במידה ולא תהרי ותזדקקי לטיפול בזריקות (גונדוטרופינים) לצורך השראת ביוץ
בכל אופן, רצוי להיוועץ קודם עם מומחה פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמען הבהרה:
איילת06/05/2010אני מטופלת לצורך השראת ביוץ. לא מבייצת לבד.
זו הסיבה שחשבתי שכדאי לשקול את זה לפני שאקח עוד הורמונים ולא אחרי.
איך זה ששניכם עניתם תשובות שונות? אני אמורה להבין מזה שאין תשובה חד משמעית?
בכל מקרה, אתייעץ עם רופאת הפריון שלי. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו06/05/2010התשובות לא שונות
צילום רחם הינו בדיקה אבחנתית ולא טיפולית- למרות התצפית של עליה בשיעור הריון אחרי הבדיקה
גרידות חוזרות- יכולות באופן תיאורטי לגרום ל"סתימת חצוצרות"
וכפי שציינתי, ניתן לשקול בחיוב צילום חוזר לפני טיפול בגונדוטרופינים, בהתאם לשיקול דעתו של רופא פריון מטפל המכיר את בעיתך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת, לאור ההדגשה שלך:
איילת06/05/2010אם הוכחה עליה בשיעורי הריונות לאחר הצילום- למה לא משתמשים בזה כפעולה טיפולית?
שמעתי, איני יודעת אם זה כך, שאחת הסיבות לעליה בסיכוי להרות היא שחומר הניגוד שוטף ומסיר חסימות קטנטנות שלא ממש חוסמות אך בכל זאת עדיף בלעדיהם.
אני שואלת, משום שרופא הפריון שלי בעבר, אמר לי זאת כשהריתי לאחר הצילום, ואז סיפר לי על מטופלת שלו שזו השיטה אצלה: הוא שולח אותה לצילום רחם ומייד היא נכנסת להריון. אז תהיתי אולי כדאי לחקות את השיטה.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו06/05/2010כאמור צילום הינה פרוצדורה אבחנתית ולא טיפולית פולשנית וכרוכה גם בסיכון (ראי פירוט במדור שאלות נפוצות בפורום)
העליה בשיעורי הריון לאחר צילום בעקבות הסיבות שמנית הינה תצפיתית שלמיטב ידיעתי לא הוכחה במחקר מבוקר, כמו-כן לא מדובר בלעליה מאוד משמעותית
כך, שביצוע צילום חוזר צריך להישקל אל מול כל הסיבוכים\סיכונים\אי הנוחות- ורצוי שיתבצע בשילוב עם רופא הנשים שמטפל בך ומכיר אותך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי הבדיקהדיצה06/05/2010
אין מילים
בלי קשר לבדיקה הרופא (ד"ר טוגנדרייך) נחמד מקסים ומרשים. עדין ומקצועי.
באמת אין מילים. ולכל המועמדות לבדיקה - חבל על החשש. ולפרטים:
התקבלתי במשרד
המתנתי כשעה כשנשים מבוהלות נכנסו לחדר הבדיקה ונשים מחייכות יצאו ממנו(נכון לא כולן אבל רובן). הוכנסתי ע"י אחות לחדר (נכון יותר גומחה) והורו לי להוריד תחתונים, ללבוש חלוק ולהכנס לחדר הבדיקה.
בחדר הבדיקה האפלולי קיבל את פני ד"ר טוגנדרייך וביקש ממני לשכב על מיטת הבדיקה. הסביר לי כל הזמן מה הוא הולך לעשות אבל אני מהלחץ לא הבנתי מילה. בשלב מסויים נכנס לחדר אדם נוסף. הבנתי שזה רופא הרנטגן שהחליף מילים עם ד"ר טוגנדרייך.
לאחר כדקה אמר לי טוגנדרייך "הבדיקה הסתיימה והיא תקינה" וזה בערך הכל. לא כאבים ולא כלום.
אז אם עזרתי במשהו להפיג למישהי את החרדה המיותרת היה שווה לטרוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה ובהצלחה
פרופ' ראול אורביטו06/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם לאחר הריון כימיגלית05/05/2010
שלום רב,
נקבע לי צילום רחם, בינתיים עברתי הריון כימי קטן מטיפולי IVF,
לאחר 14 יום מהביוץ בטא הייתה 6 ואחרי יומיים התאפסה לגמרי.
האם במצב זה על מנת שהרחם יהיה נקי לצילום מספיק לעבור ווסת אחת או 2 ווסתות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו05/05/2010ניתן לבצע גם לאחר וסת אחת
במידה וכבר מטופלת ב- IVF, פני לרופאך- יתכן שהיסטרוסקופיה תהיה עדיפה על צילום רחם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגינובה ופרוגילוטון לאחר היסטרוסקחזרתי05/05/2010
שלום רב ,
לפני 4 חודשים עברתי גרידה (הפסקת הריון). לאחריה לא קיבלתי ווסת במשך 3 חודשים ( פרט למריחות דמיות בלווי כאבים חזקים מאוד בבטן ובגב, שהופיעו חודש וחצי לאחר הגרידה ופעם נוספת חודשיים וחצי לאחר הגרידה). הופניתי להיסטרוסקופיה אבחנתית אשר במהלכה הופרדו הדבקויות קלות בצוואר הרחם והדבקות אחת ברחם. מיד לאחר ההיסטרוסקופיה קיבלתי כדורי פרוגינובה וכדורי פרוגילוטון, כדור אחד ביום מכל סוג למשך 21 ימים. כיום אני 4 ימים לאחר סיום נטילת הכדורים וטרם קילתי וסת.
השאלות:
1) האם זה בסדר שטרם הופיע ווסת?
2) כמה זמן לאחר סיום נטילת הכדורים אמורה הווסת להופיע.
3) האם ישנו מצב שהכדורים הללו לא עזרו ושוב פעם נוצרו הדבקויות שחוסמות את צוואר הרחם והווסת לא מופיעה?
אודה מאוד למענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמם
פרופ' ראול אורביטו05/05/2010דמם אמור להופיע תוך שבוע מהפסקת טיפול
במידה ולא מופיע עליך לפנות לרופא מטפל להמשך בירור\טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה למענה - שאלה נוספת
חזרתי09/05/2010ארבעה ימים לאחר סיום נטילת כדורי פרוגינובה ופגולוטין , מאחר ולא קיבלתי וסת נבדקתי אצל הרופא שביצע US ואמר כי רירית הרחם סדירה בעובי 5 מ"מ, וכי עלי לחכות עוד שבוע בערך לוסת.
יומיים לאחר מכן קיבלתי וסת , היום אני ביום השלישי לוסת .עלי לציין כי וסת זו שונה מהרגיל, בדר"כ הוסת שלי מלווה בדימום רב במשך שלושת הימים הראשונים, אך כרגע הוסת בינונית.
כמה שאלות:
1. האם דימום הוסת מועט יותר מאחר ורירית הרחם היתה דקה?
2. תמיד היתה לי רירית רחם תקינה ( 8-13 מ"מ) . האם יכול להיות שכתוצאה מהגרידה הרירית נפגעה ברמה כזו שאפילו לאחר הורמונים היא מגיעה רק לעובי של 5 מ"מ?
3. יש משהו שאני רוצה להבין ולא מצאתי לכך הסבר באינטרנט - איך בכלל מתנהגת רירית הרחם מרגע קבלת הוסת ועד מחזור הוסת הבא? היא מתעבה עד לביוץ ומגיעה לגודלה המקסימלי בביוץ, ומה אז? האם היא נשארת באותו עובי עד שהיא יוצאת בוסת, או האם היא ממשיכה להתעבות, או האם היא קטנה בעובייה עד הוסת.
אני שואלת את כי רציתי לדעת האם בביוץ שהיה לי לפני קבלת הוסת הנוכחית זה היה העובי של הרירית ( 5 מ"מ) או שמא עובייה היה רחב יותר.
אודה למענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות
פרופ' ראול אורביטו09/05/20101. כנראה
2. זאת ניתן לבדוק ע"י מעקב רירית במחזור ללא הורמונים
3. מתעבה עד הביוץ ואח"כ ממשיכה לצמוח בקצב איטי יותר- אלא עם יש הריון
4. לא היה ביוץ לפני- קיבלת הורמונים שקרוב לודאי מנעו אותו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדרך לצילום רחםדיצה05/05/2010
הבקר נקבע לי צילום רחם אצל טוגנדרייך
כשאחזור אתעד החויה ואדרג אותה
בינתיים מתה מפחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהצלחה
פרופ' ראול אורביטו05/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
