פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא רוצות את אבא
    ליזי
    13/01/2010

    שלום,
    יש לנו תאומות בנות שנה, לפני שבועיים בערך עברנו דירה, כרגע אנחנו אצל ההורים שלי.
    מאז שעברנו דירה יש לי הרגשה שבעלי לקח "צעד אחורה" בעזרה בטיפול בבנות, עקב כך הבנות לא רוצות אותו, בוכות כשהוא מרים אותן.
    העניין מאוד מדאיג אותי ואנחנו משתדלים שבערב הוא ייקח פיקוד ויקלח את הבנות.
    הדבר לא עוזר ובמקום להינות במקלחת הן צורחות.
    האם להיום איתם במקלחת או לתת לו להתמודד לבד כדי שהבנות יחזרו להרגיש בטוחות אצלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצות את אבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצות את אבא

    נעמה סבג שמש
    13/01/2010

    ליזי שלום,

    בכדי שהבנות יחושו בטחון עימו, אכן כדאי להיות בסביבה כרגע.
    עדיף, שבכל הזדמנות ישחק איתן, ירים אותן, יצחק איתן. כרגע זה יותר חשוב מהטיפול במקלחת.
    לאחר שהאמון יחזור יוכל לטפל בהן יותר. כרגע הייתי מתחילה ממשחק ומהחלפת טיטולים.
    מקלחת זה יותר אינטנסיבי וארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה
    מירב
    13/01/2010

    שלום יש לי תינוק בן חצי שנה הוא ישן בלילה בסביבות 20:00 - 21:00 בימים אלו החלפתי לו לדיסת לילה טוב של מטרנה שהיא יותר משביעה
    הילד באופן קבוע קם בשעה 04:30 לפנות בוקר כשאני נותנות לו לאכול לפעמים הוא מראה סימנים של רעב ולפעמים ממש לא.
    הוא נשאר מאוד ערני ולא מוכן לחזור לישון
    האם זה בסדר? ומה עלי לעשות במידה ולא.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנת תינוקות

    נעמה סבג שמש
    13/01/2010

    היי,

    אם שעת ההתעוררות שלו היא קבועה, ניתן לגשת אליו חצי שעה לפני, ללטף אותו לגרום לגופו לזוז ולחוות חוויה של ערות. אחרי מס' לילות שכאלה, השעון הביולוגי ישתנה והוא לא יקום בשעה הקבועה.

    אכילה אחת ללילה בגיל כזה היא בסדר ומקובלת.
    הקפידי על טקס שינה מסודר ועל שעת שינה אף מוקדמת יותר. שעת הערות צריכה להיות לקראת 6:00 בבקר.
    את מוזמנת לקרוא מאמרים בנושא באתר זה או באתר שלי, וכתבות אליהם התראיינתי.

    התמידי ויהיה שינוי,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכן לישון בשום מקום אחר
    מיטל
    13/01/2010

    שלום, יש לנו ילד מקסים כמעט בן 5 שלא מוכן ללכת לישון אצל אף אחד אחר גם לא אצל סבא וסבתא ובמקומות מוכרים אחרים. כאשר הדבר נעשה אז אנו צריכים לגשת לקחת אותו בסופו של דבר , הוא בוכה, מתי אמא שלי ואבא שלי יבואו. ברצוני לציין שיש לנו תאומים בני 6 חודשים אבל הדבר היה גם לפני ההריון ולפני הלידה. הוא יכול לדבר ולהגיד אני רוצה לישון אצל וכשבאים ללכת אז הוא לא רוצה בטענה שהוא עייף ובפעם הבאה. אנו ממש לא יודעים כיצד לנהוג האם להכריח אותו או להרפות? ומה לעשות במקרים שאין ברירה ואנחנו חייבים להשאיר אותו אצל סבא סבתא/דודה שהוא מכיר היטב ואוהב ללכת לשם. בפעמים שהוא כבר נשאר לישון אצל סבא סבתא יוצא מצב שהם צריכים לכעוס עליו בסוף כדי שהוא ירגע ולפעמים הוא בוכה ואז נרגע ונרדם. נשמח לקבל תשובה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכן לישון בשום מקום אחר

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום מיטל,
    ילד, (וגם מבוגר, למען האמת), רצוי שייישן רוב הזמן במיטה שלו ובחדר שלו. זה מרגיע, פרטי ונותן תחושה ביטחון ויציבות. לא ברור לי מהשאלה האם הוא נדרש הרבה לישון מחוץ לבית, ואם כן אז למה ואם לא אז למה זה כל כך מפריע כשהוא לא רוצה עד כדי כך שאתם מוטרדים מהבעיה נורא ופונים למומחה ומבקשים תשובה מהירה.
    אם לא חייבים, עדיף שהילד יישן בבית ואם אתם יוצאים לבילוי עדיף להזמין מישהו שיהיה איתו בבית שלכם ולא לדרוש מהילד להסתגל לשינה במקום אחר, אפילו אם הוא מכיר את המקום בשעות היום. אם ממש אין ברירה, מסיבות שונות, אפשר להציע לילד לקחת חפץ שהוא קשור אליו מהבית, בובה שהוא אוהב או משחק, וכמובן את הפיג'מה שלו, ולהגיד למארחיו - איך הוא אוהב לישון, איזה סיפור הוא אוהב לפני השינה וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים - נער בן 11
    מגי
    13/01/2010

    שלום, בני בן 11 משקר לאחרונה המון, למרות שהוא טוען שוב ושוב שהוא מבין את חומרת המעשה ,לא חולפים כמה ימים הוא שוב משקר, לאחר שיחות רבות והסברים , וגם עונשים גם על המעשה וגם על השקר לאחר שניתפס שוב. הוא ממשיך לשקר. העיקר השקרים קשורים בבית הספר ומבחנים. הוא ילד חכם שמקבל עזרה רבה מהבית בלימודים שיעורים פרטים, הוא נבחר ליושב ראש מועצת תלמידים, ילד חברותי מקובל הולך לחוגים וצופים. ומקבל כול דבר כמעט שחפץ. זקוקה בדחיפות עזרה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקרים - נער בן 11

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום מאגי,
    לא נוכל להפסיק את הסימפטום אם לא נבין מהיכן הוא נובע. איזה מין שקרים? משקר שאין לו מבחן למרות שיש לו? משקר שקיבל ציון גבוה יותר? לא ברור לי איזה שקרים אלה ומה הם באו להשיג. האם מופעל עליו לחץ בעניין הלימודים בבית? איזה תגובות הוא מקבל כשהוא אומר את האמת? אם תפרטי יותר אולי נוכל להבין מה הבעיה, מה הוא מנסה להשיג בדרך הזו ואיך אפשר ללמד אותו (ואותכם) להשיג זאת בדרך אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים - בן 11

    מגי
    14/01/2010

    בשיחות עם הילד הוא טוען שהוא פוחד מהתגובה שלנו לציונים הנמוכים שהוא מקבל הוא מסתיר את המבחנים עם הציונים הנמוכים, והחמור במעשה ולכן פניתי לעזרה מכם שהוא לקח בוחן של ילד אחר שקיבל ציון גבוה ורשם את שמו ומסר לנו.(וכמובן השקר התגלה-כמו כול שקר שמתגלה בסוף).
    אנחנו הסברנו המון לילד שחשוב לנו שילמד ויצליח אך יותר חשוב לנו האמת היושר והערכים שלו כבן אדם.
    הלימודים חשובים וחשוב לנו גם שיצליח בהם, אם הוא היה ילד בלי יכולות גבוהות לא היינו דורשים ממנו להשקיע בשיעורים ובמבחנים, ילד מתבגר רוצה יותר להיות עם חברים ולשחק כדור רגל ללכת לצופים למסיבות ולחוגים ולשבת שעות מול המחשב. אבל הוא חייב להבין שהוא צריך לשלב את הלימודים בניהם.
    הילד מקבל מאיתנו עזרה רבה בלימודים, ובאותה מידה דואגים לחיי חברה שלו להסיע לקנות לתרום.

    איפה אנחנו אולי טועים ואיפה אפשר לעזור לו להבין את חומרת הנושא : השקרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    14/01/2010

    שלום מאגי.
    אני רואה את זה קצת אחרת. בעיני החומרה כרגע היא לא השקרים, אלא שהילד מרגיש שלא מקבלים אותו כמו שהוא ולכן הוא חש שהוא נאלץ לשקר.
    אני מבינה אותך שנושא הלימודים הוא נושא חשוב. אך נושא האהבה הבלתי מותנית שילד חש מהוריו הוא יותר חשוב מזה. לימודים זה דבר שתמיד אפשר לתקן, או יותר נכון יותר קל לתקן, בהמשך החיים מפגיעה ריגשית מתמשכת.
    אם הילד מרגיש, גם אם אתם לא התכוונתם שכך זה יצא, ששום דבר שהוא עושה לא שווה בעיניכם אלא רק אם הוא מביא ציונים טובים, אז משהו באיזון ביחסים ביניכם איבד פורפורציה.
    חשוב לדבר עם הילד על כך, שלא משנה איזה ציון הוא מביא, אתם תמיד תאהבו אותו, ויש בו עוד המון דברים מקסימים מעבר לחוסר הצלחתו בלימודים, וההערכה שלכם והאהבה שלכם אליו לא תלויה רק, ואפילו לא באופן עיקרי בנושא הלימודים.את זה צריך להגיד במילים וגם להראות במעשים. כלומר, אם יוצא שבזמן האחרון חלק גדול, אם לא כל השיחות שלכם איתו הם על ענייני לימודים ושקרים, כדאי להרפות מהנושא באופן זמני, ולעשות קצת דברים אחרים ביחד, ללכת לראות סרט, לצפות בו משחק כדורגל ולעודד אותו, ולהכניס קצת איזון לקשר. אחרי תקופה, אפשר לחזור ולראות מה קורה בענייני הלימודים, אבל שוב לא להקדיש לכך את כל הזמן המשותף שלכם.
    תזכרו שבגרות תמיד אפשר להשלים, אבל הזמן המשותף שלכם איתו בילדות שלו, הוא חד פעמי ולא יחזור יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים - עם המון אהבה

    מגי
    19/01/2010

    אני חושבת שהשקרים לא קשורים רק ללימודים, הוא פשוט לא מספר את האמת בכול נושא.
    במידה והוא בא לספר על אלימות שהוא היה מעורב הוא פשוט לא מספר את האמת, אם הוא נגע במחשב בזמן שאסור לו, הוא מסתיר. אם קיבל הערה על הפרעה הוא מתלונן שזה לא הוא שזה ילד אחר או שהמורה התבלבלה כול הזמן סיפורים, למה הוא לא בוחר לספר בדיוק מה קרה. אמרו לו שוב ושוב לא נכעס עליו ולא נעניש אותו על המעשה רק על שקרים. והוא בוחר בשקר. הוא לא מבין את המשמעות שאסור לשקר !!!
    אנחנו אוהבים אותו מתים עליו, אומרים לו מחבקים אותו מנשקים אותו מטיילים ביחד צופים בו באימוני הכדור סל מעורבות מלא ותרומה מלאה בפעילות כיתתית שלו ומוכנים לעשות ולתת לו הכול.
    רק שלא ישקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום מאגי,
    האמת? הסיפור שלך קצת מבלבל אותי. ביררתי במיוחד לפני שעניתי האם השקרים קשורים ללימודים ואמרת שבעיקר כן, עכשיו את טוענת שלא.
    אני גם לא חושבת שילד בן 11 לא מבין מה זה שקר, וגם אם הוא לא מבין, אני לא מורה, הסברים קוגניטיביים הם לא המומחיות שלי.
    המומחיות שלי היא להבין מה הגורם הריגשי שתוקע את היחסים. הילד ממשיך לעשות משהו מסיבה כלשהי, ואני מודה שאני גם לא מכירה אתכם מספיק וגם קצת התבלבלתי מהסתירה בתשובותייך, ולכן אני לא כל כך יודעת להבין למה הוא עושה זאת.
    מה שבטוח, שאין צורך שאתם "תעשו הכל כדי שהוא לא ישקר" אם זה ככה - כבר יש לו סיבה להמשיך לשקר כי הוא מקבל ממכם התייחסות מיוחדת עקב כך.
    אם זה כך, אז אולי תנסו להתעלם מזה לזמן מה, ואז הו אלא ירוויח מזה שום דבר ולא תהיה לו סיבה להמשיך לעשות זאת.
    אם זה עדיין לא עוזר אולי כדאי שתפנו לייעוץ מעמיק יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התארגנות לגן בבוקר
    רוז
    13/01/2010

    הבת שלי בת שלוש ההארגנות לגן מגיל שנתים וקצת תמיד היתה ממושכת חשוב לציין שאני לא עובדת ולפני מספר שבעות ילדתי אז כיום ההתארגנות לגן לוקחת הרבה יותר זמן בדר"כ אבא לוקח את הילדה לגן בבוקר אני משתדלת מאז שילדתי פעם בשבוע לקחת אותה לגן בדר"כ יום שישי ובחזרה מהגן אני השתדלתי לקחת אותה לבד עכשין שיש לי פחות עזרה אז אנ י מגיעה עם האחות הקטנה

    בקיצור איך אני אמורה להתנהל מולנ בבוקר שהילדה מנסה למשוך את הזמן "עוד מעט" "אבא בוא תשחק איתי"

    חשוב לציין שבגן טוב לה


    בנוסף מאז שילדתי היא שואלת אותי המון פעמים אם אני אוהבת אותה מה אני אמורה להגיד לתשובה שהיא ברורה (ברור שכן)

    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התארגנות לגן בבוקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התארגנו לבת בבוקר

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום רוז,
    נשמע שלבת שלך יש קושי עם העובדה שהיא צריכה ללכת לגן ואת נשארת בבית עם התינוק/ת ולא איתה. כדאי לדבר איתה על כך, שהיא בטח אוהבת את אחיה או אחותה אבל גם מקנאה לפעמים, ואולי נדמה לה שאמא אוהבת את האח/ות יותר ממנה כי עובדה שהיא נשארת בבית איתו/ה ושולחת אותה לגן. אבל זה לא נכון, פשוט היא כבר ילדה גדולה, וכשהיא הייתה תינוקת היא לא יכלה ללכת לגן ולכן אמא נשארה גם איתה בבית (כאן המקום לפרט, שוב, איזו תינוקת מקסימה היא הייתה, ולראות ביחד תמונות שלה כשהייתה תינוקת וכו') והיום היא גדולה וצריכה ללמוד דברים של גדולים, ולעשות דברים של גדולים, כמו שאבא הולך לעבודה, ואמא גם תלך עוד כמה חודשים לעבודה, וילדים הולכים לגן ולבית הספר, שזה כמו העבודה שלהם. אבל בכל זאת, מותר לה לפעמים לחזור להיות קטנה, כשבא לה, ואמא תפנק אותה כמו תינוקת (תחבק אותה, תשיר לה שיר, תעשה לה דייסה, תשחק איתה לבד בלי התינוק/ת או לא משנה מה שאתן אוהבות) ואחר כך היא תוכל לחזור להיות גדולה שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלילה לא רוצה את אבא
    אלונה
    13/01/2010

    שלום רב!
    בעלי נמצא בבית 4 ימים בשבוע. בימים שהוא איננו בני בו השנתיים וחודשיים נזכר בו פעמים רבות ושואל עליו. אני מסבירה לו שהוא יגיע בקרןב ועכשיו הוא בעבודה.
    כאשר בעלי מגיע, בני לא יורד מידיו, מחבק ונראה מאוד מרוצה מכך שאביו בבית.
    רוב הפעולות היומיומיות הוא מסכים לבצע איתו אך ברגע שהולכים לישון הוא לא מסכים שאביו ירדים אותו.אני מקריאה לו סיפור יחד עם אביו אומרת לילה טוב נשיקה ויוצאת.
    ואז הוא צועק "אבא לא!!! לך! אמא בואי!" זה מגיע ממש לצרחות ושום דבר לא עוזר. אביו מסביר לו שאמא עכשיו מתקלחת או ישנה ושהוא איתו\ הוא מחבק אותו ומנשק אותו ומנסה לספר סיפור אך זה לא עוזר הילד בוכה וצורח אמא אמא ללא סוף.
    גם בלילה הוא מתעורר ואם אביו נכנס הוא מתחיל לצרוח ולהיזרק במיטה.
    תחילה חשבתי שזה בסדר וויתרתי ונכנסתי לחדרו (ברגע שאני נכנסת מיד נרגע)
    אבל עם הזמן המצב רק החמיר וחוץ מזה שזה מקשה כי אין חלוקה של הנטל ביני לבין בעלי זה גם כואב שהוא אינו רוצה את אבא ואביו אף נפגע מזה.
    איננו יודעים מה לעשות ואיך להגיב
    האם זה נכון להמיך להתעקש ושאביו יכנס כאשר הוא נמצא או לוותר ושאני אכנס כבר מראש כדי למנוע את הצרחות שמעוררות אותו ואחריהם קשה לו להירדם?
    תודה מראש,אלונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלילה לא רוצה את אבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליה לא רוצה את אבא

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום אלונה,
    לוותר ולהכנס מראש פירושו להכנע לטרור (סליחה על ביטויים ששאולים מעולם אחר...).
    הוא לא יכול להכתיב דברים כאלה. שיצרח. יכול להיות שהוא לא יישן כמה לילות, וגם אתם. אבל אם הוא יבין שפה אתם שמים את הגבול, הוא יירגע. אם לא, הדבר הזה עלול להתפשט לתחומים נוספים, ויהיה לכם רק יותר קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מאד כעוסה ביום וביעותי לילה
    נני
    12/01/2010

    שלום לך,
    אני אם יחדנית לילדה מדהימה בת 4 וחצי.
    לאחרונה החלה לדבר בקול רם מידי, לצעוק ,לומר לי מילים לא נעימות ואף להרים יד עלי.
    בעבר ,מקרה קיצוני כזה היה מסתיים בפליק בטוסיק,ורק אז הילדה היתה מתעשתת ואפילו מתנצלת.
    היום לאחר שקראתי ו"השכלתי",אני משתדלת לא להיגרר ,לנסות להרגיעה בנחת ולצאת פיזית לאזור אחר בבית.לעיתים זה עוזר.
    הבעיה הרצינית שעדיין לא מצאתי מזור עבורה היא ביעותי הלילה.אם בעבר חווינו זאת פעם בחודש,הרי שעכשיו כמעט כל לילה.מאד קשה. זקוקה דחוף לעזרה מה עושים????
    ד.א. בגן הילדה נפלאה.[לפי דברי הגננת]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    נני
    23/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עצבני

    דנה
    23/01/2010

    שלום רב.
    בני בן 9 , אני גרושה מזה 3 שנים. מאז בכל פעם הילד אומר שהוא לא אוהב את הבית , כל פעם מסיבה אחרת, פעם הבית קטן פעם יש לו חלומות רעים בבית. יש לציין כי דאגתי להחליף צבע בחדר הילדים, להחליף מיטות חדשות ולעשות הכל על מנת להפוך אצת החדר וכל הבית למושך יותר.
    בבית הספר הוא ילד מבריק מאד, חכם רגיש ואהוב על המורים. כשמגיע הביתה לא רוצה שיבואו אליו חברים אלא שרק הוא ילך אליהם. מחפש כל פעם לישון אצל הסבתא ואצל אבא והעיקר לא להיות בבית. הוא התחיל גם להתחצף אליי ואני אובדת עצות ולא יודעת כבא מה לעשות? למה הילד כל הזמן מחפש לישון אצל סבתא (אמא של אבא) ואיך לגרום לו לשנות את הרגשתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עצבני

    סמדר ריינר
    25/01/2010

    שלום דנה,
    ילד לא בוחר את הבית שלו ולא ההורים. נשאלת השאלה למה את מתרגשת מכך שלא מוצא חן בעיניו הבית? את האמא שלו, ואני מניחה שאת גם המשמורנית, את אמורה לגדל אותו, והוא אמור לבלות את רוב זמנו איתך, בין אם זה מוצא חן בעיניו ובין אם לא. על חוצפה יש להגיב בתקיפות.
    את לא חייבת לשנות את הרגשתו, מותר לו להרגיש מה שהוא רוצה, זה הבית שיש לו. אני מציעה שתפסיקי להתרגש מזה. לא מתפקידם של הורים שהילדים שלהם יהיו כל הזמן מרוצים מצבע הבית. מתפקידם לגדל אותם כמו שצריך. זה הכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה במתח

    ד''ר שירי שדה שרביט
    23/01/2010

    נני שלום,
    מסרת מעט פרטים וקצת קשה לייעץ במקרה שכזה.
    את מתארת החמרה בהתנהגות הילדה לאחרונה - התנהגויות מרדניות וביעותי לילה שהיו קיימים בעבר, הופכים להיות תדירים הרבה יותר. זה בהחלט מדאיג. כדאי שתבדקי ראשית עם עצמך, האם חל שינוי בסביבה שלכן, בנושאים שמעסיקים אותך או בני משפחה אחרים, שינוי בגן וכדומה. כמו כן כמובן שכדאי לשאול את הילדה האם יש משהו שמטריד אותה או מעסיק אותה במיוחד (כמובן במלים התואמות את הבנתה). בנוסף, הייתי חוזרת לגננת ובודקת איתה קצת יותר מה מתרחש בגן. "נפלאה" זה תיאור מאוד כללי. לרוב, יש דברים/אירועים בגן שיותר קלים לילדים מסוימים והתרחשויות/מטלות אחרות שהן יותר קשות. רצוי לשתף את הצוות בהחמרה שאת רואה בבית ולבקש קצת יותר פירוט לגבי ההתנהלות במהלך היום.
    בנוסף, את יכולה לבדוק עם בתך מה יכול לעזור לה בעת ההתעוררויות ולסייע לה בהירגעות. וכמובן להשתמש במה שאת כבר מכירה שעוזר לה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפצה לשם מענה.תודה

    נני
    25/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נני, שירי ענתה לך, לשם מה ההקפצה?

    סמדר ריינר
    25/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - בן שנה וארבעה חודשים
    Mimi
    12/01/2010

    שלום רב,
    בני בן שנה וארבעה חודשים ( בקרוב חמישה ..) נמצא במסגרת של משפחתון כבר כמעט שנה.
    בזמן האחרון יש לו מעין "התקפי זעם" , בכל פעם שאומרים לו "אסור" או "לא" או לחילופין לא נותנים לו מה שמבקש,הוא מתחיל בבכי היסטרי , מרביץ לעצמו ,לפעמים מושך בשערות או משתטח על הרצפה .


    אציין כי הוא מפותח מאוד לגילו , בעל אוצר מילים גבוה, מבין כל מה שאומרים לו , חברותי בד"כ, בכל מקום מחפש קירבת ילדים ויוצר איתם קשר , גם עם גדולים ממנו . הולך כבר מגיל שנה וחודש , זוכר סיפורים שמקריאים לו ואפילו משתתף במהלך הקראת הסיפור ( משלים מילה) ניגש אלינו עם ספרים בכדי שנקריא לו ומציין בשמם. מזהה את כל החיות ,מזהה בני משפחה וקורא להם בשמם , מתחיל עכשיו לקלוט את נושא הצבעים .


    הגגנת היום ביקשה לציין בפניי שבשבוע האחרון ההתנהגות שלו הזאת תכופה והוא ממש עצבני בכל פעם שלא מקבל את מבוקשו, או כשמעירים לו . ומבחינתה חייבת לדווח לי על התנהגות חריגה.

    . שאלתי אותה מה היא מציעה לעשות ? ציינה שבפירוש לא מדובר בבעיה התפתחותית אלא כנראה מדובר בהצבת גבולות או "פינוק"....
    יחד עם זאת היא מציינת כי במשך היום הוא משחק יפה עם הילדים הכי פעיל בכל החוגים אך לפעמים תוך כדי משחק, גם כשהוא במצב רוח טוב, מספיק שמבקשים ממנו לזוז הוא מתחיל ב"סצנות" .


    מאז ומתמיד בני היה עקשן ודעתן אך רק בחודש וחצי האחרון התחיל עם העניין של להרביץ לעצמו לפעמים כשאני מעירה לו ואומרת לו :" אסור להרביץ " הוא מתפוצץ מצחוק ולפעמים מתחיל בבכי .אני ממש חסרת אונים .

    יצאתי די נסערת מהשיחה עם הגננת לא קיבלתי ממנה שום עצה איך להתנהג
    האם עליי לפנות לגורם כלשהו , או שזה משהו חולף ?

    אשמח לחוות דעתך.


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    Mimi שלום,
    ראשית כדאי לשלול סיבות חיצוניות להתנהגות של בנך - עייפות מוגברת השבוע, מחלה, שינוי בבית, מתחים של ההורים וכדומה. הילד שלך חש אכזבה מרובה כשהוא אינו מקבל את מבוקשו. ילדים בגילו מתקשים לדחות סיפוקים, להמתין לתורם ולהתחלק עם אחרים במה שרוצים.
    לדעתי יש להגיב באופן אחיד ברגע שהוא מתחיל להתנהג באופן שלא מוצא חן בעיניכם או אינו תואם. יש לי תחושה שכשהוא מתחיל להרביץ לעצמו, יש להחזיק לו את הידיים בעדינות ולחבק אותו, ולומר לו מלים מרגיעות במשך מספר דקות. במידה והדבר לא עוזר, ומרגיע אותו אפשר לנסות להושיב אותו על כיסא/כרית למשך דקה, ולומר לו במלים פשוטות "אסור להרביץ". הבכי או הכעס שלו מבטאים את אותו הרגש באופן שונה, אולם הקושי הרגשי הוא דומה - הוא מוצף בתחושות גופניות ורגשות עוצמתיים, ואינו יודע כיצד להירגע. ככל שתעזרו לו בדיבור חיצוני שלכם ובהרגעה, כך הוא יפתח דרכים מתאימות יותר להרגיע את עצמו ולהתמודד עם כעס ותסכול.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עצה איך להתנהג...
    מירית
    12/01/2010

    אני מתחילה לעבוד בגן של בני שן השנתיים ו4 חודשים
    אני לא אהיה בכיתה שלו אלה בכיתה אחרת ורב היום אני לא אמורה להפגש איתו פרט ליציאה לחצר שקיים סיכוי שנפגש החשש שלי הוא שברגע שהוא יראה אותי אז הוא לא יעזוב אותי ולא ירצה לחזור לכיתה שלו
    רציתי לקבל עצה איך להתמודד עם המצב האם לנסות להסביר לו שאמא עובדת בגן ושהוא לא יכול להיות איתה או האם לנסות להסתיר את העובדה שאני נמצאת בגן ולנסות להפגש איתו במהלך היום כמה שפחות אם בכלל... (ואני מאמינה שיהיו מצבים בלתי נמנעים שאני אפגש איתו במהלך היום לא משנה כמה שאני אנסה שלא)..
    אם זה משנה אז עברנו לקנדה לפני 7 חודשים החודש הראשון בגן היה ממש קשה בגלל השפה בגלל הגננות החדשות והמקום החדש אבל עכשיו הוא מאוד אוהבת את הגן והולך בבוקר בלי בעיה ואפילו בשמחה
    אשמח לעצה בעניין

    תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עצה איך להתנהג...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודה בסביבת הילד

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    מירית שלום,
    בנך בן שנתיים וחצי - מספיק גדול כדי להיות מסוגל להבחין בך גם כשתנסי להתחמק ממנו, אולם צעיר מכדי להבין את המשמעות שאת עובדת במקום אחר ולא יכולה להיות איתו. אני חושבת שהעבודה בקונסטלציה הזו עלולה להיות קשה לשניכם. לא רק לבנך מסיבות מובנות, אלא גם לך - מה תעשי למשל אם תראי אותו נופל ובוכה, או שמישהו ירביץ לו / יחטוף ממנו והגננת לא תראה או לא תתערב? זה מפגש לא פשוט לשני הצדדים.
    במידה וזו האפשרות היחידה או המועדפת שלך לעבודה מסיבותייך שלך, עדיף לנסות להתארגן כך שלא תצאי לחצר בזמן שהוא נמצא. כלומר, להימנע ככל שניתן ממפגש במהלך היום. אני לא חושבת, אגב, שבלתי אפשרי שתעבדי בגן המדובר, היו דברים מעולם ומרבית הסיכויים שתוכלו להסתדר איכשהוא. אולם עדיף לחשוב מראש באילו מצבים את עלולה להיתקל וכיצד להתמודד עם הקושי.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    מירית
    13/01/2010

    אני יודעת שהמצב הולך להיות לא קל לשנינו אבל כרגע זאת האפשרות היחידה שלי לעבודה רב היום כמו שאמרתי אנחנו בחדרים נפרדים ודיי מרוחקים ולא אמורה להיות בעיה
    אני אישית הבטחתי לעצמי לא להתערב ולנסות עד כמה שאפשר "לשכוח" שהוא שם
    תודה רבה על העזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    14/01/2010

    מירית שלום,
    כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, בוודאי יש לך את סיבותייך שלך ומערך השיקולים שלך בהתחלת עבודה זו. גם ההכנה מראש שאת עושה באמצעות ההתייעצות בפורום היא חלק מההתארגנות לקראת המצב המורכב. שיהיה לשניכם בקלות ולך בהצלחה בעבודה החדשה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברותי או דחוי?
    שריתה
    12/01/2010

    שלום רב,
    בני בן 4 נמצא בגן טרום חובה מאז ספטמבר. עד לפני כחודש הוא המשיך לדבר על הגן הישן כל הזמן ואמר שמתגעגע אליו. לאחרונה נראה שהולך בכיף לגן וגם חוזר שמח, אבל רוב הפעמים שאני משאירה אותו בגן נראה כי הוא מעדיף להתבודד. כמו כן, אינו מזמין אלינו הביתה וכמעט שאינו מוזמן. שאר הילדים מוזמנים ומזמינים אחד את השני די הרבה. פעמיים הוזמן על ידי חברים וזה קרה רק פעם אחת, כלומר לא היתה לכך המשכיות.
    רק כשאני שואלת - אז הוא אומר שהוא רוצה להזמין את הילדים הבולטים יותר שלפני הבנתי לא כ"כ רוצים לשחק איתו. הגננת אומרת שאין לו בעיה חברתית ושהוא כנראה עייף אחה"צ ואין צורך ללחוץ. היא נוקבת בשמות של ילדים שאיתם הוא משחק אך אותם הוא לרוב לא רוצה להזמין.
    1. הוא בסך הכל ילד מאושר ושמח, לכן האם את חושבת שבאמת כדאי להניח לנושא ולעסוק בזה רק כשזה יבוא ממנו?
    2. האם כדאי ללמד אותו דווקא "להסתפק" בחברים שלו או "לשאוף" לשחק עם אלה שאינם רוצים אותו?
    החשש שלי שהוא דחוי חברתית ולכן פסיבי, אבל הגננת, אמא שלי ובעלי חושבים אחרת ממני, וסבורים שאלה התסבוכים שלי...כל זה לא עושה לי טוב ומחזיר אותי אחורה לתקופה שאני לא כ"כ אוהבת לזכור....האם יש איזה טיפול עבורי שהיית ממליצה? תודה וסליחה על האורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברותי או דחוי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברתי או דחוי

    סמדר ריינר
    12/01/2010

    שלום שריתה,
    אתחיל משאלתך השניה, בודאי שאין לעודד אותו לשאוף לחברתם של מי שדוחים אותו, בשביל מה?
    מעבר לזה, אני לא מכירה את הנפשות הפועלות, ולכן אני לא יכולה לדעת אם לילד שלך יש בעיה חברתית או לא, אבל נשמע לי שאת בעצמך חשובת שהבעיה היא אצלך.
    לכן, אם את מחפשת טיפול, כדאי שתבררי מה האפשרויות הפרטיות והציבוריות במקום מגורייך - מטעם משרד הבריאות, קופת חולים או באופן פרטי, דרך מכרים מהאזור שאת מוכנה לשתף אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחרונה בני חולץ את איבר מינו
    גלית
    12/01/2010

    בני הבכור בן 6 וחצי לומד בכיתה א.
    אחיו בן 4 וחצי ואחותם בת 3 וחצי.
    לאחרונה עודכנתי ע"י המורה שבני חלץ את איבר מינו בכיתה במהל שיעור והראה אותו לחברו.
    המורה כעסה עליו מאוד וגם אנחנו ההורים, הסברנו לו שזה לא מקובל וגם אם החבר אמר לו, זה לא אומר שמה שחברו אומר הוא צריך לעשות.
    בני מגיע אחרי ביה"ס כל יום לבית חברתו לקבלת ארוחה חמה והכנת שיעורים משותפים עם אמה ועם עוד שני חברים ושתי אחיות נוספות.
    היום התבסרתי שגם שם הוא חלץ את איבר מינו והראה אותו לכולם ומסתבר שזו לא הפעם הראשונה. אמה של חברתו הסבירה לו שהחברים שצוחקים מאוד ממעסיו, אינם צוחקים איתו אלא עליו ושלא יתכן שימשיך במעשיו אלה.
    כמו כן אציין שכשהוא נמצא בגינה ציבורית או בשטחים פתוחים אחרים, הוא נוהג לעשות את צרכיו בחוץ בטענה שאינו מצליח להתאפק.
    בנוסף אציין שבביה"ס הוא מפריע מאוד בכיתה ובעיות המשמעת רק נמשכות, למרות שיחותנו איתו.
    בלימודים הוא בסדר גמור, למרות שגם שם יש לו אפשרות להדיע לרמה הרבה יותר גבוהה, איך יש לו בעיה לשבת..
    בקיצור, אני חוששת שאולי בני מנסה לשדר לי מצוקה ואבקש לקבל בהקדם כתובת או שם שעלי לפנות.
    הוא גם מגיע אלי כמעט כל לילה למיטה ומרב עייפות אני נשארת במיטה כי אין לי כח להרימו למיטתו וסובלת כמה שעות מבעיטות שלו..
    הוא טוען שהוא בא מאחר וסובל מסיוטים.
    מחכה לתגובתכם הדחופה.
    גלית המיואשת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שחולץ את איבר מינו

    סמדר ריינר
    12/01/2010

    שלום גלית,
    את יכולה להתעניין אצל פסיכולוגית בית הספר או קופת החולים אליה אתם שייכים לגבי אפשרויות טיפוליות באיזור מגוריכם, עבור הילד וכן הדרכת הורים.
    המצב שאת מתארת אכן מעיד על מצוקה רבה של הילד, וטוב תעשו אם תפנו בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה מה עושים?
    אושר
    12/01/2010

    שלום,
    ביתי בת שנתיים וחצי ולאחרונה היא לא מוכנה לעזוב אותי בעיקר,אך גם את בעלי שהיא נורא קשורה אליו יותר מאשר אלי.זה מתבטא גם בכך שהיא לא מוכנה להישאר בחדר לפני השינה לבד אחרי קריאת הסיפור ,היא מבקשת שנשאר עד שהיא תרדם שזה לוקח בערך כשעה וחצי ולפעמים יותר עד שאני נירדמת איתה לבסוף.
    בנוסף לפני כשבועיים אחת האמהות בגן בקשה שביתי תבוא לשחק עם ביתה(שהיתה אצלנו בבית מס' רב של פעמים) אחרי הגן אותה האמא רצתה לאסוף את ביתי מהגן אך היא ממש נשכבה על הרצפה ובכתה בטרוף וצעקה שרק אבא או אמא או המטפלת עצמה ייקחו אותה הבייתה המטפלת אמרה לי שממש ריחמה עלייה וכי היא בכתה בכי קורע ומפוחד והייתי צריכה לנסוע ולקחת אותה בעצמי. לאחר שבוע ניסתי שוב ואמא נוספת הייתה אמורה להביאה אלינו הבייתה אגב, זו אמא שכבר לקחה את ביתי פעם 1 לפני כחודשיים. ושוב אותו הדבר. כשאנחנו יוצאים מהבית והיא נשארת עם סבא/סבתא אז היא בוכה ממש קצר ונרגעת.
    ביתי היא ילדת אהבה- נורא חברותית ותיקשורתית בצורה מדהימה תמיד מחבקת גם אנשים חדשים ונקשרת מהר. חשוב לי לציין שיש לנו ילד חדש במשפחה מזה 3 חודשים האם הוא הגורם שמטריד אותה או שמה היא סובלת מחרידת נטישה? אם כן, עד כמה זה חמור לפי הסיפור שרשמתי...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה מה עושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה מהילדה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    אושר שלום,
    התגובות של בתך הן נורמטיביות וטבעיות לחלוטין לגילה, וממש לא מעידות על חרדת נטישה. אני חושבת שללכת למשפחה אחרת (גם אם הם מוכרים, הם עדיין לא ברמה של סבא/סבתא) בגיל שנתיים וחצי זה מאוד מאוד מוקדם. הילדה שלך מבחינתה היתה מאוד מפוחדת בצדק. היא לא מסוגלת להבין משמעויות של זמנים ופעולות סדרתיות מורכבות - היא לא מבינה שהיא הולכת לחברה ואחכ אמא תבוא לקחת אותה; היא מבחינתה מבינה שתמיד דמות מהמשפחה אמורה להגיע בסוף הגן, ולפתע מגיעה אישה אחרת. האם במקומה היית מוכנה להיכנס לאוטו ולבית של אדם שאת לא ככ מכירה?
    אני חושבת שהאח הנוסף שהצטרף אליכם במזל טוב הוא גורם מאוד משמעותי. סביר מאוד שבתך חשה זקוקה לך כיום עוד יותר מתמיד. ילדים לא מבינים את משמעות האח החדש, אלא רואים שההורים פחות פנויים להשקיע בהם, וחוששים מאובדן אהבת ההורה. בדרכ בתקופה הזו לאחר הולדת אח, ילדים הם יותר רגשניים, כעסניים ונצמדים להורים. הבת שלך גם צודקת, כי אכן את פחות פנויה להביא אותה מהגן. אולם יחד עם הקושי המובן שלך בהתארגנות עם שני ילדים, את חסרה מאוד לבתך והיא זקוקה לך. לכן כדאי לעשות כל שניתן על מנת לאפשר לה זמן מרובה עמכם ההורים ככל שניתן. חשוב להבטיח לה גם במלים שאתם חוזרים ותמיד תחזרו, ולהשאיר אותה עם דמויות מוכרות כשאתם אינכם עמה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמאיים לפגוע בעצמו
    נגה
    12/01/2010

    בני בן 8, ילד חכם ואינטליגנטי (גם לדברי מורותיו). בבית מתנהג שונה לחלוטין מאשר בביה"ס. מאיים לפגוע בעצמו כאשר אינו מקבל מה שרוצה או שדוחקים בו להתלבש ולהזדרז כי צריך ללכת לביה"ס : "אני רוצה למות, אני אזרוק את עצמי מהחלון..."

    אודה להמלצותכים בהקדם כיצד להתמודד עם התנהגות זו.

    בברכה,

    נגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שמאיים לפגוע בעצמו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמאיים לפגוע בעצמו

    סמדר ריינר
    12/01/2010

    שלום נגה,
    נשמע מהתאור שלך שהילד משתמש באיום הזה כסוג של מניפולציה, שכנראה עובדת משום מה אחרת הוא לא היה ממשיך. הפיתרון הוא פשוט להתעלם, לא נשמע לי, בהקשר שאת מספרת עליו שזה מעיד על מצוקה או על קושי אמיתיים, ולכן כל התייחסות להתבטאות הזו רק תחזק ותגביר אותה. אפשר להסביר לו באופן כללי, שאיום במוות זה דבר מאוד חמור, והוא משתמש בו יותר מדי, ובמקומות הלא מתאימים, ולכן אתם לא מתכוונים להתייחס לכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא בוכה כששמים אותו בגן
    אושר
    12/01/2010

    התינוק שלי בן שנה והוא תאום זהה לאחיו כשאני שמה אותם בגן מהיום הראשון הוא לא בוכה ולא מראה שום תגובה שאמורה להיות נורמלית הוא מקסים חברותי נראה שהוא מתקשר מגיב לשמו צוחק אם שואלים אותו איך עושה סוס הוא מקיש בלשון יוצר קשר עין והכל נראה בסדר מה שמטריד אותי זה חוסר התגובה כאני שמה אותו בגן והעובדה שהוא ילד "נוח" שהולך לכל אחד ויושב על כל אחד אני מנחשת שהתגובה תהיה לעשות לו איבחון לכל מקרה אבל אני אשמח לשמוע מאימהות שיספרו לי שגם הילד שלהם לא בכה והוא נורמלי או לחילופין אימהות שיספרו לי האם הילד שלהם לא בכה ויש איתו בעיה אני צריכה קצת אינדיקציה לפני שאני בכלל מעלה על הדעת ...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא בוכה כששמים אותו בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    אושר שלום,
    קשה לדעת מהפרטים שמסרת האם בנך זקוק לאבחון או לא, והאם הוא סובל מבעיה כלשהיא. אני חושבת שהכתובת המתאימה להתייעץ עמה בתור התחלה היא הגננת, אשר יכולה להשוות את תגובותיו להתנהגויות של ילדים אחרים בגילו, ולתאר לך איך הוא מתנהג בשעות הגן, האם הוא יוצר קשר עין, מגיב למלים מסוימות, יוזם אינטראקציה חברתית וכדומה.
    וכמובן כמובן - אני חושבת שתמיד עדיף לפנות לאבחון שאינו מעלה דבר, על חשבון פספוס של בעיה כלשהיא.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה!!!
    נעמה
    11/01/2010

    היי
    בעלי ואני החלטנו להפרד , יש לנו ילד בן 3.5 וילדה בת 1.5 .
    ברצוני לקבל ייעוץ איך לספר להם על המצב החדש , בעלי עזב לפני שבועיים ועדיין לא סיפרנו להם כלום נראה לי שהשינוי וחוסר הוודאות מקשה במיוחד על הילד הגדול.
    האם צריך ייעוץ מקצועי או שפשוט לשבת ולספר להם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה

    סמדר ריינר
    12/01/2010

    שלום נעמה,
    אכן תקופה קשה לכולכם. אני לא יודעת מה רמת ההבנה של בתכם בת השנה וחצי, בכל אופן את צודקת שחוסר הוודאות מקשה על הילדים מאוד. הדרך הרצויה ביותר, אם כי לא תמיד היא אפשרית, היא ששניכם תשבו עם הילדים ותודיעו להם ביחד, שאבא ואמא לא מסתדרים, ולכן אבא עובר לגור לחוד. חשוב להדגיש לפחות עבור הבן הגדול שמבין יותר, שהפרידה לא קשורה לילדים ותמיד תמשיכו לאהוב ואתם אותו דבר, ואבא לא נפרד מהם אלא רק מאמא. אם אתם יודעים בשלב הזה מה יהיו סדרי הראייה ואיך הם יתבצעו - כדאי לעדכן גם, אם לא אז לעדכן בסידור הזמני שמצאתם - משהו כמו - אבא יבוא לקחת אותכם ביום שלישי ושבת כן ושבת לא ותלכו ביחד להיות אצל סבתא, נניח, אם זה הסידור. אני מניחה שלילדה הקטנה זה לא יהיה כל כך ברור, וגם לגדול עדיין לא לגמרי, אבל זה יהווה את הבסיס לשאלות שהולכות להישאל ולכאב שהולך לבוא לידיי ביטוי, כיוון שאתם משדרים שמה שקרה הוא אכן אמיתי ואפשר לדבר על זה, וזה מה שחשוב.
    בהצלחה לכולכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום