מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עיצובשיר23/02/2009
שלום אנימה עושים כדי לחטב את הבטן ולו קצת(אחרי לידות וקיסרי פשוט נורא!)? הליכה וכפיפות בטן מספיק? או שאין ברירה וצריך ניתוח לייזר וכדומה מה אפשר לעשות עם השריר האחורי של הידיים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיטוב הבטן אחרי לידות וקיסרי
יעל הראל23/02/2009הליכה ופעילות אירובית (שחייה, רכיבה, אירובי...) הן פעילויות מומלצות, כי הן תורמות גם לירידה במשקל ואם ישהצטברות שומן באיזור הבטן, אז ירידה כללית במשקל הגוף יכולה לעזור לבטן להראות טוב יותר. עם זאת כפיפות בטן ו/או הליכות לא יישפרו את מראה הבטן באופן ספציפי כי לא ניתן להוריד שומן באופן מקומי (חוץ מבניתוח לשאיבת שומן...), אני מציעה לעבוד על שרירי הבטן העמוקים בעזרת כדור פיטבול (הכדור הגדול) ולהשתתף בשיעורי פילאטיס (מזרון/מכשירים) שמתמקדים בחיזוק שרירי הבטן העמוקים. בעבודה כזו לא מצבעים כפיפות בטן, אלא תרגילים במנחים אחרים. בנוגע לזרוע האחורית, ניתן לעבוד עם משקולות, גומיות או כנגד משקל גוף ולבצע רגילים הכוללים תנועה של פשיטה במרפק (תוכלי לרות תגילים כאלה באינטרנט אם תכתבי בגוגל: תלת ראשי או חיטוב שריר הזרוע אחורית), גם בעניין זה יש לזכור שתרגילים לא ייגרמו לשריר להיות מחוטב בין רגע, אלא ירידה כללית במשקל הגוף ועבודה עם השרירים לאורך זמן.... בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסטאופורוזיס ופעילות גופניתבתיה19/02/2009
ניסיתי לחפש פה בפורום אך לא מצאתי מידע בנושא. רציתי לשאול איזו פעילות גופנית מומלצת לחולי אוסטיאופורוזיס? אובחנתי כחולה לפני כשלוש שנים ואני מטופלת תרופתית באקטונל מאז. רציתי להתחיל לעשות פעילות גופנית אך איני יודעת במה להתחיל... גילי 59. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות בונה עצם
ענת פלדמן19/02/2009עבודה מול התנגדות, בעיקר עם גומיות, משקוליות, כדור פיטבול. פעילות זו מעלה או לפחות משמרת את צפיפות העצם. במקביל: פעילות אירובית, אני ממליצה על הליכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד
אהרון19/02/2009ע"פ רוב המחקרים אפשר להגדיל את צפיפות העצם עג גיל 30 (מושפע על ידי נתונים גנטיים), לאחר מכן צריך להשתדל להאט את תהליך הדלדול . פעילות גופנית מיטבית לבריאות העצם בכל הגילאים צריכה לכלול מגוון תנועות המפעילות קבוצות שרירים רבות, תוך שימת דגש על תנועות מהירות. על פעילות זו לגרום להפעלת עומס על העצמות תוך נשיאת משקל הגוף. הליכה בלבד תביא תועלת מועטה יחסית ורק לאנשים שלא היו פעילים כלל בעבר. מפיקים תועלת ב 70% ממאמץ מרבי בפעילויות אירוביות או 70% מ-1RM בפעילויות כוח. עדיין אין עדויות חד-משמעיות לתרומה חיובית של פעילות גופנית (אפילו עצימה) להאטת תהליך דלדול העצם בנשים לאחר חדלון הווסת (אבל גם ההיפך לא הוכח), לכן יהיה הטיפול לאוסטיאופורוזיס טיפול תרופתי. הייתי רוצה לציין דבר לא מקובל: עודף משקל הוא דבר חיובי ובריא..... רק לגבי המחלה בנדון. אנשים רזים מועדים יותר לאוסטאופורוזיס והסיבה ברורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף
ענת פלדמן19/02/2009(תודה אהרון :)) האם שחיה היא אופציה עבורך? בעיקר עם סנפירים, אפילו חוג אירובי במים עם משקוליות מיוחדות. אני יודעת שיש כאלו בטכניון, אבל בכל קאנטרי עם בריכה מחוממת בארץ - שווה לברר אם יש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחיה והתעמלות מים בעדיפות משנית
אהרון19/02/2009המטרה היא גרימת אינפקט לצורך זעזוע העצם. למים יש אפקט ממתן והפעילויות הנ"ל מיטיבות בעיקר עם המפרקים בנוסף ליתרונות מובהקים אחרים. מה לעשות אם הבורא לא ברא אותנו מושלמים? מה שטוב למניעת בריחת סידן בד"כ לא טוב למפרקים, כמו קפיצות, ריצה על משטח קשה (בטון או אספלט) תוך צעדים גבוהים, אימון התנגדות בעומסים גבוהים. אני מציין שהנ"ל מומלצים למניעה. במקרה של הדרדרות במצב העצם יש להתייחס במשנה זהירות לפעילות עצימה שעלולה לגרום לשברים. במקרה האחרון, ספורט מים עדיף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה נכון מה שאתה אומר אבל לא סותר
ענת פלדמן19/02/2009זה בדיוק היתרון הנפלא שבפעילות שבמים, בכל מקרה (!) האימפקט על המפרקים קיים, אך בעצימות מועטה מה שמונע בדיוק את הפציעות שאתה מזכיר. בהתעמלות בונה עצם למשל, בעבודה מול התנגדות (גומיות, כדור וכו') אין קפיצות וניתורים אלא לחץ מתון ומבוקר על העצם. וזו ההמלצה באוסטאופרוזיס. לכן גם הליכות חשובות (ולא ריצות) כפעילות טבעית ונוחה שסיכוי הפציעות קטן לעומת התועלת מהפעילות. נראה לי שאנחנו אומרים את אותו הדבר במילים אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד כמה טיפים....
יעל הראל19/02/2009כפי שענת כתבה, התעמלות בונה עצם יכולה להיות טובה מאוד. עבודה של דחיסה והפעלת התנגדות על העצמות במנחים שונים ובעזרת אביזרים שונים. בנוסף ישנן קבוצות של פעילות מתאימה בקופות החולים שלרוב ניתנתבמחיר מסובסד, אולי שווה לך לברר. חשוב מאוד שתיידעי את המדריכ/ה אם יש מקומות בעייתים בהם בריחת הסידן חמורה יותר (כמו למשל בעמוד השדרה או בצוואר) כדי להימנע מתרגילים שיכולים להעמיס יתר על המידה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בתיה28/02/2009תודה לכולכם על התגובות. לדעתי אתחיל בשחיה, זה גם משהו שאני אוהבת וזנחתי בשנים האחרונות. אולי אוכל לשלב פעילויות נוספות בשלב מאוחר יותר. מבחינת הטיפול התרופתי ותוספי סידן, איך צריך להתבצע השילוב של הנטילה שלהם ושל הפעילות? התרופה היא חד שבועית והסידן והוויטמינים ארבע פעמים בשבוע. האם ניתן לעסוק בפעילות באופן רציף ושוטף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתיה הי
ענת פלדמן28/02/2009התייעצי עם הרופא שלך לגבי נטילת התרופות הוויטמינים ביחס לפעילות. מניסיון שלי עם לקוחות לא אמור להיות שינוי לאור הפעילות, כלומר זו האחרונה יכולה להיות רציפה ושוטפת. אבל בכל מקרה התייעצי איתו.
לגבי השחייה: כשתרגישי שאת מתחזקת את יכולה להוסיף סנפירים, הם מעלים את ההתנגדות בצורה משמעותית שנכונה לבניית העצם. תבררי בבריכה (היכן את שוחה?) אם יש פעילויות במים בקבוצות. פעילות כזו יכולה להיות טובה.
ועוד: שלבי דמיון מודרך בזמן השחייה. "דברי" אל הגוף שלך, הזרימי כוח וחוזק לשרירים דרך המחשבה, דמייני את צפיפות הסידן עולה וראי אותך יוצאת בסיום הפעילות בריאה ומחוזקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שריפת קלוריותמירית09/02/2009
גיל- 18 וחצי , גובה-1.70 , משקל-66 נרשמתי לחדר כושר ורציתי לדעת איזה שיעור (ספינינג, אירובי, מדרגה, קיקבוקסיבג וכו'..) הכי כדאי כדי לשרוף כמה שיותר קלוריות בעיקר באזור הבטן, המותניים (עדיפות שניה לירכיים), או שבכלל עדיף לעשות ריצה על ההליכון ואם כן אז כמה זמן (חצי שעה,אולי יותר)... אני ממש רוצה לרדת במשקל בעיקר בגלל שתיכף קיץ ,ים, בריכות, חולצות צמודות וכאלה חח וגם בגלל שאני ממש לא מרגישה בנוח עם הגוף שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מירית
ענת פלדמן09/02/2009אין ירידת שומנים נקודתית, אנחנו לא יכולים לכוון לרזות בבטן ולא בירכיים למשל.כמובן שאירובי זו דרך נפלאה לשרוף שומנים, לא כדאי ללכת רק על דרך אחת אלא עדיף לגוון. אם את יכולה קודם כל לנסות את הכל ולראות מה הכי נעים ונוח לך, מה הכי גורם לך הנאה. אני מאד אוהבת מדרגה, זה גם שיעור קשה ששורף המון קלוריות - אבל אולי לך זה לא יתאים? שווה להתנסות ואז להחליט. ובכלל, כדאי לגוון. לעשות פעם שיעור כזה, פעם אחר, פעם מסילה נעה ((הליכה מהירה ולחילופין ריצה קלה של כשעה).
בשביל להשיג את המטרה שלך אני ממליצה לך במקביל לשמור על תזונה נבונה ומאוזנת, כמה שפחות ג'אנק, כמה שיותר בריאות. שלבי גם תרגילי כוח או בחדר הכושר, או שבחלק מהשיעורים עושים כמה תרגילים בסוף השיעור.
אנחנו פה לשאלות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון על מחזוריאיתי05/02/2009
היי, יש לי מתאמנת בת 30 שביחד אנחנו מתאמנים מזה 3 חודשים, המתאמנת מתעייצת עם דיאטן מזה 5 חודשים ומקפידה על תזונה נכונה ממש לפי מה שהוגדר לה ע"י הדיאטן. המטרה היא הורדת אחוזי שומן! לפני שהתעייצה עם הדיאטן היא אכלה בעיקר סלטים והאמינה לכל דיאטות הכאסח למינהן. תוכנית האימונים שלה מאוד אינטנסיבית וכוללת 5 פעמים בשבוע אימונים אירובים של 10 דק' חימום ועוד 40 דק' של ריצה בקצב ודופק גבוהה.(9-10 קמ"ש) דופק בסביבות 80 אחוז בנוסף 3 אימוני כח אינטנסיבים. ושיעור ספינינג אחד. עכשיו, היא ממשיכה לעלות במסה שלה ולא רק במסת השריר לאחר ההתיעצות באחרונה שלה הדיאטן אבחן עליה של עוד 3 ק"ג בחודש האחרון ועליה של אחוז וחצי בשומן. זה אל החודש הראשון שיש עליה במסת השריר חודש שעבר היא עלתה 2 ק"ג בשריר ואחוז שומן נשאר אותו דבר. לאחרונה עברנו לשיטת אימונים של על מחזוריים, הכוללים תרגיל כח ולאחריו אימון אירובי של 3 דק' להרמת הדופק. הדיאטן יעץ לה שלא לעשות את זה בשום פנים ואופן, אני שואל מדוע???? האם זה באמת פוגע בירידה שלה? הרי זה אמור "לשרוף קלוריות בצורה מייטבית יותר... תודה רבה רבה איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי איתי
יעל הראל05/02/2009אז ככה, בנוגע לשאלתך לגבי האימון המחזורי הכולל פעילות אירובית ולאחריו סט של כוח, אינני חושבת שעל המתאמנת שלך להפסיק את סוג האימון הזה, מנסיוני עם מתאמנים ומידע מקצועי וחומרים מהספרות, אימון כזה לא יכול "להפריע" לירידה במשקל, כי בעצמך אמרת שבחודש האחרון המתאמנת לא עלתה באחוזי השומן. אני מציעה שתבדוק מה רמת ההקפדה שלה על עניין התזונה, לעיתים אנו חושבים שאנחנו מקפידים מאוד ובסופו של דבר, אנחנו לא ואח"כ אנחנו תוהים למה עלו אחוזי השומן. בכל אופן, אני ממליצה שתעלה את משך הפעילות הארובית באימון המחזורי כלומר במקום 3 דק להעלאת הדופק תעשה אימון של 10 דק' אירובי 10 דק' כח. אגב, לא ציינת למה החלטת לעבור לאימונים על מחזוריים מלכתחילה? ודבר אחרון נוסף, שלושה חודשים הם פרק זמן משמעותי ללא ספק, אך עם זאת, יכול להיות שבעוד חודש-חודש וחצי, היא תראה שינוי אמיתי, מה גם שלא רק המדדים היבשים כגון אחוזי השומן והמשקל הם אלה שקובעים, אלא גם ההרגשה הכללית שלה והאופן שבו הבגדים שלה נראים עליה- האם אין שיפור בדברים האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיתי
ענת פלדמן06/02/2009המטרה שלכם היא הורדה באחוזי השומן, לשם זה יש צורך בעיקר בפעילות אירובית, תזונה נכונה ותרגילי חיטוב - בעיקר סבולת שריר. הרבה חזרות, מעט עומס. זה לא ממש המצב באימון על מחזורי ולכן התגובה של הדיאטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון על מחזורי.
איתי07/02/2009החלטתי לעבור לתונית אימון על מחוזרי מאחר ורציתי לעלות למתאמנת את הדופק במהלך כל האימון דבר שמשפר את מערכת לב ראיה ומערכת השרירים בו זמנית וגורם לשירפת שומנים גובהה יותר מאשר מנוחה רגילה בין סטים, מה גם שזה אימון מגוון יותר ומעניין יותר. לגבי סבולת שריר, מס' החזרות שבתוכנית האימונים הוא 20 חזרות ברוב התרגילים וזמני מנוחות נמוכים יחסית של 30-40 שניות מנוחה בין סטים. לגבי חיטוב אנחנו עובדים מאד קשה בכדי להשיג את התוצאה, זמני האירובי שלה הם 5 פעמים בשבוע ריצה של: 10 דק' חימום+ריצה של 40 דק'. סכ"ה בשבוע סכום הק"מ שיוצא לה הוא 50 ק"מ לערך בשבוע! ושיעור ספינינג אחד. אצל מתאמנים אחרים שלי שמטרתם הייתה הורדה באחוז שומן עשינו את אותה מתכונת אימונים והתוצאות היו מדהימות.!!! אפילו חחלק מהאימונים היו יותר פשוטים ולא כללו זמני אירובי כ"כ ארוכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברור לי
ענת פלדמן07/02/2009עניין הגוון, אני מאד בעד אימון על מחזורי כייפי, מאתגר, מעניין ובהחלט משפר את הכושר הגופני. הרשה לי רק לדייק לגבי שריפת שומנים: זה אכן שיעור ששורף המון קלוריות, אבל שריפת שומנים אופטימלית תתבצע על דופק של כ 70 אחוזים מהדופק המירבי.
כדאי לגוון. פעם בשבוע לעשות אימון מחזורי, בשאר הימים לעשות אימונים אחרים
איתי, קח בחשבון שאם הדיאטן אנו מתמחה בתזונת ספורט יכול להיות שהוא טועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון על מחזורי
איתי07/02/2009אני יודע שדופק אפטימלי כדי לשרוף שומנים הוא 70 אחוזי מאמץ(אני בנוסף מדריך ספינינג היא עושה אצלי שיעורים) ללא קשר הדיאטן שלה הוא דיאטן קליני בוינגיט, לטענתה הוא עובד עם שיאנים וספורטאים, בנוסף קראתי עליו קצת באינטרנט והוא מוצג כדיאטן מנוסה מאוד, ויש אחריו קצת רזומה, בכל מקרה אני אף פעם לא נתקלתי בסוג כזה של סיטואציה של אימון כ"כ קשה ואינטנסיבי ואני קצת עובד עצות, מה פה לא בסדר?!?! האם יש לך רעיון איך כדאי לעבוד בהמשך האימונים איתה.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה אפשרויות
ענת פלדמן07/02/20091. לבקש ממנה ליצור קשר עם אותו דיאטן קליני ולשאול לפשר ההתנגדות המסיבית (שלדעתי היא מוגזמת. לא יקרה כלום גם אם חורגים מהדופק, זה לא שכל יום כל היום אתם באימוני כסאח)
2. אתה יודע הכי טוב כנראה, מלווה אותה כבר הרבה זמן, יודע מה כבר עשיתם ובעיקר מה היא אוהבת. קטונתי, ההצלחה שלך בלבד היא.
3. שוב, אני בעד גוון. אימון על-מחזורי, אימוני אינטרוולים, אימון אירובי, קיקבוקסינג. שילוב וגוון כמילות מפתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועוד שאלה..לירון פרידמן04/02/2009
אני עושה הליכות של כשעה. ובעבר שאלתי אותך מה הדופק הרצוי ואמרת לי 140-150. העניין הוא שהדופק שלי מגיע ללא- יותר מ- 120. וחוץ מלקחת איתי משקולות כדי להעלות את הדופק, יש עוד דרך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לירוני
ענת פלדמן04/02/2009דעי, שגם בדופק 120 את בשריפת שומנים, את רק שורפת פחות קלוריות. בכל אופן-חוץ ממשקוליות או גומיה או בקבוק מים או כדור כוח את יכולה לשלב ניתורים ו'או דילוגים ו/או דהרות כאימון אינטרוולים קל. מה עם שחיה, דיברנו על זה פעם? את שוחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..
לירון פרידמן09/02/2009שחיה זה בעייתי כי אין לי איפה. את כל האימונים שלי אני עושה באופן עצמאי ללא חדר כושר כי אין לי תקציב לזה :) אז שחייה לא, ואופניים כמה שזה ישמע לך מוזר אבל אני לא יודעת לרכב.. אני בעייתית :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה בסדר גמור
ענת פלדמן10/02/2009אז התמקדי במה שאת עושה כל כך יפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ענתושלירון פרידמן04/02/2009
אני רוצה רק לוודא.. יש איזושהי מגבלה לעשות ספורט בין אם אירובי או אנאירובי בזמן מחזור? תודה מראש :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיקרון - לא
ענת פלדמן04/02/2009תחושתית זה אישי. יש כאלו שלא יכולות ויש כאלו זה לא מפריע להן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמאי03/02/2009
אני בת 22 ושוקלת 55 על 1.62 יש לי בעיה שמציקה לי מאוד!!! הפנים שלי מאוד קטנות וצרות אבל מבנה גופי רחב יחסית..כשאני מגיעה למשקל 50 אז המבנה הרחב לא כל כך מורגש אבל מצד שני על המשקל שאני נמצאת בו עכשיו(55) המותניים שלי נראות קטסטרופה.. הבעיה שלי היא שאני פוחדת לרדת 5 קילו כי אם אני ארד אותם הפנים שלי יראו עוד יותר רזות ממה שהן עכשיו ואני ממש לא רוצה בזה.. מצד שני אני מאוד לא אוהבת את "השניצלים" במותניים..אני ממש לא יודעת מה לעשות..אם אני אמשיך לאכול כרגיל ויעשה ריצה של שעה 3 פעמים בשבוע..האם המותניים ירדו??ומה זה יעשה לי לפנים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאי יקרה
ענת פלדמן03/02/2009את ממש צודקת. אנחנו לא יכולים "לשלוט" על היכן בדיוק יראו את הקילוגרמים על גופינו. אם היה אפשר היית מעבירה אותם מהמתניים לפני אני מניחה, או לפחות "מכוונת" לרזות רק במתניים מבלי שהדבר יראה גם בפנים. את זה אי אפשר כאמור לעשות. את זוכרת אם כששקלת 50 קילו אכן הפנים היו רזות מאד?
מה כן אפשר לעשות?
ריצה של שעה (מעט מוגזם לטעמי, גם הליכה מהירה יכולה לעשות את העבודה ואפילו עדיפה) 3 פעמים בשבוע היא נכונה וטובה לבריאות שלך וגם לשריפת שומנים. אם "לאכול כרגיל" זה אומר בריא, מאוזן, ללא ג'אנק, שותה רק מים, מקפידה על ירקות ושתי מנות פרי ביום אז כן, תאכלי כרגיל. שלבי תרגילי כוח לכל הגוף וגם לאזור הבטן והמתניים.
מבנה הגוף שלנו הוא נתון קבוע. בכל מקרה קבלי את עצמך כמו שאת. המשיכי בתזונה הנכונה ובפעילות הגופנית משום הבריאות ולשם דרך חיים מאוזנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי אירובי....לירן02/02/2009
שלום! אני מכירה הרבה סוגי ספורט וכבר יצא לי לנסות הרבה.. אך מעולם לא ניסיתי אירובי.. אולי רק בשיעורי ספורט קצת.... לא משו רציני.... הייתי רוצה בבקשה קצת מידע על האירובי, כמה זמן פעילות רצויה של אירובי אורכת בדרך כלל.... אילו תרגילים זה כולל.... האם עובדים עם מכשירים כמו בחדר כושר? כמה זמן בערך יקח לגוף להתחטב ולהתעצב על ידיי פעילות של אירובי פעם בשבוע? ועוד דבר.... כמעט תמיד אני רואה בנות שעושות אירובי, ויש להן גוף פצצה! מותניים צרות וגוף מעוצב בדיוק כמו שגוף של אישה צריך להראות.... אייזה סוג של ספורט מחטב ומעצב את הגוף הכי טוב? האם זה נכון שאירובי הוא הטוב מכולם? אשמח לתשובה בהקדם. תודה ויום נעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירובי בהמון צורות....
יעל הראל03/02/2009הי, לירן, לא ציינת בת כמה את ומעניין אותי לדעת זאת וגם לדעת אילו סוגי ספורט ניסית בעבר, בכל אופן אירובי יכול להתקיים בהמון צורות, לדוגמא שיעור אירובי ריצפה: שיעור בו לנמדים צעדים שיוצרים קומבינציה (כמו ריקוד קטן), בשיעור יש מוסיקה קצבית שמעלה את הדופק ובאופן הזה הדופק נשמר, ישנו גם שיעור אירובי מדרגה- המתקיים על מדרגה אירובית גם בו מלמדים קומבנציה, שמתבצעת בהתאם למוסיקה קצבית- אני אישית מאוד אוהבת את השיעור הזה, הוא מהנה, מעלה את הדופק ועובר בצ'יק. כמובן שישנם גם שיעורי אירובי נוספים: ספיננינג, קיקבוקס ושיעורים שמשלבים חלק אירובי ולאחר מכן חלק של תרגילי כוח (עבודה עם משקולות, גומיות וכדורים).בנוגע לשאלתך, איזה סוג ספורט הכי מעצב, אין לכך תשובה חד משמעית, אני חושבת שהדבר הנכון הוא לשלב פעילות אירובית (ריצה, הליכה, שחיה, רכיבה, שיעורי אירובי, ספיננינג, קיקבוקס וכו'...) עם אימון כוח. בגדול הפעילות האירובית משפרת את הסיבולת, תורמת לפיתוח מערכת הדם והנשימה ובכך יתרונה . יכולה לומר לך בוודאות כמה זמן ייקח לך להתחטב כי זה תלוי בהרבה גורמים כגון האם את סובלת מעודף משקל, האם התאמנת בעבר וכו' מה שבטוח הוא שאם תשלבי 3-4 אימונים אירוביים של 30-45 דק' כל אימון ו 2-3 אימוני כוח של 35-40 דק' בשבוע, תתחטבי ותתעצבי בהדרגה ובאופן בטוח. בהצלחה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה :)
לירן04/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכיף :-) תעדכני איך הולך...
יעל הראל04/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטוב לאחר לידהרוית29/01/2009
שלום לכן, שמי רוית ואני מעוניינת להתחיל להתאמן על מנת לצמצם היקפים לאחר לידה. בעיקר אני מעוניינת לעבוד על הבטן ולחטב תוסיק. חשבתי על סטודיו סי כי הבנתי שיש להם מומחיות בנשים לאחר לידה. אשמח לשמוע את דעתכן ורעיונות נוספים. תודה רוית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי רוית
ענת פלדמן29/01/2009סטודיו C זו בהחלט אופציה, בעיקר מאז שיש שם את תכנית האירובי, כלומר אימון דינאמי שמטרתו שריפת שומנים ולא רק עיצוב. חיזוק הבטן והטוסיק זה טוב וחשוב, כל עוד את מלווה את העניין בתזונה נכונה, פעילות אירובית וחיזוק כל שרירי הגוף, לשם האיזון ובריאותך הכללית.
התחילי בעדינות ובזהירות, ספרי לנו על התקדמותך, ו... מזל טוב !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רוית29/01/2009וואו, איזו תשובה מהירה. איזה יופי שיש שם גם אירובי. האמת שדמיינתי את האימונים שם כמשהו מאוד משעמם אבל אפקטיבי. לגבי תזונה נכונה תמיד הקפדתי לפני הלידה וביתר שאת במהלך הלידה כך שהפן הזה מכוסה. אני מקווה שתהיה לי מספיק סבלנות להתמיד בעשיית כושר. הייתי שמחה אם היית מרחיבה על עוד מסגרות מתאימות לחיטוב לאחר לידה כמו כן האם יש תרגילים לתוסיק ולבטן שאפשר לעשות בבית? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה:))
ענת פלדמן29/01/2009בדקי את עניין האירובי בסטודיו C ובכלל אפשר למצוא כל פעילות אירובית שכיף לך לעשות אותה: טיול אינטנסיבי עם העגלה, שחייה אם את בעניין, משהו שיגרום לך הנאה ושתוכלי לאמץ לך כהרגל. מסגרות מיוחדות לאחר לידה באופן קולקטיבי אני לא מכירה, אבל כל חוג אירובי וחיטוב יקבל אותך לשורותיו, עדכני את המדריכה על מצבך והיא תכוון אותך לעבוד נכון.
שאפו על עניין התזונה !
תרגילים לירכיים ולבטן אני מצרפת לך בקישורים הבאים
ולטוסיק: שכיבה על הגב, ברכיים כפופות וכפות הרגליים על הקרקע, כווץ ישבן תוך העלאת האגן לכוון התקרה. כל התרגילים לירכיים שצירפתי יעבדו גם על הטוסיק
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7380
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7317* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי...
יעל הראל30/01/2009ראשית, מזל טוב! וגם כל הכבוד על המוטיבציה.. סטודיו סי אכן מציע קורס של כמה חודשים המיועד לנשים לאחר לידה, הקורס גם מציע ביבי סיטר לתינוק/ת, ולכן רב נשים מעדיפות לעשות אותו.
לדעתי, זו אפשרות טובה ובנוסף ישנן מקומות רבים שמציעים פעילות גופנית לאחר לידה (גם מועדונים, גם מתנס"ים וגם גופים פרטיים) ייתכן שתוכלי למצוא לך עוד מקומות לא פחות טובים ומקצועיים אם תבדקי בגוגל, בכל אופן, את יכולה גם להתחיל להתאמן בשיעורי עיצוב, אירובי, פילאיס וכו' בסמגרת הרגילה שלא מותאמת במיוחד לנשים בהריון ולבקש מהמדריכה בשיעור לתת לך דגשים מה מומלץ ומה פחות מומלץ לבצע לאחר לידה. מקובל מאוד לחזור להתאמן בקבוצות רגילות לאחר לידה כיוון שהדגשים בשיעורי הסטודיו השונים היום הוא על חיזוק שרירי היציבה וה core
, אותם שרירים שנהוג לחזק לאחר לידה (וכמובן גם חיטוב הישבן, היריכיים וכו'), מקווה שנתתי לך עוד רעיונות וחומר למחשבה...נשמח לשמוע מה בחרת בסוף, בהצלחה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לענת, קסניה מהמייל :)קסניה26/01/2009
אני ממש שמחה שאת פה כדי לעזור לי ולכולם!! :):) אז ככה, אני אוהבת לאכול טונה, פירות וירקות, כל סוגי הפסטה, גבינות, פסטרמות, תפוחי אדמה בכל צורותיו, שוקולד!,עוף בכל צורותיו, עדשים, ולגבי השתיה אני כמעט ולא שותה מיצים רק מיצים טבעיים ומים. לגבי הספורט, אני אוהבת הליכות, לפעמים ריצות, אני מאוד מאוד אוהבת אירובי. את צריכה עוד מידע? תודה :):)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מותק
ענת פלדמן27/01/2009בואי נעשה סדר בדברים.
1. רק מים. עזבי את המיצים, גם אם הם טבעיים יש בהם המון קלוריות ועדיף לקבל את הויטמינים מהפרי עצמו.
2. הישקלי עכשיו, ושוב רק בעות שובע
3. ארוחת בוקר, עשר, צהרים, ביניים, ביניים וערב. מרווח של בין שעה וחצי לשלוש בין כל ארוחה (זכרי מה רשמתי לך בסטיפס, ונחבר את העקרונות). את יכולה לבנות לך סוג של תפריט ולרשום לי אותו לפי התבנית הזו ויחד נחשוב אם זה טוב. שוב, יש לך דוגמאות באתר שלי. אני רוצה שתרכשי לך כלים ומודעות ולכן אני לא מכתיבה לך תפריט.
4. איזה ספורט את אוהבת לעשות? לפחות 3 פעמים בשבוע, ואפשר גם לגוון, לשלב, נדבר גם על זה.
5. ס ב ל נ ו ת
6. פעם בשבוע את אוכלת משהו כייפי. מה את הכי אוהבת לאכול ולא מוכנה לוותר עליו? עוגה? פרוסה גדולה פעם בשבוע. שוקולד? (שוקולד, נכון?? :))) אז פעם בשבוע חצי חבילה. ולהתענג על כל ביס ואחכ לחזור לשגרה.
זה יהיה לך כל כך קל ברגע שתתרגלי לזה שיהיה לך נוח לשמור על המשקל ברגע שירדו חמשת הקילוגרמים.
מחכה לשמוע.
נ.ב הלכת בסוף לרופא השיניים הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת :)
קסניה27/01/2009-כתבתי לך בתגובה הקודמת שאני אוהבת הליכון, לפעמים אבל כמעט ולא ריצות, ואירובי אני ממש ממש אוהבת. אבל יש לי בעיה, זוכרת לפני זמן מה שאלתי אותך שאלה על מוטיבציה? אז זה לא פשוט לא עובד =\ לא בא לי לצאת מהבית כשבבית יש לי עיסוקים אחרים ומה עכשיו אני אלך לרוץ? ככה אני חושבת.. זאת הבעיה העיקרית שלי. -עכשיו עוד משו, אני צריכה ללכת קודם לבדק אצל רופא או לעשות בדיקות בקשר לספורט או משהו כזה? -באתר שלך בתפריטים לדוגמא כתוב פרוסת לחם קל+ממרח. איזה ממרחים אפשר? -ועוד שאלה, נגיד ובניתי לעצמי תפריט, כל יום אני צריכה לאכול ע"פ אותו תפריט? זה משעמם... -ואת יודעת מה עוד הבעיה שלי? אני לפעמים כן אוכלת בבוקר אבל בד"כ כשאני מתעוררת ואני חושבת על אוכל אז יש לי בחילה ואני מעדיפה לא לאכול כלום. וכן, אני פשוט מתההה על שוקולד :) זה הכל בינתיים :)תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבואי נתחיל
ענת פלדמן27/01/20091. מבינה את בעית המוטיבציה, החליט שאת עושה את זה, בדיוק את מה שאת אוהבת, ואם את רוצה לספר לי כאן על זה (מה שמגביר את המוטיבציה, כי את "מדווחת " לי) אז בכיף.
2. אם לא נבדקת המוןןןן זמן שווה לעשות בדיקות כלליות אבל לא חובה. אם את בריאה בדרכ או שביקרת לאחרונה אצל רופא המשפחה אז פשוט תתחילי. את צעירונת אז אין בעיה.
3. ממרח יכל להיות כללללל דבר - אפילו כפית נוטלה. כפית קוטג', גבינה לבנה, טחינה חומוס, אבוקדו. כל דבר.
4. אני מאמינה שפרוסת לחם בבוקר תפתור דווקא את בעיית הבחילה
5. שוקולד: כמו שאמרתי - פעם בשבוע לעת עתה, וכשתגיעי למשקל היעד שלך -כמה קוביות ביום. יש טכניקה מולאה ב NLP שאני לא יכולה כמובן לעשות דרך הפורום אבל פרסמתי עליה כתבה באתר מתחרה. אני שולחת לך את הכתבה במייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה:):)
קסניה27/01/2009נגיד ובניתי לעצמי תפריט, כל יום אני צריכה לאכול ע"פ אותו תפריט? זה משעמם... אז בעצם להתחיל ממש ממש ברגע זה את הכל? אה עוד שאלה :) זה לא יקר כל המוצרים הדלי שומן וכל המזון הלא משמין? כי למשל תראי לכם רגיל (למרות שאני לא אוהבת אותו בלי קשר למשמין או לא) אולה משו כמו ה- 6-7 שקלים, לחם קל או עם סיבים או כל סוג עולה בסביבות ה10-15 שקל. וזה לא רק הלחם יש עוד הרבה מוצרים כאלה... זה אורח חיים יקר, לא? אגב, אילו פעילויות אני יכולה לעשות בבית בלי לצאת החוצה, שיהיו אירוביות? תודה ענתוש :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצודקת, שכחתי לענות על עניין השיעמום
ענת פלדמן27/01/2009אז ודאי, הרעיון הוא לגוון, לגוון, לגוון. יש כמה מוצרים "מקבילים". חזה עוף, דג.או אורז פסטה. או ביצה יוגורט. רצוי להחליף לשנות, אבל בהתחלה כן הייתי נצמדת לתפריט מסויים מבלי לזוז ממנו בשביל ליצור את ההרגל, להפנים את התהליך. אחכ לשנות כמה שיותר. ברור.
זה נכון, יש כאן שיקול כלכלי, ואפשר לחשב פשוט את הכמויות. פרוסת לחם אחת במקום שתיים קלות. חצי יוגורט רגיל במקום אחד שלם דיאט. אפשר להסתדר, זה לא תירוץ... להיפך. לפעמים עדיף לאכול לא דיאט, זה יותר בריא, זול כמו שאת אומרת ואז גם מקפידים על הכמויות.
בבית יש המון אופציות, עניתי על המון שאלות כאלו בפורום השכן אני חושבת. את יכולה לשים קלטת אירובי, לעשות לך תחנות של דלגית, עליה במדרגות (בזהירות) קפיצות במקום, ניתורים מעל מכשולים. מעין אימון תחנות נוח בבית. פינת תרגילי כוח בסיסיים, וכמובן מתיחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי עוד שאלה..
קסניה27/01/2009מה עם ספירת קלוריות? האם את בעד או לא? למשל כמה קלוריות אני צריכה לאכול לפי כמה שאני מוציאה וכל מיני כאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בעד מודעות
ענת פלדמן27/01/2009בתור התחלה כדאי לדעת פחות או יותר (יותר מפחות) ערכים קלוריים של מוצרים וכמה את אמורה לצרוך מהם ביום של אימון (מעט יותר) וביום של ללא אימון. בזמנו צירפתי לך קישורים מתאימים. אני מציעה שפשוט תתחילי, אם את רוצה את יכולה ממחר לרשום לנו כאן מה בדיוק אכלת באותו יום, איך זה הסתדר לך ונראה מה כדאי לשפר. עבדי עם מחשבון הקלוריות ומהר מאד תוכלי לדקלם עריכם תזונתיים של מוצרים. זה נחמד להיות במודעות שכזו, אולי בהתחלה מעט מעיק אבל אם את חושבת שעל זה שזו הבריאות שלך, הגוף שלך ושדי מהר זה כבר הופך לאוטומט -אז שווה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!! ועוד כמה שאלות..
קסניה27/01/2009קודם כל תודה על התשובות שלך וסליחה על הטרחה!! אם אני פועלת לפי התפריט שיש לך באתר שלך (תפריט לבנות 1200 קלור') זה יהיה בסדר? כאילו זה יתאים לי? ואת יכולה להביא לי קישורים של וידאו אירובי? אתרים שיש בהם כל מיני פעילויות הסברים דברים שקשורים לספורט. תודה רבה לך!! אני באמת שמחה שאת פה באמת!! D:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יודעת ממי,
ענת פלדמן27/01/2009גם אני שמחה שאני פה. זה הרבה יותר קל לענות כאן בנושאים האלו מאשר בטיפים קצרים:))
החיסרון היחיד בפורום הוא שאין לי אפשרות לתת לך קישורים לאתרים מתחרים, כך שאין מקום במסגרת הזו להמליץ על אתר וידאו זה או אחר. אני גם לא ממש מכירה, חייבת לציין. שווה לקנות קלטת שתהיה לך בבית ושיהיה לך נוח לעשות מול הטלויזיה. דברי עם חברות אולי יש להן ואם לא - זה שווה לדעתי את ההשקעה. קלטות כאלו לא חסרות, את יכולה להתייעץ עם המוכרת בסטימצקי ולחזור אלי עם כמה אופציות שנתנו לך.
כל מיני פעילויות והסברים של דברים הקשורים בספורט יש לך כאן ב BEOK, בפורום של "כושר גופני" שהוא מעט יותר ותיק מהפורום הזה את יכולה להציץ בשאלות של גולשים, גם הפורום של "תזונה ודיאטה" יכול להתאים לך. שם אני לא עונה, אבל אם את שואלת ואהרון עונה לך את יכולה להיות בטוחה שאת בידיים מיומנות ומקצועיות.
התפריט הזה של 1200 קלוריות יכול בהחלט להתאים. זכרי יום אחד בשבוע לאכול חצי חבילת שוקולד (הסדרה המפנקת...) ולהנות מכל ביס.
עדכני בהמשך !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרמי22/01/2009
שלום רב, האם מלמדים בארץ אייקידו? האם אייקידו יכולה להיחשב לאומנות להגנה עצמית? האם היא מתאימה לנשים גם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייקידו בארץ
ענת פלדמן22/01/2009מתוך המילון:
אייקידו (ביפנית: ??? בתרגום חופשי - "הדרך להרמוניה עם האנרגיה") היא אמנות לחימה יפנית אשר פותחה על ידי מוריהי אואשיבה (????) המכונה "או סנסאי" (???, המורה הגדול) בין שנות ה-40 וה-70 של המאה ה-20. אואשיבה פיתח את האייקידו כשילוב בין אמנויות לחימה שונות בהן עסק והפילוסופיה שפיתח.
האייקידו הוא לא רק אמנות לחימה, אלא גם פילוסופיה פצפיסטית: מטרתו של האייקידוקה (העוסק באייקידו) היא להגן על עצמו מבלי לפגוע בתוקפיו. האייקידוקה לעולם לא הולך כנגד התוקפים אותו, אלא משתלב בתנועתם ומסית את כוחם כדי להשתלט על התנועה ולהוביל אותה. רוב הטכניקות באייקידו מסתיימות בבריח או בהטלה, ודורשות מהמבצע אותן שימוש בכח פיזי מינימלי.
באופן עקרוני אפשר לומר שהאייקידו נוצר מהג'יו ג'יטסו, אם כי כבר לקראת סוף שנות העשרים הסגנון של אואשיבה תפס כיוון ייחודי והחל להתנתק מהזרם המרכזי, בין השאר בעקבות התעניינותו הגוברת בדת האואומוטו. האייקידו התפתח לאורך כמה עשרות שנים בידי אואשיבה, והמשיך להתפתח גם על ידי תלמידיו, עד שכיום האייקידו מבוסס במקומות רבים ברחבי העולם, בזרמים שונים ומגוונים. למרות הגיוון בסגנונות כיום, כמעט כולם שומרים על הגרעין של שמירה על התוקף והימנעות משימוש בכוח.
אני יודעת שזה קיים בארץ, השאלה היא אם יעלי או מישהו מהגולשים יודעים איפה. חיפוש בגוגל יכול להקל.
וודאי שמתאים גם לנשים, למה לא ?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן מתאים לנשים....:-)
יעל הראל23/01/2009מחיפוש קטן בגוגל, אני רואה שזה לא סתם מתאים לנשים אלא שיש אפילו קבוצת נשים ברעננה.
כתוב בגוגל "המרכז הישראלי לאייקידו" ותמצא את הקישור. אני בטוחה שזה מתאים לנשים כי הייתה לי חברה בירושלים שנהגה להתאמן כשהיינו נערות, ובכלל אין ספורט שנשים לא יכולות לקחתת בו חלק לדעתי...
מקווה שהמידע שנתתי לך יעזור. בנוסף, כדאי לחפש גם במתנ"סים, לעיתים קרובות ישנם חוגים למבוגרים גם במתנס"ים השונים והם אפילו במחיר זול יותר מאשר החוגים במרכזים פרטיים, בהצלחה ושבת שלום...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית לנשים בהריוןשירלי19/01/2009
שלום. רציתי לדעת האם יש במגדל העמק או ברמת ישי שיעורים בפעילות גופנית לנשים בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המממ
ענת פלדמן19/01/2009נסי לבדוק באתר של סטודיו C?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם...
יעל הראל19/01/2009אם לא תמצאי קבוצות המתאימות לנשים בהריון את יכולה לחפש קבוצות רגילות (שיעורי עיצוב רגילים) ולבקש מהמדריכה הנחיות ספציפיות. לי למשל יש כמעט בכל שיעור בסטודיו לפחות מתאמנת או שתיים בהריון והן משתתפות בשיעור הרגיל וממלאות הנחיות שאני נותנת ספציפית לגבי תרגילים שלא מתאימים להן... בהצלחה :-) !!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעלי ברוכה הבאה ו... מזל טוב !!!!!!
ענת פלדמן19/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ענת, שוב אני :)לירון פרידמן17/01/2009
אני יודעת שכדי ליצור חלבון שלם צריך לערבב קטניות כמו: חומוס, עדשים וכו' עם אורז, אבל האם אפשר לערבב קטניות גם עם סוגי פחמימה אחרים כדי לקבל את אותו החלבון? כמו תפו"א למשל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מותק
ענת פלדמן17/01/2009על מנת להגיע להרכב חומצות אמינו (חלבון) יש לשלב דגנים וקטניות. תפו"א זה עמילן, הוא אקוווילנטי ללחם למשל (זו אותה קבוצה) ולכן לעניות דעתי התפוד מהווה תחליף ללחם אבל לא לדגן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם = דגנים
אהרון18/01/2009כל לחם מורכב מדגנים לפחות ברובו. תפו"א יחסית דל חלבון, לכן אינו תחליף ללחם המלא מבחינת החלבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאו דווקא עם אורז
אהרון18/01/2009הפתרון לטבעונים הוא השלמת חלבונים: צירוף שני מזונות המשלימים זה את זה ל 8 חומצות אמינו חיוניות. לפחות אחד מכל קבוצה (או מוצריהם): דגנים: חיטה, שיבולת שועל, שעורה, תירס, אורז, שיפון, כוסמת. ----- קטניות: שעועית, אפונה, חומוס, עדשים, סויה, פול. ------ אם את לא טבעונית ואוכלת לפחות מוצרי חלב וביצים אין מה לדאוג להספקת חלבון שלם מן הצומח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה הייתה לגבי השילוב
ענת פלדמן18/01/2009האם תפו"א + קטניות ייתן את אותן 8 חומצות אמינו כמו אורז עם קטניות למשל. התשובה שלי הייתה שלילית כיון שתפו"א נחשב לעמילן ולא לדגן. האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם הדגן עמילן
אהרון18/01/2009תפו"א עמילן אך אינו דגן. הוא אמנם תחליף ללחם\דגנים מבחינת פחמימות (האיכות פחות טובה בגלל הפקטור הגליקמי הגבוה), אך לא מבחינת הרכב וריכוז החלבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאו קיי, מעולה
ענת פלדמן18/01/2009ואז מה קורה לגבי השילוב עם הקטניות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרות
אהרון18/01/2009עמילן הוא סוג של פחמימה רב-סוכרית שקיימת בדגנים, בתפו"א וגם בירקות ופירות אחרים בריכוז נמוך יותר. דגן זה משפחה בוטנית כפי שסולנים (אליה שייך תפו"א) משפחה בוטנית. אין לבלבל בין המושגים. עמילן נמצא בריכוז זה או אחר במינים שונים מן הצומח ללא קשר למשפחה אליה שייכים. תשובה על שאלתך: תפו"א וקיטניות לא משלימים מספיק טוב אחד את השני מבחינת חומצות אמיניות חיוניות, לכן הוא לא מומלץ להחליף דגנים למטרה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבינגו. תודה !
ענת פלדמן18/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשניכם!
לירון פרידמן19/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חימום..לירון פרידמן15/01/2009
ענת, לפני אימון כוח- חימום של ריצה קלה במשך 2 דקות מספיקה ואח"כ מתיחות קצרות או שאת ממליצה על משהו אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בסדר
ענת פלדמן15/01/2009עדיף חימום דינאמי של 5 דק', את המתיחות את יכולה לשמור לאחרי האימון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ענת :)לירון פרידמן14/01/2009
יש לי שאלה.. היום רצתי 4 ק"מ- ריצה קלה מאוד. בסביבות ה: 6:20 דקות לקילומטר. הריצה הקלה הזו לא הייתה לי קשה ואיפשרה לי לרוץ בכיף. בשאר הפעמים שרצתי, הגעתי ממש באפיסת כוחות לסיום, ואחרי 3 ק"מ כבר הרגשתי קושי רב. מה כדאי לעשות לדעתך? להמשיך לרוץ לרוב כך- קל או לרוץ יותר מהר? גם מבחינת שריפת הקלוריות והשומנים ריצה קלה מורידה פחות לא? תודה רבה מראש :) נ.ב. אני בת 20 משקל 50 גובה 1.64 :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי לירוני
ענת פלדמן14/01/2009רוצי בכיף, את יכולה להישאר עם הריצה הזאת - שוב, בהנאה ובקלילות. את גם שורפת יופי שומנים, בדופק של 70 אחוזים מהדופק המירבי שלך. הרעיון הוא להנות, עם הזמן אני בטוחה שתוכלי להגביר את הקצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסתם סקרנות
אהרון14/01/2009למה חשוב לך להיות בתת-משקל? ספורט כולל ריצה תמיד מומלץ אבל במקרה שלך המטרה לא צריכה להיות הרזיה. את כבר בגבול התחתון של טווח משקל תקין. רזה מדי אינו בריא אינו אסתטי, אינו סקסי. (יהיו שיגידו "עניין של טעם")
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלילה אהרון..
לירון פרידמן15/01/2009אני שומרת על המשקל.. לפעמים מעלה קילו או מורידה- אבל אני אוכלת נכון. אל תדאג אני לא מרעיבה את עצמי, אני מודעת- תמיד כדאי לשרוף שומנים באירובי- אם כבר עושים. ואני עושה ספורט כדי לשמור על כושר בעיקר. :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
אהרון15/01/2009ענת תרשה לי להשתמש בביטוי שלה: המודעות וההתמדה שלך מעוררות השראה. יישר כוח!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאהבה לשניכם :))
ענת פלדמן15/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









