מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשש מתוצות בדיקת טרנסירון04/06/2009
שאלתי מה זה אומר:TZ-אונה מדיאנית קטנה.אסימטריה לימין .מרקם הטרוגני.והאם יש קשר בין התוצאה לחשד שיש לי דלקת לא חיידקית של הערמונית מזה 10 חודשים.
תוצאות הבדיקה המלאות:
בדיקה רקטלית:נפח 12סמ"ק נוקשות :לא , סמטרית:כן , גבולות הערמונית :שמורים ,ערמונית מובילית :כן
גוש -לא נימוש
בדיקת trus:
סמ"ק-אורך 3.3 גובה:2.7 .רוחב :4 ס"מ ,גבול חיצוני שמור.
PZ-מרקם הומוגני דו צדדי.
TZ-אונה מדיאנית קטנה.אסימטריה לימין .מרקם הטרוגני.
גבול בין PZ ל TZ -שמור.
בלוטות זרע:נורמלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס04/06/2009מבחינה אנטומית הערמונית מתחלקת למספר שטחים( אונות) . כל אחת מהאנות הללו נקראת באנגלית ZONE. אז יש את ה-TZ שזה ה- TRANSITIONAL ZONE אשר ממוקמת כמעט במרכז הערמונית וממנה צומחת האונה המדיאנית שציינת. האזור הזה בדרך כלל מתפתח וגודל עם הגיל בגדילה שפירה (אדינומה) , במקרה של דלקת היא איננה הומוגינית , נדיר שמתפתח בתוכה סרטן . וכשעושים ניתוח כריתת ערמונית בשל הפרעות בהטלת השתן ( לא בגלל סרטן אלא ניתוח הערמונית השכיח) מורידים אותה , היות והיא לוחצת על צינור השתן ( השופכה). לרוב האונה המדיאנית אם מתבלטת לשלפוחית השתן נראת בצורה אסימטרית לימין או לשמאל ואין לזה משמעות.
ה-PZ או PERIPHERAL ZONE זהוא החלק החיצוני שך הערמונית ממנו מתפתח הסרטן. כאן חשוב ומרגיע שהאונה עם גבולות סדירים והומוגינית.
הבדיקה שלך מראה הגדלה שפירה של הערמונית , בתנאי ולא ממששים גושים בבדיקה רקטאלית וה-PSA תקין .אחרת יש צורך בביאופסיה .
ממליץ לך להשאר במעקב אורולוגי .
בתודה וברכה ,ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל אשךליאור04/06/2009
שלום רב,
חבר קרוב מהעבודה, שגילה גידול באשך המליץ לי לבצע בדיקה עצמית של מרקם וגודל האשך מידי פעם.
מעולם לא השוויתי בין גודל אשכיי, ככל הנראה ישנו אחד גדול יותר מהשני ...
כיצד אוכל לדעת שהגודל הוא פרופורציונאלי ?
מה הוא היחס התקין ?
בברכה ותודה,
ליאור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס04/06/2009אשך אחד יותר גדול מהשני : -זה יכול להיות נורמלי. אך היות והעלית את הנושא אתה חייב בדיקת אורולוג ! . ללא בדיקה אין באפשרותי לתת אבחנה.
תפנה בבקשה לבדיקת אורולוג והוא יחליט אם יש צורך בבירור נוסף כמו US וכולי.
בתודה, ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- rec.utiמיכל03/06/2009
ביתי בת 18,וסובלת מזיהומים בשתן בתדירות גבוהה מאז קבלת המחזור החודשי.היא מטופל ב אנטי.מניעתית vamin בכדורי iprex.זמן שהיא נוטל את הכדורים יש רגיעה של הזיהום אבל כשמנסים להפסיק שוב מופיע זיהום ,בדכ .אי קולי.כל בדיקות הרנטגן והמיפויים היו תקינים.שאלתינו היא:האם זהו מצב הפיך?האם היא תסבול יותר לאחר שתיתחתן ותקיים יחסי מין?האם יש היום איזו שהיא התערבות פולשנית שיכולה לפטור את הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
ד''ר יואל מץ03/06/2009זיהומים בדרכי השתן אצל נשים צעירות המקיימות יחסי מין היא תופעה שכיחה . לאחר שביצעה את בדיקות ההדמיה ומיפוי כליות ששללו מחלה אורגנית של דרכי השתן. אם הזיהומים ממשיכים בתדירות רבה מומלץ בהחלט מניעה אנטיביוטית לתקופה ארוכה 6-12 חודשים. לפעמים יש זיהומים תוך כדי לקיחת המניעה ואז יש לשקול החלפת האנטיביוטיקה. בד"כ עם הזמן והטיפול המניעתי המצב מסתדר. בכל מקרה כדאי להיות בקשר הדוק עם האורולוג המטפל ולשקול אמצעים נוספים כמו חמוציות, שתיה רבה וכו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות שתן ציטולוגיהכ.02/06/2009
אני בן 37 3 חודשים לאחר ניתוח להסרת גידול בשלפוחית השתן שנמצא כ- PUNLMP.
לטובת מעקב אצל האורולוג ביצעתי 3 בדיקות שתן לציטולוגיה בהפרש של מספר ימים. שתים מהתוצאות תקינות ללא הערות. בשלישית נכתב : תאי אורותל, אריתרוציטים ונויטרופילים בודדים. אשמח להסבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציטולוגיה
ד''ר דמיטרי גולדין02/06/2009לפי הנתונים בבדיקתך אין סימני ממאירות וזה מה שחשוב. תמשיך מעקב אורולוגי מסודר. רפואה שלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FLOWMETRYעידו01/06/2009
שלום,
מהו טווח הערכים התקינים של מהירות זרימת השתן בבדיקת פלומטריה לבחור בריא בן 24?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אה.... ועוד שאלה לידע כללי
עידו01/06/2009איכשהו הגעתי למסקנה שיהיה צריך אולי לערוך מתישהו US של הערמונית (מפי הטבעת).
אם כן:
האם הבדיקה כואבת? האם המתמר גדול? (כמו של US בטן למשל)
והאם נדרשת הכנה מיוחדת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידו שוב שלום...
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן02/06/2009לא נהיר לי למה הגעת למסקנה זו.
אנא פנה לאורולוג שיעריך את מצבך ויתיחס לתלונותיך.
לעיתים רחוקות נדרשת בגילך בדיקת אולטראסאונד טראנסרקטאלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעידו שלום.
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן02/06/2009מהירות זרימה מקסימאלית > 18-20, כמות > 200.
עקומת פעמות , ללא זיזים.
ללא שארית שתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כליות-תינוקרינת01/06/2009
שלום רב,
התינוק של בן 5 חוד', עבר מיפוי כליות DTPA והתוצאה שהתקבלה:
הודגמה כליה שמאלית מעט גדולה מהימנית עם הרחבת אזורי האגנים דו-צדדית ויותר משמאל
בשלב האקסקרטורי הודגמה רטנסיה בגביעים המתמשכת לאורך האורטרים המורחבים ומפותלים דו-צדדית.
יחד עם זאת הודגם פינוי לאחר מתן פוסיד מהכליה הימנית ופינוי חלקי בלבד משמאל.
התרומה התפקודית: 55% מכליה שמאלית ו 45% מהימנית.
סיכום: שינויים הידרונפרוטיים, הידרוארטריטיים עם שינויים אורמכניים בגובה UVJ דו-צדדית
ובולטים יותר משמאל.
כמו כן, אבקש לציין כי בני עבר ציסטוגרפיה שיצאה תקינה-אין רפלוקס
אשמח לקבל חוות דעת, עד כמה המצב חמור האם חלילה יצטרך לעבור ניתוח,
האם הכליות מתפקדות כמו שצריך
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינת שלום
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן02/06/2009למרות התאור המדויק של המיפוי , נראה שמדובר במקרה לא שגרתי ואין ספק שבדיקת הצילומים עצמם וברור האופן בו בוצעו הבדיקות - יוסיפו לשיקולים לגבי המשך הטיפול הרצוי.
לגבי פגיעה בתפקודי הכליה המיפוי שיוסיף מידע נקרא Q-DMSA שרצוי לבצעו.
כאשר מדובר במצב של חסימה לכאורה בגובה כניסת השופכנים לשלפוחית , מבלי עדות לרפלוקס ,
נדרש מעקב צמוד כולל אולטראסאונד חוזרים.
במקרה של החמרה בבדיקות המעקב יש לשקול התערבות ניתוחית.
ממליץ שתהיי בקשר צמוד לאורלוג מומחה לאורולוגית ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליות, פליטת זרע וכאבי קרקפת עזים ?אביגיל28/05/2009
יש לי בעיה עם הכליות. הסתידות (מה זה?) ציסטות , כאבי מותניים עזים מאחור תדיר, תפקודים בעייתיים בבדיקות דם וכאבי קרקפת עזים מבפנים אחרי יחסי מין ופליטה
א. מה זה הסתידות?
ב. האם ציסטות (22 ממ) מסוכן? היכול להתפתח גידול?
ג. מה פשר הכאבים העזים (!) בקרקפת (עורף, בפנים, כמו סכינים) אחרי פליטת זרע? יש קשר , קראתי , ואני לא ממש מבין איך קשור ומה לעשות חוץ מאופטלגין?
תודה. אגב תור לאורולוג ונוירולןג נקבע לסוף יולי השנה :(
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב שאולי
ד''ר גאזי פארס28/05/2009הסתידות בכליות הינו משקע של מלחים ,אם מדובר בהסתידות קטנה אין צורך בטיפול מומלץ שתיה רבה. ואם מדובר בהסתידות גדולה (אבן) אז בהתאם לגודל ולמיקום האבן מחליטים- אולי על ריסוק חוץ גופי-.על כל מקרה ועד בדיקת האורולוג מומלץ על שתיה רבה.
ציסטה בכליה הינו ממצא שכיח מאוד ,איננו מסוכן ואיננו מצריך טיפול בדרך כלל. ציסטה בעצם היא הצטברוצת של נוזל בתוך שקית עדינה שהגוף יוצר וזה לא הופך לסרטן ואפשר לחיות איתה עד 120 .
ובקשר לכאבי ראש לא נראה לי שיש לזה קשר עם הממצאים שהוזכרו לעיל אלא אם יש בעיה מטבולית שגורמת גם ליצור ההסתידויות. יתכן שהכאב נגרם מהמאמץ ואולי בגלל עליה בלחץ הדם ? על כל מקרה אתה צריך בירור אורולוגי ונוירולוגי וטוב שקבעת תור לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על הפירוט והאדיבות !! +...
אביגיל29/05/2009אם תוכל אשמח להסבר: האם הכליות משתתפות בכלל איכשהו בתהליך פליטת הזרע?
האם נתקלת אי פעם מפציינט בכאבים באזור בעורף והקדקוד דווקא אחרי השפיכה? מוזר לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שאולי
ד''ר גאזי פארס29/05/2009תודה על המחמאה!.
אין לכליות שום קשר בתהליך פליטת הזרע .מדובר בשתי מערכות נפרדות שמתחברות ביניהם בצינור השתן החיצוני והכליות רחוקות מאוד מזה.
ובקשר לכאבים בעורף אחרי פליטת זרע לא נתקלתי, הדבר מחייב בירור . קרוב לודאי שיעבר כמו שהתחיל ולא נדע ממה . בכל אופן יש צורך בבדיקת אורולוג ונוירולוג.
בתודה וברכה ,
ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא דם בשתןנאפולי27/05/2009
לד"ר שלום רב,
לפני כשבוע עשיתי בדיקות כלליות כולל בדיקת שתן. בבדיקת בשתן הכל תקין מלבד מימצא אחד והוא:
ERYTHROCYTES U STRIP- 10 כשלפי ערכי המעבדה ערכי הנורמה הם 0-5. אציין שיש לי מדי פעם מעין צריבה קלה בזמן מתן שתן. אני בן 50 ולוקח תרופות אספירין ותרופת Enaladex 25 מ'ג ביום.בדקיה נוספת PSA יצאה 0.31.בשלוש השנים האחרונות ערכי הדם בשתן היו: 5, 6 ו-0 בבדיקה לפני שנה.
שאלתי: האם יש סיבה לדאגה?
שאלה שניה: האם ישנה אפשרות שאחת התרופות גורמת לכך?
יש לי תור לאורולוג בקרוב ורופא המשפחה טוען שהעניין לא נראה לו מסוכן.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אפולו
ד''ר יואל מץ28/05/2009המצאות אריטרוציטים בשתן הינו ממצא לא תקין שיש להתיחס אליו ברצינות.
5-10 אריטרוציטים הוא מספר נמוך והסיכוי שהממצא יהיה ביטוי למחלה משמעותית הינו קטן ביותר. למרות זאת יש צורך בבירור וטוב שהזמנת תור לאורולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוננות/יחסי מין לאחר פעולה פולשניתעידו27/05/2009
שלום רב, אני בן 24 , יומיים לאחר צילום שופכה כולל התרוקנות VCUG. (אני חייב לציין שזו בדיקה ממש פסיכית, ולדעתי הרבה פחות כואב לנתח ולסגור כצעד אבחוני מבחינת הסבל ולא לבצע בדרך הקיימת, היות וזה ממש נורא)
שאלתי היא באם חלפו תופעות הלוואי של צריבה ומעט דמם כתוצאה מהבדיקה, האם אני יכול לשוב לעסוק בפעילות מינית מגוונת ללא חשש לגרימת נזק / פתיחת איזה כלי דם שם שיכול לגרום לדמם או צריבה מחודשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב אני
ד''ר יואל מץ28/05/2009ברור שאורטרוגרפיה היא בדיקה לא נעימה אבל יכולה לתרום מידע חשוב למטפל שלא ניתן להשיג בבדיקות אחרות.לאחר הבדיקה השופכה מגורה לכן יכולות להיות תופעות בהטלת השתן. אני ממליץ להמתין עוד יומים ואם לא יופועו תלונות מיוחדות אפשר לקיים יחסי מין כרגיל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרי לילהאלמוג26/05/2009
מדי פעם אני סובל מקרי לילה כבר במשך כמה שנים. רציתי לדעת אם יש תרופה כלשהי או משהו שמסוגל לעכב/למנוע קרי לילה למשך תקופות ארוכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב אלמוג
ד''ר דמיטרי גולדין26/05/2009אין תרופה מונעת את קרי לילה. תנסה לקיים מין בתדירות. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ערמוניתדן20/05/2009
לפי סימפטומים גופניים (בעיקר השתנות מרובות יום/לילה), לפי PSA מתנדנד בהתאם ללקיקת אנטיביוטיקה (אופלודקס ציפרודקס), לפי ביופסיית ערמונית רוויה (18 דגימות), לפי לויקוציטים בנוזל הזרע, לפי לויקוציטים רבים שנראו במיקרוסקופ בנוזל השתן לאחר עיסוי הערמונית, ולפי קביעת האורולוג - יש לי דלקת ערמונית.
הבעיה היא שבתרבית זרע ובתרבית שתן לפני העיסוי ולאחר העיסוי לא מצאו חיידקים כך שאין זיהוי לחיידק מחולל הדלקת.
איך להביא לזיהויו? איך להשמידו?
מתוסכל. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוסף..
דן20/05/2009האורולוג זיהה מעין גוש/בליטה בתוך ראש הפין, זו אומנם גורמת לי במיוחד אחרי פליטת זרע, לכאב/שורף בסביבת הגוש/הבליטה ואז גם למעט אדמומיות מקומית של עור ראש הפין.
האורולוג חושב שזה 'סעיף בשופכה' אשר כנראה מדי פעם מזדהם ואז הזיהום מתפשט לאחור אל הערמונית וסביבתה.
לכן קבע לי תור לאורטוסקופיה, לדבריו להתבוננות, ואם אומנם צריך תיקון אז בחדר ניתוח באמצעות חתך בראש הפין מבחוץ.
זה מה שהבנתי.. מודאג.. במה כרוך? תופעות לוואי? האם הכרחי כך שהרי תהיה צלקת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דן.
ד''ר יואל מץ20/05/2009אני מבין את הרגשת התיסכול שלך. דלקת כרונית של הערמונית היא אומנם מחלה מתסכלת ומתבטאת בתלונות בדרכי השתן כפי שאתה מציין היכולות לחזור גם לאחר טיפול מוצלח של ההתקף החריף. הזיהום מושרש עמוק בתוך רקמת הערמונית ולא כל סוגי האנטיביוטיקה חודרות לתוך הבלוטה.במקרים רבים בדיקת השתן היא סטרילית וגם לאחר מסאג של הערמונית וקשה לבודד את הגורם המזהם.הלויקוציטים שנמצאו בבדיקת השתן הם רמז למחלה.האורולוג המטפל שלך עשה עבודה טובה מאור כשבדק את הדברים שציינת.כמו כן קיבלת את הטיפול האנטיביוטי המתאים!תן לו להמשיך בעבודה יתכן וירצה להחליף את האנטיביוטיקה.בכל מקרה יש צורך בסבלנות רבה ושיתוף פעולה מלא עם המטפל.
בקשר להתבלטות באזור הפין קשה לי להביע דעה מבלי לבדוק. אם מעלים חשד של סעיף של השופכה הגורם לזיהומים, בהחלט יש אינדיקציה לבצע אורטרוסקופיה,כלומר הסתכלות ישירה על השופכה במכשיר אופטי. הבדיקה מתבצעת לרוב בהרדמה, ניתן לבצע את הבדיקה גם בהרדמה מקומית במיוחד אם מבצעים אותה במכשיר גמיש. אמצעי נוסף להדגמת סעיף של השופכה הוא אורטרוגרפיה כלומר צילום השופכה עם חומר ניגודי המוחדר בתוכה. הבדיקה אינה קשה ויכולה להוסיף מידע חשוב. אם מגלים סעיף של השופכה סימפטומטי, הטיפול הוא ניתוח להסרת הסעיף כפי שהוצע לך. בברכה והצלחה בטיפול!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה לך על איכות וסיגנון תשובתך ד"ר
דן20/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ערמוניתיעקב19/05/2009
שלום רב,
אני בן 46. לפני חודשיים וחצי הופיעה חום 38-38.5 בליווי צורך במתן שתן כל שעתיים.
בבדיקת דם נמצא PSA=20.3. כעבור 5 ימים החום ירד לבדו.
האורולוג רשם אנטיביוטיקה למשך 10 ימים וכבר בתחילת הטיפול התסמינים נעלמו.
שבועיים לאחר סיום האנטיביוטיקה ה-PSA ירד ל-6.31 אולם החלו שוב להופיע סימנים של צורך בהטלת שתן תקוף.
התחלתי לקבל ציפרופלוקסצין במשך חודש כאשר כעבור שבוע ותוך כדי הטיפול ה-PSA היה 5.55 ושקיעת דם 17 ו-7 ימים לאחר סיום הטיפול ה-PSA היה 4.6.
עלי לציין כי תדירות הטלת השתן חזרה לנורמה (כל 4-6 ש') אולם לאחר מתן השתן קיימת הרגשה של גירוי ואי נוחות בדרכי השתן אשר נעלמת כעבר שעה- שעתיים.
האם אלו תסמינים של דלקת ערמונית ואיך להמשיך בטיפול.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יעקב.
ד''ר דמיטרי גולדין19/05/2009התמונה שתיארת כן מתאימה גם לזיהום חריף בדרכי השתן וגם לדלקת זיהומית חריפה של הערמונית שזה למעשה סיבוך של זיהום בדרכי השתן. כרגע בסמוך לאירוע חריף וכש התסמינים כמעט חלפו אין צורך בבדיקות נוספות. ממליץ לחזור לבדיקות שתן- כללית ותרבית וגם ל-PSA בעוד 3-6 חודשים ולהמשיך מעקב אורולוג מטפל.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בשק האשכים.שמואל19/05/2009
שלום,
אני בחור בן 23.
הסיפור שלי מתחיל בערך בשנת 2005 שם אובחנה לי ורוקצלה בצד שמאל.
עברתי ניתוח שנאמר לי שעבר בהצלחה...
קצת אחרי היו לי כאבים כל כמה זמן למשך חצי שנה - באזור התפר ובאשכים.
אם הייתי מרים דברים כבדים, הכאב היה מגיע לסירוגין, לפעמים גם באזור התפר ולפעמים רק באשכים.
לפני כשבוע, פניתי לאורולוג מכיוןן שהרגשתי שמשהו איננו כשורה אצלי.
לדוג: שמתי את חברה שלי על הברכיים למספר שניות, הרגשתי שהיא כבדה לי (למרות שהיא מאוד רזה) ולאחר כחצי שעה התחילו כאבים שנמשכו בערך יומיים.
הרופא אבחן שעדיין יש לי קצת וריקוצלה בצד שמאל, וציסטה בגודל של 1,9 ס"מ.
(עברתי גם אולטראסאונד, ואכן אלו היו הממצאים)
הרופא אמר לי שאין קשר בין שני הדברים הללו לכאבים הפתאומיים שיש לי, וזה לא חייב להיות בהכרח מזה.
בנוסף בימים האחרונים שמתי לב שאם אני לא מוציא זרע בתדירות של פעם ביום האשכים כואבים לי, והכאב לא נרגע עד שאני מוציא...
כשכואב לי, שק האשכים מצטמק לצורת כדור.
אנא עזרו לי להבין מה קורה איתי, מהם ההשלכות ולפני מה אני כנראה עומד להתייצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שמואל
ד''ר דמיטרי גולדין19/05/2009צר לי לאכזב אותך אך אני מסכים לחלוטין עם האורולוג שבדק אותך. ציסטה ביותרת אשך זה ממצא לא נדיר ושפיר לחלוטין וגם לא גורם לכאבים. וריקוצלה דרגה נמוכה גם לא סיבה לדאגה. הכאבים באזור שק האשכים אשר מופיעים בעקר לאחר מאמץ פיזי בד"כ קשורים לשרירי דופן הבטן ומפשעות וההרגשה בשק היא רק הקרנת הכאב. צורך בקיום יחסים יום יומית הוא משני לגילך וכנראה מצב בריאתי טוב. לסיכום - לא נראה לי שישנה בעית אשכים משמעותית ואין צורך בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהבר17/05/2009
שלום, אני בן 16.9 .
לפני 4 ימים עברתי ניתוח קיבוע אשכים .
כרגע אין כאבים והשק אשכים חזר לגודלו המקורי , אני במנוחה רבה .
עכשיו לשאלה -
אני חושב שיש לי הידרוצלה , זה רק בצד שמאל .
איך אני יכול להיות בטוח שזה רק הידרוצלה ולא משהו שמצריך בית חולים ? כי הבנתי שהידרוצלה היא לא משהו שמצריכה ניתוח או משהו , בסה"כ היא לא מפריעה לפוריות או בכאב .
ניגשתי לניתוח בגלל וריקוצלה ובגלל תסביב בצד ימין .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה אשכים
פרופ' אבי שטיין18/05/2009שלום רב
אני מבין שעברת קיבוע אשכים דו צדדי בשל סבב אשך ימין ועברת התרה של הסבב מימין וקיבוע דו צדדי. האם עברת גם ניתוח וריקוצלה משמאל באותו ניתוח או בעבר היותר רחוק?
אם כן הידרוצלה יכול להיות סיבוך מוכר של ניתוח וריקוצלה. האיבחון הינו על ידי בדיקת אולטרסאונד אשכים. נכון הדבר שאם אין סימפטומים הדבר לא מסכן את פוריותך ואינו מצריך בהכרח ניתוח
בהצלחה
פרופ אבי שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובכן,
בר18/05/2009לא עברתי שום ניתוח באיזור בעבר הרחוק , איבחנו את זה כי היו לי כאבים מתמשכים וחוסר תנועה רצינית , שלחו אותי למיון ומשם למחלקת אורולוגיה וקבעו לי ניתוח . פעם ראשונה ואני מקווה אחרונה .
תודה רבה ויום טוב .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשהו לא בסדר
בר18/05/2009זה הגיוני שהאשכים לא נמצאים במקום ה'מקורי' שלהם לאחר הניתוח ?
אחרי המקלחת שמתי לב שהימני קצת קצת גבוה יותר ושהשמאלי למטה וכאילו חצי שוכב כזה .
זה נורמלי ? מה זה ?!
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרוב לוודאי הכל בסדר
ד''ר דמיטרי גולדין19/05/2009ערב טוב בר. אתה 5 ימים אחרי ניתוח קיבוע האשכיים. הניתוח כמו כל ניתוח אחר גורם לתגובה דלקתית באזור ההתערבות והתגובה תסוג רק תןך חודש-חודש וחצי. לכן לדון לגבי המראה הסופי של שק האשכים תוכל רק בעוד כחודש. הסימן החשוב להיום זה חוסר כאב שממנו סבלת. כרגע תיאורך לא מצביע על בעיה כלשהי. תמשיך להיות במעקב אורולוגי. והכי חשוב במידה של כאב חד כמו שהיה לך תשוב לבדיקה דחופה כוללת סונר אשכים.
רפוא שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטטר קבוע בכיס שתןschlommi16/05/2009
מתי יש לתת אנטיביוטיקה כשיש קטטר קבוע בכיס השתן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שלומי
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי16/05/2009צורך בלהתחיל טיפול אנטיביוטי נובעת לא רק מנוכחות הקטטר, אלא ממצב של החולה.
החלטה זו מתקבלת ע"י רופא בהיתיחסות לפציאנט הספציפי.
תפנה לרופא המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

