מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה לתינוקתאלון27/04/2011
שלום, תינוקת בת 10 חודשים, גבוהה מהממוצע לגילה ושוקלת פחות מהממוצע לגילה, החל מגיל 5 חודשים, אז התחלנו לנסות להזין אותה באוכל מוצק ועד היום מסרבת למזון מכל סוג פרט להנקה.
האם יש לכם עצה שתעזור להתמודד עם הבעיה,
אם אכן זו בעיה שקיימת חשיבות לטפל בה
ומה הן ההשלכות אם קיימות כאלה לתזונה של חלב אם בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוקת - תגובה
דבי גרוס דולב27/04/2011הי אלון
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לענות על שאלתך, אנא פנה לפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה, אינו מתהפך מהגב לבטןמיכל27/04/2011
שלום בני בן חצי שנה.
שוכב על הבטן, מתהפך בקלות מהבטן לגב, מעט מסתובב 90 מעלות כשעל הבטן ולאחרונה גם החל לזחול אחורה. האם זה בעייתי שמתחיל להראות סימני זחילה (אמנם לאחור) אך אינו מתהפך מהגב לבטן? על מה זה מעיד ומה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה עוד פרטים
מיכל27/04/2011כששוכב על הבטן הוא מצליח ממש לנתק את פלג גופו העליון ומתרומם ממש גבוה, אולם לא נשאר ככה.. הוא כמה שניות ככה וכמה שניות "יורד" ועושה תנועות כאילו שוחה, דוחף רגליים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן חצי שנה, אינו מתהפך מהגב לבטן - תגובה
דבי גרוס דולב27/04/2011הי מיכל
בהתפתחות טובה ותקינה רצוי שהתינוק יעבור דרך כל שלבי ההתפתחות בלי לדלג על שלב ותוך מימוש של כל שלב ושלב. כשתינוק נוטה לדלג על שלב יש סיכוי שיש לו קושי תנועתי מסוים שמגביל אותו וגורם לדלג ו"לקפוץ" קדימה לדבר הבא.
קשה להגיד בוודאות מה הגורם אצל בנך שמונע ממנו להתהפך.
אני ממליצה לתרגל תרגילים להתהפכות מהגב לבטן כיפ שמופיעים בפורום זה ולחזור ולעדכן עוד שבועות בודדים אם יש שינוי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכיבה על הבטןאביגיל27/04/2011
היי,
מאיזה גיל אפשר / מומלץ להניח את התינוק על הבטן במצב שכיבה??
אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב27/04/2011הי אביגיל
מומלץ להניח את התינוק לשכב על הבטן בזמן עירות כבר מהיום הראשון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שנה ושלושה חודשיםסנונית27/04/2011
שלום רב,
בני בן שנה ושלושה חודשים, נולד בשבוע 35 בניתוח קיסרי, היה עיכוב גם בזחילה וגם בישיבה.כיום הוא הולך רק כשהוא מחזיק בתמיכה כלשהי.נראה שהוא ממש פוחד לעזוב ידיים.היינו אצל מאבחנת פרטית בגיל שנה שאמרה שיש לו גמישות יתר. כיום הוא לא הולך ולא עומד לבד.
מה עושים??? אני ממש מודאגת!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן שנה ושלושה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב27/04/2011הי סנונית
תחילה, בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי מכיוון שאנו מצפים להליכה עצמאית עד גיל שנה וחצי. יחד עם זאת הוא כבר אובחון כבעל גמישות יתר וכבר היה בעיכוב התפתחותי ולכן חשוב לתת לנושא התיחסות אישית וספציפית יותר מאשר זו באינטרנט. יתכן וגמישות היתר לא טופלה מספיק או שהוא גורר קשיים תנועתיים מגיל צעיר יותר.
לא ניתן לאבחן ללא היכרות ולכן כדאי לשקול אבחון אישי. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חודשיים לא ממקד את המבט שלודבי גרוס דולב26/04/2011
שלום.
הבן שלי בן חודשיים התחלתי לשים לב והילד לא ממקד את המבט שלו, וכל הזמן נראה כאילו הוא מסתכל למעלה, אפילו כשמרימים אותו הוא ממש נשמט אחורה ומרים את הראש. הוא התחיל כבר לחייך והוא מחייך לאנשים, אבל יש גם רגעים שהוא "מחייך עם עצמו" כאשר הוא מסתכל לכיוון לא מוגדר.
כאשר אני מסתכלת אליו ומנסה לתפוס את תשומת ליבו, נראה שהוא מסתכל דרכי ולא מתמקד בפנים שלי. העיניים שלו כל הזמן מתרוצצות לכל מיני כיוונים, אני לא תופסת אותו בוהה בחפץ כל שהוא לעיתים קרובות.
לאבא שלו יש בעיה בעיניים - אסטיגמטיזם, וזה תורשתי. בגיל חודשיים היינו אצל רופא עינים ילדים, והוא בדק אותו ולא מצא שום בעיה בעיניים שלו.
האם כל מה שתיאורתי זה מקור לדאגה?
האם זה יכול להיות משהו התפתחותי או חלילה מוחי?
אם כן - מה זה יכול להיות ומה עליי לעשות
מחכה לשתובתכם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי קטיה
פורום זה עוסק בנושאים התפתחותיים מוטורים בלבד ולכן לא אוכל לענות על שאלתך. המלצתי היא להתייעץ עם רופא ילדים באופן ישיר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10.5 חודשים נעמדעמית26/04/2011
בני התחיל לעמוד לפני כשבוע (ללא שום עידוד מצידינו). הוא עולה מזחילה לעמידה בקלילות ואחרי כמה ימים גם עמד על רגל מלאה ולא רק על קצות האצבעות ו"טייל" לו לאורך הספה והשולחן. בד"כ יורד חזרה לזחילה בלי בעיה אבל לפעמים נתקע ובוכה לחילוץ.
אציין כי התיישב עצמאית פעמים ספורות מעמידת שש אבל לא עושה זאת בצורה שגרתית וזוחל רק על הגחון (עושה 2-3 "צעדים" על שש וחוזר לפוזת האינדיאני).
איך אפשר לחזק אצלו את עניין הישיבה (עשיתי תרגילים מעמידת שש אבל המצב ללא שינוי)?
זה לא מוקדם עבורו לעמוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10.5 חודשים נעמד - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי עמית
במקרים כגון אלה חשוב להסתכל על בסיס התנועה ולראות מה משובש בה ופחות להסתכל על הסימפטומים שהם חוסר ההתישבות.
בנך נמצא בגיל בו הוא כבר אמור לזחול על 6 ולהתיישב אבל פחות אמור להתהלך סביב רהיטים,
כשתינוק מתקשה בביצוע שלב התפתחותי כגון זחילת 6 והתישבות אך ממהר להעמיד הרי שיש סיכוי שיש קושי תנועתי שגורם לכך. במקרים רבים מדובר בחוסר תנועתיות מספקת בגב ולכן הגוף "מושך" למעלה לעמידה אך מתקשה בהתעגלות לצורך התישבות ולכן כדאי לבדוק מהם המקורות של קשיי התנועה של בנך, לטפל בהם ומתוך כך לדאוג לזחילה והתיישבות עצמאיים.
זחילת 6 היא אחד השלבים ההתפתחותיים החשובים אצל התינוק וכדאי לעשות הכל על מנת שלא ידלג עליה ולכן אני ממליצה לטפל בזה באופן מעמיק וספציפי יותר מאשר על גבי האינטרנט. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון מצב
עמית01/06/2011שלושה שבועות אחרי ההודעה שלי בפורום ואחרי שהתחיל לנסות לעמוד ללא תמיכה, הילד נזכר שדילג על כמה שלבים והחל זחילה על שש בקצב מטורף. שבוע אח"כ גם הישיבה התבססה ועכשיו היא מאוד יציבה.
כנראה שיש לו את הסדר והקצב שלו :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון מצב - תגובה
דבי גרוס דולב01/06/2011יופי, טוב לשמוע, שימשיך ככה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יםמירב26/04/2011
בני בן 3.5 חודשים , מתי אפשרי לקחת אותו לים ? או לחילופין בצל על החול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ים - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי מירב
הכל עניין של תפיסה והרגשה. יש הורים שיקחו לים מההתחלה וכאלה שימנעו עד גיל מתקדם. בגיל זה לדעתי אפשר לקחת לים אבל חשוב להקפיד על הגנה מפני השמש ומפני החול. תהנו!
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום. כמה שאלות לגבי זחילה.גלית26/04/2011
בתי בת שמונה חודשים ושבוע. היא מתהפכת לשני הצדדים בקלות. כשהיא על הבטן הא מסתובבת במקום בצורה יפה וכשהיא שוכבת על הגב היא מרימה את עצמה מעט לישיבה. היא "זוחלת" אחורה. יותר מכון דוחפת עת עצמה עם הידיים אחורה. היא נעזרת גם ברגליים אבל יוצא לה אחורה. לפעמים היא מרימה את הטוסיק ונעמדת לשתים שלוש שניות על ארבע או אולי על שש אני לא כל כך מבדילה בין העמידה.
כשהיא רוצה לזחול קדימה היא עושה תנועות כמו של שחייה עם הידיים והרגליים באוויר, מתעצבנת ומתחילה לבכות.
מה היא עמידת ארבע?
מהי עמידת שש?
והכי חשוב, מה אני עושה כדי לעזור לה? היא מתוסכלת. ברור שאני לא יכולה לעשות את התנועות במקומה. האם יש תרגילים לזחילה קדימה? אני לא רוצה שהיא תתייאש מזחילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום. כמה שאלות לגבי זחילה. - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי גלית
כל מה שאת מתארת לגבי ההתפתחות של ביתך נשמע תקין, נורמלי ומתאים לגילה.
הדבר היחיד שפחות בריא להתפתחות הוא התרוממות לישיבה משכיבה על הגב דרך שרירי הבטן. פעולה זו עלולה לגרום למתח יתר ולשיבוש בתהליכי התפתחות ולכן כדאי להמנע מזה ע"י המנעות מהושבות למיניהן.
הנסיונות החוזרים והתסכול הם חלק מהלימוד ומההתפתחות ומכיוון שביתך כבר עושה את כל מה שניתן לעשות על מנת להתחיל בזחילה הרי שאין במה לעזור לך, היא כבר עושה זאת בעצמה.
ההבדל בין עמידת 6 ו4 הוא שעמידת 6 היא עמידת הזחילה מוכרת לכולנו ועמידת 4 היא עמידה תוך השענות על כפות הידיים והרגליים בלבד, בלי הברכיים.
שיהיה בהצלחה בהמשך ותעדכני איך הולך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבר לא יודעת מה לעשותלנה25/04/2011
היי דבי!!!
אני כותבת בפורום זה המון וכל הזמן את נותנת תשובות מעשיות.
פניתי אליך לפני כ 3 שבועות לגבי שכיבה על הבטן קראתי תרגילים באתר שלך והם ממש עזרו לנו.
בשבוע ארחון בתי(4 חודשים ו10 ימים)שוב מסרבת לשכב על הבטן ,פשוט חזרנו לנק' ההתחלה.
שוכבת 2-3 דקות ואז פורסת את ידיה אבל לא באוויר כמו פעם ,הם כאילו על הריצפה אך עדיין נראה לי שזה לא נוח לה.לפעמים עם יד אחת היא תופסת צעצוע וביד השנייה נשענת על הריצפה ,אך גם זה כמה דקות ספורות.
אני ממשיכה עם תרגילים אני עושה לה תפיחות על השכמות ועל הידיים אבל זה לא עוזר כ"כ.
חשוב לציין שכנראה בשבוע האחרון התחילו לבקוע לה שיניים והיא גם נודניקית באופן כללי כמעט ולא משחקת לבד כל הזמן רוצה ידיים.
חשש שלי שזה לא יפגע בהישגים שלנו לפני ,שכבר הגענו אפילו ל15 דקות של שכיבה על הבטן.
עוד דבר אני יודעת שאת אומרת שלא טוב שהם מתרוממים עם הראש מהגב.
היא החלה לעשות את זה כל הזמן אפילו שאני שמה אותה בסלקל או כשהיא אוכלת כל פעם שהיא לא על משטח ישר היא עושה את זה
שאלה אם זה יכול לפגוע לה בעמוד שידרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבר לא יודעת מה לעשות - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי לנה
התרוממות דרך שרירי הבטן איננה טובה מכיוון שהיא גורמת למתח יתר בשרירים ולא בעמוד השדרה. מכיוון שאת כבר מבצעת את התרגילים המומלצים ועדיין יש קושי, כל שנותר לי להציע לך הוא לשקול שיעור בו נבדוק אם יש בעיה ומהי וכך גם תוכלי ללמוד תרגילים אישיים וספציפים לקושי של ביתך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזה אזורים את נותנת שירות?
לנה26/04/2011אני גרה בב"ש ואולי באמת אשקול להזמין אותך לקבלת שיעור))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזה אזורים את נותנת שירות? - תגובה
דבי גרוס דולב26/04/2011הי לנה
אני מגיעה לכל אזור, גם באר שבע, אבל לכל אזור יש את המחיר שלו בשל הנסיעה שלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסונים גיל שנהיעל25/04/2011
שלום רב,
יום ראשון שעבר (לפני ליל הסדר) חיסנו את הבן שלנו חיסונים גיל שנה
אמרו לנו שלחיסונים אלו תופעת לוואי של חום אחרי חמישה ימים
ביומיים האחרונים יש לו חום גבוה (39.9) והוא מיילל כל הזמן
אין לו נזלת והוא לא משתעל
יש לו רקע של אסתמה ברונכיט וגם פעמיים דלקות אוזניים
האם זה קשור לחיסונים? האם זה השיניים (הוא מחזיק את הפה לפעמים)?
האם לגשת מחר לרופאה שלו?
תודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסונים גיל שנה - תגובה
דבי גרוס דולב25/04/2011הי יעל
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלה, אנא התייעצי עם רופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשיים עוד שבועמישהי25/04/2011
היי
בני עוד שבוע בן 7 חודשיים
מתהפך מהבטן לגב כל הזמן אך עדיין מהגב לבטן לא
אינו מראה סימני זחילה
מדבר הבהרות חייכן אך במשך היום משעות הצהרים גם כשישן כשעה וחצי-שעתיים קם עצבני ... וקשה להחזיק אותו על המזרון
מה עליי לעשות
הוא ישן בבוקר כשעתיים בלילה יש הרבה יקיצות (נרדם מ7 וחצי שמונה עד 7 בבוקר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 חודשיים עוד שבוע - תגובה
דבי גרוס דולב25/04/2011הי מעיין
בקשר למצב הרוח לאחר שינה אין הרבה מה לעשות.. להחזיק על הידיים, להרגיע ולהכיל.
בנושא ההתהפכות מהגב לבטן, כדאי לתרגל תרגילים המופיעים בפורום זה משום שאנו כבר מצפים להתהפכויות סדירות בגיל זה,
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בזחליה , אצל בן 10 חודשיםענת25/04/2011
בני בן 10 חודשים, הוא נולד בשבוע 36 ,
ההתפתחות שלו עד היום היתה מדהימה, בגיל חודשיים הוא כבר היה מתהפך והחל להגיד הברות בגיל 4 חודשים,
אבל הוא לא זוחל
הוא עומד יפה ומסתובב בתוך הלול, כמובן בהשגחה שלא יפול, הוא יוש, אך לא כל כך יציב, הוא קם משכיבה לישיבה, מתגלגל על הריצפה מקצה לקצה של הבית, אך מסרב לזחול !!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בזחליה , אצל בן 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב25/04/2011הי ענת
ההתפתחות המוטורית אמורה להתבצע על פי שלבים קבועים ובהודעתך יש מספר עובדות שאינן תואמות תפיסה זו-
בנך עומד ואף מתהלך לפני שלמד לזחול ובנוסף הוא יושב לפני שלמד להתישב בעצמו,
וכשהוא מתיישב בעצמו הוא עושה זאת בדרך משובשת שכן הדרך הנכונה להתישבות עצמאית היא דרך עמידת 6 והטיית הטוסיק לאחור.
אם התחלתם להושיב את בנכם לפני שלמד לעשות זאת בעצמו
(וזה לא מומלץ)הרי שיש סיכוי שזו הסיבה לאי הזחילה, יחד עם זאת יכולות להיות סיבות אחרות, במיוחד לאור השיבושים שציינתי.
לכן ולאור הכתוב מעלה אני ממליצה בחום לקבל אבחון וללמוד תרגול שיתאים להתפתחות של בנך גם על מנת שלא ידלג על זחילה וגם על מנת שלא יהיו קשיים בהמשך ההתפתחות. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בזחילה?שרון25/04/2011
בני בן 8 חודשים, מתהפך ללא הרף הלוך וחזור, עירני ודינמי. עם זאת, נראה שאין כל סימן לזחילה. מתי להתחיל לדאוג???
איך ניתן לעודדו לזחילה?
תודה,
שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בזחילה? - תגובה
דבי גרוס דולב25/04/2011הי שרון
אין מקום לדאגה, זחילה אמורה להתחיל עד גיל 10 חודשים. בנתיים את יכולה לתת "קונטרה" בכפות הרגליים כשנוא על הבטן ולעודד דחיפה בצורה כזו,
בנוסף את יכולה להניח מכשולים בחלל בו הוא נמצא כגון כריות, צעצועים רכים וגדולים וכו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה- לא מתהפך ומנפנף בידייםמאיה24/04/2011
שלום,
בני בן חצי שנה (נולד בשבוע 34.5 ולכן גיל מתוקן 4.5 חודשים). עדיין לא מתהפך לשום כיוון ומאוד מתקשה לשהות על הבטן בערות יותר מכמה דקות. מושיט ידיים לחפצים, מכניס לפה וחוקר. ישן רק על הבטן.
בנוסף, הוא כל הזמן מנפנף בידיו כמו ציפור ומעיף את רגליו לכל כיוון ולא השתחרר מרפלקס הבהלה.
מה אפשר לעשות? מה המשמעות של נפנופי הידיים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חצי שנה- לא מתהפך ומנפנף בידיים - תגובה
דבי גרוס דולב24/04/2011הי מאיה
אנא הציצי בתשובתי לנס המופיעה מעלה.
בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את גילו המתוקן של בנך ולזכור שאנו מצפים להתהפכויות עד גיל חצי שנה. לעומת זאת, שכיבה על הבטן בגיל זה כבר חשובה מאוד וחשוב להבין מדוע הוא מתקשה בכך ובמקביל לתרגל תרגילים לעידוד שכיבה על הבטן כפי שמופיעים בפורום זה. אם לא תראי שיפור בשכיבה על הבטן וגם לא סימנים להתהפכות כדאי יהיה לבדוק מדוע. עם ניפנופי הידיים אין בעיה והם תנועה שתינוקות רבים מבצעים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מאיה24/04/2011תודה רבה על התשובה.
מה לגבי רפלקס הבהלה, האם הוא לא אמור להיעלם כבר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
דבי גרוס דולב24/04/2011הי מאיה
רפלקס הבהלה נעלם בהדרגתיות מגיל 3-4 חודשים וגם פה יש להתחשב בגיל המתוקן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מתהפך...מודאגתנס24/04/2011
הי,
בני יהיה בן 6 חודשים השבוע ולא מתהפך.
ראיתי פעמיים שהתהפך. פעם אחת מהבטן לגב ?(4 חודשים) ופעם אחת מהגב לבטן. לפני כמה ימים.
אבל הוא לא מתהפך . הוא חזק. יציב מאוד על הבטן. אבל כל הזמן חוזר לתנוחת אוירון, ויוצא ממנה. ברור לי שאם היד לא תהיה תחת בית החזה הוא לא יצליח להתהפך מהבטן לגב. איך מאמנים אותו בזה?
האם העיכוב מדאיג? מדובר בתינוק ערני תקשורתי מאוד וחיוני.
תודה
נס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מתהפך...מודאגת - תגובה
דבי גרוס דולב24/04/2011הי נס
מכיוון שמדבור כבר בעיכוב ולא רק בקושי קטן אני ממליצה לקבל אבחון. לא מפני שיש מקום לדאגה אלא משום שכשתינוק לא מממש את שלבי ההתפתחות אותם הוא אמור לבצע יש סיכוי גדול שהוא מתקשה בכך מסיבה פזיולוגית. את הסיבה חשוב לאבחן גם כדי לאפשר לבנך התפתחות תקינה וגם על מנת שלא תופיע בהמשך ההתפתחות.
יתכן ויש קשר בין תנוחת האווירון וחוזקו של בנך לבין העיכוב וזאת מכיוון שתנוחה זו וטונוס שרירים מוגבר מקשים על התהפכויות.
את יכולה לנסות ולתרגל מעט תרגילים לעידוד התהפכויות אבל אני ממליצה יותר לקבל אבחון וללמוד תרגילים מתאימים, אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)
