מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרגלים בעיתיים?יעל29/11/2009
שלום, ביתי בת השנה וחודשיים ישנה די טוב מגיל חצי שנה. כמובן שישנן עליות וירידות אך היא לא אוכלת בלילה ומתעוררת בדר"כ כשהמוצץ נופל. לאחר החלפת שעון הקיץ בערך, החלה להתעורר לקראת חמש בבוקר בצווחות. על מנת לזכות בעוד שעת שינה, לקחתי אותה לסלון ושם ישנו שתינו על מזרן הפעילות עד 6:00, 6:30. עם הזמן, ראיתי שהיא כבר לא נרדמת ופשוט מטפסת עלי ובוכה גם כשאנו עוברות לסלון.. כמובן שגם ידענו שזה הרגל מגונה שכדאי לקטוע אותו. ואכן, לפני 10 ימים, הפסקתי לקחת אותה בבוקר לסלון. מה שקורה זה שהיא מתעוררת (באופן קבוע!) בין 4:45-5:15 בצווחות אימים. אני (או בעלי) ניגשים אליה אחת לכמה דקות, משכיבים אותה ויוצאים. לפעמים אכן נרדמת עד 6:00 ולפעמים פשוט לא מפסיקה לצווח.אנחנו חסרי אונים ומותשים מצווחותיה.. כבר יותר משבוע והעניין לא משתנה.. האם אנו נוהגים בסדר? חשוב לציין שהולכת לשיון בדר"כ בשעה 20:00 וההרדמה חלקה לגמרי.
אודה מאוד לתשובתכם...
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעוררות מוקדמת
מיכל דביר קורן02/12/2009שלום יעל,
ראשית חשוב לשמוח בעובדה שבתך רכשה יכולת להרדם בצורה חלקה ולישון ברציפות כ 9 שעות. זה לא מובן מאילו!! ועדיין, אני יכולה להבין את התסכול שבהתעוררות המוחלטת בחמש בבוקר ואת הכמיהה לעוד קצת שינה....
לצערי קשה לדעת ממה מתעוררת בשלב קבוע זה, יתכן וזה אכן קשור למעגלי השינה/עירות הקשורים באמת לאור/חושך ועל כן תחושתך שהשינה מושפע משינוי שעון הקיץ נכונה (שינוי הורמונלי), אבל כנראה שאכן יהיו בקרים בהם אכן תאלצו להקיץ כבר יחד איתה.... : אומנם ניתן לנסות להחשיך את החדר עם תריסים או וילונות, לשחזר את טקס ההשכבה שלה משעות הערב גם כשמתעוררת בחמש, להציע מוצץ, בקבוק מים וכדומה, אבל סביר שהיא פשוט נבהלת מההתעוררות ואז פשוט לא מצליחה שוב להתרגע על מנת לשוב למצב של שינה. כדי לנסות להכחיד את זה, אני מציעה לנסות לגשת אל מיטתה במהירות המירבית (מייד כשאתם מתעוררים כדי שתשאר מנומנמת ככול הניתן), לנסות להרגיע אותה עם מגע ועם מעט מילים ובעיקר - לא להוציא אותה מהמיטה, ובוודאי לא להציע משחק/סיפור וכו'. יתכן שיידרשו מספר בקרים של צווחות עד שתבין שעדיין לא בוקר כדי לקום ואז ההתעוררות תוכחד, אבל מכיוון שלא מדובר בהתנהגות קבועה, הרי שיהיה קשה לקיים כאן תגובה שיטתית (בדומה להשכבה) ולכן הסיכוי שזה יצליח הוא לא גבוה (אבל כמובן ששווה לנסות...)
בבקרים קרים אלו כל דרך להישאר עוד קצת במיטה רצויה, אבל הקטנטנים לא תמיד מסכימים עם זה....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא רוצה את אמארונית27/11/2009
שלום רב אני אמא לפעוט מפותח מאד בן שנתיים וחמישה חודשים אני איתו בבית עד עתה וכעת הוא במעון חצי יום.ביננו קשר מצויין ושמח לחזור אליי מהמעון למרות ששמח ללכת והסתגל במהירות (שבוע). תמיד שאני עימו אני שרה שמחה והכל בסדר. השקעתי בו המון בבית (משחקים ,חימר, סיפורים לגו טיולים ועוד...
לאחרונה הוא מעדיף את בעלי ובעיקר לאחר שאני מרימה את הקול על בעלי בוויכוח.
בעלי כל שישי בבוקר מבלה עימו וגם פעמיים בשבוע אחהצ זה זמן שהם יחד לבד.ואני יוצאת האם זה בסדר?אני לא מרחיקה אותו ממני?בגלל שאני שהיתי עימוכל הזמן העדפתי שכאשר בעלי נוכח שיהיה עימו זמן איכות .
הוא אומר לא רוצה את אמא כמו שאמרתי בעיקר לאחר ויכוח . הוא רוצה שאבא ילביש אותו ושאבא יאכיל אותו ואני ממש נפגעת מזה ובוכה היום אמרתי לו אתה אוהב את אמא הוא אמר אוהב את אבא אני יודעת שהוא לא יודע מה זה אוהב אבל זה פגע בי . האם עשיתי טעות בכך שאפשרתי לבעלי להיות עימו לבד בזמן שאני עסוקה בעבודות הבית? למה הוא מתנהג כך אליי? האם זה בגלל שהוא לוקח אותי כמובן מאליו כי אני כל הזמן שהיתי עימו ועם אבא לא נמצא הרבה לבד כי הוא 10שעות בעבודה?
אני חוששת כי כעת הוא נמצא במעון ואיתי הוא נמצא רק 3 ימים אחהצ ועוד יומיים בבוקר באופן קבוע.( בהם הוא לא בגן כי אני רוצה להיות עימו כי אני אחהצ לא בבית).
מה לעשות כדי שלא יאמר לי כך? מה לעשות כשהוא אומר לא רוצה את אמא רוצה שאבא ילביש אותי .אני עד עתה התעלמתי כשהוא אמר לי זאת ודעלי הלביש אותו
מה לעשות אני ממש בוכה מזה אולי טעיתי כי צעקתי על בעלי ?אני מרגישה אשמה ולא רוצה לתת יותר מעצמי אם כך אומרים לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין לי תשובה?
אילנית29/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אצלי זה כך
יהודית29/11/2009היי אילנית נראה לי שזה קורה כי הוא כועס עלייך. זה בערך מה שקרה וקורה לי עם בני. הוא בדיוק בגיל בן שנתיים וחצי ולפני כחודשיים סבלתי מכאב גב עז בחודש שמיני להריוני ולכן יכולתי פחות לבלות איתו ואביו בילה עימו את רוב הזמן.. מאז גם כבר ילדתי ושוב נוצר ריחוק ביננו. לאט לאט אני מנסה להיות איתו לבד רק אני והוא. ולאט לאט אנחנו חוזרים להיות בקשר אימא בן כמו שהיינו לפני... עדיין הוא אומר אני לא רוצה אותך אני רוצה את אבא. ואני מבינה שזה נובע מכעס. בנוסף לזה יש את המרכיב שאביו יותר רגוע ויותר סובלני ממני ומשתולל איתו יותר. אני גם בכיתי ונפגעתי וכעסתי עליו ועל בן זוגי בטענה שהוא מרחיק אותו ממני וכל ההורמונים שלי השתוללו שחבל על הזמן. אבל זה ענין של זמן ולאט לאט זה עובר. הכי חשוב זה באמת לא לכעוס על הילד כי הוא לא מבין מה הוא עושה (אני כן כעסתי ונעלבתי ובכיתי ומה לא וזאת טעות) בסה"כ אני גם חושבת שהם עושים את זה בכוונה הוא לפעמים גם אומר לאבא אני לא רוצה אותך אני רוצה את אימא. הכל פונקציה של מי נחמד אליו יותר באותם רגעים.
מקווה שעזרתי לך במשהו
יהודית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת יחסים במשולש
אודט בוקאי05/12/2009שלום אילנית,
את מתארת את הקושי שבלהיות "השלישי" במערכת יחסים של שלושה-אבא, אבא וילד, כאשר בכל פעם השלישי שנמצא מחוץ לדיאדה-משתנה(פעם בעלך "בחוץ", פעם בנך ופעם-את). בנך מעדיף את אביו כאשר את צועקת על אביו, לא משום שאינו אוהב אותך או משום שכועס עלייך כי לאחרונה את פחות איתו, אלא משום שבאותו הרגע הוא חושש ממך-גם אם כעסך לא מופנה אליו. לעתים קורה שילד מזדהה עם ה"חלש"(במקרה זה-מי שצועקים עליו) ואז הוא יעדיף את חברתו על מנת "לשמור" עליו ולחזק אותו. בהמשך, כשיהיה בן 4-5 שנים, יתחיל תהליך אחר של העדפה של אביו כמודל הזדהות גברי, אך אתם עדיין לא שם.
אני רוצה לחזק מאוד את צעדייך-בהם פתחת מקום בקשר שנוצר בינך לבנך מיום הוולדו, לאחרים-המעון ואביו- החשובים מאוד להתפתחות הרגשית של בנך. העובדה שבנך הולך בשמחה למעון , נפרד ממך בקלות וחוזר לפגוש בך שוב בשמחה-מוכיחה כי אינו כועס על שהתרחקת ממנו-אלא מחזקת את האינטואיציה שהייתה לך בכך שאפשרת לו התחלה של תהליך נפרדות בריא והדרגתי ממך. את עדיין זמינה עבורו ולא נעלמת לו-היכולת שלו "לוותר" עלייך רק מעידה על הבטחון שלו בקשר ביניכם. אין מקום להעלבות שלך מהעדפתו את אביו-זהו חלק טבעי מהתפתחותם של ילדים, כאשר הם משחקים ביכולת שלהם לבחור את ההורה שיטפל בהם ברגע נתון. כמובן, כל עוד העדפה זו אינה משבשת את סדרי המשפחה והופכת את הילד לעריץ-חשוב שתשתפו פעולה עם משחקי השליטה הבריאים-הם נותנים לילד בטחון ביכולת שלו להשפיע על אובייקטים בסביבתו, מה שאינו יכול להרגיש כאשר הוא נמצא בגן ובמקומות אחרים כשאתם אינכם. חשוב שתבחיני בין משחק זה"העדפה שאבא ילביש", לבין הרגשות שהוא חש כלפייך והקשר שיש ביניכם. אין מקום לייחס לדבריו משמעות עמוקה יותר. ברגע שאת נעלבת ומבטאת חוסר בטחון שלך באהבה שלו כלפייך, את מעמיסה עליו רגשית ודבר זה עלול לפתח תחושות אשם אצל בנך, כאשר הוא עושה את דרכו העצמאית בקשרים נוספים. עלייך לשדר לו שהוא יכול לאהוב גם את אמו וגם את אביו, ואהבת האחד אינה באה על חשבון האחר וכן כי לא "ייענש" על כך ולא תכעסי עליו על כך. אמרי לו "אתה מעדיף שאבא היום ילביש אותך. אני אשמח להקריא לך סיפור אח"כ" אם גם לכך עונה "רק אבא" תאמרי "היום אתה מעדיף את אבא, אולי מחר תרצה שאני אלביש. אני אוהבת אותך בכל מקרה".
ולגבי מריבות בין הורים-ללא ספק עדיף להמנע מלריב מול הילדים אך זה גם קורה. מה שחשוב, אח"כ להסביר לילד-אבא ואמא לפעמים לא מסכימים, אבל אח"כ אנחנו משלימים ואוהבים בחזרה אחד את השני".
אל תפסיקי לתת מעצמך לבנך, ואל תתני לעצמך בקלות לשכוח את המשמעות שלך עבור בנך ושל הקשר היפה שנבנה ועוד ימשיך להבנות ביניכם-לכל אחד מכם-את ובעלך-יש תרומה ייחודית ומשמעותית לבנכם!
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא קיבלתי תשובה לצערי- בעניין גמילההילה26/11/2009
היי,
שמי הילה ואני אמא לשהם בת שנתיים ושלושה חודשים. שהם החלה בתהליך הגמילה בגיל שנה ו-10 חודשים. הכל הלך ממש טוב בעניין הפיפי, אפילו בלילה היו רק מעט פספוסים,לעומת זאת, לגבי הקקי, יותר לאט, והיא רק לפני כחודש החלה לעשות גם קקי בסיר. לפי כן הייתה מתחילה תמיד בתחתונים, ואז היינו רצים לשים אותה בסיר שתמשיך. לפני כחודש, העברנו את שהם לחדר חדש, לקראת לידה צפויה שלי בעוד 3 חודשים בע"ה. עד לפני שבוע, בזמן הלילה, היא הייתה קמה מהמיטה קוראת לי שיש לה פיפי והיינו עושות יחד (במיטת התינוק וגם בהתחלה במיטת הילדים החדשה). היום, כבר שבועיים שכל יום היא עושה פיפי תוכ שינה בלילה וגם בצהריים בגן! הגן הוא יחסית חדש והיא החלה אותו בספטמבר. החדר החדש כולל מטת ילדים כפי שאמרתי, גדולה מרווחת ועם מעקה. לפני כן במיטת התינוק, היא הייתה נעמדת וקוראת לי שאבוא להוציא אותה לסיר ולא הייתה בעייה.
באופן כללי, שהם מדברת יפה וברור לכן בדקתי אם יש משהו שאולי מפחיד אותה, ולא נראה לי....מעבר לכך גם אני מסבירה לה על הבאות, שהיא תהיה אחות גדולה ומשמשת דוגמא, וכו.
אז, אני צריכה את עצתך. אין לי כבר כח להחלפת סדינים, בגדים, פוך וכו כל לילה.....
עוד דבר שלא ציינתי- שהם מאוד אוהבת את החדר החדש שלה, היא משוויצה בו לכל אורח, כך שלא נראה לי שהיא חוששת מהאוירה החדשה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה והולדת אח
בשמת אהרונסון12/12/2009שלום הילה,
מתנצלת על האיחור בתגובה.
מאחר ששאלתך דומה לזו של טלי מה 3.12.09, אני מפנה אותך לתשובתי שם מהיום(12.12.09).
בהצלחה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררויות רבות בלילהשלי26/11/2009
היי לכן,
נועם שלי בן חצי שנה ומאז נולד לא ישן לילה שלם. לאחרונה חזר להתעורר 4-5 פעמים בלילה (אחרי תקופה קצרה בה היה מתעורר 2-3 פעמים). לפני כחודש יצאתי לעבודה ונועם עבר לידי המטפלת במהלך היום. יש לו בערך שגרה בה הוא ישן לפחות פעמיים בבית המטפלת ובשבע בערב כבר נגמר מעייפות לאחר טקס השינה שלו.
כיום לרוב הוא נרדם תוך כדי הנקה או על הידיים. לעיתים, הוא נרדם לבד לידי ואז אני מעבירה אותו למיטה שלו. כשהוא קם הוא בד"כ יונק, אולם משך ההנקה משתנה ולא בהכרח בתלות בשעות השינה שקדמו לה.
נועם סבל מקוליק עד לפני כחודש (שאז התחלנו עם מוצקים ואני הפסקתי באופן מוחלט לצרוך מוצרי חלב), והשבוע יצאו לו שיניים - כך שאנחנו בתוך אתגרים בגדילה כל הזמן.
האם יש דרך לסייע לו לישון יותר שעות רצוף בלילה?
האם הגיע כבר הזמן לחינוך לשינה לבד? ואם אן, כיצד עושים זאת?
כמו כל אמא, אני לא מסוגלת לראות אותו בוכה, כך ששיטת החמש דקות שוברת אותי עוד לפני שזה עובד עליו..
תודה על העזרה,
שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה לתינוקות
מיכל דביר קורן07/12/2009לשלי,
(בהנחה שאת היא הכותבת מההודעה הקודמת הרי שקצת מתבהרת התמונה....)
הרגלי השינה של תינוקות מושפעים מאוד מגורמים סביבתיים כמו שינוי בסדר היום (למשל, המעבר למטפלת) וכמובן מסיבות חיצוניות (כמו צמיחת השיניים). במהלך שנת החיים הראשונה ישנם שינויים בהרגלי השינה ותינוקות רבים חוזרים להתעורר לאחר תקופה בה כבר הושגה שינה רציפה יותר, או אפילו לילה שלם. מכיוון שאת מציינת כי אתם מקיימים טקס שינה, כדאי לנסות להפריד אותו מההנקה האחרונה, כלומר, להאכיל בסביבות שש-שבע בערב, ואז מקלחת והשכבה, כשהוא שוכב ער במיטתו ואתם שרים לו או מלטפים קצת עד שנרדם. זה לא מוקדם מבחינת הגיל להתחיל לרכוש הרגלים, אבל יתכן כי זה יהיה כרוך במספר ימים של בכי ואי-שביעות רצון, או בצורך ממושך בהישארותכם לידו. לא חייבים לצאת מהחדר, אבל חשוב להשאיר אותו במיטה. אם את עדיין מניקה אותו בלילה, נסי להחזיר אותו בתום הארוחה למיטתו, כדי שכאשר יתעורר בפעם הבאה ינסה שוב להרדים את עצמו, מבלי להיזדקק לשירותייך (ארוחת לילה אחת מספיקה בהחלט, ובהדרגה כדאי לנסות לוותר גם עליה).
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה - לא מסתגל למטפלתשלי26/11/2009
שלום לכן,
נועם שלי בן חצי שנה ולפני כחודש חזרתי לעבודה ומטפלת (שכנה שלנו) מטפלת בו בביתה. בשבוע האחרון נועם בוכה כמעט כל יום רוב היום אצלה ונרגע רק כשהוא נרדם מתשישות או כשאני חוזרת.
אני לא מצליחה להבין מדוע אחרי שלושה שבועות סבירים למדי נראה שנועם מתקשה בלעדיי רוב היום (8 שעות).
אני חיבת לציין שגם בימים בהם נועם נשאר עם אביו (בבוקר או בערב) יש אפיזודות של בכי היסטרי שנרגע רק כשהוא נרדם מתשישות.
נועם ילד חייכן ואוהב אנשים, ובמקביל רגיש מאוד וזקוק לשגרה שלו.
האם יש משהו שנוכל לעשות כדי שהמעבר למטפלת יהיה נוח יותר עבורו? כמה זמן לוקחת "תקופת הסתגלות"?
תודה על עזרתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפות בכי ממושכות
מיכל דביר קורן07/12/2009שלי שלום,
את שואלת לגבי הדרך להקל על נועם את ההסתגלות למטפלת, אך מדברייך, איני בטוחה ששזהו המקור לקושי המעורר את הבכי הממושך שתארת: מכיוון שהתקפות בכי אלו הופיעו שלושה שבועות לאחר הסתגלות טובה לדמות החדשה ולשהות בביתה, וכן מופיעות גם בנוכחות אביו, מה בעצם גורם לך לחשוב שהוא עדיין לא רגיל אליה? האם לדעתך היא לא מצליחה להרגיע אותו? האם נבהלת מהבכי הממושך? מה בהתנהגויותיו גורם לך לתפוס אותו כתינוק רגיש - סף בכי מוגבר? קושי במעברים ושינויים? מזג קשה? האם בנוכחותך לא מופיעים התקפים מוגברים כלל או שאת למדת להרגיע אותו מהר יותר? האם התקפים כאלו לא הופיעו בעבר בכלל? האם במהלך התקפות הבכי הוא בעצם לא אוכל או ישן? לא משחק? מה בכל זאת מרגיע - בהנחה שהוא לא בוכה 8 שעות רצופות, או אולי כן?!
אני מנסה להעלות יחד איתך נקודות למחשבה ולהרחבה כי מדברייך קשה לי להעריך מהו "הגורם" לבכי המוגבר, אבל אני חוששת שלא מדובר "רק" בתקופת הסתגלות: ההסתגלות כבר נעשתה (3 שבועות זה הרבה זמן עבור תינוק בגילו), ועכשיו קורה משהו אחר, חדש, וצריך להעמיק קצת כדי להבין טוב יותר.
את מוזמנת להמשיך ולכתוב, או להתייעץ לגבי כתובת הפנייה מתאימה
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתוסכלת...דחוף מאודמיטל26/11/2009
בנותיי התואומות בנות שנה וחצי והכנסתי אותן למשפחתון של 5 ילדים. ( עוד זוג תאומים יש שם ותינוק בן שנה ).
לא סומכת על אף אחד אז החלטתי לשים מכשיר הקלטה במשפחתון לשמוע איך מתנהלת שם הדינמיקה ולוודא שהילדות שלי בידיים טובות. ( יש שם מטפלת אחת וזה בביתה ) דרך משרד התמ"ת.
אני לא ישנתי כל הלילה מימה ששמעתי ואיני יודעת היכן הגבול בין מטפלת לתינוקות מה מותר ומה אסור?! יש לציין שהיא שרה להם שירים כל היום, מחליפה טיטולים , דואגת שיאכלו וכו... אבל עד שמישהו בוכה.... אז אני שומעת המון ש ק ט בטון רועם.. תשתקי כבר.. יא רעה... נו תסתמי...
אפילו הקימה אותה מהשולחן ואמרה לה עופי כי היא לא ציירה על הדף אלא על השולחן או על הקיר והילדה צרחה... לא שמעתי חיבוק שמישהו בוכה, לא מה קרה? בטון מנחם.
ואפילו שהן הולכות לישון ב- 12 אני שומעת אותה אומרת יאללה לישון ואוי ואבוי אם תקומי לפני 3 .
ואם הן קמות ב- 2 אז אני שומעת שהיא אומרת לא לצאת מהחדר ולחזור מייד למיטה והן נשארות ערות בחדר חשוך ולא יוצאות.
בעלי טוען שאני מגזימה וזה חינוך והשמת גבולות ובסה"כ היא בסדר ונעימה ושרה שירים ולא מרביצה.
הנשמה שלי יוצאת החוצה ואני לא יודעת מה לעשות, גם להגיד לבת שלי תסתמי שהיא בוכה זה יותר מידי...אבל אמרו לי שאין גן מושלם וזה לא כמו בבית. האם נכון? מה לעשות? אני מתוסכלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משפחתון לא הולם
בשמת אהרונסון27/11/2009שלום מיטל,
אני מוכרחה להודות שעל אף שאני מתנגדת אישית להקלטות ולמצלמות נסתרות בגני ילדים (מומלץ מאוד לשלוח ילדים למסגרת טיפולית אותה בדקנו, קיבלנו המלצות ואנו בוטחים בה, ואז אין צורך באביזרים אלו ) , לצערי, התיאור שלך מדאיג למדי. אמנם לא הרחבת אודות יחס בנותייך למטפלת- האם שמחות להגיע למשפחתון, כיצד מגיבות למטפלת, כיצד היא מגיבה אליהן. מידע זה גם הוא יכול להעיד על שביעות רצונן מהמטפלת.
אך אם אכן כל אשר תיארת נשמע בבירור בקלטת, הרי שאת מתארת התייחסות לא הולמת עד גסה ובוטה כלפי תינוקות צעירים. יתכן שטכנית הם מטופלים כראוי(אוכלים, מוחלפים וכו'), אך במצבי אי-נוחות ובכי, המטפלת חסרת סבלנות והתינוקות "זוכים" להתייחסות תוקפנית. אם אכן זה המצב, לא מדובר כאן ב"משפחתון לא מושלם", אלא במשפחתון לא הולם, ויש לשקול ברצינות את מעבר בנותייך למסגרת אחרת. מעבר לכך, מאחר שהגוף האחראי הוא התמ"ת, זוהי הכתובת לתלונה. צרי קשר עם הגורם שהפנה אותך לשם (בד"כ זו עובדת סוציאלית האחראית על המשפחתונים בלשכה העירונית לשירותים חברתיים) והעלי מולה השגותיך לגבי התאמתה של המטפלת לתפקיד זה. הן לבנותיך והן לתינוקות האחרים מגיע יחס טוב יותר...
מאחלת הצלחה והשתלבות במסגרת המיטיבה ביותר,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה צורך להגיב
אלה29/11/2009זה מדהים אייך המפגש עם המטפלות שם אותנו האמהות לפעמים במקום כל כך אובד עצות וחסר אונים.
אני חושבת שהשאלה היחידה שאת צריכה לשאול את עצמך זה האם את רוצה שמישהו ידבר ככה אל הילדים שלך?
התשובה רק אצלך, לכי עם תחושת הבטן שלך וה"אני מאמין" שלך
שולחת לך חיבוק להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה הזו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה תשובה מהירה ביותרטליה24/11/2009
בסוף החודש אני יוצאת (לאחר מסע שכנועים ארוך מאוד) לטיול של שלושה ימים עם העבודה. יש לי שתי בנות בנות שנתיים וחצי וחמישה חודשים, מעולם לא עזבתי אותן, ואני גם לא מאפשרת לאף אחד כמעט לשמור עליהן.
לבתי הגדולה הסברתי כבר שאני נוסעת, ואביא לה הרבה מתנות עם חזרתי, ושאבא ישמור עליה, והיא מבינה יפה מאוד, כי היא בוגרת. מה לגבי בתי הקטנה? כולם אומרים שאין תחושת זמן, אבל בכל זאת רוב הטיפול בה, כולל אמבטיות והתעוררות בלילה, הם באחריותי. האם נסיעתי תשפיע עליה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידות בעקבות נסיעת הורה
אודט בוקאי27/11/2009שלום טליה
השמוש שלך במילה "עזבתי אותן" ולא במילה "נפרדתי מהן" מספר הרבה על התחושה הקשה שלך שאולי קרובה לתחושת נטישה, כאשר את חושבת על נסיעתך הקרובה.
ללא ספק בתך הקטנה תרגיש בחסרונך מאחר ואת מטפלת בה מרבית הזמן והיא לא נחשפה לדמויות נוספות(סבתא/מטפלת/בייביסיטר וכדומה). בשלב הטרום מילולי שהיא נמצאת בו, אין אפשרות לעבד איתה את הפרידה או להכין אותה לקראתה-באופן מילולי, כפי שעשית זאת עם בתך. עם זאת, יש מספר דברים שיוכלו להקל עליה-המשך השיגרה שלה ככל שניתן-שמירה על סדר היום שהנהגת מבחינת האכלה, השכבה, טיול מחוץ לבית וכו'. כמובן שעדיף שתשאר בסביבת ביתה-ככל שזה מתאפשר. בנוסף, נוכחותו של אביה ואחותה בבית, יעזרו לה לחוש את הבטחון בהעדרך. אינני יודעת מה ה"סידור" שתכננת עבורה במהלך שעות היום , אך אם תכנס דמות מטפלת חדשה, חשוב שתרגילי את בתך כבר כעת לנוכחותה וגם שתרגילי את המטפלת לבתך, כך שתוכל ללמוד על הרגליה בנוכחותך-ולא רק בהעדרך.
בשורה התחתונה-אם בתך התינוקת היא ילדה נוחת מזג סה"כ, אין סיבה שפרידה זו תשפיע עליה באופן משמעותי .היא תתמודד איתה כפי שמרבית התינוקות מתמודדים. השאלה היא יותר כיצד את תתמודדי ואיך תצליחי את להתנתק..בעיני, זו הזדמנות עבורך כהורה לבדוק שוב את הקושי שלך לאפשר לדמויות נוספות לשמור ולטפל בבנותייך(לרבות אביהן)-ככל שילד נחשף לדמויות טיפוילות נוספות, ולאופנים שונים של טיפול והתייחסות, כך הוא יגדל להיות ילד עם יכולת הסתגלות טובה ועם יכולת לייצר אמון בסביבתו-ולהיפך.
לסיום-שאלת כיצד נסיעתך תשפיע על בתך הקטנה-אני חושבת שלא פחות חשובה השאלה -כיצד ישפיע עלייך ביטול הנסיעה או חוסר האפשרות להענות לצרכים שלך בחופש, בצבירת חוויות חדשות ומרעננות כאדם בפני עצמו. אני חושבת שכמו שזה חשוב לך לנסוע, כך זה חשוב לבתך לקבל חזרה אמא רעננה שמילאה מצברים וחוותה חוויות נוספות, אחרי תקופה כה אינטנסיבית של טיפול באחרים מלבד עצמה...
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחצי- כמה תופעותתמי23/11/2009
שלום לכן,
בני המקסים בן שנה וחצי, מספטמבר האחרון בגן. הוא ילד חכם מאוד ופעיל מאוד. קצת לפני שהכנסתי אותו לגן הוא החל לתת מכות קטנות יחסית לאבא שלו, לי, לסבתות - לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות וזה לא היה בתדירות גבוהה. בחודשיים האחרונים מאז שהוא בגן זה התגבר - הוא נותן מכות למשפחה, אפילו לבן דוד שלו (בני אותו גיל). הגננת אומרת שבגן הוא לא מרביץ והוא מסתדר עם הילדים האחרים.
ישלציין שכשהוא נותן מכות זה בעיקר כשהוא לא מרוצה ממשהו או נלהב מאוד ממשהו שרוצה. אנו מסבירים לו שוב ושוב שזה אסור ולא נעים, אבל אותו זה מצחיק...
מה דעתכן על כך?
שאלה נוספת - לאחרונה שמתי לב שכשנכנס למקום עם הרבה אנשים - הוא עוצם עיניים או מסתיר את העיניים - כאילו נבוך או מתבייש,מבקש להשאר בעגלה או להיות על הידיים, אחרי זמן מה משתלב. גם בכניסה לגן אם יש כבר הרבה ילדים וגם באירועים משפחתיים. זהמשהו חדש יחסית. האם תופעה מוכרת?
תודה רבה על תשומת הלב
ערב טוב
תמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
תמי24/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה... שוב...
תמי28/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמודדות והסתגלות אצל פעוטות
מיכל דביר קורן02/12/2009תמי שלום,
את מתארת תופעות המאפיינות את ההתמודדות וההסתגלות של בנך למצבים שאינם נעימים לו או מעוררים בו רגשות כמו חשש, מתח ותסכול. גם האופן בו מגיב במכות קטנות וגם האופן בו מכסה את עיניו משקפים דרכי התמודדות ראשוניות, בלתי בשלות, אך הן מאפיינות פעוטות בני גילו, ובהדרגה עליו ללמוד דרכים יעילות יותר למצבים אלו.
כמובן שהדפוסים המבויישים בהגיעכם אל מקום חדש הינם פחות דורשים שינוי אקטיבי מצידכם: המבוכה וההיסוס במפגש חדש הם טבעיים ואף מותאמים לסיטואציה, הוא מבטא כך את חששותיו מפני הבלתי-מוכר, מפני ההמולה, וזקוק להגנה. ניתן להציע לו את הקרבה שלכם במצבים האלה - להיות עוד קצת על הידיים, לחקור את הסביבה החדשה בליווי שלכם וכך לסייע לו להיעזר באחרים על מנת להתמודד עם הקושי ולא "להישאר" עם זה לבד, "בחושך" 0כלומר, בעיניים מכוסות או בעגלה).
לגבי אותן מכות קטנות, הרי שמדובר בתגובת תסכול שדורשת הצבת גבול. טוב לשמוע שהוא אינו מכה ילדים אחרים בגן וכן מסתדר חברתית, אבל הוא גם לא צריך להכות מבוגרים בשום אופן וחשוב להבהיר זאת באופן ברור, בתקיפות עיניינית וללא כעס. המסר צריך להיות שמותר לו לכעסו ולהתעצבן, להיות בלתי-מרוצה (ובהדרגה גם ילמד להגיד את זה במילים), אבל להרביץ אסור, וכדאי להציע לו פתרון חלופי, כמו לשחק במשהו אחר וכו'.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתולים- רגרסיה?הילה23/11/2009
היי,
שמי הילה ואני אמא לשהם בת שנתיים ושלושה חודשים. שהם החלה בתהליך הגמילה בגיל שנה ו-10 חודשים. הכל הלך ממש טוב בעניין הפיפי, אפילו בלילה היו רק מעט פספוסים,לעומת זאת, לגבי הקקי, יותר לאט, והיא רק לפני כחודש החלה לעשות גם קקי בסיר. לפי כן הייתה מתחילה תמיד בתחתונים, ואז היינו רצים לשים אותה בסיר שתמשיך. לפני כחודש, העברנו את שהם לחדר חדש, לקראת לידה צפויה שלי בעוד 3 חודשים בע"ה. עד לפני שבוע, בזמן הלילה, היא הייתה קמה מהמיטה קוראת לי שיש לה פיפי והיינו עושות יחד. היום, כבר שבוע שכל יום היא עושה פיפי תוכ שינה בלילה ובצהריים בגן! הגן הוא יחסית חדש והיא החלה אותו בספטמבר. החדר החדש כולל מיטה של פעוטות, גדולה מרווחת ועם מעקה. לפני כן במיטת התינוק, היא הייתה נעמדת וקוראת לי שאבוא להוציא אותה לסיר.
באופן כללי, שהם מדברת יפה לכן בדקתי אם יש משהו שאולי מפחיד אותה, ולא נראה לי....מעבר לכך גם אני מסבירה לה על הבאות, שהיא תהיה אחות גדולה ומשמשת דוגמא, וכו.
עזרו לי! אין לי כבר כח להחלםת סדינים, בגדים, פוך וכו כל לילה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים II
מיכל דביר קורן26/11/2009שלום הילה,
אני מתקשה לקרוא לתהליך שאת מתארת רגרסיה, כיון שמדובר בפעוטה צעירה מאוד והגמילה שלה הושלמה ממש לאחרונה. את בוודאי רוצה לזרז את התהליך, הן בגלל טרחת הכביסות (המובנת) והן בגלל הלידה המתקרבת (וגם זה מובן), אבל מדובר בילדה צעירה מאוד בסך הכל והיא עדיין "רשאית" להרטיב בזמן שינה. אפשר להתפעל מיכולתה להיגמל במהלך היום ולהצליח בכך, אבל השליטה בצרכים בלילה שונה. הלילות בתקופה זו קרים והיא אולי ישנה טוב יותר במיטתה החדשה והמרווחת עד שלא מתעוררת לשם עשיית הצרכים כבעבר.
זו אולי לא המלצה שכיחה, אבל במקרה הזה הייתי מציעה לכם להציע לה כן ללבוש טיטול למהלך הלילה ולומר לה שאתם מרגישים שזה קשה לה להתאפק בלילה ושזה בסדר, ואולי הטיטול ייתן לה הרגשה טובה וביטחון, תדע שיכולה לישון במנוחה ולא להתחשב בפיפי שאולי יברח. אני חושבת שזה עשוי להקל עליה דווקא בתקופה זו שבה דרישות רבות, ייאפשר קצת רגיעה מהלחץ והדרישות המופנות אליה במהלך היום. אחרי תקופה יבשה משמעותית תוכלו להציע לה לשוב ולהסירו שוב.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםיונית קייסי23/11/2009
בתי בת שנתיים ושתעה חודשים ,גמולה מחיתולים (אבל רק פיפי) כבר ארבעה חודשים
אבל עדיין לא מוכנה לעשות קקי בשירותים.ניסיתי את שיטת התגמולים ( מתנה כאשר היא עושה בשירותים) ניסיתי לשבת איתה ולספר סיפור בשירותים ,אני מראה לה איך אחיה הגדול עושה בשירותים קקי ,איך אמא ואבא עושים...אבל היא בשלה לא מוכנה לעשות קקי בשירותים
מה לעשות ? ולמה זה קורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים
מיכל דביר קורן26/11/2009שלום יונית,
מכיון שבתך לא מוכנה להשתמש בשירותים, לא הבנתי מדברייך היכן היא כן עושה את צרכיה: האם בבגדיה? האם בסיר? האם מבקשת טיטול לשם כך או האם מתאפקת מתוך הסירוב?...
ישנם פעוטות רבים אשר בתהליך הגמילה יוצרים הפרדה - לעיתים מהקקי יותר קשה להיפרד, הוא לעיתים נחווה כחלק נעים מהגוף ולעיתים העיסוק בעיניין, הריח והמראה, דווקא מעוררים רתיעה המקשה על ההתמודדות. עבור אחרים עצם הישיבה על האסלה, "על פי התהום", מעוררת פחד. הגישה שלך לעידוד נכונה, חשוב לסייע לה להשתמש בשירותים, אבל ניתן לייצור מספר שלבי ביניים כמו השימוש בסיר, באסלה קטנה (או מקטינה) ואף ניתן לשבת לעשות את הצרכים עם הבגדים, כשמכסה האסלה סגור וכדומה, כלומר, לייצור תהליך הדרגתי ובהמלכו להשתמש בחיזוקים על כל הצלחה, כמו לוח מדבקות או פרסים קטנים אם זה עובד. אם היא ילדה שנהנית מקריאת ספרים, כדאי מאוד ללוות את התקופה גם בקריאה בנושא. בכל מקרה, הסתגלות היא חלק מהעיניין, מדובר בלמידה של הרגל חדש וזה עשוי לקחת זמן.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו התקן כמות מטפלות על 18 תינוקותהדס23/11/2009
הכנסתי את הבת שלי בת שנה וחודשים למעון עם 10 תינוקות ושני מטפלות כיום הם 18 תינוקות
אך כמות המטפלות לא נוספה .
מה החוק ?
ומה אפשר לעשות בנידון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחס פעוטות ומטפלות במסגרת גנית
מיכל דביר קורן26/11/2009שלום הדס,
לצערנו הרב, אין במדינת ישראל חוקים לגבי איכות הטיפול במסגרות לתינוקות ולפיכך אין הגדרה לגבי מספר המטפלות הנדרש . בהשוואה לכל מדינה מערבית, בישראל כל הנושא אינו מפוקח ואינו מעוגן בחוק ולפיכך תינוקות ופעוטות נמצאים לפעמים בתנאים בלתי ראויים ואף מחפירים. במשרד התמ"ת, שהם האחראים על מעונות היום כמו נעמת ויצו ודומיהם, קבעו מעיין "מפתח" לקביעת מספר המטפלות הרצוי, אך הוא נמוך בהרבה מהמומלץ על פי כל המומחים לגיל הרך, ומשתנה על פי גיל הילדים (למשל, כמה תינוקות מתחת לגיל שנה נמצאים בקבוצה).
אני לא יודעת מהי המסגרת שבחרת לבתך, ואולי מדובר במסגרת ממולצת, וותיקה ואיכותית, אך להערכתי בקבוצה בה נמצאים 18 תינוקות צריכות לשהות לפחות 3 מטפלות בכל רגע נתון, וגם זה המינימום כיוון שרצוי שיהיו 4. אני יודעת היטב שיש פער עצום בין מה שמומלץ, לבין המצאי הקיים במסגרות בארץ, ולכן חשוב שתבדקי פרמטרים נוספים הקשורים לאיכות המסגרת (תנאים סביבתיים, בטיחות, הגיינה, סדר יום....) שחשובים בעינייך ותעשי את שיקול הדעת. כדאי אולי לשאול את הצוות הקיים כיצד הן מסתדרות, האם מרגישות שהן מגיעות לכל אחד מהילדים, האין לדעתן יש צורך בעוד מטפלת ומתי הן מתכוונות לשלב אחת כזאת. אפשר אולי "לשרוד" במסגרת כזאת, אבל מה הילדים מרוויחים? והאם המטפלות נהנות בעבודתן?!....
מקווה שיימצא פתרון...
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לשינה עצמאית ללא הנקהיעל23/11/2009
בתי בת שנה וארבעה חודשים, ילדה מקסימה ומפותחת,עדיין יונקת, וישנה בחדרנו.
אנו נוהגת להרדים אותה תוך כדי הנקה במיטתנו ומעבירה אותה למיטתה. הילדה מתעוררת מספר פעמים בלילה והריטואל חוזר על עצמו.
אבקש את עיצתכם כיצד ניתן להעביר אותה לשינה עצמאית ללא תלות בהנקה וכן מתי כדאי להעבירה לחדר משלה.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה אצל תינוקות
מיכל דביר קורן26/11/2009שלום יעל,
את מתארת רצון לעשות שני שינויים משמעותיים בהרגליה של בתך, שניהם - מבחינתה - דרמטיים ודורשים הסתגלות: גמילה מהנקה בלילה וגיבוש הרגלי הירדמות במיטתה. מכיון שעל שניהם היא לא תרצה לוותר בקלות וצפוי קושי בהטמעת השינוי, ואולי אף מאבק, אני מציעה לעשות זאת בהדרגה, להחליט עם איזה שינוי מתחילים ורק אחרי זמן לעבור לשינוי הבא. כדאי למשל, להתחיל להפריד בין שינה לאוכל. בגילה, אין שום סיבה שהיא תאכל בלילה, זה בוודאי לא מתוך רעב וההנקה הינה רק הרגל שקשור באופן בו היא נרדמת בערב. אם תתחילו לייצור טקס השכבה שאינו כולל ארוחה, ובהמשך לא תניקי אותה כשהיא מתעוררת אלא תמצאי דרך אחרת לעזור לה לשוב לשינה, הרי שבהדרגה היא לא תתעורר עוד במהלך הלילה, או לפחות לא תזדקק לארוחה. למשל, אם תלמד להירדם עם מוצץ תוך כדי שאת מלטפת אותה. אם היא ניזונה גם מתחליפי חלב, ניתן להחליף את ארוחת ההשכבה בבקבוק במיטתה ולעזור לה להירדם שם, לאחר טקס השכבה.
מבחינת השינה בחדר אחר, אני מניחה שכעת זו גם הנוחות שלך, מכיון שאת קמה להניקה בלילה הרי שבוודאי נוחה יותר הקרבה. את שומעת אותה מתעוררת ומגיבה מיידית באופן שמאפשר התעוררות חלקית וחזרה מהירה לשינה. ההחלטה להוציאה מחדרכם משמעה גם התעוררות מלאה יותר מצידכם, אך אולי כך יתאפשרו הרגלים חדשים: אם כבר ערים, הרי שכדאי להתעקש על חזרה לשינה בתוך מיטתה, ומבלי להוציאה משם.
עלי לומר כי למרות שלא ציינת פרטים אודות המזג של בתך ונטייתה להתמודד עם שינויים, אני מניחה שלא יהיה קל לקבלם, מה עוד שגם עבורך מדובר בוויתור: אימהות שבוחרות להניק אחרי גיל שנה לרוב נהנות מאוד מהקשר הזה ומתקשות לוותר על השד בתור אמצעי הרגעה וניחומים, זה משמר קרבה אולטימטיבית ויחידנית עם בתך וכנראה נעים לשתיכן. אולם, כיום כנראה גם את מרגישה שדפוס זה של קשר לא מתאים עוד ונדרשת מערכת הרגלים חדשה. אני רוצה לחזק אותך על כך ולומר שלמען שתיכן זה הכרחי, ואולי גם למען בן-זוגך, שההתרחקות שלך תאפשר גם לו קרבה אל בתכם ואפשרות להתמודד איתה בלילה. יש לו תפקיד חשוב ומשמעותי בקשר ביניכן והוא יוכל לסייע בעיניין רבות.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4ושבע חודשים מרטיבולרי22/11/2009
שלום רב!
קראתי המון שאלות ותגובות בפורום והגעתי להחלתה לשאול ולהיתיעץ.
בן שלי בן 4 ושבע חודשים.ילד שלישי במשפחה(אחים גדולים בני 15 ו10).ילד מקסים,נבון,מפותח מעל הממוצא(מוטוריקה עדינה וגסה,כותב את כל האותיות,משתתף בכל פעילות הגן,הולך לגן בכייף).
ילד עם המון ביטחון עצמי(גם על פי הגננת).גמול מגיל שנתיים גם ביום וגם בלילה. בספטמבר שנה שעברה עברנו דירה(המעבר היה קל ביותר).כחודש וחצי לאחר המעבר,נסענו אני ובעלי לחופשה בחו"ל(שבוע ימים).הילדים נישארו בבית שלנו עם סבתא,שרגילים אליה ואוהבים אותה מאוד. בעבור כמה ימים לאחר שחזרנו הילד התחיל לפספס בלילה(אבל לא כל לילה).שבוע רצוף ושבועיים יבש לגמרה.
לאחר חודש הפסיק להרטיב בלילה כלל והתחיל לפספס בגן(פעם ביום ,לא יותר).עשיתי את כל הבדיקות הרפואיות,הכל תקין(על פי רופא ילדים להקטין את כמות השתיה אחרי שעה שש).השנה נכנס לגן מועצה(מאוד אוהב את הגן).הסיפור ממשיך:מפספס כמה ימים בגן ברצף,בשבוע אחרון פספס כמה פעמים רצופות גם בלילות.לשאלה למה לא אלכתה לשרותים,עונה "לא יודעה","שחחתי".
שמעתי שעד גיל חמש לא מטפלים בתופעות כאלו,אבל בכל זאת רציתי להיתייעץ.
מה שמעניין שזה יכול לקראות בכל מקום:בבית,אצל סבתא,בגן,בלילה. וזה גם לא שיטתי.
אשמח לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה חוזרת
מיכל דביר קורן26/11/2009שלום ולרי,
מכיוון שציינת כי קראת בפורום דיונים קודמים בעיניין, את ודאי יודעת שקשה מאוד לפתור בעיות מסוג זה במסגרת הפורום.... אם הבנתי נכון את התיאור, בנך היה גמול לגמריי למשך יותר משנה וחצי, וכבר יותר משנה הוא מפספס. מכיון שלא מדובר בהרטבה שיטתית, ספציפית למקום מסוים, או לא מדובר בתדירות קבועה, קשה לדעת מה הגורם לעיניין או לייחס את זה לאירועים חיצוניים (כמו למשל מעבר למסגרת החדשה או הנסיעה שלכם). יחד עם זאת, בהיותו ילד גדול ומפותח זה כנראה פוגע משמעותית באיכות חייו כיון שבוודאי מעורר תגובות כעס והאשמה מצד מבוגרים, תגובות לעג אצל ילדים אחרים וסביר שהוא עצמו חש תסכול רב בעיניין, ללא יכולת להתמודד עם זה ועל כן אומר "שכחתי" (האם זה קורה כשהוא מוסח ממשהו אחר? עסוק ושקוע?).
בכל מקרה, גם מבחינה פורמלית, תדירות זו של הרטבה כן נחשבת הפרעה שדורשת טיפול ולא כדאי להמתין, לא עד גיל 5 ולא בכלל. ככול שהילדים צעירים יותר קל יותר לעזור להם ועל כן אני ממליצה מאוד לפנות לעזרה מתאימה.
אוכל להפנות אתכם לכתובת מתאימה באיזור המגורים שלכם,
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאודט בוקאייונית מטרסו21/11/2009
שלום רב ,,, לי יש הפניה להתפתחות הילד ,לא יודעת איך יוצרים קשר ,זה די שחוף לילהגיע הילדה לא שמה דברים בפה ,ואוכלת בצורה מוזרה ,ויש לה רגל אחת יותא קצרה יותר רחבה ,ואני כבר אבודה עם עצמי שלפני חצי שעה קמתי מישנה עם שפה עליונה רדומה לא יודעת מה לעשות מאוד מדאגת ומבולבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יונית
אודט בוקאי21/11/2009אשמח להפנות אותך ולכוון אותך, לשם כך, חשוב שתצייני מספר דברים:
1. מהו גילה של בתך?
2. מי המפנה למכון להתפתחות הילד(רופא/טיפת חלב..) ומה הרקע להפניה?
3. מהו אזור המגורים שלכם ולאיזו קופ"ח בתך משתייכת?
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות אצל תינוק בן 3 חודשיםענת19/11/2009
שלום,
אני אמא טרייה לתינוק בן 3.5 חודשים. לפני כשבוע התחלתי להשאירו אצל מטפלת משעה 7:30 עד 16:00 ומאז כבר שבוע הילד מתעורר כל חצי שעה בלילה ולא מסיבת רעב. מה עליי לעשות? האם הדבר צריך לעורר אצלי סימני שאלה?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר למטפלת
מיכל דביר קורן24/11/2009שלום ענת,
שאלת "האם זה אמור לעורר סימני שאלה".... ובכן, לאיזה סוג בדיוק התכוונת?... המעבר למטפלת בגיל הזה אומנם לא מלווה לרוב בקשיי פרידה מהאם ועל כך ייתרונו: לתינוקות צעירים כל כך אין עדיין הבחנה מי מטפל בהם, או עדיפות למטפל ספציפי. יחד עם זאת, עבור בנך זה אכן שינוי משמעותי: הוא עבר לבלות הרבה מאוד שעות במקום אחר, עם קולות וריחו אחרים ועליו להתרגל. נדרשת כמובן הסתגלות גם לאחיזה השונה ולקולות השונים, החדשים של המטפלת.
אני בטוחה שחיפשת מטפלת מומלצת ושהרגשת שאת סומכת עליה מאוד בטרם בחרת להשאירו אצלה, ועל כן סביר שהוא מקבל שם טיפול טוב וראוי, אבל עדיין השינוי הזה דורש הסתגלות.
חשוב לציין גם שבגילו הצעיר הרגלי השינה מאוד תנודתיים ועשויים להיות מושפעים מעוד מגוון גורמים ולכן מאוד תלוי איזה הרגלי שינה הוא "הצליח" לרכוש טרם המעבר.
בהצלחה ובהסתגלות קלה לשניכם.... לפעמים זה לא קל לחזור מחופשת לידה....
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
