מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי אנטיאוקסידנטשי04/11/2011
אני מעוניין לקחת פעם ביום בבוקר אנטי אוקסידנט
מה הכי מומלץ? (משהו שהוכח+ יחזיק עד הפעם הבאה שאני לוקח)
בתודה,
שי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי אנטיאוקסידנט - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/11/2011נמתין לתשובתו של ד"ר יוסי ברנר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי אנטיאוקסידנט - תגובה
ד''ר יוסף ברנר09/11/2011תלוי לאיזה מחלה.
באופן כללי ניתן לקחת תערובת של אנטיאוקסידנטים (מספר יצרנים מייצרים antioxidant formula, או לקחת אנטיאוקסידנט בודד כמו סלניום, או קו קיו-10 או ויטמין E.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים משתנים ב-ceaemma31/10/2011
לפני כ-4 שנים נותחתי והוצאו מגופי החצוצרות והשחלות ונאמר לי: מאחר ואני מורכבת _ ל.ד. גבוה, מטופלת תרופתית, סכרת - תרופתי - גלוקופז' ועודף משקל דוחים את הוצאת הרחם רק אם הבדיקות משתנות, ואני ממשיכה במעקב אונק' נשים בבילינסון.
ה-ca-125 מאוזן במהלך כל הבדיקות, אבל ה-cea "רוקד" בין ,ל-8.8 והבדיקה האחרונה הראתה 9.8.
עלי לציין כי עישנתי עד שנת 1994 ומאז לא נגעתי בסיגריה, אבל הטעמים שלי השתנו, איני מסוגלת לאכול בשרים (הטעמים עד כדי גועל אפילו שניצל שאהבתי ביותר, אני מסוגלת לאכול רק
כבד קצוץ וזה גיליתי לא מזמן. לרוב ניזונה מגרעינים או עוגיות פריכות עם קוטג' ונס קפה.
האם זה שייך לממצאים הנ"ל? אנא תשובתכם לדאר מייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים משתנים ב-cea - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/10/2011אין קשר בין הסמן לבין הרגלי התזונה. כנראה שהעישון הוא הרקע לרמה הגבוהה של CEA. אם הרמה לא משתנה לאורך שנים - מירב הסיכויים שאין רקע אונקולוגי.
עם זאת, ראוי לשקול מבדיקות עזר (אנדוסקופיות, דימות CT ואולי PET)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובות חריפות לאחר הקרנותמיכל31/10/2011
שלום
לאחר ההקרנות יש לי בעיות ביציאות הן מלוות בכאבים קשים
אינני מסוגל לשבת ומרגיש כאילו "כל המעיים יוצאים" בכל פעם כשאני בשרותים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובות חריפות לאחר הקרנות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/10/2011איזה איזור הוקרן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות גרורתירחל לובקה29/10/2011
שאלתי לפרופסור קוטון. בעלי מאושפז כרגע במחלקתך .נימצאו גרורות לאורך כל עמוד השדרה. ומבצע הקרנות.אינו יכול להזיז את רגליו .ופשוט לא מסוגל לעשות כלום. האם ישאר במצב זה " נכה". האם יש טיפול אחר כמו קיבוע ניתוחי של עמוד שידרה. אני רוצה בכל מחיר להציל את חייו. על אף שקשה לי להאמין שיש אפשרות. ובמצב זה מהי תוחלת החיים שלו. עליי לציין שהצוות במחלקה פשוט מדהימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות גרורתי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן29/10/2011אני זוכר את בעלך מהביקור השבועי שבצעתי במחלקה ביום ב'. אלא שפרטיו הרפואיים המדוייקים של בעלך לא מונחים לפני. עם זאת אציין, כי גם לו היו בידי ברגע זה, מטעמי צנעת הפרט אינני סבור שזהו המקום המתאים לדיון בפרוגנוזה שלו.
אני מציע שתפני מחר לרופאה האחראית על מחלקת האישפוז בה מאושפז בעלך (ד"ר זלמן) או לרופאה הנוספת במחלקה (ד"ר שלומית) ותקבלי מאחת מהן את כל המידע הרלבנטי.
תודה על המחמאות לצוות מחלקת האישפוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלב B3 בסרטן שדרמי29/10/2011
שלום רב,
האם ניתן להחלים כאשר השלב B3 במצב שבו הסרטן התפשט לרקמות סמוכות לשד, כמו דופן החזה (צלעות, שרירים)?
מה הטיפול הנכון לעשות בשלב הזה?
אני אודה לכם על תשובתכם
בברכה
רמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלב B3 בסרטן שד - תגובה
פרופ` אברהם קוטן29/10/2011חסרים פרטים חשובים כגון: סוג היסטולוגי, דרגת התמיינות, מצב בלוטות הלימפה,קיום או אי קיומן של גרורות מרוחקות, קולטנים הורמוניים, HER2/NEU, וכו'.
אם המחלה מוגבלת לדופן החזה, קיים סיכוי לריפוי ע"י טיפול משולב - כימי/הורמוני, קרינתי וכירורגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלב B3 בסרטן שד - תגובה
ד''ר יוסף ברנר29/10/2011ניתן לרפא חולות עם סרטן שד בשלב IIIb
הטיפול הוא כימותרפיה לפני ניתוח, ניתוח לאחר מספר חודשי טיפול, הקרנות וכימותרפיה לאחר הניתוח. כמו כן ניתן להוסיף טיפולים ביולוגיים והורמוליים לפי נתוני הגידול
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לטיפול משליםיעקב26/10/2011
אשתי בת 69 סבלה מPMB , נמצא בביופסיה ENDOMETRIAL CA G2 ונותחה בניתוח פתוח (TAH+ BSO ) בפתולוגיה סופית ENDOMETROID CA FIGO G1-2חודר לכמחצית עובי הדופן ללא IVI ללא מעורבות צואר. שתי בלוטות שנדגמו שליליות נוזל שטיפה שלילי.
מהלך הפוסט ניתוחי הסתבך בספסיס וחסימת מעיים שהצריך טיפול אנטיביוטי ממושך ואישפוז של מספר שבועות, הטיפול האנטיביוטי (גנטמיצין) גרם לכשל כלייתי זמני שהולך ומשתפר.
ברקע CA OF COLON נותחה לפני 16 שנים (1995 )ללא טיפול משלים.מאז במעקב של קולונוסקופיות שנתיות . קולונוסקופיה אחרונה לפני חודשיים תקינה.
בנוסף יל"ד ידוע כ-12 שנים מאוזן תרופתית וסכרת מלפני שנתיים שמאוזנת תרופתית.
ממוגרפיה אחרונה תקינה.
בשנים האחרונות יש קושי רב ביציאות בגלל פריסטלטיקה ירודה ומטופלת קבוע בלקטולוז.
כעת חודשיים לאחר הניתוח, מרגישה טוב, יציאות קשות , ללא תלונות אורינריות , תיאבון שמור.
עד כאן תיאור המצב.
רופא אחד המליץ על ברכיתרפיה לנרתיק. רופא אחר המליץ שאין צורך כי זה עלול לגרום להחמרת חסימות המעיים וההדבקויות .
לדעת שני הרופאים הסיכוי לחזרת במחלה הוא 15% והברכיתרפיה תקטין את הסיכוי ל4-6% .
אנו אובדי עצות ונשמח לקבל כאן דיעה נוספת באשר לאחוזי חזרת המחלה (כפי שידוע ברפואה) ללא טיפול משלים
בתודה מראש.
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לטיפול משלים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן27/10/2011הטיפול הסטנדרטי במקרה שכזה הוא ברכיתרפיה לכפת הנרתיק. לטיפול זה אין תופעות לוואי ואינו גורם לחסימות מעיים או הידבקויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורה שנשלחה מהחצוצרהריבי24/10/2011
שלום,
לפני שלוש שנים נתגלתה אצל אמי מחלת הסרטן בחצוצרה מאז עברה כריתה וכימותרפיה לאחר חצי שנה נמצאה גרורה נוספת מתחת לכליה ועברה שוב סדרת טיפולים- קרינה וכימותרפיה לאחר חצי שנה שוב נמצאה גרורה הפעם מעל הכבד ולאחרונה נתגלתה נקודה נוספת באיזור הטחול- hilum of spleen שאלתי היא- מה זה hilum? האם הכוונה למעטפת הטחול? אשמח להסבר
ריבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורה שנשלחה מהחצוצרה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/10/2011מדובר בשער הטחול, קרי, באזור בו נכנסים לטחול העורק והוריד וכלי הלימפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לקבל חיסון?רונית24/10/2011
בפברואר האחרון סיימתי כימותרפיה בגלל סרטן בשחלות במצב התחלתי, האם אוכל לקבל חיסון נגד קדחת צהובה הנדרש לנוסעים לדרום אמריקה?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר לקבל חיסון? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/10/2011כן, אם ספירות הדם ובדיקות הדם תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם הדחופהאור22/10/2011
אמי לקתה בסרטןהשד לפני 10 שנים, עם בלוטותנגועות בבתי השחי, טופלה בכימו והקרנות
ומאז היא במעקב אצל האונקולוגית. בבדיקות מעבדה שגרתיות שבצעה לפני חודשיים (!) התגלו התוצאותהבאות:
ca-19.9 4 - התוצאה 4, התוצאה הקודמת כחצי שנה לפני - 3.1 וחצי שנה לפני - 2 .
כלומר בשנה עלה מ2 - ל4 .
ca 15/3 - התוצאה האחרונה 17 , הקודמת לה - 14.2 .
ca 125 במגמת ירידה
פיקססתי לאונקולוגית את התוצאות והיא שלחה הנחייה לבצע ct גוף כללי - בדיקה שנקבעה רק לעוד שלושה שבועות.
מה המשמעות של התוצאות? מדוע היא זקוקה לבידקה עם קרינה כ"כ גבוהה והאם יש כאן אינדיקציה לסרטן באברים פנימיים? אנחנו מבוהלים, ומבקשים לדעת האם יש משמעת לכך שהבדיקה רק בעוד שלושה שבועות?
לתשובתכם המהירה נודה
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרתכם הדחופה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011מדובר בשינויים קטנים בתוך טווח הנורמה של הבדיקה
יתכן והרופאה התרשמה ממצאים או תלונות נוספות
בכל אופן הקרינה המלווה את בדיקת ה CT שמבוצעת במטרה לאבחן חזרת מחלה זניחה לעומת היתרון הגלום בגילוי מוקדם של מחלה
רפואה שלמה
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור לגבי שימוש במכשיר "לייזר רך"לילך לביא21/10/2011
שלום רב,
אני מקווה שתוכלו לעזור לי בשאלה הבאה:
אימי הייתה חולת סרטן לפני יותר מ-10 שנים. היה לה סרטן שד, היא עברה כריתה ומאז הסרטן לא חזר. היא נמצאת במעקב, כמובן.
כיום היא בת 71 וסובלת מסוכרת, יש לה בעיות של זרימת דם ברגלים והיא סובלת מכאבים ברגליים, נאורופתיים ואחרים. כמו כן יש לה כאבי גב כרוניים כתוצאה מבעיות התנוונות חוליות הגב.
שמעתי על הטיפול במכשיר "לייזר רך" שמומלץ ע"י רופאים לטיפול בבעיות מסוג זה ולהקלה על כאב. אולם באתר המכשיר כתוב שאסור לטפל בחולי סרטן בלייזר רך.
האם לדעתכם ניתן לטפל בלייזר-רך בחולת סרטן לשעבר שעברו 10 שנים מאז המחלה?
בתודה, לילך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור לגבי שימוש במכשיר "לייזר רך" - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011אם לא מדובר בגרורות לא רואה מניעה להקל על הכאב בדרך זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
לילך לביא24/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל מי לפנות?סו20/10/2011
כאבים לאורך רגל ימין .בוצע mri של מפרקי הירכיים."מימין מודגם צבר מוקדים בעלי אות נמוך בכל השקלולים ככל הנראה הסתידויות גסות עם האדרה היקפית לאחר הזרקת גדוליניום ".
אורטופד המליץ - ביופסיה . .
מה אומרת תוצאת mri
לאיזו מחלקה לפנות במרפאות חוץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל מי לפנות? - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011כאב ברגל יכול לנבוע גם מכאב מקרין שמקורו במפרק הירך או בגב
הייתי משלימה לפחות CT של אזורים אלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימול מתחת לברך שמאלאני20/10/2011
אימי חולת סרטן שד גרורתי לעצמות
לאחרונה חשה נימול ברגל אחת.
האם יש לכך הסבר כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נימול מתחת לברך שמאל - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011כן
יתכן קשור ללחץ על עצב בע"ש תחתון
כדאי לבצע רביזיה ל CT מהזמן האחרון ( מהחודש האחרון) בשאלה של מוקד מחלה בגובה המתאים לתלונות ברגל נשמע כמו L4-5 S1.
אם אין CT עדכני והנימול ממשיך כדאי לבצע CT ע"ש תחתון עדכני.
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול שלא ידוע מקורושירה דורות19/10/2011
שלום,
אחותי בת ה29 סבלה מקשיי נשימה במשך 3 חודשים ולאחר בדיקת דם שנעשתה לפני כחודש היא אושפזה ע"מ לבצע שאיבה של נוזל פלאורלי.
בוצעה גם בדיקת CT שם התגלה גידול באיזור הסרעפת בגודל 8X10 ס"מ. נעשתה ביופסיה ראשונה שלא תאמה לגידול סרטני (אמרו שתאים מתים של סרטן לא נראים במכשיר) והביופסיה הועברה למעבדה אחרת.
בביופסיה השניה נמצא ממצא צמיגי שאינו אופייני לסרטן ואז הועלתה האופציה של טימומה. לא נמצאו גרורות בריאות.
ב CT נוסף שבוצע כשבוע וחצי לאחר הצילום הראשון ראו כי הגידול שינה את מקומו ואת צורתו והוא נמצא כרגע סביב הלב אורכו 15 ס"מ וקוטרו כ2.5 ס"מ.
היא צפוייה לעשות MRI בימים הקרובים ורופאיה לא יודעים לאיזה כיוון לפנות.
אודה לכם אם תוכלו להכיוון אותנו לרופא מתאים או להציע לאיזה בדיקות ללכת.
תודה רבה
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול שלא ידוע מקורו - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011צריך בראש ובראשונה להתעקש על אבחנה פתולוגית
אם כמות הנוזל הפלאורלי היא בינונית.גדולה כדאי לשאוב נוזל משם ולבקש לעשות CELL BLOCK לנוזל. הבדיקה מגדילה את הסיוכוי למצוא תאים בנוזל.
קשה להתרשם מהתיאור מבלי לראות את ההדמיות, לבדוק את החולה ובדיקות הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השנות של מחלהבת מודאגת17/10/2011
שלום רב,
אבי חלה לפני כשנה ב- dlbcell מפושט . עבר 6 מחזורים של r-chop והקרנות לאשךונמצא נקי.
לפני כחודש הסתבר בעקבות pet כי המחלה חזרה וכי הפעם היא שלחה גרורות גם לקיבה.
לאור מצבו הרפואי הירוד של אבי הוחלט כי לא יעבור סבב נוסף אלא יטופל פומי בpep-c
אודה לכם אם תוכלו להרחיב מעט על אופי הטיפול הנ"ל ועל הסיכויים להצלחה.
תודה רבה
ורפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר דניאלה כץ23/10/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ב-CEAאריאלה17/10/2011
לאחר טיפול כשנה בפרוטוקול פולפירי והטבה משמעותית במצב הגרורות הוחלט להוריד אינפיוזר 44 שעות לטיפול בבית של FU5. כמו כן ירידה משמעותית ב-CA125-35, CA-19-9-37. הוחלט להמשיך בטיפול של ארביטוקס ואירינוטיקן בלבד. לאחר 3 טיפולים בחודש האחרון עליה בחום גבוה וחולשה גופנית קיצונית, המרקרים נותרו ללא שינוי ועליה ב-CEA בלבד מ-900 ל-1300. ירידה בהמוגלובין מ-14.7 ל-11.4, DHL ואלקלי פוספט גבוהים מעל ל-200 מעל לנורמה, בדיקות קרישה לא טובות, קריאטין ו-UREA ACID נמוכים וכו'.הגרורות ב:כבד, טחול, רטרופריטונאום, בלוטות הלימפה הממארית,,תהליכים טרום סרטניים ברחם,בלוטות האקסילריות בבית השחי נפחות וירידה לנורמה, גרורה בריאה ותהליכים היפודנסיים בבלוטת התריס מצד ימין. כולל תהליכים היפודנסיים גם בטחול. בלוטות מוגדלות באיזור הבטן התחתונה, בעיקר מצד שמאל.
האם העליה ב-CEA ומרקרים שנותרו ללא שינוי ב-3 חודשים האחרונים, שינוי תרופתי, מעידים על סוג סרטן ממקור נוסף או גרורות במקומות אחרים בגוף ו/או בעיות בכבד. בסה"כ עשיתי 3 טיפולים (טיפול כל שבועיים) לאחר שהתרופות שונו. החום התחיל להופיע כבר לפני מספר חודשים, אך פעם ב-שבועיים שלושה באופן חד פעמי ונעלם ללא טיפול תרופתי לעומת החודש האחרון שהחל להופיע על בסיס יומי לאחר שינוי התרופות והורדת החום באמצעות אקמול. תחילה בשעות לילה מאוחרות ולאחרונה כל 4 שעות וביומיים האחרונים נרגע, היום בבוקר חזר ולאחר הטיפול שוב נרגע, כנראה עקב הטיפול בסטרואידים שאני מקבלת אחרי הטיפול.. הטיפול ניתן לי כרגע כ-MANTAIN.
אודה לכם על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה ב-CEA - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/10/2011שלום אריאלה,
החולשה הקיצונית, ההפרעה בתפקודי הכבד והקרישה מתאימים לפגיעה כבדית.
פגיעה כבדית יכולה להיות בשל החמרה בנפח המחלה בכבד-מה שפחות סביר לדעתי או בגלל פגיעה כבדית אחרת כגון וראלית, תרופתית וכו'.
כדאי לפנות לאונקולוג המטפל לשלול התקדמות מחלהעל בסיס הדמיה עם CT.
ולהשלים בירור כבדי.
בברכה,
דר כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

