מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רמות גבוהות CA-19ימית03/10/2011
לאבי בן ה-57 אדם בריא ללא מחלות רקע ללא נטילת תרופות כלשהן התגלה בבדיקות שגרתיות כלליות שביצע לאחר אירוע של אצירת שתן על רקע פרוסטטה מוגדלת המוגלובין 10.5 ומרקר ca-19 תוצאה של 251 .
PSA תקין.
ביצע כבר ניתוח ערמונית והשתן חזר לזרום .
הוא מרגיש טוב ובריא לגמרי.
האם יש צורך בהתערבות כלשהי ?
הרופא המטפל לא חושב כי יש צורך בבדיקות נוספות היות וחש בטוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמות גבוהות CA-19 - תגובה
ד''ר דניאלה כץ03/10/2011יש לחזור על ספירת הדם ו CA19-9 ובנוסף כדאי מרקר נוסף CEA
אם עדין הבדיקות לא התנרמלו כדאי להשלים CT בטן ואגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לפיענוח בדיקותשושי02/10/2011
קיבלתי את תוצאות בדיקות הדם שעשיתי ולהלן התוצאות שהתקבלו:
Protein Electro Phore לא תקינות ונשלחו למבחן אימונפיקציה והתוצאה הייתה "פס השקעה מונוקלוני מסוג IgG Kappa .
עד שאראה רופא ייקח כמה ימים ואני מאוד מודאגת.
האם ניתן לסייע לי בפיענוח ולאמר לי מה עליי לעשות?
תודה מראש
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה לפיענוח בדיקות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/10/2011הבדיקה גילתה חלבון בלתי תקין בדם - רצוי להיפגש עם המטו-אונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בקיבה-פענוח פט סיטיאתי02/10/2011
שלום רב, גילו לאבי לפני כשבועיים גידול ממאיר בקיבה ( חיבור ושט קיבה ). היום קיבלתי תוצאות פט סיטי שלא כל כך מובנות לי. אבקש את עזרתך בהבנת התוצאות... התור לרופא רק בעוד כשבוע ואנחנו מאוד לחוצים להבין מה התוצאה של הבדיקה. להלן הנתונים המצויינים במכתב :
תולדות המחלה- תהליך שאתי בקיבה. שלב האבחנה
תאור הבדיקה וממצאים - בוצעה בדיקת FDG PET כל גופי עד לאמצע הירך. הבדיקה בוצעה במערכת פט סיטי מסוג discovery 690 עם רגיסטרציה בו זמנית של חתכי FDG ו CT . נתנו טלבריקס להדגמת פיתולי מעי בסיטי ששימיש לרגיסטרציה. להלן תוצאות הבדיקה : קיימת קליטת יתר של FDG עם התעבות דופן באזור נרחב של החיבור הגסטרואסופיגאלי לכיון הפונדוס במימידים של לפחות 7 ס"מ , התהליך השאתי הראשוני. נראה ריבוי קשרי לימפה פאראאסופיגאלים באזור ה GEJ , ברובם קטנים מרוזלוציות שיטת ה pet וכן קליטה פטולוגית שך FDG בקשר לימפה מוגדל בקוטר 1.7 ס"מ בשורש הצליאק כעדות לפיזור גרורתי נוזלי אזורי וגם מרוחק באזור השורש. אין לראות קליטת יתר של FDG בכבד, בטחול , באדנרלים ובשלד , כעדות לפיזור גרורתי באיברים אלו. בכליה השמאלית אבן לא חוסמת בקוטב התחתון.קיימת רטנציה מרשימה של חומר רדיואקטיבי באגן הכליה ובאגנים ואבן, כנראה חוסמת חלקית באורטר המרוחק משמאל כאפשרות שהיא הסיבה לכך.
סיכום : ממצאי הבדיקה מגדימים קליטת יתר של FDG בתהליך שאתי ב GEJ ופונדוס הקיבה , עם פיזור גרורתי נוזלי מעבר לאזורי. חשד להפרעה בניקוז הכליה השמאלית ע"י אבן באורטר הדיסטלי משמאל. גיל 57 .
אודה לתשובתך בהקדם האפשרי. בתודה מראש אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בקיבה-פענוח פט סיטי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/10/2011בתמצית - מדובר בגידול בשלב מתקדם - הגידוטל הראשוני נמצא האזור המעבר ושט - קיבה, יש בלוטת לימפה גרורתית באזור שנקרא צליאק (מאחורי הקיבה, לפני עמוד השדרה) ויש ריבוי בלוטות לימפה קטנות, שקוטרן קטן מסף הגילוי ע"י PET
ספק אם המחלה נתיחה, ויש לחשוב בשלב זה על טיפולי כימנותרפיה, עם או ללא הקרנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אתי03/10/2011תודה על תשובתך.
שמעתי על זריקה/כדורים שמונעת התפתחות תאים סרטניים ומשפרת את איכות החיים.
האם ידוע לך משהו על כך ?
כמו כן , מדוע בספק אם ניתן לנתח ? מה הסיכויים שכן ניתן לנתח ? איך בודקים זאת ?
אתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/10/2011מציע לשמוע לאונקולוגים ולא לשמועות בלתי מבוססות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרב פירר
אתי03/10/2011והאם אתה ממליץ לגשת לרב פירר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה טומוגרפית ממוחשבת של החזה
הולדר נורית03/10/2011שלום רב.
בהמשך לשאלתי הקודמת יש לי שאלה נוספת. בסיכום של הבדיקה הטומוגרפית של הבטן האגן והחזה נכתב: בהשוואה לסריקה קודמת של בית החזה מתאריך 4/4/08 הרי שהמצב נראה די דומה. גם אז ניצפתה אותה מלאות פלוירלית מימין אם כי אז מעט קטנה יותר וקוטרה אז נמדד כ-12 מ"מ.כמו כן היא נראתה אז פחות סולידית מאשר כעת. האם אפשר לקבל הסבר ודרך פעולה לממצאים הנ"ל.
בתודה נורית הולדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הדחיפות בביצוע ביופסיה ?S&M02/10/2011
בבדיקה אולטרה סאונד שיגרתית הודגמה בבית השחי בלוטת לימפה ללא תוכן שומני .
בדיקת הממוגרפיה והאולטרה סאונד לא הדגימו קיום גושים .
הבדיקות נערכו לקשישה בגין סיפור משפחתי של סרטן השד באחותה .
הומלץ על ביצוע ביופסיה עקב הדגמת בלוטת הלימפה ללא התוכן השומני .
התור שניתן לביצוע הביופסיה הוא 23/10 .
הרופא המפנה ( כירורג השד ) כתב בהפניה דחוף , לא ברור לי אם להמתין בסבלנות לתור
או להקדים ולבצע את הביופסיה בבית חולים או מכון פרטיים ?
תודה רבה למשיבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הדחיפות בביצוע ביופסיה ? - תגובה
ד''ר דניאלה כץ02/10/2011בהתחשב בעובדה כי בנוסף להמתנה של 3 שבועות עד הביופסיה יתווסף גם זמן ההמתנה לתשובה ולתור אל הרופא המפנה, הייתי מבצעת את הביופסיה מוקדם יותר ולו רק כדי להפחית מהמתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
פנינה03/10/2011תודה רבה על התגובה המהירה. חתימה טובה. חיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתלוגיה של עצם xifoidפנינה02/10/2011
באוקטובר 2010 התגלה אצלי סרטן שמקורו בתוספתן ולאחר הניתוח עברתי טיפולי כימו שהסתיימו בחודש מאי. לאחרונה התחילו כאבים בכתף שהקרינו לאזור החזה . בבדיקת מיפוי עצמות התגלתה קליטה פתלווגית בולטת באספקט הלטרלי של עצם ה xifoid . אשמח לקבל הבהרה במה דברים אמורים. ,תודה רבה . פנינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתלוגיה של עצם xifoid - תגובה
ד''ר דניאלה כץ02/10/2011לממצא במיפוי עצמות של קליטה פתולוגית יש אבחנה מבדלת והאבחנה תלויה בהקשר הקליני.
באבחנה מבדלת:
1. ספור של חבלה מקומית .
2. דלקת בחיבור בין העצם לצלעות אבל אז לרב מדובר בקליטה דו"צ
3.גרורה
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופן בדיקה האם זאת גרורה
פנינה03/10/2011תודה על התגובה המהירה. כיצד ניתן לאבחן בוודאות (האם יש בדיקה ספציפית ) או לשלול , האם המדובר בגרורה או מסיבה. תודה רבה . פנינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופן בדיקה האם זאת גרורה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/10/2011ע"י ביצוע צילום רנטגן מכוון, ואם לא מאבחן - אזי CT ואם גם הוא לא מאבחן - MRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופן בדיקה האם זאת גרורה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ03/10/2011הדרך הכי בטוחה מעבר להדמיה היא ביופסיה מהנגע החשוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן דרכי ההתמודדות עם סוכת ולח"ד ?יוסי02/10/2011
כאשר המחלה בהתפשטות בחלל הבטן ברמה של % 85 , כולל גרורות ..
מה ניתן לעשות על מנת לייצב את רמת הלחץ דם והסוכרת כדי לאפשר ניתוח?
האם הסיכון בהמתנה לאיזון, קטן מהסיכון בניתוח עם תנאים ראשוניים כאלה במצב הנוכחי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן02/10/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סוכרת_אנדוקרינולוגיה' id=link]סוכרת אנדוקרינולוגיה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ו HIVשי01/10/2011
קראנו לאחרונה כולנו על השימוש ב"איידס מוחלש" כטיפול בלוקמיה וכרגע ייבדקו גם סרטנים נוספים,מידע דומה כבר הופץ לפני כ10 שנים וכב אז תהיתי מה באמת יכולה להיות ההשפעה על חולה סופני.....אני מבינה שהHIV בכלל לא שיחק כאן תפקיד בריפוי,אלא,אם כבר בהפצה אך בכל זאת שאלתי היא - האם הידבקות באיידס קלאסי יכול לתת תוצאה דומה? (לדוגמא לחולה בחודשיו האחרונים)
האם קיים מידע רפואי על ניסויים כאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר דניאלה כץ01/10/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סרטן_העור_מלנומה_נקודות_חן' id=link]סרטן העור, מלנומה, נקודות חן[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/10/2011מעבירה את ההודעה לפורום המלנומה. בשנים האחרונות דווקא במלנומה טיפולים אימונומודולטורים הוכיחו עצמם מתוך הבנה של המנגנון החיסוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הלימפהענת28/09/2011
שלום,
רציתי לשאול אם סרטן הלימפה בדרגה 4 ניתן לריפוי? האם דרגה 4 הכוונה לגרורות? האם גרורות ניתנות לריפוי? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר דניאלה כץ01/10/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי טיפול חדשני בקנדה ובבלגיהmoi28/09/2011
רופא המשפחה שלי דיבר איתי על טיפול בסרטן כבד בקנדה בעזרת הזרקת וירוס אבעבועות שחורות או ויריליה....או משהו כזה.....שאלתי אותו אם הוא מתכוון לוירוס הונגרי (שידוע לי שמתאים רק למח) והוא אמר שלא ושהוא קרא על זה לא מזמן.
רציתי לדעת אם מישהו מכיר משהו כזה אם כן הייתי שמח לקבל מידע ובעיקר שמות מדוייקים של החיסון , הוירוס או המוסד שמבצע את המחקר.
שאלה נוספת
ידוע לי על אדם שמטופל בבלגיה (סרטן מח) בשיטה חדשנית בה מייצרים חיסון מהגידול עצמו......גם פה המידע שלי מעורפל....מדובר בעיר vanve בבלגיה?? אני לא בטוח שזה שם העיר - וגם כאן הייתי מאוד שמח לאתר את שם המכון או את השם הרישמי של הטיפול.
מאוד אשמח לקבל כל תשובה למרות שלא חשפתי יותר מידי מידע אישי
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזו התעלמות
moi28/09/2011הנתונים מעורפלים מידי?
או עוד פעם פוליטיקת סרטן???
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשנה טובה במקום טרוניות...
gal29/09/2011שנה טובה לרופאים המקסימים אשר עושים כמיטב יכולתם כדי לסייע לקהל הפונים.
שנה טובה, בריאה ומאושרת לכל באי הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו התעלמות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/10/2011:)
על הטיפולים בקנדה ובבלגיה לא שמעתי. יש מרכזים רבים בהם ניתנים טיפולים במסגרת מחקרים קליניים בשלביהם הראשוניים. בד"כ מדובר במרכזים רפואיים גדולים.
הכנת חיסון לגדול ספציפי מבוצע במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם במסגרת מחקרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התענינותאמיר27/09/2011
ברצוני להודות לפרופסור קוטן על התשובה המהירה והמקצועית ויש לי שאלה אני קורא הרבה על סרטן הערמונית מצד אחד מפרסמים שזהו הגידול השלישי שאנשים מתים ממנו ומאידך מפרסמים שלא מתים מסרטן הערמונית אלא מתים עם סרטן הערמונים אם ניתן לקבל יותר פרטים על כך ומדוע אם כך מטפלים בסרטן ומה הסכנות הטמונות בכך לאן שולח גרורות ומתי כי מדובר בסרטן איטי מאוד לםי כל הדיווחים בפרמוים?
תודה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התענינות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן27/09/2011סרטן הערמונית מאד שכיח - באוכלוסית המבוגרים (מעל גיל 70-75) ניתן למצוא מוקדי סרטן בכ-75% בביופסיה מהערמונית. כאשר הגידול בעל מאפיינים "שקטים" - גליסון 6, PSA פחות מ-10 - המהלך אטי וכאשר מדובר באדם מבוגר - קרוב לוודי שיחיה את כל תוחלת חייו מבלי לסבול מהמחלה ועלול להיות, שיסבול יותר מתופעות הלוואי של הטיפולים השונים.
כאשר קיימים מאפיינים אלימים - יש מקום לשקול טיפול.
היות והמחלה מאד שכיחה, יש חולים רבים מאד, ובתוכם קבוצת חולים עם מאפיינים גרועים. זה מסביר את הסטטיסטיקה בדבר היות סרטן זה גורם תמותה חשוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמיר26/09/2011
בן 57 בריא ללא מחלות רקע לא מעשן מבצע הליכה 50 דקות 5 פעמים בשבוע לפני שנה אובחן סרטן הערמונית ממוקד גליסון 3+4 ללא פריצה הקופסית ס.ט +מיפוי עצמות תקין נותחתי {פ.ס.א. לפני הניתוח 5.6} עקב כישלון ביוכמי פ.ס.א 3 חודשים מהניתוח 0.09 לאחר 6 חודשים 0.19 לאחר התיעצות עם המנתח לדעתו אלה שאריות באיזור הערמונית שלא מזהים אותם בזמן הניתוח דברים אלה נמסרו גם על ידי אונגולוג קיבלתי 10 כדורי קסודקס +2 זריקות לוקרן 11.25 והתחלתי בסדרת הקרנות והשאלה לפורם המכובד1-מה סיכוי ההחלמה לאחר טיפול זה?2- מה מידת הישנות המחלה למרות שני הרופאים שמטפלים בי אופטימים ביותר לגבי חיסול הסרטן?3- מתי ניתן לעשות בדיקת פ.ס.א לאחר ההקרנות?{פ.ס.א לאחר הזריקה בשניה 0.01} .4- תוך כמה זמן אדע שהסרטן מאחורי 5.10 שנים ואם חלילה תהיה הישנות המחלה מה אופציות הטיפול ומה סיכוי ההישרדות?
תודה לכם ויום נעים ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן26/09/2011המקרה שלך מדגים, שאין גישה טיפולית אופטימלית לסרטן הערמונית, ושניתוח רדיקלי הוא לא בהכרח הטיפול המועדף. הסיכוי שלך להיות בחיים בעוד 10 שנים מהיום הוא
כ-100%. הסיכוי שלך לחיות 10 שנים מהיום עם PSA תקין הוא יותר מ-80%, לאחר שתשלים את הטיפול בקרינה ובהורמונים. חוזרים על ה-PSA כ-3 חודשים לאחר ההקרנות ועוקבים 3-4 פעמים בשנה. יש לזכור, שרוב האוכלוסיה לא מתה מסרטן הערמונית, אלא מתה עם סרטן הערמונית, ושפרט לחיים תחת ה"טרור" של ה-PSA החולים בסה"כ משוחררים מסימפטומים ומסבל כלשהו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישה בת 60רונית25/09/2011
שלום ד"ר,
ברצוני לשאול אודות אישה בת 60, סכרתית שהחלה בירור בעקבות שלשולים 2-3 פעמים בשבוע.
עברה גסטרוסקופיה +קולונוסקופיה – תקין, נאמר כי השלשולים כנראה מהסכרת
CT בטן – תקין
בדיקות דם :
CRP 80.52
ESR 46
CEA 43.4.
נתבקשה לחזור על הבדיקות והתוצאות הן :
CRP 78.1
ESR לא נבדק
CEA 41.
הגסטרולוג המליץ לרופא המשפחה התייעצות עם אונקולוג, אך רופא המשפחה שלל, וביקש לחזור על הבדיקות שוב לאחר חודש.
מחשש שמאבדים זמן יקר, אבקש המלצתך.
תודה רבה,
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישה בת 60 - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/09/2011יש לחזור על בדיקת הסמן CEA ואם הוא מוגבר - לחזור על כל הבדיקות כעבור מספר חודשים. עקב בעית הסכרת קיים קושי לבצע בדיקת PET, אך יש לבדוק האפשרות לבצע עם רפואה גרעינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנות לאחר ניתוח בבלוטת הרוק-שפירשלמה25/09/2011
שלום רב. לאחר ניתוח שלישי להסרת גידולים שפירים מפושטים מבלוטת הרוק מס' מומחי- א.א.ג-ניתוחי צוואר וראש- הסבירו לי כי מקובל טייפול בקרינה על מנת להוריד את הסיכוי להשנות. אשמח לקבל חוות דעתכם בעניין טיפול זה. האם אכן מומלץ? מה הניסיון הקיים במקרים כשלי ומה הן תופעות הלוואי לטווח הקצר והארוך. האם ישנם אונקולוגים המתמחים בתחום? אודה לכם מאוד אם תוכלו לכוון אותי בעניין זה. בעיקר לאור העובדה כי קיבלתי כעת תשובה בפורום צוואר-ראש כי הטיפול בקרינה אינו מקובל! אני מבולבל. תודה מראש. שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנות לאחר ניתוח בבלוטת הרוק-שפיר - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/09/2011כדי לענות צריך להציג את הדו"ח הפתולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגע תת- פלוירליdend25/09/2011
שלום לכם!
ממצאים ב- סי טי. 1. נגע תת- פלוירלי 5 מ"מ באונהתחתונה מימין. ממצא זה היה גם ב-סיטי לפני 5 חדשים.מה זה
2 . בלוטת תריס מעט מוגדלת מימין מה זה.
מצב לאחר מסטקטומיה ושחזור.
לפני 10 שנים עברתי כריתת שד ימין בגלל תאים סרטניים ועשיתי שחזור.לא היה טיפול כימותרפי נטלתי כדורים במשך 5 שנים.
מה זה הנגע ובלוטת התריס ואם יש קשר עם הממצאים בעת הכריתה.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע תת- פלוירלי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/09/2011על פי רוב מדובר בממצאים מקריים וחסרי חשיבות קלינית שאינם קשורים לסרטן השד.
עם זאת, יש לבצע מעקב דימותי על הממצאים הללו (לחזור על ה-CT בעוד מספר חודשים)
נגע תת פלוירלי - קשרית קטנה סמוכה לקרום הריאה - ממצא מקרי די שכיח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלית PSA לאחר ניתוח כריתה ראדיקליתבני22/09/2011
אני בן 59 לאחר כריתה ראדיקלית של הערמונית לפני שנה וחצי
PSA לפני הניתוח 6.7, וגליסון 6 בביופסיה ראקטלית,
מצב בריאותי טוב ואין כל תופעות לוואי עקב הניתוח.
לאחר הניתוח מדד גליסון 7 =3+4 הגידול עירב את שתי הנוכחות והיתה הסננה ניכרת סביב העצבים אך לא נראתה פריצה מחוץ לקופסית כל מעטפת הערמונית היתה נקיה מסרטן, בלוטות לימפה חופשיות מגידול אך לא ניבדקו ולא הוסרו בניתוח
עקב עלית PSA מ .0.01 ל 0.23 בתוך שנה וחצי לאחר הניתוח נשלחתי למיפוי עצמות בדיקת CT . לא היו כל ממצאים
בדיקת MRI לא זוהה גוש מוגדר אך צוינה האדרה א_סימטרית במיטת הניתוח
הומלץ לי על טיפול קרינתי חיצונית עם טיפול הורמוני קצר טווח חצי שנה
האם קימים חידושים בתחומי הקרינה
האם כל אחד מבתי החולים במרכז יכול להתאים ,ואם ניתן להמליץ במיוחד על אחד מתוך אילה במרכז.
אודה מאוד לקבל חוות דעת נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלית PSA לאחר ניתוח כריתה ראדיקלית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/09/2011טיפול קרינתי בסרטן הערמונית ניתן דרך שגרה ובאמצעות טכנולוגיה מודרנית בכל יחידות הקרינה בארץ (רמב"ם, איכילוב, בילינסון, תה"ש, אסותא ת"א, הדסה י-ם, וסורוקה) למאות חולים מידי שנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

