פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת נטישה
    ליזי
    08/12/2009

    שלום,
    בני בן השנה וחודשיים נמצא כרגע בתק' חדת הנטישה (כך נראה לי...)
    שמנו לב לכך בגלל שני דברים בולטים שהשתנו:
    1.פרידה קשה בבוקר , כשלפני כן הפרידה היתה קלה
    2.פורץ בבכי קורע לב אם עוזבים אותו לבד לשנייה, בעיקר אם יש אנשים נוספים בבית
    רציתי לדעת מה נכון לעשות, האם להיות קשים ולהתעלם או לא?
    אנחנו מקפידים לשחק איתו ב'קוקו' , להפרד יפה בבוקר בגן לחבק תמיד ולאמר שאנחנו תמיד בשבילו..
    לא יודעת מה לעשות...זקוקה לעצה!
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תענו בבקשה

    ליזי
    15/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליזי

    אודט בוקאי
    18/12/2009

    אכן נשמע לפי דברייך שבנך נמצא בשלב התפתחותי תקין שבו מופיעה חרדת נטישה (בין גיל שנה לגיל שנתיים וחצי) . החרדה מתעוררת מתוך תחושה נורמלית של הפעוט כי אתם ההורים מכירים אותו הכי טוב ובנוכחותכם הוא מרגיש בנוח ובטוח. כמו בכל חרדה, ישנן התנהגויות של הסביבה שמגבירות אותה והתנהגויות שמסייעות בהפחתתה. את שאלתך, האם להיות קשים איתו ולהתעלם או לא, הייתי מגדירה-האם לשתף פעולה עם החרדה ולמנוע מצבים מעוררי חרדה ככל שניתן-להשאר צמודים אליו אחהצ, לא להשאיר אותו בידיים של מטפלים אחרים וכו'..תשובתי היא -לא. הדרך הנכונה להתמודד עם חרדה היא לטעת בטחון בפעוט שהוא כן מסוגל להתמודד בלעדיכם, להכין אותו ככל שניתן לפרידה מכם ולמה שהולך לקרות (מי ישמור עליו, מתי תתראו שוב וכו') ולשדר לו שאתם בטוחים שהוא נשאר בידיים טובות (סבא/סבתא, מטפלת/בייביסיטר). כמו כן חשוב לקצר את הפרידות-פרידות ארוכות משדרות את חוסר הבטחון שלכם בפעוט או בסביבה עמה השארתם אותו. גם בסביבת הבית, כאשר אתם משאירים את בנכם בחדר אחד ועוברים לחדר השני-מתעוררת בו חרדה כשאינו רואה אתכם, דברו איתו ואמרו לו שאתם עוברים חדר, הזמינו אותו לבוא עמכם. חשוב לא להבהל מכל בכי ולגשת מיד לאסוף אותו-זה עלול להתפרש כמסר שלילי "זה מסוכן להיות לבד לכן מיהרנו לקחת אותך אלינו". מצד שני, אין להתעלם מהבכי, מאחר שמדובר במצוקה אמיתית ולא פינוק, אשר עם הזמן תחלוף-כך שחשוב לגלות רגישות והבנה, לא לכעוס על הפעוט שבוכה, אך גם לא להמנע ממצבים מעוררי חרדה באופן גורף. כשבאים אורחים לביקור, אפשרו לפעוט להיות לבד בנוכחותכם ואל תהיו צמודים אליו ביוזמתכם. כך הוא ילמד בהדרגה כי ישנם אנשים נוספים שיכולים לתת מענה לצרכים שלו והוא אינו חסר אונים בלעדיכם.
    עם ההתפתחות שלו, כאשר בטחונו יגדל הן מבחינת היכולת השפתית לבטא את רצונותיו, הן מבחינת היכולת המוטורית-לנוע בחופשיות-כך תפחת בהדרגה תחושת התלות שלו בכם וחרדת הנטישה תקטן. כל יום שעובר, הוא הזדמנות עבורו ללמידה שאתם הולכים אך גם חוזרים וה"נטישה" היא זמנית. הוא גם לומד בגן(בשאיפה..) שהוא יכול לקבל מענה לצרכיו מדמויות נוספות, גם אם באופן שונה ממה שהורגל.
    בברכה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים
    אורית
    08/12/2009

    שלום,
    יש לי ילדה בת שנתיים בת בכורה ,אחות לבן 9 חודשים שפוחדת מכל דבר חדש ואף אומרת זאת.הפחדים מגוונים ותמיד הם בפעם הראשונה שהיא נתקלת במשהו חדש.לדוגמא:פחד מג"וקים(התעוררה באמצע הלילה בצרחות"יש פה גוק ולקח בערך 40 דקות להרגיע אותה)פחד ממחסום חניה שמתרומם(שעוברים לידו רוצה על הידיים)פחד ממשאית זבל(שאוספת את הזבל ליד הגן פורצת בבכי)איש חדש שנראה קצת גדול.. מדביר חרקים בגן שהגיע באופן חד פעמי.נמנעה לעמוד על שטיח נגד החלקה ששמתי בתוך האמבטיה עם ציורים במשך כמה ימים.התעוררה בצרחות אתמול בגן שהיא פוחדת מהגשם שירד באותו זמן...
    יש לציין שלאחר דיבור והסבר היא נרגעת(קניתי גוקים מפלסטיק והיא משחקת בהם,ליטוף למחסום החניה הסתכלות ושירים על אוטו זבל וכו) מרבה להגיד על דברים "לא פוחדת מ..".)מעבר לכך היא ממעון מגיל 8 חודשים,ילדה שמדברת שוטף,חכמה ,מפותחת ומביעה רגשות ילדה שמחה מאוד בד,כ ומשטפת פעולה.אני בתור אמא מוטרדת מההפחדים האלה והייתי רוצה לדעת מה ההתיחסות שלכם,האם זה מעיד עלמשהו?,דורש יחס מיוחד ואם כדאי לנהוג בצורה מסוימת?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לשינויים

    אודט בוקאי
    18/12/2009

    שלום אורית
    ראשית רציתי להחמיא לך על הפתרונות היצירתיים שהצעת לבתך עד כה בהתמודדות עם חלק מפחדיה.
    שנית, התופעה שאת מתארת היא שכיחה בגיל הרך ולעתים אופיינית לילדים עם רגישות יתר תחושתית אשר עוברת עם הגיל אצל רובם. את מתארת שבתך מתקשה לנוכח שינויים בחיי ה/\\יומיום-מגע של שטיח חדש באמבטיה, רעש של משאית זבל, של גשם ועוד אירועים חריגים שאין
    לה עליהם הכנה מוקדמת והם נחווים על ידה כמאיימים. ילדים שונים ביכולת שלהם להסתגל לשינויים ומעברים-ישנם כאלה שעוברים אותם בקלות יחסית, אחרים שמחפשים אחר שינוי מתמיד ומתקשים עם חד גוניות, וכאלה שנדרשת להם תקופת הסתגלות ארוכה. בגיל הרך התופעה אופיינית מאחר שמרבית התופעות נחוות על ידי הפעוטות בפעם הראשונה-פעם ראשונה בגשם, בים, בהצגה וכו'..
    מתי התופעה דורשת יחס מיוחד? כאשר הפחדים מפריעים לתפקוד התקין של המשפחה או של הפעוט (הפעוט אינו נרדם באופן קבוע בשל חשש מגוקים, מרעש הגשם, נמנע מלעבור ליד המחסום וצריך למצוא דרכים חלופיות)וכאשר הפעוט נחשף שוב ושוב לגירוי המאיים ואינו מראה מגמה אפילו קלה ביותר, של תחילת הסתגלות לשינוי(עוצמת ומשך הבכי כאשר עוברים ליד המחסום אינם משתנים וכו'..).

    אותם ילדים זקוקים מסביבתם (גן או בית) להכנה מוקדמת לכל שינוי-אורח שאמור להגיע, גשם שעומד לרדת וכו'..כמו כן, הם זקוקים לחשיפה הדרגתית לגירוי החדש או לשיתוך האקטיבי שלהם בשינוי-למשל, לפרוס יחד איתה את השטיח באמבטיה, לבחור יחד איתה וכו'..ככל שמתאפשר.

    מבחינה תחושתית, אם אכן קיימת רגישות יתר-לרעש, למגע, לריחות ולטעמים-נדרש ייעוץ של ריפוי בעיסוק.

    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 3 חודשים נרדם רק בהנקה
    תמר
    07/12/2009

    שלום רב.
    עד לפני כשבועיים כאשר בני היה מראה סימני עייפות הייתי משכיבה אותו במיטתו והוא היה נרדם עם עזרה של מוצץ.
    עכשיו אני לא מצליחה להרדים אותו בלי הנקה, אפילו אם הוא אכל זמן קצר מאד לפני כן. הוא בוכה ובוכה ואני כבר לא יודעת אם הוא עייף או שבאמת רעב
    למה זה קורה? ואיך אפשר לשנות את ההרגל הזה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה

    תמר
    09/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדר יום של תינוק צעיר

    מיכל דביר קורן
    19/12/2009

    שלום תמר,
    הרגלי השינה של תינוקות צעירים כל כך מושפעים במידה רבה ממרכיבים נוספים בסדר היום שלהם, כמו אכילה, זמן משחק וכדומה. יחד עם זאת, מדובר בתקופה רצופת שינויים מהירים ותדירים, ובגלל ההתפתחות המואצת בגיל הזה והצרכים המשתנים במהירות רבה כל כך, קשה מאוד להסתמך על ניסיון העבר: מה שהיה רלוונטי כשהוא היה בן 10 שבועות, כבר לא רלוונטי בגיל 12 שבועות... מדובר בהבדל משמעותי מבחינתו והיכולות שלו בכל תחומי ההתפתחות כבר אחרות לגמריי...
    על מנת לדעת האם הוא "באמת" רעב, נסי לעשות רישום של זמני הארוחות שלו ואולי אפילו לשאוב חלב על מנת להעריך את הכמות שהוא אוכל בארוחה אחת (כידוע לך, בהנחה שאת מניקה לסירוגין מכל שד, שדייך מתמלאים בדיוק בכמות לה הוא זקוק בכל ארוחה). אבל, סביר שהוא אינו רעב, אלא עייף מכדי להירדם בדרך אחרת, או אולי מסמן שהוא זקוק למשהו אחר, למשל, לקרבה שלך... בגילו הוא כבר יודע שנעים להיות בקרבתך כי את מדברת ושרה בצורה הנעימה לו, ואולי בבכייו הוא דווקא רוצה לומר לך שהוא רוצה שתשחקי איתו קצת?...
    אני מסכימה איתך שחשוב ללמוד להירדם שלא באמצעות הנקה והאכלה, ועל כן כדאי לנסות לייצור שגרה בה לאורך כל היום הוא מתעורר לארוחה ולא נרדם כך. אך יחד עם זאת, חשוב לומר שקשה מאוד לייצור שגרה בגיל הזה ונדירים התינוקות בני גילו אצלם הזמנים וההרגלים קבועים וזה עוד לגמריי בסדר... חשוב מאוד שאת תספיקי לנוח ולצבור כוחות בזמנים בהם הוא כן מצליח לישון על מנת שתהיי פנויה אליו ותצליחי להיענות לבכי שלו מבלי להפוך מותשת!
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נרדמת בלי אמא
    קארין
    06/12/2009

    שלום לכם,
    יש לי תינוקת בת 8 חודשים שמאוד קשורה אלי, אני איתה כל יום כל היום, היא מקסימה אבל הבעיות מתחילות כשצריך לישון.
    במהלך היום היא בסדר - לעיתים נרדמת לי בידיים ולעיתים לבד, אך בלילה היא לא מוכנה שאף אחד ירדים אותה- רק אני... אני לא מצליחה להוריד אותה מההרגל הזה של לישון לי בידיים... היא לא מוכנה לא אבא ולא סבתא ולא אף אחד- אני ממש לא יכולה לעשות כלום בערבים כי אני יודעת שאני מוגבלת... כבר קרה שהלכנו לאירוע וחזרנו ממנו הביתה כי היא פשוט לא הפסיקה לבכות...
    חשוב לציין שהיא ילדה ראשונה ומאוד מפונקת, מרעיפים עליה המון אהבה ופינוק.
    אני ובעלי כבר ניסינו לשים אותה במיטה שתבכה קצת ותירדם אבל היא נכנסת לטראנס של בכי ומתחילה להיחנק ואני לא עומדת בזה ובסוף היא נרדמת לי בידיים אחרי כל הדמעות.
    אני אובדת עצות וצריכה ממש את עזרתכם- מה לעשות איתה???

    בתודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא נרדמת בלי אמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה של תינוקות

    מיכל דביר קורן
    19/12/2009

    שלום קארין,
    כפי שבעצמך ציינת, מדובר בהרגלים, כלומר האופן בו בתך למדה להירדם. מכיון שבמרבית הזמן את זו שמסייעת לה לעשות זאת על ידי החזקתה בידיים (ובהנחה שהיא לא נמצאת עם מטפלת או במסגרת חוץ-בייתית אחרת), היא יודעת שרק ככה מגיעה הההתרגעות והשינה, ולא למדה דרך אחרת לעשות זאת, עם מישהו אחר או - חשוב יותר - בעצמה. ההרגלים שאותם היא תרכוש במהלך היום הם אלו שיעמדו לרשותה גם בלילה ועל כן אם ברצונך שהיא תלמד להירדם בעצמה, לא נותר לך אלא ללמד אותה לעשות זאת על ידי הנחתה במיטתה כשהיא ערה. חשוב להיות עיקביים ולייצור שגרה של השכבה, להתחיל מוקדם יותר ולא כשהיא כבר עייפה מאוד ואז מגיעה לאפיסת כוחות ולאותו טראנס בכי שתארת. אם את מרגישה שזה קשה לך מידיי חשוב לעשות זאת בסיוע של מישהו נוסף ( בעלך, סבתא, מטפלת). וגם, בהתחלה לא בהכרח צריך לצאת מהחדר, אבל חשוב שהיא תהייה במיטה ואתם מחוץ למיטה....
    את מוזמנת לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו בנושא הקניית הרגלי שינה...יש הרבה!
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרות כל הנסיונות...

    קארין
    30/01/2010

    היי מיכל, דבר ראשון תודה על התגובה...
    לאחר נסיונות רבים של מה שכתבת לי לעשות ולאחר קריאת ההודעות הקודמות של הגולשים עדין אני עובדת עצות... יש קצת שינוי אני חייבת לציין אך עדין- אין לילה ללא בכי וצרחות ובסוף חוזרים לידיים.
    במהלך היום היא נרדמת יפה כשהיא עייפה- אני מניחה אותה במיטה ( שלי אומנם אבל במיטה) והיא נרדמת, אבל בלילה זה סיפור אחר.... ההתקדמות זה שלעיתים גם בעלי מצליח להרדים אותה או בידיים או בעגלה בנדנוד- אבל מלווה בבכי... לא קלטת לא שירים רק ידיים. ( עם סבתא לא הולך)
    התייעצתי גם עם אחות טיפת חלב והיא אמרה לי פשוט להיות חזקה ולתת לה לבכות אבל אני פשוט יושבת איתה בחדר ושנינו בוכות יחד... ובלילה שאחרי אני פשוט נשברת.
    מה עושים??? ובבקשה אל תגידי לי לא להישבר או לצאת מהבית כי גם זה לא עובד... אני לא מסוגלת לחשוב שהיא בבית בוכה...
    אולי אני זה חלק גדול מהבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב עוד לציין...

    קארין
    30/01/2010

    רציתי להוסיף כי הטקס כן מתחיל מוקדם ( בסביבות 19:30 ) והוא מלווה במקלחת, מסאג' ואוכל במידה והיא צריכה ( לפני או אחרי- תלוי בשעה) מה גם שאני מקפידה שהיא כן תהיה עייפה ולא תישן בשעות שלפני השינה- השינה הכי קרובה לשעת השינה היא 15-16 ומאז היא ערה.... כך שהיא כן רגועה ועייפה לפני השינה ואין סיבה לבכי.
    כשאנחנו משכיבים אותה לישון היא במיידית מתהפכת ונעמדת במיטה , קוראת לאחד מאיתנו שניקח אותה ואז ברגע הזה מתחיל טקס הבכי. ואם אני בסביבה אז הטונים עולים יותר מהר...

    תודה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקארין

    מיכל דביר קורן
    13/02/2010

    ראשית חשוב להגיד שהשגתם התקדמות גדולה בעובדה שמישהו נוסף מלבדך יכול להיות מעורב בהשכבה שלה! התיאור שלך משקף גישה כללית נכונה להרדמה כיון שאת יוצרת את הסביבה המתאימה לקראת שינה. העובדה שהיא בוכה, או אף צורחת, היא כנראה בגלל שהיא כבר יודעת שנעים יותר להיות אתכם יחד מאשר לבד, וזה טבעי מאוד. אני חושבת שאת לא חייבת לצאת מהחדר אם את מרגישה שזה קשה לך מידיי, אבל הקפידי להשאיר אותה במיטה ולא להוציא אותה משם, ובוודאי לא להוציאה מהחדר המוחשך. בגמר טקס ההשכבה, הכולל אולי שיר או סיפור קצרצר וקבוע את יכולה לכבות את האור, לומר לה שעכשיו היא הולכת לישון ופשוט להשכיב אותה במיטה. את יכולה לשבת על כסא לידה ובכל פעם שהיא נעמדת במיטה להשכיב אותה בלי הרבה מילים, או בלי מילים בכלל, ועם מעט קשר עין. בהדרגה, ועם עיקביות מצדכם, הבכי פשוט יפחת והיא תסכים להישאר במיטה. אם את נוקטת בגישה זו לא כדאי לצאת לפני שהיא מספיק מנומנמת כי אם תתעורר לחיים בבכי הכל יתחיל מחדש....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    קארין
    16/02/2010

    מיכל תודה על ההתיחסות והעזרה מאוד עזרת לי!
    ואני חייבת לציין שהפורום הזה מדהים - תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אפשר לדעת?
    דנה
    06/12/2009

    שלום רב
    בתי ,בת שנה ו-10. הולכת לגן פרטי מתחילת השנה.
    הפרידה כל בוקר קשה לה מאוד ולצערי אני עוזבת אותה כשהיא בוכה(לפעמים יותר לפעמים פחות).

    עכשיו אנחנו עושים את הפרידה קצרה ומהירה(נותנת לגננת והולכת)
    ניסינו גם משפט כמו "אמא הולכת לעבודה ואחר כך אבוא.."

    איך שאנחנו מגיעות לאזור הגן היא מתחילה לחשוש, נדבקת אליי, לא מוכנה שאוריד אותה מהידיים, לא מוכנה להכנס(לא עושה סצינות גדולות אך עדיין בברור ניתן לראות שלא רוצה להכנס)

    אם חלילה מדברים על הגן בבית או כל דבר שקשור אליו (תמונות, שיר ששרים בגן, שמות הילדים בגן) היא ישר אומרת "לא, לא".

    הגננות טוענות שהיא מקסימה במשך כל היום ,היא כוכבת "המפגש" וזה רק הבוקר שקשה לה.
    האם יכול להיות שאלו תגובות אך ורק בגלל שהפרידה בבוקר קשה לה?

    אני יכולה להוסיף שהקטע של הפרידה מאתנו(ההורים) תמיד קשה לה. היא לא ממש רוצה ללכת מאתנו לאף אחד חוץ מלסבא שלה ולגיסתי. מדי פעם לקרובים אחרים ,אבלאך ורק אם אני או אבא שלה בסביבה.

    מה עושים?
    איך אדע שהיא בטוחה בגן, שמרגישה מוגנת
    האם להסתפק בזה שזה רק הבוקר קשה?

    אודה לעזרה
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך אפשר לדעת?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלבות טובה במסגרת גנית

    מיכל דביר קורן
    19/12/2009

    שלום דנה,
    ראשית ברצוני לומר כי ההשוואה שעשית בין דפוסי הפרידה של בתך בגן לבין המקרים בהם נפרדת מכם בהקשרים אחרים נכונה מאוד: כנראה הסיטואציה הקשורה במעברים קשה עבורה, היא זקוקה לזמן ממושך על מנת לבטוח ולתת אמון ועל כן פרידה נחווית כמשהו קשה הדורש ממנה מאמץ רב. בהקשר זה אפשר אולי להשוות גם פרידות נוספות שלה, מסוגים אחרים, למשל מהנקה או תחליפי חלב, ממוצץ או חפץ ממעבר אחר וכדומה.
    אומנם ישנם ילדים שמתקשים בפרידה בבוקר ומרביתם מתקשים בכך לא בגלל שהם לא אוהבים את הגן, אלא בגלל שהם רוצים להישאר עם הוריהם, ועל כן גם נכונה הגישה לפיה הפרידה צריכה להיות קצרה והמסר המרכזי הוא - 'אימא הולכת לעבודה ואת נשארת בגן לשחק ולהנות ואימא תבוא בצהרים לקחת אותך'. יחד עם זאת, למרות שהפרידה קשה, מדאיגה אותי יותר ההתרשמות שלך שהיא מסרבת לדבר על כל מה שקשור בגן: האם זה קורה רק כאשר אתם יוזמים שיחה בנושא או גם היא עצמה נמנעת מאיזכורים אלו (בהנחה שכבר מדברת מעט)? האם היא נהנית לשתף אותך בדברים אחרים שקשורים בגן למשל, הנאה כשאת מתבוננת על דברים שעשתה בגן כמו יצירה? איך היא מגיבה כשאתם באים לקחת אותה בסוף היום? האם נפרדת מהצוות והילדים, משתהה במשחק מהנה או 'נמלטת' החוצה? וגם - האם רתיעה משיחה על חוויות מאפיינת אותה גם בהקשרים נוספים? למשל, כאשר רוצים לדבר על חוויה משפחתית כלשהי מחוץ לבית כמו נסיעה לחברים וקרובים, טיול, בילוי וכדומה?
    מכיוון שבשלב זה של השנה הציפיה היא להסתלות טובה יותר, הייתי מנסה לייזום שיחה עם הגננת על דאגותייך בהקשר להשתלבות שלה, ניתן לשאול אולי במה היא נהנית לשחק, מה בדיוק אוהבת לעשות בגן, עם מי מהילדים ומהצוות יוצרת קשרים וכדומה על מנת להבין מעט יותר את החוויה שלה.
    אני מניחה שטרם שילובה בגן זה ווידאת שמדובר במקום מוצלח ומומלץ ושאת מרגישה נוח עם הצוות ועם אווירת הגן, ואם אכן כך, סביר שגם בתך מרגישה כך. ועדיין, אם את עדיין לא מרגישה בטוחה ולדעתך המצב לא משתפר, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים - גיל שנתיים
    טלי
    03/12/2009

    שלום,

    ביתי בת השנתיים וחודשיים היא ילדה מאוד פיקחית אשר יודעת לבטא עצמה בצורה יוצאת מן הכלל.
    את הגמילה שלה התחילו בגן לאור מוכנות שלה ושל עוד ילדים כמוה כבר בגיל שנה וחצי, בבית תמכנו בתהליך, תוך דגש לרמת המוכנות שלה - וליוזמה שלה לעשות את הצרכים בסיר וכדו'.
    בגיל שנה ועשר, היא נגמלה לגמרי, חשוב לציין שזה היה בזמן החופשה מהגן, נכנסנו לתהליך אינטסניבי בבית והיא התחילה גן גמולה לגמרי.

    במקביל ילדתי ונכנס לחייה אח חדש.
    הפיספוסים התחילו בגן כאשר בבית הכל היה מושלם, כעבור כחודש הפיספוסים החלו לקרות גם בבית, נכון להיום- שלושה חודשים אנחנו עדיין מתמודדים עם פספוסים, יש ימים שהיא חוזרת מהגן ללא פספוסים ואז בבית בורח לה מס' פעמים, וההפך ויש ימים שזה גם בגן וגם בבית.
    בהתלחה זה היה רק פיפי, לאחרונה קרה כמה פעמים של קקי...

    דבר נוסף אולי חשוב - מנהלת הגן ניסתה להקפיץ אותה כיתה... ניסנו פעמיים שלוש, אך בסוף הגענו למסקנה כי מבחינה ריגשית עדיף להשאיר אותה במקום המוכר לה כבר. יש לציין כי התקופת הניסיון הזו חלה החרפה בבריחות.

    ניסינו דרכים שונות - החל מחיזוקים, התעלמות, הסברים ומה לא, לא ראינו שיש גישה שממש עזרה כדי להמשיך איתה.
    היא מקבלת יפה את האח הקטן, אין גילויי אלימות (גם שהיא לבד איתו ולכאורה אף אחד לא רואה) להפך.

    בלילה היא ישנה עם טיטול ("תחתוני שינה" - PULLup).

    בגן הציעו לנו מצד אחד לתת לזמן לעשות את שלו... ומצד שני אולי לפנות לטיפול באומנות או בעלי חיים שיסייע בתהליך.


    אשמח לעצתכן.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא ענו לי עדיין....?

    טלי
    04/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה...

    טלי
    06/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    בשמת אהרונסון
    12/12/2009

    שלום טלי,

    התחלתם את תהליך הגמילה בגיל צעיר למדי, לפי סימנים שהעידו לכאורה על בשלות לגמילה, ואילו עתה ישנה רגרסיה. הבשלות נמדדת לא רק לפי המוכנות של הילד להיפרד מהטיטול ולסגל לעצמו הרגלי ניקיון, אלא גם לפי היכולת של הילד לעמוד לאורך זמן בתהליך. לידת האח והכניסה לגן חדש העמיסו על בתכם דרישות נוספות בנוסף לדרישות ההתארגנות השונות (התאפקות, ניקיון עצמי וכו') שחייבה הגמילה. נכון להיום, ככל הנראה היא מספרת לכם בתגובותיה שהיא עדיין אינה בשלה לכך, במיוחד כאשר הוריה ממוקדים בתינוק קטן שהצטרף למשפחה. אמנם הסביבה מצפה ממנה להיות האחות הגדולה, גמולה ומתפקדת יפה בכיתת הגדולים בגן, אך היא שבה ומזכירה לכם שהיא עדיין קטנה בעצמה, ואינה מוכנה עדיים לעצמאות הנובעת מהגמילה. לאחר שתסתגל מעט ללידת האח ומקומה החדש במשפחה, ולאחר שתבטיחו לה שהיא אהובה וחשובה כמו פעם ואינה מאבדת אתכם מול אחיה, יתכן שתוכל להרשות לעצמה להרגיש גדולה יותר ומסוגלת לגמילה. לאור זאת, ומאחר שהיא עדיין צעירה ("מותר" לה להיגמל אפילו בסביבות גיל 3), יתכן שהגמילה תהיה מוצלחת יותר עוד מספר חודשים, באביב.
    שיהיה במזל טוב ובהצלחה,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התארגנות בבוקר לגן
    רוז
    03/12/2009

    הילדה שלי בת 3 הולכת לגן פרטי (ולפי מה שהילדה מספרת טוב לה בגן) אני אמורה ללדת ונמצאת בבית וכל בוקר ההתארגנות לגן היא בלתי נסבלת מבחנתי היא מושכת את הזמן היתה תקופה שאבא הביא אותה לגן אבל בשבועיים האחרונים היא מסרבת לנסוע איתו ודורשת שאמא תיקח אותה ואם א ני לוקחת אז היא מושכת את הזמן "עוד מעט"....מתוך הידעה שאני בבית
    איך אני אמורה להתנהל איתה בבוקר(בסוף נוצר מצב שאני לוקחת אותה בשמונה וחצי ואבא שלה נשאר בבית עד 8 בשעה הזאת הוא חייב לצאת לעבודה)
    להקל על ששנינו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התארגנות בבוקר לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוז

    בשמת אהרונסון
    03/12/2009

    שלום רוז,

    יתכן שלקראת הלידה הצפויה ובעקבות הירידה בפניות שלך אליה (עייפות וכו') וכן השהייה בבית בבקרים, ישנה התגברות של חרדת פרידה אצל בתך. מומלץ להרגיע את הקטנה ולהסביר שלמרות שאמא יותר עייפה מכרגיל, ושעוד מעט ייוולד תינוק חדש, הרי שאת אוהבת אותה מאוד, מחכה לה בשובה, ותשמחי להיות איתה ולשחק איתה לאחר הגן. במקביל להסביר את המצב הנוכחי- אבא הוא זה שמכין ומביא לגן כי אמא צריכה לנוח, גם אם מעדיפה אחרת. ההתנהלות שלכם בפועל היא זו שתלמד אותה על מה שניתן או לא ניתן כרגע לעשות. ככל הנראה אתם מתקשים לעמוד בלחץ שמפעילה, ולבסוף מוותרים. כך היא חוזרת ודורשת את שהשיגה באותם אמצעים. אם תוכלו לעמוד לפחות לתקופה קצרה זו בלחץ שלה למרות הקושי, במקביל לגלות הבנה כלפי החרדה שלה, וכן להתחיל התארגנות בשעה מוקדמת יותר, לבסוף תסתגל למציאות החדשה. את זמן ה"ביחד" איתה היא תלמד שמבלים לאחר שעות הגן. מומלץ מאוד יהיה להקדיש לה זמן בלעדי כזה גם בעתיד, לאחר שתלדי.
    שיהיה במזל טוב ובהצלחה
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת ה שנה +7 חודשים לא מקשיבה
    רחיליה
    02/12/2009

    אני אמא בת 24,בתי בת שנה ושבעה חודשים לא מקשיבה לי בכלל ,אני מגיעה חמצב שאני ממש צורחת עלייה,וזה אפילו לא מעניין אותה,היא עושה את שלה,אני מוצאת את עצמי כל יום צועקת עלייה על אותם הדברים,והיא אפילו לא מסובבת את ראשה.ניסיתי בכל הדרכים שאני רק יכולה לחשוב עליהם,אני ממש מיואשת וממש מרגישה שאני צריכה עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרחיליה,

    מיכל דביר קורן
    09/12/2009

    את מתארות תחושות קשות שבתך מעוררת בך ותסכול רב מחוויית האימהות. אני מניחה שלא כך דמיינת את הקשר איתה וזה בוודאי פוגע באופן משמעותי ביכולת שלך לטפל בה ולמצוא פתרונות יצירתיים ואחרים הדרושים על מנת להשיג את שיתוף הפעולה של בתך ולחוש מסופקת יותר בגידול שלה.
    לא ציינת אם יש שותפים נוספים לגידולה: אבא, סבתא, מטפלת, או האם היא נמצאת במסגרת גנית כלשהיא, אני מניחה שבנוכחות תחושות מורכבות אלה, חשובה מאוד עבורך גם פרידה ממנה למספר שעות בהן את יודעת שמישהו אחר דואג לכל צורכיה ואת יכולה מעט לנוח.
    אני חושבת שהמחשבה לפנות לעזרה מאוד נכונה ולא כדאי לחכות!! הקשר ביניכן יוכל להשתנות בצורה משמעותית אם תינתן הכוונה והתערבות על ידי איש מקצוע מתאים ובגילה הצעיר ניתן לייצור שינוי בפרק זמן קצר. ישנן מרפאות המתמחות בקשר אם-ילד ובגיל-הינקות במספר מקומות בארץ, השירות ניתן בחינם ובמרביתן ישנם אנשי מקצוע מצויינים (בגלל שהשירות הוא ציבורי יתכנו תורי המתנה אבל ניתנת קדימות למקרים דחופים של ילדים צעירים מאוד). אשמח להמליץ לך על מקום מתאים הסמוך למקום מגורייך,
    בהצלחה רבה, ואנא, פני בהקדם,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ לשינת ערב ל-2 אחים
    ליז אזולאי
    02/12/2009

    שלום רב,
    יש לי 2 ילדים מקסימים:



    כפיר בן 3 ו- 3 חודשים.



    שקד בת שנתיים וחודש.



    שניהם ישנים באותו חדר, והשבוע החלפנו לשקד את מיטת התינוק במיטת מעבר.



    מה שמאפשר לה לרדת מהמיטה בקלות ולהגיע אלינו לחדר, לשחק עם כפיר, לקפוץ על המיטה, וכמובן ששניהם משתפים פעולה ומשחקים ביחד למרות שזה זמן שינה.



    אני מתחילה את ההשכבה בשעה 20:00 [ברצוני לציין שבגן הם ישנים שעתיים בצהריים] .



    אתמול זה נגרר לשעה 22:00 לאחר מאמצים וצעקות, ואיומים לעונשים. בערך כ- 20 פעמים אני ובעלי לפי תור שמים את שקד במיטה בלי לדבר, אך ללא הועיל.



    היא קמה שוב ושוב. זה פשוט לא הולך, כמובן מתלווה עם בכי וצרחות.



    נא עזרתך מה לעשות?





    תודה, ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ייעוץ לשינת ערב ל-2 אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליז

    אודט בוקאי
    05/12/2009

    בתכם בשעה טובה עברה למיטת מעבר, שמסמלת שלב נוסף בהתפתחות העצמאות שלה-והיא אכן חוגגת אותו-לדברייך, רק שאתם -בצדק-לא מוכנים להיות שותפים לחגיגה שנמשכת שעתיים לתוך הלילה..
    אז כמו בכל דבר בחינוך-מדובר כאן בתהליך למידה, שלוקח את הזמן שלו-ונדרשת סבלנות רבה מצדכם-לא להתייאש! מה שעשיתם עד כה הוא טוב ונכון-בכל קימה של שקד ממיטתה אל מיטתכם-החזרתם אותה חזרה בעקביות-ובלי הרבה מילים. זה אמנם תהליך מתיש אבל הכרחי-והמטרה היא להמשיך בו בנחישות, ואין לי ספק שמערב לערב הקימות יהיו פחות תכופות כי היא תלמד שזה לא משתלם לה. כאן חשוב לציין שאין מקום אפילו לקפיצה אחת על מיטתכם או משחק קצר עם אחיה-ככל שיהיה קצר, הוא משמש תהליך של "אנטי למידה" לכל מה שהשגתם, מאחר שהוא מחזק את הצורך לקום-יש בשביל מה, גם אם זה במקרה אחד מתוך עשרים קימות-הוא נותן לה "תקווה" שגזר הדין עוד יכול להשתנות.. עוד כדאי, שאותו ההורה יחזיר אותה למיטה באותו הערב, על מנת שלא לשדר שהצליחה להתיש אתכם.. לא תארתם מה קורה עם כפיר במקביל, אם הוא ממשיך לשכב במיטתו, אפשר להשתמש בחיזוקים חיוביים על מנת ללמד את שקד שכדאי לה להשאר בחדר . למשל, להקריא לו סיפור. לתת לו כוס מיים כשהוא מבקש ממיטתו-"מי שקם מהמיטה לא מקבל" . להשמיע מוסיקה/סיפור מדיסק-שמי שיהנה ממנו הוא מי שנמצא בחדר. למשל-כל הכבוד לכפיר, הוא ילד בוגר ויודע שעכשיו ישנים ולא קמים". אפשר גם להכניס אלמנט של תחרות-בוא נראה מי נכנס ראשון למיטה, מי מניח את הראש ראשון על הכרית, עוצם ראשון עיניים" וכו'..
    כל תהליך למידה דורש מההורים התגייסות לימים הראשונים. כמו גם בגמילה, זה אומר שההורים זמינים ולא קובעים לעצמם תכניות מעבר לשיגרה אלא נשארים סביב הבית באותה תקופה. כך גם בשינה-תצטרכו לזנוח לכמה ערבים את העיסוקים שלכם (ישיבה על המחשב..צפייה בטלויזיה..טלפון וכו'..) על מנת להיות זמינים ברגע שאחד הילדים יוצא מהחדר-בעקביות ובמיידיות -להחזירו-ללא כעס אם אפשר, ובנחישות רבה.

    בהצלחה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה מעדיף את אבא
    רוני
    01/12/2009

    שלום,

    בני בן השנה מעדיף באופן מובהק את אביו. הוא קורן מאושר כשהוא רואה אותו. כשהוא במצוקה הוא לא מוכן להיות איתי הוא דוחף אותי ורק אבא שלו מצליח להרגיע אותו. עד לפני כחצי שנה הוא היה נרגע רק על הידיים שלי ופתאום הכל השתנה. אני ובעלי מטפלים בו באופן די שווה בעלי מנסה לעודד אותו להתקרב אליי יותר אבל ללא הואיל. אני הייתי מעוניינת ללכת לייעוץ בנושא. לאן עליי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן שנה מעדיף את אבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה מעדיף את אבא

    רוני
    05/12/2009

    למה עדיין לא ענו לי??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רוני

    אודט בוקאי
    05/12/2009

    ישנן מרפאות ינקות (גילאי 0-3 שנים) טובות במקומות שונים בארץ, אשר נותנות ייעוץ והדרכה הורית-אוכל להפנות אותך בהתאם לאזור מגורייך.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בתינוק נוסף
    אור
    01/12/2009

    שלום אני אמא לתינוקת בת 3 חודשים
    אני רוצה לטפל בעוד תינור/ת בביתי
    אילו דברים אני צריכה לדעת ולקחת בחשבון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בתינוק נוסף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאור

    מיכל דביר קורן
    07/12/2009

    להחלטה לקחת על עצמך טיפול בתינוק נוסף ישנן משמעויות רבות כיוון שבעצם יהיה זה מעבר לטיפול בתאומים, על כל המשתמע מכך, ולצד היתרונות, יהיו לכך השלכות גם על הקשר שלך עם בתקך. בהנחה שאת אם 'טרייה', ללא ניסיון בטיפול קודם בתינוקות או בילדים נוספים, איני יודעת מהי המוטיבציה שלך לעשות זאת (אולי כלכלית? דרך להישאר עם בתך בבית ולא לחזור לעבודה?), אולם אני מניחה שהחוויה הנוכחית שלך עם בתך טובה, מעניקה לך תחושה קומפטנטית, ועל כן עלה בדעתך להרחיבה וזה בוודאי יתרון: נדרשת סבלנות רבה לטיפול והשקעה בתינוק נוסף.
    ובכן, כדאי לנסות לצוא תינוק/ת בגיל זהה או לפחות דומה, הטיפול בתינוקות משתנה מאוד על פי הגיל שלהם ויש הבדל מהותי בין צרכיו של תינוק בין 3 חודשים לאלו של תינוק בן 9 חודשים למשל. כמו כן, עלייך להיערך מבחינת אביזרים וציוד כמו עגלת-תאומים לצורך יציאה לטיול או לול לצורך שינה (בהמשך גם כסא אוכל או לפחות טרמפולינה להאכלת מוצקים). כמובן שיהיה עלייך להגדיר מראש את השעות, בדומה לטיפול בתינוק יחיד, וכן מה קורה אם בתך, או חלילה את, חולות: האם כאשר בתך תהיה חולה לא ניתן יהיה להביא את התינוק?
    אני מניחה שיעלו עוד ועוד שאלות אם וכאשר תחליטי לקחת את זה על עצמך,
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה- תינוק
    שרון
    01/12/2009

    הי,
    בתי בת 3 חודשים. ילדה עם המון אנרגיות, פעלתנית, סקרנית ואקטיבית מאד. החששות שלי לגבי הרגלי השינה שלה הולכים ומתפתחים במיוחד לאור העובדה שעוד כחודשיים עלי לחזור לעבודה. היא יונקת באופן מלא אך גם יודעת לאכול מבקבוק (למקרים שאני לא בסביבה). שנת הלילה שלה תקינה יחסית- נרדמת לאחר טקס שינה אבל...למדה לישון כשהיא על הציצי יונקת. כל נסיון שלי לנתק אותה מהשד עולה בתוהו ורק כשהיא מנומנמת משהו אני מצליחה לנתק אותה ואז להכניס למיטה שלה. בהמשך הלילה מתעוררת כל שעתיים בערך (בחלק הראשון של הלילה ישנה כ-4 שעות ברצף) ומקבלת צ י צ י.... (אני מרגישה שהיא אוכלת ולא משחקת סתם עם הפטמה). במהלך היום - שתי הפסקות שינה, אחת בבוקר ואחת בצהרים. בשני המקרים היא לא ממש מגלה סימני עייפות אבל כשמתחילה לבכות - יונקת ונרדמת ואני מעבירה אותה למיטה שלה. הבעיה שלי היא, שהיא כנראה מקשרת ציצי להרדמות וקשה לה להרדם בצורה אחרת (למרות שכבר קרה שנרדמה באוטו כשנסענו ושעת השינה הגיעה) דאגתי העיקרית היא מה לעשות לקראת החזרה לעבודה? איך לשנות את ההרגל של הרדמות של השד...הרי המטפלת שלה לא תוכל לספק לא את זה. חשוב לציין שמפעם פעם נשארת לבד עם בעלי ואז- אוכל מבקבוק וההרדמה קשה הרבה יותר עד בלתי אפשרית. נראה לי שהיא מרגישה/יודעת מי מחזיק אותה ואם זו אני היא אוטומטית מושכת לכיוון השד. בכלל אני נקרעת בין הרצון להניק אותה ולא לתת לה פורמולות לבין ההבנה שיתכן וזה מייצר תלות שתהיה בעייתית כבר עכשיו ובעיקר לכשתגדל.
    אשמח לשמוע התייחסות לנושא השינה
    תודה
    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגלי שינה- תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה להתייחסותכם לנושא. תודה

    שרון
    07/12/2009

    א

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה-תינוקת יונקת

    אודט בוקאי
    14/12/2009

    שלום שרון
    את בהחלט צודקת בכך שאת ובתך צריכות לעבור תהליך לקראת חזרתך לעבודה, על מנת שהמעבר יהיה הדרגתי ככל שניתן. לציין, שאמהות רבות המיניקות את ילדיהן וחוזרות לעבודה ממשיכות את ההנקה אך בדפוס שונה-כל אחת לפי הדפוס המתאים לה. לפי דברייך אני מבינה שאת לא היית רוצה להפסיק להניק את בתך בעקבות חזרתך לעבודה ואני סבורה שזה לא הכרחי. בתך תצטרך לעבור כמה מעברים במקביל: רוב ההאכלות ביום ייעשו על ידי המטפלת, היא תקבל את האוכל מבקבוק ולא ביניקה, ואם הבנתי נכון-היא תקבל חלב של פורמולה ולא את החלב שלך. כמובן שכל זה משליך על הרגלי השינה שלה-היא תצטרך ללמוד להרדם שלא תוך כדי הנקה..
    ובחזרה אלייך-את תהיי בעבודה ומן הסתם הגוך שלך ימשיך לייצר חלב בשעות הקבועות, ותצטרכי למצוא לכך פתרון. אחד הפתרונות הוא שאיבת חלב, והוא נותן מענה גם בנושא של מניעת גודש אצל האם, וגם באפשרות להמשיך להניק-כך שהגוף ימשיך לייצר חלב כאשר את כן נגישה לבתך(בשעות הערב, הלילה והבוקר). בנוסף, תוכלי לשמור על החלב השאוב וכך המטפלת תוכל לתת לבתך אותו, במקום את אבקת החלב.
    זאת, כל עוד השאיבה מתאימה לך ולתנאי העבודה שלך.
    מעבר לכך, כדאי להתחיל להרגיל את בתך לאמצעים נוספים להרדמות-מוצץ, חיתול בד, נענוע וכו'..
    רצוי גם שבתקופה הנוכחית, כאשר בעלך נמצא בבית, שהוא יאכיל אותה -עדיף שלא בנוכחותך כדי להקל עליך ועל בתכם. ללא ספק היא תמחא ותתנגד , אך מפעם לפעם המחאה תרד בהדרגה, כאשר יווצר הרגל/דפוס קבוע. בכך את תאפשרי לה למידה של מצב האכלה /שינה שאינו תלוי בנוכחותך.
    אם תהיי מעוניינת , אוכל להפנות אותך ליועצת הנקה המתמחה בנושא.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת השנה מכה את עצמה
    צח
    29/11/2009

    ישנם מצבים שבתי בת השנה מתחילה לבכות ולהכות את עצמה בפנים. בהתחלה נלחצתי מאוד ואמרתי לה "טובה" לא להרביץ אך ראיתי שהפעולה חוזרת על עצמה ובתדירות גבוהה יותר לכן היום לראשונה החלטתי להתעלם ותוך כדי שבכתה המשכתי לנהל שיחה עם אחותי שהיתה עימי. בתי הפסיקה את הבכי בין רגע. השאלה היא מה התופעה הזו בכלל? האם זה דפוס התנהגות מוכר? מה אפשר לעשות כיצד עלינו להתנהג?

    אודה לכן מאוד על התשובה

    בתודה מראש

    חי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי בת השנה מכה את עצמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת המכה את עצמה

    אלינור
    02/12/2009

    כן, גם אותי זה מעניין
    ביתי בת שנה ו3 עושה את זה לעיתים קרובות כאשר היא לא מרוצה ממשהו או שלא מקבלת משהו שהיא רוצה

    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכאה עצמית אצל תינוקות

    מיכל דביר קורן
    09/12/2009

    שלום לצח ולאלינור,
    שניכם מתארים תופעה בה תינוק/ת מכים את עצמם בעת תסכול וכעס ומתוך סערת רגשות. מדובר בתופעה דיי שכיחה אצל תינוקות, אם כי לא חיובית ואף קשה לעיתים להורה העומד מן הצד. לרוב התינוקות שנוהגים כך הינם תינוקות בעלי מזג סוער יותר בעלי קשיים בוויסות ובהרגעה עצמית. כשהם נסערים מחוויה רגשית כלשהיא: נעלבים, כועסים, עצובים, מאוכזבים וכדומה - הם לא מצליחים להיעזר באחר על מנת להירגע ולא מצליחים בעצמם לווסת את רגשותיהם או להגיב בדרך מעט יותר מאוזנת. לעיתים קרובות התנהגות זו גוררת תגובות הלם וזעזוע אצל ההורים והתינוקות קולטים את עוצמת האפקט עד שהם מגבירים את התנהגותם ואף לומדים להגיע במהירות רבה יותר לעוצמת תגובה כזו, באופן לא מודע, על מנת להשיג התייחסות. תופעות דומות הן למשל תינוקות שמקיאים מתוך בכי או מתוך תסכול וכדומה.
    אז מה לעשות? חשוב לנסות להקנות לתינוק אמצעי-הרגעה והרגעה עצמית נוספים בטרם התפרצות הבכי מגיעה לעוצמות אלו ולנסות להעביר את התחושות למילים. גם אם הם אינם מבינים עדיין את המשמעות המלאה של הדברים, תינוקות בני שנה יוכלו להרגע ולהתנחם למשמע הקול המרגיע של ההורה המנחם אותם, וכמובן להציע אלטרנטיבה לתסכול: "את כועסת עכשיו כי אימא לא נתנה לך את השרשת אבל הנה אנחנו יכולות לשחק ביחד בכדור". כשמדובר בתינוקות צעירים כל כך, אני לא ממליצה להתעלם כיוון שזה אולי יעיל בשלב הראשון, אבל לטווח הרחוק זה פוגע בחוויית האמון של התינוק בעולם ובתחושה שההורה נמצא שם עבורו כדי להרגיע, לנחם ולעזור לו להרגיע עת עצמו.
    אם התופעה תדירה ונמשכת אני ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 חודשים
    יפית
    29/11/2009

    ביתי בת 9 חודשים ילדה ראשונה , אני איתה בבית , בחודש וחצי האחרונים היא כל הזמן רוצה רק אותי ובעיקר על הידיים , למרות שאני מרגישה שאני משחררת אותה למשפחה לחברות שירימו אותה וישחקו איתה מגיל ממש קטן, כל דבר שהיא עושה נעצר ברעע שאני עוברת באזור ולא ניתן להשיח את דעתה רוצה רק אותי כל הזמן...מה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 9 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים והעדפות

    מיכל דביר קורן
    02/12/2009

    שלום יפית,
    ובכן, בתך מתפתחת בדיוק לפי המצופה בגילה..... בגלל ההיכרות הוותיקה שלה איתך, היא כבר יודעת שהכי כדאי לה להיות עם אימא: את נמצאת איתה כל הזמן, מכירה אותה הכי טוב, יודעת בדיוק איך היא אוהבת לשכב ולשבת, באיזה חפצים אוהבת לגעת, על מה אוהבת להסתכל, מתי רוצה לאכול ומתי מתעייפת, ולכן, אימא כיום עדיפה על כל אדם אחר. זהו שלב התפתחותי טבעי, חיוני וחשוב שמשקף את התבססות האמון ביניכן. בתך סומכת עלייך שאת תרגיעי ותנחמי אותה ולכן למרות שהיא אולי יכולה להיות עם בני משפחה וחברות אחרות, היא רוצה להזכיר לעצמה ולך שהיא הכי מעדיפה להיות איתך ורוצה בקרבתך. השלב הזה ייחלוף במהירות רבה יותר אם בתקופה זו דווקא תעני למבוקשה ותאפשרי לה להיות איתך כשהיא מבקשת (במידת האפשר כמובן): כך היא תהיה בטוחה יותר שאת "שם" בשבילה ובהדרגה תזדקק פחות, תרגיש נוח יותר גם להתרחק ממך ולהתעסק בעינייניה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה ומעבר מסגרת
    אלה
    29/11/2009

    שלום רב,

    אחיין שלי בן שנה. היה בשנה שעברה אצל מטפלת ומאוגוסט האחרון עם אמו בבית מכיוון שהם חיכו לשיבוץ של הבעל בעבודה

    בעוד חודש הם עוברים דירה והוא יתחיל פעוטון חדש
    מהי הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם המעברים?
    האם להתחיל להביא אותו לפעוטון לפני הזמן? כמה זמן לפני?
    חשוב לציין שהם עוברים מהצפון למרכז כך שזו נסיעה לא פשוטה עבור בני המשפחה בכל פעם.

    בנוסף,איך להכין אותו למעבר הדירה? אני חוששת בשבילו שיהיו לו בבת אחת יותר מידי שינויים. איך מרככים את המהלומה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר דירה ומעבר מסגרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעברים ושינויים עבור תינוקות

    מיכל דביר קורן
    02/12/2009

    שלום אלה,
    אני מסכימה איתך שאחיינך צפוי להתמודד עם שני שינויים משמעותיים מאוד הדורשים הסתגלות והתמודדות וכדאי להיערך מבעוד מועד על מנת לסייע לו בכך. יחד עם זאת, האופן בו יגיב תלוי מאוד גם בדפוסי ההתמודדות האישיים שלו: במזג, ביכולת התמודדות עם שינויים ומעברים נוספים (למשל, הפסקת הנקה, מעבר לאוכל מוצק, שימוש במוצץ, שינויים בדמויות מטפלות וכדומה), יש תינוקות המתמודדים טוב יותר בעוד אחרים זקוקים להרבה יותר זמן והדרגתיות, ואני מניחה שהוריו יידעו להעריך כיצד הוא עתיד לשאת זאת (לפחות באופן כללי).
    בגלל המרחק אני מניחה ששלא אפשרית נסיעה לפעוטון טרם המעבר לצורך כניסה הדרגתית, אז אולי אפשר לדחות את השתלבותו שם עד לאחר התבססות בבית החדש? לאחר תקופה בה ייתרגל לסביבה החדשה, לארגון המבנה החדש, הקולות והמראות, וייצבור שוב ביטחון, ניתן יהיה לעמוד בייתר קלות בשינוי נוסף. מוטב כמובן שאחד ההורים יישאר איתו בבית החדש בימים ראשוניים אלו, ולאחר מכן יחלו בהסתגלות הדרגתית אל המסגרת הגנית (על הסתגלות הדרגתית למסגרת חינוכית תוכלו לקרוא בהרחבה בדיונים קודמים בפורום שלנו). אם מחליטים בכל זאת להתחיל בשילוב במסגרת, לא יהיו יעילות נסיעות אקראיות, נדרש שבוע לפחות של ביקורים רצופים, הולכים ומתארכים, בו ינסה להשתלב בהדרגה עד שייצליח לשהות יום שלם לבדו. חשוב יהיה לוודא מי מהצוות בפעוטון יוכל להתפנות לקליטה שלו בשלב זה של שנת הלימודים בגן בהנחה שמדובר במסגרת שכבר פעילה ועובדת.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום