מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- המשך שאלה בנוגע ל-SCC בלשוןשרון14/12/2010
האם הטיפול ב- SCC בלשון הוא דרך אף אוזן גרון או כירוגיה פה ולסת? למי זה שייך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה בנוגע ל-SCC בלשון - תגובה
פרופ` אברהם קוטן14/12/2010שתי המחלקות עוסקות בגידול זה - חשוב לבחור במחלקה המתמחה בניתוחי סרטן, בין אם זה מח' פה ולסת או א.א.ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלובולין בטא 2 גבוהרינת14/12/2010
התשובות-
גיל 57
גלובולין בטא 1 = 5.5
גלובולין בטא 2 = 23.3 גבוה מאוד
אלבומין בי איפ= 49ץ5 נמוך
אלבומין= 4.5
פרוטאין טוטאל= 8.82 גבוה
גלובולין אלפא 1 =3.4
גלובולין אלפא 2 = 8
גלןבולין גאמה= 10.3 נמוך
האם יש מצב שזה מעיד על סימטום לגידול סרטני?
אני כבר שנתיים מתלוננת על כאב בגב עליון - שכמה ולאורך כל הדרך נאמר לי שזה אולי- שריר או גיד או...
עשיתי בדיקות אקו לב = מצויין, כל הבדיקות בסדר ורק עכשיו לאור הפנייה של המטולוגית קיבלתי את התשובות הנ"ל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלובולין בטא 2 גבוה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/12/2010יכולה להיות מחלה בשם מיאלומה. אנא חזרי אל ההמטולוגית שלך זה השטח שלה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהimmunofixation מה זה אומר?
רינת15/12/2010immunofixation מה זה אומר?
בתוצאה רשום- ARP-IGG-K
האם זה קשור לתופעות שציינתי לפני כן?
אני מודה לך מאוד על תגובתך!.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה- PARP-IGG-K או PARP-LGG-K
רינת15/12/2010לא מצליחה בדיוק להבין את הכתוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בליבידו בתקופת טיפולים1111113/12/2010
שלום
האם יש משהו לעשות כדי לשפר את הליבידו הירוד בתקופת הטיפולים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בליבידו בתקופת טיפולים - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/12/2010ירידה בליבידו בזמן טיפולים בכימותרפיה לרוב קשורה או למצב הפיזי של הגוף (תשישות) או למצב הנפשי (מתח)
ניתן להתגבר על כך בעזרת תרופות הרגעה או תמיכה נפשית על ידי גורם זה או אחר. ניתן גם להשתמש בויאגרה ודומותיה.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי הגסאלכס צ'יקילוב12/12/2010
שלום רב
יש לי קרוב משפחה באוקראינה שהובחן אצלו סרטן מעי הגס,
המליצו לו על ניתוח ונאמר לו שהכי טוב לבצע אותו בארץ בדחיפות.
ברצוני לדעת באיזה בתי חולים מתמחים בסרטן הנ"ל?
באילו בתי חולים ניתן לקבל טיפול או ניתוח לאזרחי מדינות אחרות?
באיזו דחיפות ותוך כמה זמן ניתן לעשות זאת?
הודה על תשובה מהירה.
בתודה מראש
אלכס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי הגס - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/12/2010בהדסה עין כרם. קיימת אפשרות לטיפול בתיירים. התקשר ל 02-6778555 בהדסה זה נקרא תיירות מרפא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה בלוטת התריסיהודה12/12/2010
CELLUAR SMEARS CONSSITING OF GROUPS OF REGULAR FOLLCULAR CELLS WITH MICROFOLLICULAR PATTERN WITHOUT ATYPIAPOSSIBLY HYPERPLASTIC NODULE FOLLICULAR NEOPLASM CANNOT BE EXCLUDED
אודה על הסבר לתוצאות הבדיקה ?התור לאנדרקולוג בעוד חודשיים האים דחוף להקדים את הבדיקה?
האם התוצאה מראה משהוא סרטני?
תוצאת TSH=5
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה בלוטת התריס - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/12/2010קיים חשד לגידול פוליקולרי של בלוטת התריס. הייתי ממליץ להקדים את הבדיקה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאים סרטניים שלא מגופנושמעון12/12/2010
האם תאים סרטניים שלא מגופנו עם גנום שונה יכולים להתרבות בגופנו? בהנחה שגופנו ילחם בהם כגוף זר, האם תאים סרטניים אלה יתרבו בגוף עם מערכת חיסון חלשה או בגוף של מושתל המקבל טיפולים נגד דחייה. אבקש להתייחס בעיקר לסרטן בלוטות הרוק-האם נשיקה עם חולה בסרטן זה יכולה לדבק ולסרטן מעי הגס - האם אפשר להדבק בבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאים סרטניים שלא מגופנו - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/12/2010תאי סרטן אינם עובר בנשיקה וגורמים לסרטן אצל הננשק. ניתן להידבק בנשיקה או במגע מיני רגיל או אורלי בוירוסים גורמי סרטן
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואישלי רז11/12/2010
שלום רב, אבי בן 72 אובחן לפני שלושה חודשים, לאחר הוצאת פרוסטטה מוגדלת עקב לחיצה על השלפוחית, כחולה בסרטן הערמונית גליסון 9. פסא 300 עם התפשטות לעצמות. לאחר חודשיים של נטילת כסודקס ושלשולים בלתי פוסקים הומלץ לו להפסיק עם הכדור עד לקבלת תוצאות בדיקות.
תוצאות הבדיקות מראות פסא 0.7 אבל הרעה קלה בהתפשטות עצמות.
הוא לא סובל מכאבים בעצמות. הוא מתעורר כל יום לפנות בוקר ונותן צואה רכה כחמש פעמים בזה אחר זה ושאלתו האם זו תופעת לוואי מוכרת והאם יש משהו שהוא יכול לעשות בשביל זה.
שאלתי היא, האם ירידת הפסא משמעותית משפרת את הפרוגנוזה והאם ההרעה במצב הגרורות דורשת טיפול מיוחד כגון הקרנות והאם עלי לצפות להרעה מהירה או שיש סיכוי להאיט את קצב ההתפשטות?
בתודה מראש,
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2010תוצאות ה-PSA מעידות על כך שאביך מגיב לטיפול. לעתים, כתוצאה מהשפעת ההורמון, הגרורות נעשות לכאורה יותר בולטות וקולטות במיפוי - זה חכול להצביע דווקא על תגובה. אין צורך בקרינה אם אין כאבים, כדאי להוסיף התרופה ארדיה או זומרה לחיזוק העצמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שלי רז12/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם חשיפה חד פעמית לדיוקסין מסוכנת?ניר11/12/2010
במובן של גרימת סרטן או גרימת נזקים אחרים כמו נזק למוח או פגיעה באינטלגנציה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם חשיפה חד פעמית לדיוקסין מסוכנת? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2010לחלוטין לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US בלוטת התריסיהודה11/12/2010
שלום
בבדיקה של בלוטת מגן
אונה ימנית תפוסה על ידי קשר סולידי בעל הדיות מעורבות בגדלים 4X5 ס"מ עם זרימת דם מגברת הקפית
אונה שמאלית בגודל 1.2X1,4 X4.6 מרקמה אינו אחיד מגורגר עם מספר קשוריות בגדלים שונים עד 1.3 ס"מ זרימת דם תקינה
איסטימוס:מעט מעובה
בלוטות רוק: תקינות
בלוטות לימפה:נצפו מ"ס קשריות לימפה מוגדלות במקצת משני צידי הצוואר הקשריות במבנה סונגרפו ת דם תקינה
לסיכום ממצאים מתאימים לזפק רב קשרי עם קשר גדול באונה הימנית
שאלות:
האם לפי הממצאים של האולטסאונד זה יכול להיות גידול סרטני?
מה המשמעות של המשפט זפק רב קשרי?
האם יתכן שזה דלקת?
תוצאות הבדיקות של TSH תקינות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2010זפק הוא מצב שכיח ויום יוצי וברוב המקרים מדובר על תהליך שפיר. יש להתייעץ עם אנדוקרינולוג על הצורך בניקור לציטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאן לפנותשרון10/12/2010
שלום. אמי בת 60 אובחנה עם scc בלשון. הביופסיה והאיבחון נעשו באופן פרטי גם CT שנעשה פרטי הראה שהצוואר נקי. איך מתקדמים הלאה לאיזה בית חולים פונים מי הרופאים שמטפלים בגידולים מסוג זה? איזה בדיקות נוספות דרוש לבצע ומי מפנה אותנו? אם אפשר לחזור מהר היות וזמן חולף ואנחנו לא יודעים למי לפנות, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאן לפנות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2010יש לפנות לאחד המרכזים האונקולוגיים בהם יש קרינה - רמב"ם, איכילוב, תה"ש, בילינסון, סורוקה, הדסה עין כרם או אסותא ת"א. בכולם יש אונוקןלוג המתמחה בגידולי ראש צוואר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שדנעומי10/12/2010
שלום,
אני בת 43, נשואה ואם שלתי בנות. לפני כמה שבועות היתי בבדיקה שגרתית לממוגרפיה + אולטראסאונד+בדיקה ידני (בגלל סיפור משפחתי אני נבדקת כל שנה/שנה חצי).
בבדיקה הרופא אמר לי שהוא רואה משהוא וחייב לבצע ביופסיה.
מיד בעזרת אולטראסאונד עשו לי ביופסיה,ושחררו אותי הביתה עם ציליומים ביד.
אחרי שבוע קיבלתי רופא משפחה שלי מסרה לי טלפונית שיקיבלה תוצאות שלי והם לא טובות ויש דחוף לקבוע תור לכירורג שד.
תוצאאות הם:
1. גוש נמוש בגודל 1.5 ס"מ מתאים לתהליך אנוסיבי
left core invasive duct carcinoma, grade 1
הסתיידויות מסביב מסוג probabley bening (birad 3) יציב על רקע רקמה פיברוציסטי.
הבנתי שיש לי סרטן שד, מה זה עוד אומר?
היתי אצל כירורג שד והוא שלח אותי לבצע בדיקות נוספות, כמו: MRI, CT, מיפוי עצמות, בדיקות דם.
אני מאוד מפחדת,
תסבירו לי בבקשה מה תצואת שלי בדיוק אומרות.מה יש לי בנוסף לסרטן?
מה התאליך של טיפולים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד - תגובה
ד''ר דניאלה כץ10/12/2010מי שבדק את הממוגרפיה חושב שההסתידויות שפירות ולא סרטן.
אחרי שתשלימי את הבירור שאליו הופנית MRI ו CT ידעו הרופאים אם המחלה רק בשד או שיש מחלה מחוץ לשד.
אם המחלה רק בשד, יחליטו רופאיך אם צריך לכרות את כל השד או רק חלק ממנו.
לפי מה שימצא בניתוח יוחלט על הצורך בהמשך טיפול כימותרפי, הורמונלי או שילוב של שניהם בד"כ נותנים אחד בסיום השני.
בגלל גילך הצעיר יש לשקול יעוץ גנטי במיוחד אם יש במשפחה סיפור של סרטן שד או שחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן שד
נעומי10/12/2010תודה רבה לך על תשובתך המהירה, וזה קצת מרגיע אותי לדעת שיש לי אולי רק סרטן שד?!
בכל זאת עדיין יש לי שאלה, איזה סוג סרטן זה מה שכתוב בתוצאה שלי, זה מאוד תקיף?
בקשר לגנטיקה רציתי להוסיף שאחותי (היא שחלתה בגיל 35 בסרטן שד) עשתה בדיקות והכל היה בסדר. זה אומר שגם אצלי יהיה בסדר?
אני יודעת ששאולת הרבה שאלות, אבל לא יכולה לא לדבר.
רוצה לשטף אותך בהרגשות שלי: בשנה הזאת עברתי הרבה (זה מה שחשבתי עד לא מזמן): לפני שנה בדיוק עברתי ניתוח קשה- כריתת רחם בגלל מיומות גדולות, רק בזמן אחרון התחלתי להתחזק קצת, אבל כנראה היתי צריכה עוד מבחן קשה לעבור.ובגלל זה פצצה הזאת קיבלתי! לפני הרבה שנים כשהיתי שומעת שני מילים האלה "סרטן שד", אפילו זה היה מפחיד אותי. בגלל זה באותו יום, כשקיבלתי טלפון מרופא שלי, לא האמנתי שזה קורה גם לי.
לא יכולה יותר!
ומה יהיה עם הבנות שלי - בנות 21 ו-19.5 , גם הן כבר בקבוצת סכנה נכון?
ועוד דבר שרציתי להגיד: מה שלא יהיה, לכריתת שד אני לא אסכים, זה אני כבר יודעת.
אם יש לך בבקשה להוסיף עוד הסברים למקרה שלי אני אשמח מאוד.
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעברתי 2 סרטנים והחיים ממשיכים לזרום
איילת12/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה כיף לשמוע את זה....
1111113/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- mri +כיווץ הגידול האם קיים דבר כזה?גולללשת10/12/2010
ישנו גידול אצלי בגרון לאחר הוצאת בלוטת התריס וסמוך לעורק. השאלה שלי האם mri + טיפול בלייזר יכול לעזור להוציא/לכווץ את הגידול? ראיתי השבוע בטלויזיה תוכנית המתארת טיפול בסרטן על ידי mri וכווץ הגידול ע"י לייזר. האם מתאים לי ואם כן היכן מתבצע טיפול כזה (אפילו באופן פרטי) במקום לעבור ניתוח חוזר בגרון שזה כאמור מאד מסובך יכול לפגוע בעצבים (כפי שהרופאים לא כל כך ממליצים) כי עברתי ניתוח לפני כשנה באותו איזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר mri +כיווץ הגידול האם קיים דבר כזה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/12/2010לא מתאים לגידולי בלוטת התריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח Protectomy wthout Stomaאורנה08/12/2010
שלום רב !
אימי בת 74 עברה לפני כשלושה חודשים ניתוח ברקטום כתוצאה מגידול שנתגלה וחייב הסרה ולאחר מכן טיפול משלים של הקרנות + כדור כימותרפי Xeloda
נתבקשנו לפני התחלת הטיפולים לעשות PET CT חוזר ולהפתעתנו נתגלתה גרורה יחידה בכבד בגודל 1.3 ס"מ בסגמנט 6
אנו מתלבטים לגבי המשך הטיפולץ האם ללכת על טיפול כימותרפי ולאחר מכן על ניתוח או הפוך? אנו מבינים שבגלל הגרורה צריך יהיה לעבור מטיפול משלים(כדורים) לטיפול יותר אגרסיביץ האם זה אמור לכלול גם את אזור הרקטום והכבד ביחיד? האם אין חשש לפגיעה מערכתית בעקבות הכימותרפיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח Protectomy wthout Stoma - תגובה
ד''ר דניאלה כץ09/12/2010הגרורה הבודדת בכבד התפתחה תחת טיפול. מכיוון שמדובר בקבוצת תאים עמידה לטיפול ומכיון שזה הממצא היחיד ההמלצה שלי היא לכרות מיד. המשך טיפול צריך לכלול כמותרפיה בשלוב עם טיפול ביולוגי -אבסטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת המגןגליה07/12/2010
שלום
קבלתי אבחון של בדיקה ציטולוגית הרופא אמר שאצטרך לעבור ניתוח להוצאת בלוטתהתריס.
כתוב שיש קולואיד חופשי בחלקו סמיך ותאים פוליקולארים רבי בקבוצות פזורות.
חלקן פפילריות, חלק מהתאים הפוליקולארים נראים אטיפיים, בעלי גרעינים בהירים עם GROOVS ועם גויפי הסגר בודדים.
לסיכום: PAPILLARY CARCINOMA OF THYROID
אני מאוד לחוצה רציתי לשאול מה זה אומר אם יש סיבה לדאגה?
מה התופעות לאחר הניתוח? האם אצטרך לחיות על כדורים? האם זהמפריע לחיות במהלך החיים בלי הבלוטה? מהן ההשלכות? ומה בכלל אומרת האבחנה הזו?
אשמח לתשובה בהקדם ואני מודה לכם מראש על כך!
גליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת המגן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/12/2010מדובר בגידול ממאיר של בלוטת המגן (התריס - טירואיד). הטיפול - כריתת הבלוטה והשמדת שרידיה ע"י יוד רדיואקטיבי לאחר הניתוח. בהמשך נותנים כדורי הורמון תחליפי להורמון הטבעי המיוצר בבלוטת המגן. סיכויי הריפוי בגידול זה ע"י ניתוח הם כ-100%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי גליה
גולללשת10/12/2010היי גליה, אני עברתי את הניתוח הזה לפני כשנה בדיוק כריתה מלאה של בלוטת התריס ע"י פרופ' פליס דן מנהל יחידה אף אוזן גרון באיכילוב - נותחתי באסותא עתידים. הניתוח עבר בסדר גמור אל דאגה לאחר כשנה ממש וכמעט אף אחד לא מרגיש את החתך בצוואר. אני מטופלת כרגע בלטרוקסין = כדור הורמון.
וטיפול ביוד רדיואקטיבי שבו את צרכיה להשאר בבידוד כ-4 ימים מלאים. מה שכן לפעמים יש ירידה בסידן כתוצאה מהוצאת הבלוטה אחרי הניתוח - לוקחים כדורי סידן ואת נשארת במעקב כל שבוע עד שהסידן מתאזן אין מה לדאוג.
מאחלת לך החלמה מהירה ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אחרי 33 שנים חיה וקיימת
אורה10/12/2010הייתי אז בת 25, עברתי 3 ניתוחים ושכחתי מהכל(:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי גוף לאחר טיפול ביודמשה07/12/2010
שלום,
אבי בן 59 עבר כריתה מלאה של התירואיד, עקב קרצינומה פפילרית.
לאחר טיפול ביוד, עבר מיפוי כל גופי כ 10 ימים לאחר הטיפול ביוד.
תוצאות המיפוי: שארית משמעותית של רקמת תירואיד בצוואר וחשד
למעורבות של קשרים פאראטריכאלים בתהליך משני. לא הודגמו
קליטות פתולוגיות אקטופיות של יוד בשאר הסריקה.
אודה באם אקבל הסבר קצר לממצאים. מה המשמעות של קשרים פאראטריכיאלים ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי גוף לאחר טיפול ביוד - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/12/2010מכיוון שהטיפול ביוד הוא במינון יותר גבוה מהמיפוי שבוצע לפני הניתוח מופיעים ממצאים שלא זוהו קודם. הקשרים ליד קנה הנשימה שקולטים יוד חשודים למעורבים במחלה.
אם לא היה ידוע על מעורבותם קודם לכן יתכן ויישקלו להוסיף עוד טיפול ביוד רדיואקטיבי.
יתכן שיחליטו לעקוב ולראות האם הקשריות טופלו אף הן עם המנה הנוכחית-הכל תלוי במיינון שקיבלת ובשארית הבלוטה שנותרה בצווואר.
בקיצור הכי חשוב להמשיך מעקב כפי שיומלץ לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

