מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות הרדמותאורית13/11/2009
שלום רב,
בני בן שנתיים וחודשיים כמעט. לפני כחודש העברנו אותו למיטת נוער בלי בעיות מיוחדות. הבעיה היא שכל ערב הוא לא מוכן להרדם בלי שאשכב לידו במיטה (אם אני רק יושבת לידו הוא בוכה ומנסה להשכיב לי את הראש לידו על הכרית). ההשכבה שלו לישון אורכת לפעמים גם שעה וחצי. במהלך ההשכבה שלו הוא יורד פעמים רבות מהמיטה ומנסה לצאת מהחדר. היות ואני בהריון ולא יכולה להרים אותו כ"כ הרבה פעמים ולהחזיר אותו למיטה גם בעלי צריך להגיע ולהחזיר אותו למיטה. האו משתולל, בוכה, קופץ על המיטה ובאופן כללי חושב שההשכבה שלו זה משחק יותר מכל דבר אחר. אחרי כל תהליך השכבה כזה גם אני וגם בעלי "גמורים" מעייפות וכל מה שרוצים זה רק להרדם במהירות האפשרית.... מה אפשר לעשות?
אציין כי שיטות של "בכוח" לא עובדות עם הבן שלי והשיטה היחידה להרדים אותי מהיכרותי אותי היא להרגיע אותו ואז הוא נרדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי הירדמות
בשמת אהרונסון17/11/2009שלום אורית,
לא תיארת כיצד היה נרדם טרם המעבר למיטה פתוחה. יתכן שכבר אז היה קושי להירדם בעצמו וללא נוכחות מבוגר בחדר. נשמע שתהליך ההרדמה הארוך מתיש אתכם. בצדק. אז זהו, שבגילו, יש לאפשר לו את המרחב להירגע ולהירדם בעצמו. הוא אינו עוד תינוק שההורים מרדימים אותו, ועליו ללמול לעבור מערות לשינה בכוחות עצמו. הדבר לא יוכל להתרחש כל עוד אתם ההורים כה מעורבים בהירדמות שלו. אין ספק שגם המעבר למיטה פתוחה והחופש לצאת ממנה הוא דבר חדש ומלהיב עבורו. המטרה היא לחתור לתהליך השכבה קצר וממוקד, שבו הוא מבין שברגע שנכנס למיטה, לא יוצא ממנה (או לפחות לא יוצא מהחדר). אחרי טקס ההשכבה בערב (מקלחת, אוכל, סיפור וכו') מנמיכים גירויים בסביבה (רעשים, אורות וכו'). יש להביא אותו למצב שהוא במיטתו, מנומנם או ער, אפילו משחק בשקט בצעצועיו או מאזין לקלטת שקטה ונעימה. אתם תיפרדו ממנו לאחר טקס פרידה קצר, תסבירו לו שעכשיו ינסה לישון במיטתו, אסור לו לצאת מהחדר, וכן שאתם שומרים עליו מבחוץ. במידת הצורך אפשר להיכנס לחדר מדי פעם להרגעה, כניסה קצרה ויציאה. (אפשר ליישם את שיטת ה- 5 דקות המפורסמת, שבה נכנסים להרגיע בקצרה כל 5 ד', משכיבים במיטה ויוצאים.)
תהליך ההסתגלות למיטה החדשה ולחוקי השינה החדשים דורש עקביות ורצף שלכם במשך שבוע-שבועיים. מאחר שאת מותשת ועייפה , עדיף שבן זוגך יוביל את התהליך. כשהוא שוכב במיטתו, כדאי להסתייע בחפץ מעבר (דובי וכו') שקשור אליו או כל אמצעי אחר שמרגיע אותו.
יש לקחת בחשבון שלעיתים קשיי הירדמות מבטאים את הקושי שלו לוותר על הנוכחות שלכם, במיוחד אם יש ירידה בפניות הרגשית או המעשית שלכם אליו במשך היום. יתכן שההריון המעייף הופך אותך לפחות זמינה עבורו. לעיתים יש לזה קשר עם שעות עבודה מרובות של ההורה וחזרה בשעה מאוחרת הביתה. על כן כדאי להשקיע ככל הניתן בזמן המשותף שלכם במשך היום, ולבלות אותו יחד בהנאה במשחק.
שיהיה בהצלחה רבה ולילה טוב,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשיית צרכיםיעל12/11/2009
שלום רב.
נכדתי בת ארבע ושלושה חודשים. ילדה ערנית ומלאה שמחת חיים, בת להורים גרושים. היא יושבת בשרותים כדי לעשות פיפי, אך קקי עושה רק בתחתונים. כמובן שבשל כך היא גם סובלת מעצירות. רופא הילדים שלה אמר לפני כחצי שנה שצריך להתעלם והבעייה תחלוף מעצמה. הבעייה אינה חולפת. האם להמשיך להתעלם? האם יש צורך בטיפול מקצועי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלכלכות
בשמת אהרונסון12/11/2009יעל שלום,
שאלתך חשובה. לאחר גיל 4 הרוב המוחלט של הילדים כבר רכש שליטה בצרכים. מאחר שכך ולאור זאת שהבעיה לא חלפה מעצמה כאמור, רצוי מאוד לבדוק את העניין אצל איש מקצוע. המשך התעלמות מבעיה זו אינה דבר של מה בכך, שכן בנוסף לעניין ההתלכלות הרי שהיא עלולה לפתח קשיים נוספים כמו דימוי עצמי פגוע או לסבול מדחיה חברתית. סימפטום שכזה עלול להתפתח על רקע של הרגלי גמילה לקויים בשילוב עם קשיים רגשיים (האם יש קשר לגירושי הוריה?), ועל כן בהחלט מומלץ בירור שיתייחס גם למצבה הרגשי, ובהקדם. ברצוני לחזק כאן את הערנות שלך אשר במקומה.
שיהיה בהצלחה רבה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריזות אחה"צ - לא קבלתי תגובהענבל12/11/2009
להלן שאלתי בשנית: אשמח לקבלת התייחסותכן!
שלום רב,
בתי בת שנה וארבעה חודשים חברותית מאד ומפותחת, יודעת בדיוק מה היא רוצה ובהתאם גם להתעקש כדי לקבל אותו.
בגן כמעט ולא בוכה בלי סיבה מושחקת יפה עם הילדים האחרים.
אולם, שעות אחה"צ בבית בד"כ קשות ביותר, ומתאפיינות בתנודתיות קיצונית בין מצבי רוח - לעיתים צוחקת ונהנית ופתאום יכולה לבכות, להתעצבן ולהשתולל בלי סיבה נראית לעין. ניסיתי לעשות הכל (לשחק בבית, בחוץ, לבד, עם חברים, להציע לה לאכול כשהיא חוזרת מהגן) ובדרך כלל הקריזות נמשכות.
שמתי לב שכשהסבתא לוקחת אותה מהגן אין קריזות וכך גם במהלך סופי השבוע כשהיא איתנו כל הזמן.
ניסיתי להתמודד עם הקריזות בכל מיני צורות - לחבק ולהרגיע, להתעלם עד שהיא נרגעת, אבל בד"כ הקריזות והבכי חוזרים על עצמם אחרי זמן קצר.
כיצד אתן מציעות להתמודד עם העניין?
תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענבל
בשמת אהרונסון12/11/2009ענבל שלום,
לצערי, התמונה שתיארת אינה ספציפית מספיק על מנת לקבוע בוודאות את הסיבות לאותן "קריזות" או התפרצויות. צריך לאפיין באופן ממוקד יותר את נסיבות ההתפרצות: האם מתרחשת כבר בבואך לגן או הביתה, מה הגורמים המחזקים או מפחיתים התפרצות, האם יש קשר לאי נוחות פיזית כמו רעב/עייפות/צרכים וכו', האם התפרצויות גוברות במעברים בין מצבים שונים. כיצד את מגיבה ברגע נתון. האם מדובר בתסכול על כך שלא מקבלת את שרוצה, או אולי על זה שרצונה אינה מובן לסביבה וכו'. את מתארת שההתפרצויות מתרחשות בעיקר אחה"צ במהלך השבוע ולא בסופ"ש. אם כן, מה מייחד את אותם אחהצי"ם מבחינת הדמויות שמטפלות בה, אופי הפעילות המשותפת שלכן, סדר היום וכו'.
גם אם את אינך מבינה בדיוק כרגע את הסיבות להתפרצות, הרי שחלק מהותי בהורות הוא התהליך המתמשך של למידה הדדית של ההורה את ילדו ולהיפך. זהו תהליך ארוך טווח, שבו התשובות אינן ברורות ומיידיות, ובמהלכו על הילד ועל ההורה להסתגל בכל פעם לשינויים שמביאים עמם הגדילה. וכך אט אט מתרחבת ההבנה באשר לצרכים הרגשיים והאחרים של הילד, מה מעניין או מרגיע אותו וכו'. בכל שפעם שהיא מתפרצת ואת אינך מבינה את רצונה, נסי לשים עצמך "בנעליה", כלומר לדמיין, מה את היית רוצה באותו רגע לו היית היא. יתכן שעם הזמן רצונותיה יתבהרו לך, ובמקביל תוכלי להתייחס אליהם בהתאם ויפחתו ההתפרצויות. אם בכ"ז תרגישי שאין שיפור ושהדבר מקשה עליכן מאוד, הרי שניתן לברר את העניין בהרחבה בהדרכת הורים.
בהצלחה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להגיב לאלימות בן שנתייםרינת11/11/2009
אני אם לתאומים בני שנתיים בן ובת. לעיתים יש מצבים בהם הבת מושכת לבן בשערות כשלוקח צעצוע או דבר כלשהו ולעיתים קורה ההפך, כמו כן, לעיתים כדי שאני אתייחסלדבר שהיא מבקשת או כשאני לא נותנת לה דבר מה, כמו ממתק גם אז היא מושכת לו בשיער כדי שאני אתן לה את מה שהיא רוצה. כאילו יודעת שאני ארצה לגונן עליו ואז אתן לה את מה שהיא רוצה כדי שהיא לא תפגע בו. רציתי לדעת איך להגיב במצבים אלה ובמיוחד כמה הם מבינים גבולות בגיל זה? אני כמובן אומרת שאסור ולא מרביצים ולעיתים אני גם שמה אותה במיטה להירגע לשתי דקות ואז מחזירה אותה. ורציתי לדעת האם הדרך בה אני נוהגת נכונה והאם יש בדרכים אחרות שכדאי לנהוג במצבים אלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם תאומים
אודט בוקאי17/11/2009שלום רינת
ראשית אתחיל בשאלה האחרונה שלך-האם ילדים מבינים גבולות בגיל זה-לא רק שהם מבינים , הם דורשים אותם בתוקף מהמבוגרים, למען התפתחותם הרגשית התקינה ובטחונם העצמי. שנית, רציתי להתייחס לעובדה שלא פשוט להציב גבולות לילדים, בטח כשמדובר בתאומים. ואם את שוהה איתם בבית לאורך היום-על אחת כמה וכמה-משימה לא פשוטה..אם אכן הם עדיין לא במסגרת-איני יודעת מה השיקולים להחלטה זו, אך חשוב לי לציין כי המסגרת מסייעת מאוד לנושא הצבת הגבולות, הנפרדות ופיתוח הזהות האישית-בעיקר כשמדובר בתאומים.
ילדים מבינים הצבת גבולות-יותר מהמעשים שלנו מאשר מהדיבורים שלנו. אנחנו יכולים להביע את מורת רוחנו מהתנהגותם"אסור להרביץ" אך ברגע שאנחנו עושים דבר מה בפועל שאינו מחזק אמירה זו-אין משמעות למה שאנחנו אומרים. מדברייך עולה, כי בתך "למדה" לתקשר את רצונותיה ממך דרך הצקה לאחיה התאום, אני מניחה שבאופן לא מודע שיתפתם פעולה עם למידה זו ולכן היא חוזרת עליה-ולכן חשוב להבין מה במעשים שלכם חיזק אותה להמשיך ולנהוג כך. בכל מקרה של אלימות-מצד בתך או מצד בנך, עליך לנסות למנוע מראש את משיכת השיער למשל, ככל שאת יכולה, מאחר שההצלחה בכך -תגובת הבכי של האח, תגובת הכעס של ההורה-מחזקת את השנות התופעה. כאשר הם כן מצליחים להציק אחד לשני-יש להרחיק את האח הפוגע בדיוק כפי שעשית-באותו הרגע, בליווי הסבר קצר מדוע מורחק, ולכמה דקות קצרות-וחוזר חלילה.
את מתארת שהמציקנות היא הדדית,אך מדברייך עולה כי את מרגישה שאת זקוקה להגן יותר על בנך מאשר על בתך-האם יש לכך סיבה? לעתים, דווקא הילד שנראה חלש וחסר ישע, משתמש בחולשה שלו ומבקש את הגנת ההורים ותשומת הלב היתרה, בזמן שהשני-כביכול התקפן, הוא זה ש"סובל" מפחות תשומת לב ולכן פועל בשטח על מנת להשיג את שלו-ובאופן לא מודע, ההורים משמרים את הדפוס הלא מותאם, בעיקר בדינמיקה של תאומים.
יש הרבה סוגיות חשובות ואתגרים בגידול תאומים ואני מרגישה שהפורמט של הפורום מוגבל ביכולתו לתת מענה מספק. אני ממליצה לך מאוד להתייעץ באיש מקצוע להמשך הכוונה.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על אובייקט מעבררינת11/11/2009
יש לי תאומים בני שנתיים, בן ובת. הבן מחובר למוצץ ובנוסף לבובה רכה המהווים עבורו חפצי מעבר. העניין הוא שהוא אינו זקוק להם רק בשעת השינה לצורך הירדמות או בהיעדרותי, אלא כמעט בכל שעות היום הוא צמוד אליהם, גם בשעות האוכל והחזקת בובה בשעת הארוחה מאוד מפריעה או בזמן משחק, יד אחת תפוסה כשהיא מחזיקה את הבובה ואז רק יד אחת פנויה לשחק וזה מאוד מפריע. מה גם שזה נראה לי מוגזם יתר על המידה ההיצמדות לבובה. רציתי לשאול האם זו תופעה נורמטיבית? ואם לא מה היא מעידה?על איזה צורך זה אמור לענות אצלו?האם צריך להגביל את החזקת הבובה לזמנים מסוימים, על אף שניסיתי וזה מאוד קשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רינת
אודט בוקאי17/11/2009התופעה של חפצי מעבר היא נומטיבית ואף חשובה להתפתחות הרגשית , אך כפי שאת הבחנת, בנך התרגל להשתמש בהם באופן שמפריע לתפקוד המצופה ממנו-הם מפריעים לו למשחק שהוא פעילות חשובה וחיונית להתפתחות הבריאה, וכן מפריעים לו לפעולות היומיומיות כגון אכילה. חסר תאור שלך את בנך, את התפתחותו בתחומים השונים-שפתי, תקשורתי, חברתי, וכו'.
נשמע, שהאובייקטים חדלו לשמש אובייקט מעבר-שהוא אובייקט המסמל את ההורה , הקשר הבטוח איתו, הם לא באמת מצליחים להרגיע ולתת בטחון-ונוצרה בהם תלות לא בטוחה.
הצורך האינטנסיבי של בנך בנוכחות האובייקטים בידיו לאורך היום, יכול להעיד על תחושת חוסר בטחון שיתכן וקשורה לכך שאינו בטוח ביכולות שלו ולכן הוא מעדיף להצטמצם-לא לנסות לשחק ולהתמודד עם תחומי קושי. יתכן כי הדבר מעיד על קושי שלכם בהצבת גבולות, קושי לתסכל אותו מחשש שייגרם לו נזק, האם זה קיים גם בתחומים נוספים בקשר שלכם איתו? בנוסף ללא ספק ישנה תרומה לדינמיקה בינו לבין אחותו התאומה-יתכן כי חש שהיא מובילה עליו ביכולותיה ולכן הוא מעדיף לא להתמודד ולהצמד למוכר ולבטוח. כיצד היית מתארת את הקשר שנצר בינך לבינו? האם בנך יעדיף להרגע בנוכחותך על ידי החפצים או שיעדיף את מגעך על פניהם?האם את מרגישה כי את מצליחה להבין אותו ואת צרכיו? האם את חשה צורך להגן עליו יתר על המידה וחוששת שיפנה כעס כלפייך?כיצד את מתמודדת עם הצורך לחלק את תשומת הלב שלך בין השניים?
לצערי כל אלו שאלות רחבות מאוד וקשה מאוד באמצעות הפורום לדון בהם.
אני בהחלט חושבת שמתפקידכם כהורים להגביל את השימוש בחפצי המעבר באופן הדרגתי, להבין מה מקור הצורך בהאחזות הצמודה בהם, ולחזק את בנכם על ידי כך שתאפשרו לו להתחבר לכוחות שלו-על מנת שלא יחוש שרק דרך אותם אובייקטים הוא יכול להרגיש בטוח ומוגן.
אשמח להפנות אתכם לייעוץ בהתאם לצורך-על פי מקום מגוריכם.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...ברכה11/11/2009
שלום רב, בתי בת שנה וחודשיים ילדה חייכנית ואנרגטית, בעבר לא היתה כל בעיה היינו מגיעים למקום , למשלחוג כלשהו וישר היא היתה משתוללת , הולכת בין כולם ומעסיקה את עצמה בחודשיים האחרונים לכל מקום שאנחנו הולכות היא נדבקת אליי ולוקח לה זמן להשתחרר היא תחילה להתשחרר אחרי הרבה זמן,גם בגן בו היא נמאצ מגיל שנה אמרו לי שמשהו כנראה מפריע לה כי היא לא כתמול שלשום וגם שם לוקח לה שמן להשתחרר, בבית היא משוחררת ומתנהגת כרגיל , איך אני יכולה לדעת אם עובר עליה משהו ? מה אני צריכה לעשות ?....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשלות רגשית וחברתית
אודט בוקאי17/11/2009שלום ליזי
על פי תיאורייך את התהליך שעוברת בתך לאחרונה, נשמע יותר שהיא דווקא עשתה קפיצה התפתחותית משמעותית בתחום הרגשי והחברתי, ואני נוטה לזקוף זאת לכניסתה למסגרת הגן לפני חודשיים. בעבר, בתך השתלבה בקלות בכל אירוע ומקום, דווקא מתוך בשלות רגשית נמוכה יותר וחוסר יכולת לקרוא את הסיטואציה החברתית, בהתאם לגילה. כעת, משגדלה, היא מתחילה להבין את הרעיון של היותה נפרדת ממך, את מה שכרוך בכך-התמודדות לא פשוטה בין ילדים בני גילה, בין מבוגרים שמצפים ממנה לנהוג על פי כללים השונים מאלו שהיא מכירה בבית. היא מתחילה להכיר בקיומה של המציאות החיצונית ולהבין שהיא אינה שולטת באובייקטים בסביבתה (אנשים/חפצים) כפי שפינטזה באופן התואם להתפתחותה. הבנה זו היא תהליך הדרגתי של גדילה ובשלות, והיא כרוכה גם בתחושת וויתור וכאב. לכן, כיום היא מודעת יותר לפגיעות שלה ולצורך שלה בהגנת המבוגר-לכן היא נצמדת אלייך, במשאלה שלא תלכי יותר ממנה ולא תפרדו-ההבנה שלך יש חים משלך וצרכים ורצונות משלך שאינם תמיד זהים לשלה-אינה פשוטה עבורה. דווקא תהליך השחרור ההדרגתי במצבים חברתיים לא מוכרים-הוא התהליך הטבעי יותר והבריא יותר-בתך רוצה ללמוד את הסביבה החדשה אליה נקלעה-ממקום בטוח-צמוד אלייך, ומתוך צפייה באחרים-מה הם עושים, "מי נגד מי" וכו'. רק כאשר תרגיש בטוחה, היא תתחיל להשתחרר. תפקידך הוא לאפשר לה את הקצב הזה, וללוות אותה בהדרגה עד שהיא תפרד ממך ותרצה להשתלב, ולא להקדים את המאוחר-מה שמעורר בדרך כלל את התגובה ההפוכה-הצמדות ובהלה.
לגבי הגן, לא ברור למה כוונתם שאינה כתמול שלשום-הם בסה"כ מכירים אותה תקופה קצרה ואין להם בסיס מוצק להשוואה-מה שלך כן יש.
בכל אופן, אם את מרגישה שמעבר להתחממות האיטית שלה כיום, ישנה מצוקה שמתבטאת בתחומים אחרים-בכי מרובה במהלך היום, חוסר תאבון, חוסר עניין במשחק, התפרצויות זעם וכו'-אז יש מקום לבדיקה מעמיקה יותר.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא קיבלתי תשובה-חלומות לא מתוקיםטליה11/11/2009
בתי בת שנתיים וחצי חולממת לרוב, ובוכה וצועקת מתוך שינה, האם ישנה סיבה לדאגה? ובכלל מה יכול להיות מפחיד בחלומות ילדים שהם מגיבים כך בשנתם? כמו כן, ובלי שום קשר, היא לאחרונה שמה ידיים על האזניים ובוכה כאשר ישנם רעשים מיוחדים (מערבל בטון, משאיות זבל, מפוח של גינה וכו,...)מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טליה
אודט בוקאי17/11/2009פעוטות בגיל של בתך, בעיקר כאשר חלים שינויים בחייהם-כניסה למסגרת חדשה, הולדת אח, מעבר בית וכו'-מעבדים את החוויות וההתמודדויות שהיו להם במהלך היום-בחלומות. הדבר אינו אומר בהכרח שבתך במצוקה ועובר עליה משהו לא טוב, אלא שלרוב מדבור בעיבוד של רגשות שלא נמצא להם ביטוי מספיק במהלך היום. במהלך היום, באופן נורמטיבי, ילד מתמודד עם חוויות לא פשוטות עבורו-כמו למשל, ילדים שחוטפים לו צעצועים, למשל הצורך שלו לחלוק בצעצועים עם חבריו והקושי המתלווה לכך, התמודדויות דומות מתרחשות גם בבית, בינו לבין אחיו(אם יש). בגיל זה, יש פער גדול בין תחושת היכולת ההולכת וגדלה של הפעוט-אני יכול לטפס, אני יכול לרוץ, אני יכול לדבר ולבקש דברים, לבין תחושת חוסר היכולת הכואבת והמשפילה לעתים-בהבנה שהוא לא באמת יכול הכול, שהוא לא זה שמכתיב את סדר היום, שהוא גם נופל ופגיע, שלא תמיד מסוגל להגן על עצמו וכו'.. כך שמרבית התחושות , גם אם מדובר בתחושות לא קלות, הן חלק מההתפתחות הבריאה ולא צריך להבהל.
מתי כן צריך לדאוג? כאשר מעבר ל"סיוטים" בלילה, במהלך היום מצב הרוח של הילד אינו כתמול שלשום, סף התסכול שלו ירוד במיוחד בהשוואה למה שהיה קודם, אוכל פחות וישן שינה טרופה במיוחד, אינו משחק כהרגלו וכו'.. אז הייתי בודקת יותר לעומק מה קורה איתו במהלך היום-מטפלת או גננת, ועוקבת אחר הדברים למשך תקופה.
לגבי הנחת הידיים על האוזניים, בדרך כלל מדובר בילדים עם רגישות תחושתית לרעש ואולי לדברים נוספים (ריח/מרקמים/מגע וכו'..). מאחר שאת מציינת שרק לאחרונה היא נוהגת כך ולפני כן לא הופיע רגישות, הייתי מנסה לשחזר, אם נכחה באירוע מסוים בו הרעש היה בלתי נסבל ומלווה בחוויה לא נעימה(אולי מכשיר שמפעיל גנן בגן והרעש בלתי נסבל עבורה), וכעת היא משחזרת את האירוע "מכלילה" בכל סוג של רעש. אפשר לעזור לה על ידי כך שנסביר לה אחרי כן מהו מקור הרעש, באופן ענייני-מראה לה את האובייקט שמייצר את הרעש, ומנסה בבית לחשוף אותה בהדרגה למכשירים שמייצרים רעש(שואב אבק/מיקסר וכו'), כאשר היא שולטת בהגברת הרעש והפסקתו, על מנת להחזיר לה את תחושת השליטה בחוויה מוגנת יותר.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 4 חודשיםאורלי שביט11/11/2009
שלום, שמי אורלי ואני אמא לבכורי יהונתן בן ה4 חודשים ,וזקוקה לעזרה
לאחרונה יהונתן סיגל התנהגות - צורח בקולי קולות (לא בכי אלא צרחות כמו מבוגר) בכדי שאגש אליו . ברגע שאני מגיעה הצרחות מפסיקות. בשנייה שאינו רואה אותי הן ממשיכות שוב. האם להשאיר אותו במיטה ללא מענה?
הגעתי למצב שאיני יכולה לעשות דבר מבלי שיראה אותי.
אנא עיזרו לי.
לפני הלידה כמו כולן קראתי ספרי הדרכה להורות וכל הטיפים המצוינים - כרגע- ברחו מראשי ואינם...
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורלי
אודט בוקאי17/11/2009נראה כי בנך עובר שלב התפתחותי בו גם בהעדרך הוא זוכר את קיומך-מה שלא היה קודם לכן מאחר שהיכולת הקוגניטיבית שלו שקשורה בזכרון ובקביעות אובייקט-טרם התפתחה. בנוסף, הוא מקשר כעת בין סיבה ותוצאה ברמה הבסיסית-כשאני צורח-אמא מופיע. לא תארת מה את עושה כאשר את מגיעה-האם את מרימה אותו?מנדנדת את המיטה/לול/עגלה? מה לדעתך מרגיע אותו בהגיעך-עצם המצאותך בטווח ראייתו? הבעת הפנים שלך, טון הדיבור, המגע, התנועה?
ללא ספק, תינוק בן ארבעה חודשים זקוק להרבה מגע מהדמויות המטפלות בו, אך במקרה זה, נשמע, שהתפתחה התנייה שלילית שבה, דווקא ההענות שלך המיידית לצרחות שלו, מחזקת את הופעתן יותר ויותר. נראה גם שבכיו אינו נובע ממצוקה פיזית(רעב/עייפות/כאב) כלשהי-מאחר שהמעבר בין בכי לרגיעה הוא מיידי.
אז כמובן שלא צריך להשאיר תינוק צורח להרגע לבד, אבל חשוב בהדרגה לאפשר לו ללמוד להיות לבד ולהשהות את המענה שלנו מעט, ולהפוך את המענה המרגיע שלנו למשהו סמלי יותר ופחות קונקרטי כמו הנוכחות הפיזית שלנו.
האם ישנם רגעים בהם בנך מסוגל להיות רגוע ולהעסיק את עצמו בצעצוע כלשהו?(אוניברסיטה, מובייל וכו'..) אם כן, כדאי שתגיעי אליו דווקא ברגעים אלו, תחייכי אליו ותשתתפי בהנאה שלו מאותם צעצועים, ביכולת שלו "להעסיק" את עצמו לבד. כך יישבר המעגל שנוצר, בו את מגיעה כאשר הוא צורח-הוא ילמד שאמא מגיעה גם כאשר הוא רגוע ונינוח והוא לא חייב לשם כך לצרוח.
בנוסף, כאשר הוא צורח, אל תגיעי בבהלה, התחילי מהשמעת קולך ואמירה שאמא כבר מגיעה, כשתגיעי, נסי ככל שתוכלי להשתמש בחפצים על מנת לעניין אותו, הפעלת מובייל או כל צעצוע אחר שמפיק אורות או קולות, תני לו חיתול בד או דבר מה מרגיע אחר-מוצץ וכו'.. והשארי לידו, מדברת ברוגע ומלטפת-לא בהכרח מרימה-את זה תשמרי רק למקרה שאין מגמת רגיעה. כך בהדרגה, תלמדי אותו להרגע בדרכים נוספות ולא רק באמצעותך ונוכחותך הפיזית. כך גם תשדרי לו שהכל בסדר ואת סומכת עליו שיירגע, שלא קרה לו שום דבר נורא ומבהיל. שוב, זאת אני אומרת מתוך הבנה שהבכי שאת מתארת משדר "אני לא רוצה להיות לבד, אני צריך שתהיי איתי בכל רגע נתון" ומפסיק מיד כשאת מגיעה. לא כשמדובר בבכי של מצוקה (גזים/רעב/כאב/עייפות)שנדרש מאמץ להרגיעו ונוכחותך (או נוכחות אביו) הכרחית.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשלום למעון לילדים עד גיל 3שלומית11/11/2009
אמרו לי שיש חוק שמגביל את הסכום שמעון לילדים מתחת לגיל 3 יכול לגבות מההורים. איפה אני יכולה למצוא פרטים על החוק הזה? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שלומית
אודט בוקאי17/11/2009לצערי, אין לי מידע רב בנושא. אוכל רק לומר שקיים גוף הקרוי "איגוד המעונות הפרטיים" אך רק חלק ממעונות היום שייכים אליו. ישנם מעונות רבים ללא פיקוח לצערי, הן מבחינה דידקטית והן מבחינת התשלומים. באופן כללי, עד גיל שלוש משרד הרווחה והתמ"ת הם האחראים על החינוך בגיל הרך(ולא משרד החינוך) כך שתוכלי לפנות אליהם על מנת לקבל אינפורמציה לגבי חקיקה בגיל הרך.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה נפרדתשני10/11/2009
תינוק בן שנה ושלושה חודשים.
מזה כמה חודשים ישן במיטתי.
איך לעשות את הפרדה כדי שישן במיטתו ולא יצור טראומה.
נתונים: יש לנו חדר ביחד, אנו גרים בינתיים אצל אימי. אני אם חד הורית כך שאין אב בתמונה שעשוי לעזור.
שאלה שנייה: האם בגיל הזה כבר אפשר להעביר למיטה שהיא לא מיטת תינוקות אלא לגיל יותר גדול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שני
אודט בוקאי18/11/2009את מתארת כי את ישנה עם תינוקך במיטה מזה כמה חודשים-האם לפני כן נהג לישון במיטה משלו? בחדר משלו?מה הניע אותך להעבירו לישון איתך?שיקולי נוחות, צורך שלך בקירבה שלו כבטחון עבורך או אמונה שלך שכך נכון עבורו?
בכל מקרה, החשיבה שלך לבצע הפרדה בשינה היא חשיבה נכונה, ראשית משום שלך ולבנך צרכים נפרדים-בזמני השכבה, במרחב מוגן ומותאם פיזית עבורו בשינה(שינה של פעוט במיטת הוריו כרוכה בסיכון). כמו כן , קיימת חשיבות רבה להשכבה נפרדת בהקשר של תהליך הנפרדות ורכישת העצמאות של בנך-תהליך שמקבל משמעות רבה יותר בהיותך חד הורית. אני סבורה שבתהליך הפרדה נכון עקבי והדרגתי, בנך יבנה בטחון עצמי-וודאי שלא יעבור טראומה.במקביל כמובן, חשוב שהדגש על נפרדות יופיע בתחומים נוספים בחייכם-בהכנסת דמויות נוספות למרחב בניכם-סבא/סבתא/דוד/ביביסיטר/גננת/מטפלת וכו', על מנת שבנך יצור אמון באנשים נוספים בסביבתו מלבדך.
לגבי ההשכבה-אני מאמינה שבשלב זה בנך זקוק למיטת תינוק או מיטת מעבר כלשהי, אשר מותאמת למידותיו ואינה גדולה מדי. הסיבה להמנעות ממיטת תינוק בשלב זה (והעדפה של מיטת מעבר עם פתח לירידה )יכולה לנבוע בעיקר ממניעים בטיחותיים-כאשר הילד מגיע לשלב בו הוא מסוגל לקפוץ מן המיטה.
עלייך לייצר עבור בנך טקס השכבה קבוע, אשר יאפשר לו לצפות מה עומד להיות:למשל, אמבטיה לפני שינה, סיפור, מוסיקה רגועה , ליטוף ומילים מרגיעות, חפץ מעבר אהוב-מוצץ/חיתול-כל זאת כאשר החדר בתנאי החשכה(בלי טלויזיה ברקע, למשל). כעבור מספר דקות מההשכבה במיטתו, צאי מהחדר ואמרי שאמא לא הולכת -אמא בסלון. בתחילה צפי לבכי לגיטימי של מחאה על שינוי בתנאים ובהרגלים. מיום ליום משך הבכי יתקצר אם תמשיכי להיות עקבית. כאשר יבכה, השתדלי לא להוציאו מהמיטה, מה שיתפרש עבורו-אמא באה להציל אותך מהמיטה, המיטה אינה מקום טוב בשבילך. כן חשוב שתדברי אליו בקצרה ובמסרים מרגיעים, תלטפי ותגידי שאת סומכת עליו שיירדם בכוחות עצמו.
מה שהכי חשוב הוא האמונה שאת עושה דבר חשוב ביותר לטובת ההתפתחות הרגשית שלו-אל לך להשבר מבכי או לפרשו כטראומה-קחי נשימה ארוכה ותני לתהליך את הזמן שלו.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהלירון רוזן09/11/2009
אני אמא לילד בן שנה כמעט. הוא לא ישן אפילו לילה אחד רצוף מאז שנולד. בהתחלה הוא היה קם בלילה לבקבוק ואמרו לי שזה בסדרמכיוון שהוא נולד קטן והיו לו קשיים לעלות במשקל. לקח לנו הרבה זמן לגמול אותו מארוחת הלילה אבל עכשיו הוא לא אוכל במהלך הלילה. בתחילה בגלל הרבה גזים הוא היה רגיל להרדם בידיים ואמרו לנו שזו הסיבה שהוא לא נרדם לילה שלם כי הוא לא יכול להרדים את עצמו ולכן הוא מבקש עזרה. לקח לנו הרבה זמן אבל כבר כמה חודשים הוא ישן במיטה ללא הרדמות על הידיים אבל בד"כ אני בחדר בזמן שהוא נרדם לפעמים מלטפת אותו. כשהוא מתעורר בלילה בדר"כ צריך להרדים אותו שוב בידיים כי הוא כבר מחכה עומד במיטה.
בתקופה האחרונה היינו בטיול ולא הייתה מיטת תינוק ולכן הוא ישן איתנו במיטה וראינו שהוא ישן הרבה יותר טוב ולתקופה ארוכה. כשחזרנו הבייתה החלו הצרות הוא לא הפסיק להתעורר וביקש לבוא איתנו למיטה. אני מודה שהיו כמה ימים שנשברנו ולאחר 5-6 פעמים שהוא קם לקחנו אותו איתנו לישון. בשבוע האחרון אנחנו מקפידים לא לקחת אותו למיטה וגם בלילה הוא נרדם לבד וכמעט לא צריך את עזרתי. אני נותנת לו נשיקה אומרת לילה טוב ומחכה שהוא ירדם בלי לעשות כלום. אולם שום דבר לא עוזר הילד קם כמעט כל שעה בצרחות,אך חוזר מיד לישון כשאני מרימה אותו או לפעמים כשאני פשוט משכיבה אותו לישון. בהתחלה חשבתי שהבעיה היא המוצץ אבל פיזרתי כמה מוצצים במיטה והוא עדיין קם כשהמוצץ ביד שלו.
אנחנו ממש אובדי עצות ומתקשים לתפקד.
חשוב לציין שגם בצהריים בזמן האחרון הוא מתעורר כמה פעמים.
צמחו לו שיניים אבל עכשיו נראה שזו לא הבעיה.
חשוב לי לציין שיש לו סדר יום הוא ישן בסביבות ה-45 דקות בבוקר ואז בערך שעתיים בצהריים
ומשעה ארבע הוא לא ישן עד שמונה בערב.
הוא אוכל במהלך היום אוכל רגיל ומקבל בקבוק בלילה עם דייסה ובקבוק מטרנה בבוקר כשהוא קם.
אשמח לכל עזרה
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה של תינוקות
מיכל דביר קורן24/11/2009שלום לירון,
כפי שתארת יפה, ישנן מגוון סיבות בגללן תינוקות לא ישנים ברציפיות, לכל שלב וגיל ה"סיבה" הרשמית הרלוונטית: גזים, שיניים, מוצץ ועוד, אבל הסיבה העיקרית היא, שלתינוקות מסוימים קשה לרכוש הרגלי שיה יותר מלתינוקות אחרים...והמשמעות: יש הורים יותר עייפים מהורים אחרים כי הם פשוט ישנים פחות טוב...
כל הדברים שציינת מאוד נכונים: חשוב מאוד סדר היום והוא משפיע על הרגלי השינה; טקס ההשכבה מובנה נחוץ וכן ציפיה שיירדם לבד כי רכישת היכולת הזו הוא מאפשר לתינוק לחזור ולהירדם כאשר הוא מתעורר באמצע הלילה. אני חושבת שכל ההחלטות שעשיתם: לא לאפשר שינה איתכם, להפסיק את ארוחת הלילה ועוד הן נכונות, ועליכם לדבוק גם בהרגלים נוספים, למשל, לא להוציא אותו מהמיטה כשהוא מתעורר אלא לחזור וללטף אותו, להחזיר את המוצץ אם צריך ולצאת מהחדר כדי שיישוב ויירדם. ייתכן שיהיו לילות עם התעוררויות רבות, יהיו לילות עם פחות, אבל בהדרגה זה עתיד להפסיק. אם ההתעוררות לא תהיה מלווה ב"פרס" (למשל, סיבוב בבית על הידיים, שירים וסיפורים ליליים), הרי שלא תהיה לו סיבה לשוב ולהתעורר.
מכיון שמדובר בתינוק ש"יודע" להירדם ולישון, היכולת הזו קיימת אצלו. נדרשת רק התמדה מצידכם בשימור ההרגלים האלו, אבל אני מבינה שלעיתים, כשכל כך עייפים ומותשים, הרבה יותר קל ונוח פשוט לקחת אותו למיטתכם....נסו, מתוך העייפות, לזכור שזה פתרון רק לטווח המיידי, אבל חינוך וגידול ילדים זה עיניין למרחקים ארוכים...
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות עם צרחות משינת צהריייםיול09/11/2009
אני אמא לילד בן 3.7, מתוק, נבון מאוד, יצירתי ומאוד רגיש. משפחה חמה ומאוד אוהבת...לאחרונה החריפה מאוד תופעה אחת שמלווה אותנו מגיל שנה וחצי בערך. בעבר זה היה קורה מדי פעם. אחר כך יותר ויותר...הוא עדיין יושן בצהריים, מיוזמתו (אנחנו לא מכריחים אותו לישון). כאשר הוא יושן צהריים בבית, או בבית של הסבתא הוא מתעורר עם בכי חזק מאוד, צרחות, ואין שום דרך להרגיע אותו. כל אמצעי שלנו להרגיע אותו רק מגביר את הבכי ההיסטרי עד לרעידות בכל הגוף...(תופעה זו לא מתרחשת בלילות). הוא ילד בריא, יושן די טוב בלילה, תמיד במיטה שלו והוא אוהב לישון במיטה שלו (כמעט לא היו לנו בעיות עם הרדמות לבד וכו...). הוא לא פחדן, כמה שאני שואלת אותו מה הסיבה לבכי - אין לו תשובה. כמו כן התופעה מתרחשת רק בבית, ואף פעם לא בגן - הגננת בכלל לא מבינה על מה אני מדברת, הוא יושן מצויין בגן.
נכון להיום הדבר מתרחש כל פעם שהוא נרדם בבית בצהריים. מה לעשות??? איך אני יכולה לעזור לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעוררות בבכי
מיכל דביר קורן24/11/2009שלום לי,
מדברייך אני מבינה שהתופעה אומנם מטרידה ומבהילה, אך אינה תדירה מאוד כיוון שמדובר רק בהתעוררות משנת אחר הצהרים בבית כלומר לא בהתעוררות משנת לילה ולא בהתעוררות בגן. אם כך, הרי שלרוב מתרחש רק בסוף השבוע, נכון? ואם כך, הרי שכנראה מושפעת גם מהשינוי בסדר היום ומאירועים אחרים, משפחתיים, שמתרחשים באותו היום (למשל, שנלקח בגן בצהרים, שנלקח על ידי אבא, שמתוכנן ללכת לפעילות משפחתית ועוד).
השאלה המרכזית היא כמה זמן הצרחות נמשכות ועד כמה הן מפריעות להמשך סדר היום שלו. אני חושבת שאם מדובר בקושי או בהלה מההתעוררות שנרגע דקות ספורות לאחר מכן, הרי שלא מדובר בהפרעה משמעותית בחייו או בחייכם. אם מדובר בסצינה ארוכת-טווח שמפרה את שלוות סוף השבוע, מקשה על היכולת להתארגן לפעילות משפחתית ומבהילה את כולכם, הרי שמדובר בחוויה קשה יותר. סביר שבנך - מילולי ומפותח ככול שיהיה - לא יידע להסביר "למה זה קורה", וגם אנחנו כנראה לא נבין את המקור, אבל עדיין אפשר לסייע לו בהתעוררות הדרגתית איטית יותר ורגועה שכוללת ליטופים, הישארות עוד זמן מה במיטה בחדר חשוך מעט, לשיר משהו שהוא אוהב או לספר סיפור נעים וכדומה. אגב, האם זה קורה גם כשמעירים אותו?
עצתי העיקרית, לא להיבהל ממנו גם אם הצרחות רמות ומבהילות, זאת חוויה קשה הרבה יותר עבורו לדעת שהוא "מפחיד", מעורר בכם חוסר אונים ואני מניחה שדווקא הניסיונות שלכם להבין אותו כל כך ולעזור לו - מתוך הרצון שלכם - הן הדבר שדווקא מגביר את הבכי.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בגן ודירה לילדה בת שנהיעל08/11/2009
שלום,
בתי היום בת שנה. בחודש ספטבמר בן זוגי ואני נפרדנו ואני עברתי לגור בעיר אחרת עם אמי. שלחתי את בתי לגן והיא הסתגלה יפה מאוד מאוד אוהבת את הגננת ואת אמא שלי.
בן זוגי לשעבר לוחץ מאוד שאחזור לגור לידו ואפילו שכר דירה לשם כך. השאלה שלי האם זה לא יהיה טראומה בשביל הילדה לעבור שוב דירה וגן?האם היא יכולה להסתגל שוב לגן חדש בלי שיותיר לה צלקת?
תודה מראש
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים והתמודדויות
מיכל דביר קורן11/11/2009שלום יעל,
בפנייתך כתבת על השינוי שבמעבר הדירה ובגן, אבל אני מניחה שהשינוי העיקרי והמרכזי שעבר על בתך בספטמבר - ואולי ייקרה שוב - הוא הנוכחות של אבא שלה. יותר מהחלפת הגן ומקום המגורים, הקרבה המחודשת לאביה, על כל משמעויותיה, היא הגורם המהותי יותר שיש להתייחס אליו. האם הקרבה תשנה גם את הסדרי הראייה? האם מדובר בהתקרבות מתוך רצון לבדיקת האפשרות לחזור לחיים זוגיים משותפים? האם יהיה שינוי בסדר היום שלה כתוצאה מכך מבחינת האחרים שמטפלים בה פרט אלייך, למשל, במידה וגם סבתא אחראית בטיפול בה, האם המעורבות שלה כעת תפחת? ומהן המשמעויות לגבייך מבחינת קשרים חברתיים, מקום עבודה וכדומה? כל אלה מרכזיים יותר בעיני בהשוואה לשינוי במסגרת הגנית, למרות שגם זה כמובן מהותי ביותר.
לפיכך, הייתי ממליצה לך לא להיחפז, לבדוק הייטב מהן המשמעויות של המעבר הזה, לגביה ולגבייך, לפני שאת מקבלת החלטות וממהרת לבחור לה גן חדש. אומנם, אם מדובר בילדה עם יכולת הסתגלות טובה אני מניחה שהיא תצלח עוד מעבר, אבל השאלה היא האם זה אכן נחוץ כעת, אחרי תקופת זמן קצרה כל כך, תמורת מה יהיה "שווה" לאבד את התמיכה והבטחון שהושגו אחרי השינוי הגדול שבפרידה. ה"צלקת" עליה דברת עשויה להיווצר כתוצאה מהחלטות זוגיות ומשפחתיות שאינן לוקחות אותה בחשבון, מבלבלות אותה או מעוררות חרדה כיון שמעוררות חוויה של חוסר שליטה וחוסר וודאות ואלו משמעותיים הרבה יותר מאשר מעבר של גן...
מקווה שלא בלבלתי אותך יותר ואני מציעה לך לפנות להתייעצות מקצועית במידת הצורך.
בהצלחה,
מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעזוב ללילה תינוקת בת 3 חודשים?רן08/11/2009
אנחנו חושבים לנסוע לצימר וכדי שיהיה לנו קצת זמן לעצמנו, חשבנו להשאיר את התינוקת בת ה 3 חודשים אצל הסבא והסבתא.
חלק מהאנשים ששומעים את זה ממש מזדעזעים.....
האם בגיל כזה זה יכול להשפיע לרעה בצורה כזאת או אחרת על התינוקת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופשה זוגית
מיכל דביר קורן11/11/2009שלום רן,
אשית ברצוני לעודד את נסיעתבגילה, בתך יכולה להישאר בטיפול של כל אחד שדואג לצורכיה והיא עדיין אינה מעדיפה דווקא את הוריה בתור מי שנענה לצרכים, מנחם ומרגיע. לפיכך, דווקא עזיבה בגיל צעיר זה עשויה להיות קלה הרבה יותר בהשוואה לעזיבת תינוק בן 8-10 חודשים.
יחד עם זאת, חשוב מאוד שהסבאים אצלם תושאר יהיו איתכם זמן רב ככול הניתן קודם לכן על מנת ללמוד את ההרגלים שלה - כיצד מואכלת והיכן (סוג בקבוקים, טמפ', תנוחה, מקום ישיבה...), כיצד נרדמת והיכן (נענוע, על הידיים, במיטתה, מוזיקה, תאורה...), זמנים של סדר היום, צעצועים מועדיפים ובעצם כל דבר שרק ניתן לחשוב עליו. כמובן שעדיף יהיה אם הם יבואו לשהות אצלכם על פני העברה שלה אל בית אחר. אם מדובר בתינוקת יונקת, על אימה להיערך לשאיבת-חלב גם בזמן השהות בצימר כדי לשמור על הכמויות הנדרשות, וחשוב מאוד "להתאמן" באכילה מבקבוק מספיק זמן לפני זה.
למען שלוותכם ושלוות הסבאים, אני ממליצה לנסות למצוא יעד נסיעה קרוב יחסית: על מנת לייצור תנאים מייטיבים לחופשה של זוג הורים עייפים, דיי במיטה נעימה ושקט, ואת זה תוכלו למצוא גם באיזור המגורים שלכם. אל תבזבזו זמן חופשה יקר על נסיעה לצימר רחון ומבודד, זה גם ירגיע את הנשארים שאתם במרחק הגעה קצר (אני מכירה הרבה זוגות תל-אביבים שאת החופשות "מהילדים" עושים בבית מלון בהרצליה...)
ולסיום ברצוני לפרגן - חופשות זוגיות בנפרד מהילדים הן חשובות ביותר עבור הורים!!! זה ייתן לכם כוח לחזור ולטפל בה...
תבלו יפה.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גננת לפעוטיםרונית07/11/2009
שלום אני גננת במקצועי, עבדתי בתחום בצהרון לבני 5 ,וכאחראית קבוצה לבני שנה - וכמטפלת לילדים בני 4.
כיוון שאני גם מורה אני עובדת יותר כמורה בחינוך הבלתי פורמלי(מתנסים וכדומה) ומאד מוצלחת בתחום זה. אני חוששת להכנס לגן כגננת כיוון שאני אמא לפעוט שובב ואין בביתי הרבה חומרי לימוד ואין לי זמן להכין בבית.(כמורה יש לי הכל מוכן ואין לי עבודה בבית)
אדגיש כי אני מאד מתחברת לגיל הרך (שנה עד שנתיים )ומעוניינת בעבודה עם גיל זה .מה גם שיש לי יותר חופש פעולה בגיל זה (ההורים לא מתערבים שנלמד נושא זה או אחר) וגם שמנסיוני ראיתי שאין כמעט עבודה בבית לגננת לילדים בגיל שנה.
אני מרגישה לוזרית בגלל שאני לחוצה מאד מאד מהעבודה בבית ,שאני לא מוצלחת כיוון שאני מחפשת לעבוד דווקא עם הקטנטנים ושזו עבודה למטפלות ולא לגננת.( למרות שאני מודעת לחשיבות ההשקעה בגיל הרך והטיפוח ב 3 שנים הראשונות) .
האם חשובה נוכחות גננת בפעוטון ואין עליי להרגיש כך? אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גננת שרוצה לעבוד עם פעוטות
בשמת אהרונסון12/11/2009שלום שלי,
כמה טוב שכיום הכשרתך המקצועית פותחת לך אפשרויות תעסוקה רבות - הוראה בחינוך פרמלי/ב"ת פרמלי, גננת צהרון/גן/פעוטון וכו'. נהדר שבתוך כל זה תוכלי לבחור לך את שמתאים לך יותר מבחינת דרישות התפקיד ומבחינת מה שמאתגר אותך. נדמה לי שבעצם את "מבקשת רשות" מעצמך לעבוד עם פעוטות בני שנה שנתיים (תפקיד אליו את מתחברת יותר), על אף שהכשרתך המקצועית המקורית כגננת, לכאורה מאפשרת לך תפקידים "נחשבים" יותר. אם עבודה עם פעוטות בגנון מושכת אותך יותר מעבודה בגן, היכן הקושי? הבחירה היא שלך. כמו כן, קרוב לוודאי שתיכנסי לתפקיד שאת אוהבת עם יותר מוטיבציה ויכולת ביצועית , מאשר לתפקיד שאת פחות אוהבת.
לגבי החשיבות של גננת בפעוטון- אמנם המסגרת אינה מחייבת נוכחות גננת, אך לטעמי ומניסיוני, גננת בפעוטון בהחלט עשויה להעניק למסגרת ערך מוסף.
שיהיה בהצלחה בבחירה
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
