מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מספר שאלותאוה07/08/2011
שלום וברכה,
1. לביתי בת 11הודג'קין לימפומה. האם יש טיפולים אמינים מלבד כימותרפיה?
2. מאז שגילינו לביתי המחלה(לאחר 10 חודשים), הפכתי למודעת יותר. בעבר היתה לי נפיחות באזור המיפשעה (במקום שממנו השתן יוצא - בצד), אך התעלמתי מכך ולדעתי זה עבר, אך לאחרונה כאשר אני מיששתי את המקום אני שוב הרגשתי נפיחות - כמין בלוטה - שהיתה אדומה יותר. זה בא והולך. איני יודעת לאיזה רופא עלי לפנות? האם זה שיך לרופא נשים? תופעות מציקות אחרות: גרד בכל הגוף. תוצאות חריגות מעט בבדיקות הדם מלפני מספר חודשים, אך רופא המשפחה אמר לי שאלו תוצאות אופיניות לסובלים מאסתמה. גם לביתי היה רק מעט לימפוציטים גבוה וכדוריות דם לבנות מעט נמוכות, ולכן נבע הפחד שלי (שהרופא שלל).
תוצאות בדיקות הדם הפחות תקינות: ESR-28, לימפוציטים42.9,איזונופילים-7.2, RDW- 14.4
MCHC -30.8, MCH-27, WBC - 5.52
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן07/08/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סרטן_ילדים_המטואונקולוגיה_ילדים' id=link]סרטן ילדים, המטואונקולוגיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנלומהאמנון חן06/08/2011
היה לי גידול בעור באזור הצוואר בגודל ראש סיכה קבעתי תור לרופא עור אך טרם הגיע מועד לבדיקה, בטעות נתלש לי הגידול. שמתי את החלק במקפיא. כיצד עלי לנהוג ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנלומה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/08/2011הרי קבעת תור לרופא...
פשוט תגיע לפגישה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות מסוג פנקוסטדקלה05/08/2011
שלום רב,
אבי אובחן כחולה סרטן הריאה מסוג פנקוסט. בבדיקת PET לא נצפו גרורות.
הומלץ לו ע"י שני רופאים מומחים בתחום לעבור טיפולי כימותרפיה והקרנות לסירוגין למשך שלושה חודשים ולאחריהן ניתוח.
קראתי על בדיקה שנקראת Target Now שמטרתה לסייע בבחירת הטיפול המתאים על פי הפרופיל המולקולרי של תאי הגידול. שאלותי הן:
איפה נערכת הבדיקה/ למי עלינו לפנות/באיזו מסגרת?
מהי זמינות הבדיקה? תוך כמה זמן ניתן לקבוע אותה?
תוך כמה זמן מתקבלות תוצאות?
אשמח לתשובה מהירה,
שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות מסוג פנקוסט - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/08/2011אונקולוגים נוהגים להפנות לבדיקה חולים עם גדולים נדירים או חולים עם מחלה גרורתית שמיצו את הטיפולים המקובלים למחלתם.
הטיפול בסרטן ריאה למטרת ריפוי במקרה שתיארת הינו EVIDENCE BASED כלאמר מבוסס על מחקר רפואיים מסודרים.
אין מקום בשלב זה לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' קוטןקרן04/08/2011
שלום רב פרופ' קוטן,
שאלתי לפני כמה זמן שאלה בקשר לסרטן קיבה ולא נעניתי , יתכן ולא שמתם לב או שלא נעניתי מסיבה אחרת. בכל מקרה אשמח לתגובתך.
אני מעריכה מאוד את התשובות הכנות שאתה נותן (גם אם הן לעיתים קשות)
השאלה שלי היא:
כמה זמן לוקח להווצרות סרטן קיבה עם גרורות בכבד, מרגע התחלת השלב הסרטני בקיבה ועד לסרטן קיבה מפושט לכבד?
בבקשה אם תוכל לומר לי האם מדובר בתהליך של שבועות? חודשים? שנים?
אודה על תשובתך זה מאוד מאוד חשוב לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכשיו ראיתי שכן השבת לי
קרן05/08/2011פרופ' קוטן תודה על תגובתך ועימך הסליחה , בבדיקה חוזרת ראיתי שכן ענית על שאלתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפואה משלימהאנה02/08/2011
בעלי חולה טרשת נפוצה לפני כשנה עבר ניתוח בשל קרצינומה בקולון ולפני חצי שנה סיים טיפולים כימותרפיים.שאלה אם הוא יכול להיות מטופל ע" מסז"ם או שיאצו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפואה משלימה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ02/08/2011מבחינת סרטן המעי שטופל אין שום בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי הגס עם גרורות בכבדמשפחה מתוסכלת02/08/2011
לאמא גילו בבדיקת קולונוסקופיה סרטן מפושט אגן כבד לפני כמעט חודש לא ניתן להתחיל בטיפולים מכיוון שיש לה חום מעל 38 שעולה ויורד נכנסה לאשפוז בפנימית כבר 3 פעמים לוקחים לה תרביות (יש לה פורט) לוקחים תרביות גם מהפורט (פעמיים ביום) אנחנו חוששים שמרב שדוקרים אותה היא תחטוף זיהום. מתוסכלים מזה שאין אפשרות לטפל באמא האם לא ניתן לתת טיפולים כשיש חום (הגיעו למסקנה שהחום נובע מהגידול
אנחנו רואים את ההתדרדרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי הגס עם גרורות בכבד - תגובה
ד''ר דניאלה כץ02/08/2011קשה ליעץ בשלט רחוק כשאין את כל האינפורמציה.
האם מעורב אונוקולוג???
לעיתים קרובות מחלה גרורתית לכבד היא הגורם לחם ומה שיעזור הוא דווקא טיפול.
מהתיאור הקצר נשמע שזה המקרה וכדאי לערב אונקולוג מיד.
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש מניעה לצביעת שיער בזמן טיפולמשה02/08/2011
שלום,
אשתי מקבלת טיפולים כימוטרפיים והקרנות. האם יש מניעה לצבוע את השיער שנותר בצבע טבעי או בכלל?.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש מניעה לצביעת שיער בזמן טיפול - תגובה
ד''ר דניאלה כץ02/08/2011אין מניעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FNAיהודה01/08/2011
שלום
בן 52
בבדיקת US אונה ימנית בלוטה ימנית בגודל 4X5
בדיקת FNA שבוצע במכון פתלוגי פרטי וחתום על ידי שני פתלוגים(לפי בקשתי שיבדקו שניים)
במשטח קטעי אפיתל פולקולרי מרביתם במבנים וגדלים שונים תאי קצף וקולויד הממצא מתאים:ADENOMATIOID NODULE ׂGOITERׁ
אבקש את חוות דעתך האם יש חשש לתהליך סרטני
ומה נבדיקות נוספות שצריך לעשות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FNA - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/08/2011זה נשמע שפיר לחלוטין. מציעה לפנות לפורום אנדוקריני לקבלת מידע נוסף
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר כץ,, אודה התיחסות של פרופ
יהודה01/08/2011קוטן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיער לאחר כימושרה31/07/2011
אימי לאחר כימו, עברו חודשיים מאז הטיפול האחרון, תוך כמה זמן השיער מתחיל לצמוח, כרגע רואים איזשהי צמיחה אבל ממש מינימלית ודלילה, האם לוקח יותר זמן לצמיחה לחזור או שיש מצבים שהשיער לא צומח?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיער לאחר כימו - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/08/2011אם הכמותרפיה שגורמת לנשירה הופסקה השיער צומח בחזרה.
חוק אצבע אומר ששער צומח בקצב של כ 1 ס"מ בחודש.
מאחלת רפואה שלמה,
דר' כץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 57 עם PVNSפרופ` אברהם קוטן31/07/2011
ד"ר שלום.
אני בן 57 האם PVNS בברך שלא טופל או נכרת יוכל להתפתח לממאיר סרקומה?
בתודה מראש יוסי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PVNS - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/08/2011נדיר ביותר. זו מחלה אגרסיבית מקומית שאם לא נכרתת במלואה נוטה לחזור. יש היום טיפול ביולוגי שתואר בספרות כמשפר מאד מחלה מקומית.
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלות לגבי סרטןאני31/07/2011
האם 2 סוגי סרטן יכולים לתקוף באותו זמן? (נגיד לוקמיה ומלנומה)
והאם נער/ה בגיל 18- יכול/ה לסרב לטיפולים כמו הקרנות/כימו? כי קראתי שעד גיל 18 ההורים מחליטים אם להסכים לטיפולים או לא.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות לגבי סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/07/20111. כן
2. אחרי גיל 18 הוא כבר לא קטין ואחראי למעשיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש הבדל בין שאומרים מעובהrina30/07/2011
בבדיקת סונר+ממוגרפיה נמצאה בלוטת לימפה עם קורטקס מעוובה 2.7
לבלוטת לימפה נפוחה.
האם יכול להיות שיש קשר לעיבוי לימפה בגלל ארתריטיס חריפה? כלומר זה יכול להיות דלקתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש הבדל בין שאומרים מעובה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/07/2011עשוי להיות דלקתי, אך יש להיוועץ ברדיולוג שביצע הבדיקה ולהתייחס ברצחינות לממצא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קטנה ודחופה ביותר.אנונימי30/07/2011
שלום לרופאים אני ילד בן 13 ואני מרגיש כמו גוש קטן בשתי הפטמות וכשלוחצים על הפטמה יש כאב ובזמן האחרון אני נורא מודאג, מבולבל ולא יודע למי לפנות ומה לעשות.
אני פוחד שזה משהו רציני ולפי מאמרים שכתובים באינטרנט כתוב שזה נדיר אצל גברים לרוב בגיל 65-80. אבל כתוב לרוב וזאת הדאגה.
האם יכול להיות שאני מפתח משהו וכדאי שאלך לבדיקות ?
אודה לכם מאוד אם תחזירו תשובה במהירות האפשרית!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קטנה ודחופה ביותר. - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/07/2011קרוב לוודאי שמדובר ברקמת שד רגישה. אנא פנה לרופא הילדים או לכירורג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש ביקורי בית פרטיים של אונקולוגים?שני30/07/2011
שלום,
האם יש אונקולים שעושים ביקורי בית, בתשלום כמובן, לטפל בתופעות לוואי של כימותרפיה בחולה שעצם הנסיעה לביה"ח קשה לו מאד? מדובר באיזור ראשון לציון היכן שאין שר"פ בבתי החולים.
איפה אפשר לחפש וליצור קשר עם רופא אונקולוג או אפילו פנימי שעושה ביקורי בית? לא נעים לנו לשאול את הצוות בביה"ח בו הוא מטופל. אנא, אנא תשובתכם. זה מאד חשוב לנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש ביקורי בית פרטיים של אונקולוגים? - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/08/2011לשאלתכם, שאלו את העובדת הסוציאלית בבה"ח אולי היא תוכל לסייע או אולי באגודה למלחמה בסרטן.
אני לא בקיעה בשירותים האמבולטוריים שהקופה מציעה באזורכם אבל יתכן ויש טיפולי בית. עובדת סוציאלית יכולה לגשר בינכם לבין הקופה.
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, הכוונה לביקורים פרטיים
שני02/08/2011לא נמצא פתרון באמצעות הקופה אלא בתקופה הסופית ביותר, במקום הוספיס. אבל ננסה את שני הכיוונים שהמלצת, האגודה למלחמה בסרטן והעובדת הסוציאלית בביה"ח. אולי נקבל אי אלו כיוונים חדשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיונת קטנטונתgal29/07/2011
ראשית כל, תודה על המענה. העזרה שלכם היא מצווה גדולה ועל כך תבורכו רופאים יקרים.
שנית, לפני שנתיים וחצי סיימתי 4 טיפולי AC בלבד והקרנות. אני לא נוטלת טמוקסיפן וגם לא שום דבר אחר. גילי 38.
בתקופת הכימותרפיה החלה לכאוב לי הציפורן באחת מכפות הרגליים. היא נראתה נורמלית לחלוטין והאונקולוג אמר שאינו רואה דבר. הלכתי לפדיקור, גם הגב' אמרה שהכל נראה לה רגיל ובריא וגם אין ציפורן חודרנית. לאחר מכן החלה הציפורן להיפרד מהאצבע. כל הסיפור עבר אבל מדי פעם היו לי מעט מאוד כאבים.
בשבועיים האחרונים התופעה חוזרת על עצמה. כאבים והציפורן מתחילה להיפרד שוב.
האם זו תופעה של הכימותרפיה??? נשמע לי די מוזר אחרי תקופה כזו ארוכה. מצד שני, אמר לי רופא שייתכן שהמדובר בפטריה אם המקום אדום אבל הוא לא! רק כואב.
מה לעשות?
לאיזה רופא עליי לפנות?
יש לציין שאני לא אמות מהכאבים הללו (-: אבל אם יש חשש שזה יעבור לאצבעות נוספות אז כדאי לי לטפל בסיוט הזה מבעוד מועד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיונת קטנטונת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/07/2011כנראה מדובר בפטריה - תפני לרופא עור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

