מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהד26/04/2010
בחצוצרה השמאלית זרימת היוד קלושה.
בחצוצרה הימנית - יש קצת נוזל. לא מדובר בהידרוספלינגס. יש זרימה תקינה.
1. האם צינתור עלול ליצור זיהום בחצוצרה הימנית? בגלל "קצת נוזל"?
2. אם לפני חודשיים עשיתי צילום רחם, יש בעיה לעשות את הבדיקה הזאת שוב + צנתור במרחק זמן הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו28/04/2010צינטור מטפל בחסימה קריבנית
אצלך- הודגמו 2 החצוצרות, כך שהחסימה אינה קריבנית- לכן אין צורך בצינטור
פני לרופא נשים מטפל להמשך טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם- שאלות לפני צילוםמיכל26/04/2010
קבעו לי תור לצילום ביום ה- 14 למחזור.האם זה בסדר ולא מפריע למהלך הבדיקה ?
איזה משככי כאבים מומלץ לקחת לפני הצילום ?
האם אפשר להשתמש בבלון בבדיקות בבית חולים השרון ו/או בהרדמה מקומית כלשהי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות
פרופ' ראול אורביטו28/04/2010תשובות לכל שאלותיך מצויות במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - דחוף!!!מיכל26/04/2010
ד"ר טוגנדרייך שלום
בת 28 ללא ילדים
כל הבדיקות שלי ושל בעלי תקינות, למעט צילום הרחם שהראה כי בחצוצרה הימנית שלי יש חסימה פרוקסימלית.
הבדיקה כאבה לי מאד וביקשתי להפסיקה לאחר מס' דק', הרופא שביצע אותה אמר לי, לאחר מכן, שאולי אם הייתי נותנת לו אפשרות הוא היה מצליח לשחרר את הצד הימיני ע"י הפעלת לחץ עם החומר הניגודי...
מאז, מלווה אותי תחושה קשה שגרמתי לבדיקה להכשל ולא עשיתי את המקסימום
קבעתי תור נוסף - הפעם אלייך - לצילום רחם בזמנהוף (אני מטופלת של הכללית, ומגיעה מהצפון)
התור היחידי שנתנו לי הוא ל-31.5, כ-23 יום מתחילת המחזור המשוער
שאלתי היא:
1. האם ניתן איכשהו להקדים את התור אלייך? זה אומר שלא נוכל לקיים יחסים עד הבדיקה, ובנוסף נפספס חודש נוסף (כשאנחנו מנסים כבר 8 חוד')
2. אני מעוניינת לבצע את הצילום תחת הרדמה או טשטוש - אני לא מוכנה לעבור שוב את מה שעברתי....האם יש אפשרות כזו בזמנהוף? אם לא, איפה כן אפשר לבצע את הצילום תחת הרדמה?
3. האם גם דרך הכללית, במידה שאתה מזהה חסימה אתה מבצע צינתור? האם אתם ערוכים לביצוע צינתור במקום, במצב כזה?
ראיתי שהצעת למישהי בפורום להמתין מס' חודשים ולנסות להכנס להריון במצב הנוכחי, אולם אני, באופן אישי, לא רוצה להמתין, לנסות ולהתאכזב כל חודש מחדש - אני רוצה להיות בטוחה שה-כ-ל תקין ואנחנו לא מנסים לשווא....
תודה (וסליחה על אורך השאלה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר טוגנדרייך - אודה גם להתיחסותך
מיכל28/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר טוגנדרייך - אודה גם להתיחסותך
מיכל28/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיום ג בית חולים השרון פ"ת
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/04/2010אם תגיעי לבית חולים השרון פ"ת ביום ג הקרוב אבצע לך
עלייך להצטייד בטופס התחייבות (17)
תגיעי ב 1000 עם סבלנות
רחוב קק"ל 7 פ"ת קומת מרתף מכון הרנטגן
ניתן לאלחש ניתן לטשטש ניתן בצע צנתור אם צריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם
אדי06/05/2010היי דפנה, מה שלומך?
רצית לשאול אם כבר עברת את הבדיקה ?
ואיך היה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםהמודאגת25/04/2010
בשבוע הבא יש לי תור לצילום רחם בלין. מה קורה אם אני מגיעה ללא ליווי?, האם הם יאפשרו לי לעשות את הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו26/04/2010להערכתי כן, אולם ראוי שתתקשרי למכון לפני הבדיקה ותוודאי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםאורית25/04/2010
שלום,
אני מנסה להרות מזה שנתיים לאחר 2 ניתוחים קייסריים.
הרופא המליצה לי על צילום רחם.
בשבוע שעבר עברתי צילום רחם
אשמח לקבל הסבר לגבי התוצאות,הבדיקה כאבה מאד,
הרופא שביצע את הבדיקה אמר לי רק שהחצוצרה הימנית הייתה חסומה והוא שיחרר אותה.
תוצאות הבדיקה
לאחר הזרקת חומר ניגודי הודגמו:
רחם במבנה תקין,ללא פגמי מילוי.
חצוצרה ימנית עם מעבר ללא פיזור.
חצוצרה שמאלית עם מעבר ופיזור תקינים.
שאלתי היא,האם התוצאות מראות שכעת הכל בסידר ויש סיכוי להרות בקרוב
תודה מראש
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010הצילום תקין, למעט צד ימין- שם יש חשש לחסימה
עצם העובדה שצד אח פתוח ותקין, מעיד על כך שיש סיכוי להריון- אם כי בסיכוי מופחת ביחס למצב בו 2 החצוצרות פתוחות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםדנה25/04/2010
שלום לכם
אני אישה דתיה ורופת הנשים שלחה אותי לצילום רחם ואמרו לו שעושים הצילום הם רופאים גברים בגלל המגבלות שלי אני מחפשת רופא ( אישה ) שעושה את הצלום .
אני מצפון
נא עזרתכם בבקשה דחוף .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010נסי לברר במוקד תורים- היכן מבוצעים צילומים באיזור מגורייך ע"י רופאה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהד25/04/2010
שלום לכם,
אני חברת מכבי זהב. איך אני יכולה לעשות צנתור חצוצרות אצלך? מה הפורצדורה? דרך מכבי אפשר לקבוע תור? או פרטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תור
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010ראי פירוט במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי אופציות
ד``ר דניאל טוגנדרייך25/04/2010מבוטחות מכבי זהב יכולות לבצע צנתור ב "מכבי השלום" ללא טופס התחייבות קובעים תור רגיל לצילום רחם ב *3555 . יש להביא הפנייה מרופא נשים מטפל.
אפשרות שנייה - ניתן לבצע באסותא ת"א כנגד טופס התחייבות מהקופה - יש להביא הפנייה מרופא נשים - קביעת תור לחלופה זו אצל ורד 0546661111* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה סתומהGFJHJFG25/04/2010
בשבוע שעבר עברתי צילום רחם והרופא שלי אמר שחצוצרה ימין שלי סתומה ואי אפשר לפתוח ,הנושא תסכל אותי מאוד , שכן אני חארי 3 כשלונות הזרעה.במקום נתן לי גונל אף למשך מספר ימים ,שאלתי האם יש לבצע הזרעה נוספת לאחר הזריקות או שממליץ על יחסים ?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינטור
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010צינטור מיועד לפתיחת חצוצרה עם חסימה קריבנית ולא רחיקנית.
לגבי מתי לעבור לטיפול בזריקות או המשך הזרעות- נתון לשיקול דעתו של הרופא המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת אנטיביוטיקה לפני הבדיקהפנינה25/04/2010
ד"ר טוגנדרייך שלום,
האם מומלץ להתחיל לקחת אנטיביוטיקה לפני הבדיקה ליתר ביטחון?
באיזה משכך כאבים מומלץ להשתמש ביום הבדיקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010אין הכרח, אלא אם יש חשד מוקדם לבעיה חסימתית, תמיד ניתן להתחיל מיד לאחר הצילום
נגד כאבים, נקסין\ אדקס או כל תרופה אחרת נגד כאבים, כשעה לפני הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהא24/04/2010
תודה על התשובה לשאלתי הקודמת.
להזכירכם: בת 38, מנסה להרות מעל שנתיים. ציסטה אנדו בגודל 5 ס"מ בשחלה וחצוצורה סתומה באותו צד. להבנתכם יש אפשרות להכנס להריון עם הזרעות כשחצוצורה אחת סתומה או כמעט סתומה? או ששתי החצוצרות צריכות להיות פתוחות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה אחת יכולה להספיק
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהא24/04/2010
בת 38, מנסה להרות 3 שנים. יש לי ציסטה עכורה אנדו' בשחלה שמאלית ולפי צילום רחם מחודש שעבר פיזור קלוש של החומר בחצוצרה השמאלית. בימין זה בסדר. ש חילוקי דעות אצל הרופאים. יש שממליצים על בירור הבעיה בחצוצרה והוצאת הציסטה כדי לנסות להכנס להריון באופן טבעי ויש שממליצים ישר ל - IVF בגלל הגיל. אני מבולבלת מאוד. נא עצתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזמן קצר
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/04/2010אם במשך 3 שנים טופלת בהשראת ביוץ משולב ב IUI לפחות מספר פעמים - יש לפנות ל IVF . אם טרם נחשפת לטיפול כזה כדאי לנסות לפחות פעם פעמיים ואם לא יצלח ל IVF .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייעוץ
פרופ' ראול אורביטו24/04/2010אכן בעיה משולבת- חשד לאנדומטריוזיס ובעיה מיכנית (חצוצרתית)
כל האופציות לגטימיות- כולל התחלת טיפול פוריות ע"י זריקות להשרית ביוץ והזרעות
רצוי לפנות לרופא מומחה פוריות לקבלת חוו"ד פרטנית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם ביום ה-17 למחזורפנינה24/04/2010
ד"ר טוגנדרייך שלום,
קבעתי תור לצילום רחם במכבי השלום, אולם בשל עומס התורים הבדיקה אמורה להתבצע ביום ה-17 למחזור.
האם ניתן לבצע את הבדיקה למרות שתיערך כנראה לאחר הביוץ?
אני לא רוצה לפספס את החודש הזה מבחינת קבלת טיפול מתאים לאחר ביצוע הבדיקה- כיצד ניתן להקדים את התור (נקבע לתאריך 5.5 בשעה 7:00)? (במרפאה עצמה ובמוקד לא ניתן להקדים).
תודה
פנינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
פנינה24/04/2010אני מעוניינת כמובן שאתה תבצע את הבדיקה, האם אתה מבצע את הבדיקה במכבי השלום ב-5.5. בבוקר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיזמון
פרופ' ראול אורביטו24/04/2010ניתן לבצע לאחר ביוץ- רק ודאי שלא קיימת יחסים עד הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהקדים ולא לפספס
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/04/2010קיים מסלול "דחוף" יש להתקשר למירי במשרד הרנטגן מכבי השלום 03-7614306 - בסמכותה לתת תורים דחופים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנטיביוטיקה לפני הבדיקה
פנינה24/04/2010תודה.
האם מומלץ להתחיל לקחת אנטיביוטיקה לפני הבדיקה ליתר ביטחון?
באיזה משכך כאבים מומלץ להשתמש ביום הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשכך
פרופ' ראול אורביטו25/04/2010אין הכרח, אלא אם יש חשד מוקדם לבעיה חסימתית, תמיד ניתן להתחיל מיד לאחר הצילום
נגד כאבים, נקסין\ אדקס או כל תרופה אחרת נגד כאבים, כשעה לפני הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - שאלה נוספתדפנה23/04/2010
ביום 21/4/10, ביצעתי צילום רחם, הממצאים הראו שבחצוצרה הימנית שלי יש חסימה פרוקסימלית, חצוצרה שמאלית תקינה (נפתחה לאחר הצילום כנראה - כי היתה חסומה אף היא בהתחלה) ויש מעבר של חומר הניגוד לחלל הבטן דרך צד שמאל.
שאר הבדיקות שבעלי ואני ביצענו תקינות לגמרי, בדיקת דם להורמונים הראתה שהכל תקין, יש ביוץ, הזרע של בעלי יותר מתקין, בקיצור - כנראה שזו הבעיה היחידה,
השאלה האם זה אומר שהסיכוי שלי להרות, אם בכלל, יתרחש עכשיו רק אחת לחודשיים?
אני מבינה מכך, שאם יש ביוץ בשחלה ימנית, והביצית לא יוצאת מהחצוצרה והזרע לא יכול להכנס אליה, בעצם בחודש הזה הסיכוי שלי להרות הוא אפסי, אני צודקת????
כמה חשוב לבצע ציתנור במצב כזה, אני מאד חוששת לעבור את החוויה ה"לא נעימה" (בלשון המעטה) של צילום רחם שוב, ואם אצטרך לעשות כן, אני רוצה ה-ר-ד-מ-ה מ-ל-א-ה
האם זה בכלל אפשרי לבצע פעולה זו תחת הרדמה??
אשמח להבהרות
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמה אפשרי אבל לא נחוץ
ד``ר דניאל טוגנדרייך23/04/20101 -חצוצרה אחת תקינה מספיקה להשגת הריון.
2 - חצוצרה מצד אחד יכולה להעביר ביצית שחרגה משחלה נגדית כך שהסיכוי להרות אינו כל חודשיים.
3 - חצוצרה חסומה פוגעת בפריון ומפחיתה הסיכוי להרות.
4 -פתיחת חצוצרה חסומה גם כשהשנייה תקינה- מגדיל סיכויי ההתעברות.
התמונה הכוללת (גיל, ביוץ, איכות הזרע, הטיפולים שכבר קיבלת וגם נטיית ליבו של הרופא המטפל) - כולם משפיעים על ההחלטה אם לצנתר או לא.
היות וחצוצרה אחת נפתחה בזמן הצילום והיות והבדיקה היתה מאד טראומטית עבורך אני מציע להמתין 3 עד 6 חודשים ורק אם לא יושג הריון לשקול צנתור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםירדן21/04/2010
שלום
מחר אני מבצעת צילום רחם לפני IVF
רציתי לדעת בבקשה
1. 10 ימים מהמחזור זה זמן טוב לביצוע הצילום
2. בהנחה שאין דימום או דימום קל ביותר מותר לקיים יחסי מין ביום שישי
3. אם לא אז מתי מותר לקיים יחסי מין
4. במחזור הבא אני יתחיל בטיפולי IVF [ במאי] האם זה זמן טוב ,קרני הרנטגן לא פוגעים בביציות או שעדיף לחכות למחזור ביוני ואז להתחיל טיפול לא הייתי רוצה לפספס עוד חודש אבל עם צריך אז צריך :]
מצטערת על הבורות ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מותר
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/04/2010צילום רחם ניתן לבצע אחרי סיום הווסת ולפני קיום יחסי מין (כדי שניהיה בטוחים שלא מבצעים הבדיקה בזמן הריון).
כמות הקרינה בבדיקה המתבצעת בציוד חדיש קטנה וחסרת משמעות.
ניתן לקיים יחסי מין לאחר הבדיקה גם באותו יום.
אין צורך לדחות טיפול פריון בגלל הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ירדן22/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה בבקשה
ירדן22/04/2010שלום
בצילום רחם היום אובחן רחם דו קרני
ב U/S תלת מימד אובחן מחיצה 23%
בהיסטרוסקופיה אבחנתית אובחן מחיצה כשליש מהרחם
באוקטובר ביצעתי היסטרוסקופיה ניתוחית להסרת המחיצה
כעת אני מבולבלת איך הסרתי את המחיצה ובעצם זה רחם דו קרני ?
מה מכול ההדמיות הכי מדויקת לאבחן מום ברחם ?
האם רחם דו קרני מהווה בעיה בטיפולי IVF ובהריון בכלל ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחם דו-קרני
פרופ' ראול אורביטו24/04/2010בצילום רחם לא ניתן להבדיל בין רחם דו-קרני למחיצה
בסונר תלת מימד- כן
עצם העובדה שהוסרה המחיצה- אזי היה לך רחם מחיצתי ולא דו קרני
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ירדן24/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה חסומהמאיה21/04/2010
לרופאים שלום,
בעקבות כשלונות בשש הזרעות (עם השראת ביוץ) ביצעתי צילום רחם למרות היעדר רקע של דלקות או ניתוחים וכן באולטרסאונד נראה מבנה וגודל תקין של כל מה שהאולטרסאונד מאפשר לראות כך שלדברי הרופא לא היה נתון שעורר חשד של חסימה.
בצילום הרחם הודגם רחם בגודל וצורה תקינים, מעבר ופיזור תקין בצד אחד ולא הודגם מעבר כלל בצד השני, ללא שינוי במהלך הבדיקה. בסיכום נכתב שיש חסימה קריבנית בצד אחד ומעבר תקין בצד השני. שאלותי-
1. האם חסימה קריבנית יכולה "להסתיר" אחריה גם חסימה מרוחקת בלי עדות בצילום הרחם ובאולטרסאונד?
2. האם ייתכן במצב כזה שהסיבה לאי היקלטות בהזרעות הינה הפרשה מהחסימה המרוחקת (זה הממצא הלא תקין היחיד, ביצענו את כל הבדיקות המקובלות וכל הממצאים תקינים לחלוטין)?
3. הרופא שלי ממליץ להימנע מצינתור בגלל חשש להיווצרות הידבקויות כתוצאה מההתערבות וגם לדבריו החצוצרה השנייה מספיקה. מהי עמדתכם במיוחד על רקע החשש שלי שישנה חסימה נוספת בהמשך החצוצרה?
בברכה ותודה על ההתייחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדעות חלוקות
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/04/2010לרופאים שונים דעות שונות וזה לגיטימי.
1 - חסימה קריבנית (קרוב לרחם) אינה מאפשרת לקבוע מה קורה בהמשך החצוצרה ולא אחת כשמצנתרים חסימה כזו "חושפים" סקטוסלפינגס (חצוצרה עם נוזל) שבהחלט עלולה להפריע להריון גם אם החצוצרה השנייה תקינה.
2 - אם בהמשך לחסימה קיימת חצוצרה תקינה הרי שפתיחתה בצנתור משפרת הסיכוי להרות.
אני - כשאני מבצע צילום רחם ומאבחן חסימה קריבנית - מציע לנבדקת צנתור ופתיחה כהמשך ישיר לבדיקה. שיעור ההצלחה בפתיחה של חסימות קרובות לרחם עד 90%.
גישה זו של צנתור כהמשך ישיר לצילום מגובה היטב בספרות הרפואית העדכנית ומקובלת במרכזים רבים בעולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



