מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת 9 חודשים שמעדיפה את אבא ערועי25/10/2009
שלום רב
יש לאשתי ולי תינוקת בת 9 חודשים, אישתי האריכה את חופשת הלידה ועדיין נמצאת עם הילדה בבית כל היום, כל יום. אשתי אמא מסורה וטובה שבעברה כבר טיפלה בתינוק ובהחלט יש לה גישה.
לפני כשבועיים-שלושה, כאשר הילדה התחילה קצת להראות רצונות עצמיים, שמנו לב שהילדה מעדיפה אותי באופן מובהק רוצה כל הזמן להיות על הידיים שלי ואפילו כאשר התעוררה אתמול בלילה היא נרגעה רק אצלי ולא אצל אמה. בנוסף כאשר אנחנו מבקרים אצל הוריי, הילדה רוצה רק את אמא שלי (הסבתא) ומעדיפה אותה על פני אשתי באופן ברור (ולדעתי גם על פניי אך לא באופן מובהק). חשוב לציין, אני עובד חמישה ימים בשבוע ורואה הילדה בעיקר בבוקר ולעיתים קצת בערב.
הילדה לא מראה רצון לעבור לידיים של אף אחד אחר במשפחה (לסבא שלה אי ממש לא רוצה להתקרב...), היא בעיקר רוצה אותי ואת אמא שלי ואח"כ את אשתי (עדיין מעדיפה אותהעל פני אחרים במשפחה). את ההורים שלי אנחנו מבקרים אחת לשבוע ופעם בשבועיים הילדה ישנה לילה אם אמא שלי במיטה.
ניסיתי לתת כל המידע, מאד מטריד אותי (וגם את אשתי - ממש נעלבת) שהילדה מעדיפה אותי ואפילו את הסבתא על פניה. מה ניתן לעשות ? האם זה טבעי ? (אין לנו ילדים נוספים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורה מועדף?
מיכל דביר קורן28/10/2009שלום רועי,
מדברייך, אשתך מגדלת את בתכם במסירות ובאהבה, ואף בחרה לוותר על עיסוקים אחרים על מנת להמשיך ולהיות איתה. בתור המטפלת העיקרית, היא זו שבוודאי נענית לכל צורכיה של בתכם, פנויה וזמינה אליה: מפחיתה את הרעב על ידי האכלתה, מרגיעה את העייפות על ידי הדאגה למנוחה מתאימה, משקיטה את הבדידות על ידי משחק ובילוי משותף עימה ובעיקר מנחמת בעת כל כאב ומצוקה רגשיים. בתור כזאת, אשתך בוודאי חשה שהקשר בינה לבין בתך נבנה בדיוק על הרגעים הללו - היא זו שמכירה את בתך הייטב ויודעת טוב מכולם להגיב אליה על פי צרכיה האמיתיים, היא הדמות המרכזית אשר מקנה לה בטחון בהתנהלותה בעולם. שאר הדמויות - אתה, סבתא או אחרים - הינם, בהרבה מובנים "מעין אורחים לרגע", וככאלה אתם הופכים למאוד אקטרקטיביים עבור בתך אשר בשלב התפתחותי זה מתחילה לפתח את עולמה החברתי ולהנות מקשרים נוספים.
אני מניחה שההרגשה של "ההורה המועדף" נבנית על הרגעים ה"כייפים", בהם בתך פעילה ועיירנית ורוצה לחקור דמויות חדשות. אז היא רוצה להיות על הידיים עם אחרים, לשחק עם אחרים. אבל מה קורה כשהיא עייפה? רעבה? כועסת? עצובה או חולה?? אני מניחה שאז רק אימא היא הדמות שיכולה לנחם ולהרגיע, כי היא זאת שמכירה הכי טוב והיא שיכולה להיענות. המצב הזה אולילעיתים קשה לאימא, אבל משקף דווקא את הבטחון שיש לבתך בקשר איתה - איתה היא מרגישה הכי נוח ובטוח ועל כן יודעת שאימא לא תעלם, לא תברח וגם - לא תעלב....אימא תמיד נשארת איתה, ובנתיים היא יכולה להשתעשע עם אחרים.....
ועדיין, מאוד חשוב לשים לב לתחושות האלה של אשתך, שלעיתים עשויות לעורר הרבה כאב ותסכול, אפילו חוויה של "כפיות טובה", ויכולות לגרום לה דווקא להתרחק מבתכם או לרצות פחות להיות עם בתכם. האם היא הייתה שותפה לכתיבה של דברייך? האם היא משתתפת בקריאת התשובה?...
אם להרגשתך החוויה הזו של העלבון גורמת לה להתרחק מבתך או להרגיש פחות רצויה, אימא פחות טובה, הרי שהיא כנראה מפרשת את התנהגות בתכם בצורה שאינה קשורה לתינוקת, אלא לחוויות שלה-עצמה, ואז מומלץ מאוד לפנות לייעוץ מתאים.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה + הבהרה קטנה
רועי28/10/2009תודה רבה, למדתי.
דווקא שהילדה מתעוררת בלילה ובוכה היא נרגעת רק אצלי ורוצה רק אותי ולא את האמא שמטפלת בה רוב היום, האם עדיין את חושבת שזה סימפטום "האורח לרגע" ? במידה וכן זה משמח אותי ואני הרבה פחות מודאג.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרועי,
מיכל דביר קורן04/11/2009השאלה המרכזית היא האם אימה מצליחה להרגיע אותה.
תתיכן העדפה 'מקומית', אבל מה קורה על פי רוב? האם אימא מרגישה שהדרכים להרגעה ולניחום שיש לה עבור בתך הינן יעילות ואפקטיביות? האם היא מרגישה שבתך אינה נרגעת אלא דוחה אותה ברגעים אלה?
יחסים מבוססים על מקרים חוזרים ונשנים של ריחוק וקרבה, על אירועים בהם מופיע תסכול שניתן לניחום, על וויסות המתח הרגשי באמצעות ההורה שנוכח ונמצא שם כדי להרגיע. במידה ואשתך לא מרגישה שקשר כזה נוצר בינה לבין בתכם, אני ממליצה לפנות לייעוץ.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידה של הורים וילדה בת שנתיים וחצימירי24/10/2009
בעלי ואני נפרדנו לפני מספר חודשים עקב חוסר יציבות שלו רגשית ותעסוקתית, וזאת אחרי טיפול של שנה וחצי בתחנה לטיפול משפחתי.
יש לנו ילדה בת שנתיים וחצי, שמאוד קשורה לבעלי רגשית.
לאחר פרידה, בעלי עזב לעיר אחרת, אינו עובד, ועל כן אינו מתפרנס.
הוא לא מגיע לראות אותה בימים קבועיים, ולוקח אותה לסופי שבוע פעם בשבועיים בעיקר.
הילדה מקסימה, מפותחת וחכמה. אבל, היא רגישה מאוד, יש לנו התפרצויות זעם לא מותאמות לסיטואציה, היא בוכה כשלא מקבלת משהו במיידי, וזה בעיקר איתי - האמא.
לפעמים, אני מרגישה חסרת אונים, כשילדה בועטת עם הרגליים או נשכבת על הרצפה וצועקת "אמא רעה". אבא מבחינתה גר בעיר אחרת והוא בעבודה..
איך אני מבדילה בין זעם שמקורו בגיל השנתיים לבין זעם שמקורו בפרידה ותסכול הנובע מכך שאבא לא בא כשהיא מצפה.
חשוב לציין שבאינטראקציה חברתית היא בסדר גמור, נותנת צעצועים, משתתפת במשחקים, משתפת אחרים במשחק, כשמשחקת עם בובות היא מנשקת ומחבקת...
ושאלה נוספת, איפה בחיפה יש מרכז טיפולי ציבורי שבו אפשר לקבל הדרכת הורים?
תודה מראש על תשובתכן.
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרצויות זעם
בשמת אהרונסון25/10/2009שלום מירי,
את מתמודדת עם שינויים לא קלים במישור האישי והמשפחתי, ועל כן טוב ששיתפת כאן בלבטיך. הדרכת הורים באזור מגוריך יכולה בהחלט להפחית מתחושת הבדידות שמלווה התמודדות שכזו.
ניתן לפנות לתחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה , בשד' פלי"ם אם אינני טועה. זוהי תחנה ציבורית של משרד הבריאות עם התמחות בטיפול ובהדרכת הורים לפעוטות.
לגבי ההתפרצויות שהזכרת, לא הרחבת על נסיבות ההתפרצות והטריגרים לכעס. גיל שנתיים הוא "קלאסי" להתפרצויות שכאלו, ולכן לא בטוח שכולן קשורות לפרידה בין ההורים. אך יתכן שהפרידה מהווה גורם עקיף, מבחינת המתח הכללי מסביב וירידה בסף התסכול שלה ושלך. הדבר מצריך בירור מעמיק יותר אשר מתאים בהחלט לתהליך של הדרכת הורים.
נדמה לי שמעבר לכל, את מתמודדת לפתע עם היותך ההורה-המטפל העיקרי, אשר אליו מופנים חיצי הכעס והמצוקה. למרות חוסר האונים שאת חווה, הרי שנדמה שאת נתפסת על ידי הילדה ככל יכולה וככתובת עיקרית לתלונות. חשוב לזכור שאנו בד"כ מפנים כעס כלפי הקרובים לנו, וכלפי אלו שמסוגלים לשמוע ולשאת כעס שכזה. עצם העניין מעיד על החשיבות שלך כדמות הורית ועל המרכזיות שלך בחיי בתך, למרות הלבטים וחוסר הוודאות.
אני מניחה שבהדרכת הורים תוכלי לקבל תמיכה והעצמה בענייני הורות, ומקווה שהדבר יסייע לכם להסתגל למציאות החדשה, להתגבר על האובדן של מה שהיה לטובת פתיחה של הזדמנויות חדשות.
בברכה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים מינרלים מומלצים לפעוטות? כן/לא?אילן24/10/2009
שלום רב לכם,
לאחר התלבטויות רבות האם מים מינרלים טובים לפעוטות (או לא)?
למען האמת, אני קצת מבולבל ואשמח לקבל את דעתכם...
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכי טוב לתת מים מינרלים לתינוקות
מורן25/10/2009היי אילן :)
דם אני כמוך הייתי די מבולבלת אבל קראתי הרבה על הנושא והתעניינתי גם בפורומים.
תינוקות נחשפים לכמות הרבה יותר גדולה של מומסים הנמצאים במי השתייה לעומת מבוגרים והם גם רגישים הרבה יותר למעוררי מחלה שמצויים במי השתייה שלצערי לא מסוננים במי הברז או במתקנים של מים מסוננים.
המים המומלצים לתינוקות הם מים נקיים מזיהומים ומכילים כמות קטנה מאוד של מלחים וחנקות, בעלי הרכב מינרלים ומלחים מאוזן, המקלים על פעולת הכליות של התינוקות שהן גם כך לא כ"כ מפותחות בכדי להעמיס עליהן כמות גדולה של מלחים.
רק היום פורסמה בעיתון הארץ כתבה על כך שקיים סיכון גבוה לתחלואה בסרטן באזורים שבגבול תל אביב-גבעתיים בגלל זיהום מי התהום, וזה רק מחזק את מה שאני אומרת.
אז אם כבר נותנים לתינוק את מה שהוא צריך לקבל, עדיף לדעתי לתת לו מים מינרלים נקיים ובריאים.
רק בריאות ואושר,
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים מנירליים
גלי29/10/2009הי אילן,
בני בן שנה וחצי. עד גיל שנה אנחנו הרתחנו מים מנירליים או מהברז ורק אחר כך נתנו לילדנו . מגיל שנה ועד היום אנו פשוט מוזגים מים מנירליים לבקבוק ללא כל הרתחה. והכל בסדר! לא ניצפו שילשולים או תופעות חריגות בעניין.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיטת מעבר לבת 3קיי23/10/2009
בוקר טוב,
בתי בת שנתיים ועשרה חודשים. ישנה עדיין במיטת התינוקת שלה. מפאת חוסר מקום (בדירה חדר שינה אחד) עוד לא העברתי אותה למיטת מעבר אבל מאתמול אני מרגישה שהגיע הזמן לגמרי. היא זקוקה ליציאה מ"הסורגים" ולחופש תנועה (פיפי בלילה וכד').
מכיוון שאני עתידה לעבור לדירה גדולה יותר ב"ה בתוך כשנה אך מנגד לא יכולה להשאירה במיטת התינוקת שלה, האם לגילה נכון לבינתיים להעבירה למיטת מעבר. מיטת נוער תהיה ממש גדולה מידי לחדר השינה. הבנתי שמיטות מעבר הן עד לגיל 4 בממוצע. היא ילדה קטנטונת בגוף אבל גם במיטה זוגית היא נעה ונדה כך שהגודל של מיטת המעבר אל מול מיטת נוער לא ממש משנה כרגע אם כי אני לא מזלזלת בהפרש של הרוחב. הבעייה שלי כרגע היא המקום. המטרה שלי כאמור להעביר אותה לשלב שיתן לה בעיקר יותר עצמאות ותחושת בגרות.
לאור ההסבר שלי - רציתי להתייעץ ולשמוע מנסיונכן אם אני אעשה נכון עבורה אם אעביר אותה לשנה וחצי הקרובות למיטת מעבר או האם עלי לעשות כל מאמץ להעבירה למיטת נוער למרות שגודלה כבר "יחניק" את החדר.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיטת מעבר
בשמת אהרונסון24/10/2009שלום קיי,
לפי גילה, האילוצים שתיארת ומאחר שהמטרה היא לאפשר לה יותר עצמאות ותחושת "בגרות", מיטת מעבר מספיקה בהחלט. ניתן יהיה להעבירה בהמשך למיטה גדולה יות, אך לא "בוער" כרגע.
בהצלחה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובססיה לאבמיכל22/10/2009
שלום רב!
בתי בת 5. מאז שהיתה תינוקת היא פיתחה סוג של אובססיה לגבי אביה. הוא יוצא לעבודה בבוקר וחוזר בסביבות 9 בערב. אפילו כשהיא היתה ממש קטנה חיכתה לו ולא נרדמה עד שלא היה חוזר. בכתה הרבה איפה האבא והיתה מתקשרת אליו לשאול מתי יגיע. בשבת כאשר הוא בבית היא לא זזה ממנו. מבקשת שרק הוא יתן לה אוכל, ילביש אותה וכוי'. יש יום אחד בשבוע כשהוא אוסף אותה מהגן ונמצא איתה עד שאני חוזרת מעבודה. ביום הזה היא לא "מכירה" אף אחד חוץ ממנו. לא אותי ולא את הסבתא שמטפלת בה ונמצאת איתה כל יום. הילדה כל הזמן עם יד על דופק ועוקבת אחריו. אם הוא נעלם משדה הראייה שלה היא מתחילה לבכות ולחפש אותו. אציין, שהאב דווקא אבא מאוד רגוע. כמובן שהוא מאוד אוהב אותה, אבל הוא לא מהאבות שנותנים טיפול של ממש לילדים, את רוב הדברים עושה אני ואמא שלי שמאוד עוזרת.
אם הוא חוזר מעבודה ולא ניגש אליו מייד היא בוכה, כשהוא במקלחת היא בוכה. כשהוא רואה טלויזיה היא נצמדת אליו ולא מוכנה לעשות דברים אחרים אלא רק להיות איתו. בנוסף, היא כל הזמן משתדלת לרצות אותו. אני שמה לב שבזמן שהיא איתו היא מאוד לא רגוע. היא יכולה לא לאכול, לא לישון היקר להיות צמודה אליו.כשהוא בבית בצהריים היא ישנה איתו במיטה ואם הוא קם היא מייד מתעוררת.נראה שזה קצת מוגזם ואני לא מדברת מתוך קנאה. פשוט נראה לי כי המצב הזה לא גורם לה להיות מאושרת אלא נראה כאילו מעיק עליה. מה דעתכם? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
בשמת אהרונסון24/10/2009מיכל שלום,
אינני יודעת האם המילה "אובססיה" היא התאימה כאן, אך בהחלט נשמע שביתך כמהה לנוכחות שלו ולשהייה בחברת אביה. היא מחפשת אותו כאשר נעדר, ובמעט הזמן שנמצא בבית, משתדלת לא לוותר לרגע על נוכחותו. הבנתי מדבריך שלמעשה הם מבלים אך זמן מועט זה בחברת זו, ואביה אף "הוא לא מהאבות שנותנים טיפול של ממש לילדים". האם הכוונה היא למעורבות רגשית וכללית נמוכה מצידו ? את מזהה חרדה סביב האב, וככל הנראה לא מדובר בחרדה מפניו, אלא בחרדת פרידה כלשהי. הסיבות לכך יכולות להיות שונות, ולא ניתן אותן לברר במסגרתנו האינטרנטית. מעניין איזה ביטוי מילולי נותנת ביתך לאי נוחות שאת מתארת, האם ניתן לשוחח על העניין כדי להבין ביתר בירור את החוויה שלה?
שווה לבדוק האם יותר שהייה משותפת שלהם, הכוללת משחק מהנה ומעורבות בטיפול היום יומי משפיעה לטובה. במידה ואין שינוי, הייתי ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים, שכן דפוסי הקשר בין ילד להוריו בגיל הרך משליכים על אווירה ויחסים במשפחה בעתיד.
בהצלחה ובברכה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא רוצה בבוקר ללכת לגןרוז22/10/2009
שלום
יש לי ילדה בת שלוש ואני כרגע נמצאת בהריון מתקדם
הסתגלות לגן היתה חלקה ללא בכי ודרמות אבל..... הילדה היתה איתי בבית כשבועייםב בחודש הזה עקב דלקת ריאות
שבנהם יום אחד נשלחה לגן כי לא גילו דלקת ריאות ויום אחר אחרי שדלקת ריאת עברה אבל היא לקחה אנטיביוטיקה היא היתה בגן והיה לה קשה אז למחרת נשארה איתי עוד יום שתתחזק
ומאז ביומיים האחרונים
ב בוקר שאני אומרת שצריך להתארגן לגן היא צורחת לא רוצה רוצה להיות בבית!!!!!
אתמול שלקחתי אותה מהגן היא סיפרה לי על החוויות שעברה והיום היום בבוקר לא רוצה ללכת לגן !!!!!!!!!!!!
מה קורה פה?????איך אני אמורה להתנהג???
יש לציין שהיא שואלת אותי על ההריון ואני משתפת אותה ????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני לא עובדת
רוז22/10/2009ומי שלוקח אותה לגן בבוקר זה אבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעדרות ממושכת מהגן וסירוב ללכת
בשמת אהרונסון24/10/2009שלום רוז,
בת 3 תחווה העדרות של שבועיים מהגן כתקופה ארוכה של יציאה מהשיגרה, ותקופה זו תיראה לה ארוכה יותר מכפי שיחווה אותה המבוגר. סביר להניח שהשהייה איתך והטיפול שלך בה, נעמו לה והשאירה טעם לעוד... אני מניחה שקשה לה לחזור לגן אף יותר כשהיא מבינה שאת אינך עובדת. כמו כן עצם ההריון מטבעו מותיר עליך ועליה את השפעתו- עייפות, כבדות פיזית , פחות פניות רגשית לסביבה וכו', כך שכבר כעת היא עלולה לפתח תגובה של חרדה לאבד אותך (חרדה כזו יכולה לבוא לי'די ביטוי בקשיי כניסה לגן). חשוב להרגיע את החרדה הזו, ויחד עם זאת, לחזור לשיגרה.
לכן, לאחר שהבריאה והתחזקה, הדבר הנכון ביותר עבור שתיכן הוא לחזור לגן באופן סדיר. רצוי לדבר איתה על הדברים, "לאוורר" תחושות טובות כמו כמה היה נעים לשתיכן לבלות יחד כשחלתה, להיזכר באיך ביליתם את היום. וכעת תמה התקופה הזו, הגן וכל החברים מחכים לה כדי שתוכל להמשיך לגדול ולשחק. חשוב להרגיע ולהבטיח את המשך הקשר המיוחד ביניכם דרך שהייה נעימה יחד לאחר שעות הגן ובסופ"ש. כל זאת לאחר שמצאת זמן לנוח ולחדש כוחותיך בשעה ששוהה בגן במהלך היום.
בהצלחה רבה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה בהמשך לדברי
רוז25/10/2009בשלושה הימים של חזרה לגן מאןד קשה לה לישון בגן והגננת אמרה שהיא צועקת הרבה אמא אמא
הביאו לה את חפץ המעבר תוכי
והילדה מספרת שמאוד קשה לה להרדם והיא לא רוצה לישון בגן כי היא מתגעגעת לאמא (למרות שהיא זקוקה לשינה הזאת )יש לציין שזה משהו חדש לה עד כגיל שלוש הייתי אוספת אותה באחת מהגן ואו שהיתה ישנה בבית או שנרדמת בסביבות שבע עד הבוקר
כל הבכי הזה ממש קורע לב הצעתי לה עוד חפץ מעבר והסברתי שהיא תתעורר מהשינה ותהייה קצת עם החברים אמא תגיע
יש לי עוד שאלה בנושא של גמילה הילדה גמולה ובגן בשנת הצהרים היתה מפספסת אז הבאתי חיתולים לשנת הצהרים במהלך השבועיים שהיתה איתי היא נגמלה מחיתול בצהרים ובערב
השאלה האם בזמן הסתגלות שוב לשינה בגן זה הזמן להוריד את החיתול של שנת הצהרים או לחכות שבוע שבועיים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין מחכה לתשובה
רוז27/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלורד
בשמת אהרונסון29/10/2009שוב שלום ורד,
חזקי ואימצי על כך שהמשכת בחזרה לשיגרה ועל ההתמדה של בתך בגן. לעיתים מאוד לא פשוט להורים לצפות מהצד בילדיהם המתמודדים עם תסכולים ושינויים. למעשה, היכולת של הילד להסתגל לשינוי תלויה ביכולת של ההורה לשאת את הקשיים הכרוכים בכך. על כן כאשר ההורה תומך בעקביות במאמצי הילד, מחזק אותו ונותן אמון ביכולת של הילד לשרוד קשיים, בהדרגה הילד שואב מכך ביטחון שיכול להקל על ההסתגלות שלו. בהמשך (לאורך שבועות וחודשים) הילד משכלל את יכולת ההסתגלות שלו ומכליל אותה לתחומים נוספים. כדי להמחיש את המקרה ההפוך- במידה ובתך תבין מתגובותיך שאינך מעוניינת שתישן בגן/ שאת זקוקה לה לצידך/ שאינך סומכת על הגן וכו'- הרי שהדבר יקשה עליה את החזרה לשיגרת הגן.
לגבי הגמילה, התשובה תלויה בכמה מרטיב: אם נוטה להרטיב בגן בשעת שנת הצהריים, הרי שניתן עדיין להיעזר בטיטול. שליטה על הצרכים בשעת השינה נרכשת רק לאחר שנרכשת שליטה טובה בצרכים במהלך היום. במידה ותקום מהשינה עם טיטול יבש כמה ימים רצופים, נניח שבוע, הרי שניתן לנסות חדול מהשימוש בו.
בברכה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה אומנם עכשיו הלא רוצה
רוז30/10/2009ללכת נשמע פחות נחוש אבל עדיין קשה לה בשינה והיא אומרת לי שהיא עצובה שהיא ישנה בגן כי היא מתגעגעת להזכריך אני בהריון מתקדם מה אני אמורה להגיד לה וכמה זמן התהליך הזה נמשך?????? לדוגמא יום שישי אין לה בעיה ללכת לגן וגם בקטע החברתי בגן אין לה בעיה
בעיה שניה שהגננת אומרת שהיא בוכה במעברים למשל: מחצר לאוכל אז הם מדברות איתה לפני כדי למתן את התגובה מה אפשר לעשות בעניין הזה גם בבית קשה לה במעברים????
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרידה מאמא
dolly29/10/2009הי
אני אמא ל4 ילדים ת בגילאי אחת עשרה . שבע (בת).שלוש וחצי.ושנה וחצי.
כשהייתי בהריון באחרון שלי הילד שלי בן השלוש וחצי היה עושה לי בעיות בהיתנתקות גם כשהייתי יוצאת לקניות והיה הוא נשאר בבית הוא היה בוכה ובהחלט גם לגן. אני היתמודדתי עם זה על ידי כך שהיסברתי לו שאני מייד חוזרת ותמיד הבאתי איתי כשחזרתי מציצה או כל דבר קטן ולכן כשהייתי נפרדת מימנו הייתי מסבירה לו שאני חוזרת שייזכור שאיתי גם תבוא הפתעה.
בהצלחה רבה וכיף עם הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות הירדמותעמית21/10/2009
יש לי תאומים בני חצי שנה. הם אוכלים מטרנה ושתי ארוחות מוצקים ובסה"כ ישנים לא רע- כשלוש שעות במשך היום ועוד כ-10 שעות בלילה עם כאשר הם מתעוררים פעמים בד"כ לאכול (ולפעמים גם בלי סיבה אבל אפשר להרדים אותם בחזרה). עד עכשיו היה לנו סדר ערב קבוע- החל מ 18:30 - מקלחות, אוכל ובד"כ הם היו נרדמים תוך כדי האוכל או מיד אחרי על הידיים שלנו ומושכבים במיטה עד 20:00. בימים האחרונים חל שינוי- הם נרדמים מהר מאוד תוך כדי האוכל, מושכבים במיטה בלי בעייה ואחרי בערך רבע שעה מתעוררים פתאום בבכי ואי אפשר להרדים אותם בחזרה. אנחנו מחזירים אותם לסלון והם משחקים עוד כשעה בשמחה, אח"כ מתחילים לקטר ואז צריך להרדים אותם על הידיים או על טרמפולינה רוטטת ההרדמה לרוב לוקחת הרבה זמן ומלווה בבכי. אנחנו מתוסכלים מהשינוי הזה ולא רוצים שיתקבע להם הדפוס החדש אבל אני גם לא מבינה מה אנחנו יכולים לעשות אחרת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השכבה של תאומים
אודט בוקאי24/10/2009שלום עמית
ראשית אני רוצה להתפעל מסדר היום הקבוע שהצלחתם לייצר עבור התאומים, מה שעזר להם עד כה להסתגל היטב לעולם כמקום חדש, גם אם לאחרונה חל שינוי בדפוסי השינה. בנוסף, התרשמתי מהסנכון הרב הקיים בין התאומים בשעות השינה והעירות, בחלקו אתם תרמתם לו ובחלקו "הווית התאומות". ידוע כי תאומים רגישים מאוד זה לזה ומרגישים אחד את צרכי השני עוד מהבטן (אגב, האם הם תאומים זהים?). עם זאת, חשוב כבר מגיל צעיר לאפשר ביטויי נפרדות לצרכים השונים שכן קיימים-ותפקידכם כהורים לזהות אותם עבורם. האמנם-כאשר האחד עייף גם השני עייף באותה מידה? וכאשר האחד מתעורר, גם השני שבע משינה? הנטייה לייחס צרכים זהים/דומים לתאומים ניזונה בשלב זה(גיל חצי שנה) גם מהעובדה שהיכולת שלהם לתקשר את הצרכים השונים שלהם היא מוגבלת, ועליכם חל התפקיד להבחין ב"ניואנסים" הקלים למשל של הקיטור והבכי-האם זה בכי שמבטא רעב/עייפות/בהלה וכו'.. קיים גם מרכיב הנוחות שמגיע מהצורך שלכם, לספק את אותם צרכים באותו זמן (עכשיו כולם אוכלים/ישנים/משחקים) כדי לשרוד את העייפות המרובה...אתגר הנפרדות ילווה אתכם כהורים לתאומים לאורך חייהם, בתחומים שונים ולא רק בשינה.
וספציפית לעניין השינה-
יתכן ומדובר בקפיצה התפתחותית ולכן נדרשות להם פחות שעות שינה ביום/בלילה. העובדה, כי הם נרדמים ומתעוררים כעבור רבע שעה, יכולה להיות קשורה לכך שעצם ההאכלה היא פעולה מרדימה ולכן הם שוקעים בשינה, אך יתכן כי הם עדיין ערניים ולכן מתעוררים כעבור זמן קצר. בנוסף, בהחלט יתכן כי ההרגל שהם רכשו-לא להרדם במיטה אלא על טרמפולינה רוטטת או על הידיים, מתחיל לתת אותותיו. ברגע שהם מתעוררים ומבינים כי הם כבר לא על הידיים אלא במקום אחר מהמקום האחרון בו נרדמו-הם "מתעוררים לגמרי" וצריך לחזור על הטקס שנית(כמה מתיש!).
לכן, קודם כל רצוי לבצע הפרדה ככל שניתן בין שעת ההשכבה לבין ההאכלה, לנסות למשוך אותם (כל אחד לפי יכולתו!) ככל שניתן ערים (הם כבר גדלו מעט ויכולים לעמוד במעט יותר שעות עירות) ולנסות בהמשך להשכיב אותם במיטתם ולאפשר להם להרדם במיטה, בליווי נוכחות שלכם, דיבור שקט, ליטוף וכו'.. יתכן שבעקבות הכנסת השינויים הללו, תזהו קושי גדול יותר של אחד מהם לעומת יכולת הסתגלות טובה יותר של האחר, שיראה לכם כי הוא לא ממש היה זקוק לכל הריטואל(האכלה/ידיים/רטט) ו"קיבל" אותו אולי בעקבות אחיו..
הרבה הצלחה!
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטפלת לתינוק בן 3 חודשיםמיטל21/10/2009
שלום,
הבן הקטן והמקסים שלי בן שלושה חודשים ונכנס למטפלת לפני יומיים.
וביומיים האלה שהוא חוזר הביתה הוא יושן ופתאום קם בהתקף היסטרי של בכי ונרגע אחרי כמה ד' שמרימים אותו יכול להיות שזה בעיה אם המטפלת?
עד עכשיו הוא היה אוכל כמות של 170 מ"ל כל 3 שעות 5 פעמים ביום ואז יושן מבערך 9 בערב עד 8 בבוקר ועכשיו הוא צריך כבר לאכול בסביבות 6 בבוקר לפני שאני לוקחת אותו למטפלת אז זה אומר שאני יצטרך לעלות לו עוד ארוחה בערב כי הוא בטח לא ישן מ6 בערב עד הבוקר? זה יותר מידי אוכל בשבילו? וזה בסדר שיהיה לו אי נוחות אחרי שחוזר מהמטפלת או שזה יעבור?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיטל
אודט בוקאי23/10/2009העברה של תינוק צעיר לידיים של מטפלת היא ללא ספק צעד מעורר חששות, שלא לומר חרדות, אשר מועצמות מעצם העובדה שמדובר ביצור חסר ישע. היתינוק מצד אחד אינו יכול להגן על עצמו ומצד שני אינו יכול לשתף מה עובר עליו.על ההורים מוטלת המשימה הקשה של ניחוש-מה משמעות הבכי של התינוק שלנו. עם זאת, עלינו להזהר מקישור מיידי בין בכי של תינוק לבין "בעיה" או ספציפית "בעיה עם המטפלת". תינוק בן שלושה חודשים מבטא בבכי שלו צרכים כה מרובים-בהלה, כאב, רעב, עייפות, אי נוחות כללית, רצון למגע ועוד.. בשלב זה, הוא מגיב בבהלה לגירויים פנימיים (מגופו) וחיצוניים(מהסביבה הקרובה) רבים, מאחר שטרם למד אותם והתרגל אליהם והם מעוררים בו חרדה טבעית שתלך ותפחת.
הפקדת הטיפול ברך הנולד דורשת נתינת אמון וזה מצב לא ברור מאליו, אלא תהליך שהולך ונבנה בשאיפה, לכיוון טוב. אז איך בכל זאת מתמודדים עם החרדה? ישנם שיבחרו להתקין מצלמה נסתרת, אחרים יערכו ביקורי פתע, ישלחו "תצפיתנים" לגינה בה המטפלת תטייל עם הילד, יתקשרו לאורך היום מספר פעמים ועוד. המחיר לצעדים אלו עלול להיות שלא יתאפשר יצירת קשר המבוסס על אמון. מטפלת שחשה שלא סומכים עליה, בסופו של דבר עלולה לא לתפקד באופן מיטיב מול התינוק עליו היא משגיחה.
עם זאת, כן חשוב לשמור על מידה של פיקוח, למשל, לשאול את המטפלת כאשר התינוק מגיב באופן מבוהל, האם קרה גם אצלה, מה לדעתה יכולה להיות הסיבה-אפילו מתוך מקום שאתם אינכם מנוסים ולה יש ניסיון רב. בכך את מייצרת ציפייה מולה לכך שבהעברת "המשמרת" ממנה אליך, תעדכן אותך בכל אירוע שנראה לה חריג. כמובן, שכרגע היא רק לומדת את דפוסי ההתנהגות של בנך, כך שתתקשה בשלב זה להבחין בהתנהגות שונה מהרגיל. מסר נוסף שמועבר לה (בשאיפה, באופן רגיש ולא מאשים..) הוא שאת ערה להתנהגויות השונות של בנך ולא מקלה ראש והיא תיקח זאת לתשומת לבה.
לסיום, חשוב לתת לתהליך לעשות את שלו ולהמנע מלקפוץ למסקנות נמהרות. לסמוך על האינטואיציה שלכם כהורים, אם לתינוקכם טוב בידיים של המטפלת (במהרה הוא יראה זאת בצורה תקשורתית יותר), אם הוא הולך ומתפתח, ישן ואוכל טוב.
בהצלחה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לך לקחת "למטפלת"?
גלי29/10/2009למה את צריכה לקחת את ילדך למטפלת? תמצאי לך מטפלת שתבוא אליך הביתה! זה יותר טוב לך ויותר טוב לילד וכך גם תוכלי להקליט אותה (ווידיאו או רשם כל במחשב). יהיה לך יותר שליטה על העיניינים ויותר מעקב ( במידה ואת מרגישה צורך לעקוב ולבדוק). אל תהיה תמימה בקטע של המטפלות! תאמיני לי מהניסיון, הן המטפלות פי אלף יותר מנוסות מאיתנו - האמהות הצעירות והחסרות הניסיון. והן המטפלות יודעות טריקים ובכלל לסובב אותנו ההורים הצעירים - על אצבע אחת. היו הרבה דברים מעולם, לא רק בטלוויזיה אצל אחרים. כמעט כל אמא צעירה (כולל אותי) שהביאה מטפלת לילדה, מצאה איזה שהם דברים שלא אהבה בטיפול ע"י המטפלת שלה. (ואני הקלטתי ועקבתי).
אומנם, אולי הבאת התינוק לבית המטפלת זהו עניין כספי (זול יותר), אך אני לא הייתי עושה זאת.
בביתה שלה, המטפלת יכולה לבשל ולנקות או לעשות עבודות בית אחרות, או טיפול בילדים משל עצמה, בזמן שהיא אמורה להקדיש את עצמה לילדך - ואת לא תדעי זאת! גם אם היא גונבת רק כמה דקות זה עדיין הזמן שאת משלמת עליו.
וחוץ מזה, יש אנשים מסוימים שלילדיני קשה יותר להתרגל אליהם ואחרים שקל יותר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות פעוט בעקבות הולדת אחותלאה19/10/2009
שלום,
בני בן 2.3 . נולדה לו אחות לפני שבועיים. נמצא במסגרת גן חדש (היה קודם בגן אחר).
לפני הלידה וגם כיום הכנתי אותו לקראת האחות: הראתי לו תינוקות, אלבום תמונות שלו כשהיה תינוק, אני מסבירה לו שתינוקת בוכה הרבה כי לא יכולה לדבר וכשתגדל תהיה לו חברה, מסבירה לו את ההבדלים בינו לבינה מבחינת היכולות שלו לעומת שלה וכו'...
הוא ילד מאוד מאוד רגיש, תובעני מבחינת תשומת הלב שלו, נבון ולמרות גילו מבין הכל וכל מה שקורה סביבו מרגיש מאוד.
בבית החולים קיבלתי אותו והבאתי לו מתנות בשמי ובשם התינוקות לרגל מעמדו כאח גדול.
עוד לפני הלידה ועד היום החל בהתפרצויות בכי, זורק עצמו על הריצפה, זורק צעצועים ואת המוצץ שלו בהפגנתיות גם בבית וגם בגן וגם בסביבה אחרת.
כמובן שהוא ממשיך לקבל את אותה תשומת לב וכשחוזר מהגן משתדלת לסיים את ההנקה ולתת לו חצי שעה יחס ומשחק וכמובן שההתנהגות שלו לא מפתיעה אותי.
שאלתי איך אני אמורה להתמודד עם זה? מה לעשות כשמשליך עצמו, בוכה וזורק דברים? האם אני אמורה להמשיך בדרך שלי מבחינת הצבת גבולות וענישה כפי שנהגתי קודם, או שעכשיו להיות איתו יותר רכה, להבליג ולתת לו להתנהג כמו שרוצה?
עד היום ועדיין כשהתנהג בצורה לא הולמת היה מקבל עונש - סגור בחדר למספר דקות ואח"כ הייתי מוציאה אותו ומסבירה לו למה היה בעונש והשיטה הזו עובדת אצלנו. האם להמשיך לנהוג כך או שלוותר? אני מרגישה שלא נכון לוותר לו אם מתנהג בצורה לא הולמת, למשל, התנהגויות שמסכנות אותו מבחינה בטיחותית או בכלל כל התנהגות שאינה מקובלת עלינו וכן להמשיך באותו אופן כפי שנהגנו עד היום - האם זה נכון? איך להתמודד עם כל ההתנהגות שתוארה?
תודה
לאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות פעוט בעקבות הולדת אחות
מיכל דביר קורן19/10/2009שלום לאה,
ראשית ברכות להולדת בתך! הצטרפות תינוקת למשפחה בוודאי מעוררת שמחה והתרגשות רבה, אך בו בעת חששות ודאגה לתגובות בנך, ולמידת היכולת להיענות לשניהם יחדיו.
אני חושבת שהתכוננת ככול הניתן וניסית להקל עליו בכל האמצעים האפשריים, אבל האמת היא שאימא פחות פנויה, התינוקת בנתיים בוכה וזקוקה לך ושהוא מגיב בהתפרצויות בכי. אני מניחה שעיקר הזעם שלו הוא על תשומת הלב שנגזלה, ועל שינוי מוקד ההתייחסות של הבית, אבל בו-בעת חשוב לזכור שהתפרצויות בכי וכעס הן חלק בלתי נפרד מהשלב ההתפתחותי בו שרוי, וזה בלי כל קשר ללידה.
אני חושבת שכל שיטת תגובה שעמדה לרשותך בעבר תוכל לסייע גם היום, אך חשוב ללוות את העניין גם בהתייחסות הרגשית - "אתה כועס עכשיו כי אימא מניקה ולא יכולה לבוא לראות", "אתה היית רוצה גם לישון ליד אימא" וכדומה. אני לא חושבת שצריך לוותר לו על דברים שעושה, אבל חשוב שלא להיכנס איתו לעימותים רבים מידיי, ומכיוון שתדירות ההתפרצויות גדלה, הרי שיהיו דברים עליהם תצטרכי להבליג...החשוב מכל הוא לא לאפשר לו לפגוע בתינוקת.
אני ממליצה לך לנסות לגייס את מירב העזרה שאת יכולה כדי שאחרים יהיו עם התינוקת ואת תוכלי להתפנות אליו, הרי בשלב זה אין לה כל העדפה לגבי מי מרגיע ומנחם אותה ועבורך חשוב זמן משמעותי איתו, כעת יותר מתמיד.
וגם, את מוזמנת לקרוא דיונים קודמים שלנו בפורום המתייחסים להצטרפות של תינוק למשפחה.
בהצלחה ומזל טוב,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמתקשה להרדםרעות18/10/2009
יש לנו בן בן 2.9. כבר תקופה של כמה שבועות שהוא מתקשה להרדם בלילה. אנחנו משתדלים להשכיב אותו בסביבות 20:00 אבל לוקח לו הרבה זמן להרדם ואח"כ הוא מתקשה לקום בבוקר. לאחרונה הוא לא רוצה בכלל ללכת לישון ורוצה שנשב איתו אבל עדיין לוקח לו הרבה זמן להרדם.
אנחנו מאמינים שזה קשור לשלב שהוא עובר בגדילה (גם מקלחת הוא מסרב למרות שהוא לא בוכה שם, אין לו בעיה ספציפית עם מקלחת) אך עדיין איך אפשר להתגבר על זה כל ערב מחדש? איך אפשר לגרום לו ללכת לישון בזמן? האם זה קשור לזה שהוא ישן בגנון שעה וחצי בצהריים?
ועוד דבר-הוא הולך לישון במיטה שלנו, כמובן שזה לא אידיאלי אבל בגלל שהוא עם אחותו הקטנה בחדר שהולכת לישון הרבה לפניו וההליכה שלו לישון מלווה בהרבה רעש אין לנו ברירה.
איך מתגברים גם על העניין הזה???
תודה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי הירדמות
מיכל דביר קורן19/10/2009שלום רעות,
הרגלי הירדמות ושינה נוטים להשתנות כתוצאה משינויים בסדר היום וכתגובה לאירועים אחרים שילדים עוברים. לא ציינת ממתי החל להירדם במיטה שלכם (האם אתם מעבירים אותו ישן למיטתו?), או האם השינוי בהרגלי קשר או סמוך למעבר למסגרת חינוכית שונה, אבל כל אלה עשויים להשפיע. הבט מרכזי נוסף הוא מה הוא עושה, ועם מי נמצא, בשעות אחר הצהריים: ישנם ילדים שמנסים להשלים בתהליך ההירדמות הממוש שלהם את הזמן החסר עם ההורים, למשל הורים שעובדים שעות ארוכות ולא מספיקים להתפנות לילדים בשעות העירות. בגילו הוא עדיין זקוק לשינה של כ 10 שעות לערך, וגם למנוחת צהרים, ועל כן חשובה ההשכבה המוקדמת שאתם מנסים לסגל לו.
אומנם הרגלי שינה חשובים וחיוניים מגיל צעיר, אבל נדמה לי שכדי להחזיר את בנכם למסגרת הירדמות, כדאי דווקא שהוא ירדם במיטתו ובחדרו, ואולי את אחותו הצעירה (בת כמה היא?) להרדים במקום אחר בנתיים. חשוב מאוד טקס ההשכבה הכולל ארוחת ערב-אמבטיה-סיפור וכדומה, באווירה רגועה ונינוחה. כשהוא יצליח לרכוש הרגלים, גם היא תוכל לחזור ולהירדם במיטתה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה הדגשים בעקבות תשובתך
רעות20/10/2009כמו שכתבת יכול להיות שהוא מחפש את חברת אביו בערב כי הוא חוזר מאוחר אבל גם כשאני משכיבה אותו כשהוא עדיין לא חוזר קשה לו להרדם. וכן, הוא נשאר במסגרת שהיה בא שנה שעברה (חלק מהילדים חדשים אך הוא הכיר אותם עוד קודם).
בהרדמה במיטה שלנו אנחנו משתמשים במשברים קשים, מעבירים אותו מיד כשנרדם כשהוא ישן. האם זה לא טוב? אז מה צריך לעשות, להעיר אותו?
לגבי אחותו-היא בת 10 חודשים, אני חושבת שכבר בגיל הזה צריך את הסדר יום שהזכרת במיוחד אחרי התהליך הקשה שעברנו איתה (כתבתי לך על כך לפני כ-7 חודשים), אני לא רוצה להרוס לה את מה שהשגנו (בקיצור-נרדמה רק בהנקה וגם אז התעוררה כשהונחה וקמה בלילה לאכול כל שעתיים).
לגבי 10 שעות השינה שהזכרת, אנחנו מעירים אותו בין 7:30 ל-8 בבוקר והוא עוד מתקשה לקום אז אני לא מוצאת את הבעיה.
האם את חושבת שבכל זאת זה איזשהו שינוי שהוא או אנחנו עברנו (למרו תשאני לא יכולה להצביע על משהו)?
תודה על תשובותייך וזמנך!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרעות,
מיכל דביר קורן26/10/2009העובדה שציינת כי לבנך קשה להירדם עד שאביו חוזר הבייתה אכן עשויה לשקף את חסרונו של האב עבורו בשעות העירות - הביטחון והשלווה מושגים רק כאשר כולם נמצאים חזרה בבית, רק אז אפשר "לסיים את היום" ולהירדם. זה מושפע כמובן גם מאווירת שעות הערב ומהחוויות של אותו היום.
מבחינת ההירדמות עם אחותו, פערי הגילאים ביניהם כיום יכולים לאפשר השכבה משותפת, אם "תמשכי" אותה עוד קצת, תוכלו להשכיב את שניהם יחד אחרי טקס שכולל ארוחת ערב, אמבטיה וסיפור עבור שניהם, במיחד עם רק אחד מכם נמצא בבית. כאשר שניכם נמצאים ניתן ליצור זמן התרגעות נפרד לכל אחד (ולהתחלף בניכם כדי לא ליצור 'זוגות' קבועים), ואת הכניסה למיטה לייצור יחד, כיבוי אורות משותף.
עבור שניהם חשובה ההירדמות במיטתם, ללא "העברות" : זה נותן ביטחון ומאפשר רכישה והתבססות של היכולת לשוב ולהירדם באופן עצמאי גם במהלך הלילה.
משמח אותי לשמוע שיש לנו קוראים חוזרים לפורום....!
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר יום של התינוקנטלי18/10/2009
אני אמא לתינוקת בת כמעט חודשיים. אומנם כבר אין את הבלאגן של שבועות הראשונים אבל עדיין קשה להגיד שיש סדר יום. האם אני אמורה לעשות משהו כדי שיהיה סדר יום?
התינוקת הולכת לישון בסביבות 12 בלילה, ישנה 5 שעות רצוף ומאז מתחיל החוסר סדר, אוכלת כמויות משתנות בהפרשי זמן משתנים, (חלב שאוב מבקבוק ותמ"ל רק לפני השינה), ישנה פה ושם חצי שעה, לרוב השינה שלה זה במנשא (ואז היא יכולה לישון שעות).
השאלה האם יש דרך להתערב? או שפשוט לזרום ולהשאיר את זה ככה? מתי יש טעם להכניס סדר ואיך עושים זאת? לפעמים היא עייפה ורוצה לישון ב 10:00 בערב ולפעמים קשה להרדימה ב 12:00 בלילה...
האם אתן ממליצות על "הלוחשת לתינוקות"? הבנתי שיש לה שיטות לסדר יום של אוכל-שינה-פעילות, האם זה עובד?
ועוד שאלה, אני מרגישה שאני לא יודעת מה לעשות איתה בשעות הערות שלה... נראה שהיא משתעממת מהר ומתחילה להיות באי שקט. לפעמים נראה לי שאין לה מספיק גירויים כי כל פעם שהיא באי שקט אני מכניסה אותה למנשא ואז היא רגועה ובד"כ נרדמת.
יכולה להיות שהיא נמצאת יותר מדי זמן במנשא?
תודה מראש וסליחה על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר יומו של התינוק
מיכל דביר קורן19/10/2009שלום לריסה,
ציינת שאומנם ה"באלאגן" מאחורייך, אבל זה לכשעצמו הישג גדול! אם את כבר מרגישה שינוי בדפוסים שלה, הרי שכנראה התברכת בתינוקת בעלת מזג כללי נוח, עם יכולת הסתגלות סבירה לעולם וזהו יתרון גדול בראשית חייה ובראשית הקשר ביניכן, ולראייה כבר שנת הלילה הדיי-ממושכת שהצלחתן להשיג.
אבל כמובן שישנם לבטים והיסוסים רבים הקשורים לגידול של תינוקת קטנטנה.... השאלה האם עלייך לייצור סדר יום תלויה במידה רבה בך, בציפיות ובתוכניות שלך. ישנן אימהות שמעדיפות להסתגל אל התינוק כלומר, לא להתערב בכלל, לאפשר לו לאכול ולישון כרצונו, ובין לבין לשחק איתו. אימהות אלה - כפי שכתבת "לזרום", בעצם מתאימות את עצמן לתינוק (למשל, הנקה רצופה כל הלילה אם התינוק רוצה זאת). בקצה השני ישנן אימהות שמצפות שהתינוק יסתגל אליהן, שהזמנים של האכילה והשינה יתאימו לסדר היום שלהן (למשל, האכלה קבועה בכל 4 שעות, בין אם התעורר הרבה קודם או לא).
אז איפה ה'אמת'?? כמובן שאיפה שהוא באמצע.... בראשית חייו של התינוק מאוד חשוב להיענות לצרכים שלו ולהתאים את סדר היום לצרכיו. מאידך, חשוב ליצור מסגרת שתאפשר 'חיים' גם לאימא, עם זמני מנוחה הגיוניים עבור עצמה. זה כמובן גם תלוי גם בתוכניות העתידיות שלך : האם את צפויה לחזור לעבודה בתום 14 שבועות, האם אחרים צפויים לטפל בבתך, האם תשלוב במסגרת גנית וכדומה.
לגבי 'הלוחשת לתינוקות' - אני מוצאת שזהו ספר הדרכה שאימהות צעירות רבות בראשית דרכן מתחברות אליו מאוד ומוצאות בו עזרה ונחמה, אך כמובן - לא כולן....היא אכן מציעה מסגרת זמנים של אכילה-פעילות-שינה (להתעורר לאכילה ולא להירדם תוך כדי אוכל!), והמרכיב החשוב ביותר הוא שהיא לוקחת בחשבון את זמן המנוחה הנחוץ לאימא......
מבחינת פעילות, תינוקת בגילה לא זקוקה להרבה גירויים ולא כדאי להעמיס חפצים סביבה. מספר מועט של צעצועים על מזרן פעילות יעשה את העבודה, ובעיקר חשובה האינטראקציה איתך - קולות, שירים ופרצופים בטווח הראייה שלה (ולא טלוויזיה!!!). המנשא משמש הרבה תינוקות להתרגעות, אבל כמובן שעדיפה שינה בעריסה/מיטה המיועדת לכך, וחשובה מאוד השכיבה על הבטן.
ומעל הכל, אני מציעה לך לחפש קבוצת אימהות באיזור מגורייך: נסי לבדוק היכן יש חוג לאימהות ותינוקות אליו תוכלי להצטרף, זה לא משנה מהו החוג כי התרומה המשמעותית בשלב זה היא עבורך - עצם המפגש עם האימהות. לבתך זה ממש לא משנה אם זה יהיה בייבי יוגה שחיית תינוקות, מוזיקה או התעמלות, אבל את תוכלי לפגוש על בסיס קבוע אימהות נוספות בשלב המורכב הזה, וזוהי תמיכה חשובה מאוד. במקומות רבים ישנם גם "מעגלי אימהות" למפגש של שיחה ופעילות משותפת עם התינוקות וזה מאוד עוזר בשלבים אלו.
בהצלחה ובהנאה רבה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה רק את אמאדנה18/10/2009
בתי בת שנתיים ורבע , בת יחידה כרגע,נמצאת עדיין בבית עם מטפלת ומאוד קשורה אליה .
בתחילת השנה הכנסתי אותה לגנון אך הוצאתי אותה לאחר 4 ימים כיוון שלא אהבתי את התנהלות הצוות . היא הספיקה להשאר בלעדי בגן מקסימום 3 שעות אך הפרידה בבוקר הייתה מלווה בבכי של כמה דקות .לאחר מכן החזרתי אותה למטפלת ואני מחפשת לה מסגרת חדשה .
פחות או יותר מאז הכניסה (וההוצאה ) לגן יש לי תחושה שהיא נצמדת אלי יותר מהרגיל והדבר הבולט ביותר הוא שהיא רוצה שרק אני ארדים אותה בלילה לאחר שהייתה רגילה שאבא הוא זה שלרוב מרדים ,(יש בינהם קשר טוב מאוד והוא מעורב בגידולה מאוד).
כשאבא רוצה להחליף לה חיתול היא מתחילה לבכות ולבקש את אמא או בכלל שעושים משהו שלא מוצא חן בעיניה , כמו למשל לסבן אותה במקלחת , היא מתחילה לצעוק שרוצה את אמא ..
אציין שבעלי מאוד עדין איתה ולא מתעקש איתה על דברים שאינם עקרוניים ( כך גם אני נוהגת )והיא מאוד נהנית בחברתו .
השאלה היא האם זו לדעתך תקופה שתחלוף ? האם להתעקש שגם בעלי ירדים אותה מדי פעם למרות מחאותיה ? לאחרונה גם לי היא עושה בעיות בשעת ההשכבה ואומרת שהיא לא רוצה לישון בכל פעם בתירוץ אחר (רעבה , צמאה , רוצה סיפור ) ושעת ההשכבה מתארכת ...
היא עדיין ישנה בחדרינו במיטת תינוק ואני שוקלת להעבירה לחדש אחר .
איך לדעתך לבצע את המעבר על מנת שיהיה הכי קל ונעים עבורה ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורה מועדף יותר
מיכל דביר קורן19/10/2009שלום דנה,
מהתיאור שלך עולה תמונה המשקפת מעורבות רבה של שניכם בגידול בתך ועל כן אני מניחה שההעדפה שלה אותך בימים אלה לא בהכרח נובעת מצורך בהיצמדות ובקרבה אלא דווקא מצורך בשליטה. בתך מנסה להחליט בעצמה, לבחור ולקבוע, והיא בודקת עד כמה "העולם" - כלומר אתם - נענים לה. זה קצת כמו לבדוק גבולות: היא מוודאה שהיא יכולה להשיע על ההתרחשויות. לפיכך אני לא בטוחה שהגורם העיקרי לדורשנות הזו היא הכניסה לגן, אלא דווקא הגיל....
אני מציעה להגיב למקרים האלה לא ב"החלפה" של אבא שלה, אלא דווקא בהצטרפות אליו, כלומר אם הוא שמקלח אותה והיא דורשת שאת תבואי, אל תמלאי את מקומו, אלא הצטרפי אליהם והביעי את תמיכתך בו בנוכחותך - "איזה כיף - אבא מקלח אותך עכשיו!" או "את עושה כיף חיים עם אבא במים?!" וכדומה. אתם יכולים גם ליידע אותה מי עומד להיות איתה ("הערב אבא ישכיב אותך") ולהתייחס אל זה בפשטות כאל נתון, גם אם את עסוקה או אינך נמצאת.
ולגבי המעבר למיטה: האם מדובר רק במעבר לחדר אחר או גם במעבר למיטת נוער? האם החדר המיועד מוכר לה והיא רגילה לשהות בו או לשחק בו? האם מתוכנן גם שינוי בהרגלי ההשכבה? האם היא עדיין נעזרת בהרגלי הירדמות ינקותיים (על הידיים, בקבוק וכו')? ככלל, כדאי ליצור שינוי בהדרגה ולאפשר הסתגלות לאורך מספר ימים עד להכנסת השינוי הבא. למשל, להעביר את המיטה הנוכחית לחדר החדש ורק לאחר מכן להחליף גם את המיטה. אפשר להתחיל משנת צהריים ורק אחר כך לעבור גם לשנת לילה. חשוב שלא לעשות שינויים בהעדרה (כלומר לא להחליף את המיטה כשהיא איננה), וכמובן ליידע אותה לקראת השינוי ולהכין אותה לכך במידת האפשר.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
דנה20/10/2009הי מיכל ,
תודה רבה על תגובתך , אנו באמת מרגישים שהיא רוצה לנהל את הבית לאחרונה ..
לגבי הרצון שרק אני אשכיב אותה , ניסינו כמה פעמים לתת לאבא להשכיב אותה אך היא ישר מגיבה בצרחות ורוצה שאבוא - האם במצב כזה להמשיך להתעקש או שבאמת עלי לבוא ולהענות לה ?
דרך אגב, בסופי שבוע , אביה משכיב אותה לישון בצהריים ובד"כ היא מסכימה.
לגבי המעבר לחדר משלה :
היא כרגע ישנה בחדר שלנו במיטת תינוק, נרדמת תמיד במיטתה עם מוצץ ואני שוכבת לצדה (במיטה שלנו ) עד שנרדמת . היא עדיין יונקת ולפעמים מתעוררת בלילה ואני מניקה אותה ומחזירה למיטתה .
החדר שאליו אני חושבת להעבירה הוא חדר שנמצא מול חדרינו והיא נוהגת לבלות בו לעיתים קרובות( זה החדר בו אנו מלבישים אותה לאחר המקלחת - מאז שנולדה ) .
יש ברשותינו מיטת מעבר ואני באמת מתלבטת האם להעבירה למיטת מעבר בחדרינו ואח"כ להעביר לחדר משלה ? אם היא לא תסכים למעבר , האם להתעקש או לסגת אחורה ולהחזירה לחדרינו ?
אין לי כוונה לבצע שינויים בהרגלי ההרדמות אלא רק להעבירה לחדר אחר .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנה,
מיכל דביר קורן26/10/2009אני מניחה שהיכולת להיענות לדרישתה שאת תשכיבי אותה למרות שאבא כבר התחיל בתהליך, קשורה במידה רבה לרצונה לשלוט בסיטואציה, אבל אתם צריכים להסכים ביניכם מראש מה עומד לקרות כדי לא להשאיר לה 'מרווח' לתמררון ביניכם: זה מבלבל עבור כולם ויוצר 'קואליציות' בבית. עבור יצירת המקום הבטוח' של אבא, לא נכון יהיה שאת תבואי "להציל" את בתך בכל פעם שהיא דורשת שינוי, זה יוצר מסר כאילו אבא עושה זאת לא מספיק טוב ואת זה הפתרון. סמכותו כך נפגעת והיא לא לומדת להיות ולהתרגע בנוכחותו. נסו לקבוע מראש מי מבניכם משכיב, או אפילו תנו לה לבחור מראש, ואז "אין שינויים". אולי אם תחוש מראש שיש לה בחירה בעיניין (עד כמה שניתן), תוכל לבחור ביתר-קלות מבין שניכם. אפשר לחלק גם את האחריות לסירוגין וכך להגדיר לה את זה: "היום אבא מקלח ואימא משכיבה ומחר מחליפים".
ולגבי המיטה: הרעיון הוא ליצור שינוי הדרגתי כדי שייאפשר לה הסתגלות וכך לנסות להימנע מנסיגה חזרה. אם החלטתם שהגיע הזמן לצאת מחדרכם (ואכן הגיע הזמן.....), הרי שכדאי להעביר לשם תחילה את מיטת התינוק שלה ובהמשך, לאחר זמן מה שמתרגלת אל חדרה החדש להעבירה למיטה גדולה יותר. זה נראה לי "נכון" יותר מבחינת הרצף ההתפתחותי - עליה להתרגל לישון בריחוק מכם, ובהמשך תתאפשר לה גם חופשיות בתנועה ותוכל לבוא אליכם אם מאוד תתגעגע (וכך גם תגדירו זאת).
אגב, מעניין לציין כי הרבה ילדים שהועברו ל'מיטות מעבר' מהססים זמן רב בירידה עצמאית מהן: הם ממתינים שיבואו להוציאם כאילו היו עדיין בתוך לול.....
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליטה בגן חדש והולדת אחותיג17/10/2009
שלום!
בתחילת אוקטובר עברנו לעיר אחרת, ובני הבכור בן 3.3 התחיל קליטה בגן עיריה חדש. ב-11.10 ילדתי תינוקת (שבועיים לפני תל"מ).
בני ילד מאד נבון, לדברי הגננת בגן פרטי קודם - התפתחותו השכלית כבן 4 לפחות (לדבריה ב-6 שנים שקיים הגן רק הוא וילד נוסף אחד היו מפותחים שכלית באופן יוצא דופן).
הילד נמצא בגן מגיל 1.3 שנים, בגן קודם (שהיה מצויין ושבסוף היום הוא לא רצה ללכת הביתה) בסביבות גיל שנתיים היה בוכה בבוקר ולא רצה שאני אלך. אז הסברתי לו שלאמא בעבודה יש דוד מנהל שיכול לפטר אותה אם תאחר, ואז לא יהיה לנו כסף לקנות אוכל ולא יהיה איפה לגור, אז נצטרך לישון ברחוב ולאכול דשא. מאז הוא מסכים להיכנס לגן בהבנה.
כרגע אני בחופשת לידה. הילד שאל מספר פעמים מתי אני חוזרת לעבודה. וההתלבטות שלי מה להגיד לו?
שכן אם ידע שאני בבית עם תינוקת - יבקש להישאר איתי. מצד שני אם אגיד שתינוקת בגן לתינוקות - זה גם שקר וגם שלא ידאג לה כי הוא קיבל אותה מאד יפה בינתיים.
בינתיים אמרתי שהולכים לבי"ח בבוקר שרופא יבדוק שהיא בריאה (זאת האמת - בדיקת צהבת ילודים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התסגלות לתינוקת חדשה בבית
מיכל דביר קורן19/10/2009שלום יג,
ילדים נבונים שואלים לא פעם שאלות ולא מסתפקים בתשובות שגרתיות. זה גורם להורים להיות מאוד יצירתיים בהסבר ולנסות להרגיע את הילדים, ואולי גם את עצמם... מהתיאור שלך לגבי ההסברים שאת מעניקה לבנך אני מבינה שחשוב לך לתאר לו את המצב עד כמה שאת יכולה, ולהעניק לו הסבר שירגיע אותו, אבל ניסית לשמור עליו מעימות עם המציאות כפי שהיא עד כדי שקצת יצרת לעצמך, ולו, מלכודת.... הסיבה שאת הלכת לעבודה בשעתו אינה רק כדי לא לישון ברחוב ולאכול דשא, אלא גם כדי להיות בחברה של אנשים מבוגרים, לעשות משהו משמעותי שיספק אותך ולהרגיש שאת "עוד" דברים חוץ מאימא. ההסבר הזה אולי איפשר לו להיפרד ממך בגן (כי אין ברירה - הוא כמובן לא רוצה לאכול דשא), אבל לא השקיט את המצוקה שלו לגבי הפרידה ממך, ואולי אף יצר חששות אחרים....
וכעת התמונה חוזרת על עצמה: ללכת לבדיקת צהבת אין ברירה אז חייבים, אבל מה לגבי היום בו סתם תהיי בבית עם התינוקת כדי לנוח או תצאי איתה לפארק ואפילו (חלילה!) תהני מהשהות איתה?!
נשמע לי שאת אומרת לו את האמת, אבל רק את האמת שנוח להשמיע, ולא את התמונה עצמה, למרות שהיא, לטווח הארוך, הרבה יותר פשוטה להתמודדות: אימא לא הולכת לעבודה עכשיו כי יש לה תינוקת קטנה לטפל בה, וגם כשאתה היית קטנטן אימא נשארה איתך בבית, עד שכבר יכולת ללכת ולדבר ולהנות עם הילדים בגן.
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו העוסקים בהתמודדות עם תינוק חדש במשפחה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבל שלא עונים פה!לירון16/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
הנה, עונים (-:
בשמת אהרונסון18/10/2009עונים לשואלים. מה שאלתך?
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "על הידיים" ובטחון עצמיאביטל צוקרמן15/10/2009
שלום רב!
שמי אביטל ויש לי בת מתוקה בת שנה ושבעה חודשים. אבל היא עדיין לא ממש הולכת וזה מדאיג אותי אולי אני טועה במשהו. היא נעמדת ויכולה לעמוד בלי יציב בלי להחזיק וכבר ראיתי אותה מס' פעמים עושה צעדים לבד והולכת. אבל זה היה רק כשהתיישבנו במיוחד והיא הלכה בין שני אנשים מאחד לאחד. בבית ובחוץ וכן במעון היא אינה מוכנה ללכת לבד אלא אם כן נותנים לה יד ובנוסף כמעט כל אחה"צ כשאני איתה בגינה או בבית היא רוצה על הידיים ולא תמיד מוכנה ללכת עם יד. מה עלי לעשות? כל הילדים בגילה ואלו שקטנים ממנה כבר הולכים לבד ועם נעליים ורק היא לא? אני ממש דואגת. אני חושבת שיכול שזה קשור לבטחון העצמי שלה כי כבר ראיתי הולכת ואני יודעת שיש לה את היכולת אבל היא פשוט לא מוכנה ללכת לבד וממשיכה לזחול כשאני קוראת לה לבוא. היא גם כל הזמן רוצה על הידיים...
יש משהו שאני יכולה לעשות?
מחכה לתשובתכן...
אביטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה בגיל שנה ו-7
בשמת אהרונסון18/10/2009שלום אביטל,
לא ציינת ממתי הבחנת אצלה בהליכה עצמאית- 3 חודשים? שבוע?
התיאור שנתת מאפיין תחילה של הליכה עצמאית: יכולת עמידה ללא תמיכה , הליכה בין שני אנשים וחוסר ביטחון נלווה. לפיכך נשמע שבגילה היא בטווח הנמוך של הנורמה , אם לא מעט מאחרת בהליכה. יתכן שקיימת חולשה מוטורית מסויימת, ועל כן חוסר הביטחון. אני ממליצה לך להתיעץ עם פיזיותרפיסט/ית לגבי המצופה מגילה וכן לגבי הדרכים בהן ניתן לעודד אותה ולחזק אותה.
שיהיה בהצלחה רבה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
