מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גידול סרטני בראש לבלב.יוני13/10/2010
רציתי לדעת-לאחר ניתוח וויפל וטיפול כימוטרפי במשך חצי שנה היש סיבה לקופת החולים לא לאשר בדיקת MRI(הם דורשים קודם כל לעבור מיפוי עצמות). כמו כן האם בדיקות אלו מלוות בקרינה ואם כן מה ברמה גבוהה יותר והאם אלו הבדיקות הרצויות לאחר היסטוריה זו
וכן איזו עדיפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול סרטני בראש לבלב. - תגובה
ד''ר דניאלה כץ14/10/2010לאן מכוון ה MRI?אני מבינה שלצורך מעקב אחר האזור הניתוח בבטן
אם הוא מכוון לעצם יש רציונל לכ. אם ה MRI לא מכוון לעצמות ואם אין תלונות על כאבים בעצמות ולא היו גרורות לעצמות אין צורך בבדיקה.
מיפוי עצמות יש קרינה זניחה
MRI ללא קרינה
בכל אופן חשוב המעקב ולא כמות הקרינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני בראש לבלב.
יוני14/10/2010קודם כל תודה רבה על ההתייחסות.
ההפניה לבדיקה נבעה מכאבים בגב (באיזור הלבלב) שמקרינים לרגליים.
שאלתי היא האם באמת עדיף מיפוי עצמות כמו שטוענים בקופה שהרי הם מתנים בדיקת MRI במיפוי, או להתעקש על MRI בכל מקרה?
דרך אגב לדברי האונקולוגית המעקב הוא רק בבדיקות דם ולא בCT או MRI, האם הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני בראש לבלב. - תגובה
ד''ר דניאלה כץ14/10/2010סוג הבדיקה המועדפת תלויה בראש ובראשונה בשאלה הרפואית.
אם השאלה היא חזרת מחלה אזי בדיקת דם היא בדיקה מאד רגישה בעיקר אם המרקר CA19-9 היה גבוה לפני הנתוח. הבדיקה אפילו יותר רגישה מהדמיה כי גדול מפריש את המרקר לדם שבועות לפני שהוא מגיע לגודל של 0.5 מ"מ שניתן לאתר בהדמיה.
אם אין תלונות ספציפיות על כאב אי נוחות ניתן לדלג על ההדמיה.בכל אופן כדאי שתהיה הדמיה אחת להשוואה לאחר הניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני בראש לבלב
יוני14/10/2010שוב תודה.
התפתחות- היום דיברתי עם האונוקולוגית המלווה את התהליך וסיפרתי לה על מה העניין עם קופת החולים(שהרי ההפניה ל MRI לא הגיע ממנה).
תגובתה הייתה שהיא לא צריכה MRI ולא מיפוי אלא רק CT ובלבד CT.
האם CT ו MRI לא מראים את אותם הדברים ופשוט MRI הוא יותר מדוייק ובלי קרינה?
שאם נכון הדבר עדיף להימנע מקרינה מיותרת שאפשר לחסוך אותה מהמטופל בעיקר כשקרינה היא 1 הדברים שיכולים לגרום להתפתחות המחלה?
אודה מאוד להתייחוסתך בעניין מה גם שהאונוקולוגית המלווה לא בדיוק ששה לדבר בטלפון ובכלל לא מרבה במילים גם בפגישות ובעלת התייחסות צינית למדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני בראש לבלב - תגובה
ד''ר דניאלה כץ14/10/2010CT היא בדיקה הרבה יותר נוחה למטופל לעומת MRI והאינפורמציה מ CT מאד מדויקת ברמה של מילימטרים ספורים. MRI היא בדיקה טובה לשאלה ספציפית במעקב. באזור הבטן CT עם חומר ניגוד היא בדיקה מצוינת ואמינה ויש עימה המון נסיון.
הקרינה בטלה בשישים בחולה שכבר אובחן כסובל מסרטן ומצוי במעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד שפעתמאיר13/10/2010
שלום
אני מטופלת בכדורי קסלודה כטיפול מונע לסרטן המעי הגס שהוסר בנתוח.האם מותר לי לקבל חיסון נגד שפעת?
תודה
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון נגד שפעת - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/10/2010לא רצוי לקבל זריקת חיסון לשפעת כאשר מקבלים כימותרפיה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר ברנר - זריקת ISCADORשיר12/10/2010
ד"ר ברנר שלום רב,
לאחר קבלת הזריקה במינון הגבוה ביותר (10) התפתחה נפיחות חיצונית שלא היתה קיימת לאחר קבלת הזריקה במינונים הנמוכים יותר, בנוסף התפתח גרד ולאחר יומיים התפתחה גם נפיחות פנימית, ממש גוש קטן פנימי במקום בו הוזרק.
מדאיג אותי.
האם תופעה מוכרת לך, האם יש המלצה לבצע בדיקה אצל רופא עור או אולטראסאונד.
תודות,
שיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר ברנר - זריקת ISCADOR - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/10/2010יש להשתמש באיסקדור במינון לפני זה שגרם את התגובה בעור. אין צורך להתרגש מתגובה זו כי היא נעלמת לאחר מספר ימים.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- radiation myelitis?רותם12/10/2010
אני כיום כחודשיים וחצי לאחר טיפולי קרינה לע"ש צווארי ולסטרנום עקב גרורות של סרטן השד. לפני 10 שנים קיבלתי קרינה לאחר כריתת שד.
אני סובלת מתחושת כאב שטחית בגב כפות הידיים, הזרועות הכתפיים והקרקפת. כמו כן יש לי Lhermitte's sign - מעין זרם חשמלי קל שעובר ברגליים בכיפוף הצוואר. האם סביר ששתי התופעות הן תופעת לוואי של הקרינה? האם יש טיפול לתופעות אלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר radiation myelitis? - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/10/2010נראה לי שהתופעות עליהן את מדברת קשורות לגרורות בחוליות הצוואריות ולא לקרינה. רצוי להתייעץ עם האונקולוג ו/או נאורולוג
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאונקולוג חשב
רותם14/10/2010שזה בעקבות הקרינה. אין אבדן תחושה או כוח בגפיים. בכל אופן, בקרוב אקבל תשןבה ממיפוי עצמות חוזר ונדע יותר טוב מה קורה עם הגרורות
תודה ר בה
רותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בויטמין Dליאת11/10/2010
בבדיקה של מיפוי עצמות.הרבה מוקדים פתולוגים בעמוד שידרה, צוואר כתף.
כמו כן הרבה כאבים בעצמות ובשרירים עם הקרנות של הכאב.
בבדיקת דם חוסר משמעותי בויטמין D וגם בB12
הופנתי לאנדוקרינולוג.
שאלתי
האם יש סבירות שאני חולה בסרטן או שזה יכול לסמן על משהו אחר?
יש בדיקות שהאונקולות צריך להפנות אותי וכמה יש דחיפות לעניין
והכי חשוב
יש החלמה במקרים כאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בויטמין D - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/10/2010הממצאים לא בהכרח מעידים על ממאירות - יכולים לנבוע מאוסטאופורוזיס - יש להיוועץ ברופא פנימי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופ'
ליאת14/10/2010השבוע יש לי בדיקת ראומטולוג ואנדוקרינולוג.
תוכל לעזור לי בהכוונת השאלות כדי שיגידו לי מה בדיוק יש לי?
בהכוונת בדיקות שלדעתך רצוי לעשות כדי לשלול או לאמת את הממצאים.
תודה לכל תשובה שתיתן
אני פשוט מוטרפת מכאבים בעצמות(בלתי נסבל ממש!!!!)מקווה להשיג תשובה הכי מהירה כדי לקבל טיפול שיעזור.
תודה ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה להתייחסות ועדיין שאלה נוספת
ליאת12/10/2010רמת הויטמין D שלי בדם היא 4.7 מ"ג
רופא משפחה הוא לא גם פנימי?
האם זה מה שיכול לגרום לי לעוצמות כאב בלתי נסבלות? ולדיכאון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לבדיקה חריגה CA 19-9דנה10/10/2010
שלום רב.
לפני כחודש אמי, לאחר הידבקות בוירוס שגרם לשילשולים והקאות ותחושה לא נוחה בדרכי העיכול, חשה בעייפות ובירידה במשקל (ללא ירידה בתאבון) ושוב סבלה מהקאות. היא עשתה בדיקת CT ואולטרסאונד של הבטן שלא הראו שום ממצא, חוץ מכבד שומני. בדיקות דם הראו רמה גבוהה של LDL ורמה מעט מעל לנורמה של CA 19-9. שאר הסמנים של סרטן נבדקו ונמצאו תקינים. כרגע מצבה הבריאותי תקין.
שאלתי - האם רמה כזו של CA 19-9 ללא כל ממצא בשאר הבדיקות יכולים להעיד על סרטן לבלב? איזה עוד בדיקות עליה לעשות?
אשמח למענה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע לבדיקה חריגה CA 19-9 - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/10/2010בדיקת הסמנים איננה חלק מהבירור הסטנדרטי, וכרגע יש כאן מקרה של "השלכת אבן לבאר". עצתי - לחזור על הביקה כעבור מספר שבועות ולראות האם מדובר בממצא אקראי שחוזר לנורמה או בסמן שהולך ועולה. מעבר לכך - בוצעה בדיקת CT אשר יכולה לזהות תהליכים בלבלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין בסיטי מימצאאופיר10/10/2010
שלום לך סיפרתי לך על אבי המונשם ומאושפז בטיפול נימרץ ברוטשילד בעיבות הטמפוראל ארטריטיס ובבדיקת הכיח הריאתי נימצאו תאים סרטניים אך בעיקבות הסיטי ראות האפשרות הזו ירדה ואמרו שזה בתוצאה מהסרואידים אך אבי עדיין לא מחלים וחוץ מליגמול אותו מההנשמה לא יודעים בדיוק מה יש לו אוליי המלה האימנולוגית אבל הוא לא מחלים נישלחה רופאה מרמבם אונקולוגית ליבדוק את אבי אך לאור מצבו היא הליטה לא לעשות דבר.. אשמח למענה ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בסיטי מימצא - תגובה
פרופ` אברהם קוטן12/10/2010אין לי הרבה להוסיף - במצב שכזה אינני סבור שיש לאונקולוג הרבה להוסיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרופה אקטיקבת של חולה10/10/2010
האם אקטיק כלול בסל התרופות? איך אפשר להשיג את התרופה הזתא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התרופה אקטיק - תגובה
ד''ר יוסף ברנר14/10/2010התרופה בסל התרופות וצריכה להינתן במרשם של רופא. ניתן להשיג בכל קופות החולים
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחסור באקטיק
אבי קורן23/06/2013שלום רב.
אני חולה אונקולוגי שעבר קריתת רקטום ומשתמש באקטיק להרגעת כאבים.
לאחרונה יש מחסור באקטיק, מישהו יודע מה קורה עם המוצר הזה ומתי יחזור לשוק, קשה לי בלעדיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן קיבהטלי10/10/2010
שלום , אמי עברה טיפול כימוטרפי לפני 4 ימים והתנפחה לה מאוד הבטן יש לציין שהיתה נפוחה כבר קודם אך לאחר הטיפול היא גדלה יותר ונהייתה קשה.
האם זו תופעת לוואי מוכרת אצל חולי סרטן הקיבה , ממה זה נובע והאם יש דרך לטפל בזה.
שאלה נוספת האם יש דרך להקל על תופעות הלוואי לאחר הכימותרפיה - היא קיבלה כדורים נגד בחילה והקאות אך זה לא כל כך עזר והיא סובלת מכאבים ,התכווצויות בבטן ,צמרמורות....
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן קיבה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ10/10/2010מה הטיפול שהיא מקבלת? יש הבדל בתופעות הלוואי בין כמוטרפיות שונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליבק הריון ויחסי מיןשחר09/10/2010
שלום,
לבעלי יש גיסט ובשל כך הוא נוטל גליבק, אני נמצאת בשבוע 14 להריוני (כמובן שהוא עשה הפסקה בנטילת התרופה וחזר לקחת אותה לאחר שנכנסתי להריון) ברצוני לדעת האם קיימת סכנה לעובר בעת קיום יחסי מין רגילים ללא קונדום ושפיכה בפנים או מין אוראלי ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליבק הריון ויחסי מין - תגובה
ד''ר דניאלה כץ10/10/2010לא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמותרפיה- תופעת לוואי בסימן שאלהמורן09/10/2010
אמא שלי עברה ניתוח להוצאת גידול בשד+בלוטות לימפה בבית השחי, כטיפול משלים היא תעבור סדרה של טיפולים כימותרפיים, לאחר מכן הקרנות..כדורים ... השאלה שלי היא על תופעות הלוואי השונות, קראתי על תופעות לוואי החוזרות על עצמן כמו בחילות, עייפות כרונית וכד', לא מצאתי דבר על כאבי רגליים. אמי עברה את הטיפול הראשון ב- 27/9, מלבד עייפות כרונית ותשישות כללית, היא חשה כאבים עזים ברגליים. השאלה שלי היא האם זה חלק מתופעות הלוואי או שנחוץ ללכת למיון\ למחלקה האונקולוגית. אודה על תשובה, ליטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמותרפיה- תופעת לוואי בסימן שאלה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר09/10/2010תופעות הלוואי השונות קשורות לסוג הכימותרפיה שמקבלים. אנא צייני איזה כימו אמך מקבלת. בד"כ התרופות כימותרפיות אינן גורמות לכאבים ברגליים ובוודאי לא לאחר טיפול אחד בלבד, לכן רצוי להתייעץ עם האונקולוג לגבי בעיה זו.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה
ליטל09/10/2010הכאבים ממשיכים ופולשים מיד פעם לבן, מחר אנחנו הולכות להתייעץ עם הרופאה שלה. שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליבק ותרופות נוספותסיגל08/10/2010
שלום רב !
לפני חודשיים אובחן אצלי סרטן מסוג גיסט 3.5 ס"מ במעי הדק .
עברתי ניתוח שעבר בהצלחה ללא גרורות וכעת נוטלת גליבק 400 מ"ג ליום למניעה.
בעקבות הגילוי התפתחו אצלי חוסר שקט וחרדות קטנות פה ושם ,
רציתי לדעת האם ניתן לקחת עם הגליבק כדור להרגעה כגון אלפלריד , וכן כדור מסוג ויפאקס נוגד חרדה.
בברכה
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליבק ותרופות נוספות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ08/10/2010שלום סיגל,
לשתי התרופות שציינת יש אינטרקציה עם גליבק.
האינטרקציה יכולה לגרום לרמה בדם של כל אחת משלושת התרופות לעלות. המטבוליזם שונה בין אנשים שונים ולכן קשה לנבא את ההשפעה על כל אחד ואחד מנטילת שתי התרופות.
אם קיימת השפעה קלינית- עליה ברמת הגליבק יכולה לגרום להופעת לתופעות לוואי כמו בחילה, שלשול ובצקת. עליה ברמת הזנקס בדם יכולה לגרום ליותר ישנוניות למשך יותר שעות.
אם ניתן לבחור בתרופה מרגיעה אחרת עדיף אם אין ברירה אז בזהירות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לגליבק ותרופות נוספות
סיגל08/10/2010תודה רבה לך על תשובתך המהירה
את לא יודעת כמה זה היה חשוב לי .
כרגע אני לא רגועה , אני לא נוטלת את הויפאקס , אלא את האלפלריד בלבד.
אין לי כרגע תרופת הרגעה אחרת רק אלפלריד ואני כרגע בחרדה .
לקחתי כדור אחד של 0.25 מ"ג.
האם אני מבינה נכון שזה לא מומלץ ?
לתשובתך המהירה אודה
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך גליבק
סיגל08/10/2010בנוסף רוצה אני לציין שאני לוקחת גליבק כ- חודשיים.
לפני הניתוח היו לי התקפי חרדה וזאת בעקבות הסיפטומים שהיו לי חולשה עילפון עייפות ואנמיה.
לא ידעו מה יש לי לכן נתנו לי תרופות כאלפלריד ונטלתי ויפאקס למשך שנה
שכן התופעות לא חדלו אלא רק לאחר הניתוח וזה היה ביוני .
מיוני ועד היום לא היו לי התקפי חרדה , אני לא יודעת אם התחושה של עייפות חולשה וסחרחורות זה התופעות לואי של הגליבק או התקף חרדה.
לכן אני רוצה לקחת כדור הרגעה.
רק רציתי להבהיר זאת שתדעי על מה מדובר.
האם אלו תופעות של הגיליבק ?
אם כן מה לעשות|?
תודה סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך גליבק - תגובה
ד''ר דניאלה כץ09/10/2010החולשה והעייפות יכולים להיות תופעת לוואי של הגליבק. זה משתפר עם הזמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה את השאלהמיכל07/10/2010
בחודש וחצי האחרונים ירדתי בערך 20 ק"ג בעקבות חוסר תאבון משווע. בנוסף יש לי התקפי הזעות וחולשה ולקראת ערב גירודים בעיקר בכפות הרגליים. בנוסף אני סובלת מחום נמוך עד 38 ממושך ( נמשך למעלה מ 5 שנים). הראומטולוג שלי אישפז אותי מספר פעמים לבירור חום שכלל גם PET CT לפני שנה ,CT אנגיו לפני חצי שנה ועוד כל מיני בדיקות דם לוירוסים וחיידקים . ( אני מטופלת בראומטולוגיה מכיוון שיש לי לופוס). הבדיקות יצאו תקינות - ב PET CT ראו קליטה מוגברת במח עצם אך לא ייחסו לזה חשיבות בטענה שהחום כבר 5 שנים ולא משהו חדש . בסי טי אנגיו ראו תפליטים פלאוראלים קטנים ובלוטות קטנות בשערי ומיצרי הריאות. באולטראסונד שבצעתי לפני חודש התגלו בלוטות קטנות בצוואר ובית השחי וכבד מעט מוגדל עם הרחבה קלה של הוריד הפורטלי . הרופאים לא ייחסו חשיבות בטענה שהבלוטות קטנות והבדיקות תקינות. אך את כל סוגי הסי טי למינהם בצעתי לפני שהופיעו התלונות של ירידה במשקל וכל השאר. השאלה האם כל התסמינים מחשידים לכיוון מסוים ואלה בדיקות אם בכלל מומלץ לי לבצע לאיבחון התסמינים? האם יש מקום לדאגה?
לציין שבבדיקות דם מלפני שבועיים שקיעת דם תקינה,,ספירה תקינה, המוגלובין 11.5, אנא שלילי אנטי דנא עוד אין תשובה, משלימים תקינים ו סי ר פי מוגבר ( והוא מוגבר כבר שנים)
בתודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה את השאלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/10/2010הסימנים והתסמינים אינם ספציפיים, ויש להשלים את הבירור (אולי לשקול דגימה של הבלוטות לבדיקה פתולוגית). מציע שתציגי את המקרה שלך בפורום רפואה פנימית או מחלות רוימטולוגיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יתכן?מיכל06/10/2010
בחודש וחצי האחרונים ירדתי בערך 20 ק"ג בעקבות חוסר תאבון משווע. בנוסף יש לי התקפי הזעות וחולשה ולקראת ערב גירודים בעיקר בכפות הרגליים. בנוסף אני סובלת מחום נמוך עד 38 ממושך ( נמשך למעלה מ 5 שנים). הראומטולוג שלי אישפז אותי מספר פעמים לבירור חום שכלל גם PET CT לפני שנה ,CT אנגיו לפני חצי שנה ועוד כל מיני בדיקות דם לוירוסים וחיידקים . ( אני מטופלת בראומטולוגיה מכיוון שיש לי לופוס). הבדיקות יצאו תקינות - ב PET CT ראו קליטה מוגברת במח עצם אך לא ייחסו לזה חשיבות בטענה שהחום כבר 5 שנים ולא משהו חדש . בסי טי אנגיו ראו תפליטים פלאוראלים קטנים ובלוטות קטנות בשערי ומיצרי הריאות. באולטראסונד שבצעתי לפני חודש התגלו בלוטות קטנות בצוואר ובית השחי וכבד מעט מוגדל עם הרחבה קלה של הוריד הפורטלי . הרופאים לא ייחסו חשיבות בטענה שהבלוטות קטנות והבדיקות תקינות. אך את כל סוגי הסי טי למינהם בצעתי לפני שהופיעו התלונות של ירידה במשקל וכל השאר. השאלה האם כל התסמינים מחשידים לכיוון מסוים ואלה בדיקות אם בכלל מומלץ לי לבצע לאיבחון התסמינים? האם יש מקום לדאגה?
לציין שבבדיקות דם מלפני שבועיים שקיעת דם תקינה,,ספירה תקינה, המוגלובין 11.5, אנא שלילי אנטי דנא עוד אין תשובה, משלימים תקינים ו סי ר פי מוגבר ( והוא מוגבר כבר שנים)
בתודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
מיכל06/10/2010שבוצע גם לפני חצי שנה קולנוסקופיה וגסטרוסקופיה כחלק מבירור ה FUO שיצאו תקינות לחלוטין. גילי הוא 32 וברקע יש גם יתר ל"ד, קרישיות יתר ( LAC חיובי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגע שחור בגף רגלאורן06/10/2010
שלום רב,
לפני מס' ימים הבחנתי בנקודה שחורה בכף הרגל, מצורפת תמונה.
האם מדובר במשהו נורמלי או חשוד?
בברכה,
אורן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע שחור בגף רגל - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/10/2010שווה מעקב.
נגעים חשודים כאשר הם מתחילים לגדול, כאשר יש להם יותר מצבע אחד, גבול שאינו חד ושהם גדולים.
קשה להתרשם מהצילום וגם חשוב אלמנט השינוי עם הזמן.לכן אם אתה מוטרד פנה לרופא עור ואם לאו אז עקוב אחרי הנגע במהלך השבועות הקרובים ובהתאם פנה לרופא.
בברכה, דר כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

