מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן בפה, תחושת מרירות וחוסר טעםאסתר קלמי09/11/2010
מזה חצי שנה אני חשה צריבות בפה באזור השפתיים והלשון
הצריבות מלווות בחוסר טעם ולעיתים תחושת מרירות
בביקור אצל רופה בוצעה ביופסיה בשפה התחתונה , תוצאות הביופסיה הצביעו על סרטן ממהיר. בביקורות שבוצעו לאחר הביופסיה נאמר לי כי הסרטן הוצא במלואו וכי אין סמנים נוספים לגידול.
גם לאחר הוצאת הגידול התחושה של חוסר הטעם המרירות והצריבות לא פסקו.
אשמח לקבל סיוע והכוונה לבעיה שפרטתי , אני עובדת עצות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן10/11/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוטוקול שני-ארביטוקסמאיר08/11/2010
לאמא שלי סרטן מעי גס. קיבלה אווסטין במשך שישה מחזורים. ללא הטבה במצבה. כולל עלייה בסמנים הקריטיים.
מה הפרוטוקול האפשרי הבא? ארביטוקס? קסלודה? שילוב של אווסטין עם ארביטוקס? יש אפשרות לבדוק מראש התאמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטוקול שני-ארביטוקס - תגובה
ד''ר דניאלה כץ08/11/2010מתיחסים כאילו הכמותרפיה ששולבה עם אבסטין נכשלה ולכן ניתן להמשיך אבססטין עם כימותרפיה אחרת. זה הזמן לבדוק התאמה לארביטוקס באמצעות בדיקת KRAS
לא משלבים אבסטין עם ארביטוקס מכיון שהשילוב נתן תוצאות גרועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרטרמיהצור08/11/2010
האם היפרטרמיה יכול להיות יעיל כטיפול בגידול טרום סרטני (3*5 ס"מ) בגוף הלבלב,כתחליף לפעולה כירוגית מסורבלת של כריתה חלקית של הלבלב ? ואם כן האם זה לא נחשב סוג של לקחית סיכון בלפנות לכיוון זה של טיפול ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרטרמיה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/11/2010אין לפרוצדורה זו שום ערך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימותרפיה לסרטן השחלות בשלב 1aש"ש07/11/2010
שלום
כשמדובר בכימותרפיה מניעתית לאחר ניתוח, מהם ההבדלים בין כימו' משולבת קרבו + טקסול לבין כימו' רק של קרבו, כשמדובר בסרטן השחלה שלב 1a (דרגה 1-2)? אומנטום ושטיפות בטן נקיות אבל בלי דיסקציה של לימפות.
ומה הם השיקולים והנימוקים בעד ונגד לתת כימו' משולבת או מבוססת חומר אחד?
אני בת 49. והסמנים שלי היו תקינים לפני הניתוח. כך שאני חוששת מאד שאם חלילה תהיה הישנות לא יעלו על זה בזמן.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימותרפיה לסרטן השחלות בשלב 1a - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010ההמלצות במחלה כל כך מוגבלת בדרגה הכי נמוכה נעות בין מעקב בלבד לטפול בשלוב שציינת.
קרוב לוודאי שההחלטה על תרופה בודדת נשענת על שלב מחלה מאד מוקדם עם סיכוי מאד נמוך לחזרה ועל רצון להמשיך ולהפחית סיכוי נמוך זה.
בכל מקרה קרבופלטין שייכת למשפחת הפלטינום והיא התרופה היעילה ביותר למחלה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכימותרפיה לסטן השחלות בשלב 1a: המשך
ש"ש09/11/2010תודה לך על תשובתך. האם נראה לך שהמלצה על אי-מתן כל טיפול כימי, על בסיס מוגבלות הממאירות לשטח הפנימי של השחלה, אך כאשר לא בוצעה דיסקציה של לימפה - היא סבירה?
הרי אין כל בדיקות screening לסרטן השחלות, כך ש"מעקב" בלבד משמעו אי-ודאות וחרדה מתמדת מפני הישנות המחלה, שכשהיא חוזרת הבנתי שהיא קטלנית מאד. אני דואגת במיוחד כי ה-CA-125 שלי היה תקין לפני הניתוח כך שזאת לא תוכל להיות אינדיקציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכימותרפיה לסטן השחלות בשלב 1a: המשך - תגובה
ד''ר דניאלה כץ09/11/2010אם לא בוצעה דיסקציה של בלוטות אז לא ניתן בוודאות לדבר על שלב IA שלב המחלה נקבע לאחר שבוצע ניתוח אונקולוגי גניקולוגי עם דגימות מתאימות.
ואז ההחלטה היא בין ניתוח חוזר לכמותרפיה לשלב מחלה מתקדם יותר.
דוני עם הרופאים שלך בשאלות שאת מעלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זומרהרתם07/11/2010
אני סובלת מגרורות בעצמות עקב סרטן השד. קיבלתי עירויי אירידיה שהוחלפה עכשיו לזומרה. אין אצלי עדות לדלדול העצם או סידן בדם. האם הזומרה יעילה נגד הגרורות גם במצ הזה? האם אין סכנה של הצטברות מיותרת של סידן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זומרה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010הסיבה לטיפול בזומרה היא לא למנוע אוסטאופרוזיס אלא להפחית את הסיכוי לגרורות בעצמות ולמנוע שברים פתולוגיים בגרורות קיימות. יש אפילו עבודות שמראות הארכת תוחלת חיים בזכות טיפול זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. ועוד משהו
רתם07/11/2010תופעת הלוואי של נמק בלסת, זה קורה לכולם? זה קורה בעקבות טיפול שיניים חודרני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. ועוד משהו - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010סה"כ נמק של עצם הלסת נדיר. מצאו שטפולי שיניים מורכבים תוך כדי טיפול במשפחת תרופות אלו היא גורם סיכון לפתח נמק. ההמלצה היא לסיים את טיפול השיניים לפני תחילת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בצוואריוליה06/11/2010
שלום,
אני מרגישה סוג של "גולה" בצוואר, מצד ימין ויחסית אחורי.
האם בנקודה כזא יכול להתפתח גידול סרטני?
תודה
יוליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בצוואר - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010שלום יוליה,
גדול יכול להתפתח בכל מקום בגוף. אם את מוטרדת גשי לרופא לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת אשך שמאלאריאל06/11/2010
שמי אריאל אני בן 34 לאחרונה אני שמתי לב כי האשך השמאלי ממש צנח והוא יותר נמוך מהאשך הימני הגודל שלו לא השתנה אין נפיחות או כאב או שינוי בחשק המיני(להפך) אך רואים ממש שהאשך השמאלי ממש ירד למטה וצנח והאשך הימני למעלה זה ממש מפחיד אותי חוסר הפרופורציה הזו כי היא ממש בולטת האים זה מעיד על סרטן האשכים ? או אולי שבר או בקע?האים יש מקום לפנות לאורלוג?
יש לציין שאני סובל מתכיפות במתן שתן ולא מזמן התחלתי טיפול בספזמקס וקסטרל
האים שינויים פתולוגיים כאלו של האשכים יכולים להגרם מתרופות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת אשך שמאל - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010אסימטריה בגוף קיימת אצל כולנו. אם מה שאתה מתאר חדש פנה לאורולוג שאיתו את הבקשר שיחליט אם יש צורך בהמשך בירור. בכל אופן לא מדובר בתופעת לוואי של התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ סרטני בוושטדנה05/11/2010
שלום רב.
לאבי בן 90 התגלה ממצא פוליפואידי בגודל כ1.5 ס"מ מכוסה רירית תקינה, יתכן תת רירי קיבה תקינה ,תריסריון-תקין .
תוצאות הביופסיה:
stomach: normal antralmucosa,negative for H.pylori
esophagus:tubularadenoma with superficial high grade
dysplasia / cacinoma in-situ
שאלתי:האם לאחר כריתת הפוליפ יש להמשיך בטיפול אונקולוגי לאור גילו המתקדם של אבי ?
או לוותר על טיפול זה?
מהם האפשרויות הקיימותו ,מה הטובה ביותר לדעתך.?
בתודה מראש, דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ סרטני בוושט - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/11/2010לפי הפתולוגיה הפוליפ הוצא בשלמותו. מדובר בתהליך טרום ממאיר שאותר בזמן. לדעתי כדאי לחזור על אנדוסקופיהלמעקב בעוד כ2-3 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזה פד סיטיטליה ישראל03/11/2010
שלום ברצוני לקבל איפורמציה על בדיקת פד סיטי
אשמח עם תענו בהקדם..
תודה ויום טוב :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזה פד סיטי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/11/2010הכוונה ל-PET-CT - בדיקה המשלבת בו זמנית דימות CT עם דימות רפואה גרעינית, שבעזרתה ניתן לאבחו תהליכים גידוליים או דלקתיים באיברים מסוימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיסט אצל בן 27dori02/11/2010
שלום רב דר' כץ,
אצל אחי גילו גיסט, בן 27 , לא חלה בשום מחלה רצינית מעולם, וגם אין עבר של סרטן במשפחה.
גילו בעקבות דימום פנימי, ולאחר 2 בדיקות ביאופסיה.
גודל הגידול 3.7 סמ' וממוקם באיזור של החלק השני של תריסריון. יתכן פפילה.
בתוצאות ביופסיה רשום גם, התקבלו בפורמלין קטעי רקמה אפורים בקוטר עד 0.2 ס"מ (בביופסיה ראשונה כתבו על 6 קטעים בקוטר עד 0.4 ס"מ). בנוסף רשום באנגלית:
fragment of small intestinal mucosa and separate fragments from base of ulceration composed mostly granulation tissue , focally with tiny strip of underlying spindle cell tissue demonstrating positive exprassion fo CD-117 (c-Kit) immunostation, negative CK-MNF-116 , actin, CD-34 immunostation, suggestive of GIST
הרופא מפנה אותו לקבלת טיפול גליטק ולאחר כחודש לביצוע ניתוח...
הרופא אמר לאחי כי הוא בקבוצה של 10% החולים שבהם הגיסט אינו סרטני.
השאלה:
האם תוכלי בקצרה להגיד מה מצבו של אחי, עד כמה חמור לפי מה שכתוב.
כמו כן אני קראתי הרבה מאוד מאמרים בנושא זה, אומנם כתוב בהם שחומרת הגיסט תלויה בגודל ומיקום שלו אך עדיין מדובר בסרטן שאין רפואה ממנו. שיש סיכוי מאוד גבוה להישנותו ולאחר מכן סיכוי קלוש להישאר בחיים, ובגלל שהניסויים עדיין ממשיכים ואין עבר מבוסס דיו, מדובר בלא יותר מ5 שנות חיים גם אם מנתחים ומוציאים לגמרי את הגיסט...
אני מניחה שאת מכירה את המצב של ההלם של כל המשפחה ואני קצת מתקשה להקל את כל מה שקורה וכן את המידע. אבל האם אני מבינה נכון שלמעשה לא נשאר לו הרבה לחיות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיסט אצל בן 27 - תגובה
ד''ר דניאלה כץ03/11/2010שלום דורי,
אכן הסיכוי לחזרת המחלה תלוי במיקום ובגודל הגדול אולם הוא תלוי גם במספר המיטוזות וזו אינפורמציה שלא שלחתה והיא חיונית להערכת הסיכוי להבריא מהמחלה.
יש לזכור שעד לפני פחות מעשור GIST היתה מחלה חשוכת מרפא והיום בזכות הגליבק הסיכוי להבריא עלה פלאים. האינפורמציה שקראת פשוט לא נכונה.
התחלת טיפול בגליבק וניתוח בהמשך החלטה נכונה הייתי מטפלת מעל חודש, לפחות 6 שבועות, כדי להעריך תגובה לטיפול באופן טוב יותר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השחלותדורית02/11/2010
לאחותי התגלה סרטן שחלות היא בת 52 .
כעת היא מבצעת טיפולי כימותרפיה ביצעה בדיקת מרקר 125 בתחילה לפני הטיפולים התוצאה היתה 609 , לאחר 3 טיפולי כימותרפיה התוצאה היתה 350.
1. האם זה מראה שיש שיפור במחלה ?
2. האם יש סיכוי להחלמה מלאה ? מה הסיכוי? האם ישנם נשים שיוצאות מהמחלה לחלוטין?
3. מה הסיכוי לריפוי מלא של המחלה?
3. האם במצב בו ה- CA125 הוא מעל 35 ניתן לנתח?
בתודה רבה
רונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן השחלות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/11/20101. אכן היא מגיבה
2. אין מספיק פרטים - אך קיים סיכוי לריפוי, בתלות בהיקף המחלה והתגובה לכימותרפיה
3. לעתים שוקלים ניתוח - בהתאם לתגובה לכימותרפיה ולהיקף המחלה ומצב החולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה סרטן שחלות- פרופ' קוטן
דורית03/11/2010פרופ' אברהם קוטן,
תודה רבה על תשובתך.
כפי שכתבת סרטן שחלות היא מחלה שיש לה סיכוי לריפוי.
מה הסיכויים שנשים שעברו את המחלה הן נרפאו באופן מלא?
האם יש תקווה לכך , מהם האחוזים להבראה?
בתודה רבה.
רונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה סרטן שחלות- פרופ' קוטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/11/2010יש סיכוי גם לריפוי מלא, שוב, תלוי בהיקף המחלה ובתגובה לטיפולי הכימותרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בראות ובדםראניה31/10/2010
אחי בן 40+3 ילדים לפני שנתיים התגלה סרטן בראה הרופא אמר 80% יצא מהמחלה ועבר טיפול ורק לפני כמה חודשים התפשט ונמצא גרורות בראש הוציאו נוזל אמרו שמצאו נקודות על הכבד הגיע לבית חולים איכילוב בגלל חום חשדו שקבל וירוס אבל יצא שלא כרגע אין חום. לפני כמה ימים הודיעו לנו שהתגלה סוג חדש בדם שזה כנראה תוצאה לטיפול הראשוני אומרים שלא יכולים לטפל בו בגלל שספרות הדם נמוכות
אנו לא יודעים מה לעשות והאם יש פתרונות למצבו אפילו אם זה בהעברתו לבית חולים אחר בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בראות ובדם - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/11/2010מדטבר על םי התיאור במצב מאד רציני - מציע שתתנו אימון בצוות הרפואי באיכילוב - מדובר בבי"ח מהשורה הראשונה בארץ ובעולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ראניה04/11/2010תודה על התגובה אבל הוא נפטר באותו יום ששלחנו ההודעה (לאחר 8 שעות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה - מה הסיכוי לחזרה של הסרטן?בני31/10/2010
מהי משמעות חמשת השנים שאחרי המחלה? האם אחרי חמש שנים שעברו, החולה נחשב כבר כמו כל אדם רגיל? מהם סיכויי חזרת המחלה?
בכל מיני פורומים דיברו על חמש שנים קריטיות מתחילת הטיפולים, שאז כבר הסיכון לחזרת המחלה נעלם. האם זה נכון??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה - מה הסיכוי לחזרה של הסרטן? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן03/11/2010תלוןי בסוג הלימפומה - ישנם סוגים בהם 5 שנים הן מעבר לתקופת הסיכון, ויש סוגים בהם עלולה ליהיות הישנות מאוחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלימפומה הודג'קינס
בני04/11/2010תשובתך חשובה לי! מדובר בלימפומה הודג'קינס, ועברו כבר 6 שנים מהטיפולים. האם מבחינה רפואית המחלה אמורה לחזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלימפומה הודג'קינס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/11/2010הסבירות לחזרת המחלה אפסית. עם זאת, חשוב לקיים מעקב קפדני הכולל בדיקה גופנית, דימותים ובדיקות דם במטרה לגלות בשלב מוקדם ממאירויות מושרות-טיפול (כגון: בנשים שהוקרנו: סרטן שד, ממאירויות המטולוגיות, סרקומות, ממאירויות דרכי העיכול וכיו"ב)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המתנה לבדיקהימימה30/10/2010
לאבי בן ה-70 נתגלה כתם חשוד בריאה. במשך שבועיים הוא הצטרך להמתין לבדיקת ה-PET CT ולאחריה תשעה ימי המתנה לתשובה שהגיעה בדואר.
עד כמה יכלו הגידול והגרורה בעצם להתדרדר במשך פרק זמן שכזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המתנה לבדיקה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן30/10/2010למרווח זמן זה אין משמעות פרוגנוסטית או טיפולית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמתנה לבדיקה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ30/10/2010פרק זמן זה זניח לעומת פרק הזמן שהגדול מצוי במקומו ויכל לשלוח גרורות. המתנה שכזו סבירה יחד עם זאת, ניתן לבקש מהאונקולוג המטפל לברר את התשובה מוקדם יותר ולקצר את זמן אי הוודאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- dsa סרטן הערמוניתרחלי30/10/2010
אבי בן 70 חולה בסרטן הערמונית גרורתי התחיל לפני שבועיים לקחת את
הכדור dsa בימים האחרונים הוא מתקשה ללכת וחלש מאד
הרופאה בבלינסון אמרה לו לקחת אותם חודשיים.
איזה תופעות לוואי יש לכדורים dsa ? - הוא לוקח אספרין עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר dsa סרטן הערמונית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן30/10/2010אני מניח שהכוונה לDES - די אתיל סטילבסטרול. באשר לחולשה והקושי להלך - קשה לתת עצות בשלט רחוק - אבל נראה לי שרצוי לפנות בדחיפות למכון האונקולוגי (מחר) או אולי לחדר המיון כבר הערב (לחץ על חוט השדרה ?)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהdsa סרטן הערמונית - תגובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ30/10/2010אם אכן מדובר ב DES הוא יכול לגרום לקרישיות יתר. האם הוא סובל מקוצר נשימה במאמץ קל ולכן מתקשה ללכת. תומכת המלצתו של פרופ' קוטן לגשת למיון לברור התלונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהdsa סרטן הערמונית - תגובה
ד''ר דניאלה כץ30/10/2010האם יתכן שמדובר ב DES?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

