מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוקת בת 8 ימיםמיטל25/03/2011
שלום ובוקר טוב יש לי תינוקת בת 8 ימים כרגע היא אוכלת בין 40 ל 0 סי סי ואחרי האוכל היא לא רגועה למרות שעשה גראפס...
כמה היא אמורה לאכול בגיל כזה אולי זה לא מספיק לה הכמות שאני מביאה לה?
ויכול להיות שיש לה כבר כאבי בטן כי היא בוכה וקצת מקווצת את הרגלים?
תודה מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 8 ימים - תגובה
ליאת קופיט25/03/2011מיטל בוקר טוב,
מזל טוב:)
לגבי כמות האוכל הנדרשת בגיל זה אני מציעה לך לפנות לפורום תזונה, אנו עוסקים רק בהתפתחות מוטורית, אך אני ממליצה לך כבר מעכשיו לערסל את בתך (את מחזיקה אותה כאשר יד אחת מתחת לצואר והיד השניה מתחת לברכיים). בשכיבה על הגב, ניתן לקרב לה את הרגליים לכיוון הבטן, כך תשחררי לה את שרירי הבטן ואם יש כבר גזים יהיה לה קל יותר להוציא....
אם לא תראי שיפור גם לאחר שתתיעצי לגבי כמות התזונה שלה, אשמח לעזור לך בהדרכה אישית, כיצד להרפות לה את שרירי הבטן, דרכי נשיאה שיעזרו לך ולה להיות רגועות יותר וכד'...
בהצלחה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשייםשלי25/03/2011
בני הרביעי בן חודשיים.
שלושת ילדיים הגדולים התפתחו בקצב טוב ונכון.
אתמול הייתי בבדיקה התפתחותית עם הקטן והרופא אמר לי שהוא לא מרים היטב את הראש בשכיבה על הבטן.
הבעיה שלי היא שהוא מאד אוהב לשכב על הבטן!!!!
ברגע שאני משכיבה אותו על הבטן הוא נרדם!
אני דואגת לקפל לו את הידיים מתחת לחזה כדי שיתרומם אבל הוא מישר אותן מיד לצדדים.
ניסיתי לגרות אותו עם מנגינה, בובות, מוביילים וקולות שלי מהצד.
שום- כלום, התינוק נרדם.
על הגב לאומת זאת הוא פעיל, הוא בועט, הוא עירני, הוא מכה במוביילים ונהנה להפיק צליל
אני יכולה לראות שהוא עירני על הגב ולהפוך אותו על הבטן וטראח-הוא נרדם ואז שוב להפוך על הגב והוא מתעורר!
השאלה שלי, איך תינוק יכול לחזק את שרירי הצוואר מבלי לרצות להרים את הראש בשכיבה?!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים - תגובה
ליאת קופיט25/03/2011שלי שלום,
טוב מאוד שבנך אוהב לשכב על הבטן, אך הוא צריך להיות גם בזמן ערות, נינוח ולנסות להרים את ראשו, הוא מניח אותו בעכבות קושי מוטורי מסויים ולא מרצון. אני ממליצה לך לעבוד איתו לחיזוק שרירי הצואר וחגורת הכתפיים (יש תרגילים באתר לחיזוק ושיפור שכיבה על הבטן והרמת הראש). אשמח להתעדכן ולעזור לך בתהליך.
בהצלחה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות ותזונה.רותם24/03/2011
בתי בת 7 חודשים. היא איננה מתהפכת באופן קבוע ז"א מידי פעם היא מתהפכת "במקרה".
היא זוחלת על גחונה לאחור מסתובבת ועומדת על שש, האם זה מצריך בדיקה?
בנוסף, התחלתי להביא לה טעימות מגיל 4 חודשים ומגיל חצי שנה אני מביאה לה ירקות עם בשר, מאז שהתחלתי להביא לה ירקות עם בשר היא אוכלת כמה כפיות ואז לא מוכנה לאכול יותר. היא לא שובעת ולאחר כשעה כבר רוצה בקבוק. מה אני יכולה לעשות כדי לגרום לה לסיים את כל המנה כל שתשביע אותה? בנוסף היא סובלת מעצירויות, היא עושה יציאה כל יומיים אך יציאה מאוד קשה שגורמת לה למאמץ רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות ותזונה. - תגובה
ליאת קופיט25/03/2011רותם שלום,
אנו רוצים לראות התהפכויות לשני הצדדים (גב לבטן, בטן לגב) עד גיל 6 חוד', בתך "דילגה" על שלב זה מסיבה מוטורית מסויימת, אני ממליצה לך לבדוק זאת בכדי שהיא לא תפתח "שיבושי" תנועה בעתיד. אשמח לעזור לך בכך.
לגבי התזונה, אני מציעה לך לפנות לפורום תזונת תינוקות מכיוון שפורום זה עוסק רק בהתפתחות המוטורית.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילהסיון24/03/2011
היי יש לי תינוק בן 7 חודשים והוא עדיין לא מראה סימנים של זחילה האם יש סיבה לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי סיון
בגיל זה אין מקום לדאגה בשל אי זחילה. אנו מצפים לזחילה עד גיל 10 חודשים ולכם יש עוד זמן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעצועים - כלליםנטלי24/03/2011
שלום,
האם כדאי שלתינוק יהיה דובי אהוב, שיהיה איתו כל הזמן?
האם כדאי להגביל את כמות הצעצועים שהתינוק משחק בו זמנית: למשל,להוציא 5-6 צעצועים ולשחק בהם במהשך יומיים, ואחר כך להחליף...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צעצועים - כללים - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי מרינה
אף צעצוע איננו הכרח התפתחותי או רגשי, זה נתון לבחירתך אם לבחור עבור בנך דובי או דמות אחרת שתהיה איתו כל הזמן.
רצוי מאוד שלתינוק לא תהיה הצפה חושית ושלא יהיה מוקף בצעצועים רבים מידי ולכן כדאי שבכל פעם יהיו סביבו כ-3 צעצועים אותם אפשר להחליף מידי פעם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכותענבר24/03/2011
שלום רב,
בני בן 6 חודשים בדיוק ועדין לא התהפך מהבטן אל הגב
עושה רושם שהוא עומד להתהפך בזמן הקרוב מהגב אל הבטן אבל לא להיפך
כמו כן, הוא עכשיו התחיל לזחול לאחור ובכלל עושה רושם שמאוד נוח לו על הבטן והוא מאוד יציב ואולי בגלל זה לא מעניין אותו להתהפך (למרות שאנחנו עושים איתו תרגילים)
כשהיה בן חודש וחצי הוא הצליח להתהפך כמה פעמים על פני מספר ימים ומאז כנראה הוא שכח..
האם הדבר יכול להעיד על עיכוב בהתפתחות?
בברכה, ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי ענבר
כשתינוק מגיע לגיל חצי שנה מצופה ממנו להתהפך באופן קבוע. כשהתינוק מגיע לגיל זה ואין עדיין התהפכויות סדירות יתכן ויש קושי תנועתי שמונע זאת ממנו.
התהפכויות מוקדמות מהבטן לגב הן לרוב לא מאורגנות ונובעות מהקושי להשאר על הבטן ולכן מפסיקות מאוחר יותר.
את יכולה לחכות עוד זמן מה ובנתיים לתרגל התהפכויות לשני הצדדים אך אם לא תראי שינוי בשבועות הקרובים חזרי אלי ונחשוב יחד מה כדאי לעשות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעצועים מומלצים - גיל 3 חודשיםנטלי24/03/2011
שלום,
רציתי, בבקשה לדעת, מהם הצעצועים המומלצים מבחינת ההתפתחות לגיל 3 חודשים והלאה. ומהי הדרך למשחק איתם. (תינוקת כרגע בת 3 חודשים).
אני מבינה שאי אפשר למנות את הכל, אבל מה חייב להיות בכל בית?
למשל, רעשן - כדי ללמד תינוק להחזיק בו/להעביר מיד ליד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צעצועים מומלצים - גיל 3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי מרינה
אני לא מאמינה שיש צעצועים שחייבים להיות, בטח כשיוצאים מנקודת הנחה שבכל בית כבר יש הרבה צעצועים.
בגיל 3 חודשים כדאי שיהיו בבית מזרון פעילות, אוניברסיטה מידי פעם, מעט צעצועים מרשרשים עדינים ולא יותר.
לכל גיל יש את צעצועי ההתפתחות המתאימים ויש היצע גדול מאוד בחנויות, נשאר רק לבחור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלת פג גדול בלילהמזי24/03/2011
שלום רב,
הנני אם לפג בן 9.5 חודשים, גיל מתוקן- 7.5 חודשים. נולד בשבוע 31.
התינוק מוגדר כילד גדול במשקל (10 ק"ג) ומתעורר עדיין בלילה כל 4 שעות לאכול.
ניסיתי לתת נוזלים במקום אוכל, הוא נעלב, מעיר את כל הבית בצרחות ורק אחרי שהבקבוק בפיו, הוא נרגע וחוזר לישון. הוא אוכל בלילה כמעט את כל הכמות שהוא אוכל ביום כ- 180CC.
סדר היום שלו מבחינת תזונה הוא: 5 בבוקר מטרנה 210CC, לקראת 9 בבוקר דניאלה משולבת ב- 2 כפיות גבינה, ב- 12/13 בצהריים אוכל מנת צהריים (קציצה עם אורז/מרק), בסביבות 16/17 אחהצ הוא אוכל מנת פירות ולקראת 20 בלילה אוכל מטרנה אך מסיים 3/4 מהכמות ונרדם.
אני לא מתפקדת במשך היום, יש לציין שיש לנו עוד 2 ילדות ו"מטען גנטי" של השמנה. איך פותרים את נושא האכלת הילד בלילה?
אודה לתשובה.
בברכה,
מזי- האם המחפשת שינה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האכלת פג גדול בלילה - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי מזי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד, אנא נסי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מצעצועהדס24/03/2011
שלום בני בן 7 וחצי חודשים וכשהיה בן 3 חודשים קיבל צעצוע של מכונית נוסעת עם אורות כחולים ואדומים מהבהבים שמאוד מאוד אהב.
כיום כשהוא בן 7 וחצי חודשים וכשאני מפעילה לו את המכונית הוא מתחיל לבכות
מראה מן סימני פחד מהצעצוע.
האם זה מצביע על משהו?
תודה, הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מצעצוע - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי הדס
זה מצביע על זה שבנך חושש מהצעצוע המסוים הזה ויש להתחשב בפחד זה. כדאי כרגע להמנע משימוש בצעצוע זה ולנסות אותו שוב בשלב מאוחר יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים לחיזוק גפיים עליונותקרן24/03/2011
שלום לכן, אתמול הייתי אצל הרופא ביחד עם ביתי בת 4 חודשים ובבדיקת ההתפתחות נמצא כי טונוס גפיים תחתונות תקין עד מוגבר לעומת טונוס גפיים עליונות חלש.
הרופא הפנה אותי לפזיותרפיה אך התור נקבע לי רק בעוד חודש. אשמח לקבל מכן טיפים או הפנייה לאתר שמראה תרגילים המתאימים למצבה. היא אינה מתהפכת עדיין ובעיני ניכרת חולשה בפרק כף היד. אני משדתלת להניחה כמה שיותר על הבטן אך היא בוכה לאחר כמה דקות. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים לחיזוק גפיים עליונות - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי קרן
מקרה כגון זה שאת מתארת מחייב התיחסות מעמיקה ואבחון אישיים, במיוחד לאור העובדה שיתכן וקיים חוסר איזון בטונוס השרירים של פלג גוף עליון ותחתון.
זה מסוג האבחון והתרגול שצריכים לראות, לחוש וללמוד לעומק.
אני ממליצה בחום לשקול גם אבחון והמלצות של מדריכה להתפתחות תינוקות, שם תקבלו סוג נוסף ורחב של הסתכלות על הבעיה והמלצות תרגול טובות ומוצלחות, אשמח מאוד לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בין חודשיים וחצי-שלושהגלית24/03/2011
הקטנצ'יק שלי יהיה בן 3 חודשים בעוד 10 ימים. ויש לי כמה שאלות:
1. הוא סבל (ועדיין סובל) המון מגזים ובגלל זה התחלנו להשכיב אותו בעגלה (שם הוא ישן כל הזמן) על הבטן די מההתחלה וגם נתנו לו מוצץ, כך שבמהלך היום הוא ישן על הבטן ובלילה על הגב (לפני שאנחנו הולכים לישון אנחנו הופכים אותו). בימים האחרונים אני שמה לב שלוקח לו הרבה יותר זמן להרדם על הגב בלילה, לפעמים גם יותר מחצי שעה. ב-2-3 לילות האחרונים הוא קצת עשה לנו צרות עם השינה ולא נרדם. שמנו אותו כרגיל על הגב והוא היה רגוע ואח"כ ילל וצווח עד שנתנו לו מוצץ והוא נרגע, הבעיה היא שהמוצץ נפל כל הזמן בגלל שהוא היה על הגב והוא לא הצליח לישון ככה (גם אחרי שהוא כבר נרדם).
אתמול החלטתי לנסות ולהשכיב אותו מחדש על הגב במהלך היום, לפחות בחלק מהזמן, אבל בפעמיים שניסיתי הוא הצליח להרדם רק עם מוצץ, וכשזה נפל הוא התעורר. האם אני עושה נכון? האם להתעקש על הגב במהלך היום?
2 עוד שאלה: במהלך היום הוא מתעורר, אוכל ומשחק סה"כ כשעה (יחד) ואח"כ מתעייף ואז אני מרדימה אותו בעגלה. בזמן שהוא ער, רוב הזמן אני משחקת איתו וכמעט לא משאירה אותו לבד עם האוניברסיטה, מובייל או בטרמפולינה, כשאני כן עושה את זה, מהר מאד (כמה דקות) הוא מתחיל לצווח עד שאני לוקחת אותו משם. האם זה סביר בשלב הזה? האם אני צריכה ללמד אותו להיות קצת לבד? איך אני עושה את זה?
תודה,
אמאשלאיתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בין חודשיים וחצי-שלושה - תגובה
דבי גרוס דולב24/03/2011הי גלית
1. תינוק המתרגל לישון על הבטן מתחיל להתקשות לישון על הגב שכן שינה על הבטן היא נוחה ונינוחה הרבה יותר, התינוק מרגיש מכונס ורגוע ואינו חשוף לרפלקס מורו.
אני לא יכולה להמליץ אם כן או לא להשכיבה לישון על הבטן, זו צריכה להיות החלטה משפחתית שלכם. יש מצד אחד את הנוחות ומצד שני את המלצות משרד הבריאות ואני לא יכולה לסתור אף אחד מהם.
2. גם לשאלה זו אין תשובה חד משמעית. לתינוק יש צרכים שונים כגון הרגשת קירבה להורה ומצד שני חשוב גם לדעת להיות לבד. נסי למצוא את המינון הנכון בין שניהם.
להשאיר אותו לבד, לקחת לידיים כשצריך, להחזיר מידי פעם למזרון ומידי פעם גם להשאיר על הידיים. עשהוא בוכה אפשר גם להשכב לצידו על המזרון. לשחק עם זה בהדרגתיות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכותקרן24/03/2011
שלום, בתי בת 5 חודשים עוד שבוע ועדיין לא התהפכה היא מצליחה רק ע"י עזרה מה עליי לעשות? (היא מרימה יפה את הראש ודיי יציבה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - תגובה
אורנה עטאר24/03/2011קרן שלום,
התהפכויות אנו רוצים לראות עד גיל חצי שנה ולכן בתך בדרך הנכונה.
חפשי בפורום זה תרגילים להתהפכות מבטן לגב ולהיפך ותרגלי איתה אותם וזה יגיע.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת מנסה להתרומםאורית24/03/2011
שלום רב,
תינוקת שלי בת 3.5 חודשים , כאשר היא במצב העמידה (ז"א הגב שלה אל הבטן שלי) מנסה להתרומם. האם זה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת מנסה להתרומם - תגובה
אורנה עטאר24/03/2011אורית שלום,
מה הכוונה במצב עמידה? את עומדת ומחזיקה אותה?
בכל אופן, לא רצוי להעמיד תינוק לפני שהוא נעמד בכוחות עצמו ולגבי התרוממות - אם את אולי מתכוונת להרמת ראש כשהיא על הגב - אז רצוי להימנע מכך מכיוון שההתרוממות הטבעית היא משכיבה על הבטן והרמת ראש, לאחר מכן התרוממות ל6, ישיבה ועמידה. הרמת ראש משכיבה על הגב מצביעה על סקרנות של בתך לראות את העולם וזה טבעי אך יש כאן החזקה לא מומלצת של שרירי הבטן ושל שרירי הצוואר ולכן רצוי להרים לה את הרגליים או להעביר אותה לבטן.
מקווה שהבנתי נכון ועניתי....
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות זעם לתינוק בין 3 וחצי חודטניה23/03/2011
שלום רב,
בני בן 3 וחצי חו' התחיל בשבועות האחרונים לבכות ולצרוח בהסטריה שיכול להימשך אפילו שעה וחצי בכל פעם שאני משאירה אותו עם אבי וחמותי שאותם הוא רואה לעיתים קרובות. אני מודעת ש"חרדת נטישה" אמור להופיע בשלב מאוחר יותר של ההתפתחות אבל הענין הוא שכאשר הוא איתי אין לו כלל התפרצויות זעם. אני ממש עובדת עצות איך להתנהג נכון במצבים אלו במיוחד שעוד שבועיים אני יוצאת לעבודה והוא ישאר עם מטפלת חדשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרצויות זעם לתינוק בין 3 וחצי חוד - תגובה
אורנה עטאר24/03/2011טניה שלום,
יש תינוקות שכבר בגיל הזה מזהים שמשנים להם את הדמות המטפלת ומגיבים לכך. חשוב להראות לו שאת משאירה אותו בידיים טובות ולהיות בטוחה בכך בעצמך ולהקרין לו זאת. התפרצויות הזעם האלו יחלפו עם הזמן.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיפול ראשאלה23/03/2011
בני בן 3 חודשים ולפני כמה ימים ממצב שמחזיקים אותו במאוזן (לא במיטה) הוא החל להתקפל קדימה, כלומר לקפל את הראש פנימה אל בית החזה ויכול להישאר ככה דקות ארוכות. האם זה מזיק לצוואר או עמוד שדרה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיפול ראש - תגובה
אורנה עטאר24/03/2011שלום,
לא מזיק, כל עוד הוא מזיז את הראש גם לכיוונים האחרים.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
