מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ערכי ca 19-9 - מה משמעותם?=דחוף?!מ04/09/2010
שלום לכם רופאים יקרים,
אימי עברה בחודש מאי ניתוח וויפל להוצאת גידול סרטני מראש הלבלב.ביולי ערכי הסמן היו 6480,האונקולוגית המליצה לא לתת לה טיפול כימי.(היא בת 81) אלא רק להיות במעקב.
ערכי הסמן ca 19-9 נכון להיום:לאחר כחודשיים מהבדיקה הקודמת : 49,481.8.
בבדיקות הדם האחרות נכון להיום:
neutrophils %-78.4
LYMPHOCYTES % 11.2
LYMPHOCYTES K/UL 0.83
GGT-45.5
מה המשמעויות,בבקשה?האם העליה בסמן מבשרת מצב קריטי,מה עלי לעשות ובאיזו דחיפות????בכללי אימי מרגישה טוב,למעט חולשה קלה,והניתוח עצמו עבר מצוין והרופאים מתפלאים מהשיקום הזריז שלה.אגב,יש לה נשירה חמורה בשיער מאז הניתוח.
בתודה מראש,ממתינה לתשובתכם,
ולקריאת כיוון
מ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן לבלב
ד''ר יוסף ברנר05/09/2010הסמן הגבוה שממשיך לעלות מסמן מחלה פעילה שמתקדמת. הטיפול בסרטן הלבלב הינו בכימותרפיה בשם גמזר אשר נחשבת לכימותרפיה קלה יחסית וניתן לתת אותה בקלות לחולים גם בגל של אמך. מציע לשקול שוב מתן טיפול זה.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר ברנר ושנה טובה לכולם!!
מ08/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- R CHOP 14 -21?נטלי03/09/2010
שלום רב
אצל אבא איבחנו לימפומה של תאי Bגדולים. הפרוטוקול הוא R-CHOP 21ע"פ מחקר שקראתי סיכוי ההשרדות עלו משמעותי אם הפרוטוקול ניתן אחת לשבועים ולא 21 יום. מה עושים האם יש מרכז בארץ שנותן טיפול כל 14 יום? בנוסף את המבטרה הוא יקבל רק בטיפול השני ז"א עוד 21 יום האם זה לא מחבל בסיכויי ההצלחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אברהם קוטן03/09/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_לוקמיה_המטולוגיה_קרישת_דם_סרטן_הדם' id=link]לוקמיה, המטולוגיה, קרישת דם, סרטן הדם[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לכימותרפיהמאיר03/09/2010
שלום
אימי עוברת טיפולים בכדורי סקלודה התחילה לפני שבוע ימים, אין לה שום תופעות לוואי,
האם המצב ישאר כך או שהתופעות עלולות להגיע בהמשך?
תודה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך
ד''ר דניאלה כץ03/09/2010באם מתפתח לוקח זמן ליובש ולאודם בכפות הידיים והרגליים להופיע -יותר לקראת סוף הקורס הראשון ועשוי להתגבר עם קורסים נוספים. בינתיים כדאי כבר עכשיו למרוח קרם באזורים אלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימי סובלת מ- SCLCפרופ` אברהם קוטן02/09/2010
אימי סובלת מSCLC שאובחן בחודש ינואר האחרון. לאחר 3 טיפולים בציספלטין ובאטופוסיד ובעקבות פגיעה מינורית בכלייה 2 טיפולים בקרבולטין ואטופוסיד. לאחר גדילה משמעותית של הבלוטות והגידול עברה ל6 טיפולים בטופוקטאן (3 ברצף הפסקה שבוע ושלושה נוספים).
בבדיקת סיטי אותה ביצעה אתמול נתגלתה גדילה משמעותית של הבלוטות, אולם מצב סטטי של המקור הריאתי. מה המשמעות של ממצא זה? האם מעבר של המחלה לדם/גרורות בלימפה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת מידע
m'b02/09/2010להלן פירוט בדיקת הCT המדוברת להשלמת אינפורמציה והשאלות ברשותך.
החזה, הבטן והאגן נסרקו במכשיר CT 64 פרוסות, לאחר הזרקת 110 סמ"ק של אומניפק תוך ורידי. ההזרקה בוצעה באמצעות מזררק דו ראשי והוזרקו 20 סמ"ק של סליין לאחר הזרקת היוד. הכבד נסרק לפני ולאחר הזרקת היוד. הבדיקה בוצעה בחתכים דקים של 3 מ"מ לאחר שתיית 1500 סמ"ק של טלבריקס גסטרו 300 (בכמות של 40 סמ"ק מדולל ב- 1000 סמ"ק מים). בוצעו שחזורים קורנאליים וסגיטליים.
השוואה ל PET CT במיום 14.06.2010
חזה:
בלוטות מדיאסטינליות מוגדללות באזור הרטרו קוואלי. בלוטה פרי קרינאלית מודדת 25X38 מ"מ. בלוטה רטרו קוואלית מודדת 20X23 מ"מ. נראה שגדלו משמעותית בהשוואה לבדיקה הקודמת.
כלי הדם הגדולים במיצר בטווח התקין.
הלב תקין בגודלו ללא תפליט פריקרדיאלי.
לא הודגמו תפליטים פלוראליים דו"צ.
פרנכימת הריאות - ניפוח יתר ריאתי. ב- RUL תהליך קדמית לסדק 7X12 מ", ללא שינוי.
ציור ריאתי מעט מוגבר בבסיסים עם פסים פיברואטלקטטים.
באן ואגןן:
הכבד תקין בגודל ובמרקם, ללא תהליך מוקדי. לא הודגמה הרחבת דרכי מרה תוך או חוץ כבדיות.
טחול תקין בגודל ובמרקם.
לבלב תקין במרקמו ובמבנהו, לא הודגמה הרחבת צינור הלבלב.
אדרנלים-גוף אדרנל שמאלי מגושם. אדרנל ימין תקין, מודד 4HU לפני הזרקת חומר ניגוד.
כליות תקינות בגודל ובמיקום, מרכזות סימטריות, ללא הידרונפרוזיס. אנגיומיוליפומה ידוע בכליה משמאל. השופכנים אינם מורחבים.
הרטרופריטונאום ללא הגדלת קשריות לימפה. האאורטרה הביטנית אינה מורחבת.
פתולי המעי ברוחב ועם מהלך תקין. סעיפים לאורך הסיגמה.
לא הודגמו נוזל או אויר חופשי בבטן ובאגן.
שלפוחת השתן ואברי האגן ללא ממצא פתולוגי
מרקם גרמי - שינויים ניוונים לאורך ע"ש. לא נראה תהליך הורס עצם.
לסיכום:
1. בלוטות מוגדלות במדיאסטינום, נראה שגדלו בהשוואה לבדיקה קודמת.
2. מוקד ריאתי ללא שינוי.
ידוע לי, כי קשה לתת חוו"ד באינטרנט, אולם אודה על תשובתך למס שאלות:
א. מהי המשמעות של גדילת הבלוטות? האם הכוונה לגרורות בבלוטות או באיבר כלשהו??
ב. מה פירוש מיפוח יתר ריאתי בפרנכימת הריאות?ומה משמעות הציור הריאתי המוגבר:?
ג. מה פירוש גוף אדרנל שמאלי מגושם?
ד. מהי אנגיומיוליפומה בכליה?
מהם סעיפים לאורך הסיגמה במעי?
אודה על תשובתך שכן התור לרופא המטפל הוא לאחר ראה"ש.
תודה רבה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהSCLC
פרופ` אברהם קוטן03/09/2010המשמעות שלא נצפתה תגובה לטיפולי הכימותרפיה- יתכן והגדול מכיל בנוסף גם מוקדים שאינם SCכדאי לשקול קרינה למיצר ולגידול. SCLC הינו גידול אלים, ובמרבית המקרים קיימות מיקרו-גרורות גם כאשר לא רואים אותן בבדיקות הדימות השונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלה ד"ר בקשר לקסלודהמאיר02/09/2010
האם מותר לאכול מיד לאחר לקיחת הכדורים, או שאני צריך להמתין?ואם כן כמה זמן
תודה רבה על התשובות המהירות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוך 30 דקות
ד''ר דניאלה כץ02/09/2010ההמלצה בעלון התרופה היא ליטול את התרופה תוך 30 דקות מתם הארוחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנוקרצינומהלולי01/09/2010
אמא שלי, בת 58, קיבלה היום תשובה מביופסיה שנערכה לפני כשבוע, לאחר כאבים עזים בבטן מעל חצי שנה (!) שמדובר בגידול ממאיר- אדנוקרצינומה בין הצקום לפסואס. גידול בגודל 5 ס"מ.
איני מצליחה למצוא חומר באינטרנט על סרטן באיזור זה?
האם זה שכיח?
כמה מסוכן?
אני מאוד דואגת
(וגם כועסת- כל כך הרבה זמן טירטרו אותה מרופא לרופא, אמרו שאולי מדובר בדלקת של התוספתן ורק עכשיו חשבו לעשות ביופסיה. למה??)
שאלה נוספת, אני רואה שבסי טי שעשו לה במאי נרשם כך:
"הודגם בין הצקום לפסואס תהליך היפודנסי בלתי סדיר בקוטר 4 ס"מ במרכזו תהליך מסוייד". למה הכוונה? מהו תהליך היפודנסי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך תופש מקום
פרופ` אברהם קוטן01/09/2010נראה שמדובר בגידול שיתכן ומקורו במעי הגס העיוור (צקום)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך ושאלה נוספת
לולי02/09/2010אם מדובר בגידול שמקורו במעי הגס, איך יתכן שהקולונוסקופיה יצאה נקיה?
האם מה שתיארתי לגבי הממצאים מתאים לקטגוריית סרטן המעי הגס? פשוט איני מצליחה למצוא כל מידע על גידול בין הפסואס לצקום..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמספר אפשרויות
ד''ר דניאלה כץ02/09/2010שלום לולי,
1. האם קיימת התלבטות לגבי התשובה הפתולוגית או מדובר באופן חד משמעי באדנוקרצינומה ?
2. יתכן ומדובר בגרורה לאזור ממקור אחר (שד, ריאה...) ולכן אולי כדאי לשקול -CT PET לחפוש מוקדים נוספים
.
3. מה לגבי אזור הרקטום? לפעמים זה אזור שמפוספס בקולונוסקופיה?
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת כדורי קסלודה - עזרה בבקשהמאיר01/09/2010
שלום
אני אמור לקחת כדורי קסלודה בבוקר ובערב לאחר הארוחה, לשאלתי אני לא אוכל ארוחת בוקר, רק שותה קפה, פשוט לא מסוגל לאכול כלום בבוקר, האם אני יכול לקחת את הכדורים בצהרים אחרי הארוחה ובערב, או אפשר לקחת אותם רק אחרי שתית הקפה? כמו כן באם אני שוכח לקחת בבוקר,האם זה מזיק לטיפול?
אודה לכם על התשובה
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קסלודה
ד''ר דניאלה כץ01/09/2010שלום יעקב,
כדי לקחת את הקסלודה פעמים ביום במרווח זמן הקרוב ביותר ל 12 שעות, על פי ההמלצות, נסה להקדים את ארוחת הצהרים ולדחות את ארוחת הערב.
קסלודה על בטן ריקה עלולה להגביר את תחושת הבחילה.
בכל פעם שאתה שוכח את מינון הבוקר אתה נוטל רק את מחצית המינון של אותו היום. אם הדבר קורה לעיתים רחוקות קרוב לוודאי שלא ישפיע על התוצאות הטיפוליות. נטילת מחצית המינון לאורך זמן עשויה בהחלט להשפיע לרעה על התגובה של הגדול לכמוטרפיה. בכל מקרה אל תנסה להכפיל את המינון באותו היום כפיצוי על השכחה.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!!!!עוד שאלה אחת בקשר
מאיר01/09/2010האם מותר לאכול אחרי לקיחת הכדור? או יש הגבלת זמן???
תודה רבה
על התשובה המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת טיפולים אונקו' על בדיקות דםדנה01/09/2010
שלום לרופאים,
אמי חלתה בסרטן צוואר הרחם וזה עתה סיימה לעבור את מחזורי הכימותרפיה וההקרנות.מזה מס' ימים היא סובלת מכאבים עזים ברגלה, עם קושי בדריכה ונפיחות בקרסול, אך DVT נשלל במיון ע"י בדיקת U.S.
היום היא ביצעה בדיקות דם בקופ"ח ועתה קיבלנו את התשובות למייל,
אשמח אם תוכלו לסייע לנו בפענוחן, מאחר ורופאת המשפחה שלנו לא עובדת מחר, ולאחר מכן סופ"ש, ואנו קצת חרדים..
הערכים החריגים שנמצאו:
ESR 1 hour - 66
Neutrophils% -80.1
Lymphocytes% - 9.2
Lymphocytes# - 0.49
מצרפת גם את הערכים החריגים של בדיקת השתן (אולי יוכלו לתת אינדקיציה):
Protein -50
Leucocytes - 500
Erythrocytes - 25
האם זה יכול להצביע על בעיה מסוימת? האם זה בכל זאת עשוי להיות קשור לבעיה קרישתית? או שמא הטיפולים הקרינתיים הם אלו אשר "אחראים" לתוצאות הללו? (את הכימו' סיימה לפני שבועיים וחצי)
רוב תודות
והמון בריאות
הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום?
ד''ר דניאלה כץ01/09/2010האם יתכן שהכאב נובע מזהום עורי ברגל? זהום זה נקרא בהגה הרפואית CELLULITIS צלוליטיס (אין למונח זה שום קשר למשמעותו המדוברת כשומן עודף).
לעיתים ההתחלה היא עם כאב עז ללא סימנים ע"פ העור. האם יש חם? שקיעת הדם ESR מעט מוחשת וגם 80%נאוטרופילים יכולים לתמוך בזה.
מאידך כל מה שהזכרתי יכול להיות שינויים בס"ד הקשורים לממאירות.
אם התלונות לא חולפות ואין סימני זיהום (אודם, נפיחות חם מקומי) יש לחזור על בדיקת האולטרסאונד לרגל כעבור 7-10 ימים. ואז ניתן לשלול DVT בדיקה בודדת אינה שוללת את האבחנה.
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
דנה02/09/2010ד"ר כץ,
ראשית - תודה על התייחסותך המהירה.
נוסף על האמור לעיל, אמי מתעתדת להתחיל ברכיתרפיה ביום שני הקרוב (תחת הרדמה לפי מיטב הבנתי..), אם אכן מדובר בזיהום, האם יש צורך בטיפול תרופתי/אנטיביוטי, ואם כן, האם יכולה להיות בעיה עם שילוב הטיפול התרופתי עם ההרדמה/ברכיתרפיה?
רוב תודות והערכה רבה,
הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלידע את האונקולוג
ד''ר דניאלה כץ02/09/2010אם מדובר בזיהום יופיעו סימנים נוספים בהקדם. אין להתחיל טיפול אנטיביוטי ללא הוכחה קלינית לזיהום- אודם חם מקומי.
ידעי את הרופא המבצע את הטיפול בברכיטרפיה לגבי מצב הרגל טרם הפרוצדורה ואולי אפילו כדאי ביום א' שלפני בכדי להחליט אם לבצע את הפרוצדורה או לערוך בדיקות נוספות כמו דופלקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
דנה02/09/2010אני מאוד מעריכה את עזרתך,
סופ"ש נעים
הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בגליבק ודוקסילין?מאיה01/09/2010
לא הצלחתי למצוא מידע אם יש תגובות בין תרופתיות, הציעו לי לקחת דוקסילין(רופא משפחה) אחרי שנעקצתי על ידי קרציות (ישבתי על קן).
אני חולת CML ומטופלת בגליבק, אשמח לדעת אם ידוע על השלכות כלשהן לפני שאני מתחילה לקחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליבק ודוקסילין
ד''ר דניאלה כץ01/09/2010קימת אינטרקציה. שעלולה לגרום לפינוי איטי יותר של התרופה ולעליית רמתה בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליה של איזו מהן?
מאיה02/09/2010הדוקסילין או הגליבק?
אני נוטלת גליבק 400.
אני צריכה לקחת כדור דוקסילין ל10 ימים, על מה עלי להשגיח?
לצערי נעקצתי על ידי יותר מ30 קרציות ולכן למרות שלא התפתח כלום הרופא המשפחתי דורש שאקח.. (ישבתי על קן קרציות )..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשל הגליבק
ד''ר דניאלה כץ02/09/2010עשויה להיות עליה ברמת הגליבק לא תמיד משמעותית
שתי התרופות מתפרקות בכבד על ידי אותו האנזים. מכיון שכעת יש תחרות על האנזים הגליבק יתפרק לאט יותר.
שימי לב אם מופיעות תופעות לוואי של גליבק כמו שלשול, בחילות ובצקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה:-)
מאיה02/09/2010עזרתם לי מאד ואני בהחלט אשים לב לתופעות לוואי אפשריות..
אני מקבלת גם אינטרפרון ושמתי לב שרמת החרדה עלתה לי בימים האחרונים, אבל אני מקווה שזה משהו חולף..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן: דחוף!!!דימיטרי א.01/09/2010
שלום ד"ר
אני פונה בשם חמותי.
היא בת 65. לא מזמן גילו אצלה בבדיקה שגרתית סרטן של המעי הגס. הסרטן הספיק לפתח גם גרורות באזור הכבד.
עקב המצב החמור, הוכנסה לפני כשבועיים לניתוח דחוף לשם כריתת הגידול.
כעת ממתינה לכימותרפיה.
האונקולוג המטפל שוחח עמנו אתמול בעניין התרופות ולדבריו, בקו הראשון נהוג לתת תחילה תרופה ביולוגית בשם אבסטין או אווסטין (AVASTIN). לדבריו, במידה וטיפול זה ייכשל (הוא נשמע די פסימי לגבי הצלחת בקו הראשון), יש לבחון בקו השני תרופה חלופית השם ארביטוקס (ERBITUX), אבל תרופה זו מותנית בבדיקה גנטית (שכחתי לרשום את שם הבדיקה). בנוסף, הוא ציין תרופה חדשה נוספת בשם וקטיביקס (VECTIBIX) שגם היא אפשרית בקו השני.
הייתי מעוניין לעשות קצת סדר בכל הבלגן הזה.
האם ניתן להחליף בין סדר הקווים? מדוע לא לתת מראש את הארביטוקס, אם הוא די פסימי לגבי הקו הראשון עם האבסטין?
האם ניתן בכלל ליטול התרופה ביחד? לא קוקטייל שלהן, אלא באופן מדורג?
האם לא קיימת אפשרות לחזות מראש איזה טיפול כבר עדיף לה?
האם קופות החולים מסייעות בתקצוב התרופות שהזכרתי?
מדוע יש צורך בבדיקה גנטית? ככל שאני יודע אין לה במשפחה היסטוריה של המחלה.
ולשאלה לסיום, האם התרופות הללו באמת אמורות להציל את חייה, או שהן מסוג התרופות אשר נועדו להאריך את הסבל ותו לא.
אודה לקבלת תשובות אמיתיות, תהיינה כואבות אשר תהיינה.
תודה מקרב לב.
דימיטרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי גס גרורתי
ד''ר יוסף ברנר01/09/2010הטיפול המקובל בקו ראשון הוא כימותרפיה עם אבסטין. טיפול זה הוא בסל הבריאות וממומן על ידי משרד הבריאות.
לגבי שאר הטיפולים הביולוגיים הם כרגע לא בסל הבריאות בקו הראשון אולי יכנסו בקרוב. בינתיים הייתי ממליץ על הטיפול של כימותרפיה עם אבסטין
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות CTרוני31/08/2010
שלום רב
כתבתי לך בעבר על אבא שלי (מצורף מטה) עברנו בדיקת קולונוסקופיה והבדיקה היתה תקינה נמצאו שני פוליפים שנשרפו ונלקחו לבדיקת מעבדה חזרנו על בדיקת CEA שעלתה ל 537
אבי עבר בדיקת CT להלן התוצאות:
חזה
1. קישריות לימפה שומניות בבתי השחי בשניהם גודל מירבי 18 מ"מ – כנראה ללא משמעות
2. קישוריות לימפה מוגדלות עד כ- 12 מ"מ במיצר העליון (רטרוקוואליות)
3. גוש היפודנסי כ- 2.5 ס"מ בלוטי ? בשער הריאה הימנית
4. גוש ספקולרי בולובולרי ב- RUL(בריאה הימנית) נראה כמו שני גושים בגודל של עד כ- 2 ס"מ כל אחד עם גשר בניהם- נא לשקול המשך בירור ע"י FMA
5. מוקד נודולרי 5-6 מ"מ באותה אונה- משני ?
6. אמפיזמה ושינויים אינטרסטיציאליים כרוניים קלים בריאות
בטן
1. בקע טרפשי קטן
2. סמיכות נמוכה של הכבד שומני ?
3. ציסטה פורטי קלית כ- 15 מ"מ בכליה הימנית
4. הסתיידויות באאורטה ובענפיה
פרט לכך ללא ממצא חולני הראוי לציון
עצמות השלד ספונדילוזיס
מוקדים סקלרוטיים בראשי הירכיים טיבם לא ברור, איים גרמיים ? משניים ? נא לשקול המשך הבירור ע"י מיפוי
הבדיקה בוצעה לאחר חומר הזרקה ניגודי לגוף ולאחר שתיית חומר ניגוד
שאלותיי:
1. האם זה נחשב לגידול ? האם זה קטן גדול ? או יכול להעיד משהו על התקדמות / התחלה של מחלה ?
2. מה המשמעות של עצמות השלד ספונדילוזיס
3. מה המשמעות של מוקדים סקלרוטיים בראשי הירכיים
4. מזה זה אומר קישוריות לימפה מוגדלות עד כ- 12 מ"מ במיצר העליון (רטרוקוואליות)
5. איזה פרמטר יכול להעיד על שליחת למקומות אחרים בגוף ?
אשמח לכל פרט שתבחין מהבדיקות
אנחנו כמובן נמשיך לביופסיה
תודה מראש !!!!!
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT
ד''ר יוסף ברנר01/09/2010הממצאים ב CT ביחד עם ה CEA הגבוה מאד מחשידים לגרורות בחזה ובעצמות. צריך לעשות ביופסיה בהקדם
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שאלה נוספת
רוני01/09/2010האם פגשת מניסיונך CEA כזה גבוה ? ומה היות ההשלכות ? לא הצלחתי למצוא מקרה עם CEA כזה חריג
האם ניתן לחשוד גם במשהו דלקתי בגוף ?
מה המשמעות של בלוטות הלימפה ?
בבקשה כל פרט יכול לעזור לנו אנחנו דואגים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה נטספת
רוני01/09/2010האם גרורות ניתן לראות ב- CT או רק בבדיקת PET ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT או PET
ד''ר יוסף ברנר02/09/20101. ערכי ה CEA גבוהים אך אינם חריגים. ערכי בדיקה זו עולים לעיתים לערכים הרבה יותר גבוהים.
2. בדיקת CT מספיקה כדי לתת אבחנה של גרורות. בדיקת PET מיועדת לתת אבחנה כאשר ה CT אינו מספק
3. הגדלה של בלוטות מחשידה לעיתים לגרורות בבלוטות.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול חוזרy.b30/08/2010
שלום, אבי בן 66, סובל מסרטן הערמונית, לפני 12 שנים עבר הקרנות ולאחר מכן המצב הפך יציב, PSA ירד לרמה 0-2 כשבמקביל הוא לוקח כדורי קזודקס ומקבל זריקת זולטקס אחת ל-3 חודשים. לאחרונה רמת ה-PSA עלתה ל-72. במיפוי עצמות לא נראתה פגיעה בעצמות. הרופא המליץ להתחיל עירוי של כימותרפיה כל 3 שבועות, להמשיך במקביל עם הכדורים והזריקות. רציתי לדעת אם יש דרך עדיפה על קבלת הכימותרפיה מאשר עירו, אם צריך להתחליל בכימותרפיה מיידית או כמו שהרופא המליץ- "אחרי החגים"י ואם בכלל יש טיפול אחר שמומלץ במצב כזה. הוא עוד לא עבר בדיקת CT.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימותרפיה בסרטן ערמונית
פרופ` אברהם קוטן30/08/2010חסרים פרטים קליניים - האם בדיקות הדימות הדגימו גרורות (כגון, בבלוטות לימפה, בכבד, בריאות וכד') ? האם נמצאה הישנות בעקמונית עצמה ? אם לא הודגמו גרורות או הישנות גדולה - אינני רואה הדחיפות בטיפול כימותרפי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופטלגין וקסלודהמאיר30/08/2010
שלום
האם מותר לקחת אופטלגין נוזלי, בזמן הטיפול בכדורי קסלודה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קסלודה ואופטלגין
פרופ` אברהם קוטן30/08/2010התשובה חיובית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מאיר31/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם טיפול הורמונאליאור30/08/2010
לסרטן השד ארומזין, מחליש גם את האדם?
אין לי מושג אם זה קשור לאנמיה שמחמירה או לכדור..ואימי עייפה מבדיקות דם, שקשות לה..
מתי אפשר לקחת בדיקת דם מהאצבע..
לפני שנים במהלך טיפולי כימותרפיה היה נלקח מהאצבע..מדוע כעת זה לא אפשרי?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארומזין
פרופ` אברהם קוטן30/08/2010ארומזין לא גורם לאנמיה, אני חושש שהסיבה קשורה למחלה. ספירת דם ניתן לקחת מהאצבע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמחלה אכן גרמה לאנמיה
אור01/09/2010ותמונת הדם לא טובה.
ניתן כרגע טיפול ארומוזין..
איך ניתן לדעת שזה הטיפול המתאים ולא השתלת מח עצם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כורכום וסקלודהמאיר30/08/2010
שלום
האם מותר להמשיך לקחת כדורי כורכומין כאשר לוקחים כדורי סקלודה? כמו כן האם מותר להשתמש באופטלגין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כורכום
פרופ` אברהם קוטן30/08/2010אינני חושב שיש בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

