מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- כסא בטיחות איכותי לילדה בת שנהאיאת04/12/2020
רוצה לבחור כיסא בטיחות לבת שלי בת שנה וחודשים ..המצב הכלכלי בתקופה הזו לא כל כך.. אני מחפשת כיסא בטיחות איכותי עד 500 שקל לא יותר ..אם יש עם תנוחת שינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר06/12/2020שלום איאת,
צריך למצוא מבצעים על אוונפלו טריומף או גרקו סייז פור מי (מיי סייז), הם במבצעים מגיעים לאזור התקציב או טיפה מעליו, לדעתי שווה לעשות את הטיפה מאמץ אם הם חורגים כי הם בטיחותיים ונוחים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלושה כסאות בטיחות ברכב לילד בן שנתיים ותאומיםחיים04/12/2020
שלום,
אנו הורים לילד בן שנתיים ותאומים בני 9 חודשים.
יש לנו שני כסאות גרקו סלים פיט ואנחנו עומדים לפני רכישת רכב,
קראתי בחוברות של הכסאות הנ"ל שאי אפשר לחבר אותם בכסא האמצעי במושב האחורי, לפחות לא ברוב הרכבים.
האם זה נכון/קריטי?
כמו כן, ידוע לך איזה מושב/בוסטר עם רצועות כן יכול לתת מענה של חיבור לכסא האמצעי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר04/12/2020שלום חיים,
ניתן לחברם באמצע אבל רק עם חגורת בטיחות ולא עם האיזופיקס, אלא אם מדובר ברכב שיש לו 3 מושבים נפרדים כמו סיטרואן פיקאסו לדוגמא. אז ניתן לחבר גם עם איזופקיס.
יש את ג'ואי אלוויט שהוא צר אבל רק עד 18 ק"ג עם הרצועות.
לדעתי סלים פיט נוסף אמור להיות הפתרון האידאילי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלושה כסאות בטיחות ברכב
חיים04/12/2020תודה רבה על התשובה הזריזה.
אני אשאל שוב כיון שבחוברת של הסלים פיט כתוב שעל מנת לחבר עם חגורה צריך להשתמש גם בטופ תיתר (הרצועה עם הקליפ שמתחברת מאחור) האם אפשר להשתמש גם ללא זה?
אפשרות נוספת היא לחבר איזופיקס שבצדדים ובצדדים להשתמש בחגורה עם הקלים. אבל זה די אלתור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר06/12/2020שלום חיים,
לגבי האפשרות הנוספות, זו בדיוק הסיבה שלא רוצים שיחגרו באמצע, האלתור הזה מסוכן.
עדיף עם חגורה, אין בעיה אם אין את התיתר מלמעלה. כמובן שיותר בטיחותי לו היה אבל חגירה טובה עם חגורה זה הכי יעיל שיש.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלקל שמתאים לעגלת סלסהאדווה03/12/2020
שלום(:
קנינו עגלת סלסה של ABC והחלטנו לקנות סלקל להתחלה ואחרכך להמשיך למושב בטיחות. איזה סלקלים יכולים להתחבר לעגלת סלסה?
חשוב שהוא כן יהיה כמה שיותר בטיחותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר03/12/2020שלום אדווה,
יש המון סלקלים שמתחברים. יש מותגים סיניים שעליהם אני פחות ממליץ ולכן לא ארשום אותם.
מתחברים סלקלים של:
אבינוט, סייבקס, בי סייף, מקסי קוזי, ג'ואי. לכולם יש דגמים בטיחותיים ויותר ובטיחותיים פחות, יש גם שאלה של תקציב כי לצערי הבטיחותיים יותר גם יותר יקרים.
הכי מומלץ בטיחותית: סייבקס אטון 5 שהוא גם יקר מאוד ועם רוצים בסיס המחיר כבר ממש גבוה.
עם התמורה הכי טובה לכסף: ג'ואי אייג'ם, בעל דירוג בטיחותי זהה לסייבקס וזול ממנו בכמה מאות שקלים. החיסרון ביחס לסייבקס, אם רוכשים אותו עם בסיס יורד לו הדירוג הבטיחותי בניגוד לסייבקס. גם סייבקס אטון הרגיל שנמכר במחיר סביר טוב מאוד מבחינה בטיחותית עם או בלי בסיס. כנ"ל כל דגמי מקסי קוזי. הבי סייף יקרים ובמחירם עדיף את אטון 5.
אבינוט ברמה נמוכה יותר משאר הדגמים שציינתי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה(:
אדווה04/12/2020היי קובי
תודה רבה על המענה המהיר!
קנינו היום את הג'ואי I-GEMM
מעניין אותי לדעת למה הבסיס מוריד מהבטיחות? הכוונה היא לבסיס שמתחבר לרכב עם חגורת הבטיחות או לבסיס שמתחבר לאיזופיקס? או ששניהם מורידים?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר06/12/2020שלום אדווה,
במבחן נבדק האיזופיקס והוא קיבל 4 כוכבים לעומת 5 ללא. אני לא יודע מהי הסיבה. לדעתי עדיין עדיף בסיס מכיוון שהוא מונע טעויות אנוש בהתקנה שדי בטוח שיקרו בחגירה ללא בסיס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיולון מומלץ לילד בן שנה +10 חודשיםעדינה03/12/2020
שלום
ברצוני לדעת איזה טיולון מומלץ לקנות ילד בן שנה +10 חודשים
חשוב לי :
חזקה וטובה
ניידות טובה -קלה
נוח לילד
נוח להורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר03/12/2020שלום עדינה,
מה התקציב?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיולון מומלץ לילד בן שנה +10 חודשים
עדינה03/12/2020חשוב לי שהעגלה תהיה טובה
ואני יכולה לשלם עליה כמה שצריך
אך אני מדגישה שאני רוצה לשלם על טיב העגלה ולא על מותג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר04/12/2020שלום עדינה,
לדעתי הטיולונים הטובים ביותר הם: יויו 2 שממש יקר.
במחירים היקרים אבל יותר סבירים יש את מקאלרן אטום, סילבר קרוס ווינג (יצא ווינג 2 והוא עדיף), ארגו מטרו. כולם מעולים, נוחים לניוד, תפעול, קיפול וחזקים. לצערי אף טיולון לא מרווח ונוח לתינוקות כמו עגלה אבל בגיל הזה זה גם לא קריטי, בסה"כ כל הדגמים האלו יותר נוחים ביחד לדגמים זולים יותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיולון מומלץ לילד בן שנה +10 חודשים
עדינה04/12/2020תודה רבה
איזה מבין אלה שציינת מתאים גם לתינוק שנולד?
והאם מקלארן אטום באיכותו הוא כמו כל עגלות מקלארן שמחזיקות לאורך שנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר06/12/2020שלום עדינה,
לגבי תאימות לגיל לידה, צריך לבדוק בחוברת ההוראות של כל אחד. אם איני טועה מלבד היויו כולם יכולים להיות מלידה אך צריך לבדוק זאת פר טיולון.
המקלארן מאוד איכותי ודי ברמה של מקלארן של פעם, לגבי אם יחזיק, קשה לומר מכיוון שהוא רק שנה וחצי בשוק ועד עתה מפגין אמינות מעולה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיולון מומלץ לילד בן שנה +10 חודשים
עדינה06/12/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין עגלות ספורט ליין ואינגלנזינהיאנה30/11/2020
שלום קובי,
מתלבטים מאוד בין כמה דגמים העיקריות שמצאו חן בעיניי הן - ספורט ליין xl ואינגלנזינה טרילוגי,
יש הרבה פרמטרים שונים שמקשים על בחירת עגלה.
מחפשים עגלה שמתקפלת יחסית בקלות ולא כבדה מידי מאחר וגרים בקומה שניה ( צריכים לעלות גרם מדרגות אחד לבית), בנוסף
גרים בקיבוץ ונוחות הניוד חשובה בשטחים שונים כי גם מסתובבים הרבה גם בעיר. אשמח לעזרה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/12/2020שלום יאנה,
בגדול הטרילוג'י לדעתי לא הכי נוחה לניוד ולכן לקיבוץ זה נושא עוד יותר בעייתי (תלוי כמה משובשות הדרכים).
מצד שני היא יותר מרווחת לתינוק ויותר קלה במשקל (קילו וחצי פחות).
אני חושב שעדיין הספורטליין עדיפה בעיקר בגלל נושא הניוד שכן זה לדעתי הנושא הכי חשוב בעגלה (אחרי נוחות התינוק).
הייתי ממליץ לבדוק את בייבי בוס טייגר ששוקלת כמו הטרילוג'י, יותר נוחה לניוד מהספורטליין לדעתי וגם טיפה יותר קטנה ממנה לאחר הקיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר06/12/2020שלום יאנה,
מבין את ההתלבטות אבל הטרילוג'י לא מתאימה לדעתי לדרך משובשת. היא מעט יותר קלה אבל משמעותית פחות נוחה לניוד.
שתיהן מאוד נוחות בקיפול וקומפקטיות כל אחת בדרכה שלה.
הייתי ממליץ לבדוק את בייבי בוס טייגר 2, לדעתי עונה מעולה לדרישות היא גם קלה (שוקלת כמו הטרילוג'י) וגם יותר נוחה לניוד מהסיילו ולכן מציעה את היתרונות שאת צריכה לעגלה בעגלה אחת מבלי להתפשר על אף אחד מהם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיסא בטיחות nuna exec האם מתאים?יעל30/11/2020
שלום קובי,
נתקלתי בכיסא nuna exec ונראה על פניו שמתאים לצרכיי (על אף שהוא קצת יקר). בן 3 שנוסע עדיין הפוך לנסיעה ויוכל לשמש אותו בעתיד כבוסטר, כמו כן היה רשום שהוא צר יחסית.
לא ראיתי חוות דעת עליו, נראה שיש לו מנגנון דומה לקליק-טייט, האם ההתקנה באמת פשוטה? האם נחשב בטיחותי?
ראיתי שיש לו סוג של הארכה בקצה - האם זה משמש כמאריך רגליים כמו שיש בגרקו?
תודה רבה :))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר30/11/2020שלום יעל,
הוא חדש יחסית ולכן אין מידע רב לגביו.
אני אישית פחות אוהב כיסאות משולבים לתינוקות, בטיחותית הם פחות יעילים מכיסא שתוכנן למטרה אחת (כאן מדובר במוצר שתוכנן ל-3 מטרות) אבל אם קונים לגיל 3 אז הוא אמור להיות בסדר. יחד עם זאת אני תמיד ממליץ לעשות בדיקה פיזית בחנות עם הילד לבוש במעיל (גם בקיץ) כדי לראות שהוא לא צפוף, סה"כ כיסא שתוכנן לתינוק וליד בן 12 אף פעם לא קולע לכל הטווח גילאים. לפעמים זה לא נוח לתינוקות (ברוב המקרים) ולפעמים לא נוח לילדים גדולים.
המנגנון התקנה אכן דומה לקליקטייט, השאלה איך יתפקד במבחנים את זה קשה לי להעריך.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות לגביי עריסה מה הכי מומלץ?ולריה30/11/2020
היי קובי,
רציתי להתייעץ לגביי עריסת בד- בייבי סייף שיש אופציה גם לנייד אותה בבית בין החדרים מה דעתך על המוצר היא מגיעה עם מזרן כבר ובסוף השימוש ניתן לקפל שזה ממש נוח לדעתי ... גם המחיר יחסית סביר לתקציב שלנו כי יש עריסה דומה ב 700 שח שזה כבר יקר ממש ויש עוד חברה בייבי מישל גם עריסת בד עם גלגלים מה לדעתך עדיף והאם בכלל זה מוצר מומלץ עריסה מסוג כזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר30/11/2020שלום ולריה,
אשמח לעזור אבל אני צריך שם של דגם או איזה קישור למוצר.
סה"כ כל העריסות בד סבירות, יש לבדוק מול מכון התקנים שהן קיבלו אישור (כי זה נושא קצת פרוץ) בהתאם למה שהן (עריסות נצמדות לדוגמא לא יכולות לקבל אישור ובכל זאת מוכרים אותן).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות לגבי טיולון לילדה בת שנהרוביו30/11/2020
שלום קובי,
מתבלטים בין כמה טיולונים לילדה בת שנה וחצי.
Kuki by Baby Monsters
Jaggi plus XL
Magnum by Infanti
Mito by Gobaby
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר30/11/2020שלום רוביו,
כולם די בסיסיים. המונסטרס הכי קומפקטית ועם הגגון הכי טוב לכן אני נוטה טיפה לכיוונה. הג'אגי והמגנום די זהות ולכן אני נוטה למגנום שאפשר לראותה פיזית בחנות, לקבל עליה שירות מול החנות וכו'.
המיטו טוב אבל הידית נמוכה והגגון קצר, היתרון שלו על כולם זה שינוי המצבים עם לחצן ולא שרוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן מתאים לשימוש בבוסטר בן 4.5אורטל29/11/2020
היי קובי
מחפשת כיסא/בוסטר לרכב שני, לבן 4.5 שיושב ברכב הראשי בציקו נקסטפיט.
אודה לעזרתך:
1. מה קונים בשלב הזה? מה חשוב לבדוק? כאשר השיקולים שלי הם בטיחות לפני הכל. ומה לגבי נוחות?
2. האם ניתן להמשיך להשתמש בנקסטפיט ברכב הראשי? עד מתי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר29/11/2020שלום אורטל,
1. אפשר לרכוש חוקית בוסטר ללא רצועות גב או ללא גב. בטיחותית עדיף שילדים יהיו חגורים עם רצועות של כיסא או בוסטר עם רצועות. הכי בטיחותי זה גרקו סנאגרייד סנאגלוק, להבנתי יש מחסור כרגע בארץ, הבא אחריו זה צ'יקו מייפיט שלדעתי יותר נוח ממנו ויוצר מעבר קל לתינוק מנקסטפיט כי הוא די זהה לו בנוחות.
2. ניתן להמשיך עם הנקסטפיט עד 30 ק"ג שזה גיל 8 בממוצע, הרוב ימשכו עד גיל 6 ויהיה קשה למשוך מעבר.
חשוב לציין, אם משקל הילד מעל 18 ק"ג, הנקסטפיט חייב להיות מותקן עם חגורת הבטיחות של הרכב ולא עם האיזופיקס. לאיזופיקס אין יעילות למשקלים של מעל 29 ק"ג (משקל הילד והכיסא) כך שהכיסא לא יעיל אם הוא מותקן עם איזופיקס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, תשובה מעולה כמו תמיד!!!
אורטל01/12/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגלת בובקט האם יש סרטונים מסבירים?אורית28/11/2020
האם ניתן לראות סרטונים של העגלה חוץ מהסרטון הרשמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר29/11/2020שלום אורית,
יש באינסטגרם מעט סרטונים שהעלנו. כל הסרטונים הם של הבובקט הקודמת. כבר כמה שבועות שאני רוצה לצלם סרטון אך אני לא עומד בעומס. מקווה להגיע לזה בהקדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
אורית29/11/2020מה שם עמוד האינסטגרם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר29/11/2020שלום אורית,
BABYBOSS.BIZ
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לעגלה מותאמת לאנשים גבוהיםתומר28/11/2020
שלום, מצפים בע"ה לתינוקת ראשונה אנחנו גרים בסביבה עירונית בירושלים וגם אני ואשתי גבוהים (אשתי 1.74 ואני 1.93) על איזו עגלה היית ממליץ לנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר28/11/2020שלום תומר,
לדעתי איי.בי.סי דיזיין סלסה היא העגלה המושלמת לגבוהים.
ראשית היא גבוהה גם באמבטיה וגם בטיולון (יש המון עגלות גבוהות אך רק לשלב האמבטיה ואז הטיולון נמוך). בנוסף יש לה ידית טלסקופית מתארכת כך שהיא מעולה לגבוהים וגם להפרש בגבהים.
לסיום, זו אחת העגלות הבודדות בלי סרן אחור בין הגלגלים האחוריים, הורים גבוהים (אפילו בגובה ממוצע) נוטים להיתקל בסרן בזמן ההליכה ובסלסה אין סיכוי שזה יקרה.
היחידה שמתחרה בה ונותנת את אותם יתרונות היא סטוקי אקספלורי אבל להבדיל מהסלסה היא גם יותר יקרה וגם הטיולון יותר צפוף (לדעתי סביר שהתינוק יקבל גנים טובים ולכן זה אומר שגם צריך מרווח פנימי באמבטיה/טיולון), הסלסה סופר מרווחת וארוכה שזה עוד יתרון גדול. בנוסף הטיולון של הסטוקי לא נשכב למצב שטוח ושהוא פונה לכיוון הנסיעה הוא לא שוכב כלל (יש טיפה הטייה). גם פונקציונלית הסלסה הרבה יותר נוחה לתפעול וקיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואיפה אפשר למצוא כאלה בירושלים?
תומר28/11/2020האם ידוע לך איפה אפשר למצוא אותן בירושלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר29/11/2020שלום תומר,
ניתן לראות ברהיטי אור בירושלים. במרכז היא יותר נפוצה וביותר חנויות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהAbc
מורן13/12/2020היי קובי,
למיטב זכרוני הabc לא הכי קלה, נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר13/12/2020שלום מורן,
אכן, אני גם מציין זאת לא מעט. היא כבדה מהממוצע אבל וזה אבל גדול, זה לא מורגש בהליכה כלל, להפך, הניוד איתה יותר קליל גם בהשוואה לעגלות ששוקלת מחצית ממנה!
איפה זה מורגש: בהרמה לרכב שלוקחת מספר שניות, מי שגר בקומות ללא מעלית (כאן כבר אני ממליץ לחשוב פעמיים). לכן לרוב האנשים המשקל אינו פקטור.
האבל השני הגדול זה נוחות התינוק. לדעתי זו אחת העגלות הנוחות ביותר לתינוקות אם לא הנוחה ביותר!
היא מהמרווחות ביותר לתינוק (אם לא הכי מרווחת), מרופדת בכל טוב, גבוהה גם בטיולון שזה יתרון לתינוקות שכן זה מרחיק אותם מפליטות מזהמים, בעלת גגונים ענקיים. כמוכן יש לה מערכת קפיצים ייחודית שהתינוקות כמעט ולא מרגישים רעידות מהדרך כפי שקורה בלא מעט עגלות.
בנוסף יש יתרון למשקל ביציבות העגלה וכמובן החוזק.
אני תמיד מציין שיש כף מאזניים, ככל שנעשה מוצר יותר נוח ומרווח לתינוקות זה יבוא על חשבון הנוחות של ההורה ולהפך, ככל שנעשה עגלה קלה יותר נתפשר בדברים שמשפיעים על נוחות התינוק. לכן זה לשיקול ההורים בסופו של יום.
ועובדה מעניינת: הסלסה היא העגלה הכי נמכרת בגרמניה מבית ABC, הסיבה, זו העגלה הכי קלה שלהם עם אמבטיה! המתחרה הכי גדולה של ABC זו הרטן שהעגלות שלהם שוקלות באזורים של 13-14 ק"ג (בכל נסיעותי לגרמניה אלו 2 המותגים שרואים ברחוב). זה אומר ששם מעניינים את ההורים 2 דברים: נוחות הניוד ונוחות התינוק. כמובן שזה לא רק בגרמניה אלא ברוב מדינות אירופה וגם בארה"ב שם האפפה בייבי ויסטה היא השולטת והויסטה היא די אחות תאומה לסלסה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעגלה לא כבדה עם אמבטיה וטיולון
מורן13/12/2020קובי תודה רבה על הפירוט.
מאחר ואנו גרים כרגע בקומה 3 ללא מעלית (נעבור מס׳ חודשים לאחר הלידה לבניין עם מעלית), המשקל הוא שיקול...
מחפשים עגלה לא כבדה, עם אמבטיה וטיולון גבוהים וכמובן יציבה.
יש דגם ספציפי שאתה ממליץ עליו?
כרגע מתלבטים בין ספורטליין לבייבי בוס טייגר/בובקט ואולי גם סלסה נכנסת כרגע למשוואה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר14/12/2020שלום מורן,
בעגלה קלה יותר חשוב לציין שיש צורך בהתפשרות על הגובה וגם על מימדי האמבטיה והטיולון.
בבייבי בוס השתדלנו כמה שפחות להתפשר ולכן הפער בינה לסלסה במימדים יחסית לא גדול. בגובה הסיילו מעט יותר גבוהה בשלב האמבטיה אבל הטיולון בבייבי בוס מעט יותר גבוה ואילו בסיילו המושב יחסית נמוך. בשני הדגמים הידיות מספיק ארוכות לאדם גבוה.
הטייגר עדיפה כיום מרוב הבחינות: משקל קל יותר בקילו +, נוחות ניוד עדיפה בזכות גלגלים מחומר איכותי יותר, מושב יצוק מפלסטיק שגם נותן זווית ישיבה זקופה יותר, שליפה מלאה של כל הבדים לכביסה, גגונים יותר גדולים ומזרן נושם באמבטיה.
מבחינת מחיר הסיילו בדרך כלל יותר זולה.
הבובקט זהה לטייגר רק יותר קלה בחצי ק"ג, מצד שני הגלגלים יותר קטנים ולכן הניוד בטייגר עדיף, בעיקר ככל שהדרך משובשת (עדיין לדעתי הבובקט יותר נוחה בניוד מהסיילו). לכן בין בובקט לטייגר תלוי מה אופי הטיולים. לטיולים עירוניים + הבובקט מעולה, אם יהיו טיולים יותר מאתגרים אז הטייגר עדיפה. הבובקט יותר קלה בחצי ק"ג מהטייגר ובכ-2 ק"ג מהסיילו.
לגבי סלסה, כמו שציינתי, כאשר יש לעלות קומות הייתי חושב פעמיים. בשלב האמבטיה זה פחות יורגש מכיוון שבכל העגלות צריך לעלות בשני חלקים (אמבטיה ושלדה), בשלב הטיולון שזה מתקפל יחד אז הפער מאוד גבוה בין הסלסה לבייבי בוס, וטיפה יותר גבוה מול הסיילו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקובי תודה רבה על המענה המקיף על כל השאלות!
מורן14/12/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפני תרומה של כסא בטיחותשירלי זעפרני27/11/2020
שלום רב
יש לי 2 כסאות בטיחות שאני רוצה לתרום אותם רק רוצה לוודא שהם עדיין בטיחותיים. אחד זה ברייטקס אדווקט צירפתי תמונה
והשני זה קוסקו נקסט והוא נקנה ב 2/11/2016
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר28/11/2020שלום שירלי,
הוא יוצר במרץ 2015, זה אומר שהוא טוב/מומלץ לשימוש עד מרץ 2021.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחזוקת מזרן נושם ושימוש במגן מזרןהלן26/11/2020
שלום רב,
רציתי לשאול האם ניתן להשתמש במגן מזרן (יש כאלה שטוענים שהם "נושמים") כדי להגן על ניקיונו של המזרן הנושם (מפלטיות וכו'), או שהדבר יפגום בפונקציית ה"נשימה" של המזרן?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר28/11/2020שלום הלן,
הדבר בהחלט יכול לפגום בפונקציית הנשימה של המזרן. היתרון של המזרנים האלו שהם ניתנים לשטיפה ומתייבשים במהירות ולכן לא דורשים תחזוקה נוספת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוסקו סנרה- חיבור איזופיקס בכיסא בטיחותרחל25/11/2020
שלום!
בהמשך לשאלה שלי על כיסא בטיחות אז קנינו קוסקו סנרה נקסט, אבל קצת הסתבכנו עם החיבור של האיזו פיקס יכול להיות שיש רק חיבור אחד למטה? כלומר רק מצד שמאל או ימין ואחד למעלה? כי יש לנו רק חיבור אחד שמשחילים מתחת לכיסא ואז מחברים אבל זה נראה ממש לא בטיחותי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/11/2020שלום רחל,
יש רצועה עליונה ורצועה שעוברת בתוך גב הכיסא, הרצועה שעוברת בגב אמורה להיות עם 2 שאקלים לנעילה וצריך לדאוג שאחד יצא מכל צד ואז יש 3 עיגונים 1 מכל צד ואחד עליון (העליון לא תמיד קיים בכל רכב, בחלק מהרכבים זה מעל שורת המושבים ובחלק בתא המטען).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!
רחל25/11/2020אז יש לנו רצועה עליונה ויש לאן לחבר, אבל לרצועה שעוברת בגב הכיסא יש רק שאקל אחד ככה שאפשר לחבר רק מצד אחד..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר28/11/2020שלום רחל,
חייב להיות משני הצדדים. גם ברכב צריכים להיות 2 ווים וגם ברצועה צריך להיות שאקל מכל צד של הרצועה. צריך לבדוק טוב, לפעמים שאקל אחד נכנס מתחת לבד הכיסא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות חוזרת לגבי טיולון דו"צדוד25/11/2020
קובי שלום,
התייעצנו עמך לפני כשבוע לגבי רכישת טיולון נוסף עבור תינוקת בת חצי שנה שהוא דו"צ. הצעת לבדוק ביד 2 וכך עשינו...נשמח לשמוע ממך במה כדאי לבחור מבחינת נוחות לתינוק ולהורה:
1.
Graco Modes 3 Essentials LX Stroller - חדש מהקופסא בעלות של 1000₪.
2. מאמס אנד פאפס דגם סולה- כ-500₪.
3. סטוקי דגם אקספלורי v4 - בעלות של 400₪ (אציין כי הטיולון נראה דיי מוזר(;)
4. פג פרגו booklet- בעלות של 500₪.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/11/2020שלום דוד,
1. לא מכיר את הגרקו גם לא נתקלתי בה בחו"ל. באופן כללי אני פחות מחבב עגלות 3 גלגלים כי הן פחות יציבות. כמוכן נראית טיפה מסורבלת וגדולה. היתרון הגדול שהיא חדשה. ב-1000 ש"ח אפשר לרכוש סירקל ראבנה חדשה ולדעתי זו אופציה עדיפה אך מדובר בעגלה כבדה מהממוצע ומעט גדולה בקיפול.
2. אופציה מעולה, הסולות בעלי כושר שרידות מעולה, הן די בסיסיות אבל נותנות בדיוק מה שצריך.
3. פחות ממליץ, הטיולון לא נשכב למצב ישר ואם פונה לכיוון הנסיעה אז לא נשכב בכלל. הקיפול מסורבל.
4. לא ממליץ כי הטיולון חד כיווני.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

