מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהטלי12/01/2009
שלום רב, אני לאחר לידה ושרירי רצפת האגן שלי כנראה התרחבו, כי הסקס שלי עם בעלי נהיה פחות טוב. אני והוא כמעט ולא חשים את החיכוך. שאלתי היא אילו תרגילים בדיוק הכי טובים לשרירים אלו. כמו כן, האם ניתן לעשותם בבית ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלי הי
ענת פלדמן12/01/2009כמה זמן את אחרי לידה? את מדברת על שני דברים נפרדים. על שרירי רצפת אגן שנחלשו, ועל פתח נרתיק רחב יותר מבעבר.
בדר"כ לוקח כמה שבועות טובים עד שמבנה הנרתיק חוזר לקדמותו, בכל מקרה שווה להתייעץ עם רופא הנשים שלך. האם עברת תפירה של הנרתיק? כווצים רצוניים של הנרתיק יכולים לעזור.
תרגילים יכולים לחזק את החלקים החלשים בבטן התחתונה, אחד הטובים הוא שכיבה על הגב, ברכיים כפופות וכפות הרגליים נוגעות ברצפה, את מכווצת את הטוסיק ומשטיחה את המתנית על הרצפה ומרפה ושוב מכווצת ושוב מרפה תוך כדי דמיון של חיזוק השרירים שם.
תרגיל טוב נוסף הוא באותה תנוחה לשים כדור בין הרגליים, או כרית, ולמעוך אותה לפחות 50 פעם. את מחזקת את השרירים הפנימיים של הירך אבל גם את שרירי רצפת האגן.
תרגילי בטן לחלק התחתון שלה יכולים לעזור. אם את לפחות 6 שבועות אחרי לידה והרופא נתן אור ירוק להתחיל להתעמל את יכולה להעזר בתרגילים הבאים.
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7317* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספינינגממתק08/01/2009
איך צריכה להיות הישיבה על הכסא איך מכוונים אותו שלא יכאב לי בתחת בעמידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ממתק
ענת פלדמן09/01/2009סךיחה על האיחור בתשובה, לא אופייני לי. אני מציעה לך להציג את השאלה בופרום "ספינינס" יש שם מומחים מיוחדים לעניין. אישית היה לי קשה בשיעורי הספינינג להתחמק מהכאב הזה, שם וודאי ידעו לכוון אותך היטב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנאוה06/01/2009
איך אפשר להמשיך ולשמור על כושר בחורף בקור הזה? אימוני ריצה רבים מתבטלים וזה בעיה כי אי אפשר באמת לרוץ 3-4 פעמים בשבוע במזג אויר כזה. איך בכל זאת מתגברים על הבעיה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי נאווה
ענת פלדמן06/01/2009תודה על השאלה החשובה. זה נכון שאי אפשר לרוץ בסלון אבל כן אפשר לעשות דברים אחרים, פעילות אירובית בבית היא אופציה. האם יש לך מדרגות בבית? האם יש מספיק מקום בסלון לרקוד מול קלטת אירובי למשל? יש לך דלגית פשוטה בבית? סוג של מדרגה אירובית? נוכל ביחד לחבר לך תכנית אימונים מאולתרת שגם תוציא אותך משגרת הריצה (זה מצויין לגוון מידי פעם ואפילו ממקסם את יעילות האימון) וגם תשמור עליך מפני הקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קשה להתגבר על הבעיה
אהרון06/01/2009בגשם קצת יותר קשה לרוץ אבל בקור (עדיין לא מתחת לאפס!) יבש לא צריכה להיות בעיה. בהתחלה לובשים משהו חם ומורידים אחרי החימום. ריצה בחורף יותר קלה ובריאה מאשר בחום והלחות של הקיץ. אני מסכים שבקור לא תמיד יש חשק לצאת מהבית אבל גם על זה מתגברים. ריצה נעימה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכימה עם אהרון (תודה !)
ענת פלדמן06/01/2009יש משהו נקי יותר באויר, זה כיף גדול. שימי כובע על הראש (זה מחמם את כל הגוף) וכפפות - כי מרגישים את הקור בידיים. אני עושה אימונים בחוץ, גם עכשיו. ואת יכולה לשלב עם האימונים הביתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי ענתוש
לירון פרידמן07/01/2009בתגובה לנאמר הנ"ל, ארצה שתבני יחד איתי תוכנית אימון שכזו ולא בגלל הקור אלא בגלל הפחד לרוץ בחוץ כשיש כל כמה דקות אזעקה. להזכירך, אני גרה באשקלון לצערי.. מה אוכל לעשות? הצעת לי בעבר אימון עם דלגית- מה כדאי לעשות? כמה סטים ואיך ואילו עוד הצעות יש לך? ושוב אני מזכירה, אני בת 20 :) תודה רבה רבה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני איתך
ענת פלדמן07/01/2009אני בעד תחנות. סדרי לך בסלון כמה תחנות אימון: פינת דלגית, פינת מדרגה (זה יכול להיות גם מדרגה של חדר מדרגות או בתוך הבית או דרגש בטיחותי שאפשר לעלות ולרדת ממנו), תחנה של בקבוקים שמונחים במרחק 3 מטר זה מזה (את רצה מקצה לקצה ומעבירה בקבוקים), תחנה של משקוליות. תחנה של שלושה מקלות במרחק נוח זה מזה. את יכולה להוסיף תחנות כיד הדמיון.
אין מנוחה בין תחנה לתחנה, שלושה סיבובים רצופים לפחות כלומר לפחות 3 פעמים בכל תחנה.
1. דלגית: שלוש דקות של דילוגים, התחילי בדילוגים של רגל רודפת רגל לחימום.
2. דרגש או מדרגה או מדרגות: לעלות ולרדת פעם בימים ופעם בשמאל, כל כף הרגל על המדרגה, לפעול בזהירות. שלוש דקות
3. ריצות ספרינט מצד אחד לצד שני, מעבירים כל פעם את הבקבוק לצד השני. לפחות 10 העברות מכל צד
4. הניחי 3 מקלות או מזלגות או כל דבר אחר במרחק של ניתור גדול זה מזה ועברי בין המקלות בניתורי גובה ורוחק במשך 3 דק'
5. משקוליות. זה יכול להיות קופסאות שימורים או שוב, בקבוקי מים. בעיקר הרמת זרועות למעלה מה שמעלה את הדופק, עבודה בעיקר על שרירי הכתף.
לחזור על הסבב.
כפיפות בטן בסוף
מתיחות
נשימות
הרפיה
ו...
חיוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ענת :)
לירון פרידמן07/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהההצעה שלי היא
ממתק08/01/2009אם חשוב לך להמשיך עם האירובי גם בקור הזה וכסף לא בעיה ואת לא עצלנית האופציה של חדר כושר קיימת תמיד תרשמי לשלושה חודשים ורוצי על הליכון או שתקני קלטת אימון אירובי לבית ותעשי מאומץ אצלי הליכה היא התמכרות בגלל זה נרשמתי לחדר כושר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב בהריוןדפנה03/01/2009
הי,, אני בת 35, כרגע בחודש שביעי וסובלת מכאבי גב, האם יש לכן עצה כיצד אני יכולה להקל על הכאבים בעזרת תרגילים מתאימים? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות לתנועתיות האגן..
יעל הראל03/01/2009הי, דפנה, אני מניחה שאת סובלת מכאבי גב תחתון שנגרמים מהעומס שהבטן יוצרת כיוון שהיא מגדילה את הלורדוזה (=הקשת) המותנית. אם אכן הכאב הוא בגב התחתון ניתן לבצע תרגילים בעמידה, בישיבה ובשכיבה שממוקדים בהנעת האגן ובשיפור התנועתיות שלו, תרגילים כגון סיבובי אגן בעמידה, בעמידת 6 ותרגילים רבים נוספים, בנוסף ניתן להעיזר בכדור הפיטבול (הכדור הגדול) ולבצע עליו תרגילים רבים. אני ממליצה לך חפש באינטנט אתרי וידאו שבהם תוכלי למצוא הדגמה של התרגילים, מקווה שהם יעזרו לך, אשמח לשמוע אם זה עזר.
בהצלחה, יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף
ענת פלדמן03/01/2009מסכימה עם כל מילה של יעל.
מה שגם עזר לי מאד בהריונות: שכבי על הגב, הביאי ברכיים לכוון החזה - כמה שהבטן מאפשרת... ידיים על הברכיים ועשי סיבוב עם הברכיים בעדינות פעם עם כוון השעון ופעם נגד כוון השעון כשאת מצמידה את המתנית לרצפה וממסז'ת אותה.
האם שחייה היא אופציה מבחינתך? מאד יכול להקל, אם זו אפשרות ריאלית אנחה אותך מה כדאי לעשות במים
את יכולה להעזר בשיטת EFT שמפחיתה משמעותית כאבים- טפיחות במרידיאנים (במקום המחטים של הדיקור הסיני) אשלח לך כתבונת שלי בנושא אם את בעניין.(התפרסמה בזמנו ב BEOK)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דגני בוקר..לירון פרידמן02/01/2009
בדגני הבוקר כתוב הערך תזונתי ל- 30גרם. אם אין לי משקל למזון בבית, איך ניתן לשער מהם 30 גרם?? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
ענת פלדמן02/01/2009שאלה מצויינת, אם זה ממש מטריד אותך אפשר לקנות משקל כזה. עם הזמן את מהר מאד לומדת להעריך כבר את המשקלים והכמויות של כל דבר: החל מבננה ועד לכוס פסטה. אני מניחה ש 30 גר' דגנים שווה ערך לקערה בינונית, כשאת משאירה שם מקום גם לחלב, מה שנקרא "מנה". אני לא ממש בעד המדידות האלה והספירה האדוקה, מנת דגנים כאלה יכולה להיות ארוחת בוקר, אפשר לקחת בשקית קטנה כנשנוש אחרי האימון עם יוגורט למשל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- :*)מישהי31/12/2008
ריצה כל יום של 40 דקות,חוץ מיום שבת+אימון כעוח לפני הרייצה יכול להביא לאימון יתר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות, לא חייב
ענת פלדמן01/01/2009היי קשובה לגוף שלך. אם את עייפה, אין לך חשק, - לנוח יום אחד לא יקרה כלום. כמובן אם כואב או לא נוח - להפסיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא בהכרח...
יעל הראל01/01/2009אימון יתר נגרם בעיקר מעומס גופני , מחסור בשינה ותזונה לא מספקת. אם תקפידי לאכול נכון, לישון לפחות 7 שעות ללילה ובצע פעילות גופנית מותאמת ליכולת שלך אין סיבהלהגיע לעומס יתר. והכי חשוב, כמו שאמרה ענת- חשוב להיות קשובה לגופך ולנוח כשאת מרגישה שהגוף מאותת לך.
בהצלחה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה ענתושלירון פרידמן31/12/2008
זוהי שאלה מעט שטחית אבל בכל זאת אשאל: האם ריצה של 20 דקות פעם+ שתי הליכות של 50 דקות כאימונים אירוביים לשבוע מספיקים אם מטרתי היא לשמור על כושר ועל המשקל? או שכדאי להגדיל את מספר הריצות על ההליכות? ועוד שאלה- האם באמת ריצה של 20 דקות בלבד נחשבת לאימון טוב? ושאלה אחרונה בעניין אחר- אני עושה כבר כחצי שנה אימון אנאירובי שמחולק לסטים. פירטתי לך אותו בעבר ואמרת לי שזהו אימון טוב. שאלתי היא עד כמה חשוב לשנות לגוף את האימונים? כי אם לי לא מפריע חוסר הגיוון, זה משנה לגוף? זה מאתגר ומפתח יותר את השרירים אם אני אעשה אימוני כוח חדשים ושונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי, את יכולה לשאול הכל, וזה
ענת פלדמן31/12/2008לא שטחי. פשוט אני לא מכירה אותך ואת ההיסטוריה שלך. על דפי הפורום זה נראה אימון מספיק. זה המינימום, אפשר יותר, אם את אוכלת נכון אז זה בסדר. מינימום של 3 פעמים בשבוע. לא בטוח שלהגדיל את הריצות על חשבון ההליכות, ניזהר מאימון יתר, ודיברנו גם עם גוון. שחקי עם זה כרצונך ובלבד שמצד אחד תהני ומצד שני תשמרי על עצמך.
מה שמביא אותנו לאימונים האנאירוביים: השאלה האחרונה ששאלת בה טמונה התשובה. "זה מאתגר ומפתח יותר את השרירים אם אני (את ) אעשה (עושה) אימוני כוח חדשים ושונים". כשהגוף מתרגל, שווה לנתב דרך חדשה. זה מתחיל מהמוח, קישורים וחווטים נוירולוגים חדשים, ומגיע גם לשרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ענת, בהצלחה!אהרון31/12/2008
אשרי האתר שהתברך במנהלי פורומים כמוך. אין עליך! תזונת ספורט? למה? לא חבל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה נאיבי שזה מקסים
ענת פלדמן31/12/2008זו לא הייתה החלטה שלי
תודה על הברכות, אין כמוך !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזל טוב ענת!לירון פרידמן30/12/2008
מעכשיו את רק פה?? בהמשך לשאלתי.. רשמתי שאני בת 20 :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מותק, וברכות על היותך הראשונה
ענת פלדמן30/12/2008פה. אני גם ב"כושר גופני" כבר זמן רב... אז נמשיך. אם את בת 20 (גיל מדהים) אז הדופק המירבי שלך הוא 226 פחות הגיל שלך (206) ומזה את צריכה לקחת כ - 70 אחוזים נניח לשם שריפת שומנים. נניח בין 140-150 במשך למעלה מ - 30 דק'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני שמחה להיות הראשונה!
לירון פרידמן31/12/2008ותודה רבה על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהany time !
ענת פלדמן31/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









