מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפלות חוזרותמירב17/11/2008
למנהל הפורום שלום רב, אני בת 42 כרגע בתהליך של הפלה 4 ברציפות מחר אני אעבור גרידה כשהובטח לי שהנפל ילקח לבדיקה גנטית. יש לנו שני ילדים לפני ההריון הראשון היו לי שתי הפלות אחת כימית מיד לאחר בדיקת ההריון פשוט קיבלתי השניה בשבוע 5-6 כל ההפלות האחרונות היו באותו שבוע 6+5נצפה שק הריון ללא עובר. ההרין האחרון היה בהפתעה כי פשוט התייאשתי מלנסות להרות שוב אבל מכיוון שזה קרה זה שוב עורר בי את הרצון העז לילד נוסף. ביום שני לאיחור עשו לי בטא 2230 ופרוגסטרון של 86 לאחר יומיים הבטא 6950 ופרוגסטרון 128.6 קיבלתי נרות פרוגסטרון לתמיכה ביום שני 200 ג"ר פעם ביום. היום באולטרסאונד נצפה שק ריק תאריך הווסת ידוע בוודאות וכן הפרדות שליה. אילו בדיקות עליי והיכן כדי לברר את הסיבות להפלה.והאם בגילי יש בכלל סיכוי להריון תקין? אני מתגוררת בלונדון אבל מיועדת להגיע לישראל בדצמבר ולחזרה סופית בפברואר אשמח לקבל המלצות הכין לעשות את הברור. בתודה מראש מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מירב
פרופ' שבח פרידלר17/11/2008כדאי לבצע בירור שכולל שלילת בעיות ברמת הרחם, הפרעות אימונולויות, תסמונת פוספויפידים, קרישיות יתר, הפרעות כרומוזומליות, בעיות זיהומיות. צריך לזכור כי סיכויי הפלה בגילך גבוהים מהממוצע בגיל פחות מ-37 ומצד שני עדיין קיים סיכוי סביר להריון מוצלח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מירנהחגי16/11/2008
יש לי מירנה 6 שנים וכעת צריך להחליף להתקן חדש כמה זמן יש להמתין בין ההוצאה של ההתקן הישן עד להכנסת התקן מירנה חדש יום טוב חגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: חגי
פרופ' שבח פרידלר16/11/2008אם אין בעיות, אין צורך לחכות כלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל האשה 46 מה הסיכוי להרות?המצפה ......16/11/2008
שלום הספור שלנו מתחיל ליפני 10 שנים אני וחברתי לחיים אהובתי נימצאים יחד כ-10 שנים . אני גרוש והיא רווקה לי 3 ילדים מנישואי הקודמים ולה אין ילדים בכלל . אהובתי הרתה ליפני 3 שנים היגענו עד הבאר אולם ממש -בחודש תשיעי היא לא חשה בבטנה כלום והילד מת ממש כמה ימים ליפני הלידה הוא נחנק מחבל הטבור המשבר היה מאוד קשה ועמוק . אחרי שנתיים ולאחר כמובן משבר אצל אהובתי היא ניכנסה להריון שוב ושמחה בליבנו. אחרי מספר שבועות אם אינני טועה 10 היינו בבדיקה והרופא אמר שיש בעיה כניראה הילדה בעלת תיסמונת דאון . הייאוש חזר אולם חברתי אשה מאוד חזקה היחלטנו שנינו שעלינו להפיל את העובר. היום כמובן לאחר מיספר ניסיונות לא צלחה דרכנו וחברתי אהובתי לא ניכנסה שוב להריון. היום היא בת 46 והשאלה היא האם יש סיכוי .....והאם כדאי ליפנות למרפאה על מנת לעשות הפריה?אני חושב כל הזמן רק עליה ואני רוצה מאוד מאוד שיהיה לה ילד כוון שהאושר שלה הוא שלי באותה מידה אפילו יותר. חשבתי אפילו לאמץ ילד אבל.............זה כבר אחרת זו אפוריה אחרת שאולי יהיה לנו לעמוד בזה הן כספי והן הבעיות שמיתלוות לזה בהמשך. תודה לכולם על תשומת הלב .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: המצפה ......
פרופ' שבח פרידלר16/11/2008אכן הסיפור שלכם נוגע ללב. הסיכוי להרות ספונטנית בגיל 46 הינו מזערי, הסיכוי להגיע ללידת תינוק בריא הסיכוי זעום עוד יותר. בגיל זה, הסיכוי נמוך כל כך שאיננו מטפלים כלל אם האישה רוצה להרות עם הביציות שלה. הפיתרון המעשי בגיל זה הינו טיפול בהפריה חוץ גופית עם תרומת ביצית.
טיפול זה הינו בר ביצוע. אם הנושא רלוונטי, ניתן לפנות אלי לקבלת פרטים. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 הפלות קודמות - הריון שלישי כרגעשירה16/11/2008
היי אני בת 29, נשואה ללא ילדים. לפני שנתיים עברתי הפלה בשבוע 12, עובר נצפה תקין (דופק והתפתחות) אחרי דימומים מתמשכים נפל בבית (צירים, ירידת מים והפלה) הריון שני נפל לפני שנה -אותם סימפטומים - עובר תקין, התפתחות ודופק- נפל (בת) בשבוע 16 לאחר דימומים (חלקם טריים וחלקם ישנים) במהלך אישפוז בבית חולים- גם צירים, וירידת מים שני המקרים נגמרו בגרידה לפני כמה שבועות גילתי שאני שוב בהריון ( שבוע 7+יומים) היום בבוקר ראיתי הפרשה ורודה חומה יש לציין שאותה הפרשה הייתה גם בהריונות הקודמים שלי לא עברתי בירורים ובדיקות אחרי שני ההריונות הקודמים האם מצב כזה שחזר על עצמו פעמים יכול לחזור שוב? האם לחץ נפשי יכול להוסיף לבעיה שלי? האם נוכחות של חתול בבית יכולה לגרום לבעיות? האם יכול להיות שהבעיה היא אצל בעלי ולא אצלי? אני בפחדים נוראיים - מאוד רוצה ללדת תינוק חי וחסרת אונים. אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: שירה
פרופ' שבח פרידלר16/11/2008אכן אי ודאות מגבירה את החרדה- ומאחר ולא עברת בירור, מובן שהחרדה שלך גדולה. לחץ נפשי אינו עוזר במצב זה, אם כי קשה להניח שהוא מסביר את ההיסטוריה הרפואית - מיילדותית שלך.
כעת, מה שביכולתך לעשות זה לפנות למרפאת בה מטפלים בהריון בסיכון ןלקבל משם תמיכה ומעקב כנדרש אצל אישה עם ההיסטוריה שלך. אכן שתי הפלות מאוחרות מעידות כי הינך בסיכון גם בהריון זה. יחד עם זאת, עדיין יש סיכוי גדול שההריון יסתיים בשלום. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלה טבעיתאווה14/11/2008
יש לי שאלה אני הייתה לי הפלה טבעית ב27/10/08 ויש לי עד עכשיו כתמים חומים זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי14/11/2008אחר הפלה יכולות להיות הכתמות זמן ממושך יחסית אך מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה כולל US ומשטח מצואר הרחם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום פרופסור פרידלרפורים12/11/2008
אני מטופלת אצלך באסף הרופא בפוריות, אך אינך נמצא כעת בארץ ורציתי לשאול אותך מספר שאלות במידה ואתה משיב על השאלות מחו"ל. לקחתי בתאריך 23.10 זריקת אוביטרל ושוב זריקת אוביטרל בתאריך 26.10 ושוב בתאריך 29.10 זאת לאחר הזרעה ואז בתאריך 6.11 עשיתי בדיקת הריון ליד הבית ויצא בטא של 24 ובערב מאוחר היה לי דימום חזק עם כאבים חזקים וגם למחרת ואז עשיתי שוב בדיקת דם בתאריך 9.11 והבטא הייתה 7. בנוסף לכך עשיתי גם בדיקות הורמונליות באותם תאריכים ובתאריך 6.11 פרולקטין היה 604 (שזה בערך עדיין תקין) ובתאריך 9.11 פרולקטין היה 1283. אי לכך יש לי מספר שאלות: 1. האם הבטא 24 יתכן והייתה בגלל זריקת אוביטרל? 2. מדוע יכול להיות בעיה של פרולקטין עם ערך גבוה כזה, האם זה בגלל מה שהיה באותו החודש? אשמח לתשובה מהירה כי אני מאוד מאוד לחוצה לגבי הפרולקטין הגבוה הזה? בתודה ובברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: פורים
פרופ' שבח פרידלר13/11/20081/ לצערי לא הושג הריון והבדיקה הראשונה היתה בעיקבות האוביטרל.
2. אמנם ערך אחד של פרולקטין גבוהה אבל זה מבטא גם את הסטרס שבו את נמצאת- לא נראה לי שיש לממצא זה חשיבות קלינית. כדאי לחזור שוב, לאחר 3 שעות ערנות ונתייחס בהמשך בהתאם לתןצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופסור
פורים13/11/2008אני ביום ראשון אצלך במרפאה, אך אני ממש לא רגועה מאתמול כשהרופאת משפחה טלפנה לגבי הפרולקטין ואני חוששת שאם אני יעשה את הבדיקה שוב אז אולי התוצאה תראה את המצב של הלחץ, ודבר שני מאותו הרגע שדיברתי עם הרופאה וקראתי על הפרולקטין שגם אין תאבון אז מאותו הרגע עד עכשיו אין לי תאבון, מה שמפליא אותי הוא שכן היה לי תאבון חוץ מיום שבת עם הדימומים. בכל אופן תודה רבה ונתראה ביום ראשון בע"ה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מהפלהאתי10/11/2008
היי, אני גרה בחו"ל ובשעה זו אני רק מאחלת לעצמי להיות בארץ שששם הכול זורם יותר מהר. אני אמורה להיות בשבוע-5-6. בדיוק לפני שבוע הופיע אצלי דימום קל ביומיים הראשונים, עשיתי בדיקת דם שאת תשובתה קיבלתי לאחר יומיים , חיובית שבטא מעל 1800 בנוסף קניתי ערכה ביתית שהראתה שאני בהריון. ביום שישי עשיתי עוד בדיקת דם היות והדימום ממש הוגבר ממש כמו וסת ואף יותר. לא היו לי כאבים ממש עזים, אבל משיכות והתכווציות שהגיעו מדי פעם. כרגע אני מחכה לתשובה לבדיקה זו כבר שבוע ימים שהכנתי את עצמי להפלה, אבל עכשיו שאני קוראת על זה אני מבינה שישנם מקרים במיוחד אחרי טיפול IVF של דימומים גם אם הם עזים. אז עכשיו אני מאוד מבולבלת. הדימום די התמעט ביומיים האחרונים והתכווצות לא היו לי כבר שלושה ימים עד עכשיו שזה הרגיש מעט לכמה שניות. אולטראסאונד לא אוכל לקבל לפני שבוע הבא, היות והם אמרו שזה מוקדם מדי.מה אתם מייעצים לי לעשות? תוצאות תשובות דם מתקבלות תמיד באיחור של יומיים מרגע הבדיקה. האם בדיקת דם ביתית תראה לי תשובה אמיתית? אם אכן עברתי הפלה השבוע? בבקשה בבקשה, זקוקה לתשובה. הכול זורם פה לאט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי10/11/2008הסימנים שאת מתארת יכולים להעיד על אפשרות של הפלה. ניתן לבדוק זאת ע'י מעקב רמות BHCG בדם + US. אין לי עצה טכנית כיצד לפתור זאת במקום מגורייך. מציע לפנות לרופא המטפל. יש לזכור כי גם אם מדובר בהפלה לא מדובר במקרה דחוף מכיוון שבכל מקרה לא ניתן למנוע אותה בשלבים כאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיהמורן07/11/2008
ד"ר שלום בת 29 ללא ילדים.מנסה שנה להרות. לאחר היסטרוסקופיה אבחנתית גילו אצלי פוליפ בגודל 3 ס"מ עליי לעבור היסטרוסקופיה ניתוחית להוצאתו רציתי לדעת האם פעולת הרחבת צואר הרחם ע"י נרות/כדורים יכול לגרום חלילה להפלות במידה ואהיה בהריון? האם יש סיבוכים מניתוח זה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי10/11/2008לכל פעולה כירורגית יש סיבוכים פוטנציאליים. במקרה שלך מדובר בפעולה קלה שהסיבוכים שלה בטכנולוגיה של היום נדירים מאד (נקב של דופן הרחם, דימום , זיהום , סיבוכי הרדמה וכו' - נשמע מבהיל אך קורה בשכיחות נמוכה ביותר) לגבי הרחבת צוא רהרחם באמצעים תרופתיים - היא הרבה פחות טראומטית בהשוואה לאפשרות השניה שהיא - הרחבה מכאנית ואינה גורמת לבעיות כלשהן בהריונות הבאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה ביתית לאחר חשש להפלה?אתי06/11/2008
לפני שבוע התבשרתי שאני בהריון. היום אני אמורה להיות בשבוע החמישי, אך קיבלתי דימומים בשלושת הימים האחרונים עשיתי בדיקת דם שרק בעוד יומיים נקבל עליה תשובה ובנוסף קניתי ערכה ביתית שהראתה לי שאני עדיין בהריון אך אני בספק אם התשובה אמינה מכיוון שאני משערת שהורמון הלידה עדיין קיים ברמות גבוהות בגוף. האם אני צודקת? האם ערכה ביתית לא אמינה כאשר מדובר בהפלה טיבעית שיכלה להתרחש בשבוע החולף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה ביתית לאחר חשש להפלה?
פרופ' שבח פרידלר07/11/2008עדיף לבצע בדיקת דם ולקבל תמונה מדויקת על מצבך. בדיקה ביתית לא מתאימה במקרה שלך ולא נותנת מענה לחששות שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PRIMOLUT-NORלונה06/11/2008
אני בת 25. וסת ראשונה בגיל 12 ולאחר מכן היא מעולם לא היתה סדירה. בגיל 16 שנים התחלתי ליטול גלולות לסידור מחזור הווסת. תמיד קיימתי יחסי מין עם קונדום. הפסקתי הגלולות לפני חצי שנה במטרה להכנס להריון אך מאז הווסת לא מגיעה. טופלתי בPRIMOLUT-NOR עשרה ימים ובתום העשרה ימים קיבלתי ווסת. מאז שוב לא קיבלתי ווסת. מן הסתם ללא וסת לא אוכל להכנס להריון. השאלה היא, אם אני אקח PRIMOLUT-NOR שוב ואנסה להכנס להריון בזמן הטיפול? האם זה יכול להיות יעיל? או שאין קשר בין זה לבין הריון? האם זה יכול לגרום לביוץ ולכן במהלך הטיפול אצליח להכנס להריון? רופאת הנשים המליצה על טיפול בגלוקופאז'. תוכלו בבקשה לפרט מהו הטיפול? היא לא היתה מובנת מספיק... סליחה על ההודעה הארוכה. תודה מראש על תגובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: לונה
פרופ' שבח פרידלר07/11/2008הבעיה אינה העדר וסת אלא העדר ביוץ. לכן כשיהיה ברצונך להרות תצטרכי לקחת גורמי ביוץ. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לונה09/11/2008תפקיד ההורמון שציינת, לא מתפקידו לגרום לביוץ? אני מצטערת אני מבולבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לונה09/11/2008תפקיד ההורמון שציינתי, לא מתפקידו לגרום לביוץ? אני מצטערת אני מבולבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת בטא אחרי הפלהnoy10405/11/2008
עברתי הפלה בשבוע 10, לא ביצעתי גרידה העדפתי לתת לגוף להמשיך להוציא הכל לבד. כשישה ימים אחרי ההפלה ביצעתי בדיקת בטה והיא היתה 22, האם הבטה אמורה להמשיך לרדת ולחזור לעצמה לבד או שיש צורך לעשות עוד משהו? תודה על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי05/11/2008אין צורך לעשות דבר.
רצוי לבצע בדיקת US כדי לוודא שאין שארית ברחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלום04/11/2008
חודש שעבר ניסינו להיכנס להריון וניסינו לעשות את זה יומיים לפני ביוץ כדי שיצא בת, מסתבר שכנראה פיספסנו את הביוץ. אני מאד רוצה להיכנס להריון, אך אנחנו מאד רוצים בת כי יש לבעלי מנישואים קודמים 2 בנים והוא מבוגר בן 56. עברתי הפלה אחת מהריון שלא היתקדם בשבוע 9 לפני חצי שנה איך אדע מתי אני מבייצת? האם יש סיכוי לבת גם אם עושים את זה במועד מדוייק של ביוץ? אני מאד רוצה להיכנס להריון :( (אני בת 25)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
ד``ר יורם גלעדי05/11/2008השיטה הבטוחה ביותר כיום לתיכנון מין העובר איננה, לצערי, זמינה לכל הזוגות באופן רוטיני, מכיוון שהיא מתאפשרת רק במהלך הפרית מבחנה, כשאז יש אפשרות לביצוע אבחנה טרום-הריונית של מין העובר – כלומר – לפני החזרת העוברים לרחם האישה ניתן לבצע בדיקה גנטית של תא אחד מכל עובר כדי לדעת את מינו, ואח'כ – להחזיר לרחם באופן סלקטיבי את העוברים מהמין הרצוי.
כמובן ששיטה מתוחכמת זו אינה מיועדת לזוגות שכל רצונם הוא לווסת את מספר הזכרים והנקבות בין צאצאיהם, אלא מוגבלת לאותם מקרים בהם יש המלצה רפואית לא ללדת ילד ממין מסוים עקב מחלות שונות הקשורות במין העובר.
מכיוון שכידוע תאי הזרע הם אלו שקובעים את מין העובר, מתמקדים כיום המאמצים במציאת טכניקה מעבדתית אמינה שתצליח להפריד מראש את תאי הזרע הזכריים מהנקביים עוד לפני שלב ההפריה.
כיום יש מס' שיטות כאלו שנמצאות עדיין בשלב מחקרי בלבד, וכבר דווח על הצלחות לא רעות בהפרדה של תאי הזרע לפי זיהוי המטען הגנטי שלהם. שיטות אלו עדיין יקרות מאד, ובכל מקרה לא נמצאות כרגע בשימוש רוטיני לקהל הרחב.
מעבר לכך – קיימות כל "עצות הסבתא" הידועות המתבססות על ההנחה הלא מוכחת שתאי הזרע הזכריים מהירים יותר מהנקביים ועמידים פחות בסביבה חומצית. על סמך הנחה זאת הוצע שכדי ללדת ילוד ממין זכר, לדוגמא, יש לקיים יחסים כמה שיותר קרוב לזמן הביוץ ו/או לשטוף את הנרתיק בתמיסת סודה לשתייה לפני קיום היחסים. (ולהיפך במקרה של ילוד ממין נקבה: קיום יחסים יומיים לפני הביוץ ו/או שטיפת הנרתיק בתמיסת חומץ לפני קיום יחסים).
בדומה – קיימות מס' שיטות מעבדתיות המבטיחות לקהל הרחב את בחירת מין העובר, באמצעות "הפרדת תאי הזרע" על סמך המהירות שלהם, והפרדת התאים המהירים מהאיטיים. יש לדעת כי כל השיטות האלה, כולל שיטות המעבדה הנ'ל, לא הוכיחו את עצמן במחקרים מדעיים מבוקרים, והן על אחריות המשתמשים בלבד.
בכל מקרה, אני אישית יכול להבטיח מראש לכל זוג הצלחה של לפחות 50% בבחירת מין העובר, ללא כל שימוש בטכניקה כלשהיא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 הפלות רצופותאווה03/11/2008
שלום רב, אני בת 24 נשואה ללא ילדים אני עברתי 2 הפלות 1 . הריון הראשון בשבוע 8.2 לפי ו"א 19.2.08 עובר ללא דופק ועברתי גרידה 2 הריון שני בשבוע 7.3 לפי ו"א 4.9.08 העובר לא היתפתח ולא נימצא דופק ועברתי הפלה טבעית קיבלתי זריקת אנטי D וסוג הדם שלי הוא AB + חיובי 1) האם הזריקה אנטי D אינה מזיקה ? ועל מה היא משפיעה 2) ממה יכולה להיות הבעיה שהריון אינו מחזיק שהוא מגיע לאיזשהו שלב ומסתיים ? אילו בדיקות אני צריכה לעשות ? אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: אווה
פרופ' שבח פרידלר03/11/2008בעיקרון הזריקה שקבלת מיותרת- אך אינה מזיקה. הפלה חוזרת יכולה להיות על רקע עובר לא תקין גנטית (כנראה רוב המקרים), או הפרעה אצלך ברמת חלל הרחם או מחלות רקע כמו זיהומים, הפרעות מטבוליות, הורמונליות, אימונולוגיות, במערכת הקרישה. ברוב המקרים הבירור אינו מצליח לקבוע אבחנה חד משמעית. מקובל לבצע בירור מקיף שכזה לאחר שלוש הפלות רצופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותמירי02/11/2008
שלום לרופא, עשיתי בדיקת דם להריון שעשיתי היום 2.11.08: מחזור אחרון 7.10.08 תאריך ביוץ (לפי בדיקה ביתית) 15.10.08 אחרי הפלה אחת (בחודש אוגוסט). להלן התוצאות: E2= 624 pmol/L PROGESTERONE= 94.2 nmol/L BETA- HCG= 627 IU/L האם התוצאות תקינות? האם יש לך איזשהי המלצה בשבילי כדי שההריון הזה ימשיך בצורה תקינה? תודה, מירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מירה
פרופ' שבח פרידלר02/11/2008הבדיקות תקינות, הסיכון להפלה חוזרת לאחר הפלה אחת אינה גדולה יותר מאשר ללא הפלה בעברך. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לאחר הפלה -עזרה דחופה!!נטלי02/11/2008
שלום, קיבלתי תוצאות לאחר גרידה שנערכה ב-25.9.08 לפני כחודש . לאחר הריון לא תקין -עובר ללא דופק שבוע 8 קיבלתי מחזור לפני כיומיים ב-29.10.08. ההפלה בשבוע 8 בדיקה : הסיטולוגיה -שליה הפלה . ממצאים: אבחנה קלינית: missed ab סוג הניתוח : d+c ממצא פתולוגי התקבל כלי מסומן בשם החולה וללא סימון נוסף , ובו בפורמלין קטעי שליה , קרומים וקרישי דם בנפח כולל 9 סמ"ק. בדיקה מיקרסקופית :שרידי הריון עם שינויים ניווניים נראו מעט סיסים כוריאלים , בניהם מעט מאוד כ-2 עם ציסטרנות . נא לבדוק בטה. מדוע יש לבדוק בטה והאם הממצאים תקינים ?? מהם סיסים כוריאלים? ומהו שינוי ניווני?? אשמח לתשובה אני נורא לחוצה! אשמח לדעת גם מתי אוכל לנסות שוב להכנס להריון תודה רבה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: נטלי
פרופ' שבח פרידלר02/11/2008לתשוהנ שקבלת אין משמעות גדולה- סיסי שליה רואים בכל שליה ושינויים ניווניים רואים בהפלה נדחית. ממצאים אלו לא עוזרים להבין מה קרה בדיוק. לאחר הוסת את יכולה להרות שוב. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



