מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הבחנהשרון12/08/2010
במרפאה בקופת חולים עשיתי אולטרסואנד יסודי וגילו לי שרירן מרכזי בגודל 57x36
עובי אנדומטוריום: 4.3 מידות רחם: 84x82x90 רירית דחוקה ע"י השרירן.
הרופא נשים המליץ לי על תל השומר מרפאת אולטרסואד ממוקד ושם רצו לעשות לי את הטיפול בתוך מחקר שהם מבצעים, עשו לי MRI
התוצאה היא: רחם מוגדל 9x9x85 ס"מ עם אדנומיוזיס התופס את הדופן האחורית ומעט גם פונדלית.
ה JZ מגיע עד כ- 6-6.2
לא נמצאו שרירנים.
איזו בדיקה יותר אמינה? איך לטפל ובמה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה
ד''ר ירון חמני13/08/2010שלום לירון
גם בדיקת האולטרסאונד וגן בדיקת ה MRI נחשבות למדויקות ויעילות מאד באבחנת שרירנים. ל MRI יתרון משמעותי בהבדלה בין אדנומיוזיס ושרירנים. את שתי הבדיקות חשוב שיפענחו רופאים מומחים בתחום.
לגבי הטיפול - מאד חשוב לדעת פרטים נוספים כגון גיל, מספר ילדים, תוכניות לפריון בעתיד, סמפטומים ועוד. כדאי לפנות לייעוץ על מנת לתפור את הטיפול המתאים ביותר עבורך. חשוב שתביני שמדובר בממצא המערב ככל הנראה חלק נכבד מהקיר האחורי של הרחם ודוחק את רירית הרחם כך שמדובר בהפרעה משמעותית ברחם.
בהצלחה, דר' ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שרון14/08/2010אני בת 38 ועדיין לא ילדתי.
רשמת שזוהיא הפרעה משמעותית. במה זה מתבטא? האם זה מסוכן ואם זה רק אנדומיוזיס זה פחות נורא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר ירון חמני14/08/2010הי לירון
כפי שכבר ציינתי, קשה מאד לתת עזרה מדוייקת במקרה ספציפי כמו שלך במסגרת האתר. צריך לחבר את כל המידע - הפרטים האישיים, הסמפטומים, הבדיקה הגופנית ובעיקר הממצאים בבדיקות ההדמייה כדי להחליט על הטיפול הטוב ביותר שיאפשר לך לשמר את הרחם.
לפי המידע שהעברת יש לך ממצא (שרירן או אדנומיומה) התופסת חלק נכבד מהקיר האחורי של הרחם ודוחקת את החלל. ממצאים כאלה בד"כ גורמים לדימום בוסת, כאבי מחזור ואפילו הפרעה לפוריות.
אלו בעיות שניתנות לפיתרון אבל זה לא יהיה אחראי לתת פתרונות במקרים רגישים מבלי לקבל את כל המידע
בהצלחה, דר' ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיסמאי12/08/2010
שלום,
יש לי אנדומטריוזיס רקטוואגינלי, לאחרונה כל פעם אחרי הווסת אני מרגישה שיש לי טחורים.האם אנדומטריוזיס רקטוואגינאלי יכול לגרום לטחורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס
ד''ר ירון חמני13/08/2010שלום גלית
טחואים נגרמים מעלייה בלחץ התוך בטני. איני זוכר מקרה בו אנדומטריוזיס גרם לטחורים אבל במקרה של גודש ודלקת מקומיים תיתכן אפשרות כזאת. בכל מקרה כדאי לשלול סיבות אחרות להיווצרות הטחורים
בהצלחה, דר ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה-אנדומשירן09/08/2010
לצערי יש לי אנדו ואדנומיוזיס...אין כל כך הרבה מידע על אדנומיוזיס באינטרנט.רציתי לדעת למה האדנומיוזיס פוגע בפוריות .והאם מכיוון שיש לי את שניהם אצטרך לעבור טיפול מסויים לפני כניסה להריון(כבר עברתי אחד שלא צלח).תודה רבה דוקטור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה-אנדומ
ד``ר יובל קאופמן09/08/2010שלום שירן,
הקשר בין אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס והפרעות בפוריות אינו ברור דיו. כנראה שאנדו פוגע באיכות הביציות, ביכולת ההפריה של הזרע (על רקע הדבקויות סביב החצוצרות, למשל) והפרעה בהשרשה ברחם. יש היום גם דיווחים כי אנדו יכול להשפיע על מהלך ההריון עם יותר לידות מוקדמות, עוברים קטנים יותר, סיכון מוגבר לרעלת הריון ולניתוח קיסרי - לציין כי הדיווחים אינם מבוססים דיים.
קשה להפריד בין ההשפעה של אנדו לעומת ההשפעה של אדנומיוזיס בהקשר של פוריות. קרוב לוודאי שאדנומיוזיס מפריע לתהליך ההשרשה עקב שינוים נלווים במבנה של רירית הרחם בנוסף לשינוים בשכבות העמוקות יותר, כולל רקמת שריר הרחם שם נמצא רוב האדנומיוזיס.
יש אפשרות להרות גם עם אנדו וגם עם אדנומיוזיס. לא לכל אשה שיש לה את התופעות הללו יש בעיות פוריות. אם כבר יש בעיה, הטיפול צריך להיות או על ידי ניתוח להסרת נגעי האנדומטריוזיס והפרדת הדבקויות (במקרה כזה, כמובן שלא מטפלום גם באדנומיוזיס) או על ידי טיפול פוריות/IVF.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומיוזיסשרון07/08/2010
לפי הבדיקה הנ"ל איך כדאי לטפל כדאי להימנע מכאב מחזור קשה בגב ודימום רב? אני בת 38 ולא ילדתי.
בדיקת mri
מודגם רחם מוגדל לכדי 9x9x8.5 ס"מ, עם אנדומיוזיס התופס את הדופן האחורית ומעט גם פונדלית.
הiz מגיע עד כ- 6-6.2
לא נמצאו שרירנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומיוזיס
ד``ר יובל קאופמן09/08/2010שלום לירון,
ראשית, לא ברור לי מה זה ה-iz שאת מציינת.
טיפול טוב לאדנומיוזיס, גם לאשה שעוד לא הרתה, הוא התקן תוך רחמי הורמונלי שנקרא מירנה. זאת בהנחה שאת לא מתכוונת להרות בקרוב. ניתן גם לטפל בגלולות במתן רצוף, כלומר בלי הפסקה של שבוע בין חפיסות.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקריןשירה06/08/2010
אני סובלת כמה שנים מאנדומטריוזיס,לפני חודש וחצי עברתי ניתוח לפרוסקופיה עקב אנדומטריומה גדולה בשחלה, כשלושה ימים לאחר הניתוח קיבלתי זריקת לוקרין 3.75, אני מנסה להיכנס להריון כבר מעל שנה ללא הצלחה, כמה זמן לאחר קבלת הזריקה יש ביוץ? האם יש סיכוי להיכנס להריון בזמן זה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקרין
ד``ר יובל קאופמן09/08/2010שלום שירה,
אחרי ניתוח שמערב את השחלה וזריקת לוקרין, קשה לצפות מתי בדיוק יחזרו הביוצים. הזריקה במינון הזה בעקרון אמורה למנוע פעילות שחלתית למשך כחודש. את צריכה לחכות שיופיע לך מחזור ואז, בתיאום עם הרופא המטפל, ניתן לנסות להרות. תאורטית יכול להופיע ביוץ לפני שיופיע המחזור ואז יש מצב של הריון עוד לפני שהופיע הוסת.
לאחר ניתוח של אנדומטריוזיס הסיכוי הכי גבוה להכנס להריון הוא סמוך לאחר הניתוח
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהניצן05/08/2010
שמי ניצן, בת 18 מהצפון. השאלה הזאת אולי תשמע קצת הזוייה אבל באמת שאני שואלת אותה עם לב שלם. אני חודש אחר חודש סובלת מכאבי מחזור משתקים שגורמים לי לרצות למות שבוע שלם במשך חודש פעם אחר פעם. הלכתי לשלל גניקולוגים, עשיתי את כל הבדיקות האפשריות, הכל תקין אצלי ב100%. ניסיתי ה=כ=ל, גלולות, משככי כאבים (שעזרו באופן כמעט בלתי מורגש - לא שווה להרעיל את הגוף שלי בשביל זה) זה ועד צמחי מרפא / דיקור סיני / פעילות גופנית ואכילה מסודרת - ללא שינוי.שאלתי היא האם ניתן לכרות את הרחם בגיל הזה ע"י החלטה מלאה והתחייבות להחלטה הזאת , במידה שאני לא רוצה ילדים לא עכשיו ולא מאוחר יותר על רקע סיבות שונות ומשונות? אני יודעת שזה אולי ישמע קיצוני / מוזר / מוגזם, אבל אני שלמה ב100% עם ההחלטה שלי. תודה ויום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר יובל קאופמן09/08/2010שלום ניצן,
ישנם עוד אפשרויות טיפול ובירורים שניתן לעשות הרבה לפני החלטה על הוצאת הרחם. כמובן שזו החלטה קיצונית לבחורה בת 18 שעוד אין לה ילדים. אני בהחלט מבין את המצוקה בה את נמצאת. אנא צרי עמי קשר ישירות כדי שאוכל לעזור לך בנושא. אני מאמין שאפשר למצוא פתרון פחות קיצוני.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי פוריותאמא לעתיד01/08/2010
שלום,
אני בטיפולי פוריות ,לאחרונה גילו לי ציסטה ועצרו לנו את התהליך עקב כך,
קראתי באינטרנט והבנתי שמומלץ לאכול תזונה נטולת אסטרוגן, לא מצאתי מידע אילו מאכלים ללא אסטרוגן, אשמח לקבל רשימת מאכלים למי שיש ציסטות שפוגעות בפריון
תודה
אמא לעתיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי פוריות
ד''ר ירון חמני02/08/2010שלום לאמא לעתיד
למיטב ידיעתי אין מקום לדיאטה דלת אסטרוגן לנשים עם ציסטות שחלתיות. דווקא בעבר טופלו נשים בתכשירי אסטרוגן על מנת להפחית את הגירוי השחלתי ולצמצמם הופעה של ציסטות שחלתיות.
בדרך כלל ציסטות שמופיעות בעקבות טיפולי פוריות נעלמות מאליהן לאחר הפסקת הטיפול.
לעצם השאלה: אסטרוגן ניתן למצוא בתכשירי סויה, טופו ופישתן.
בהצלחה, דר חמני ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר כריתת שחלותמרי01/08/2010
מהם השנויים שאני אמורה לעבור( רפיון העור וקמטים, עלייה במשקל) והאם כדאי לקחת טיפול הורמונלי חלופי או תוספי מזון. אני בת 54 וזה כשנה ללא מחזור. כרגע אני בעלת מצב רוח ירוד. הניתוח בוצע לפני שבועיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרי
ד''ר ירון חמני02/08/2010שלום מרי
לאחר כריתת שחלות שמובילה לירידת אסטרוגן בדם עלולים להופיע השינויים הבאים: גלי חום, הפרעות שינה, מצבי רוח, ירידה בחשק המיני, ירידה בסיכה בנרתיק והפות, ירידה במסת העצם, ירידה בצפיפות רקמת השד, ירידה באלסטיות של העור, נטיה לצניחה של קירות הנרתיק ונטייה לדלקות שתן ונרתיק חוזרות.
אמנם רשימה ארוכה אבל אצל רב הנשים היא לא מפיעה בכלל או מופיעה רק חלקית.
בעבר הטיפול היה ניתן לכל הנשים ללא הבחנה אבל היום, בשל חשש מתופעות לוואי, הטיפול יותר אישי ומותאם לבעיות הספציפיות. בדרך כלל יש העדפה לטיפול מקומי על פני טיפול סיסטמי. טיפול הורמונלי ניתן רק בהוריה ברורה. למשל במקרה של בריחת עצם נעדיף טיפול ספציפי למניעת ספיגת עצם או טיפול לבניית עצם ולא טיפול הורמונלי סיסטמי.
ציינת שאת סובלת ממצב רוח ירוד ולכן ייתכן שיש מקום להתאים לך טיפול בפנייה לרופא נשים.
בהצלחה, דר ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי ניתןח כריתת שחלות
מרי02/08/2010תודה על תשובתך. שאלה קטנה נוספת:מאז הניתוח,לפני כשבועיים, יש לי פעולת מעיים רק בעזרת משלשל. האם יכול להיות קשר? כמו כן אני סובלת מגזים וכאבים בבטן התחתונה.
האם זה שכיח או יכול להצביע על בעייה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיסשירן29/07/2010
שלום ד"ר,
אני בת 28 בעלת רחם מחיצתי עם כליה אחת.לפני המקרה שאתאר אדגיש כי לעולם לא היו לי בעיות כאלה ואחרות.
לפני שנה נכנסתי להריון ובשבועות הראשונים,באיזה יום הותקפתי בכאב עז בבטן ממש מחריד עד כדי כך שהזמנתי אמבולנס(המקרה הזה היה חד פעמי) הרופאים לא הבינו מה זה וחשבו שזה גופיף צהוב שהתפוצץ.לאחר המקרה המוזר כעבור 10 ימים לערך החלו להופיע דימומים קשים לסרוגין-הופיעה המטומה ולבסוף לצערי-עובר ללא דופק ועברתי גרידה בשבוע 10 בערך.
לאחר ההפלה הופיעו לי כאבי בטן מוזרים ,כאבי דופק-כאילו יש דופק ולעיתים עם צד שמאל של הגוף האחורי(לא ברור)ממש מפריע ,ודחף להתרוקן כל הזמן,גם אם עכשיו עשיתי פיפי לאחר חצי שעה יש לי 2 טיפות שאני מרגישה לחץ להוציא.
העניין הזה ממש מציק,אם אני מתאפקת מתחילה לכאוב לי הבטן וצד שמאל של הגוף.עברתי את כל הבדיקות שתן ודם ןאולטרה סאונד-הכל תקין.לאחר תקופה שהרגשתי ככה החלטתי לעשות לפרסקופיה.הרופט טען שיש לי חשש לאנדומיוזיס-רחם מוגדל ורך,שרירן פיצפון וטיפה של אנדומטריוזיס.לי זה לא כל כך נראה...איזה בדיקות עוד ניתן לעשות?והאם שמעת על אנדו שגורם לצורך להתרוקן מ2 טיפות?אשמח לייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס
ד``ר יובל קאופמן31/07/2010שלום שירן,
רחם עם מחיצה נחשב פגם מולד שכיח ממשפחה שנקראת "מומים מולריאנים". יכול להופיע לעיתים קרובות עם חסר של כליה. המחיצה היא גם גורם אפשרי להפלה בגלל השרשרה של ההריון במחיצה שהיא איזור יחסית ללא אספקת דם. לנשים עם מום מולריאני יש סיכון מוגבר לאנדומטריוזיס.
לפי הלפרוסקופיה כנראה שאכן יש לך אנדו. לא ברור אם הנגעים זוהו בלבד או גם הוצאו. לפעמים כשנראה שיש מעט נגעים נראים לעין יש גם נגעים עמוקים יותר נסתרים שיכולים לגרום לסימפטומים. נגעים כאלה יכולים להופיע גם באיזור שלפוחית השתן. במקרה כזה הנגעים גורמים לגירוי של השלפוחית שגורם לצורך מוגבר במתן שתן ולפעמים גם לכאים בהתרוקנות. זאת בהחלט אפשרות לסימפטומים אצלך. ניתן לפעמים לזהות נגע כזה באולטראסאונד. במהלך ניתוח אפשר לראות רמזים למעורבות שלפוחית בלפרוסקופיה אך הדרך הטובה לבצע אבחנה היא בציסטוסקופיה (הסתכלות ישירות לתוך השלפוחית. האם ביצעת את זה במהלך הניתוח?
טוב שעשית תרביות שתן - אני מבין שהיו שליליות.
במידה ועברת את כל הבירור והכל נמצא תקין ישנה אפשרות שמדובר במצב של דלקת כרונית, לא זיהומית, של השלפוחית. תופעה זו מופיעה לעיתים יחסית קרובות עם אנדומטריוזיס.
חשוב מאוד להבדק אצל מישהו שמתמצא לא רק באנדומטריוזיס אלא גם בכאבי אגן כרוניים.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה,שאלה נוספת,
שירן01/08/2010איך עושים את הבדיקה לדלקת בשלפוחית?אני לא ממש מכירה רופאים שקשורים לתחום.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטורוסקופיה אחרי הפלות חוזרותעינת28/07/2010
בת 31. פוליציסטית. הריון ראשון מאיקקלומין (ביוץ מאוחר מאוד- סביב יום 42). במהלך ההריון אובחן IUGR, בוצע מי שפיר (תקין), ילוד בשבוע 34 במשקל 1730 גרם. בבירור קרישיות יתר - פקטור 2 הטרוזיגוט וחסר בפרוטאין S
לאחר שנתיים טיפול באיקקלומין הניב רירית דקה (5.3 ביום הביוץ) אולם נוצר הריון כימי. חודש לאחר מכן גונל+קלקסן 40+IUI- הריון. הדופק הפסיק בשבוע 12 לאחר שקיפות עורפית תקינה ב-11+5. בוצעה גרידה. קריוטיפ עוברי תקין.
כחודשיים לאחר הגרידה היו מחזורים טבעיים. לאחר מכן חזרתי לגונל+קלקסן 60+ IUI.
בטא חיובית אולם לא הוכפלה וירדה- הריון כימי
האם לדעתך יש צורך בהיסטורוסקופיה? אבחנתית. טיפולית?
אם כן- האם יש המלצות איפה לבצע בחיפה כמה שיותר מהר? (יש ביטוח מושלם וביטוח פרטי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטורוסקופיה אחרי הפלות חוזרות
ד``ר יובל קאופמן28/07/2010שלום עינת,
הריון שהגיע לשבוע 12 עם דופק שפסק בד"כ לא מכוון לבעיה תוך רחמית.
איך נראתה הרירית לאחר הגרידה מבחינת עובי וסדירות.
בעבר היו מחכים ל-3 הפלות עוקבות לפני בירור. היום אפשר להתחיל כבר לפני, במיוחד בהתחשב בעובדה שיש היום היסטרוסקופים של 3 מ"מ שאינם דורשים הרחבה של צוואר הרחם ואפילו לא הרדמה כללי. מדובר בפעולה עם סיכונים מינימלים שבארה"ב מבוצעת גם במרפאה של הרופא (לא רק בי"ח). אני מבצע את הפעולה יחד עם ביופסיה מרירית הרחם על ידי שאיבת פיפל (יש גם מחקר שהראה שביצוע הפיפל בפני עצמו מעלה סיכוי להריון). מכיוון שאת בחיפה, אשמח לעזור לך בנידון.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
עינת28/07/2010הרירית נצפתה אחרי הגרידה (ע"י ד"ר גוטרמן) כסדירה ודקה
מאז תחילת הסבב הנוכחי (לקראת ילד שני) הרירית לא הגיעה מעל ל-6.8 מ"מ במעקבי זקיקים שונים (ע"י טכנאיות במרפאת זבולון, ד"ר לויט,י ד"ר גונן וד"ר ישי)
קראתי בכמה מקומות שמום רחמי יכול להיות סיבה לIUGR- האם כך הדבר?
האם בחודש בו עושים היסטורוסקופיה אין אפשרות להתחיל טיפול בגונל (+קלקסן)?
אשמח ליצור איתך קשר (האם אתה מוכר להחזרים מהביטוחים למינהם?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
ד``ר יובל קאופמן29/07/2010שלום עינת,
אשמח לעזור. הפרטים ליצירת קשר בראשית הדף.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיס קשהעופרי27/07/2010
שלום רב
אני בת 46 נשואה +3.
בגיל 40 התגלה אצלי אנדומטריוזיס קשה ביותר. ניתוח ראשון עברתי בגיל 40 בבית חולים אסותא
ניתוח שני בבית חולים תל השומר ע"י ד"ר סוריאנו בהשתתפות של גסטרו+כירורג.
חשוב לציין שלאחר הניחות זה נאמר לי שיש חדירה קלה של אנדומטריוזיס לדרכי העיכול.
מרגע שהתגלתה המחלה אני תחת נטילת הורמונים במינונים ודרכים שונות ( דקפפטיל פעם בחודש למשך תקופות של 6 חודשים או לחילופין גלולות רצופות וכו')ולמרות זאת סבלתי ב6 חודשים האחרונים
מדימומים קשים.
נכון להיום זה החודש השני שאי לא נוטלת שום הורמון.
והכאבים החזקים חזרו (בעוצמה כפי שהיו לפני הניתוח הראשון).
שאלתי : מדוע לא לעבור ניתוח נוסף ולהוריד את הרחם והשחלות ולהיפתר מהמחלה הנוראית הזו??
תודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס קשה
ד``ר יובל קאופמן27/07/2010שלום עופרי,
כריתת רחם ושחלות היא בהחלט אופציה שבאה בחשבון במקרה כזה. בד"כ היא תפתור את הכאבים ב-80-90% מהמקרים ובוודאי תמנע את הדימומים. צריך לקחת בחשבון שקרוב לוודאי שיהיו הדבקויות בחלל הבטן על רקע האנדו וניתוח קודם כך שלא מדובר בכריתת רחם פשוטה. כמו כן, לקחת בחשבון שהוצאת השחלות יכולה להביא לתופעות של גיל המעבר (בדומה לתופעות שאולי היו לך עם הדקהפפטיל). במקרה כזה אפשר, אם צריך, לתת טיפול הורמונלי משולב (חשוב לתת גם פרוגסטרון - זאת בניגוד למצב רגיל אחרי כריתת רחם בו ניתן להסתפק באסטרוגן בלבד).
בהצלחה,
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך היסטרוסקופיה?שואלת26/07/2010
לפני 7 חודשים גרידה בעקבות הפסקת דופק בשבוע 8. במשך חודשיים מחזורים כבדים עם קרישי דם (לא היו לי לפני ההפלה כמעט), אח"כ הריון כימי (ללא התערבות כירורגית) ואחריו מזה 3 חודשים המחזור חלש יותר עם קרישי דם, חלש יותר גם ממה שהיה לפני ההריונות. אולטראסאונד רגיל ותלת מימדי לא הראו בעיה, רירית כמה ימים לפני ביוץ הייתה בעובי 8 מ"מ. האם הדבקויות יכולות להתחיל גם כמה חודשים אחרי גרידה? האם במצב כזה צריך לעשות היסטרוסקופיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם צריך היסטרוסקופיה?
ד``ר יובל קאופמן27/07/2010שלום רב,
הדבקויות תוך רחמיות בד"כ מתחילות זמן קצר לאחר הגרידה. כמו כן, העובדה כי היה לך הריון כימי לאחר מכן וכי כעת יש רירית של 8 מ"מ מרמזים על רירית רחם שאמורה להיות תקינה.
לצערי, אולטראסאונד יכול בקלות לפספס הדבקויות למעט מקרים בהם יש הדבקויות קשות עם נוזל שכלוא ביניהן.
מאידך, היום ניתן לבצע לפרוסקופיה אבחנתית ללא צורך בהרחבת צוואר הרחם וללא כאבים משמעותיים. ניתן אפילו לעשות אותה בהרדמה מקומית עם סיכונים מינימלים כך שאם יש קושי להרות בהמשך או אם המחזורים לא חוזרים למצב הרגיל בהחלט שווה לשקול היסטרוסקופיה.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם צריך היסטרוסקופיה?
ד``ר יובל קאופמן27/07/2010שלום רב,
הדבקויות תוך רחמיות בד"כ מתחילות זמן קצר לאחר הגרידה. כמו כן, העובדה כי היה לך הריון כימי לאחר מכן וכי כעת יש רירית של 8 מ"מ מרמזים על רירית רחם שאמורה להיות תקינה.
לצערי, אולטראסאונד יכול בקלות לפספס הדבקויות למעט מקרים בהם יש הדבקויות קשות עם נוזל שכלוא ביניהן.
מאידך, היום ניתן לבצע לפרוסקופיה אבחנתית ללא צורך בהרחבת צוואר הרחם וללא כאבים משמעותיים. ניתן אפילו לעשות אותה בהרדמה מקומית עם סיכונים מינימלים כך שאם יש קושי להרות בהמשך או אם המחזורים לא חוזרים למצב הרגיל בהחלט שווה לשקול היסטרוסקופיה.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לאקטרופיוןקרין24/07/2010
שלום רב ד"ר קאופמן!
שמי קרין ,בת 27 ולוקחת גלולות אורתוציקלן מחודש ינואר, כרגע אני בחפיסה ה-5 ברצף( לא עושה שבוע הפסקה בין החפיסות).
ביום רביעי היה לי דימום קליל ומשתי טמפון מיני ונורמל,יש לציין שכאשר הוצאתי את הטמפון היה דימום גם בחלקו העליון.
אתמול התקשרתי אל רופא הנשים שלי ואמר לי שיכול להיות שפצעתי את עצמי(השתמשתי בטמפנוים עד אתמול), מאתמול בצהריים הפסיק לי הדימום מהרחם, אך כאשר אני מנגבת עדיין יש דימום על הנייר.(נקודות קטנות).
מה שמדאיג אותי הוא שחזר לי האקטרופיון,עברתי צריבה שלו ב-23/2/10 בבי"ח אלישע בחיפה,כמו-כן הרופא שלי אמר שתיאורטית יכול להיות שהאקטרופיון חזר ואסר עליי להשתמש בטמפונים.
האם יש סיכוי שהוא חזר ולכן היה לי דימום בחלק העליון של הטמפון או שזה בגלל שפצעתי את עצמי,אין לי כוחות נפשיים לעבור עוד פעם צריבה מה גם שעבר מעט זמן מאז הצריבה בערך חמישה חודשים ולא נראה לי סביר שכבר הוא חזר?
אשמח לתשובה במהרה,
בתודה רבה ושבת שלום,קרין!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לאקטרופיון
ד``ר יובל קאופמן27/07/2010שלום קרין,
בהחלט יתכן שהאקטרופיון חוזר או שיש נקודה מסוימת בצוואר שמדממת. כדאי לחזור לבדיקה אצל הרופא אשר ביצע את הצריבה. הואצריך לראות אם אין צורך גם בביופסיה או ב-LOOP.
יתכן ואפשר יהיה להפסיק את הדימום בלי צריבה חשמלית.
בכל מקרה, טמפון אכן יכול לגרות את האיזור ועדיף לא להשתמש בו.
ד"ר יובל קאופמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיסגלי24/07/2010
שלום,
מדוע ניתוח במצב של אנדומטריוסיז רקטוואגינלי נחשב לניתוח מסובך יותר מניתוחי אנדו' אחרים?
הרופא שלי אמר שאין הרבה רופאים בארץ שמבצעים את הניתוח. ידוע לך מי מבצע ניתוח מסוג זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס
ד''ר ירון חמני25/07/2010הי
ניתוח לאנדומטריוזיס עם מעורבות של הספטום הרקטו-וגינלי הוא מורכב יותר כי הוא מחייב ניתוח באיזור עמוק באגן עם קירבה לאיברים כגון כלי דם ומעי. בנוסף, מעורבות של הספטום הרקטו-וגינלי מהווה גם סמן להימצאות של אנדומטריוזיס קשה ונרחב באגן.
היום יש כבר לא מעט בתי חולים שיכולים להתמודד עם ניתוח כזה באופן בטוח ויעיל. כתבי באיזה איזור בארץ את גרה.
בהצלחה, דר ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטהגלי24/07/2010
שלום,
בעקבות כאבי מחזור עזים וקשיים להכנס להריון הלכתי למרפאת אנדו' בתל השומר. שם אבחנו שיש לי אנדומטריוזיס וציסטה אנדו' בגודל 5 מ' בשחלה. לאחר חודשיים הרופא בדק אותי שוב ואמר שהציסטה קטנה מאד. הלכתי לרופא נוסף שאמר שהוא לא רואה כלל ציסטה ואולי יש משהו קטן שקשה לראות.
איך זה יכול להיות? האם ציסטה אנדו' יכולה להעלם?
בנוסף, האם לכל מי שיש לה אנדו' בהכרח תהיה גם ציסטה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
ד''ר ירון חמני25/07/2010שלום רונית
ציסטות מסוג אנדומטריומה לא נוטות להיעלם. יתכן שהציסטה שאובחנה בתל השומר הייתה ציסטה פשוטה עם דימום לתוכה. ציסטות כאלה נראות דומות לאנדומטריומה באולטרסאונד. החשוב הוא לעבור בדיקה אצל רופא מומחה שיודע לזהות בצורה טובה את השחלות וממצאים חריגים בהן.
לנשים שסובלות מאנדומטריוזיס אין בהכרח גם ציסטה. הציסטה נוצרת מנגע אנדומטריוטי בשחלה. אם הנגעים נמצאים במקום אחר ולא בשחלה לא תהיה ציסטה.
מעבר לכך, אם את סובלת מכאבים צריך להגיע לאבחנה לגבי המקור להם ולטפל בהם, גם אין לך ציסטה שחלתית.
בהצלחה, דר' ירון חמני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מאי25/07/2010קודם כל תודה על המענה!
שנית, האם עצם העובדה שאין ציסטה אנדו' בשחלה מעלה את סיכויי הפריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

