מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בצקות ברגלייםאילנה06/06/2010
בוקר טוב...
אני בשבוע 34+1 בשבוע האחרון יש לי בצקות ברגליים - יותר בצד ימין מאשר שמאל, המתרכזות בכף הרגל כולה ומלוות בכאבים בישיבה או עמידה... רק במצב שכיבה ישנה הקלה. כמו כן יש לי לחץ במפסעה הימנית וכאב בכל פעם שאני עוברת ממצב של ישיבה ועמידה...
הייתי בקופ"ח ועשיתי סטיק של שתן שנמצא בו לויקוציטים והייתי מטופלת עד אתמול בכדורים לתוך הנרתיק שלושה ימים...
נתון נוסף - עליתי עד כה 18 ק"ג בהריון (לפני הייתי 60 קילו והיום 78 קילו - 1.68 מ')
לחץ דם במעקב הריון היה תקין...
מה זה יכול להיות? ממה זה נובע ואיך מטפלים ?
לבנתיים קשה לי מאוד ללכת ואני סובלת מכאבים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקות.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
גשי לרופאך להיבדק,על פי כך יומלץ הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא עונים על כל השאלות?אני06/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שאלות
ד``ר איילון לחמן06/06/2010לעיתים הרופאים עסוקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברימאיה06/06/2010
שלום,
אני בשבוע 17 ואמורה לבצע חלבון עוברי לפי מה שהבנתי יש את הבדיקה הפשוטה שמבצעים במסגרת בקופ"ח ויש אפשרות לבצע את הבדיקה במעבדת זר וזה בתשלום נוסף.
עד עכשיו ביצעתי שקיפות עורפית(ללא בדיקת דם) והתוצאה יצאה תקינה, סקירת מערכות מוקדמת - יצא תקין, בבדיקות גנטיות יצאה שאני נשאית לטייזקס עדיין ממתינים לתוצאה של בעלי, בבדיקות דם HCV יצאה חיובי והיום ביצעתי בדיקת דם PCR.
אני נורא מתלבטת, מה ההבדל בין בדיקות.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
היתרון בביצוע הבדיקה במעבדות זר הוא כאשר בצעת שם גם את הבדיקות המקבילות בעת השקיפות העורפית.מאחר ולא בצעת אין הבדל משמעותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חודש תשיעי ובעיית שלפוחית השתןאור06/06/2010
לאחרונה -ובעצם מאז שנכנסתי לחודש התשיעי שמתי לב שאני כבר לא מצליחה לשלוט בשלפוחית השתן-גם אם באותו הרגע ממש אני מזהה שאני צריכה-עד שאני מגיעה אל השיתרותים-המצב כבר מאבד שליטה-גם אם מדובר בטיפות בודדות-אני לא מליחה יותר להתאפק ולו לרגע-אני מבינה שזה עלול לקרות בגלל הלחץ של העובר על השלפוחית אבל ברמה כזו מוגזמת כבר עולה לי השאלה-האם זה משהו שישתפר ויחזור לקדמותו אחרי הלידה? או שישנם מצבים שזה בעיה שמצריכה אחר כך עבודות "שיקום"?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתן.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
הייתי ממליץ שתבצעי בדיקות שתן על מנת לשלול אפשרות של דלקת בשלפוחית.כאשר הלחץ העוברי עובר ברוב המקרים חוזר המצב לקדמותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מואה של חתולג06/06/2010
יש לי שני חתולים בבית, מה המשמעות לכך בהריון?
בשבוע ה4 להריון, ניקיתי את צואה של חתול, זה מסוכן? מה צריך לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום. החתולים מעבירים נגיף הקרוי טוקסופלסמה,היכול ,אם נדבקים בו בהריון,לגרום נזק רב לעובר.חשוב שתגשי לרופאך דווחי לו על חתוליך ובצעי בדיקות הדם.בבקשה אל תתקרבי לצואת חתולים בהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים בהריון.מיץ פטל.05/06/2010
שבוע 8 .
מאז תחילת ההריון אני סובלת מגזים, (גם לפני ההריון) ואני לוקחת קרבוסילן.
בשבוע האחרון בנוסף, אני כל הזמן נפוחה, הבטן נפוחה ומעיקה.
אני משתדלת לא לאכול מאכלים שעושים גזים.
ועם זאת אני כל הזמן נפוחה.
איך אפשר להקל על המצב.
אני לוקחת קרבוסילן, גם בהריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
ממליץ שתתיעצי עם רופא המשפחה או עם גסטרואנטרולוג.הם בודאי יותר יעזרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חישוב שבוע הריוןיפית05/06/2010
שלום רב.
ערכתי בדיקת דם והבטא יצאה 365 לשבוע 4 וחמישה ימים.
הרופא אמר שהבטא לא תקינה. האם ייתכן ששגיתי בחישוב?
תאריך וסת אחרונה 27.4. תאריך הביוץ (עפ"י בדיקה ביתית) 13/5 (היום ה-16). קיום יחסי המין בשלושה ימים
בלבד: 12-14/5.
די מודאגת....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע הריון.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
הדבר המומלץ לעשות הוא לחזור על בדיקות הדם ולראות מגמת ההתתפתחות ועל פיה לודא מצב ההריון.זה יותר חשוב מחישוב מדויק של יום ההתעברות.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן חזקים בבטן בתחילת הריוןליאת05/06/2010
שלום לכולם,
זהו הריון ראשון שלי ואני מאד מתרגשת. אני בשבוע החמישי, ממש בהתחלה
ובשבוע האחרון יש לי כפעמיים שלוש פעמים ביום, כל פעם בשעות אחרות, כאבים חזקים בבטן התחתונה שנמשכים כ-7 דקות ואז מפסיקים. כמו התקף כזה. אני לא יכולה להגדיר אם זה מזכיר כאבי מחזור או כאבים של קלקול קיבה. זה משהו משולב.
זה לא בא עם דימום חס וחלילה או הפרשות, רק הכאב המפלח הזה.
ברגע שזה קורה זה ממש כאבי תופת ואני ניגשת לשירותים יושבת כמה דקות, מזיעה כולי, בדר"כ יוצאת לי צואה רכה מאד וזה עובר.
הייתי אצל הרופאה שלשום והיא עשתה לי אוטרסאונד וכבר ראתה שק הריון ואמרה לי שזה נראה טוב ושבשלב זה צריך רק לחכות לדופק. היא אמרה שאולי זה גזים.
חוץ מזה אני מרגישה מצויין, קצת דפיקות לב מדי פעם, אבל מה שמדאיג אותי אלו כאבי הבטן האלה שבאים בצורה לא צפויה וממש משתקים אותי מכאבים.
מישהי יכולה לעזור מתוך נסיון? אודה לכל תגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן
חני05/06/2010אני יכולה להגיד לך שאני בשבוע ה 5 היו לי גם כאבי בטן מאוד חזקים
אבל זו הייתה הרגשה יותר של מתיחות ולחיצות.
זה לא אילץ אותי לגשת לשירותים, להיפך מאז התחילה לי עצירות מעצבנת עד היום בעצם (שבוע 14).
בכל מקרה ממה שאני כבר הבנתי מכמה פעמים שהלכתי לרופא בגלל כאבי בטן הוא שאם הכל בסדר באולטרסאונד ואין לך חום ואת לא מקיאה אז מתייחסים לכאבי הבטן כחלק מתהליך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
אם כבר נבדקת כדבריך וההריון ברחם אין הרבה מקום לדאגה.מקסימום ,רק אם את מודאגת, גשי שוב להיבדק השבוע.שיהיה בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי ים ובריכהרונית3105/06/2010
שלום,
אני נוסעת לנופש ל-4 ימים, שבוע 12.
האם מותר להיכנס למיים? אין סכנה לזהומים?(מדובר בכרתים)
תודה
רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי ים
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
ממליץ שתתיעצי עם האנשים בכרתים לגבי מצב המים שם.כידוע לך בארץ נשים בהריון נכנסות למים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה להתחיל בטיפול הריוןלינא04/06/2010
אני בת 30 , אמא לתינוקת בת שנה וחודשיים. היה לי הריון ספונטאני אחרי 3 שנות נישואים. עברתי טפולים ושלוש הזרעות ללא הצלחה. חודש אחרי ההזרעה האחרונה היה לי הריון טבעי. השאלה שלי מאחר ואני מנסה להרות עוד פעם ללא הצלחה (ללא התערבות רפואית בינתיים) האם ההזרעה השפיעה על ההריון שלי ? או ש"התוקף"של ההזרעה פג באותו חודש? חשוב לי לדעת כי אני מעוניינת להרות.
אודה לכם את תתייחסו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010שלום.
תאי הזרע חיים בגוף האשה מקסימום בין3 ל-7 ימים.מכאן שאין השלכות של ההזרעה אם נכנסת להריון לאחר חודש.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות משוקללות - Integrated testמאיה04/06/2010
שלום,
אני בהריון בשבוע 16. ביצעתי שקיפות עורפית בשבוע 12. בזמן הבדיקה, במכון בריאות האשה ברמת אביב, נשאלתי אם אני מעוניינת בבדיקת דם להשלמת סקר שליש ראשון. כמובן שביצעתי את בדיקת הדם. בתום בדיקת השקיפות קיבלתי את תוצאת השקיפות העורפית. שאלתי אם אפשר לא לקבל את תוצאת בדיקת הדם (שנאמר לי שהיא נבדקת במעבדה בתל השומר) ונאמר לי שלא. התוצאה המשוקללת של שתי הבדיקות נשלחה לי אחרי שבוע. תוצאת השקיפות בלבד ניתנה לי במקום.
כעת, אני עומדת לבצע את בדיקת התבחין המרובע. הבנתי שניתן לבצע אותה רק במעבדות זר. אך נאמר לי במעבדות זר שלא ניתן לשקלל את תוצאות סקר השליש הראשון עם תוצאות הסקר המרובע מכיוון "שלא ביצעתי את הסקר הראשון במעבדות זר". כמו כן, נאמר לי ש"הרופא שלך ישקלל".
שאלותי:
- מה הסיבה שמעבדות זר לא מוכנים לשקלל את התוצאות?
- האם הרופא שלי יכול לשקלל את התוצאות ולתת את התשובה של ה- integrated test? הרי כל המספרים לפניו.
- האם ניתן לבצע תבחין משולש בלבד בתל השומר או בקופת חולים ולקבל תוצאה משוקללת? (ללא הבדיקה הרביעית)
או בקיצור, מה האפשרויות שלי כעת כדי לקבל את התשובה הסטטיסטית המשוקללת ביותר לשלילית תסמונת דאון?
תודה,
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות
ד``ר איילון לחמן06/06/2010למאיה שלום.
אני מניח שמעבדות זר לא יבצעו השיכלול הכולל כי איןאצלם הדגימות מהשקיפות.את כמובן יכולה לבצע התבחין המשולש בקופח שלך.כידוע התשובה החד משמעית מתקבלת רק בבדיקת מי השפיר.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CT ותכנון הריוןדורית04/06/2010
שלום עברתי בדיקת CT , לפניה לא קיימתי יחסי מין -11 יום להופעת וסת ולאחרייה קיימתי יחסי מין. כמה זמן לאחר הבדיקה מופרש היוד מהגוף ואם התעברתי בימים שלאחר הבדיקה האם קיים סיכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CT ותכנון הריון - מחכה לתשובה
דורית12/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליך לברר במכון ה CT
ד''ר דורון רוזן13/06/2010לגבי הפרשת היוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה אחורית נמוכהעמית04/06/2010
שלום,
אתמול הייתי בסקירה מאוחרת (שבוע 21 הריון ראשון) נאמר לי שיש לי שליה אחורית נמוכה. לא נעשה בדיקה וגינלית בכדי לומר עד כמה נמוכה וכו' ,הריון תקין עד עכשיו ללא דימומים.
גם בסקירה המוקדמת שעשיתי אמרו לי אותו דבר.
רציתי לשאול-
1- מה הסיכוי שהמצב ישתנה?
2- האם יש משהו שאני צריכה לעשות או לא לעשות בכדי שהשליה תעלה?
3- אם זה נשאר רק שליה נמוכה ולא סוגר את צוואר הרחם עדין צריך קיסרי?
4- יש לי כאבי גב מאוד חזקים, זה קשור??
אני ממש לא רוצה קיסרי. ברור שמה שהכי חשוב זה הבריאות של העובר ושלי אבל אם יש משהו שניתן לעשות או להימנע אשמח לדעת.
סליחה על כל השאלות, תודה רבה והמשך יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי לדעת..
דקלה13/07/2010היי,
רציתי לדעת אם המצב אצל השתנה מאז ששאלת את השאלה או שמא נשאר אותו הדבר?
מה אומרים הרופאים שלך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנה04/06/2010
בת 28.5 הריון ראשון לאחר טיפולי פוריות (הזרעה)
שבוע 4 (ויומיים)
עשיתי בדיקת שתן ובדיקת דם שיצאו חיוביות
בטא - 515
E2 - 3347
פרוגסטרון - גדול מ-190.8
יומיים חשתי בחילות קשות (בלי הקאות)
מאתמול אין לי בחילות
מה זה אומר? האם זה סימן לא טוב?
הרגשתי כל כך רע עם הבחילות שהתפללתי שהן יפסקו ועכשיו אני מפחדת שזה סימן לא טוב שמשהו רע קורה
ביום ראשון אני עושה עוד בדיקת דם כדי לראות את הבטא הכפילה את עצמה ואני מפחדת!
אשמח לקבל תשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הפורום פעיל? נא התיחסותכם..
דנה04/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליית בטא לא תקינהשיר04/06/2010
הי
אחרי שנתיים של נסיונות, הצלחנו להיכנס להריון.
כיום שבוע 5+2, בטא 340, שלשום בטא 250.
מה זה אומר?
לא הצלחנו לדבר עם הרופא.
אשמח לתשובה מכולכן. גם אם היא לא מעודדת. העיקר לדעת....
תודה
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה קטנה- אשמח לתשובה- לחוצה..
שיר04/06/2010זה לא היה ברור מהאופן בו זה היה כתוב, אני באמצע שבוע חמישי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה- ממש ממש אשמח להתייחסויות
שיר05/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן06/06/2010לאורית שלום.
אכן התשובה חיובית ויפה,נא לצאת מהלחץ.אין צורך בבדיקה כל יום.גש להיבדק אצל רופאך שגם ירגיעך.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)