פורום אורולוגיה, ניתוחים אורולוגים, מחלות הערמונית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פניה נוספת לד"ר גאזי פארס
    רפאל
    19/08/2009

    לד"ר פארס שלום ותודה
    בפנייתי הראשונה שאלתי על קסטרל ואבודרט לערמונית מוגדלת בשילוב עם אנלדקס 5 מ"ג, פלווקס 75, קרטייה 100, ליפיטור 40 בעקבות 3 צינתורים בשנה וחצי האחרונות, תשובתך הייתה חיובית. אך מסתבר שעם התחלת השימוש בקסטרל ואבודרט ירד לחץ הדם לרמות שגורמות לי לחולשה ועייפות. מדידה אחרונה היתה 93/57 עם דופק 81. מקריאה של חומר באינטרנט אני מבין שגם האנלדקס וגם הקסטרל מורידים לחץ דם. לכן: א. האם זה נכון? ב. האם נכון להמשיך עם שתי תרופות אלה או לחדול מאחת מהן ואם כן איזו מהן? ג. ואולי הבעיה בשילוב אחר עם אחת התרופות שאני נוטל?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פניה נוספת לד"ר גאזי פארס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רפאל

    ד''ר גאזי פארס
    20/08/2009

    הירידה בלחץ הדם נגרמה מהקסטראל.
    הקסטראל נמנה לקבוצת תרופות שנקראת חוסמי אלפא . תופעת לואי של קבוצה זו של תרופות היא ירידה בלחץ הדם. הקסטראל הוא בעל סלקטיביות לדרכי השתן ולכן נדיר שהוא מוריד לחץ דם. אך היות וזה קרה אני ממליץ להפסיק אותו.
    בשלב זה אני ממליץ לך להמשיך באבודרט ובמקום קסטראל לנסות טיפול
    ב- CAPS OMNIC 0.4MGX1/D אחרי ארוחת בוקר. תרופה זו גם היא נמנת לחוסמי אלפא עם סלקטיביות לדרכי השתן .לעיתים החלפת התרופה מעלימה את תופעת הלואי.
    תהיה במעקב לחץ דם . במידה וגם עם אבודרט יהיה שינוי בלחץ הדם אז תתיעץ עם רופא המשפחה בכדי לשקול הפסקת האנלדקס .
    בתודה וברכה. ד"ר פארס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובה עניינית ומהירה

    רפאל
    20/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבן בשופכן
    אלון
    19/08/2009

    שלום,

    אני בן 34 ולפני כשבוע נתגלתה אצלי אבן בגודל של 8.3 מ"מ בשופכן ימין. זאת לאחר התקףכאבים עז במותן ימין. כרגע נשלתי לבצע ריסוק בהמלצת אורולוג ויש לי מספר שאלות:
    1. הבנתי כי אם יסתם השופכן מהאבן הבעיה תחמיר. לפי דיברי האורולוג ישנה זרימה כרגע מהכיליה לשלפוכית. תוך כמה זמן אם בכלל יכול להסתם השופכן כתוצאה מהאבן??
    2. האם הריסוק שנעשה ברמב"ם בניגוד לריסוק שנעשה בהדסה הוא פולשני?
    3. היכן מומלץ (אפילו באופן פרטי) לבצע את הריסוק?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבן בשופכן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלון בוקר טוב

    ד''ר יואל מץ
    20/08/2009

    אבן בשופכן בגודל 8 מ"מ היא אבן יחסית גדולה היכולה לגרום לחסימה והרחבת הכליה והשופכן מעליה.אם דוחים את הטיפול זמן ממושך החסימה יכולה לגרום לכאבים עזים, חום, דימום בשתן ופגיעה בתיחפקוד הכליה . אם יש סימני הרחבה מעל האבן אני ממליץ לקבל טיפול מהיר . לעתים יש צורך להכניס תומכן לכליה על מנת לנקז את הכליה החסומה ,ובשלב מאוחר יותר לבצע את הריסוק.
    אין הבדל בפולשניות הריסוק בין בית חולים רמבם והדסה.אינני נוהג לתת ציונים לטיפולים שונים בבתי חולים שונים לכן תתיעץ עם הרופא המטפל בקשר למקום הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריבה
    רפי
    17/08/2009

    אני בן 45 יש לי בעיה לאחר פליטת זרע אני מרגיש שחלק מהזרע נשאר בפין ולא יוצא ואחרי זה
    כשאני משתין אני מרגיש כאילו משהו תקוע בסוף הפין ואני שותה כמויות של מים וזה לא יוצא יש לי הרגשה של חסימה כאילו בפין האם זה נוזל זרע?. והאם הוא יכול לצאת שוב רק בפליטת זרע
    מה עליי לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרפי שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    17/08/2009

    מומלץ כי תגש לאורולוג להערכה ובדיקות.
    הבדיקות יכולות לכלול בין השאר:
    בדיקות שתן לכללית ולתרבית; בדיקת מיקרוסקטופיה ו\ או תרבית זרע ;ציסטוסקופיה ( בדיקה אנדוסקופית של השופכה והשלפוחית) ועוד.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת צינורית הזרע-מתחנן לתשובה
    Y
    17/08/2009

    אין לי מקורות ידע אחרים-הסיבה היא שאני נוקט כל אמצאי זהירות
    שהדבר לע יוודע לאם ביתי (לא נשואים)
    ובטלפון ללא תור לא עונים על שאלות כאלה
    =מעוניו לעבור ניתוח לכריתת צינורית הזרע - אני יודע שיש לחתום על מסמך הסכמה
    אשאל כמה שאלות ואודה מאד גם אם רק חלקן ייענו
    ---מה המחיר פחות או יותר
    ---האם נשאר סימן או תפרים שיש לפתוח בפגישה נוספת
    ---האם לאחר הניתוח מבחינת הזרע החשק והזיקפה הכל כשהיה (הסודיות חשובה לי לאין ערוך)
    --- מחפש אורולוג שליעזור לי לעבור את הניתוח בסודיות גמורה אחתום על מסמך מאד ברור שאני מסכים להשלכות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל- Y שלום

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    17/08/2009

    המחיר במסגרת בתי החולים הפרטיים יכול להגיע למספר אלפי ש"ח
    נשארות שתי צלקות קטנות, באורך של כ- 1.5 סמ' בחלקו העליון של שק האשכים, אחת מימין ואחת משמאל. לרוב אין שימוש בסיכות אלא בתפרים נמסים או בהדבקה.
    באופן פיזיולוגי החשק והזקפה אינם מושפעים מהניתוח.
    קיימת שפיכה והיא מכילה נוזל ללא זרע בכמות שאינה שונה מהותית מלפני הניתוח.
    אנא פנה לאורולוג במקום מגוריך \ קופ"ח שלך , הוא יוכל לסייע לך או להפנות אותך לביצוע הניתוח.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות חוזרות בשתן
    ליאת
    17/08/2009

    שלום רב.אני סובלת מדלקות חוזרות בשתן.פעם אחד הדוקטורים יעץ לי לבקש מבן זוגי לערוך בדיקות.לו אין דלקות בשתן ולמעשה אף פעם לא סבל מזה, הוא בריא וללא בעיות מיניות כעת ו-או בעבר.איזו בדיקה עליו לעשות כדי שנדע אם אצלו הבעיה.הדלקו/זיהומים נגרמים לאחר כל מגע מיני עמו או אפילו גם כשהוא מאונן לי ואין חדירה שזה נראה לי ממש מוזר.לפני הקשר הנוכחי איתו מעולם לא היו לי בעיות כאלו אחר קיום יחסי מין, כן היו לעיתים ממש רחוקות ד.בשתן אבל אף פעם לא בתדירות כה גבוהה ומוגזמת.אני מקיימת יחסים רק עם בן זוג בלעדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקות חוזרות בשתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    17/08/2009

    אין חובה שבן זוגך ימצא כלוקה בזיהום בשתן , אם כי זו אפשרות שרצוי כמובן לשלול.
    אגב, העדר סימפטומים איננו שולל זיהום.
    בהחלט סביר שמגע מיני ,עם חדירה , אך גם ללא ( למשל מין אוראלי), יגרום לשינוי בפלורה של האורגניזמים אצלך או להחדרתם של פתוגנים מהנרתיק לדרכי השתן.
    בסופו של דבר , פעמים רבות מומלץ במקרים כמו שלך לשקול נטילת טיפול אנטיביוטי מניעתי " סביב " יחסי המין ( כדור אחד או שנים , לפני ו\או ואחרי המגע המיני).
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור

    ליאת
    19/08/2009

    ראשית - תודה רבה על תשובתך המהירה.
    שנית - שמעתי רבות את האופציה לנטילת טיפול אנטיביוטי מניעתי אבל מה קורה כשמפסיקים לקחת את האנטיביוטיקה, הרי אי אפשר ולא סביר שאקח אותה כל החיים.מלבד זאת הבנתי ממחקרים שקראתי שזה מגדיל את הסיכויים ללקות בסרטן ולכן אני מבקשת לברר אם יש אלטרנטיבה לפתור את הבעיה באופן אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר בדיקת CT עם נוזל ניגוד
    אריאל
    17/08/2009

    שלום,
    1.לפני כשבועיים עשיתי את הבדיקה של בית החזה עם נוזל הניגוד ושורף לי כמעט כל פעם למרות שאני שותה הרבה זה פשוט לא נשטף מהכליות שלי! מה עושים?

    2.יכול להיות שיש לי בכלל דלקת בדרכי השתן?

    כמה זמן זה ימשך כך?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאריאל שלום.

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    17/08/2009

    אין לזה קשר לחומר הניגוד והוא כבר התפנה מזמן מכליותיך.
    אכן יתכן ומדובר בזיהום בדרכי השתן .
    פנה לרופא המשפחה להערכה ולביצוע בדיקת שתן לכללית ולתרבית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קטטר שתן
    מאור
    15/08/2009

    שלום
    ברצוני לשאול מהי החשיבות הרבה שבהטלת שתן8 שעות אחרי פרוצדורה ניתוחית ומדוע אם לא מטילים יש להחדיר קטטר שתן
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קטטר שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב

    ד''ר גאזי פארס
    15/08/2009

    אדם מבוגר באופן רגיל נותן כ-1500 סמ"ק שתן ביום. קיבולת כיס השתן היא כ-500 סמ"ק.
    חשבון פשוט אדם שאינו מיובש אמור למלא שלפוחית תוך 8 שעות.
    ידוע שבהשפעת תרופות ההרדמה לעיתים לא מצליחים לתת שתן אחרי פרוצידורה כירורגית.
    אי לכך חשוב לנקז את השלפוחית ע"י החדרת קטטר אם אכן מדובר בעצירת שתן מסוג זה.
    בתודה וברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קטטר שתן

    פרופ' אבי שטיין
    16/08/2009

    שלום רב מאור

    לאחר פעם רביעית של גמילה צריך לשאול האם לפני הניתוח היו לך שאריות שתן גדולות לאחר השתנה (באולטרסואנד). אם כן ייתכן ויש מקום לצינטור שלפוחית לסירוגין לפחות לתקופה מסויימת. ייתכן ויש גם מקום לבדיקה אורודינמית. אם לא ייתכן ויש מקום לציסטוסקופיה וייתכן לכרות חלקי רקמת ערמונית שנשארו?

    בברכה

    פרופ' שטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטנט בעקבות אבן בשופכן
    גבריאלה
    14/08/2009

    שלום,
    שמי גבריאלה אני בת 55 ואני סובלת מאבנים בכליות מידי כמה שנים.
    אושפזתי בבית חולים עקב שני אבנים שניתקעו בשופכן.
    סירבתי לשים סטנט מכיוון שבפעם הקודמת שעשו לי זאת הדבר הציק לי מאוד.
    לכן כשו לי ריסוק חוץ גופי -- שריסק אבו אחת ואת השנייה ריסק חצי.
    בלית ברירה הכניסו לי את הסטנט.
    אמרו לי שיוציאו תוך שבועיים שלושה, קבעו לי תאריך אך התקשרו לדחות אותו.
    כרגע אני סובלת מהרגשת דחיפות במתן שתן, וכאביםן עזים.

    מה אני יכולה לעשות?
    האם כדאי ללכת לבית חולים פרטי להוצאת הסטנט מוקדם יותר, במקום שבית החולים ידחה אותי שוב ושוב?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטנט בעקבות אבן בשופכן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבריאלה ערב טוב

    ד''ר גאזי פארס
    15/08/2009

    תפני למחלקה אורולוגית בה את מטופלת ותבדקי למה דחו את הוצאת הסטנט ? אם זה בגלל אבן חוסמת אז חבל להוציא את הסטנו לפני הטיפול בחסימה, ובשל הסבל שלך אני בטוח שיקדימו טיפול זה.אם אין חסימה אז אפשר לסדר הוצאת הסטנט במידי אם את סובלת כל כך.
    אני לא ממליץ לך ללכת לבית חולים פרטי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו מוזר בזרע
    משה
    14/08/2009

    אני גבר בן 41 אתמול ראיתי בזרע שלי חומר אדמדם בצורת גושים או חתיכות בזרע. זו פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה וזה מאד הלחיץ אותי.
    אודה להסברץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משהו מוזר בזרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב משה

    ד''ר גאזי פארס
    15/08/2009

    מה שיש לך זה דם בזרע. זו תופעה שכיחה ולא מדאיגה, ולרוב אין מאחוריה בעיה מדאיגה.אך המחלה מחייבת בירור . תפנה לאורולוג המטפל לבירור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה ביכולת ההתכווצות של כיס השתן
    מיואש- דני
    13/08/2009

    שלום,
    אני בן 70, לאחרונה גילו לי לאחר בדיקות שונות שעברתי -אורודנימיקה, ציסטולוגיה שאני סובל מבעייה ביוכלת התכווצות של כיס השתן, הרופא המליץ לי לבצע פעמים ביום קטטר, אני לא מסוגל לעשות את זה, זה לא נעים וזה ממש תלות שאני לא מסוגל לקבלה כחלק מהחיים, השאלה שלי היא: האם יש פתרון אחר לנושא? פתרון ניתוחי? מה קורה אם אני לא מבצע את הצינטור העצמי (ואני יודע שבבדיקות ראו שנשארת לי כמות לא מבוטלת של שתן בשלפוחית), האם זה יכול לפגוע בי בעתיחד? אני לא מסוגל לעשות את הקטטר הזה, האם יש פתרון אחר???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב דני

    ד''ר גאזי פארס
    13/08/2009

    הטיפול בבעיה שלך הוא אחד משנים:
    1-קטטרזציה עצמית כפי שהסבירו לך וזה הטיפול הטוב והמומלץ במקרים האלו.
    2- קטטר קבוע - זה פתרון לא רצוי אך עדיף על כלום.
    אין ניתוחים למחלה זו.
    אם לא תטפל בעצמך השארית שתן תגדל עם הזמן , זה יגרום להפרעה בניקוז השתן מהכליות ואז הכליות נפגעות .מצב זה יכול להביא לאיספיקת כליות ואפילו במקרה קיצוני כאשר הבעיה מתמושכת לדיליזה.
    אי לכך אני ממליץ לך על טיפול בקטטרזציה עצמית שהוא פתרון טוב לבעיה .
    תעזר ביחידה להמשך טיפול דרך קופ"ח . הם ידריכו אותך איך לבצע את הפעולה ללא קושי ובצורה נקיה ,קלה ופשוטה, ואז אתה תראה שזה לא נורא .
    אגב הרבה אנשים עושים את זה ומסתדרים יופי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דליפת שתן עצירות ובדיקת אורודינמיקה
    זוקי
    13/08/2009

    אני בת 50 . בריאה בדרך כלל. פרט לתת פעילות בלוטת התריס מאוזנת ובעבר cin2-3 עברתי קוניזציה והכל תקין בבקורות. מזה כמה שנים סובלת מדליפת שתן במאמץ ,ולאחר התרוקנות ישנה שארית שתן שדולפת לי..בשנה האחרונה סובלת מעצירות ,שמתבטאת בקושי בהתרוקנות ותחושה של חוסר התרוקנות מלאה לאחר מתן צואה ,וכן ישנו כאב באזור הרקטום ופעם אחת היתה דליפה של מעט צואה..בוצעה בי קולונוסקופיה ויצאה תקינה .היום בוצעה בי בדיקת אורודינמיקה היתה כואבת מאוד ,והרופא אמר ,שמשהו הפריע לו להכניס את הצינור, שכנראה אצטרך לעשות ציסטטוסקופיה ושאקבל תשובה בעוד 10 ימים על בדיקת האורודינמיקה .ושאין לי צניחה משמעותית באיברי האגן פרט לצניחה קלה של הדופן האחורי של הנרתיק. שאלתי- מה הסיבות שיכולות לגרום לקושי בהכנסת הצינור לשלפוחית ???אשמח מאוד לעזרתך!!מה דעתך בכלל על מה שתארתי??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב זוקי

    ד''ר גאזי פארס
    13/08/2009

    את צריכה בירור יותר מעמיק בכדי לאבחן את הסיבה לתלונות שלך ולממצאים ב-US ? .
    הבירור בדרך כלל כולל:
    1- בדיקה אורודינמיקה -שכנראה לא הצליחה .בהמשך צריך לחזור עליה.
    2- בדיקת רופא נשים .
    3- ציסטוסקופיה -כפי שהמליצו לך.
    4- ציסטוגרפיה עם צילומים בזמן מילוי ובזמן השתנה.זהוא צילום רנטגן עם חומר ניגוד.
    5- בדיקת רופא נירולוג .
    ולכן אני ממליץ להמשיך בבירור אצל האורולוג המטפל עד לאבחנה מדויק.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באבודרט וקסטרל לערמונית מוגדל
    רפאל
    13/08/2009

    תאריך : 13.08.09

    אני בן 71 מאובחן בערמונית מוגדלת דרגה 3. ערכי PSA לאורך השנים בין 3-4. מטופל באלטרוקסין 100 לתת פעילות של בלוטת התריס, באנלדקס 5 מ"ג, פלווקס 75, קרטייה 100, ליפיטור 40 בעקבות 3 צינתורים בשנה וחצי האחרונות, בכל צינתור הוכנס סטנט.
    מתעורר פעם או פעמיים בלילה להתרוקנות. האורולוג שלי המליץ לי לטפל בבעיה באמצעות שתי תרופות: קסטרל ו-אבודרט. במדריך התרופות של קופת חולים כללית קראתי על תופעות לואי לא סימפטיות בשתי התרופות. שאלתי היא עד כמה היתרונות של 2 תרופות אלה עולה על ניזקן לאור מצבי הקרדיולוגי ולאור העובדה שאני לוקח אלטרוקסין לתת פעילות של בלוטת התריס.
    בתודה מראש !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רפאל

    ד''ר גאזי פארס
    13/08/2009

    השילוב של קסטראל ואבודרט בטיפול בהגדלה שפירבה של הערמונית הוא שילוב מצויין וטיפול מומלץ. אין מניעה לקבל את התרופות הללו עם התרופות שאתה מקבל קבוע. האלטרנטיבה היא ניתוח . כל עוד שאתה מסתדר עם התרופות הללו עדיף להמשיך בהן. תהיה במעקב אורולוגי וידריכו אותך.
    בהצלחה.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה והעניינית

    רפאל
    13/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערמונית מוגדלת

    שימי
    18/08/2009

    בן 68 מטופל באומניק (נוטל התרופה בבוקר) קם 4 - 6 פעמים בלילה למתן שתן
    psa קצת מעל לנורמה (בבדיקה ערמונית מוגדלת)
    נוטל תרופות נוספות ניאובלוק (פעמיים ביום) טריטייס 2,5 אלטרוקסין 100 אספירין
    ותרופה להורדת כולסטרול
    האם ניתן להסיר הגידול מהערמונית ללא פתיחת בטן ומה הדרך הטובה ביותר
    לטיפול וריפוי
    תודה,
    שימי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה
    דינה
    12/08/2009

    שלום רב, לבעלי בן 40 אובחנה וריקוצלה באשך שמאל. הרופא המליץ על ניתוח קשירה של הוריד המורחב.
    הבנתי שקיימת עוד שיטה, מלבד הניתוח, והיא שיטת גת גורן.
    מה ההבדל נין ניתוח לשיטה הנ"ל? (מלבד העובדה כי הניתוח נעשה בהרדמה מלאה והשיטה גת גורן נעשית בהרדמה מקומית)?
    מה האינדיקציה לבחירתה של שיטת הטיפול זאת או אחרת?
    מה הסיבוכים ואפשריים?
    אשמח לכל מידע.
    תודה מראש,
    דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום טל.

    ד''ר יואל מץ
    12/08/2009

    הפרעות וקושי במתן השתן יכולים להגרם על ידי סיבות מרובות ביניהן חסימת מוצא השלפוחית על ידי ערמונית מוגדלת או הצרות של השופכה. חוסר תיפקוד טוב של שלפוחית השתן מסיבות שונות יכול גם לגרום לקשיים בהשתנה. כמובן זיהומים שונים בדרכי השתן אבנים בדרכי השתן ועוד ועוד.יש צורך בבירור מקיף מעבדתי ורנטגני על מנת להגיע לאבחנה מדויקת ולקבוע לך טיפול מתאים. תפנה בהקדם לאורולוג להמשך הבירור.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דינה.

    ד''ר יואל מץ
    12/08/2009

    וריקוצלה כלומר הרחבת הורידים המנקזים את האשך יכולה לגרום לכאבים מקומיים,הפרעות באיכות הזרע עם פגיעה בפוריות ,ולעתים אפילו הקטנה בנפח האשך. אלה מהווים אינדיקציה לטיפול.בכל סוג של טיפול המטרה היא העלמות הוריקוצלה. רוב המקרים מטופלים על ידי ניתוח של קשירת הורידים (LIGATION OF VSPERMATIC VEIN ).בדרך כלל על ידי חתך קטן נמוך במפשעה.הניתוח נמשך כ-15-20 דקות ,הוא יכול להיות אמבולטורי והסיבוכים מעטים. ההצלחה של הניתוח טובה מאוד .בשיטת גד גורן משיגים את חסימת הורידים על ידי הזרקה ללא חתך של חומר מסוים בתוכם החוסם אותם. לפי פרסומים שונים השיטה טובה עם תוצאות טובות . היתרון העיקרי הוא העדר חתך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה עיבוי דופן שלפוחית
    שירה
    11/08/2009

    ד"ר שלום,
    שאלתי אותך לגבי עיבוי דופן שלפוחית לגבר בן 72 שלטענת הרופאים לא ניתן לעשות כלום במצבו אלא לבצע החדרת קטטר פעמיים ביום, דבר היוצר סבל בעבורו ודכאון נפשי, שאלת בתשובתך האם הוא עשה בדיקה אורודינמית- הוא עשה גם את הבדיקה הזאת, גם בדיקת ציסטולוגיה ומעבר לתשובה שניתנה לו שדופן השלפוחית התעבה ולכן לא מסוגל להוציא את כל השתן לא נתנו לו תשובה נוספת ושלחו אותו עם קטטר הביתה.
    לא נראה לי הגיוני שמעכשיו והלאה הפתרון היחיד הוא החדרת קטטר פעמיים ביום, לגבר פעיל, ספורטיבי, מעבר לתלות ולאי נעימות , תחושת הזיקנה שנפלה עליו עצומה.
    האם ניתן לבצע מהלך ניתוחי שיכול לעזור לנושא- מה עם ניתוח של שיחזור שלפוחית- יכול לעזור לזה? האם יש ניתוח כלשהו לנושא? מה עם תרופות? אני ממש אובדת עצות בנושא הזה.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שירה

    ד''ר דמיטרי גולדין
    11/08/2009

    לצערי לפי נתונים שהצגת הפתרון הטוב הוא צנתור השלפוחית מספר פעמים ביממה (בין פעמיים ל-4) תלוי בתפוקת שתן יומית. עדיין ברפואה לא מוכר טיפול - תרופה או ניתוח שיוכל לשקם את יכולת שלפוחית השתן להתקוץ ולכן במקרים אלו פיתרון או קטטר שתן קבוע או צנתור השלפוחית מספר פעמים ביממה. יתרון של צנתור לעומת קטטר קבוע זה הפחתה בסיכון לזיהום חריף מ-4 פעמים בשנה לפעם אחת בשנתיים וחצי. כפי שציינת הבעיה של מטופל שנדרש לבצע צנתורים היא יותר פסיכולוגית ולא פיזית. לכן צריך רק פעם להתגבר ואחרי זה רובם חיים רגילים לחלוטין עם איכות חיים טובה מאד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלפוחית שלא מתרוקנת בגלל עיבוי דופן
    שירה
    10/08/2009

    שלום,
    אבי בן 72, סובל מעיבוי דופן השלפוחית, לאחר שנעשו לו כל הבדיקות האפשריות ששללו כל בעייה רפואית אמרו לו שזה נובע מהזדקנות השלפוחית, חשוב לי לציין שאבי הוא בן אדם ספורטיבי שצועד כל יום כ10 ק"מ, מטייל ונהנה מהחיים, הרופא שהוא אצלו אמר לו שכל מה שניתן לעשות הוא קטטר עצמי פעמיים ביום, מאז שהוא התחיל עם זה הוא ממש מדוכא, לא מצליח לעשות, פוצע את עצמו, נהייתה לו דלקת הוא מרגיש זקן וממש נהייה איש עצוב , שאלתי היא : האם אין פתרון אחר לבעייה של עיבוי דופן השלפוחית- פתרון ניתוחי? פתרון תרופתי? משהו? אני פשוט אובדת עצות ונשבר לי הלב עליו שהוא הפך להיות איש עצוב מהנושא?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    10/08/2009

    לרוב עיבוי דופן השלפוחית איננו הגורםלחוסר תפקוד השלפוחית, אלא התוצאה של פעולה ממושכת של התרוקנות שלפוחית אל מול חסימה ( כגון ערמונית מוגדלת).
    כאשר מדובר בבעיות לאורך זמן יתכן ורצוי שאביך יבצע הערכה אורולוגית הכוללת גם בדיקה אורודינאמית , בדיקה זו מאפשרת הערכה איכותית וכמותית של מדדים שונים בתפקוד השלפוחית ומספקת את המידע המקיף ביותר הנדרש לצורך החלטה טיפולית.
    במרבית בתי החולים \ האיזורים בארץ קיימים אורולוגים מומחים שזהו תחום התמחותם ושאצלם ניתן לבצע בדיקה זו ומן הסתם הם הראויים ביותר להמליץ לאביך על הטיפול המתאים לו.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום