מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דחוף! בחירת תרופה!קרנית30/10/2010
ד"ר נכבד!
חמי בן 61 בריא בד"כ עד שבבדיקה שגרתית מצאו לו סרטן מעי גס. עבר ניתוח ובחמישה חודשים האחרונים טופל באוואסטין. סי טי פט העלה שאין הטבה במצבו ואף מצא התפשטות גרורתית לעבר הכבד.
הופנה כעת לבדיקת התאמה לארביטוקס KRAS.
אני ובעלי מצאנו באינטרנט שישנה תרופה נוספת עבור קו שני או שלישי בשם וקטיביקס. ברשותך, מספר שאלות:
האם ניתן לשלב בין הארביטוקס והאוואסטין? או בין ארביטוקס לוקטיביקס?
בהנחה ויעבור בהצלחה את בדיקת KRAS, מה הם סיכויי ההצלחה של הארביטוקס?
האם ישנן תופעות לוואי כלשהן?
מדוע הצוות הרפואי לא המליץ לנו על וקטיביקס? האם אינו מתאים כעת? זו מדיניות של הקופות? אינו בסל?
ושאלה אחרונה, האם יש צורך בבדיקה מיוחדת גם עבור וקטיביקס או שהבדיקה KRAS מתאימה גם עבור תרופה זו?
תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! בחירת תרופה! - תגובה
ד''ר דניאלה כץ30/10/20101.שילוב בין אבסטין לארביטוקס נבדק ונמצא שהוא הרע את מצב החולים ועל כן אינו מקובל מחוץ למחקר.
2. ארביטוקס וקטיביקס הם נוגדנים העובדים בצורה דומה נגד אותו קולטן המצוי ע"פ התא שנקרא EGFR יעילות שתי התרופות מאד דומה.
3. גם עבור וקטיביקס יש צורך בבדיקת KRAS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאוששות לכאורה?אור30/10/2010
עבר יותר מחודש מאז קבלה אימי מנות גם בשל המוגלבין נמוך.
השבוע שוב נצפתה ירידה - 9.3.
השבוע האחרון היה עמוס לאימי, ונשאלת השאלה האם חוסר מנוחה ואולי גם מתח עלולים להוריד את ההומוגלבין?
האם לא קיימת דרך לשמרו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאוששות לכאורה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן30/10/2010הירידה בהמוגלובין איננה קשורה למצבי הרוח, מתח וחוסר מנוחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה עם גרורותרוני30/10/2010
שבת שלום,
אבינו בן 76, עבר אירוע מוחי לפני 4 שנים. השבוע אושפז בבי"ח ולאחר ct ריאות ומוח נאמר לנו שיש לו גידול סרטני בריאה עם גרורות לבלוטת האדרנל והמוח. הפרוגנוזה לא טובה.. יעצו לנו לעשות ביופסיה של הריאה (ע"י ניקור) ולראות האם ואיזה טיפול הוא יוכל לעבור (ביולוגי?? כימי???הקרנות??)
כיוון שנאמר לנו שבמצבו הוא לא יוכל להבריא אלא רק להאריך את חייו, אנו היינו רוצים ששארית חייו לא תהיה מלווה בסבל וכאבים מיותרים.
כיוון שגם הביופסיה כרוכה בסבל האם יש טעם לעשותה במצבו? (שיקולים של סיכויי שיפור רפואי מצד אחד וסבל מצד שני).
לציין שבגלל האירוע מוחי שעבר כל הרופאים שהיינו אצלם והתייעצנו לגבי ההדרדרות במצבו אמרו לנו שההדרדרות היא בגלל זיקנה (דמנציה) והאירוע שעבר, ולא חשבו לבדוק האם יש סיבות נוספות... אבל זה כבר סיפור אחר...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאה עם גרורות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן30/10/2010חשוב לקבל מידע על סוג הגידול שכן ניתן יהיה בעזרת מידע זה לתת טיפול המתאים ביותר.
באשר לאיחור לכאורה באיבחון - אין שום יתרון לאיבחון מוקדם של גרורות במוח, זה לא משפיע על סיכויי הריפוי, על סוג הטיפול או על סיכויי ההישרדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pet ctאנה28/10/2010
שלום רב! אימי בת 56 עברה לפני כשנתיים כריתת RUL של ריאה בשל אדנוקרצינומה בשלב ראשוני אשר ניראה בבדיקת PET CT כקליטה קטנה. בדיקות ביקורת כל חצי שנה יצאו ללא קליטה פתולוגית.
בבדיקה אחרונה קיבלה את התוצאה הבאה:
קיימת קליטה קלושה חדשה בבלוטת לימפה עם מרכז שומני בבית השכי משמאל (הגידול היה בצד ימין). אין לראות קליטה פתולוגית בשאר הגוף.
לסיכום: קליטה קלושה בבית השכי שמאל. בלוטת לימפה ריאקטיבית. פרט לכך בדיקת PET תקינה.
מה פירוש הבדיקה. אנחנו מאוד מודאגים. אבקש תשובה בהקדם.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pet ct - תגובה
ד''ר דניאלה כץ29/10/2010שלום אנה,
בלוטות לימפה הן חלק ממערכת החיסון בגוף ומגיבות לזיהום או דלקת.
וזו הכוונה בבלוטה ריאקטיבית.
בשל הסיפור של סרטן ריאה בעבר בכל זאת כדאי לוודא שלא מדובר בחזרת מחלה. במקום לחזור על PET בעוד מספר שבועות ניתן לבצע בדיקת אולטרסאונד לבלוטה החשודה ולשקול ביופסיה/הוצאת הבלוטה על פי הממצאים.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אנה01/11/2010תודה רבה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בבלוטת הערמוניתרעות28/10/2010
שלום.
לאבי גילו סרטן בבלוטת הערמונית.
ה PSA בשנת 2005 היה 1.1
במרץ 2009 PSA היה 2.3
באוגוסט 2010 PSA 3.8
ב 10.10 נעשתה ביופסיה עם ממצא גליסון (3+4) 7
60% מהפרפרט מימין ופוקוס מיקרוסקופי משמאל
הרופא המליץ להמתין 3 חודשים כדי שהערמונית תתרפא ורק לאחר מכן לבצע את הניתוח
זאת אומרת, לעבור ניתוח בסוף ינואר
האם לא מסוכן להמתין עד סוף ינואר? זה בעצם לחכות יותר משלושה חודשים?
האם לא מומלץ להוריד את הגידול במיידית?
האם אין אפשרות שהגידול יתפשט לחלקים אחרים בגוף עד הניתוח?
תודה רבה
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בבלוטת הערמונית - תגובה
ד''ר יוסף ברנר28/10/2010גידולי ערמונית מתקדמים בקצב איטי מאד ואין צורך למהר בטיפולים. מלבד ניתוח יש אפשרויות טיפול אחרות כמו קרינה חיצונית או קרינה פנימית (ברכיתרפיה) ורצוי לברר את היתרונות והחסרונות של השיטות השונות במקרה הספציפי הזה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות CTיאנה28/10/2010
לאמא שלי מצאו גידול במעי הגס, תוצאות הביופסיה הראו כי מדובר בגידול סרטני. שלחו אותה לבדיקת CT בטן ובית חזה, בממצאי הבדיקה רשום כבד מוגדל היפודנסי ייתכן שומני, באונה הימנית של הכבד הודגמו מספר נגעים היפודרנסיים ציסטיים הגדול מביניהם ממוקם תת קפסולרי אחורי קוטר כ-23 מ"מ, הממצאים אינם מראים סימני האדרה אופיינים בשלבים שונים לאחר ההזרקה. נצפו בלוטות לימפה בגודל עד 13 מ"מ באזור רטרופריטוניאלי ובלוטות לימפה בגודל עד 10 מ"מ בשורש המזנטריום. בדופן הימני של הבטן הודגם בקע על שם ספיגיליאן עם התכנסות של שומן מסונן לתוכו. על פני שתי הריאות הודגמו מספר מוקדים ליטיים תת פלאורליים בקוטר עד 3 מ"מ - הממצאים קטנים ובלתי ספציפיים.
אשמח אם תוכלו להסביר את תוצאות הבדיקה,
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות CT - תגובה
ד''ר יוסף ברנר28/10/2010הממצאים בבדיקה זו אינם מראים בצורה חד משמעית פיזור של המחלה. רצוי לבצע בדיקת פט-סיטי.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן במעי הגס ובכבדיוסף27/10/2010
אני סובל מאנמיה כתוצאה מהמחלה ותשישות וחולשה, האם יש משהו שיכול להקל ולעזור לתופעות הנ"ל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן במעי הגס ובכבד - תגובה
ד''ר יוסף ברנר28/10/2010תפנה אך האונקולוג ותשאל על טיפול באריטרופויטין
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הערמונית???שוש27/10/2010
שלום
יש חשש כי לאבי יש סרטן הערמונית , הוא בן 73,
ב CT שביצע לאחרונה נימצאו נגעים ליטיים ובלסטיים מפושטים בעצם הכסל דו צדדי -ממצאים המתאימים לMULTIPLE BONE MTS וגם בלוטות לימפה אובטורטוריות מוגדלות הגדולה 20 מ"מ ובצלעות הרס גרמי עם פריצת קורטקס
וב US מצאו שהפרוסטטה מוגדלת וניפחה כעת 28 סמ"ק , ה PSA שלו הוא 2.47 לפני יותר משנה וחצי
התסמינים שלו היא עייפות וחוסר שינה גם יחד, כאבים בגב וברגליים עד כדי חוסר יכולת לזוז!
חוסר תאבון וירידה במשקל של 15 קילו -ממשקל של 90 .
רמת ההומוגלובין שלו היא 7.4 ויש עוד המון בדיקות שחרגו מהנורמה,
תכיפות בהליכה לשרותים וקושי בתפקוד היומי כולל הכול!
מהי הדרך המהירה לאבחון סופי האם גורם הזמן קריטי?
הרופאת משפחה הפנתה אותו לאורולוג , האורולוג לא עשה ביופסיה אלא שלח לבדיקות דם ל PSA ..
האם יש סיכוי סביר שאכן זה סרטן הערמונית? ואם לא מהיכן זה יכול להגיע??
ומה הטיפול המומלץ במידה ואכן זה כן זה?
האם ניתן להתחיל טיפול כבר עכשיו לגרורות? מבלי למצוא את הגידול הראשוני?
ואם כן למי עלי /עליו לפנות כדי לקבל טיפול זה???
תודה !
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הערמונית??? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן27/10/2010על פי המסמך שהעברת - מדובר בחשד לגרורות גרמיות, לא בהכרח ממקור הערמונית, אך בהחלט יש מקום לחזור על ה-PSA ובמידת הצורך לדגום אותה לצורך בבדיקה היסטופתולוגית. יש להשלים הבירור ע"י שאר הסמנים ובדיקות דימות אחרות - על פי החלטת הרופא המנהל את המקרה, ואם דגימת הערמונית שלילית וה-PSA לא עלה - לשקות דגימה מאחד הממצאים הגרמיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלית סמן תוך כדי טיפולשרון27/10/2010
שלום,
קרוב משפחתי חולה בסרטן קיבה גרורתי(חלל הבטן).
מטופל בטקסוטר+ ציספלטין+ 5-Fu (לוריד).
אחרי מחזור ראשון (5 שבועות טיפול) ירד Ca19-9 מ-180 ל60.
כרגע אנחנו באמצע מחזור שני וCA19-9 לפתע 120 .
אמור לעבור הדמיה רק לאחר סיום שני מחזורים לדברי הרופא המטפל.
האם פירושו שהטיפול נכשל כבר לאחר חודש ?
האם ערך זה מעיד בהכרח על המשך התפתחות המחלה ?
מה מקובל לעשות במקרים כאלו: לאיזה טיפול עוברים ומה סיכויי הטיפול לעבוד ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלית סמן תוך כדי טיפול - תגובה
פרופ` אברהם קוטן27/10/2010יש לחזור על הדיקה ולראות האם התוצאה אמיתית. בנוסף - לשאול את האונקולוג אם בוצעה בדיקה ל-HER2/neu על הגידול, ואם לא - רצוי שתבוצע שכן אם מדד זה חיובי - אפשר לשקול טיפול ע"י הרצפטין.
אם הסמן אכן עולה - קיים חשש שהגידול לא מגיב ויש לשקול קו טיפולי שני, אלא שהסיכוי לתגובה במקרה זה קטן מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלית סמן תוך כדי טיפול - תגובה
ד''ר יוסף ברנר28/10/2010הירידה והעליה של הסמן מסמנים אך ורק חוסר סבלנות של המטפל או המטופל. אין מקום לחזור על סמני גידול אלא לאחר חודשיים או אפילו שלושה חודשי טיפול ורק לאחר 3-4 מחזורי טיפול. רק אז ניתן לקבל תשובה פחות או יותר מדויקת לגבי יעילות הטיפול.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקות מטרום סרטן צוואר הרחםאליקו26/10/2010
האם גבר יכול להידבק מאישה הסובלת מטרום סרטן צוואר הרחם ? (אין מידע מעבר לכך)
מה ההשלכות אצל הגבר לאחר הידבקות כזו ?
ואיך ניתן להימנע מההדבקות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקות מטרום סרטן צוואר הרחם - תגובה
פרופ` אברהם קוטן26/10/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שד גרורתיחיה24/10/2010
שלום וברכה
חמותי סובלת מסרטן שד גרורתי. כרגע מטופלת ב"נבלבין" (לפני כן טופלה בטקסול 1 לשבוע + טיפול ה"ארדיה" בשל אוסטאופרוזיז קשה). בבדיקות C.T שנערכות במשך הטיפולים אחת לכמה חודשים רואים שהכבד נגוע בגרורות ואין שיפור במצבו. האם יש טיפול נוסף או אחר שיכול לעזור? האם יש מקום לעבור השתלת כבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד גרורתי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/10/2010במידה והמחלה מתקדמת - אפשר לעבור לקו טיפולי חדש ע"י תכשיר אחר (כגון - גמציטבין, אדריאמיצין - במידה ולא קבלה קודם - וכ"ה. אין ערך להשתלת כבד במקרה שכזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסד24/10/2010
שלום לכם,
עברתי לפני 3 חודשים כריתת בלוטת התריס - סרטן פפילרי - ולפני 2 חודשים טיפול עם יוד רדיואקטיבי - 100 מילקירי. לפי מיפוי כלל גופי שנעשה אחרי היוד, יש גרורות בריאות, ממליצים לי לעבור טיפול נוסף עם יוד עוד 4 חודשים (חצי שנה מהטיפול הראשון עם יוד) - 170 מיליקרי.
אנא תשובות לכל השאלות.
1. האם טיפול עם יוד בכמויות כאלה 270 מיליקרי פוגע בפוריות? פוגע בביציות?
2. כמה זמן אני צריכה לחכות להכנס להריון אחרי הטיפול השני עם יוד בעוד 4 חודשים?
3. האם אחרי הטיפול עם יוד יש סיכונים גבוהים יותר מהרגיל למומים בעובר, הפלות, לידות מוקדמות?
אנא עזרתכם. תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/10/2010במינון שכזה על פי רוב אין פגיעה בפוריות ואין מניעה להיכנס להריון תקופה מסוימת לאחר הטיפול. תיאורטית - גם מנות קרינה קטנות עלולות להשרות מוטציות, ובנוסף יש לחשוב על אספקטים נוספים הנלווים להחלטה על הריון באישה עם מחלה גרורתית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת כדורי קסלודהמאיר23/10/2010
ערב טוב
האם ניתן לקחת את הכדורים מיד לאחר הארוחה, או צריך להמתין חצי שעה?
והאם אני לוקח ב8 בבוקר ואת כדורי הערב ב22.00 בלילה-בגלל אילוצי העבודה,זה בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת כדורי קסלודה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/10/2010ההמלצה היא ליטול את הכדור תוך 30 דקות מסיום הארוחה.
ההמלצה היא ליטול את שתי המנות 12 שעות זו מזו. השעות שאתה נוטל בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפהרועי22/10/2010
שלום ד"ר
לפני כחודשיים לערך מצאו לי בלוטות מוגדלות תת ליסטיות דו צדדיות עד 9 מ"מ עקב כאבים ללא ממצאים פתולוגים בסיטי צוואר, לאחר בדיקת המטלוג לא נמצא ממצא חריג ונאמר לי שהדבר מתאים לזיהום ויראלי עשיתי
LDH , כלורופלזמין, שקיעת דם ו- CSR שיצאו תקינים וכן בדיקות נגד מחלת נשיקה
לאחר כמה זמן הרגשתי שהבלוטה ירדה טיפה ולאחר בדיקת רופאת משפחה היא אמרה שלא מרגישה את הבלוטות בשמאל אלא טיפה בצד ימין... בהתחלה התיאבון ירד וטיפה ירדתי במשקל אך לאחר מכן התיאבון חזר ואני אוכל מסודר ובריא.. לאחרונה אני מרגיש כאבים במפרקים מעל הבירכיים , במרפקים , בכתפיים וברגל שמאל לפעמים אני לא יכול לדרוך עליה ומרגיש ששורף לי לי בעור בידיים רגליים בכתפיים ובגב (ללא פריחה) הכאבים בבלוטות טיפה חזרו, הבלוטות באות ונעלמות לסירוגין לפעמים ניתן לחוש בהן ולפעמים כאילו נעלמו, בנוסף עשו לי US מפשעה עקב כאבים שם ומצאו שיש לי הרניה אך שם אין בלוטות נפוחות הכל תקין (חוץ מההרניה)
\מספר שאלות ברשותך
1. האם בלוטות לימפה מוגדלות בחזה גורמות לכאבים?
2. בינתיים פניתי ועשיתי:
1. רופא משפחה שנתן לי רק בדיקות דם
2. מיון שעשו לי שוב רק בדיקות דם ו- CRP תקין
3. פניתי לרופא אאג שהפנה אותי לCT שיצא שיש בלוטות אחדות מוגדלות בצוואר
דו צדדיות שהגדולת 0.9 ס"מ וגם ביצעתי US צווארי
4. פניתי באופן עצמי ושילמתי יעוץ יקר להמטולוג מומחה מביה"ח בלינסון
שמצא שאין בלוטות אחרות מוגדלות לא במפשעה (שUS אחרון לפני שבוע
אימת שאין הגדלה) ולא בבית השחי וביקש בדיקת LDH וכן כלורופלזמין שיצאו
תקינות ורשם שהבלוטות רכות לא רגישות ואמר שזה מתאים לזיהום ויראלי
5. שוב רופא משפחה עשה לי אקג ואמר לי שאני בלחץ נפשי עצום ונתן לי הפניה
לבריאות ונפש
6. הלכתי ליעוץ אירידיאולוגי ושילמתי הרבה כסף ששם נאמר לי גם שאני נמצא בלחץ
נפשי חזק שמשפיע לי על הגוף ולפי מה שהיא שמה לב אמרה שכנראה מדובר בלופוס
7. ביקשתי מרופאת המשפחה לתת לי הפניה לצילום חזה ואני ממתין לאישורה
אשמח לדעת ממה יכולים לנבוע הכאבים והרגישות בעור
ומה ניתן לעשות כצעד הבא
תודה רבה על הכל
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/10/2010הפורום הזה עוסק רק בחולים עם אבחנה של סרטן. אנא פנה לפורורמים אחרים
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמותרותם22/10/2010
האם מיפוי עצמות מדגים גם צלקות ניתוחיות בעצם? ודלקות?
ואם כן, האם ניתן להבחין במיפוי בין אלה לבין גרורות בעצם ? או שיש לעשות בדיקה נוספת כדי לברר מה זה?
תודה
רותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות - תגובה
פרופ` אברהם קוטן22/10/2010I answer from overseas
yes, many pathological situations may cause increased uptake in bone scan, including infections, fractures, healing of fracture etc. If the clinical presentation is suspicious for metastasis, there is an indication to perform more imaging of the specific site, such as CT or MRI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהThanks!
רותם22/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

