מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פניה נוספת לד"ר גאזי פארסרפאל19/08/2009
לד"ר פארס שלום ותודה
בפנייתי הראשונה שאלתי על קסטרל ואבודרט לערמונית מוגדלת בשילוב עם אנלדקס 5 מ"ג, פלווקס 75, קרטייה 100, ליפיטור 40 בעקבות 3 צינתורים בשנה וחצי האחרונות, תשובתך הייתה חיובית. אך מסתבר שעם התחלת השימוש בקסטרל ואבודרט ירד לחץ הדם לרמות שגורמות לי לחולשה ועייפות. מדידה אחרונה היתה 93/57 עם דופק 81. מקריאה של חומר באינטרנט אני מבין שגם האנלדקס וגם הקסטרל מורידים לחץ דם. לכן: א. האם זה נכון? ב. האם נכון להמשיך עם שתי תרופות אלה או לחדול מאחת מהן ואם כן איזו מהן? ג. ואולי הבעיה בשילוב אחר עם אחת התרופות שאני נוטל?
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רפאל
ד''ר גאזי פארס20/08/2009הירידה בלחץ הדם נגרמה מהקסטראל.
הקסטראל נמנה לקבוצת תרופות שנקראת חוסמי אלפא . תופעת לואי של קבוצה זו של תרופות היא ירידה בלחץ הדם. הקסטראל הוא בעל סלקטיביות לדרכי השתן ולכן נדיר שהוא מוריד לחץ דם. אך היות וזה קרה אני ממליץ להפסיק אותו.
בשלב זה אני ממליץ לך להמשיך באבודרט ובמקום קסטראל לנסות טיפול
ב- CAPS OMNIC 0.4MGX1/D אחרי ארוחת בוקר. תרופה זו גם היא נמנת לחוסמי אלפא עם סלקטיביות לדרכי השתן .לעיתים החלפת התרופה מעלימה את תופעת הלואי.
תהיה במעקב לחץ דם . במידה וגם עם אבודרט יהיה שינוי בלחץ הדם אז תתיעץ עם רופא המשפחה בכדי לשקול הפסקת האנלדקס .
בתודה וברכה. ד"ר פארס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובה עניינית ומהירה
רפאל20/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבן בשופכןאלון19/08/2009
שלום,
אני בן 34 ולפני כשבוע נתגלתה אצלי אבן בגודל של 8.3 מ"מ בשופכן ימין. זאת לאחר התקףכאבים עז במותן ימין. כרגע נשלתי לבצע ריסוק בהמלצת אורולוג ויש לי מספר שאלות:
1. הבנתי כי אם יסתם השופכן מהאבן הבעיה תחמיר. לפי דיברי האורולוג ישנה זרימה כרגע מהכיליה לשלפוכית. תוך כמה זמן אם בכלל יכול להסתם השופכן כתוצאה מהאבן??
2. האם הריסוק שנעשה ברמב"ם בניגוד לריסוק שנעשה בהדסה הוא פולשני?
3. היכן מומלץ (אפילו באופן פרטי) לבצע את הריסוק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלון בוקר טוב
ד''ר יואל מץ20/08/2009אבן בשופכן בגודל 8 מ"מ היא אבן יחסית גדולה היכולה לגרום לחסימה והרחבת הכליה והשופכן מעליה.אם דוחים את הטיפול זמן ממושך החסימה יכולה לגרום לכאבים עזים, חום, דימום בשתן ופגיעה בתיחפקוד הכליה . אם יש סימני הרחבה מעל האבן אני ממליץ לקבל טיפול מהיר . לעתים יש צורך להכניס תומכן לכליה על מנת לנקז את הכליה החסומה ,ובשלב מאוחר יותר לבצע את הריסוק.
אין הבדל בפולשניות הריסוק בין בית חולים רמבם והדסה.אינני נוהג לתת ציונים לטיפולים שונים בבתי חולים שונים לכן תתיעץ עם הרופא המטפל בקשר למקום הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבהרפי17/08/2009
אני בן 45 יש לי בעיה לאחר פליטת זרע אני מרגיש שחלק מהזרע נשאר בפין ולא יוצא ואחרי זה
כשאני משתין אני מרגיש כאילו משהו תקוע בסוף הפין ואני שותה כמויות של מים וזה לא יוצא יש לי הרגשה של חסימה כאילו בפין האם זה נוזל זרע?. והאם הוא יכול לצאת שוב רק בפליטת זרע
מה עליי לעשות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרפי שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן17/08/2009מומלץ כי תגש לאורולוג להערכה ובדיקות.
הבדיקות יכולות לכלול בין השאר:
בדיקות שתן לכללית ולתרבית; בדיקת מיקרוסקטופיה ו\ או תרבית זרע ;ציסטוסקופיה ( בדיקה אנדוסקופית של השופכה והשלפוחית) ועוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת צינורית הזרע-מתחנן לתשובהY17/08/2009
אין לי מקורות ידע אחרים-הסיבה היא שאני נוקט כל אמצאי זהירות
שהדבר לע יוודע לאם ביתי (לא נשואים)
ובטלפון ללא תור לא עונים על שאלות כאלה
=מעוניו לעבור ניתוח לכריתת צינורית הזרע - אני יודע שיש לחתום על מסמך הסכמה
אשאל כמה שאלות ואודה מאד גם אם רק חלקן ייענו
---מה המחיר פחות או יותר
---האם נשאר סימן או תפרים שיש לפתוח בפגישה נוספת
---האם לאחר הניתוח מבחינת הזרע החשק והזיקפה הכל כשהיה (הסודיות חשובה לי לאין ערוך)
--- מחפש אורולוג שליעזור לי לעבור את הניתוח בסודיות גמורה אחתום על מסמך מאד ברור שאני מסכים להשלכות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל- Y שלום
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן17/08/2009המחיר במסגרת בתי החולים הפרטיים יכול להגיע למספר אלפי ש"ח
נשארות שתי צלקות קטנות, באורך של כ- 1.5 סמ' בחלקו העליון של שק האשכים, אחת מימין ואחת משמאל. לרוב אין שימוש בסיכות אלא בתפרים נמסים או בהדבקה.
באופן פיזיולוגי החשק והזקפה אינם מושפעים מהניתוח.
קיימת שפיכה והיא מכילה נוזל ללא זרע בכמות שאינה שונה מהותית מלפני הניתוח.
אנא פנה לאורולוג במקום מגוריך \ קופ"ח שלך , הוא יוכל לסייע לך או להפנות אותך לביצוע הניתוח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות חוזרות בשתןליאת17/08/2009
שלום רב.אני סובלת מדלקות חוזרות בשתן.פעם אחד הדוקטורים יעץ לי לבקש מבן זוגי לערוך בדיקות.לו אין דלקות בשתן ולמעשה אף פעם לא סבל מזה, הוא בריא וללא בעיות מיניות כעת ו-או בעבר.איזו בדיקה עליו לעשות כדי שנדע אם אצלו הבעיה.הדלקו/זיהומים נגרמים לאחר כל מגע מיני עמו או אפילו גם כשהוא מאונן לי ואין חדירה שזה נראה לי ממש מוזר.לפני הקשר הנוכחי איתו מעולם לא היו לי בעיות כאלו אחר קיום יחסי מין, כן היו לעיתים ממש רחוקות ד.בשתן אבל אף פעם לא בתדירות כה גבוהה ומוגזמת.אני מקיימת יחסים רק עם בן זוג בלעדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן17/08/2009אין חובה שבן זוגך ימצא כלוקה בזיהום בשתן , אם כי זו אפשרות שרצוי כמובן לשלול.
אגב, העדר סימפטומים איננו שולל זיהום.
בהחלט סביר שמגע מיני ,עם חדירה , אך גם ללא ( למשל מין אוראלי), יגרום לשינוי בפלורה של האורגניזמים אצלך או להחדרתם של פתוגנים מהנרתיק לדרכי השתן.
בסופו של דבר , פעמים רבות מומלץ במקרים כמו שלך לשקול נטילת טיפול אנטיביוטי מניעתי " סביב " יחסי המין ( כדור אחד או שנים , לפני ו\או ואחרי המגע המיני).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בירור
ליאת19/08/2009ראשית - תודה רבה על תשובתך המהירה.
שנית - שמעתי רבות את האופציה לנטילת טיפול אנטיביוטי מניעתי אבל מה קורה כשמפסיקים לקחת את האנטיביוטיקה, הרי אי אפשר ולא סביר שאקח אותה כל החיים.מלבד זאת הבנתי ממחקרים שקראתי שזה מגדיל את הסיכויים ללקות בסרטן ולכן אני מבקשת לברר אם יש אלטרנטיבה לפתור את הבעיה באופן אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר בדיקת CT עם נוזל ניגודאריאל17/08/2009
שלום,
1.לפני כשבועיים עשיתי את הבדיקה של בית החזה עם נוזל הניגוד ושורף לי כמעט כל פעם למרות שאני שותה הרבה זה פשוט לא נשטף מהכליות שלי! מה עושים?
2.יכול להיות שיש לי בכלל דלקת בדרכי השתן?
כמה זמן זה ימשך כך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאריאל שלום.
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן17/08/2009אין לזה קשר לחומר הניגוד והוא כבר התפנה מזמן מכליותיך.
אכן יתכן ומדובר בזיהום בדרכי השתן .
פנה לרופא המשפחה להערכה ולביצוע בדיקת שתן לכללית ולתרבית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטטר שתןמאור15/08/2009
שלום
ברצוני לשאול מהי החשיבות הרבה שבהטלת שתן8 שעות אחרי פרוצדורה ניתוחית ומדוע אם לא מטילים יש להחדיר קטטר שתן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב
ד''ר גאזי פארס15/08/2009אדם מבוגר באופן רגיל נותן כ-1500 סמ"ק שתן ביום. קיבולת כיס השתן היא כ-500 סמ"ק.
חשבון פשוט אדם שאינו מיובש אמור למלא שלפוחית תוך 8 שעות.
ידוע שבהשפעת תרופות ההרדמה לעיתים לא מצליחים לתת שתן אחרי פרוצידורה כירורגית.
אי לכך חשוב לנקז את השלפוחית ע"י החדרת קטטר אם אכן מדובר בעצירת שתן מסוג זה.
בתודה וברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקטטר שתן
פרופ' אבי שטיין16/08/2009שלום רב מאור
לאחר פעם רביעית של גמילה צריך לשאול האם לפני הניתוח היו לך שאריות שתן גדולות לאחר השתנה (באולטרסואנד). אם כן ייתכן ויש מקום לצינטור שלפוחית לסירוגין לפחות לתקופה מסויימת. ייתכן ויש גם מקום לבדיקה אורודינמית. אם לא ייתכן ויש מקום לציסטוסקופיה וייתכן לכרות חלקי רקמת ערמונית שנשארו?
בברכה
פרופ' שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטנט בעקבות אבן בשופכןגבריאלה14/08/2009
שלום,
שמי גבריאלה אני בת 55 ואני סובלת מאבנים בכליות מידי כמה שנים.
אושפזתי בבית חולים עקב שני אבנים שניתקעו בשופכן.
סירבתי לשים סטנט מכיוון שבפעם הקודמת שעשו לי זאת הדבר הציק לי מאוד.
לכן כשו לי ריסוק חוץ גופי -- שריסק אבו אחת ואת השנייה ריסק חצי.
בלית ברירה הכניסו לי את הסטנט.
אמרו לי שיוציאו תוך שבועיים שלושה, קבעו לי תאריך אך התקשרו לדחות אותו.
כרגע אני סובלת מהרגשת דחיפות במתן שתן, וכאביםן עזים.
מה אני יכולה לעשות?
האם כדאי ללכת לבית חולים פרטי להוצאת הסטנט מוקדם יותר, במקום שבית החולים ידחה אותי שוב ושוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבריאלה ערב טוב
ד''ר גאזי פארס15/08/2009תפני למחלקה אורולוגית בה את מטופלת ותבדקי למה דחו את הוצאת הסטנט ? אם זה בגלל אבן חוסמת אז חבל להוציא את הסטנו לפני הטיפול בחסימה, ובשל הסבל שלך אני בטוח שיקדימו טיפול זה.אם אין חסימה אז אפשר לסדר הוצאת הסטנט במידי אם את סובלת כל כך.
אני לא ממליץ לך ללכת לבית חולים פרטי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו מוזר בזרעמשה14/08/2009
אני גבר בן 41 אתמול ראיתי בזרע שלי חומר אדמדם בצורת גושים או חתיכות בזרע. זו פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה וזה מאד הלחיץ אותי.
אודה להסברץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב משה
ד''ר גאזי פארס15/08/2009מה שיש לך זה דם בזרע. זו תופעה שכיחה ולא מדאיגה, ולרוב אין מאחוריה בעיה מדאיגה.אך המחלה מחייבת בירור . תפנה לאורולוג המטפל לבירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה ביכולת ההתכווצות של כיס השתןמיואש- דני13/08/2009
שלום,
אני בן 70, לאחרונה גילו לי לאחר בדיקות שונות שעברתי -אורודנימיקה, ציסטולוגיה שאני סובל מבעייה ביוכלת התכווצות של כיס השתן, הרופא המליץ לי לבצע פעמים ביום קטטר, אני לא מסוגל לעשות את זה, זה לא נעים וזה ממש תלות שאני לא מסוגל לקבלה כחלק מהחיים, השאלה שלי היא: האם יש פתרון אחר לנושא? פתרון ניתוחי? מה קורה אם אני לא מבצע את הצינטור העצמי (ואני יודע שבבדיקות ראו שנשארת לי כמות לא מבוטלת של שתן בשלפוחית), האם זה יכול לפגוע בי בעתיחד? אני לא מסוגל לעשות את הקטטר הזה, האם יש פתרון אחר???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב דני
ד''ר גאזי פארס13/08/2009הטיפול בבעיה שלך הוא אחד משנים:
1-קטטרזציה עצמית כפי שהסבירו לך וזה הטיפול הטוב והמומלץ במקרים האלו.
2- קטטר קבוע - זה פתרון לא רצוי אך עדיף על כלום.
אין ניתוחים למחלה זו.
אם לא תטפל בעצמך השארית שתן תגדל עם הזמן , זה יגרום להפרעה בניקוז השתן מהכליות ואז הכליות נפגעות .מצב זה יכול להביא לאיספיקת כליות ואפילו במקרה קיצוני כאשר הבעיה מתמושכת לדיליזה.
אי לכך אני ממליץ לך על טיפול בקטטרזציה עצמית שהוא פתרון טוב לבעיה .
תעזר ביחידה להמשך טיפול דרך קופ"ח . הם ידריכו אותך איך לבצע את הפעולה ללא קושי ובצורה נקיה ,קלה ופשוטה, ואז אתה תראה שזה לא נורא .
אגב הרבה אנשים עושים את זה ומסתדרים יופי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליפת שתן עצירות ובדיקת אורודינמיקהזוקי13/08/2009
אני בת 50 . בריאה בדרך כלל. פרט לתת פעילות בלוטת התריס מאוזנת ובעבר cin2-3 עברתי קוניזציה והכל תקין בבקורות. מזה כמה שנים סובלת מדליפת שתן במאמץ ,ולאחר התרוקנות ישנה שארית שתן שדולפת לי..בשנה האחרונה סובלת מעצירות ,שמתבטאת בקושי בהתרוקנות ותחושה של חוסר התרוקנות מלאה לאחר מתן צואה ,וכן ישנו כאב באזור הרקטום ופעם אחת היתה דליפה של מעט צואה..בוצעה בי קולונוסקופיה ויצאה תקינה .היום בוצעה בי בדיקת אורודינמיקה היתה כואבת מאוד ,והרופא אמר ,שמשהו הפריע לו להכניס את הצינור, שכנראה אצטרך לעשות ציסטטוסקופיה ושאקבל תשובה בעוד 10 ימים על בדיקת האורודינמיקה .ושאין לי צניחה משמעותית באיברי האגן פרט לצניחה קלה של הדופן האחורי של הנרתיק. שאלתי- מה הסיבות שיכולות לגרום לקושי בהכנסת הצינור לשלפוחית ???אשמח מאוד לעזרתך!!מה דעתך בכלל על מה שתארתי??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב זוקי
ד''ר גאזי פארס13/08/2009את צריכה בירור יותר מעמיק בכדי לאבחן את הסיבה לתלונות שלך ולממצאים ב-US ? .
הבירור בדרך כלל כולל:
1- בדיקה אורודינמיקה -שכנראה לא הצליחה .בהמשך צריך לחזור עליה.
2- בדיקת רופא נשים .
3- ציסטוסקופיה -כפי שהמליצו לך.
4- ציסטוגרפיה עם צילומים בזמן מילוי ובזמן השתנה.זהוא צילום רנטגן עם חומר ניגוד.
5- בדיקת רופא נירולוג .
ולכן אני ממליץ להמשיך בבירור אצל האורולוג המטפל עד לאבחנה מדויק.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באבודרט וקסטרל לערמונית מוגדלרפאל13/08/2009
תאריך : 13.08.09
אני בן 71 מאובחן בערמונית מוגדלת דרגה 3. ערכי PSA לאורך השנים בין 3-4. מטופל באלטרוקסין 100 לתת פעילות של בלוטת התריס, באנלדקס 5 מ"ג, פלווקס 75, קרטייה 100, ליפיטור 40 בעקבות 3 צינתורים בשנה וחצי האחרונות, בכל צינתור הוכנס סטנט.
מתעורר פעם או פעמיים בלילה להתרוקנות. האורולוג שלי המליץ לי לטפל בבעיה באמצעות שתי תרופות: קסטרל ו-אבודרט. במדריך התרופות של קופת חולים כללית קראתי על תופעות לואי לא סימפטיות בשתי התרופות. שאלתי היא עד כמה היתרונות של 2 תרופות אלה עולה על ניזקן לאור מצבי הקרדיולוגי ולאור העובדה שאני לוקח אלטרוקסין לתת פעילות של בלוטת התריס.
בתודה מראש !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רפאל
ד''ר גאזי פארס13/08/2009השילוב של קסטראל ואבודרט בטיפול בהגדלה שפירבה של הערמונית הוא שילוב מצויין וטיפול מומלץ. אין מניעה לקבל את התרופות הללו עם התרופות שאתה מקבל קבוע. האלטרנטיבה היא ניתוח . כל עוד שאתה מסתדר עם התרופות הללו עדיף להמשיך בהן. תהיה במעקב אורולוגי וידריכו אותך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה והעניינית
רפאל13/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערמונית מוגדלת
שימי18/08/2009בן 68 מטופל באומניק (נוטל התרופה בבוקר) קם 4 - 6 פעמים בלילה למתן שתן
psa קצת מעל לנורמה (בבדיקה ערמונית מוגדלת)
נוטל תרופות נוספות ניאובלוק (פעמיים ביום) טריטייס 2,5 אלטרוקסין 100 אספירין
ותרופה להורדת כולסטרול
האם ניתן להסיר הגידול מהערמונית ללא פתיחת בטן ומה הדרך הטובה ביותר
לטיפול וריפוי
תודה,
שימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהדינה12/08/2009
שלום רב, לבעלי בן 40 אובחנה וריקוצלה באשך שמאל. הרופא המליץ על ניתוח קשירה של הוריד המורחב.
הבנתי שקיימת עוד שיטה, מלבד הניתוח, והיא שיטת גת גורן.
מה ההבדל נין ניתוח לשיטה הנ"ל? (מלבד העובדה כי הניתוח נעשה בהרדמה מלאה והשיטה גת גורן נעשית בהרדמה מקומית)?
מה האינדיקציה לבחירתה של שיטת הטיפול זאת או אחרת?
מה הסיבוכים ואפשריים?
אשמח לכל מידע.
תודה מראש,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טל.
ד''ר יואל מץ12/08/2009הפרעות וקושי במתן השתן יכולים להגרם על ידי סיבות מרובות ביניהן חסימת מוצא השלפוחית על ידי ערמונית מוגדלת או הצרות של השופכה. חוסר תיפקוד טוב של שלפוחית השתן מסיבות שונות יכול גם לגרום לקשיים בהשתנה. כמובן זיהומים שונים בדרכי השתן אבנים בדרכי השתן ועוד ועוד.יש צורך בבירור מקיף מעבדתי ורנטגני על מנת להגיע לאבחנה מדויקת ולקבוע לך טיפול מתאים. תפנה בהקדם לאורולוג להמשך הבירור.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דינה.
ד''ר יואל מץ12/08/2009וריקוצלה כלומר הרחבת הורידים המנקזים את האשך יכולה לגרום לכאבים מקומיים,הפרעות באיכות הזרע עם פגיעה בפוריות ,ולעתים אפילו הקטנה בנפח האשך. אלה מהווים אינדיקציה לטיפול.בכל סוג של טיפול המטרה היא העלמות הוריקוצלה. רוב המקרים מטופלים על ידי ניתוח של קשירת הורידים (LIGATION OF VSPERMATIC VEIN ).בדרך כלל על ידי חתך קטן נמוך במפשעה.הניתוח נמשך כ-15-20 דקות ,הוא יכול להיות אמבולטורי והסיבוכים מעטים. ההצלחה של הניתוח טובה מאוד .בשיטת גד גורן משיגים את חסימת הורידים על ידי הזרקה ללא חתך של חומר מסוים בתוכם החוסם אותם. לפי פרסומים שונים השיטה טובה עם תוצאות טובות . היתרון העיקרי הוא העדר חתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה עיבוי דופן שלפוחיתשירה11/08/2009
ד"ר שלום,
שאלתי אותך לגבי עיבוי דופן שלפוחית לגבר בן 72 שלטענת הרופאים לא ניתן לעשות כלום במצבו אלא לבצע החדרת קטטר פעמיים ביום, דבר היוצר סבל בעבורו ודכאון נפשי, שאלת בתשובתך האם הוא עשה בדיקה אורודינמית- הוא עשה גם את הבדיקה הזאת, גם בדיקת ציסטולוגיה ומעבר לתשובה שניתנה לו שדופן השלפוחית התעבה ולכן לא מסוגל להוציא את כל השתן לא נתנו לו תשובה נוספת ושלחו אותו עם קטטר הביתה.
לא נראה לי הגיוני שמעכשיו והלאה הפתרון היחיד הוא החדרת קטטר פעמיים ביום, לגבר פעיל, ספורטיבי, מעבר לתלות ולאי נעימות , תחושת הזיקנה שנפלה עליו עצומה.
האם ניתן לבצע מהלך ניתוחי שיכול לעזור לנושא- מה עם ניתוח של שיחזור שלפוחית- יכול לעזור לזה? האם יש ניתוח כלשהו לנושא? מה עם תרופות? אני ממש אובדת עצות בנושא הזה.
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שירה
ד''ר דמיטרי גולדין11/08/2009לצערי לפי נתונים שהצגת הפתרון הטוב הוא צנתור השלפוחית מספר פעמים ביממה (בין פעמיים ל-4) תלוי בתפוקת שתן יומית. עדיין ברפואה לא מוכר טיפול - תרופה או ניתוח שיוכל לשקם את יכולת שלפוחית השתן להתקוץ ולכן במקרים אלו פיתרון או קטטר שתן קבוע או צנתור השלפוחית מספר פעמים ביממה. יתרון של צנתור לעומת קטטר קבוע זה הפחתה בסיכון לזיהום חריף מ-4 פעמים בשנה לפעם אחת בשנתיים וחצי. כפי שציינת הבעיה של מטופל שנדרש לבצע צנתורים היא יותר פסיכולוגית ולא פיזית. לכן צריך רק פעם להתגבר ואחרי זה רובם חיים רגילים לחלוטין עם איכות חיים טובה מאד.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלפוחית שלא מתרוקנת בגלל עיבוי דופןשירה10/08/2009
שלום,
אבי בן 72, סובל מעיבוי דופן השלפוחית, לאחר שנעשו לו כל הבדיקות האפשריות ששללו כל בעייה רפואית אמרו לו שזה נובע מהזדקנות השלפוחית, חשוב לי לציין שאבי הוא בן אדם ספורטיבי שצועד כל יום כ10 ק"מ, מטייל ונהנה מהחיים, הרופא שהוא אצלו אמר לו שכל מה שניתן לעשות הוא קטטר עצמי פעמיים ביום, מאז שהוא התחיל עם זה הוא ממש מדוכא, לא מצליח לעשות, פוצע את עצמו, נהייתה לו דלקת הוא מרגיש זקן וממש נהייה איש עצוב , שאלתי היא : האם אין פתרון אחר לבעייה של עיבוי דופן השלפוחית- פתרון ניתוחי? פתרון תרופתי? משהו? אני פשוט אובדת עצות ונשבר לי הלב עליו שהוא הפך להיות איש עצוב מהנושא?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירה שלום,
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן10/08/2009לרוב עיבוי דופן השלפוחית איננו הגורםלחוסר תפקוד השלפוחית, אלא התוצאה של פעולה ממושכת של התרוקנות שלפוחית אל מול חסימה ( כגון ערמונית מוגדלת).
כאשר מדובר בבעיות לאורך זמן יתכן ורצוי שאביך יבצע הערכה אורולוגית הכוללת גם בדיקה אורודינאמית , בדיקה זו מאפשרת הערכה איכותית וכמותית של מדדים שונים בתפקוד השלפוחית ומספקת את המידע המקיף ביותר הנדרש לצורך החלטה טיפולית.
במרבית בתי החולים \ האיזורים בארץ קיימים אורולוגים מומחים שזהו תחום התמחותם ושאצלם ניתן לבצע בדיקה זו ומן הסתם הם הראויים ביותר להמליץ לאביך על הטיפול המתאים לו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

