מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה קיצונית במשקל עקב סרטןיפית05/10/2010
שלום אב. אבי בן 72. לפני חמש וחצי שנים חלה בסרטן על שם הודג'קין. לאחר סדרת טיפולים כימו' נרפא לחלוטין. כשגילינו את המחלה בזמנו ירד כ- 8 ק"ג בלבד לפני ובמהלך הטיפולים.
בחודשים האחרונים אבי ירד כ-34 ק"ג והיה לו חום נמוך, אחרי אישפוז למטרת בדיקות התברר שהמחלה חזרה.
שאלתי - האם הירידה הדרסטית במשקל מעידה שהמחלה בהכרח קשה יותר מהפעם הקודמת? (בפעם הקודמת היה לו גידול בבלוטות הלימפה במפשעה וכעת יש בבלוטות הלימפה בבית השחי ובסרעפת).
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה קיצונית במשקל עקב סרטן - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/10/2010הרידה במשקל והחם הם חלק מאותם סימפטומים שנקראים "B SYMPTOMS" אם הם נמצאים זה מצביע על מחלה יותר אגרסיבית לעומת אותו פיזור מחלה ללא הסימפטומים הנ"ל.
עצם הימצאות הסימפטומים קובעת ולא הירידה האבסולוטית של 8 ק"ג אז לעומת 34 ק"ג כעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה. לא הבנתי את התשובה
יפית06/10/2010לא הבנתי כל כך את התשובה.
אנסח שוב את שאלתי -
העובדה שאבי ירד 34 ק"ג (לעומת 8 בפעם שעברה) מוכיחה שהפעם המחלה קשה יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה. לא הבנתי את התשובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/10/2010בקצרה- לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מקרב לב. טוב שיש למי לפנות.
יפית06/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בנוגע לגרורות לראה מהכבדמלי05/10/2010
חברתי בת 51 חלתה לפני כ3 שנים בסרטן המעי עם גרורה לכבד.
בזמנו עברה ניתוח משולב במעי ובכבד בצרפת .
המעי החלים לחלוטין ואילו בכבד חזר שוב כעבור שנה מהניתוח , עברה שוב ניתוח נוסף לכריתת אונה לפני כחצי שנה הופיע שוב ואז עברה טיפול כימי מקומי ,כל הטיפולים הללו נעשו במרכז למחלות כבד בפריז.
לפני כחודש הופיעו 6 מוקדים קטנים בריאות עם מוקד נוסף בכבד.
אמש נאמר לה כי את המוקדים בראות ניתן להסיר ע"י לפרסקופיה מאחר שהם קטנים .
ואילו בכבד היא עדיין בברור עם המטלים שלה בצרפת.
אשמח מאוד לדעת על רופא ריאות מומחה מהעולם והארץ בתחום ניתוחים אלו .
כמו כן מה עושים במצב זה .
אשמח לדעת על כל האופציות.
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה בנוגע לגרורות לראה מהכבד - תגובה
ד''ר דניאלה כץ05/10/2010כדאי בשלב זה להוועץ באונקולוג ולשקול כמותרפיה לפני תיכנון של איזשהו ניתוח. הדמיה לא מזהה גרורות מתחת לרזולוציה של ממ ספורים ומאד ייתכן שיש גרורות נוספות שאינן נראות כעת ויראו רק בעוד מספר חודשים בהדמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותיצילה04/10/2010
לאחותי (בת 66) גידול ממאיר סרטן המעי הגס. הגידול הוסר באמצעות לפרוסקופיה.
לאחר מכן הופנתה לבדיקת CTPET. הבדיקה חזרה לא תקינה וטופלה במשך חצי שנה כימו' + אבסטין.
שוב פעם הופנתה לבדיקת CTPET ושוב חזרה לא תקינה. התפשטות נוספת של הגרורות.
מה הם הטיפולים והתרופות העומדות לרשותה כעת בפעם השנייה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחותי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/10/2010ככל שניתן לענות ב"שלט רחוק" - קו שני של כימותרפיה, ובמידה והבבדיקה ל-KRAS לא מגלה מוטציות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- gbmיעקב04/10/2010
שלום,
רציתי לשאול אם מחלת gbm היא תורשתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר gbm - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/10/2010בדרך כלל לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המגולביןאור04/10/2010
שלום,
בעקבות סרטן שד גרורתי, ישנה ירידה בהמגולבין..
תמונת הדם מתאוששת בעקבות קבלת ארומזין.
יחד עם זאת כבר קבלה מנות דם. כרגע עומדת על 10 המוגלבין, ונשאלת השאלה כיצד ניתן להעלות. או האם בכלל אפשר?
האם תזונה עתירה בברזל או חלבון תסייע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המגולבין - תגובה
פרופ` אברהם קוטן04/10/2010מציע להמשיך בטיפול ההורמוני עם ארומזין וההמוגלובין קרוב לודאי ישתפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופ אברהם קוטןדווד גל03/10/2010
פרופ שלום אחותי חולה בסרטן השד ומקבלת טיפולים שאלה האים אונקו טייפ dx זאת בדיקה פתלוגית תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אונקוטייפ
פרופ` אברהם קוטן03/10/2010זוהי לא בדיקה פתולוגית, זוהי בדיקה מולקולרית - המאבחנת סמנים מולקולריים וגנטיים המנבאים פרוגנוזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן קיבה מתקדםקרן03/10/2010
שלום,
שאלות לגבי סרטן קיבה מתקדם
1. בעבר נוסה טיפול כימי אשר הופסק בעקבות תופעות לוואי חזקות - חולשה קיצונית ובחילות רבות. הטיפול היה סה"כ 5 ימים (לא הסתיים מחזור ראשון ...) של ציספלטין + קסלודה. המרקרים לאחר הטיפול : ca19 ואילו ה-CEA ירד מ-450 ל-200 .
האם יש יסוד להניח כי אם מרקר CEA ירד ביותר מחצי , לאחר כ"כ מעט זמן טיפול ,זה מראה שהגידול הגיב ? אני מניחה שתאמרו שיש לעקוב אחר המצב ולראות מגמה . אך חשוב לי לדעת אם יש סיכוי סביר שהיתה בכלל תגובה, על מנת לשקול את צעדיי בהמשך...
2. נאמר רבות שטיפול כימוטרפי במחלה ג ר ו ר ת י ת הינו טיפול מקל/תומך אשר עשוי לשפר את איכות החיים ולהאריך חיים .
רציתי לשאול ואשמח לתשובה כנה. אני מבינה שבאם הטיפול עוזר, הוא יכול להקל בפרק הזמן שבו הוא עוזר, מאחר והגידול נעצר/קטן ואז יש פחות תופעות לוואי מהגידול (אך אולי יותר תופעות לוואי מהתרופות הקשות...)
השאלה שלי: מה קורה במצב שהכימוטרפיה כבר מפסיקה להשפיע על הגידול (הגרורתי)?
האם השלבים הסופיים הם אותם שלבים (של סבל והתדרדרות עד שהמחלה מכריעה...)בכל מקרה, בין אם לקחתי כימו או לא ?
ואם התשובה היא כן , אזי במקרה הטוב זה רק דחיית הקץ בחודש/כמה חודשים ,עם אפשרות לתופעות לוואי קשות ביותר(נשירה/בחילות/פצעים בפה וכ''ו) בזמן זה.
ואם הטיפול לא עוזר בזמן זה ,אז ההגיון שלי אומר שזה יכול לקצר את החיים. כי גם הגידול ממשיך להתפשט באותו קצב וגם המערכת החיסונית מוחלשת מאוד בעקבות הכימו... האם זה נכון ?
אשמח אם תאירו את עיניי.כי אני באמת מנסה להבין מה היתרון של טיפול כימי במחלה מתקדמת ומהירה . תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן קיבה
פרופ` אברהם קוטן03/10/20101. חרחדת הסמן מעידה על תגובת הגידול לטיפול
2. צריך לברר איזה תופעות לוואי היו בדיוק - האם קשורות לקסלודה או לציס פלטין, ובהתאם לכך לשנו הטיפולים. ישנה תשלובת מאד יעילה - מבוססת על טקסוטר - כדאי לנסות
3. אם מושגת תגובה טובה - החיים מתארכים משמעותית ויש גם שיפור סימפטומטי - כדאי לנסות הטיפול !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ראות...?אופיר03/10/2010
שלום לך אני עובר טרגדייה בימים אלו אבי בן ה80 אובחן ליפני 4 חודשים כסובל מארטריטיס טמפולארי חריפה אושפז קיבל מינון 1000 מג סטרואידים במשך 3 ימים בבית החולים רוטשילד חש הקלה משמעותית והשיך במשך חודשיים לקבל פרדניזון 60 מג ליום אים תופעות לוואי קש/ות של קושי בהליכה סחרחורות עד אישפוזו שוב מקושי בנשימה הונשם בסיפאפ אחריי מיספר ימים הורדם והונשם עד היום בטיפול נימרץ בבית החולים רוטשילד שבחיפה אים דיאליזה כשל כלייתי אים אבחנה של דלקת ראות וחשד לווירוס אלים שתקף אותו עקב הטיפול בסטרואידים עד ש.. הובחן ליפני שבוע מלקיחת כיח מהראות בתאים סרטניים מהסוג הקטלני בראות וחשד לגידול ללא שרואים זאת בצילום.. אני רוצה להוסיף שליפניי מיספר שנים הוא קיבל סרטן בשלפוחית השתן טופל בחומר שהזריקו לו דרך הקטן ןהכל עבר לו תחת השגחה תקופתית.. כעת הוא מונשם לחץ דם העליון נע בבסביבות ה150 והתחתון נע בסביובות החמישים מוחזק תרופתית ללחץ דם ולנו נישאר רק להיתפלל.. אני שואל אותך אייך אים ביכלל ניחתן להיתאושש מיזה הוא מונשם בעזרת המכונה בן 50 אחוז ל80 אחוז בחמצן יש משהוא שניתן לעשות? ניתן להזמין אוליי אחד מיכם במידה ומומחיותכם רבה? אשמח למענה מהיר כי חייו עומדים מינגד....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב קריטי
פרופ` אברהם קוטן03/10/2010התיאור מעיד על מצב מסובך וקריטי - רק אם יתאושש ניתן יהיה לדון על המשך הדרך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לואי של טקסול וקרבופלטינוםlooshy02/10/2010
טופלתי בטקסול + קרבופלטינום לאחר גילוי סרטן השחלה ולאחר הטיפול הראשון (מתוך 6) הופיעה תחושת רדימות באצבעות הרגליים. הטקסול הוחלף בטקסוטר שאמור לא להגביר את התופעה. נאמר לי שהתחושה יכולה להמשך חודשים אחרי הטיפולים. האם יש משהו שיכול להקל או להעלים את התופעה? האם מתן ויטמין B1 עשוי לעזור? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוירופטיה
פרופ` אברהם קוטן03/10/2010הטקסוטר פחות טוקסי במובן נוירופטיה - לעתים עם הזמן התופעה פחות מפריעה. אבל הקדימות הראשונה היא להביא לנסיגת המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לטיפול אחרי הקרנות וכימוטמיכאל01/10/2010
ההיסטוריה הרפואית של אבי מופיעה בקובץ המצורף.
כעת הוא בבית וסובל מחום די גבוהה, שלא עובר כבר יותר משבוע, אשר נע בין 37-38. פעלנו ע"פ מה שהרופא המליץ (לקחת סטרואידים ואנטיביוטיקה כי החום לא ירד) ולאחר כיומיים הבחנו בתופעות מאוד לא אופיניות. אבא החל לסבול מחולשה כללית מאוד גבוהה (ברמה שהוא בקושי יכל להחזיק כוס מים ביד) ומצב רוח כללי מדוכדך. ברשימה של תופעות לוואי של התרופה כתוב כי דיכאון וחולשת שרירים הינם תופעות לוואי נדירות המצריכות הפסקה בלקיחת התרופות ופניה לרופא. אני לא הצלחתי לתפוס את הרופא המטפל ודיברתי עם אונקולוג אחר (אחד שתפסתי במחלקה) והוא אמר לי כי כמויות כאלה (כפי שרשם הרופא) לא יכולות להביא לתופעות לוואי הנ"ל. המצב כעת הוא שבמשך יומיים הוא לא נוטל את הסטרואידים ומרגיש פחות חולשה, החום לא יורד והמצב הככלי לא מזהיר בלשון המעטה.
אינני יכול לפנות לרופא המטפל, רופא אחר במחלקה אונקולוגית ממליץ לפנות למיון במידה והמצב יהיה "בלתי נסבל" ורופא משפחה מעוניין לפעול ע"פ ההנחייות שקיבל.
אינני יודע למי עוד ניתן לפנות ואני אשמח מאוד אם תוכלו לתת המלצה כלשהי.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במצב
פרופ` אברהם קוטן02/10/2010עליך לפנות בדחיפות לחדר מיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימוטרפיהגלית30/09/2010
רציתי לדעת אם בכימוטרפיה של בלוטות הלימפה מהסוג החלש ינשור השער?כי אני שמעתי מכמה אנשים שהיתה להם את המחלה הזאת ובזמן הכימוטרפיה ואחרי לא נשר להם השיער.האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת שיער
פרופ` אברהם קוטן02/10/2010כדי לענות על שאלתך עליך לתת רשימה של התרופות הכימותרפיות שאת מתעתדת לקבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלתי נסבלים בברךנועה29/09/2010
שלום רב...
אני סובלת כבר כחצי שנה מכאבים בלתי נסבלים בברך.
על פניו אין סיבה נראית לעין לכאבים... אמנם הרופאים המאבחנים הם רופאים צבאיים, אבל אף אחד מהם לא הצליח לתת לי הסבר לכאבים האלה שמשתקים אותי עד כדי כך שלפעמים אני פשוט לא מצליחה לקום על רגליי.
רופא אחד שלח אותי לפיזיותרפיה, שם לא גילו בעיה מיוחדת, רופא אחד שלח אותי לצילום, גם שם לא מצאו גורם לכאב, רופא אחד פשוט נגע לי בברך וטעם שהכל תקין ורופא אחד ייעץ לי לקחת אקמול נגד התפתחות של דלקת.
החלק שמלחיץ הוא שהכאב לא קשור לתנועה, אלא סתם ככה. אני יכולה לפעמים ללכת במהירות ולא להרגיש כמעט כלום, ולפעמים לשכב במיטה ולבכות מכאבים. יש רגעים שאני מרגישה כל פעימת לב כזרם של כאב שמתפשט לי לכל הרגל.
והשאלה היא... האם כאבים כאלה יכולים להצביע על קיומה של המחלה... הרופאים הצבאיים לא נותנים אף פעם תשובה מספקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך בירור
ד''ר דניאלה כץ30/09/2010אם הכאב מתמיד ועוצמתו כזו שהוא מגביל בתנועה. יש להבדק ע"י אורטופד ולהשלים בירור עם הדמיה CT/ MRI מעבר לצילומי רנטגן של הברך.
בצילומי רנטגן קשה וכמעט בלתי אפשרי לראות בעיה ברקמות רכות.
יש עוד הרבה מחלות שגורמות לכאבים שאינן "המחלה" ובכל מקרה המצב שאת מתארת מצריך המשך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיק ליין בהוספיסדבורה29/09/2010
אחי שוהה מאתמול בהוספיס בעקבות סרטן ריאות במצב מתקדם. לצערנו לא הבנו בעת קבלתו במקום שמתן העירויים נעשים בצורה תת-עורית, דבר שגרם לו כבר לכאבים באיזור.
אודה לכם אם תוכלו ליעץ לי איך לעשות ע"מ שיתקינו לו פיק ליין או התקן קבוע אחר שיאפשר מתן התרופות דרך הווריד.
הוא בהכרה ואם יש צורך הוא יכול לחתום על טופס הסכמה.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספיס
ד''ר דניאלה כץ29/09/2010מטרת ההוספיס היא להעניק טיפול תומך שכולל בין השאר הקלה על כאב. אם העירוי גורם לכאב נראה לי שהמטרה מוחטאת. נסו לבקש באופן יוצא דופן הכנסת עירוי שניתן להשאירו במקום 3 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסוןמאיר28/09/2010
שלום
אני לוקח כדורי סקלודה, סרטן מעי שלב 2 T3
האם מותר לי לקבל זריקת חיסון נגד שפעת?
תודה
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין מניעה לחיסון
ד''ר דניאלה כץ29/09/2010כדאי לבצע את החיסון כאשר הספירה תקינה- עם התחלת קורס קסלודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעי - דחוף!!!!!!מצליח28/09/2010
שלום.
אבא שלי (כיום בן 66) עבר לפני שלוש שנים ניתוח כריתה של גידול סרטני במעי הגס.
הוא הוגדר כשלב שלישי וקיבל כימותרפיה (Flourouracil) ו-30 הקרנות על אזור הגידול.
שנתיים וחצי אחרי הניתוח, גילו לו שוב גידול סרטני על המעי הגס ועבר ניתוח חוזר. קיבל Avastin בשילוב Oxaliplatin וכן שוב פעם Flourouracil.
הטיפול הנ"ל לא ממש מסייע לו, כך לפחות מראה ה- CT/PET אשר הבחין בהתפשטות של הגרורות לעבר הכבד. כמו כן, לחץ הדם של אבי ממש גבוה ונמצא בסיכון. לכן, הוחלט להפסיק את הטיפול הנוכחי ולעשות הערכת מצב מחודשת לגבי מצבו.
אני מעוניין לדעת אלו אפשרויות קיימות כעת עבורו? אלו תרופות ניתן לקבל כעת לאחר ההפסקה של ה-Avastin?
האם ישנו מנגנון שיכול לבדוק את התאמתן מראש למצבו של אבי, ולו בכדי למנוע שוב פעם את מסע התלאות הזה?
תודה מקרב לב,
מצליח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי גס גרורתי
פרופ` אברהם קוטן28/09/2010ניתן לשקול קו שני של כימותרפיה (כגון משלב FOLFIRI או XELODA) עם או ללא ארביטוקס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

