מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בכי אצל זריםדניאל14/10/2010
ביתי בת 4 וחצי חודשים,כבר מגיל שלושה חודשים היא מסרבת שאנשים אחרים יחזיקו אותה,היא רוצה רק אותי או את בעלי, כל פעם שהיא בידים אחרות היא צורחת עד שאני לוקחת אותה,חשוב לי לציין שבמשך הזמן הזה היא היתה לרוב איתי ולא אצל מטפלת רק בעוד כמה ימים אני חוזרת לעבודה והיא הולכת למטפלת.אנחנו גרים קצת רחוק ממשפחתינו אז בעצם חוץ מאיתנו אין לה דמות קבועה.
איך לגרום לה לתת בטחון בעוד אנשים ולא לבכות אצל אחרים?
זה לא מוקדם מידי לגילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי אצל זרים - תגובה
פנינה ליבר15/10/2010את הגדרת נכון את התופעה שמוכרת בהתפתחות של ילדים.בערך מגיל שלושה חודשים, לפעמים קצת לפני ולפעמים אחרי, הילד מפתח מה שנקרא בספרות "קביעות אוביקט" כלומר הוא מזהה מי הם הדמויות הקבועות שבהם הוא בוטח, הוא מחייך אל דמות אחת ומחמיר פנים כשפוגש דמות שאינה מוכרת. לפעמים בהתנהגותו גורם עלבון למי שמתקרב אליו, זו יכולה להיות סבתא דודה וכל אחד אחר שמאוד רוצה בחיוך ומקבל בכי. ההתנהלות נורמלית לחלוטין והיא לארו דוקא קשורה רק בדמויות, זה יכול להיות ערנות לשינוי בחדר, במיטה, שעד כה הילד לא הפגין שהוא בכלל מתיחס לזה. מאחר ואת יוצאת לעבודה בקרוב צריך שהדמות שתטפל בה תתידד איתה כשאת בסביבה. מה שנקרא לעשות "חפיפה" . הילדה תכיר את המטפלת ולאט לאט תבטח בה ותעבור אליה לטיפול היום יומי כשאת בעבודה.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת ביהסרוני14/10/2010
שלום לך בני עולה לכיתה א שנה הבאה הוא ילד מאד חכם סקרן אוהב "ללמוד" בגן ועוד. ליד ביתי יש ביס שעושה רושם שמאד מעודד השגים. מהשיחה שנהלתי עם המנהלת היא דיברה רק על- "אנחנו מחזקים את החלשים ואת החזקים מעשירים" "אנחנו מנסים לחזק את התחומים בהם הילד חלש"-לשאוף שיהי טוב בכל התחומים(לדעתי חשוב לחזק את מה שהילד טוב בו ומה שהווא חלש לנסות לשפר עד כמה שניתן) כלומר היא לא דברה בכלל על מה שביהס עושה כדי -למנוע אלימות, מה שנעשה מבחינה חברתית. כששאלתי אותה על הפן הרגשי היא אמרה לי שלמחנכת יש שעתיים בשבוע בגלל האופק החדש ויש יועצת. ציפיתי שתאמר שהמחנכת קודם דואגת שהילד ירגיש טוב בביהס ולא רואה אותא רק כתלמיד-אבל זה לא נאמר.
יצאתי בהרגשה שמדובר "בית חרושת לציונים."
מה דעתך האם אני בקורתית מידי מישום שאני מצפה שיגלו יותר יחס לילדים שרק הגייעו מהגן ושלא יתיחסו אליהם כמו למכונות? יש י אפשרות לשלוח ואתו לביס יותר קטן פחות לוחץ וקשוב מבחינה רגשית מה דעתך עדיף? בהתחשב בעובדה שילד ובמיוחד ילד חכם לומד בכל מקום בו הוא מרגיש טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת ביהס - תגובה
פנינה ליבר15/10/2010קשה לבחור בית ספר שיענה על כל מה שאנחנו ההורים חפצים בו. יחד עם זה עושה רושם שאת ממש לא התרשמת שבמקום הזה יהיה לבנך טוב. אם תחושתך שמדובר בבית חרשת לציונים ואין התיחסות גם לפן הרגשי, אז תבחרי אולי מסגרת אחרת, לא לפני שאת לוקחת בחשבון מחיר חברתי, אם כל ילדים בשכונה הולכים לאותה מסגרת ועוד גורמים נוספים. אם תחושתך לא טובה את עלולה להקרין את זה לבנך ויצא שכרך ושכרו בהפסדך.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי השכבת תינוקות על מזרוניםמאיה14/10/2010
שלום,
במהלך חיפושי אחרי מטפלת לביתי בת החודש וחצי גיליתי שהרבה מהמטפלות משכיבות את הפעוטות על מזרון ולא בלול או עריסה
שאלתי האם תקין ? או מומלץ?
לדעתי מקומם של תינוקות רכים הוא בלול או או עריסה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי השכבת תינוקות על מזרונים - תגובה
פנינה ליבר15/10/2010בדרך כלל תינוקות ישנים בלול ובעריסה, כך לפחות התרגלנו. יחד עם זה אם הסביבה מוגנת ובטוחה, חמה ונעימה, אני לא רואה סיבה למה לא להשכיב במזרון. אבל החשוב ביותר שאת תרגישי בטוחה שהמקום שאת "מפקידה את ביתך, שמור ומוגן במיוחד שהיא רק בת חודש וחצי שאינה יכולה לשמור על עצמה וסקוקה לסביבה המגינה.
פנינה ליבר
פסיכולוגית התפתחותית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.5 אם אצבעות בפה..ליאור11/10/2010
שלום, בני בן 3.5 מכניס אצבעות לפה כמעט בכל הזדמנות, לפעמים מוצץ קצת אצבע ולפעמים סתם מכניס כמה אצבעות לפה, ניסיתי להבין אם זה מתוך שיעמום אבל זה יכול להיות תוך כדי משחק, צפייה בטלויזיה וכמה פעמים אפילו תוך כדי אכילה! הערתי לו על כך כמה פעמים ושמתי לב שזה רק מחמיר את זה , חשבתי שאולי זה סימן כלשהו לחוסר בטחון כיוון שהתחיל גן חדש, חשוב לציין שעדיין לוקח מוצץ לפני השינה או כשעייף ויש לו אח קטן בן שנה וחצי שלא לוקח מוצץ או אצבע. איך להתייחס לעניין וממה זה נובע? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה עדיין לתגובה..
ליאור05/11/2010.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 3.5 אם אצבעות בפה.. - תגובה
פנינה ליבר08/11/2010שלום
את מצינת שבנך התחיל גן חדש שזה בהחלט יכול להשפיע, אך לא ברור אם גם קודם הוא הכניס אצבע לפה באותו אופן. בכל מקרה אני מציעה לנהוג בשתי דרכים בו זמנית, האחת להתעלם מהכנסת האצבעות לפה באופן מילולי, אך בו זמנית לתת לו משהו שיעסיק את אצבעותיו. ושוב אני מדגישה התהליך הוא ללא מילים , ללא הסברים וללא הטפת מוסר, גם לא אתה גדול, תראה את אחיך שאינו צריך מוצץ וכו. לילדך מותר עדין למצוץ, אצבע או מוצףץ וכדי לכוון אותו לזמנים של עיפות או לפני שינה.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על שינוייםשאלה11/10/2010
איך מלמדים ילד לקבל שינויים ביתר קלות ?
אני עם ילדה בת שנה + שלא מסתגלת לגן בקלות ורציתי לדעת אולי יש ילדים שמתרגלים יותר מהר לשינויים
האם הרגלים וסדר יום קבוע מאוד (שינה, אוכל, פעילות) לא מאפשר לילד לקבל שינויי מאוחר יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על שינויים - תגובה
ליליה טאוויל טפלר17/10/2010הרגלים וסדר יום קבוע מאפשרים לילד להסתגל לשיגרת יומו, סדר היום המובנה מאפשר לו לצפות למה שהולך להיות. את יכולה במילים פשוטות לספר לביתך מראש את העתיד להיות בשעות הקרובות, את רצף האירועים ולחזור על כך מידי יום על מנת שתפנים את הרצף, ותוכל לקבל אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בתאבון של תינוק בן 4 חודשיםחייה11/10/2010
שלום רב,
אני אמא לתינוק בין ארבע חודשים, ובחודש האחרון הוא פשוט ירד בהרגלי האכילה שלו באופן דרסטי במקום 120 מ"ל הוא אוכל רק 60 מ"ל ואז מקיא את הפיטמה החוצה.
יש לציין שבעקבות כך התחלתי לתת לו בקבוק והוא גם בו לא מעונין.
האם הדבר אמור להדאיג אותי או שאני צריכה להתנהג עימו כרגיל. יש לציין שהוא מקבל מטרנה מהדרין. היינו איתו בבית החולים שם עשו לו את כל הבדיקות וראו ב"ה שהכול בסדר.
לא הוא לא רוצה לאכול? אני ממש מודאגת. והאם אפשר לתת בגיל כזה דייסה שתעזור לו להשמין.
אודה לתשבות,
בברכה,
אמא מודאגת,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בתאבון של תינוק בן 4 חודשים - תגובה
ליליה טאוויל טפלר17/10/2010חשוב שתמשיכו במעקב רפואי,כולל מעקב גדילה. אין ביכולתי להמליץ על תוסף תזונה- בגילאים אלו יש להוועץ ברופא ובטיפת חלב. ניתן גם לבדוק את דפוסי האכילה אצל מטפל ריגשי, פסיכולוג או פסיכיאטר, במרפאת תינוקות- הנושא הוא חשוב מאד גם לגדילה הפיזית וגם להפחתת החרדה ההורית הנלווית לתחושה שהתינוק אינו אוכל מספיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשות אשם - אחות חדשהענבל09/10/2010
שלום
בתי בת שלוש וחצי, ולפני כחודש וחצי הצטרפה אלינו עוד תינוקת למשפחה.
בתי מאז ומתמיד היתה ילדה טובה, מאוד אנרגטית וכן עקשנית ומנסה את הגבולות - עושה דווקא, אך בסה"כ ממושמעת כאשר נוהגים בה ביד קשה יחסית (לשבת לידנו ולא איתנו כעונש או אפילו ללכת לחדר שלה)
מאז הלידה אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים חסרת סבלנות אליה.
אפילו כשהתינוקת עם מישהו אחר - אין לי סבלנות לגדולה והיא מרגיזה אותי. אני מאוד מתאפקת וכן מנסה לשחק איתה ולהיות איתה- אני משתדלת שנלך רק שתינו פעם בשבוע לבילוי משותף למרות שלא תמיד זה יוצא.
יש לי ממש רגשות אשם עם זה, כי היא ילדה טובה ואני יודעת שהיא רק רוצה את תשומת ליבי, למרות שלעתים היא עושה זאת דרך דווקא והצקה.
אני כאילו מצפה ממנה ליותר ממה שהיא יכולה לתת- שתתנהג כמו גדולה. אבל היא עדיין תינוקת בעצמה...
אני מנסה פחות לשחק עם התינוקת כשאני עם שתיהן
כך שלמעשה נוצר מצב שאם אני עם שתיהן אחהצ שלם- לגדולה אין לי סבלנות ועם הקטנה אני לא משחקת כדי לא לעורר קנאה.
שאלותי הן:
איך אני משלבת תשומת לב לשתיהן??
האם אי פעם רגשות האשם הללו יחלפו?
האם יש סיכוי שהיא מרגישה במה שעובר לי בראש?
האם יכול להיות שאני אוהבת אותה פחות??? זה ממש כואב לי לחשוב על זה. היא בתי הבכורה
אני די במצוקה ואשמח לעצה...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשות אשם - אחות חדשה - תגובה
ליליה טאוויל טפלר17/10/2010עינבל יקרה, אני מעריכה את המודעות ואת הנכונות שלך להתבונן בעצמך. להערכתי זהו שלב ראשון בדרך לשינוי. אני שמחה שאת מבינה שהשינוי טמון אצלך. על תרגישי אשמה על ריגשות האשם, ואל תשפטי את עצמך. קבלי את עמצך כפי שאת עכשיו ותתבונני ובהיטוריה המשפחתית שלך, מדוע את עולה בדרישות כלפי הבכורה? מדוע את חוששת מקינאה בין הבנות? האם יהיה לך קשה להכיל את התחרות בינהן? יש משהו בהצטרפות התינוקת ובחלוקת הקשב והאהבה והנאמנות שלך שמאותגר, ועל כך עלייך להתבוננן ולחקור, ללא חשש, כדי לשחרר את ביתך מההשלכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילים לא נעימות לאמאנובלה09/10/2010
שלום,
יש לי ילד בן 3 ותינוקת בת 10 חודשים. אני בבית כרגע יחד עם הילדה והבן שלי בגן. ההסתגלות לתינוקת עברה עד כה בשלום יחסית אך, הבן שלי עם הזמן בתחושה שלי קצת מרוחק ממני והתקרב יותר לאבא שלו. בעלי חוזר מאוד מאוחר מהעבודה ולא תמיד יוצא שהוא רואה אותו כל יום או שהוא רואה אותו כשהוא כבר במיטה ואז זה רק לכמה דקות. מצד אחד אני שמחה שהוא מתקרב לאביו ובטוחה שהוא מתגעגע אליו אך קשה לי לשמוע אותו אומר במיוחד בסוף שבוע שהוא לא רוצה אותי שאני לא אלביש אותו והיום אפילו אמר לי שהוא לא אוהב אותי.
אני לא ודעת איך להתייחס לזה אני נורא משתדלת להעניק לו חום ואהבה ועד שהילדה נולדה הוא היה מאוד קשור אלי פתאום הוא כבר לא ממש, אני מרגישה בהבדל ולא ממש יודעת מה לעשות, קשה לי עם זה כי נראה שזה גם נובע אולי מכעס שיש לו אלי. אני בבית יותר מחנכת כי אני יותר עם הילדים ובעלי קצת םחות כי הוא רואה אותו פחות אז הוא מבליג יותר בסופשבוע.
בדרכ בסופי שבוע בעלי יותר איתו ז"א מלביש מקלח וכו וזה עוזר לי אך בגלל המצב אנחנו מתחלפים כדי שבעלי יוכל להיות יותר עם הקטנה ולהעניק גם לה תשומת לב ואני אהיה עם הגדול אך לפעמים הוא לא רוצה וממש בוכה.
אשמח אם תעזרו לי, מה אני יכולה לומר לו כשהוא אומר לי לא רוצה את אמא, לא אוהב, זה פשוט קורע לי את הלב לא יודעת איך להתמודד עם זה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה מדלגים על השאלה שלי?ענו לי בבקש
נובלה10/10/2010נובלה שלום רב
התגובה של בנך הבכור הינה תגובה אופינית לילד ש"איבד"את מקומו שאחד והיחיד. רק הבכור מרגיש את התוספת במשפחה בכזו עצמה. יותר מזה הוא מרגיש שהוא מפסיד אותך כל יום כל היום, את בבית עם אחותו והוא צריך להפרד. אין ספק שהוא כועס ומביע את מחאתו דרך כביכול התרחקות ממך וניסיון קרבה אל אביו. הוא כאילו מדשר, אני לא רוצה אותך, ומנסה להמנע מהתחושה והמחשבה שאולי את לא רוצה אותו. אני מסכימה שמה שאומר הינן מילים לא נעימות לאמא, ולכל אמא, אלא שלפחות באמירתו הוא מביע את ההרגשה שלו ומאפשר לך ולאביו להגיב אליו. לכן, אל תבהלי, חזרי אחריו למרות "כביכול" ניסיונות הדחיה שלו, אל תתיאשי, חבקי, דברי, דובבי, והביעי את אהבתך אליו גם אם הוא ינסה בשלב הראשון לדחות את תגובתך. וכמו שאמרת יש גם רווח בהתקרבות של אביו אליו וכדאי להעצים התקרבות זו דרך משחק משותף לאבא ולבן ובכך לפתח דמות הזדהות נוספת מלבד הדמות האימהית. אל דאגה , זוהי דנמיקה אופינית במשפחה המתרחבת בשלישיה, אב אם ובן לרבעיה ויותר.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמילים לא נעימות לאמא - תגובה
פנינה ליבר10/10/2010נובלה שלום רב
התגובה של בנך הבכור הינה תגובה אופינית לילד ש"איבד"את מקומו שאחד והיחיד. רק הבכור מרגיש את התוספת במשפחה בכזו עצמה. יותר מזה הוא מרגיש שהוא מפסיד אותך כל יום כל היום, את בבית עם אחותו והוא צריך להפרד. אין ספק שהוא כועס ומביע את מחאתו דרך כביכול התרחקות ממך וניסיון קרבה אל אביו. הוא כאילו מדשר, אני לא רוצה אותך, ומנסה להמנע מהתחושה והמחשבה שאולי את לא רוצה אותו. אני מסכימה שמה שאומר הינן מילים לא נעימות לאמא, ולכל אמא, אלא שלפחות באמירתו הוא מביע את ההרגשה שלו ומאפשר לך ולאביו להגיב אליו. לכן, אל תבהלי, חזרי אחריו למרות "כביכול" ניסיונות הדחיה שלו, אל תתיאשי, חבקי, דברי, דובבי, והביעי את אהבתך אליו גם אם הוא ינסה בשלב הראשון לדחות את תגובתך. וכמו שאמרת יש גם רווח בהתקרבות של אביו אליו וכדאי להעצים התקרבות זו דרך משחק משותף לאבא ולבן ובכך לפתח דמות הזדהות נוספת מלבד הדמות האימהית. אל דאגה , זוהי דנמיקה אופינית במשפחה המתרחבת בשלישיה, אב אם ובן לרבעיה ויותר.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
נובלה10/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלי08/10/2010
שלום. הכנסתי את ביתי בת השנה ו10 חודשים לפעוטון בפעם הראשונה.. היומיים הראשונים היו נפלאים.. ללא בכי וכשבאנו אפילו לא הראתה סימנים של רצון ללכת הביתה... ואז ביום השלישי כבר נפל לה האסימון והפרידה מלווה בבכי וצרחות והגננת אומרת לי שהיא נרגעת קצת ואז בוכה וכך הלאה למשך כל היום, בקושי אוכלת.. ובבית היא בסדר גמור שמחה אך כשהולכת לישון בוכה מתוך שינה וצועקת, מסתובבת כל הזמן במיטה ולא מצליחה להירגע.. (לפני כן ישנה לילה שלם בלי בעיות בלי בכי ) . אני יודעת שכל זה נורמלי לשלב ההסתגלות אבל עדיין זה כמו סלע ענק שישב לי על הלב. איך אני יכולה להתמודד עם זה אישית ? ואיך אני יכולה להקל עליה??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ליליה טאוויל טפלר10/10/2010אני ממליצה בכדי להקל על ההסתגלות, השהות בפעוטון תהייה מדורגת, שבמשך הימים הקרובים שהותה תהייה קצרה יותר, אם יש באפשרותך, ביום הראשון תקחי אותה כעבור שעתיים, אחר כך שלוש שעות , וכך להגיע למצב שמכירה יותר את הצוות ואז להאריך את השהות. אם יש אפשרות כשת באה לאסוף אותה - את יכולה להשאר שם ביחד איתה עוד פרק זמן קצר שבו את מתווכת עבורה- מכירה יחד איתה את הצוות, את הילדים , ואת פינות הגן השונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת חפצים- שירה07/10/2010
1.איזה גופים זרים פעוט מסוגל לבלוע? האם יוכל לבלוע אבנים קטנות?
2.שפעוט מגיע לגיל שנתיים אפשר להיות בטוח שלא יבלע כלום?
--בקשר לשאלה הראשונה, ידוע שיש מצבים שפעודות בולעים חפצים
גדולים ממה שאפשר לעלות על הדעת.. מזה? האם זה נדיר?
איך שתוכלו לעזור..
רוב תודות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעת חפצים - תגובה
ליליה טאוויל טפלר07/10/2010מומלץ ביותר לשמור על כללי הבטיחות הניתנים בטיפת חלב ולא לאפשר הכנסה של חפצים או מזונות קטנים עד גיל חמש. יש פירוט מדוייק בכל טיפת חלב, ללגבי ענבים, נקניקיות, וכיוצא בזה. כמובן שבאותה מידה מסוכן כשמדובר בחפצים, כולל אבנים קטנות ומכסים של טושים ועוד. מנגנון ההפרדה בין קנה הנשימה לושט והבליעה אינו בשל עד גיל 5.......!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להגיב?רותם06/10/2010
בתי בת שנה ו-7 חודשים, ילדה שניה (עד לאחרונה התנהגות רגילה לחלוטין) החלה לאחרונה בהתנהגות שאינני יודעת איך לפרש. כאשר רוצה משהו ולא מקבלת צורחת,משתטחת, מרביצה ומשתוללת. ניכר כי היא ילדה סקרנית עצמאית ובטוחה בעצמה ואני יודעת כי ניתן לייחס את ההתהגות לאופייה,לגילה, לחוסר יכולת להסביר מה היא רוצה עד הסוף.. בכל אופן, לאלימות אני מגיבה בשלילה מוחלטת מדברת איתה ואליה, חובקת אותה מאחור. לעיתים מנסה להסיח את דעתה מהעניין סביבו היא "נדלקת" ולעיתים נותנת לה את מה שרצתה ולא הולכת "ראש בראש"-תלוי בסיטואציה
הגננת בגן מתארת אותה כנוחה ומקסימה ואכן גם אני ראיתי זאת עד לפני כמה חודשים.
אני ממש זקוקה להכוונה כיצד להתנהג..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להגיב? - תגובה
ליליה טאוויל טפלר07/10/2010נשמע שאת פועלת כראוי, מומלץ שתוסיפי במילים פשוטות שיקוף של הרגש ("את עכשיו כועסת כי מאד רצית....) ווהבהרה של ההתנהגות הלא - רצויה (את יכולה לכעוס... אך את לא יכולה להרביץ, למשל). תפקידך כהורה להכיל ולווסת את ההתנהגות הסוערת שלה, השתדלי לדבר על הרגש וההתנהגות ללא שיפוט או כעס, תהיי אמפטית לקושי שלה כרגע בהיותה סוערת, אך גם את נותנת בטון הדיבור הרגוע שלך פרופורציות] שמה שקורה לא כל כך נורא. מקווה שעזרתי. ליליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה דחוף ייעוץ-בת 3.5 במצוקהוואלה האחת04/10/2010
שלום רב, אבקש ייעוץ מקצועי בדחיפות, יש לי ילדה בת 3.5 וילדה בת 9 חודשים, הגדולה קיבלה המון חום ואהבה, לא פינוק! חונכה לגבולות, קיבלה ומקבלת אמפטיה, אהבה ואכן היא ילדה נוחה וממושמעת, ילדה שניכר כי טוב לה, לפני 9 חו' נולדה לה אחת השתדלנו ועדיין להקל ככל הניתן את הצטרפות האחות לחייה, היא מקבלת הרבה הטבות היות והיא הגדולה, אני נותנת לה לפחות 10,20 חיזוקים ביום ומדברת איתה על אהבתי אותה ועל כמה היא מיוחדת וכמה אני מאושרת שיש לי אותה וכו' וכו' ואני ב"ה זוכה לפידבק, ברור שהתינוקת שגדלה כמובן תופסת מקום אף כי אנו משתדלים שלא יהיה על חשבונה.
עניין נוסף וכבר אגיע לבעיה, היא נכנסה לגן חדש כאשר הייתה עד עתה במעון שקיבלה בו המון חום ואהבה והייתה לה גננת שהיתה מטורפת עליה והראתה לה את זה,כעת בגן החדש הכללים הם שונים, חוץ מזה שזה התחלה אני בטוחה שהיא לא עטופה באותו חום שקיבלה. בעניין הפרידה ממני בבוקר היא קצת נצמדת אלי ויש לי הסכם איתה עוד לפני שאנו יוצאות מהבית שאני נשארת איתה בגן עד שהיא תחליט שזה בסדר שאלך לעבודה ואכן כך אנו עושות זה לוקח עיכוב קטן של 5-7 דק והיא אומרת לי ביי ביי אמא לכי, נשיקה וכו.
הבעיה- אינני יודעת למה לקשר ולכן הצגתי את הנתונים, שבוע אחרי תחילת הלימודים היא החלה להרטיב בלילה במיטה (היא גמולה מגיל שנתיים ללא שום פיספוס כמעט מהיום השני לגמילה) היה פעמיים שהיא הרטיבה גם לא בשנתה, אבל מעבר לזה כל לילה כמעט (בשבוע של החג היתה קצת הפוגה) היא מרטיבה לפנות בוקר, ביום לפני החג בגן יצא לה קקי בתחתונים בגן תוך כדי פעילות , הבנתי מהגננת שהיא נורא היתה במוכה ובכתה, בלילה האחרון היא עשתה קקי (קצת שלשולי) במיטתה בסביבות השעה 2, היא התעוררה בבכי שיצא לה, כמובן לא עשינו עסק, החלפנו, ניקינו והיא חזרה לישון, בבוקר באתי לחדרה להלבישה והיא היתה מלאה בקקי אשר אפילו לא העיר אותה,
ברור לי שיש פה מצוקה, גם אם יש לה יציאה רכה מה שבדרכ אין לה אני מאמינה שללא המצוקה הרגשית היא היתה קמה לעשות בשירותים, היא נבדקה הבוקר אצל רופאת ילדים והכל תקין פיזית.
אני קוראת את הקושי אבל איני יודעת לבטח ממה הוא נובע ואיך אוכל לעזור לה, אני רואה התדרדרות במצב הרגשי, אני מתחננת לסיוע ע"מ לעזור לה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה דחוף ייעוץ-בת 3.5 במצוקה - תגובה
פנינה ליבר04/10/2010הילדה שלך מגיבה למספר שינויים שבכולם "איבדה" מקור לחום ואהבה שהיו לה והיא נאלצת להתמודד עם אחים מתחרים. גם בבית אחותה, בת התשעה חודשים הרבה יותר מעניינת עכשיו מאשר הייתה כשנולדה. וגם בגן "הייתה לה גננת שהיתה מטורפת עליה והראתה לה את זה,כעת בגן החדש הכללים הם שונים", כנראה יש מספר ררב של ילדים המתמודים על תשומת לב הגננת, והכללים שהיו מוכרים לה השתנו ובגלל החופש, חג, חופש, יום לימודים, היא גם לא הספיקה להסתגל למסגרת, ולזה היא כנראה מגיבה. אני מציעה גם לך אמא, להרגע ולא להלחץ. אם אין בעיה רפואית התופעה תחלוף , תמשיכי בחיזוקים ובעידוד.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה והירדמות בן חצי שנהדידי03/10/2010
יש לי 2 שאלות בנוגע לזה,
מה איה אני אמורה לעשות ביום שהחליט להפסיק להניק ואז גם אחדל להיות המוצץ שלו... איך אוכל להרגיל אותו בשלב ההתחלתי להירדם בלעדיי (בלי הציצי)... גם בלילה וגם בכל הפעמים שנירדם גם במשך היום.
שאלה שנייה, אין לי בעיה עם העובדה שתינוק שלי משתמש בשד כמוצץ. זאת עובדה ידועה לכולנו לכל המניקות שבינינו... שהנקה זו הקרבה באיזה שהוא מקום והאימא צריכה להתכונן לכך נפשית ,שתהיה מסוגלת להיות זמינה לצרכים האלה לפחות בחצי השנה הראשונה. הבעיה מתחילה בכך שאחרי שנירדם ועליי ומצץ אותי כמוצץ ואני באה להניח אותו במיטתו מתעורר לעיתים ומתחיל לבכות... השאלה מה עליי לעשות במצב כזה ?!...... יוצא שאני מחזירה אותו שוב לציצי וחוזר חלילה.. זה יכול לקרות 4-5 פעמים בלילה (לא מוכן לקחת שום מוצץ.. ניסיתי הכל!).. אני יודעת שזה לא שפוי והייתי מעוניינת לשנות זאת אבל איך ... לא רוצה להפסיק את ההנקה בגלל סיבה שכזו...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה והירדמות בן חצי שנה - תגובה
ליליה טאוויל טפלר05/10/2010המלצתי היא שתמשיכי להניק אך תנסי להבחין בין הזנה לנחמה והרגעה. עלייך להכניס למאגר הדפוסים בקשר בינכם מצבים נוספים מרגיעים, וגם האפשרות של הרגעה עצמית. בגיל הזה מוטב לא לשמש לתינוק כמוצץ, כי אז הוא תלוי בך להרגעה תמיד ואינו לומד להרגע בכוחות עצמו או להפנים דרכי הרגעה אחרים שאת יכולה להעניק לו כגון מילים מרגיעות, טון דיבור, אשר משקף לו גם דרגות שונות של מצוקה ומלמד אותו בהדרגה, שיש לפעמים והמצוקה שלי גדולה- למשל אם קיבלתי מכה ולפעמים אני קצת מתוסכל, אך אין משהו דרמטי שקרה, כך יבסס סף תיסכול גבוה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירום וילדים....מיטל03/10/2010
היי,
יש לי תאומות בנות שנתיים וחצי. אביהם מתקלח איתן המון ( שעליו תחתונים ).
בכל פעם שהוא יוצא עם מגבת עליו להתלבש מייד אחת מהן רצה אחריו לראות איך הוא מתלבש ולהסתכל על איבר מינו... והיא ממש מתמוגגת וצוחקת..בולבול....
מאז הוא נמנע מלהתלבש לידה אבל היא לא מפסיקה לרדוף אחריו.
לדעתי, אמרתי לו שככל שהוא מסתיר ממנה היא הופכת להיות סקרנית יותר, ואם הוא יתנהג בטבעיות ויתלבש לידה זה יחלוף לה.
הוא לא יודע כיצד לנהוג ומה הדבר הנכון לעשות במקרים אלו.
אני בעד חופש וטבעיות....... האם אני צודקת?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירום וילדים.... - תגובה
ליליה טאוויל טפלר05/10/2010אני מביהנ את גישתך, אך ניתן גם ללמד את הבנות נושא של פרטיות, אשר ישרת אותן גם בחברה, כלומר להסביר שיש איברים פרטיים לכל אחד, ומצבים כמו התלבשות או שהות בשירותים בהם אתם דורשים את הפרטיות שלכם..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילים לא יפות לאמארוני03/10/2010
שלום לך אני מוטרדת כיוון שאני ובעלי במהלך ויכוח(לאחרונה יחסינו התערערו) הרמנו את הקול ובעלי כינה אותי מטומטמת סתמי את הפה ביתי בת 3 וחצי שמעה זאת ואתמול(לאחר כשבוע מהויכוח), אמרה לי אמא את מטומטמת סתמי את הפה וחזרה על כך מס פעמים בכוונה כדי שאשים לב אליה ואגיב. אני בחרתי להתעלם מכך כי אם אומר לה להפסיק היא תמשיך דווקא. מה לעשות בהמשך במידה ותחזור על כך? האם להתעלם ממנה היה נכון? או ל"העניש" ואם להעניש אז איך להעניש ילדה בגילה? אני בדכ לא מענישה כי היא ילדה נהדרת ואין צורך להעניש אותה . מה לעשות כיצד להגיב?כדי שזה לא יחזור על עצמו? מבקשת עצה במהרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מילים לא יפות לאמא - תגובה
פנינה ליבר04/10/2010ילדתך בת השלוש וחצי,לא בטוח שמבינה מה המשמעות של "אמא מטומטמת" אבל היא מבינה שזה נאמר בקונטקסט מסוים של רוגז וכעס ואני מניחה שאמרה את זה כשמשהו הרגיז אותה. אם זה אכן כך כדאי לךהתיחס עניינית לכעס שלה או כמו שצינת לצורך שלה שתשימי לב אליה. לא ממליצה להתחיל להסביר ולהטיף, לא בשלב זה. מאוד ממליצה שאת הויכוחים בניכם תנהלו , עד כמה שאפשר לא לידה. ויכוח קולני מפחיד ומאיים על הילד כי הוא חש שמשהו לא טוב ולא בטוח מתרחש.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
