מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
אשמח לתרום חלב אם
ה10/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופאים יקרים, אנא, ענו לי...ציונה21/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
רופאים יקרים, אנא, ענו לי... - תגובה
פרופ` אברהם קוטן22/10/2010???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרופאי הפורום
ציונה22/10/2010שלום רב,
אמי חולה במחלת סרטן מזה ארבע שנים. לאחר הניתוח לכריתת הרחם והשחלות, וכן, הטיפולים הכימיים וההקרנות ארוכי הטווח חזרה המחלה בפעם השלישית (כך התגלה לפני שבועיים).
בימים הקרובים אימי צפויה לעבור בדיקת PT - CT שאמורה לשלול את התפשטות הגרורות למקומות נוספים בגוף.
ד"ר ברנר, לפני מספר דקות מצאתי באינטרנט (בשפה הרוסית) שלושה מאמר העוסק במחקר שנעשה על ידי קטרינה בוונבורג באוניברסיטת לונד שבשוויץ. המחקר טוען כי צריכת חלב אם מסוגלת להרוג תאים סרטניים...
האם שמעת דבר מה על המחקר הזה? האם ישנן הוכחות? מדוע הנושא לא עלה בארץ?
ממתינה לתשובתך הדחופה,
המון תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב אם
ד''ר יוסף ברנר22/10/2010חומרים מחלב אם הנקראים "קולוסמערכת טרום" הן בעלי תכונות המשפעיות על הפעילות של החיסון בגוף ולכן יש להן השפעה חיובית אצל חולי סרטן. תכשירים המכילים כולוסטרום נמצאים בחנויות טבע ובתי מרקחת ויכולים להוות חלק מהטיפול בסרטן בשילוב עם טיפולים ברפואה קונבנציונלית וברפואה משלימה. אין להשתמש בחומרים אלה כטיפול יחיד.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר ברנר,תודה על התשובה
ציונה23/10/2010אמי נעזרת כעת במשככי כאבים מספר פעמים ביום, כי כאביה עזים עד מאוד (אלגולזין, נדמה לי). לאחרונה החלה ליטול חלב אם מדי יום כמאה חמישים גרם ביום. האם הכמות הזו מספקת? האם החלב מסוגל למצק את הגידול?
המון תודות ד"ר ברנר,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה?אורנה LVIAA21/10/2010
שלוםרב, אבי בן 70 חלה בסרטן ריאות קיבל טיפול של 2 סדרות =קרינה של 36 פעמים
בהמשך בבבדיקת הסיטי הראה שיפור ב50% . הופנה לצורך ביופסה בריאה ימנית ולקבלת חוות דעת ניתוחית. אבי סובל מסכרת מאוזנת למעלה מ-10 שנים.לא בוצע ביופסיה עקב דלקת נדחה אך לצערי הרב אבי ביום שיחרורו קיבל פירכוסים ייצבו את מצבו הוא נשלח לבצע סיטי ואז גילו מס' גרורות במוח ללא אפשרות לנתח. הוא קיבל 10 הקרנות למוח ובמחלקה קיבל טיפול ב- WBRT לא ברור לי מה זה ?בבדיקת הסיטי רשום מס' נגעיםפריונטריקולרי פרונטלע שמאלי ומס' נגעים פריאטליים עם בצקת סביבם המתאים
לפיזור גרורותי כרגע מקבל סטרואידים ופניטואין בנוסף לזריקות אינסולין.
אבקש לשמוע חוות דעת לגבי המחלה ולגבי תוחלת חיים בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/10/2010מדובר בגרורות במוח - מצב רציני ולצערי חשוך מרפא. אם מצבו הקליני יתאים לכך - יש לחזור על דימות המוח כעבור מספר שבועות ולשקול צורך בטיפול נוסף. מטרת הטיפולים - ניסיון להאריך מעט את ההישרדות (הנמדדת בחודשים ) ולשפר איכות החיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה? - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010WBRT
ראשי תיבות של WHOLE BRAIN RADIOTHERAPY
הקיצור הרפואי להקרנות למח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה כלליתאור20/10/2010
יש לי שאלה מאוד כללית.
האם סרטן מגיע מתוך הגוף או שזה יכול להגיע מתוך משהו חיצוני שנגענו בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה כללית - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010יכול להגיע מתוך הגוף בגלל הורשה גנטית וגם עשוי להגיע ממשהו סביבתי שנכנס לגוף בשאיפה למשל אסבסט
מה שבטוח סרטן לא מדבק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
אור21/10/2010אני שואלת זאת מכיוון שיש לי חברה שמפחדת לגעת בכל מיני דברים לדוגמא: תפוחי אדמה שעליהם יש צמחים ירוקים היא חושבת שזה כמו גידול ומפחדת שאם תאכל את זה או תגע בזה זה יגרום לה לגידול סרטני.
. אז בקשר לזה האם אני יכולה להרגיע אותה שכל עוד אין במשפחה תורשה גנטית ולא שואפים גזים כמו מה שאמרת אין כלל מה לפחד למרות שאכלה את הצמח הירוק על תפוח האדמה?
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010שלום אור,
אני מבינה שהדאגה היא בעיקר לגבי תפוחי אדמה. באופן כללי כל ירק ופרי עדיף ורצוי לאכול אותם טריים ולא בגלל החשש להתפתחות סרטן.
הרב המכריע של מיקרי הסרטן מתפתחים על רקע לא ידוע כלאמר אין סיפור במשפחה של ממאירות, החולה לא מעשן ואין סיפור של חשיפה לחומרים מסרטנים כלשהם (בעיקר מהתעשיה הכימית) בנשימה או בכלכלה.
ברב המקרים אנחנו לא יודעים למה דווקא אדם ספיציפי חלה.
ההמלצה הטובה ביותר למניעה היא להתעמל חצי שעה ביום שלוש פעמים בשבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שד גרורתיאלי20/10/2010
אימי(67) אובחנה לפני כארבעה חודשים כחולת סרטן שד גרורתי(המחלה חזרה לאחר כ 9 שנים) נמצאו גרורות בעצמות ובריאות.
בתור קו טיפול ראשון היא קיבלה ארדיה +ארומזין .
לאחר חודשיים וחצי מצאו שהמחלה התקדמה והחליטו לעבור לטקסול שבועי.
כמה ימים לפני שהיא קיבלה את הטיפול הראשון היא סבלה מכאבי בטן שהחמירו לאחר הטיפול ארבעה ימים לאחר מכן הבהלנו אותה עקב כאבים עזים למיון ושם מצאו שיש לה נקב בתרסריון היא נותחה ואושפזה לאחר מכן ל 10 ימים שבמהלכו הוציאו לה פעמיים נוזלים מהריאות.
אמרו לנו שהיא תוכל לחזור לטיפולים כעשרה ימים לאחר השחרור.
יומיים לאחר השחרור אימי עברה התקף אפילפסיה ואושפזה שוב לאחר ברור נמצא שההתקף נבע מהפסקת מתן למיקטל(תרופה קבועה שאמא נוטלת מזה שנים) במהלך האשפוז הקודם(לאחר הניתוח)
מאז ההתקף (לפני כשבוע וחצי)מצבה הדרדר וכרגע היא מוגדרת כסיעודית מורכבת. מאוד חלשה ומונשמת רוב הזמן .
האונקולוגים באיכילוב טוענים שהיא חלשה מידי למתן טקסול וכרגע היא לא מקבלת שום טיפול
היום העברנו אותה ל"נאות השרון"
כל זה קרה במהלך ארבעת החודשים האחרונים.
היא כמעט ולא קיבלה שום טיפול למעט הארדיה והארומזין.
מה עוד ניתן לעשות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד גרורתי - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010אולי לשקול במקום כמוטרפיה טיפול הורמונלי בטמוקסיפן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- mriרתם19/10/2010
יש לי לוחית טיטניום שמקבעת את חוליות 2-4. אני זקוקה להמשך מעקב והדמיות עקב גרורות סרטניות בע"ש צווארי. האם ניתן לעשות MRI עם הטיטניום שמושתל שם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר mri - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010עם טיטניום כן.
בררי עם ה MRI לפני קביעת הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואי טומוקסיפיןהדס19/10/2010
שלום,אני בת 48 ,חולת סרטן השד (שמאל), לאחר כימוטרפיה, מקבלת הרצפטין וכדור טומוקסיפן מ- 5.9.2010 .
בימים האחרונים אני חשה שקיים ערפול בעין שמאל.
בעלון לתרופה מצויין שקיים חשש לאיבוד ראיה בתופעת לוואי לתרופה.
האם זה מצב זמני , האם הנושא מדאיג, האם יש חלופות לתרופה (בנוסף, יש לי הזעות וגלי חום).
מבקשת התייחסות דחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי טומוקסיפין - תגובה
ד''ר דניאלה כץ21/10/2010אחת מתופעות הלוואי הנדירות מטמוקסיפן היא פגיעה ברשתית
גשי להיבדק אצל רופא עיניים בהקדם האפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יוסף ברנר, ערב טובציונה18/10/2010
שלום רב,
אמי חולה במחלת סרטן מזה ארבע שנים. לאחר הניתוח לכריתת הרחם והשחלות, וכן, הטיפולים הכימיים וההקרנות ארוכי הטווח חזרה המחלה בפעם השלישית (כך התגלה לפני שבועיים).
בימים הקרובים אימי צפויה לעבור בדיקת PT - CT שאמורה לשלול את התפשטות הגרורות למקומות נוספים בגוף.
ד"ר ברנר, לפני מספר דקות מצאתי באינטרנט (בשפה הרוסית) שלושה מאמר העוסק במחקר שנעשה על ידי קטרינה בוונבורג באוניברסיטת לונד שבשוויץ. המחקר טוען כי צריכת חלב אם מסוגלת להרוג תאים סרטניים...
האם שמעת דבר מה על המחקר הזה? האם ישנן הוכחות? מדוע הנושא לא עלה בארץ?
ממתינה לתשובתך הדחופה,
המון תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא שלושה מאמרים, אלא אחד
ציונה18/10/2010שמופיע בשלושה נוסחים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנהאני18/10/2010
שלום,
קראתי שהקרנת גידולים מתבצעת ע"י קרינת בטא. מצד שני קראתי גם שקרינת בטא מסוגלת לחדור רק מספר מ"מ לרקמות הגוף. איך משתמשים בקרינת בטא בגידולים עמוקים יותר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר18/10/2010ההקרנה לעומק נעשית על ידי קרינת גמא. כיום משתמשים במאיצים קווים הפועלים לא בעזרת חומרים רדיואקטיבים הפולטים סוג קרינה כזה או אחר אלא בעזרת יחידות אנרגיה הנקראות פוטונים.
השימוש בקרינת בטא הוא אכן לגידולים שטחיים מאד למשל טיפול בגידולים בתוך העין או בהשתלת חומרים רדיואקטיבים ישירות לאברים מסוימים כמו בכבד
אשמח עם פרופ' קוטון שהוא מומחה בהקרנות יוסיף על דברי אלה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול פרטי בסרטן הקיבהcc17/10/2010
שלום
לאבי הוצע טיפול שניתן דרך הוריד לסרטן הקיבה לפי מה שהבינותי הטיפול עשוי לעלות מעל 100000 ש"ח.
מזה הטיפול הזה ולמה הוא לא כלול בסל
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול פרטי בסרטן הקיבה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר18/10/2010קיימות תרופות העשויות לעזור בסרטן הקיבה אך אינן כלולות בסל הבריאות. לפני שאתם רוכשים תרופות אלה רצוי לבדוק בדיוק מה התועלת שלהן ובכמה הן יותר יעילות מטיפולים הכלולים בסל הבריאות
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד שפעתאור16/10/2010
האם ממליצים להתחסן - מדובר בחולה עם סרטן שד גרורתי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוגע לחיסון
אור16/10/2010חולה שמקבלת טיפול הורמונלי + ארדיה..
לא כימותרפיה..
עד כמה כדאי להתחסן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון נגד שפעת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/10/2010אין שום סיבה לא לחסן בתיאום עם האונקולוג המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן וסיגריותלימונית16/10/2010
שלום לרופאים,
ברצוני לשאול ביחס לסרטן וסיגריות, האם יש סוגי סרטן ספציפיים הנגרמים מסיגריות, או שסרטן הנובע מעישון יכול להיות בכל מקום בגוף?
בתודה
לימונית,
שלא מעשנת בכלל, אבל נמצאת בחברת מעשנים כבדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן וסיגריות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/10/2010העישון מעלה הסיכון למספר ממאירויות, כגון ריאה, מיתרי קול, שלפוחית שתן, כליה, ועוד ממאירויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
לימונית17/10/2010האם גם סרטן במוח יכול להיגרם מעישון סיגריות מאסיבי במיוחד?
שואלת בעקבות מחלה של קרובת משפחה.
בתודה,
לימונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה
לימונית19/10/2010בתודה
לימונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לוירוס HPV לגבי סרטן גרון?יעל16/10/2010
שלום,
האם יש או צפוי חיסון לוירוס ה-HPV, כאשר זה זוהה כגורם לסרטן הגרון?
אני יודעת שזה קיים לסוגים מסוימים הגורמים לסרטן צואר הרחם.
האם, אם וכאשר יהיה חיסון כזה, הוא יהיה יעיל לכאלו שכבר חלו בסרטן הגרון (עברו ניתוח) - בכדי למנוע חזרת הגידול הממאיר?
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לוירוס HPV לגבי סרטן גרון? - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/10/2010מדובר בחיסון למניעה ולא בטיפול במחלה. החיסון לצוואר הרחם ניתן בגיל מאד צעיר כדי למנוע הדבקה ב HPV.
בהנחה שמי שחלה בסרטן חלה משום שנדבק בוירוס אין מקום לטיפול בחיסון מונע אלא יש לטפל במחלה. גם אם החלים מהסרטן לא החלים מהוירוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון לוירוס HPV לגבי סרטן גרון? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן17/10/2010עדיין לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגמח תרופות בבני ברק דרושים תרופהריבקה14/10/2010
בשם פארמה פאלדון אוקסיקונטין לפרטים 0549931778 אנו נבוא לאסןף התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנה מי שיכול לעזור
ריבקה15/10/2010דחוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים של ביופסיהרמי14/10/2010
לאבי בן 80 גידול בגוף הלבלב בגודל 3*5 ס"מ, תוצאת הביופסיה נראו קבוצות של תאים אפיטליאלים קטנים עם אטיפיה קלה. CEA=460 עמילז = 10,971 רופא כירוג ממליץ לנסות לנתח (ניתוח שככה'נ לא פשוט לגילו ומצבו של אבי) השאלה האם קיימות אופציות אחרות לטיפול ? במקרה של היעדר טיפול מה מצפה לאבי, מה הם אחוזי הישרדות ?
מודה לכם מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים של ביופסיה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ14/10/2010לא כל גוש חייב להיות ממאיר התאור נשמע שפיר מאידך CEA מאד גבוה ומרמז על אזור אחר שלא נדגם שעשוי להיות ממאיר. מה עם CA 19-9 האם הוא מוגבר?
אם הסיכון הניתוחי גבוה אצל אביך בגלל מצבו הבראותי הכללי אז לא מומלץ ניתוח אלא מעקב וטפול בסימפטומים אך אם המרדימים חושבים שיעמוד בניתוח והוא מבין את המשמעות של אי ניתוח עדיף לנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאת הCA-19-9
צור14/10/2010ראשית תודה על התייחסותכם המהירה והאיכפתיות שאתם מפגינים כלפי החולים ומשפחתם זה ממש מחמם את הלב,
תוצאת ה-CA19-9 של אבי הינו: 163, דרך אגב בבדיקת הדם הכללי ולא הביופסיה תוצאת הCEA היה 1.98 ואני לא מבין ממה נובע הפער האדיר בערכים בהשוואה לתוצאת הביופסיה ? הדילימה של הניתוח לא נובע מבעיות או חשש מהרדמה אלא מההתאוששות שלאחר הניתוח (קריתה חלקית של הלבלב והתכול ויתכן איברים סמוכים נוספים) כאמור אבי בן 80 ומספר מחלות ברקע (סובל מלחץ דם, מעט סוכר גבוהה ועוד).
השאלה האם היעדר הטיפול בוודאות יגרום לממאירות הגידול ולגרורות ואם כן תוך כמה זמן זה יקרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאת הCA-19-9 - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/10/2010אי אפשר לחזות את קצב התקדמות המחלה, פרק זמן עד הופעת גרורות ומיקומן. אבל סרטן של הלבלב הוא סרטן אגרסיבי. וללא מחלות רקע קשות המחלה יכולה להכריע תוך חודשים.
ניתן לעקוב אחר קצב עליית ה CA19-9 ולראות תוך איזה פרק זמן מכפיל עצמו מה שיכול להיות ביטוי לקצב גדילת הגדול.
יעוץ לגבי התאמה לניתוח והחלמה ממנו יש לעשות עם הצוות המנתח והמרדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול נאורונוקרינימאיר13/10/2010
שלום
לאימי הוסר גידול בדרגת ממאירות גבוהה מהמעי הגס,ללא גרורות, היא מטופלת בכדורי קסלודה, לשאלתי מה תפקיד הכדורים הללו? האם יש סיכוי שהגידול עלול לחזור לאחר הטיפול? ואם גידול כזה יכול לחזור לאברים אחרים חוץ מהמעי?לאחר כמה זמן אפשר לנשום לרווחה ולדעת שיש ריפוי למחלה?
תודה
מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול נאורונוקריני - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/10/2010אני מניח שמדובר בגידול רגיל של המעי הגס ולא גידול נאורואנדוקריני. מטרת הטיפול למנוע הישנות של המחלה, לפי הנתונים שנתת יש סיכוי של עד 30% להישנות המחלה, ההישנות יכולה להיות מקומית באזור הניתוח או גרורות רחוקות. עיקר ההישנויות הן ב 5 השנים הראשונות אך יכולות להופיע גם מאוחר יותר
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

