מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ברית לגיל ה-30יבגני16/07/2009
שלום,
אני מתעניין לעשות ברית מילה , אודהלכם אם תדריכו אותי מה כדי לברר לקראת ביצוע ניתוח שכזה. והאם הנכם ממליצים על רופא מסויים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יבגני
ד''ר גאזי פארס16/07/2009ניתוח ברית מילה הינו ניתוח פשוט ולא מצריך בירורים מיוחדים. כל אורולוג יודע לעשות אותו. פשוט תפנה לאורולוג באזור מגורך והוא ידריך אותך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות בדיקת שתןליאת15/07/2009
אני בת 53 בדרך כלל בריאה סבלתי בעבר מדלקות כרוניות בדרכי השתן
מהן נפטרתי אחרי טיפול אינטנסיבי באנטיביוטיקה
תוצאות חוזרות של בדיקת שתן: euco/mic 500
ery/mic 25
שתי התוצאות הנ"ל הופיעו באדום כשהתרבית הייתה שלילית
?רופאת המשפחה אומרת שהכל בסדר
לפני כ-5 שנים עברתי ניתוח לטיפול בבריחת שתן
?האם יש מקום לערוך בירור נוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ליאת
ד''ר יואל מץ15/07/2009זיהומים בדרכי השתן הינם שכיכים בנשים .לעתים לא מוצאים סיבה ברורה לכך ויש צורך בטיפול אנטיביוטי מניעתי . בדיקת השתן הכללית שלך מתאימה לזיהום בדרכי השתן אבל בדרך כלל מגלים בתרבית שתן את הגורם המזהם ואז אפשר לטפל לפי רגישות החידק לאנטיביוטיקות השונות.
נוכחות כדוריות לבנות מרובות וכדוריות אדומות בשתן ללא תרבית חיובית מחייבת בירור נוסף כמו הדמייה של דרכי השתן וציסטוסקופיה.יש לברר גם בקפדנות את הסימפטומים הקליניים שלך.אני מציע לקבוע בדיקה אצל אורולוג להמשך בירור וטיפול אפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר מץ תודה על התשובה המהירה
ליאת15/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ואריקוצלהעופר14/07/2009
ערב טוב,
בדיקת US אשכים הראתה ואריקוצלה באשך שמאל במאמץ התרחבות מ 3.5 מ"מ ל 6 מ"מ. כמו כן, בדרגה נמוכה באשך ימין וזרימה הפוכה.
בדיקות הזרע יצאו גרועות עם מורפולוגיה של 99%.
יש ילד מהריון ספונטני בן 4 (תוך 3 חודשים הריון). אולם מאז לא הצלחנו.
כיום,התחלנו טיפולי הפריה. בטיפול השני נכנסנו להריון אולם לצערנו ההריון הסתיים בהפלה היות והעובר היה עם מומים (אומפלוצלה ועוד).
האם אוכל לדעת היות ולא הוסבר, מה דרגת הואריקוצל? וקיבלנו מס' דעות בנושא ניתוח (האם מיידי או לחכות להריון) מה עדיף?
מה הסיכוי לניתוח שכזה להצליח וכיצד מבוצע?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ווריקוצלה
ד''ר דמיטרי גולדין15/07/2009ווריקוצלה זאת הסיבה השכיחה לבעית פוריות של גבר. סובלים ממנו כ-15% גברים ובעיה מתפתחת בגיל ההתבגרות. לשליש נושאי ווריקוצלה ישנה בעית פוריות בדרגות חומרה שונות. כי ווריקוצלה יכול לפגוע בהתפתחות האשך (בד"כ שמאל) ההמלצה לבצע את הניתוח בגיל עד 18-20 . במקרה שלך כשכבר ישנו ילד והיה הריון שני לא בטוח שישנה התוויה חד משמעית לניתוח. ממליץ להתיעץ עם מומחה בפוריות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת סטנט אחרי ריסוקרחל14/07/2009
אני הולכת לעבור ריסוק אבנים בקרוב. הרופא אמר שהוא יצטרך להכניס סאנט על מנת לעזור לחלקיקים של האבן לעבור. כמה זמן אני צריכה להשאר עם הסטנט? אשמח לשמוע מכם. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תומך שופכן
ד''ר דמיטרי גולדין15/07/2009תהליך פליטת פירורי אבן אחרי ריסוק חוץ גופי לוקח בין חודש לחודשיים וזאת התקופה שבד"כ משאירים סטנטים. מקובל כחודש-חודש וחצי אחרי הריסוק לבצע בדיקת הדמיה ולבוודא שהאבן התרסקה ופירורים נפלטו ואז להוציא הסטנט.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! עוד כמה שאלות...
רחל15/07/2009על הסטנט...
1.חברה סיפרה לי שהסטנט גרם אצלה לאי שליטה במתן השתן . האם זה בהכרח כך?
2.אני נאלצת לטוס לשבוע לארה"ב כשבועיים וחצי לאחר הריסוק...האם יש בכך סכנה?
3. האם בתקופה כזאת יש מניעה ביחסי מין?
אשמח לקבל תשובות....
תודה רבה רבה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רחל
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/07/2009בתשובה לשאלותייך:
1. אין הכרח בכך ואולם הסטנט יכול לגרום לגירוי השלפוחית ובכך לדחיפות ותכיפות במתן שתן ובמקרים לא שכיחים אי נקיטת שתן.
2. אין סכנה בטיסה לחו"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות/זיהומים חוזריםליאת13/07/2009
שלום.אני בת 35 וסובלת ב-5 החודשים האחרונים מדלקות/זיהומים חוזרים ונשנים בש.השתן כתוצאה מקיום יחסי מין.
בן זוגי ואני שומרים על הגיינה, אני ממש כבר מתוסכלת מזה וזה משפיע עליי מאוד.אנחנו מקיימים יחסי מין לעיתים תכופות וממש אחרי כל מגע מתפתחת לי דלקת.שמעתי שיש כדור שנותנים אותו במקרים חריפים כאלו שלוקחים אותו פעם ביום למשך שנה וזה פותר את הבעיה.האם זה נכון? האם החיידקים לא מפתחים עמידות כלפי הכדור הזה?האם אחרי שמפסיקים ליטול את הכדור לא קיים סיכון שהדלקות יחזרו? אני משתמשת באופן קבוע בביו-קראן של סופהרב שעוזר לי קצת לפעמים אבל זה לא תמיד מצליח למנוע את הזיהומים.איך קוראים לכדור הנ"ל והאם זה אניביוטיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהומים/דלקות + תוספת
ליאת14/07/2009מעניין אותי באופן אישי לדעת מה יכול לקרות אצלי בגוף וכתוצאה ממה שפתאום התופעה הזו מתרחשת בכל פעם.אף פעם לא סבלתי מזה בעבר.מה יכול היה להשתנות ולגרום לכך בעצם בכל פעם מחדש? האם יכול להיות שהעבודה שאיברו של בן זוגי רחב משפיעה עד כדי כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליאת שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן14/07/2009רצוי שתפני לברור מסודר אצל אורולוג שיכלול בדיקת שתן לתרבית במקרה של זיהום ובעקבותיו טיפול אנטיביוטי תואם ( לפי סוג החיידק ) ולא אמפירי ( אקראי).
יש חשיבות האם מדובר בזיהום חוזר על ידי אותו החיידק או שמדובר בכל פעם בחיידק אחר.
יתכן שרצוי לבדוק גם את בן זוגך. בהמשך יתכן ויש לחשוב גם על הדמייה של דרכי השתן ( אולטראסאונד , ועוד).
אכן ניתן לקחת טיפול אנטיביוטי ( גלולה בודדת) טרם יחסי מין או מיד לאחר קיומם.
לכאורה במצב של נטילת אנטיביוטיקה לתקופות ממושכות , קיים אכן חשש להתפתחות יציבות חיידקים לאותה התרופה. מאידך מדובר לרוב בתרופה כמו מאקרודאנטין או רספרים שהן תרופות עמידות יחסית. סוג התרופה צריך להגזר מרגישות החיידק שימצא בתרביות.
הסיבה לדלקות התכופות נעוצה מן הסתם ביחסי המין שאת ובן זוגך מקיימים, אך האם מדובר זיהום שמועבר ביניכם ( פינג-פונג) בבעיה אנטומית\ תפקודית ו\או אחרת -
על כך יענה רק ברור אורולוגי מסודר.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור נוסף לד"ר מיכאל (מיקי)
ליאת17/07/2009בהמשך לדלקות החוזרות שיש לי, בדלקת האחרונה בה לקיתי טופלתי באנטיביוטיקה מסוג צפוויט פורטה 4 פעמים ביום למשך 3 ימים.במהלך היום השלישי לנטילת הכדורים חשתי שעל אף שאני עדיין לוקחת כדורים מתחיל לשרוף לי מאוד בתוך איבר המין אך לא בעת הטלת שתן.הלכתי שוב לרופא, הוא שינה לי את הטיפול לאנטיביוטיקה מסוג אופלוקסין ל-5 ימים פעמיים ביום ואנטיביוטיקה ציפורל פעם ביום למשך חודש ימים כטיפול מונע לאחר סיום נטילת האופלוקסין.בתרביות שתן האחרונות נמצא חיידק.הרופא לא נתן לי את הטיפול המונע שאתה המלצת עליו - כדורי מאקרודאנטין ו-או רספרים.האם הטיפול בצפורל עשוי באמת למנוע את הישנות התופעה פעם אחת ולתמיד בטיפול מונע בן חודש בלבד? האם אין מצב שהחיידק יעמוד גם בפני האנטיביוטיקה הזו הרי ראיתי כבר שבעת נטילת אנטיביוטיקה אחרת הכאב שב והציק לי.האם הכדורים שאתה המלצת עליהן חזקים יותר ובעלי השפעה ארוכת טווח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ליאת
ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום22/07/2009יש להתאים את הטיפול המונע לפי תרביות השתן קודמות.
באם תדירות הזיהומים משמעותית יש ליטול טיפול מונע ארוך ( לפחות 6 חודשים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערמונית מוגדלת+ערכי PSA גבוהים.א.א.12/07/2009
שלום רב.
אני בן 67.
ערך ה-PSA כיום הוא 5.97.
בשנת 2004 הערך היה 3.86.
בבדיקת אולטרסאונד נמצאה ערמונית בנפח 72 סמ"ק מוגדלת אונה אמצעית דוחקת את קרקעית השלפוחית.
לפי המלצת האורולוג יש לעשות בדיקה הורמונלית "ניסיון עם PDE5" למה הכוונה?
בנוסף, בדיקת PSA נוספת עוד כחודשיים.
ואחר כך תישקל אפשרות לביופסיה.
האם קיים חשש לממאירות?
אם כן, האם כדאי לחכות חודשיים עד הביופסיה או שמא עדיף לבצע אותה בהקדם?
אודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערמונית מוגדלת
נוני30/04/2015שלום
מה רוצה לספר לנו ערמונית במשקל 95 גר ושארית שתן 77 סמק
לאחר כמה זמן אני אמור לזהות השפעתה של התרופה דודאראט על כל תופעות הלוואי שלה
תןדה [אני בן 70 סובל מערמונית שהולכת וגדלה עם השנים
תודה
נוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערמונית מוגדלת - תגובה
ד``ר בוריס פרידמן03/05/2015שלום נוני
בלוטת הערמונית אצל גברים גדלה עם הגיל ועלולה לגרום להפרעות בדרכי השתן. הטיפול לרוב הוא בתסמינים ולא בהכרח בגודל הבלוטה ולכן אם יש החמרה בסימפטומים של היסוס בהתחלת השתן, זרם שתן דק ומקוטע, טפטוף בסוף, תחושת חוסר התרוקנות, צורך ללכת הרבה לשרותים ביום ובלילה וקושי להתאפק - אז יש מקום לטיפול.
דואודרט היא תרופה שמורכבת משתי תרופות בתוכה: אומניק(טמזולוזין) - הפועלת תוך זמן מהיר יחסית של מספר ימים לשיפור הזרם ואבודרט - שהיא מקטינה ערמונית תוך פרק זמן ארוך של חודשים, כך שנהוג להמתין לפחות כשנה כדי להעריך האם הערמונית קטנה בבדיקת אולטרה-סאונד.
לכן בהחלט מומלץ להיות במעקב אורולוגי על מנת להעריך מידת הפרעה בשתן ומידת השיפור עם הטיפול. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערמונית מוגדלת+ערכי PSA גבוהים. - תגובה
ד``ר בוריס פרידמן18/05/2015שלום רב,
בדיקת PSA אינה רגישה לגידולים של הערמונית ושינוי ב- PSA עלולים להיגרם בגלל מאפיינים שפירים דוגמת הגדלה שפירה של הערמונית ודלקת מקומית. יש חשיבות לבדיקה הגופנית כולל בדיקת הערמונית.
הטיפול המוצע נועד לנסות לצמק את הערמונית בצורה תרופתית ובכך אולי לאפשר ביופסיות יעילות יותר, אך לרוב משך הזמן הדרוש לכך הוא ארוך
מומלץ להתייעץ עם האורולוג שלך לגבי אפשרויות הטיפול והתזמון לבדיקות השונות. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערמונית מוגדלת+ערכי PSA גבוהים. - תגובה
ד``ר בוריס פרידמן19/05/2015שלום רב
ככל שערכי ה- PSA גבוהים יותר כך גדלה האפשרות להמצאות ממאירות. אין מספר חד משמעי שמעליו יש וודאות לממאירות כמו שאין מספר שמתחתיו בוודאות אין ממאירות ולכן ניתן לעיתים לעשות הערכות נוספות על מנת לברר את דרגת החשד.
לציין כי גם אם יש גידול בערמונית , ברובם קצה ההתקדמות איטי ביותר על פני שנים.
אני ממליץ לך להתייעץ עם האורולוג שלך לגבי הבירור המתוכנן. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום אושרי
ד''ר דמיטרי גולדין15/07/2009המלצה ל- PDE5 מתיחסת לתפקוד המיני ולא קשורה לערמונית. PDE5 אלו תרופות כמו וויאגרה שמטפלות בזיקפה.
לגבי בדיקת PSA וצורך בביופסיה- זה נכון שערך 5.97 של PSA הוא גבוה אך אין בדיקה להשווהה ב-5 שנים אחרונות. גם לא ברור האם הערך הוא קבוע או זאת עליה חד פעמית. כנראה על זה מבוססת המלצה לחזור לבדיקה. דחיית ביופסיה בחודשיים אפילו שידובר בסרטן הערמונית לא מסוכנת כי מחלה זאת איטית מאד ועד התפתחות מחלה מפושטת מסוכנת לוקח שנים ולא חודשים. מצד שני לבדיקת ביופסיה ישנו שיעור סיבוכים מסויים ולכן לא מקובל לבצע אותה ללא התוויה ברורה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות USשיראל09/07/2009
שלום
אני בן 20 לאחר שמצאתי גוש כואב ליד אשך שמאל
הפנו אותי לאולטראסאונד והתשובה היא
גודל מרקם תקין
הודגם משמאל מוקד סידי 0.5סמ, קרוב לוודאי הסתיידות בדופן שק האשכים
בנוסף הודגם מעט נוזל מסביב לאשך לעומת צד ימין...
ראיתי באינטרנט שהסתיידות באשך זה מסוכן
האם יש הבדל בין הסתיידות באשך לדופן שק האשכים?
יש מקום לעוד בדיקות? מה צריך לעשות...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס09/07/2009כמובן שיש הבדל בין הסתידות בדופן שק האשכים לבין הסתידות באשך עצמו. אני ממליץ לך לפנות לאורולוג לבדיקה והוא יחליט אם יש צורך בבירור נוסף ובטיפול.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, והאם מולטיויטמין או עודף סידן
שיראל10/07/2009עלולים לגרום לזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וורידים מורחביםדנה09/07/2009
ביצעתי דופלר אשכים בגלל וורידים מורחבים,האם מתוצאות הבדיקה בה היה רשום 2 פרכימות תקינות ואספקת דם תקינה ל-2 האשכים אפשר להסיק על זה שאין בעיה בפוריות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס09/07/2009בכלל לא, תשובת הדופלר הנ"ל מדברת על אנטומיה תקינה של האשכים ולא נותנת תשובה על תפקודם .
בדיקת ספירת זרע תתן תשובה לשאלתך.
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- permixon משך זמן השימושאביה05/07/2009
אני לוקח כבר קרוב לשנה את התרופה הנ"ל. בלא שום תופעות לוואי, אך גם בלא שיפור רציני בתופעות (הקלות) שיש לי. נראה שהתרופה יותר ממה שהיא משפרת, משמרת את המצב שלא יחריף. האם ניתן לקחת את התרופה לאורך זמן (שנים). או לעשות הפסקה מידי פעם. אם צריך לעשות הפסקה, אז לכמה זמן.
תודה על ההענות
מוטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PERMIXON
פרופ' אבי שטיין06/07/2009אני מניח שקיבלת את הפרמיקסון בשל הפרעות בהטלת שתן. אם לאחר שנה של טיפול אין שיפור בתלוונותיך אני חושב שיש מקום להערכה מחדש של התלונות. כלומר לעשות בדיקות שתן כללית ותרבית, תרשים זרימת שתן(UROFLOW), אולטרסאונד דרכי שתן
ייתכן ויש מקום לטיפול בחוסמי אלפא.
בברכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהדנה29/06/2009
דר',האם ורקוצלה יכולה לגרום לשפיכה מועטה של זרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דוד
ד''ר דמיטרי גולדין30/06/2009ווריקוצלה לא גורם לכמות מוטה של זרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RIGISCANיאיר29/06/2009
שלום,
אני מבוטח בקופ"ח כללית.
ברצוני לדעת האם ניתן לקבל התחייבות במסגרת הקופה לביצוע בדיקת ריג'יסקן אשר הומלצה לי ע"י אורולוג פרטי , או שמא הבדיקה נעשית באופן פרטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יאיר
ד''ר דמיטרי גולדין30/06/2009זאת שאלה שצריך לשאול בסניף ק"ח. עד כמה ידוע לי הבדיקה נעשת במעבדות שינה והאם ק"ח משתתפת? לא יכול לענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבהב בדרכי השתן ללא דלקתערגה28/06/2009
בת 28. חולת קרוהן.
כבר כחודשיים עם תחושה של צריבה בדרכי השתן. אין סימנים לדלקת בבדיקת שתן, התרבית יצאה שלילית.
באולטרסאונד הכל יצא תקין.
האם יכול להיות שיש לי פיסטולה?
כיצד מאבחנים? באיזו בדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיסטולה?
ד''ר דמיטרי גולדין30/06/2009סבירות לפיסטולה עם נוכחות שתן תקין כמעט אפסית. הסימן האופיני לפיסטולה זה פאקלאוריה ופנאומטוריה- שתן עם שרידי צואה ועם אויר. צריבה זה לא סימן של פיסטולה. כש ישנו חשש קליני סביר מבצעים בדיקת CT עם שתית חומר ניגוד - בודקים האם ח.נ. נכנס ממעי לשלפוחית ובדיקת ציסטוגרפיה- מילוי השלפוחית עם ח.נ. - בודקים האם יש דליפת החומר משלפוחית למעי. הבדיקות עושים רק כשישנו חשד קליני סביר.
במידה ומחלה שלך פעילה ממליץ להתיעץ עם רופא גסטרו.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- BCGזאב28/06/2009
שלום
לפני חצי שנה חליתי בסרטן שלפוחית השטן עברתי ניותח כריתת של מספר גידולים.
תוצאות בדיקה פתולוגית :
גידולים פפילרים TA LOW GRADE
עברתי שישה טיפולי BCG
שאלתי היא:
האם ידוע לכם על מחקרים המוכחים יתרון של המשך טיפולי BGC שמתבצעים בנוסף לששת
הטיפולים הראשונים ?
תודה, זאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שלפוחית השתן.
פרופ' אבי שטיין29/06/2009שלום זאב
הגידול שהיה לך בשלפוחית השתן היה מסוג LOW GRADE ללא חדירה מעבר לרירית השלפוחית. ההחלטה לתת לך BCG כנראה נבעה או מהעובדה שהיה לך מספר מוקדים של גידול בשלפוחית או שהיקפו היה יותר מ3 סמ.. שטיפות BCG בד"כ ניתנות כ 6 שטיפות שבועיות. רוב הפרוטוקולים מצדדים במנות אחזקה של 3 שטיפות שבועיות לאחר שלושה ולאחר 9 חדשים לאחר סיום 6 השטיפות שקיבלת. בלי שום קשר רצוי לבצע שתן לציטולוגיה וציסטוסקופיות מעקב.
בברכה
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בערמונית ודלקת בשתןענת28/06/2009
שלום, לגיסי גילו סרטן בערמונית לפני כשבועיים ולאחר היתייעצות עם הרופא הוחלט לנתח.הניתוח נקבע לחודש הבא .
בנתיים גיסי ואחותי טסו לאיטליה וקיבלתי טלפון דואג ממנה כי גיסי עם חום גבוה ויש לו דלקת בדרכי השתן רופא בקבוצה נתן לו אנטיביוטיקה זניט.
שאלתי היא האם יש קשר בין הסרטן לבין הדלקת ואם רצוי שיפעלו בעוד דרך?
אשמח לקבלת תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בערמונית ודלקת בשתן
פרופ' אבי שטיין28/06/2009שלום ענת. אם לגיסך בוצעה ביופסיה של הערמונית לאחרונה, ייתכן והחם שעליו את מדווחת הוא מצב של זיהום לאחר ביופסיה, למרות שוודאי קיבל אנטיביוטיקה כהכנה לביופסיה. יכול כמובן להיות גם זיהום בדרכי שתן בלתי תלוי בביופסיה אך הוא פחות סביר. מה שצריך לענות לו שאם יש לו חום גבוה רצוי לבצע תרביות שתן ותרביות דם ואמנם להתחיל אנטיביוטיקה. לעתים אם יש חם גבוהה וצמרמורות יש לתת את הטיפול דרך הוריד לפחות עד רדת החום. זינאט זה סוג של כדור אנטיביוטי, ולכן סביר שהרופא באיטליה התרשם שיש לו חום שאינו מצריך אישפוז
במידה ויש עוד שאלות אשמח לעזור
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירוניזאב28/06/2009
בוקר טוב רצתי לשאול בקשר לניתוח פירוני האם הוא מסוכן ב- מהו זמן ההחלמה ג-אני נהג אוטובוס האם אני יכול אחרי הניתוח להמשיך לעבוד? תודה מראש זאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירוני
פרופ' אבי שטיין28/06/2009שלום זאב
מחלת פירוני מתבטאת לעתים עם זיקפה כואבת ועקמת. בד"כ תוך שנה חולפים הכאבים ונשארת העקמת. לעתים היא מלווה במצב של אי יכולת לחדור, דבר הגורם מבוכהרבה לגבר. קיים גם מצב של מחלת פירוני לה מתלווה הפרעה בזיקפה שאינה קשורה לעקמת.
פירוני היא לא מחלה מסוכנת וכאמור לוקח מספר חדשים עד חלוף הכאב- אם קיים. הטיפולים במחלת פירוני הם תחילה תרופתיים בכדורים. יש הצלחות גם בהזרקת וראפרמיל לתוך הרקמה הצלקתית. ואם לא מועיל - אמנם ניתוח. הניתוח בד"כ אינו מסוכן. הוא עלול לגרום לקיצור מסויים של הפין.
אשמח להיות לעזר נוסף
פרופ' אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוני
זאב28/06/2009תודה דר ,קצת נירגעתי ,היתי אצל אורולוג הוא לא אמר לי שיש טיפול תרופתי אודה לך אם תאמר לי איזה כדורים אני צריך לקחת? תודה זאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

