פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זחילה+ישיבה
    שירן
    24/04/2011

    שלום,
    ביתי בת חודשים זוחלת על הבטן בלבד, יושבת לבד אך לא זקוף, היא כפופה תמיד בישיבה שלה.
    מה ניתן לעשות על מנת למנוע מצב של "גיבנת" בעתיד?
    ואיך ניתן לעודד זחילה על 4?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה+ישיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה+ישיבה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/04/2011

    הי שירן
    בהודעתך חסרים לי מספר פרטים- מה גיל התינוקת? האם היא מתיישבת לבד או שאתם מושיבים אותה? אנא השלימי לי את הפרטים ואמשיך בהתייחסותי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישיבה+זחילה

    שירן
    24/04/2011

    היי, הבת שלי בת 11 חודשים.
    היא לא בדיוק יושבת לבד אלא אם כן היא על כרית וממש קל לה לקום לישיבה...רוב הזמן אנו עוזרים לה לשבת
    היא לא מנסה עדיין לעמוד ולא זוחלת על 4.
    האם יש מקום לדאגה?
    ומה לגבי הישיבה שלה.? היא נורא כפופה....

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישיבה+זחילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    25/04/2011

    הי שירן
    יחסית לגילה, ביתך נמצאת בעיכוב התפתחותי. בגילה אנו מצפים כבר לזחילת 6 חופשית, להתישבות עצמאית ולהתחלה של עמידה.
    מכיוון שמדובר בעיכוב ברור לא ניתן לייעץ דרך האינטרנט אלא דרושה התיחסות אישית, אבחון ספציפי ולימוד תרגילים.
    באופן כללי, מאוד לא מומלץ להושיב תינוק לפני שהוא למד לעשות זאת בעצמו דרך עמידת 6. הושבה טרם עת עלולה לגרום לשיבושים התפתחותיים ולדילוג על זחילה. הסיבה לכך שביתך לא יושבת זקוף היא שהיא לא עברה דרך כל שלבי ההתפתחות המובילים לישיבה וגופה אינו מוכן לכך.
    עיכובים מסוג אלה דורשים התיחסות גם על מנת לאפשר לביתך התפתחות תקינה וגם על מנת למנוע קשיים עתידיים בהתפתחות המוטורית.
    אני ממליצה בחום לפנות לאיש מקצוע, אשמח לעזור לכם בכך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-8 חודשים אוכל בלילה.
    אמא של נסיך
    23/04/2011

    שלום בנות יקרות,אשמח לעזרתכן..עצתכן..!
    בני בן שנה ו-8 חודשים.בייבי חייכן,פעלתן ואנרגטי מאד.
    הבן שלי מאד אוהב לאכול (גם בגן מביאים לו יותר משאר הילדים).
    משקל תקין-ממוצע (12.5 ק"ג).
    הבעיה העיקרית שלנו היה הלילות- הוא קם ודורש לאכול באופן קבוע,בד"כ סביב השעה 1-2 בלילה.
    1-יש לו כבר כמעט את כל השיניים,זה לא בריא.
    2-הקיבה צריכה קצת לנוח..
    3-זה מפריע לנו לישון (-:
    4- הרגל לא נכון..וכו' לא חסרים סיבות למה זה לא תקין.

    ~~מה ניסינו?~~
    1-לתת לו מים במקום מטרנה - התעצבן שחבל על הזמן...
    2-להתעלם -אחרי שעתיים נשברנו (בהתחלה ניסינו רק רבע שעה,אח"כ חצי שעה..והיה לילה שאפילו ניסינו שעתיים והבנו שבלי אוכל-הוא לא יחזור לישון..כבר הרשגנו שהגזמנו)
    3- להעביר אותו למיטה איתנו כדי שיירדם וירגע
    4- ניסינו לתת לו מינון פחות מהרגיל,שמנו לו בבקבוק 150 CC - הוא פשוט נשאר רעב ,סיים את הבקבוק ודרש עוד.
    5- ניסינו להוריד מהסמיכות (כלומר בלי דייסה אלא רק מטרנה)- הוא הסכיםלקבל את זה..אבל זה לא גרם לו להפסיק לבקש כל לילה שוב (ניסינו כמה לילות)
    6-ניסינו להרדים אותו במיטה..ללטף אותו..להסביר לו שעכשיו לילה וכולם עייפים..-כלום לא עזר.

    אנחנו בהחלט מפעילים שיקול דעת (אני מקווה שגם שיקול נכון) ומחושבים היטב,מנסים אבל חד משמעית-לא מצליחים לגמול אותו מזה! הוא קם כל לילה ודורש לאכול...
    הגננת אמרה לנו שעם כמות האוכל שהוא אוכל בגן זה מראה שזה ילחד שאוהב מאד לאכול והיא בהחלט מבינה את זה שהוא קם בלילה וזה נראה לה הגיוני כי הוא אוהב אוכל מושבע.
    אולי היא צודקת אני לא יודעת כבר.
    אשמח לעזרתכן...אולי פעם שמעתן על סיפור דומה (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-8 חודשים אוכל בלילה. - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/04/2011

    הי אמא של נסיך
    ילד בגיל זה אכן כבר לא אמור לאכול בלילה ואין ספק שמדובר בהרגל ולא בצורך. לצערי תשובתי היא פשוטה בלי רעיון מיוחד. או שמשלימים עם אכילת הלילה או המפסיקים אותה לגמרי, בלי טריקים למיניהם. כל גמילה של תינוק או ילד היא גמילה קשה ,ממושכת ומלווה בקושי ובבכי. עליכם להבין את זה ולהיות מוכנים לזה, בלי לסגת.
    אני לא אומרת שצריך לתת לילד לבכות כשהוא מתעורר לבקבוק אלא לקחת לידיים, להרגיע ולהחזיר למיטה. בהתחלה תמצאו את עצמכם מספר לילות עם הילד על הידיים ובנסיונות הרגעה והצעת מים אבל לאט לאט הוא יתחיל להבין שזה הסדר החדש. חשוב מאוד להיות עקביים והחלטים ולא לסגת על מנת לא לבלבל את הילד. מצטערת שלא יכולתי לתת עיצה קלה יותר אבל מנסיוני, זו הדרך.
    בברכה ובהצלחה ותעדכנו אותי,
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמא של הנסיך ולכל האמהות המודאגות

    שיר
    28/05/2011

    אני אמא לתאומים ולעוד קטן בן שנה. בילד הראשון גם לי אמרו להפסיק לילד את האוכל ושזה לא בריא וכ"ו. אני יכולה לומר לך שניסיתי לתת מים, ניסיתי לנדנד אותו והוא היה ממשיך לקום ולדרוש דייסה. הוא אכל את הדייסה כמעט עד גיל 3 לא מתוך הרגל אלא פשוט כי היה רעב. אני מצידי זרמתי איתו ויום אחד זה פשוט הפסיק הוא לא היה רעב יותר ישן וקם רק בבוקר. יש לי כיום ילד בן שנה . גם לו ניסיתי לתת ארוחה אחרונה בשמונה והוא עדין קם לאכול ב12-1 . אם אני לא נותנת לו הוא ימשיך לישון אך יקום כל רגע אז מה עדיף? אני יכולה לומר לך שהילד הראשון כיום כבר בן 6 ונראה ממש רזה. את כל העודפים הוא השיל מעליו עקב הספורט בבית הספר ומשחקי הכדור בשעות אחר הצהרים ובתור אמא אני יכולה לומר לך שזה דבר טבעי בהחלט ואני גם לא מנסה להלחם בכך. תהיה בטוחה שזה באיזשהו שלב מפסיק לבד. כך קרה לי ולהרבה מכרות שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואגת
    לינוי
    22/04/2011

    שלום יש לי תינוקת בת 5 חודשים היא נולדה בשבוע 35 השאלה שלי היא
    היא עדין לא מגישה ידיים לחפצים היא מתהפחת מהגב לבטן אני שמה אותה המון על הטן אני מגישה לה דברים שמה לה חפצים ביד מניחה אותה מתחת לאוניברסיטה והיא עדין לא מחזיקה דברים בידה וגם לא מחזיקה את ראשה כמו שצריך הוא רפוי מאוד העם יש לי צורך לדאוג יש לי עוד בת גדולה והיא כבר בגיל 5 חודשים זחלה גחון אני מאוד דואגת בבקשה עזרו לי מה לעות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דואגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואגת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/04/2011

    הי לינוי
    בגיל 5 חודשים אנחנו אכן מצפים להושטת ידיים והחזקת חפצים וכן להחזקת הראש. יתכן ויש קשר בין השניים אבל לא ניתן לאבחן סוג זה של בעיות ללא היכרות. מכיוון שמדובר בעיכוב התפתחותי מסוים אני ממליצה לא להסתפק בפורום אינטרנט אלא להפגש עם איש מקצוע שיערוך אבחון וילמד אותך תרגילים מתאימים שיעזרו לביתך להתפתחת נכון וימנעו קשיים אפשריים בהמשך ההתפתחות, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש שמוט
    דנה
    21/04/2011

    יש לי תינוק בן חודשיים, אני משכיבה אותו מדי פעם על הבטן הוא מרים את הראש בקושי, אחרי כמה דקות הוא מתחיל לבכות, הדבר שיותר מדאיג אותי הוא שאני מרימה אותו הראש שלו נישמט אחורה, הוא לא מצליח להחזיק את הראש (הראש ממש נופל אחורה), אני חייבת לציין כמה דברים
    א. שזה לא הילד הראשון שלי, אז אני מודעת מה זה להחזיק ראש בגיל הזה, לי ניראה שהוא היפוטוני, שאלתי היא מה אפשר לעשות כדי לגרום לו להחזיק את הראש בצורה מעט יציבה יותר
    עוד דבר הוא נולד בניתוח קיסרי חירום, אני לא יודעת אם יש קשר לזה
    אשמח אם תענו לי כיצד לפעול
    אני נעזרת בפורום שלכם המון....
    דנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראש שמוט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראש שמוט - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/04/2011

    הי דנה
    בהחלט יתכן קשר בין לידה קיסרית לבין חוסר איזון בטונוס השרירים של התינוק.
    מה שאת מתארת יכול להיות חוסר בשלות אבל יכול גם להיות טונוס שרירים נמוך- היפוטוניה. מכיוון שאין כמו האינסטינקט של אמא אני ממליצה לבדוק האם יש בעית טונוס שרירים וללמוד כיצד לטפל בה. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תגובה...

    דנה
    22/04/2011

    תודה על תשובתך... אני אגש לאיבחון, אבל לפני רציתי לשאול האם ישנם תרגילים שיכולים לשפר את מצב החזקת הראש?
    ב. האם זה טוב שאני משכיב אותו על הבטן, האם זה יכול לעזור לו בהחזקת האש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תגובה... - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/04/2011

    הי דנה
    שכיבה על הבטן בהחלט יכולה לשפר את החזקת הראש אבל אם יש טונוס שרירים נמוך יש לטפל בטונוס השרירים ודרך זה בהחזקת הראש.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 4.5 חודשים
    טלטוש
    21/04/2011

    יש לי תינוקת בת 4.5 חודשים.
    כבר קרוב לחודש כשהיא שוכבת על הגב היא מנסה להתרומם (כמו כפיפות בטן). האם זה תקין? האם אני יכולה לעזור לה להגיע למצב של ישיבה או שזה יפגע לה בעמוד שדרה?
    בנוסף, רציתי לדעת מה תינוקות בגילה עושים? לוודא שהיא מתפתחת תקין..
    תודה רבה וחג שמח!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת 4.5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת 4.5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/04/2011

    הי טלטוש
    התרוממות לישיבה דרך שרירי הבטן ומשכיבה על הגב איננה תקינה ולא בריאה להתפתחות המוטורית ולכן חשוב למנוע אותה, בעיקר ע"י המנעות מהנחת התינוקת בזוויות למיניהן. בגיל זה אין מקום לעודד ישיבה.
    מה שכן אמור לקרות בגיל זה הוא התחלה או סימנים של התהפכויות.
    בברכת חג שמח
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות לא קשורות
    אורית
    21/04/2011

    האמת שיש לי כמה שאלות שאולי לא קשורות אחת לשניה- מתנצלת מראש אשמח לעיצות..
    בני בן שנה וארבעה חודשים
    הוא מתפתח פיזית יפה מאוד הלך לפני גיל שנה, מצביע על דברים
    מבין שמבקשים ממנו להביא נעליים / להחזיר דברים למקום וכו
    יודע איך עושה דג, פרה (לפעמים) וקוף.. נותן נשיקה, מוחא כפיים, עושה ידיים על הראש, עושה ביי ביי
    הוא מאוד מתקשר עם הברות ומצביע על דברים או שהוא רוצה להוביל אותנו לחדר אחר – לפעמים הצבעה מלווה בצעקות של "את זה, את זה", לפעמים אומר אבא ואמא אבל פחות מפעם.
    שאלתי היא מתי מתחילים לדבר מילים בודדות?

    שאלה שניה. הוא המון המון רוצה על הידיים, גם במהלך היום וגם בעשר דקות לפחות אחרי שהוא קם.
    אם אני מניחה אותו על הרצפה הוא פורץ בבכי מאוד מאוד מסכן. ואנחנו פשוט מרחמים עליו.
    האם זה תקין? מהו התהליך התקין לגרום לילד "לשחרר "..?


    שאלה שלישית

    הילד מכור לטלויזיה. כשהיא כבויה הוא מצביע עליה וצועק שנדליק אותה
    וכשמדליקים אותה על הופ ילדות ישראלית לא תמיד הוא מרוצה ומביא את השלט שנשים לו DVD
    וגם אז הוא הולך למגירה ומביא לנו דיסק אחר שנחליף לו ( הוא לא תמיד ודע מה בדיוק הוא מביא- לפעמים זה הקאבר של הדיסק שגם בפנים ואז יוצא שאני מנסה להראות לו שהדמות בכריכה היא הדמות שאותה הוא רואה על המסך)- שאלתי- האם זה תקין? איך לא להכנע לילד ועדין לא לגרום לו לטראומות?
    כמה טלויזיה ביום זה תקין לטעמכם? יש ימים שאני פשוט לא מדליקה כלל אבל לפעמים זה פשוט בלתי אפשרי לצערי.


    שאלה רביעית

    הוא תמיד קם בבכי. ( תקין..? )
    לפעמים הוא בוכה 10 שניות , מוצא מוצץ או בקבוק מים , לוקח, וחוזר לישון
    ולפעמים הבכי ממשיך עוד כמה שניות ואז אנו קמים אליו ומוציאים אותו
    כמה זמן בבוקר זה בסדר לתת לילד לבכות עד שמוציאים אותו? אני פוחדת שאנו עושים לו נזק.. מורידים לו את הבטחון או מעוררים בו פחד שההורים לא נמצאים או לא יודעת..

    ?אשמח לעצות בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה שאלות לא קשורות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרט אולי חשוב לרצון על הידיים

    אורית
    21/04/2011

    שנינו עובדים,
    אבא חוזר כל יום סביבות 1930
    אני חוזרת ב1730
    במהלך היום הוא עם מטפלת שמאוד מאוד אוהב

    תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאלות לא קשורות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    21/04/2011

    הי אורית
    1. התפתחות הדיבור היא מאוד אינדיבידואלית והדרגתית. ההתקדמות של בנך נשמעת לי בסדר גמור ואין מקום לדאגה לפחות עד גיל שנתיים. מכיוון שזהו פורום העוסק בהתפתחות מוטורית בעיקר, את מוזמנת לקבל תשובות מפורטות יותר בפורום קלינאית תקשורת.
    2. זה בסדר גם לרצות הרבה ידיים בגיל זה. לצד זה שאתם עונים לו על צורך זה חשוב גם להמשיך ולהציע בלי ידיים ולחזור לקחת כשיש צורך, לשלב בין הצרכים של הילד לבין הרגלי עצמאות. השחרור קורה מעצמו בהדרגתיות.
    3. הגבלת הצפייה בטלוויזיה לא גורמת לטראומה ופה כבר נכנס שיקול הדעת שלכם ומערכת האמונות שלכם. אני, באופן אישי, לא חושבת שילדים צריכים לצפות הרבה בטלוייזיה ושבידינו להחליט מה המידה, גם אם זה מלווה בבכי.
    אני, כאמא, מגבילה מאוד את הצפייה בטלוויזיה שכן אין לדבר יתרונות בכלל, רק חסרונות.
    4.זה תקין ומוכר להתעורר בבכי. כמה לתת לבכות בבוקר? אין לזה חוקיות וזה גם תלוי בתפיסת העולם שלכם. אני מנסה לא לתת לבכות בבוקר אם הדבר אפשרי.
    לחלק משאלותייך אין תשובות של נכון או לא נכון אלא תשובות שתלויות בתפיסת עולם ובדרך חינוך ועליכם להחליט מה הדרך הנכונה לכם ולבנכם. בהצלחה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורנה המשך זחילה
    ira
    20/04/2011

    בטיפת חלב הייתי פעם אחרונה כשהבן שלי היה בן חצי שנה ועדיין לא ביקרתי אצל רופא ילדים כי לא חשבתי שזחילה כזאת מעידה על בעיה חשבתי שפשוט נוח לו ככה לזחול.. אלך לרופא ילדים בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאורנה המשך זחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורנה המשך זחילה - תגובה

    אורנה עטאר
    23/04/2011

    אירה שלום,
    בזחילה תקינה יש שימוש גם ברגליים ולכן יש צורך לבדוק זאת.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בהתפתחות
    סמדר
    20/04/2011

    שלום רב,
    ככל שעובר הזמן אני מגלה עיכוב בהתפתחות אצל ביתי בת שנה ושמונה חודשים.
    עיכוב בדיבור, אינה אומרת מילים בסיסיות כמו אבא. אמא.
    יש לה אוצר מילים מאד דל כמו: אני, מים, עוגה ,הופה , היא ילדה ממש נבונה שמבינה הכל.
    אך לא מבצעת הוראות כמו: לאמר ביי , למחוא כפיים, ידיים על הראש, לא יודעת אברי גוף.
    אני מאד מודאגת, מה עלי לעשות. מחכה לעצתכן.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בהתפתחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בהתפתחות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    20/04/2011

    הי סמדר
    אנו עוסקות בהתפתחות מוטורית של תינוקות ולא בצד הקוגניטיבי והשפתי. אנא התייעצי עם קלינאית תקשורת בנושא השפה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה
    סבטה
    19/04/2011

    האם יש קשר בין משקל התינוק להליכה?
    תינוק שלי בן 1.6 עדיין לא הולך עצמאית,יש לו משקל נמוך מתחת ל 10 ק"ג ,בטיפת חלב הוא נמצא מתחת לגרף.האם זה יכול להיות סיבה למה הוא לא הולך עדיין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    19/04/2011

    הי סבטה
    אין קשר בין משקל התינוק לבין עיכוב התפתחותי. אנו מצפים להליכה עצמאית עד גיל שנה וחצי ולכן כדאי לבדוק מה הגורם הפזיולוגי שמעכב את בנך מללכת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בזחילה
    נעמי
    19/04/2011

    בתי בת 8 וחצי חודשים,התהפכה מהגב לבטן וההיפך יחסית מוקדם אךעדיין לא זוחלת,היא זוחלת גחון אחורה בלבד ומתהפכת כדי להגיע לאן שהיא רוצה.אני עושה לה תרגילים ,גם עם הכדור,אך אני לא מרגישה בשום שינוי....יש מקום לדאגה?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בזחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בזחילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    19/04/2011

    הי נעמי
    אין מקום לדאגה מפני שזחילה יכולה להגיע גם עד גיל 10 חודשים, עד גיל זה אי זחילה איננה נחשבת לעיכוב התפתחותי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה
    ira
    19/04/2011

    שלום,
    יש לי תינוק בן 10 חודשים עוד פחות משבוע והוא זוחל רק בעזרת הידיים והבטן הוא לא משתמש ברגליו, הוא גורר אותם אחריו האם יש מקום לדאגה? האם הזחילה הזאת מעידה על רגליים חלשות? הוא גם לא עומד על רגליו כשמעמידים אותו הוא ישר מקפל אותם ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה - תגובה

    אורנה עטאר
    19/04/2011

    אירה שלום,
    זה שבנך לא משתמש ברגליו בגיל זה רוב הסיכויים שיש לו קושי בשימוש ברגליים בגלל סיבה כל שהיא שיש צורך לאבחן אותה. אני לא יכולה לדעת בלי לראות את בנך.
    האם בטיפת חלב או רופא ילדים אמר משהו על טונוס השרירים שלו או על גמישות?
    מאחר ובגיל 10 חודשים הייתי רוצה לראות שהוא עולה ל6 ומתחיל לזחול על 6 בנך בפתחו של עיכוב התפתחותי ולכן אני מציעה לראות איש מקצוע ולאבחן את הסיבה לזחילה הזו. אני ממליצה על מדריכה להתפתחות תינוקות.
    בברכת חג שמח.
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן תשעה וחצי חודשים עם בעיה דומה

    אליס
    21/04/2011

    נכדי בן תשעה וחצי חודשים, אמנם כבר נעמד על 6 אבל נופל אחרי 2 פסיעות זחילה.בזחילת גחון הוא משיג הכל.טונוס שרירים גבוה.רגל שמאל לא "עובדת" כמו ימין.הילד בפיסיוטרפיה חד שבועית.
    מה יכולה להיות הסיבה לעיכוב השימוש ברגל שמאל ?
    העמידה על 6 יחסית חדשה.
    סבתא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן תשעה וחצי חודשים עם בעיה דומה - תגובה

    אורנה עטאר
    23/04/2011

    סבתא אליס שלום,
    ייתכן והשימוש השונה בין הרגליים נובע מאיזו א-סימטריה.
    מאחר והוא בפיזיוטרפיה אני מניחה שהוא נמצא בטיפול המתאים.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה מיללת
    נטלי
    18/04/2011

    שלום,
    ילדה שלי משמיעה כל מני קולות, והרבה מיללת (צורחת),7 בעיקר, כשהיא רוצה שישחקו איתה או שהיא עייפה. לא נראה לי שזה משהו שלילי...היא מייללת הרבה. לפעמים מהתלהבות... האם זה אומר משהו על טמפרמנט שלה?
    תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילדה מיללת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה מיללת - תגובה

    אורנה עטאר
    19/04/2011

    נטלי שלום,
    את לא מציינת את גילה של בתך. בכל אופן, השמעת קולות בכל גיל זה תקין ואין זה בהכרח מעיד על טמפרמנט זה או אחר.

    בברכת חג שמח
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פנסטיל טיפות
    מאי
    18/04/2011

    בן שנה שנעקף בלילה על ידי 3 יתושות חוצפניות....התעורר עם איזה 20 עקיצות בפנים וביד.... בפנים לא נפוח בכלל ביד יש קצת נפיחות שמתי לו ישר פנסטיל גל ובשתיים בלילה נתתי לו טיפות פנסטיל. הוא מקבל בדרך כלל טיפות במצבי שיעול יחד עם משאף 9 טיפות פעמיים ביום. זה המינון המקובל גם עם עקיצות או שאפשר לתת לו קצת יותר שלא יתגרד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פנסטיל טיפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פנסטיל טיפות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    18/04/2011

    הי מאי
    פורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים ובתרופות אלא בהתפתחות מוטורית,
    אנא התייעצי עם רופא ילדים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה לא רגועה בכלל
    אירה
    17/04/2011

    שלום אני לא יודעת עם את יכולה לענות לי אל זה אבל עם כן אני אשמח מאוד...
    יש לי ילדה בת חצי שנה שכבר כמעט שבועים פשוט צורחת בלי הפסקה היא צועקת על הידים וכשהיא שוכבת במיטה על הגב או על הבטן ובעיקרון לא משנה מתי. היא בקושי משחקת עם צעצועים וגם לא ממש מתפתחת כי אני לא יכולה להשכיב אותה כי היא צורחת בנוסף היא כמאט ולא יושנת היא יושנת אולי 5 שעות ס"כ ביממה היא מפחדת מזרים (כלומר כולם חוץ מאמא ואבא אפילו מסבא וסבתא היא מפחדת) היא לא הולכת לאף אחד והפחד אפילו מגיעה למצב כזה שאפילו כשהיא אצלי על היידים ומשיהוא מתקרב לשחק איתה היא ישר מתחילה לבכות ולצרוח וגם עם היא שומעת רעש כול שהוא כמו שיעול או אפצי היא גם ישר נבהלת... מה זה יכול להיות ואיך אני יכולה לטפל במקרה כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילדה לא רגועה בכלל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה לא רגועה בכלל - תגובה

    דבי גרוס דולב
    17/04/2011

    הי אירה
    יש להבדיל בין חוסר השקט לבין חרדת הזרים. חרדת זרים היא תופעה מוכרת סביב גיל זה ולמרות זאת חשוב להמשיך ולחשוף את התינוקת למקומות חדשים ולאנשים נוספים תוך כדי רגישות לקושי שלה.
    ולגבי חוסר השקט שלה- לא ניתן לדעת את מקורו בלי לראות את התינוקת. הדבר יכול לנבוע מסיבות שונות- החל מבקיעת שיניים ועד לטמפרמנט.
    מכיוון שאינני מכירה אתה התינוקת אני ממליצה על התייעצות עם רופא הילדים שלכם.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אירה
    17/04/2011

    היתעצתי עם הרופא הוא אמר שזה לא שיינים ושזה ככול הנראה חרדות רק לא ידוע לי מאיפה לילדה בת 6 חודשים יש חרדות (אף פעם מאז שהיא נולדה לא השערתי אותה לבד אם אפאחד אני איתה 24 שעות ביממה) יש לך אולי עצה כול שהיא איך אני יכולה לטפל במקרה הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    17/04/2011

    הי אירה
    אני אמנם לא עוסקת בתחום הריגשי אבל יכולה להגיד מנסיון שכשמדובר בחרדות זה קשור לטמפרצנט של התינוק ולאופי שלו כרגע, ואופי אי אפשר לשנות. אפשר וחשוב לחשוף את ביתך לאנשים חדשים, למקומות רועשים אבל לזכור גם להכיל את הקושי שלה ע"י אחיזה קרובה, שימוש במנשא ולקיחה לידיים כשיש צורך. החשיפה למקומות שמפחידים אותה, מטרתה היא לאפשר לה להתמודד ולהתגבר מעט אבל יחד עם זאת לתת לה להרגיש שיש מישהו יחבק ויעטוף כשיש צורך. נטיות כאלה נוטות להתאזן עם גדילתו של התינוק , הליכה לגן ובטחון בסביבה שלו.
    בכל מקרה חשוב לקבל את התינוק כפי שהוא ובמקביל לא למנוע ממנו חשיפה לעולם.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אירה
    18/04/2011

    באמת תודה רבה אתן עוזרות לי כול פעם שיש לי בעיה כול שהיא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציצת אצבע אצל בן 3.5 חודשים
    גלית
    17/04/2011

    הקטנצ'יק שלי גילה את הידיים שלו לפני כמה שבועות, ובשבוע האחרון הוא התחיל למצוץ את אגודל ימין בצורה אינטנסיבית, עד לרמה כזאת שאני שמה אותו באוניברסיטה לשחק ובמקום להושיט ידיים לדברים כמו שהוא עשה עד עכשיו, הוא מעדיף למצוץ את האצבע.
    אני רוצה לציין שהרגלנו אותו למוצץ משלב מאד מוקדם והוא כבר רגיל להירגע ולהרדם עם מוצץ.
    האם מציצת האצבע גורמת נזק כלשהו בהתפתחות או כל נזק אחר? האם אני צריכה למנוע ממנו לעשות את זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציצת אצבע אצל בן 3.5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    17/04/2011

    הי גלית
    אני לא מוצאת בעיתיות במציצת אצבע ואף חושבת שזה נפלא שלתינוק יש את האפשרות לבחור איך ומתי להרגיע את עצמו. ישנם אמנם ילדים שיזדקקו לטיפול שיניים בשל מציצת אצבע אבל גם לילדים אחרים יש בעיות שיניים..
    אני לא מאמינה שיש למנוע זאת ממנו.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום