מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בקשה - מכשיר MRI "המשוכלל ביותר"נ'03/09/2011
שלום רב ,
האם ניתן לקבל תשובה אובייקטיבית לגבי
ה MRI המשכולל ביותר שקיים - היכן נמצא בארץ ?
אני עומד בפני מצב בריאותי קשה. MRI ראשון שביצעתי לפני שנה לא הראה מה שחשבו שיראה.
ייתכן ועליי לבצע MRI נוסף - וברצוני לבצעו במכשיר המשוכלל ביותר שקיים - כדי לשים סוף לסבל המתמשך.
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה - מכשיר MRI "המשוכלל ביותר" - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/09/2011עליך להיוועץ במומחה לרדיולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לנפיחות תת עוריתדוד א03/09/2011
פרופ אברהם קוטן ,שלום!
בעת אישפוז לפני שבועיים ניראו הנפיחויות וכפי שציינתי קודם בוצע c.t וצילום ,וניראו הנפיחויות אך ללא התיחסות.לאחר כמה ימים הופנתי עי רופא משפחה לכירורג שאיבחן את הנפיחויות כך,מספר גבשושיות תת עוריות בעיקר בירכיים המתאימות לצברי שומן תת עורי ללא סימני דלקת. סכום והמלצות:אין בעיה כירורגית חריפה תלונותיה לא קשורות לממצאי הבדיקה.
אני חייבת לציין שעדיין הנפיחויות כואבות ועדיין יוצאות חדשות.
אני חסרת אונים שאף אחד לא יודע מזה, ואני מבקשת את עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לנפיחות תת עורית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/09/2011עליך לפנות לפלסטיקאי או לכירורג - זה לא מקרה לאונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לנפיחות תת עורית - תגובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ04/09/2011תומכת בהלצתו של פרופ' קוטן,
קיימים מצבים בהן מתפתחות ליפומות תת עוריות שפירות. הליפומות הללו כואבות עד לקוטר של כ 2 ס"מ שבו גדילתן פוסקת והכאב חולף. כל שיש לעשות הוא לפנות לכירורג ולכרות אחת כדי להוכיח שמדובר בליפומה שכזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת קרינה חדהמיכאל02/09/2011
מה פרוש המחלה -מחלת קרינה חדה והאם אפשר לקבל את הדרגה הקלה במחלה גם לאחר חשיפה ל9 צילומי בטן -חזה בשבוע אחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת קרינה חדה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/09/2011מדובר בחשיפות משמעותיות לקרינה מייננת - מה שתארת לא גורם למחלת קרינה חריפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב!דנה31/08/2011
פירסמתי לא מזמן שאלה הנוגעת לנקודת חן חשודה אבל שידוע לי על קיומה מזה שנים מספר (לפחות 3). הייתי אצל רופא עור והוא שלח הפנייה להסרת הנקודה בשל פיגמנטציה. השאלה שלי היא האם לא בעייתי שלא הבחנתי בנקודת החן הזאת קודם? אין לי מושג ממתי יש לי פיגמנטיה, אם זאת תופעה שהחלה לאחרונה או ארוכת טווח. האם עליי לדאוג מכך? מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב! - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011לכרות את הנגע ולהמתין לתשובה הפתולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש סרטני במדיאסטינום האמצעי -is31/08/2011
שלום רב,
קרובת משפחה אובחנה במקרה חוזר של סרטן השד, שטופל בהצלחה בכריתה ובטיפול לפני מספר שנים. האונקולוג הבהיר כי מדובר בחזרה של הגידול המקורי, והביע ספק
באשר לאפשרויות הכירורגיות הקיימות במיקום החדש.
כך לפי תוצאות בדיקת ה - PET:
"
חזה: קליטה פתלוגוית של FDG בעוצמנ גבוהה בגוש כ - 6.1 ס"מ במדיאסטינום אמצעי, לא ברור בוודקאות האם מדובר בגוש מהושט או בלוטות מודגשות מאד במדיאסטינום. ב - CT הרחבה נכרת של הושט הפורקסימאלי. הגוש לוחץ על האטריום השמאלית. מצב לאחר מסטקטומיה משמאל. תסנינים ריאתיים GROUND GLASS.
אין עדות לתפליט פלאוריאלי או פריקרדיאלי."
אין עדויות אחרות
אשמח להתייחסות באשר לבאים:
א. האם עצם ההישנות של המחלה לאחר מספר שנים משנה את סיכויי הריפוי בפעם השניה?
ב. האם כירורגיה היא באמת אפשרות קלושה או לא קיימת במקום החדש בו התגלה הגידול?
ג. האם ישנם טיפולים אחרים, מלבד כימוטרפיה ורדיוטרפיה?
ד. באופן כללי וגס, האם ניתן להצביע על אחוזי הצלחה כללים לכלל הטיפולים הקיימים?
כל טוב,
IS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש סרטני במדיאסטינום האמצעי - - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011על פי התיאור מדובר בממצא בלתי נתיח בו יש לטפל ע"י קרינה וכימותרפיה.האם שקלו הצורך בביצוע ביופסיה על מנת לקבוע באיזה סוג גידול מדובר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן
is31/08/2011נלקחה דגימה ע"י הליך בורכוסקופיה
התשובה התקבלה לא מזמן ובאופן טלפוני נאמר כי הממצאים זהים לגידול המקורי שהיה לפני מספר שנים. עדיין ממתינים לתשובות בכתב.
גם האונקולוג שטיפל בה לפני כמה שנים אמר שקשה מאד לנתח את האזור הזה, והשאלה היא אם "קשה" משמע "בלתי אפשרי" ומהם סיכויי הטיפול הקרינתי והכימותרפי כשיקול נגד הסיכונים שיש לקחת במקרה של כירורגיה "לא שמרנית", שוב, במידה וזה בכלל אפשרי.
העובדה היא שלאחר הטיפול במופע הראשון של המחלה (כריתת שד וכימותרפיה), היא
זכתה להינות מכמה שנים טובות בהן הייתה בריאה ומאושרת.
החולה היא בתחילת שנות ה - 50 שלה
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011לצערי כאשר מדובר בהישנות המחלה התוצאות פחות אופטימיות בהשוואה למחלה ראשונית
על פי התיאור מדוברכ במחלה שלא מטפלים בה ע"י ניתוח אלא ע"י תרופות וקרינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב
is31/08/2011תודות.
אנחנו ניאחז בכל סיכוי, קטן ככל שיהיה, אם רק יהיה.
כל טוב
ושוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/09/2011הבדיקות שבוצעו מצביעות על גוש עם מאפיינים המתאימים לגדול אבל למיטב הבנתי מקריאת התכתובת לא בוצעה ביופסיה שתוכיח כי אכן מדובר בחזרה של סרטן השד ולא בגדול ראשוני אחר.
במיקום זה יכולים להתפתח מספר גדולים ומחלקם ניתן להרפא- לימפומה, טימומה.
אם טרם בוצעה ביופסיה זו הבדיקה שהייתי מבצעת במקום ראשון.
האם נבדקו רמות מרקרים בדם? האם יש עליה בערכים CA15-3 CA125 CEA?
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
is01/09/2011בוצעה ביופסיה והתשובות אמורות להתקבל בימים הקרובים, ואז אעלה אותם אל הפורום.
האונקולוג, שקיבל בינתיים את התשובות, טען טלפונית כי מדובר בחזרה של סרטן השד הקודם.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומחה לסרטן הלימפהגיא31/08/2011
שלום, האם ידוע לכם מי המומחה הבכיר בארץ לסרטן הלימפה?
בנוסף לכך:
האם יש בית חולים המתמחה יותר בנושא, האם יש תרופות חדישות שעדיין לא בסל הבריאות, האם יש בית חולים או מומחי העולם שהם ידועים בקשר לטיפול בנושא?
תודה מראש, אפשר לתת תשובה ישירות ל
[email protected]
גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומחה לסרטן הלימפה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011בכל המרכזים האונקולוגיים וההמטו-אונקולוגיים בארץ יש רופאים המתמחים בלימפומות וקיימים כל הידע הרלבנטי והתרופות בארץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה שאינה הודג'קין T-CEELשוקי30/08/2011
לפני שמונה חודשים גילו אצל אחיין שלי בן ה-5 לימפומה שאינה הודג'קין T-CEEL , הוא קיבל טיפולים כימותרפיים במשך 8 חודשים לפני כחודש סיים את כולם.
לפני שלושה ימים חש בכאבי ראש חוזרים ונשנים ולכן לקחנו אותו לבדיקה.
הסתבר שהמחלה חזרה פחות מחודש לאחר סיום הטיפולים באותו מקום ובגודל יותר קטן. הגוש יושב קרוב ללב ולפני שמונה חודשים אף לחץ לילד על קנה הנשימה והפריע לו לנשום. אין אפשרות לבצע ניתוח מכיוון שהגוש נמצא במקום בו יש הרבה כלי דם וממש קרוב ללב לכן אין אפשרות כזאת בכלל.
הגוש בהתחלה היה 10.5/10.5 וכרגע הרופאים מעריכים שהגוש בגודל של 5
הטיפול היחיד שהוסבר לנו שניתן לבצע הוא כימותרפיה ברמה הכי גבוהה שאפשר שהיא פי 5 ממה שהילד קיבל בשמונה חודשים האחרונים אך יכול מאוד להיות שהילד לא יעמוד ברמה הגבוהה הזו של הכימותרפיה מכיוון שהגוף לא התחדש והמערכת החיסונית מאוד חלשה.
רציתי לדעת אם מישהו חווה דבר שכזה?
אם מישהו יודע מה ניתן לעשות?
אשמח לקבל כל עצה שהיא מכל מי שמבין בנושא/חווה/שמע עליו בכל שעה
0526356350
תודה רבה , שוקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_סרטן_ילדים_המטואונקולוגיה_ילדים' id=link]סרטן ילדים, המטואונקולוגיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחויות תת עוריותדוד א30/08/2011
ד"ר שלום!
שמי מרים ואני בת 58 אני סובלת מ c.o.p.d - אסטמה- ו r.p (מחלת ענייםץ)
אני משתמשת במשאפים- spiriva - seretide - לפעמים אנלציות וינטולין.
כמו כן כדורים לל"ד-דילול דם-שומנים-ומשתנים(דיזותיאזיד).
ליפניי חודש אושפזתי בבית חולים עם סימנים לדלקת ראות, טופלתי באנטיביותיקה ואנלציות ושוחררתי עם המשך טיפול אנטיביותי. כעבור עשרה ימים אושפזתי שנית עם קוצר נשימה בחילות והקאות,בבדיקות במיון ניתגלה אשלגן נמוך,טופלתי באנלציות חמצן וב אומפרדקס 40 ,סלו-ק 600 .שוחררתי כעבור שלושה ימים ולהמשך מעכב אשלגן אצל רופא משפחה.
מיד לאחר השיחרור לפתע החלו להיתגלות נפיחויות במיספר מקומות בגוף, בראש ,
ברגליים,וליד עצם הזנב עם כאבים עזים, פניתי לרופא המישפחה ולא ידע להסביר
וביקש להוריד את האומפרדקס,הכאבים המשיכו ופניתי שוב לבית חולים עקב הנפיחויות ולחצים בחזה, ניבדקתי ואושפזתי במחלקה קרדיאולוגית, בוצע אקו לב דובותמין, c.t ראש וצילום ברגליים בצילומים רואים את הנפיחויות אך לא ניתן מענה,
אקו לב תקין. חזרה לרופא המישפחה לבירור הנפיחויות והופנתי לכירורג,לדברו אלה גושי שומן תת עוריים אך אינם צריכים ליכאוב. כרגע אני עדיין סובלת מכאבים
ומבקשת את עזרתך, או לאיזה תחום רפואה עליי ליפנות. כרגע ישנן שני המלצות לביצוע ביופסיה מרופאים שונים בפורום. האים לדעתך ישנו חשש לגידולים,למרות שבוצעו צילומים וראה אותי כירורג מומחה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחויות תת עוריות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011לא ניתן לתת עצות ספציפיות במקרה שכזה דרך האתר - את צריכה להיבדק ע"י רופא פנימי שינווט את הבירור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחויות תת עוריות
דוד א01/09/2011פרופ אברהם קוטן ,שלום!
בעת אישפוז לפני שבועיים ניראו הנפיחויות וכפי שציינתי קודם בוצע c.t וצילום ,וניראו הנפיחויות אך ללא התיחסות.לאחר כמה ימים הופנתי עי רופא משפחה לכירורג שאיבחן את הנפיחויות כך,מספר גבשושיות תת עוריות בעיקר בירכיים המתאימות לצברי שומן תת עורי ללא סימני דלקת. סכום והמלצות:אין בעיה כירורגית חריפה תלונותיה לא קשורות לממצאי הבדיקה.
אני חייבת לציין שעדיין הנפיחויות כואבות ועדיין יוצאות חדשות.
אני חסרת אונים שאף אחד לא יודע מזה, ואני מבקשת את עזרתך.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- UPSC - טיפול אופטימליבת30/08/2011
שלום רב.
סרטן רירית הרחם מסוג קרצינומה סרוזית אובחן אצל אימי, בת 62. עברה ניתוח כולל אומנטקטומי והסרת 24 קשריות למפה. ה-STAGING נקבע 1A (לפי קלציפיקציה חדשה) כי החדירה היתה 0.8 מתוך 2 ס"מ עובי הדופן של הרחם, וכל השאר נקי, כולל שטיפת שדה הניתוח שיצאה שלילית. נקבע טיפול אדג'ובנטי בקרבו+טקסול ובהמשך ברכיתרפיה.
במהלך הדרך, נתקלנו במהמורות הבאות:
1. בגלל עיכובים שונים, הטיפול הכימי החל רק כחודשיים לאחר הניתוח (!)
2. בקורס השני הייתה תגובה אלרגית מיידית לטקסול (פריחה וגרד) ולכן הוא הופסק באמצע. בקורסים העוקבים אימא קיבלה רק קרבופלטין מאחר ולטענת הרופאים אין עבודות התומכות בשימוש בטקסוטר במקרה כמו של אימא. כלומר, היא השלימה 5 קורסים כדלקמן: 1 "וחצי" טקסול, ו-4 קרבופלטין.
3. הקורס האחרון של הקרבו נדחה בגלל ספירה לבנה נמוכה (3,000) ונאמר לנו שייתכן ויוותרו על הקורס האחרון וזהו...
אנחנו חוששים שמא אימא לא מקבלת טיפול אופטימלי ומפחדים מאוד מהישנות המחלה, במיוחד לאור הסוג ההיסטולוגי, העובדה שהטיפול הכימי הותחל באיחור ושאימא לא קיבלה כמעט טקסול.
מה דעתך?
תודה על תשובתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה: לא מוותרים על הברכיתרפיה
בת30/08/2011רק על הקורס האחרון של הקרבו, כמובן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהUPSC - טיפול אופטימלי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011אין הבדל של ממש בתוצאות בין משלב טקסול קרבופלטין לבין קרבופלטין בלבד
יש להשלים הטיפול ע"י ברכיתרפיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל מה לגבי הוויתור על הקורס האחרון
בת01/09/2011של הקרבו? 5 קורסים מספיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי מוקדם של סרטןאסף30/08/2011
איבדתי הרבה אנשים יקרים ואהובים לסרטן. תמיד חזר על עצמו אותו משפט שנצרב לי במוח: "אם רק הינו מגלים את המחלה יותר מוקדם אולי הינו יכולים להציל אותו, אבל עכשיו במקרה הכי טוב נוכל להקנות לו עוד כמה חודשים ולהקל על הסבל"
אני בן 45, אשתי בת 41. איזה בדיקות תקופתיות אנחנו יכולים לעשות לגילוי מוקדם של כמה שיותר סוגי סרטן קטלניים?
בדיקות שאני כן מכיר:
רופא עור - בדיקת נקודות חן וכתמים.
קולונוסקופיה
ממוגרפיה
יש עוד בדיקות? בעיקר למחלות הקטלניות והאסימפטומטיות כמו סרטן ריאות, סרטן קיבה, לבלב, מרה או כבד?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גילוי מוקדם של סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011אין בדיקות נוספות למעט בדיקת העור ע"י רופא עור לגילוי מוקדם של מלנומה
אם אין סיפור משפחתי לסרטן לבלב - אין דרך או הצדקה לבדיקות סקר שערכן בעל מקרה מוטל בספק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שיערגליה30/08/2011
שלום רב,
רציתי לדעת אם ידוע לכם האם טיפולי הסרת שיער בשיטת IPL בבית השחי בטוחים,
בהקשר לסרטן שד?
או שמא מהוווים איזושהוא סיכון?
(בת 30 עם שני ציסטות קטנות קבועות בחזה)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שיער - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011אין סיכון מוגבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימוטרפיה והיחשפות לשמשויוויאן27/08/2011
רציתי לדעת אם 3 שבועות אחרי טיפול ראשון בכימוטרפיה הכוללת אדריאמיצין (ללימפומה) אני כבר צריכה להזהר מהיחשפות לשמש או שעדיין יכולה להינות מחפשה בחוף הים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימוטרפיה והיחשפות לשמש - תגובה
פרופ` אברהם קוטן28/08/2011רצוי למעט בחשיפה לשמש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש סולידי גדול צמוד לסרעפת מצד שממירה27/08/2011
שלום רב
בניגוד לנאמר בסריקה , לא היה ידוע לנו עד כה דבר - השאלה - מה משמעות הממצא ולמי לפנות : מומחה ריאות, כירורג, אונקולוג , מנתח בית חזה
להלן ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של החזה במנח אקסיאלי:
הבדיקה בוצעה לאחר הזרקת חומר ניגוד תוך ורידי.
הוזרק חומר ניגוד נון יוני דרך הוריד בכמות של 60 סמ " ק .
הבדיקה בוצעה פעמיים . לפני הזרקת חומר נגודי ב- 18/8/2011 ולאחר הזרקת חומר נגודי ב- 26/8/2011.
בתי השחי שמורים .
קיים גוש מעוגל צמוד לסרעפת משמאל , מתבלט קלות לחלל הבטן ומתבלט בעיקר לחלל החזה . מימדיו 10x11.4x8 ס"מ.
הגוש ממוקם מאחורי הלב ובצמוד לו .
הגוש מקבל האדרה וצפיפותו עולה מ- 31 ל- HU 45.
אספקת הדם לגוש היא דרך עורק סיסטמי , כנראה שמקורו בעורק סרעפתי .
יתכן שמדובר בגוש שמקורו בסרעפת .
קיימת דחיסה קלה של האונה התחתונה בריאה משמאל .
הגוש היה קיים בבדיקה קודמת בשנת 2007 (בדיקת דופן בית חזה שמאלי) . היה קטן וגדל משמעותית מאז .
הליפומה הידועה בדופן בית החזה משמאל ללא שינוי מהבדיקה הקודמת .
הקנה והסימפונות שמורים .
כלי הדם הריאתיים שמורים .
שערי הריאות חופשיים.
המדיאסטינום שמור.
בחלונות עצם: ללא ממצא מיוחד.
בסיכום: גוש סולידי צמוד לסרעפת מצד שמאל. דרושה היסטולוגיה.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש סולידי גדול צמוד לסרעפת מצד שמ - תגובה
פרופ` אברהם קוטן28/08/2011מציע לפנות לכירורג חזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגע עם מי שעובר כימותרפייה -בהריוןענת27/08/2011
צהריים טובים. חמי עובר טיפולי כימותרפייה. אני בהריון בתחילתו..ונוהגת לחבקו ולנשקו על הלחיים כשנפגשים. אני תוהה אם זה לא עלול להיות מסוכן לעובר..?,
אשמח לתגובה ובריאות לכולנו,
שני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגע עם מי שעובר כימותרפייה -בהריון - תגובה
פרופ` אברהם קוטן28/08/2011לא מסוכן אפשר להמשיך להתחבק וגם להתנשק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ובריאות לכולם!
ענת29/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מפני גידול סרטני במחלוי מדי27/08/2011
מזה מספר ימים אני סובלת מכאב בבםים הגולגלת בצידו הימני למטה ממש אחרי חוליות הצואר הכאב מופיע בעיקר כשאני עוברת ממצב של ישיבה או שכיבה למצב של עמידה, הכאב נמשך מספר שניות ולאחר מכן הוא מפסיק ואז אני יכולה ללכת חופשי , בישיבה או בשכיבה אין לי כאבים כלל . כשאני מתעטשת או משתעלת אני גם מרגישה את אותו כאב. נדמה לי שכשאני נועלת עקבים גבוהים התופעהחוזרת על עצמה לעיתים תכופות יותר, האם יתכן ומדובר בגידול במח אנא תשובתכם כי אני מאד מתוחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מפני גידול סרטני במח - תגובה
פרופ` אברהם קוטן28/08/2011אלו אינם סימנים של גידול במוח - מציע להיוועץ בנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

