פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק בן 9 חודשים לא מתהפך מהגב לבט
    ענבר
    09/04/2011

    שלום, בני בן 9 חודשים. מתהפך מהבטן לגב. אך אינו מתהפך מהגב לבטן למרות שאני עושה איתו כל יום תרגילים. כמו כן, הוא זוחל אחורה ולצדדים אך אינו זוחל קדימה. אני דוחפת את הגוף שלו קדימה ומלמדת אותו לבצע זאת בעצמו אך עדיין אין שום תוצאה. עליי לציין כי הוא נולד לפני הזמן (3 שבועות). אודה לעזרתכם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים לא מתהפך מהגב לבט - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/04/2011

    הי ענבר
    טווחי ההתפתחות המקובלים מדברים על התהפכויות סדירות עד גיל חצי שנה ויש לזה סיבה. כשתינוק עובר את הגיל בו מצופה ממנו שלב התפתחותי כלשהו, יש סיכוי שיש לו קושי מסוים שמונע זאת ממנו. על אף שבנך מגלה סימני זחילה עדיין חשוב לבדוק מדוע דילג על שלב קודם ומהו הקושי התנועתי שמונע זאת ממנו.
    בהתפתחות המוטורית חשוב שכל מרכיבי ההתפתחות והשלבים המוקדמים יתקיימו על מנת לאפשר התפתחות נעימה, טובה ושוטפת.
    לסיכום, אני ממליצה לבדוק באופן ספציפי ולא דרך הפורום מדוע מתקשה בנך בהתהפכות מהגב לבטן וכיצד אפשר לעזור לו להתגבר על הקושי, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי עומדת כבר חודש ועוד לא יושבת
    נטלי
    09/04/2011

    בתי בת התשעה חודשים עומדת כבר מעל חודש הולכת מסביב לדברים ולפעמים גם מנסה לעבור ממקום למקום אבל היא עוד לא יושבת מה עושים? היא גם לא יציבה אם אני מנסה להושיב אותה היא ישר זוחלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי עומדת כבר חודש ועוד לא יושבת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    09/04/2011

    הי נטלי
    המצב האידאלי הוא זה כשהתינוק עובר דרך כל שלבי ההתפתחות בלי לדלג על שלבים ,בלי "לקפוץ" קדימה לשלב הבא ובלי להקדים את המאוחר.
    ברוב המקרים בהם תינוק ממהר לעמוד אך מתקשה להתיישב מדובר בזקיפת יתר של הגב בה יש מתיחות מסוימת בגב וחוסר גמישות המקשים על כפיפת הגב לצורך התיישבות אך מזרזים היעמדות לפני הזמן.
    חשוב לבדוק האם בזה מדובר וללמוד תרגול מתאים על מנת שביתך תלמד לשבת עצמאית, על מנת שלא יהיה דילוג בשלבי ההתפתחות ובכדי שהקושי לא יופיע בשלבים מאוחרים יותר של ההתפתחות. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 חודשיים ולא זוחלת
    ילנה
    08/04/2011

    שלום הילדה שלי בת 10 חודשים והיא לא זוחלת היא יושבת לבד ומתיישבת לבד משכיבה לישיבה (היא מסתובבת לבטן ומתיישבת) היא נעמדת על ארבע וזוחלת אחורה אפילו כשיש לה גירוי או משחק שהיא רוצה היא פשוט נשכבת ומתגלגלת אליו היא מנסה לעמוד היא נתפסת בשולחן וחצי עומדת.... היא עומדת רק על קצות האצבעות (האם זה תקין?) והרגליים שלה נוטות לצדדים גם בישיבה וגם בעמידה ( האם זה תקין?) מה אפשר לעשות כדי לעודד אותה לזחול ושלא תדלג על השלב הזה? תודה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 10 חודשיים ולא זוחלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 חודשיים ולא זוחלת - תגובה

    אורנה עטאר
    09/04/2011

    ילנה שלום,
    אנו רוצים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים ולכן ייתכן ובתך בפיתחו של עיכוב. אני מציעה בשלב הראשון להרחיק ככל שניתן צעצועים ולשים לה גירוי שיחסית מרוחק בכדי לעורר את המוטיבציה והסקרנות שאולי יובילו להתקדמות קדימה.
    ייתכן ויש סיבה יותר מורכבת לחשש שלה להתקדם במרחב ואת זה אני לא יכולה לאבחן על דפי הפורום.
    אני אציע לך כמה תרגילים. במידה ותראי שבשבועיים הקרובים את לא מגיעה לתוצאות לבד - אנא שיקלי לפגוש מדריכה להתפתחות תינוקות לאבחון רציני יותר.
    להציע לבתך המון חוויות המגרות את מערכת שיווי המשקל בכדי שזו תבשיל יותר. לדוגמא:
    א. להוציא אותה משיווי משקל כשהיא יושבת ע"י משחק כריות ולראות אם היא מאזנת את עצמה.
    ב. מאחר והיא כבר מתיישבת ניתן לנדנד אותה בנדנדה בשני הכיוונים - קדימה ואחורה ולצדדים.
    ג. ניתן גם לשים אותה על כדור פיזיו בעמידת שש ולהניע אותה קדימה ואחורה ולצדדים.
    ד. לקחת אותה על הכתפיים ולחזור על אותם כיווני תנועה שהזכרתי קודם.
    ה. כשהיא על 6 להציע לה גירוי כל פעם ליד אחרת בכדי שתנתק יד ותעביר משקל כהכנה לזחילה על 6.


    תעדכני איך הולך.
    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית אכילה
    זהבית
    07/04/2011

    שלום רב
    הבן שלי בן כמעט 7 חודשים וכבר מגיל ארבעה וחצי חודשים לפי הוראות טיפת חלב התחלתי לנסות לתת לו טעימות של אוכל מוצק כמובן מרוסק למחית
    הוא מסרב בתוקף לטעום כל סוג של אוכל - פשוט סוגר את הפה נעול (אפילו לא צוחק כדי שלא יכניסו לו לפה)
    אני מנסה לתחמן אותו ואיכשהו מצליחה להשחיל נגיעה קלה רק כדי שיטעם ואולי יהיה לו טעים וירצה ובשום אופן הוא לא מוכן ומה שקורה זה שהוא מנסה לבלוע את הטיפונת שהצלחתי להכניס לו ואז עושה כאילו שהוא רוצה להקיא וב 80% מהמקרים גם מקיא ואז הוא מקיא גם את כל הסימילאק שאכל בארוחה הקודמת
    ניסיתי הכל מרק ירקות טעים כמו שלנו, פירות, גרבר אפילו מעדנים למרות האיסור רק שיטעם, שייק פירות שאני הכנתי עם מעט חלב, הביסקווטים של התינוקות הוא מוצץ טיפה ולרוב שוב מתחיל להחנק ו/או זורק את הביסקויט כאילו שממש לא מעניין אותו
    יש לי עוד 2 בנות גדולות יותר כך שזה לא הילד הראשון ובדבר כזה לא נתקלתי ואני לא יודעת מה לעשות עם זה וכיצד לשנות את זה וכיצד להתייחס לזה
    בטיפת חלב בפעם האחרונה לא ציינתי את הבעיה אך במשקל היא אמרה שהוא ירד בעקומה ושנעקוב
    אשמח מאוד לשמוע מה ניתן לעשות ומה יכולה להיות הבעיה
    האם עלי לקחת אותו לרופא ? כי אני לא רוצה שיתחיל לעבור בדיקות רבות לשווא
    אשמח לייעוץ וסליחה על אורך הפנייה
    שבת שלום
    זהבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית אכילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    08/04/2011

    הי זהבית
    פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לעזור לך , אנא נסי בפורום תזונת תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בזחילה
    אלון
    07/04/2011

    שלום,
    בתי בת 9 וחצי חודשים, מזה כשבועיים מתיישבת עצמאית ממצב שכיבה על בטנה .
    גם כשהיא על גבה היא מנסה להתיישב.

    למרות שכבר כחודשיים וחצי היא על ביטנה, מרימה את חזה גבוה, מסתובבת על צירה בקלות רבה, נעה אחורה, עומדת על 6, חל עיכוב לעניין הזחילה: מתקרבת לגיל 10 ח' וזחילת גחון מבצעת רק תנועה, שתיים וזחילת 6 כלל לא. לאחרונה החלה בזחילה שאולי ניתן לכנותה זחילת צפרדע - 2 ידיה מקבילות לחזה שלה, מרימה את החזה ומושכת עצמה קדימה, מקרבת את ידיה פעם נוספת לצידי החזה שלה ושוב מתקדמת וכך זוחלת מקסימום מטר אחד.

    עפ"י הרופאה בטיפת חלב מדובר בילדה חזקה פיזית.
    נולדה במשקל 3,810 ק"ג.

    אני חושש שהיא תדלג על שלב הזחילה מכיוון שהיא מעדיפה כעת מצב ישיבה ונראה שהיא תעמוד בטרם תזחל.

    מה דעתכם ועצתכם?
    מה ניתן לעשות כדי שהיא תזחל 6 ?

    בתודה מראש,
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בזחילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בזחילה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/04/2011

    הי אלון
    תחילה, לא הבנתי כיצד ביתך מגיעה ממצב של שכיבה על הבטן לישיבה, אשמח שתפרט על מנת שאבין יותר את מערכת התנועה שלה. בנוסף, התישבות משכיבה על הגב איננה תקינה ולא כדאי לעודד אותה. יתכן ויש קשר בין חוזקה הפיזי של התינוקת לבין תנועה זו ובין הקושי לזחול גם.
    רמז נוסף לקושי תנועתי יכול להיות זחילת הצפרדע שתיארת. ובכלל כל תנועה יוצאת דופן ושונה מההתפתחות הרגילה יכולה להצביע על פיצוי תנועתי.
    קשה מאוד לדעת מדוע ביתך כמעט מתעכבת בזחילה. הסיבות יכולות להיות רבות וסוג התרגול קשור לסוג הקושי. מצד שני יכול לגם להיות שביתך בפתחה של זחילת 6 וצריך לחכות עוד קצת.
    אתה צודק בזה שישיבה מבוססת מורידה מהמוטיבציה לזחול.
    לאור כל הנ"ל בלתי אפשרי להמליץ על תרגול כי יש להבין את מקור הקושי, אם קיים.
    כדאי לשקול אבחון ספציפי על מנת לוודא שלא יהיה דילוג על זחילה, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי

    אלון
    08/04/2011

    היי דבי,
    תודה על תשובתך,
    ולשאלתך, התינוקת בקלילות עוברת ממצב של שכיבה על הבטן לישיבה ע"י כך שזוקפת את גבה ומעבירה את רגליה קדימה.
    תודה,
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    08/04/2011

    האם כוונתך היא לזה שהיא דוחפת עצמה לאחור משכיבה על הבטן? יושבת ישיבת W? או ישיבה משוכלת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה

    אלון
    10/04/2011

    היי דבי,
    התינוקת כשהיא שוכבת על ביטנה, דוחפת את גופה לאחור, בעזרת ידיה, מפשקת את רגליה ומתיישבת ישיבה משוכלת (לא ישיבת W). כשהתחילה לשבת התיישבה ישיבת שפגט כשרגליה פסוקות לצדדים 180 מעלות (נולדה עם חשש לגמישות יתר באזור האגן, בחודש הראשון לחייה קבע אורטופד שהגמישות תקינה) ולעיתים ישבה עם רגל אחת קדימה והשניה אחורה.
    כיום ישיבתה ישיבת טבעת והיא לרוב תקועה בישיבה זו פרט למצבים שהיא רוצה להגיע לחפץ שאינו מרוחק מדי ואז היא יורדת על בטנה, אוספת את החפץ ומיד חוזרת לישיבה.
    רופא ילדים הפנה אותנו לפזיוטרפיסטית ואחות טיפת חלב האמורה לתאם את התור, טוענת שאין צורך בכך והרופא טועה.
    אשמח לשמוע את עמדתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי - תגובה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/04/2011

    הי אלון
    נשמע לי שהכי נכון הוא באמת לקבל דיעה מבעל מקצוע העוסק בהתפתחות מוטורית מכיוון שיש עיכוב קטן ובגלל דברים קטנים כמו זחילת הצפרדע וההתיישבות השונה.
    לאור היותי מדריכה להתפתחות תינוקות אני כמובן ממליצה על שיטה זו כאבחון ובתרגול היומיומי. בדרך זו יש הסתכלות מעמיקה על הסיבות ולא רק על סימפטום אי הזחילה והתרגול יעיל וידידותי לתינוק. אם תרצה, אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואני אשמח לתת עזרה או פרטים נוספים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הילדה
    אירה
    07/04/2011

    שלום רב!
    יש לי ילדה בת 6 חודשים שאני רוצה לדעת עם היתפתחותה תקינה למה יש לי ילד בן 5 והוא היתפתח הרבה יותר מהר מימנה אז אני רוצה לדעת עם איך שהיא מתפתחת זה תקין לגילה אז ככה: היא מתהפחת מהבטן לגב ולא מתהפחת מהגב לבטן. היא לא יושבת ועם אני משיבה אותה אז היא ממש מתקפלת (מורידה את הראש לכיון הרגלים) היא מחייכת המון אבל לא צוחקת בקול. ההברות היחידות שהיא אומרת זה אההה או אווו.. (וזהו.. למרות שאנחנו מנסים ללמד אותה הברות אחרות אבל היא פשוט מסתכלת אלינו ומחייכת אבל לא עונה או מגיבה) היא מצליחה להחזיק צעצועים אבל מנסה להכניס אותם לפה וכשזה לא יוצא לה היא מתחילה לצרוח בקולי קולות. כשאני משכיבה אותה על הבטן היא מרימה את הטוסיק ומרימה את הראש ומתחילה לזוז קצת קדימה אבל גם זה מלווה בהמון צרחות..(בגלל זה אני לא יכולה להשעיר אותה לזחול או להתהפך יותר מ 2-3 דקות) בעיקרון היא ילדה רגועה אבל כשמשהו לא יוצא לה או כשהיא צריכה להישתדל לעשות זאת אז זה בדרך כלל מלווה בצעקות... דרך אגב היא התחילה להיתהפך רק לפני איזה חודש... תודה מראש עם התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות הילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות הילדה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/04/2011

    הי אירה
    בגיל 6 חודשים אנו מצפים להתהפכויות סדירות לשני הצדדים. בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים כדי לעודד את ביתך להתהפך לצד אליו היא מתקשה.
    לישיבה אנו לא מצפים ממנה מפני שהתישבות עצמאית מגיעה רק לאחר עלייה על 6 ועד אז מאוד מומלץ לא להושיב שכן גופה אינו מוכן לזה.
    הדיבור שלה תקין ולכל תינוק יש את הקצב שלו להתפתחות השפה. וזה גם בסדר וחשוב להכניס צעצעוים לפה וגם להתעצבו כשזה לא הולך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה...

    אירה
    07/04/2011

    תודה רבה על התשובה הרגעת אותי מאוד... אבל עדין מאוד מדאיג אותי שהיא בת 6 חודשים ועדין ממש בקושי צוחקת בקול למרות שהיא מחייכת המון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה... - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/04/2011

    בד"כ זה בסדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לפתח את הילדה
    לנה
    06/04/2011

    היי דבי!
    אני שוב פונה אליך,אך הפעם להודות .
    טיפים שמצאתי באתר שלכם שכיבה על הבטן כבר הפכה לעניין הרבה יותר נוח מאשר פעם.תינוקת שלי בת 3.5 חודשים רציתי לדעת מה אני יכולה לעשות כדי לפתח אותה?
    השיגרה שלנו היא הבאה...
    קמים בבוקר אוכלים שמה אותה על הגב באוניברסיטה 30-40 דקות
    כעבור זמן אוניברסיטה ,אנחנו עושים תרגילים לעידוד שכיבה על הבטן,עידוד התהפחות
    זמן שכיבה על הבטן לאחר מכן היא שוב עייפה הולכת לישון כמה שוב או אוניברסיטה או מובייל או תרגילים קצת עיסוי שכיבה על הבטן אני שמה אותה לפעמים בטרמפולינה מול טלויזיה איזה 15-20 דקות לא כל יום.חשוב לציין שאני מוציאה לה צעצויים חדשים כל פעם אנחנו מטיילות כל יום לפחות שעתיים בחוץ אבל מה עוד אפשר לעשות עם תינוקת בגיל כזה גם כדי לא להשתעמם וגם כדי שהיא תתפתח?
    אשמח לטיפים ממך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך לפתח את הילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לפתח את הילדה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    07/04/2011

    הי לנה
    אני שמחה לדעת שהתרגילים מועילים לכם.
    תינוק בגיל זה לא צריך הרבה בעצם. מה שאת עושה עם ביתך נשמע לי מספיק.
    לתינוקות אין את אלמנט השיעמום ובכל מקרה שיעמום איננו דבר שלילי. אין צורך להשכיב את התינוקת תמיד תחת אוניברסיטה או מובייל ומומלץ גם להשכיב אותה סתם כך, בלי גירויים, שתלמד את עצמה, את גופה, בלי הצפה חושית מתמדת.
    אני ממליצה להמעיט בשימוש בטרמפולינה מכיוון שאינה מעודדת התפתחות מוטורית טובה ולנסות ולהמנע לגמרי מטלוויזיה. טלוויזיה לפני גיל שנה ,על פי מחקרים, אינה מומלצת ומהווה עודף גירויים עבור תינוק רך.
    תינוק יכול גם סתם כך לשכב ולבהות ואין צורך למלא את כל היום בפעילות, הפעילות שלכם נשמעת לי מושמלת כפי שהיא.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה דבי

    לנה
    07/04/2011

    טוב לדעת!!!ומצויין שיש את הפורום הזה)))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדנא להתפתחות תינוקות בירושלים
    מיכל
    06/04/2011

    יש לי תינוק בן חמישה חודשים וחצי. חופשת הלידה מעט התארכה ואני רוצה לקחת אותו לאיזו סדנא בבוקר. אני נדהמת שכמעט ואין כלום בירושלים. אולי אתן מכירות?

    מצאתי 2 מקומות בלבד שמעבירים סדנאות - חכמת השבט והבית של זיו.
    כנראה אין להם כרגע סדנאות ואם יש משהו זו רק סדנא משולבת (עיסוי וכו') ואינני מעוניינת.
    אשמח להמלצה.

    התינוק ד"א שוכב בקלות על הבטן ואף מתרומם מאוד יפה (לפעמים כשמתעייף נדמה שהוא שוחה אמנם, אך כשהוא עם כח ממש מצליח לנתק את החלק העליון מהריצפה). הוא מתהפך מהבטן לגב. אינו מתהפך מהגב לבטן. מסתובב מעט מאוד סביב עצמו (כמעט 90 מעלות לא יותר) ואינו זוחל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדנא להתפתחות תינוקות בירושלים - תגובה

    ליאת קופיט
    07/04/2011

    מיכל שלום,

    לצערי אני לא מאזור י"ם ואנני מכירה באזור זה מקומות של סדנאות לתינוקות, אך אוכל להגיד לך מהרשום, שבנך נמצא במקום התפתחותי נכון, את מוזמנת למצוא כאן גם תרגילים לשיפור התהפכות מהגב לבטן. את יכולה להכנס לפורומים של אמאות לאחר לידה ולחפש פעילות עבורך ועבור בנך.

    בהצלחה,
    ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדנא להתפתחות תינוקות בירושלים - תגובה

    אורנה עטאר
    13/04/2011

    מיכל שלום,
    את מוזמנת לפנות למרכז ולמכללת "צעד ראשון" המכשירים מדריכים בכל הארץ. הם יוכלו להפנות אותך למדריכה באזור ירושלים העורכת סדנאות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכות
    טלי
    06/04/2011

    אני אמא לתאומים (בן ובת) בני חצי שנה. בני החל להתהפך מהבטן לגב לפני כחודשיים, עשה זאת מספר פעמים והפסיק. בתי החלה להתהפך לפני כחודש מהבטן לגב ומהגב לבטן ומאז כבר התקדמה לכמעט זחילה והיא מאוד פעילה. העובדה שבני הפסיק להתהפך מטרידה. הוא אמנם זז הרבה כאשר הוא שוכב במיטה או על משטח ההחתלה (מניף רגליים, בועט ומסתובב על צידו עד לכמעט התהפכות), אבל כאשר הוא שוכב על השטיח על גבו או על בטנו הוא אינו זז כמעט, גם לא כאשר אני מנסה לגרות אותו עם צעצעוע שאני מניחה במרחק קטן על מנת שיושיט יד או לצידו על מנת לעודד התהפכות. האם יש מקום להתייעצות עם רופא או לחכות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התהפכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    06/04/2011

    הי טלי
    נסיגה או עצירה בהתפתחות היא תופעה מוכרת ובד"כ לא מטרידה, לא ברור ממש למה זה קורה ,יש הטוענים שכשהדבר קורה "עסוק" התינוק בשלבים חדשים של ההתפתחות. יחד עם זאת את מציינת שבנך התהפך רק מספר פעמים, כך שזה לא התחיל להיות סדיר ובגיל חצי שנה נצפה להתהפכויות סדירות.
    במקרים כאלה זה לא מזיק לקבל יעוץ או אבחון. את יכולה לפנות לרופא הילדים או למדריכה להתפתחות תינוקות, אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-8 חודשים: בוכה בבית
    אורטל
    05/04/2011

    הבן שלי בן שנה ושמונה חודשים.תינוק מלא שמחת חיים,חייכן,רקדן...
    לפני חודשיים נכנס לראשונה לגן (מעניקים לו המון אהבה שם!).
    בשבועיים האחרונים,כשאנחנו שמים אותו בגן-הוא לא רוצה לעזוב אותנו ובוכה.
    מצד שני,כשבאים סוף יום לקחת אותו מהגן-הוא לא רוצה לבוא אלינו ובוכה ורוצה להשאר.
    הבעיה האמיתית מתחילה כשמגיעים הביתה.
    הוא נהיה עצבני בטירוף! בוכה מכל דבר,בלי סוף,המון ! בוכה מתוך עצבים ממשיים מכל דבר! אנחנו מנסים לשחק איתו...להציע לו לאכול..הוא לא נרגע.
    יוצאים מחוץ לבית-הוא נרגע.
    אם אנחנו משחקים תופסת בתוך הבית (אני מחזיקה אותו ובעלי רודף אחרינו)-אז הוא צוחק וחוזר לעצמו..אבל אסור להפסיק..בשניה שהפסקנו -זה צעקות ובכי קורע!
    מה קורה פה? הוא לא היה ככה..חל שינוי בו לאחרונה..הוא ממש עצבני בלי סוף בבית.
    אני חסרת אונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-8 חודשים: בוכה בבית - תגובה

    דבי גרוס דולב
    05/04/2011

    הי אורטל
    תחום התמחותי הוא בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לתת תשובה מקצועית.
    מנסיון אני כן יכולה להגיד שמדובר בהתנהגות לא יוצאת דופן בה מביע התינוק את רצונותיו . אינני יודעת כיצד לנהוג מול זה וממליצה לך להתיעץ בפורום התנהגותי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נופלת אחורה במגלשה
    ג'ני
    05/04/2011

    שלום

    בתי בת 1.9, כשהיא מתגלשת במגלשה בפארק שעשועים היא מתחילה בישיבה ותמיד מסיימת בשכיבה על הגב, לא מצליחה להחזיק את הגב תוך כדי הגלישה.

    כשהייתה בת שנה אובחנה בהיפוטוניה קלה וגמישות יתר, התחילה ללכת בגיל שנה ו-5חודשים בערך (לא זחלה גחון ולא שש, מגיל שנה וחודש התקדמה ע"י קפיצות על הטוסיק). היום היא הולכת ורצה.

    אני מניחה שהבעיה לא נעלמה לגמרי וזאת הסיבה ל"בעיית המגלשה"...
    בזמנו הלכנו כמה פעמים לפיזיוטרפיה אבל לא נראה לי שזה ממש עזר.

    איך בכל זאת אוכל לעזור לה???

    בתודה ג'ני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נופלת אחורה במגלשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נופלת אחורה במגלשה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    05/04/2011

    הי ג'ני
    בעיות מסוג אלה שתיארת בתוספת דילוג על זחילת 6 אכן לא נעלמות מעצמן אם לא מטפלים בהן. מדובר בחוסר של שלב התפתחותי חשוב ובסיסי שיכול להשפיע באופנים שונים על התפתחות הילד. הגלישה במגלשה היא רק סימפטום ולכן אין אפשרות לתת מענה מעמיק דרך פורום. מומלץ לתרגל עם הילדה פעילות גופנית מותאמת להתפתחותה המוטורית.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה רציפה
    מ
    05/04/2011

    היי,
    האם זה נורמאלי שתינוק ישן כל לילה ללא יוצא מן הכלל 10 עד 12 שעות ?מגיל חודש ועד 5 חודשעם?וגם ביום ישן לא מעט...
    שאר ההתפתחות תקינה...
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה רציפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה רציפה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    05/04/2011

    הי מ
    באופן כללי זה בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן ערות ושינה
    רינת
    04/04/2011

    שלום

    שאלה נוספת.. :)
    הבת שלי בת חודשיים ושבוע :) ורציתי לדעת האם יש זמן ערות או שינה שבגיל הזה הם אמורים להיות או שכל ילד לגופו? כי יש לה ימים שהיא ישנה מלא במשך היום, ועדין ישנה טוב בלילה?

    אשמח לתשובה..
    תודה רבה
    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זמן ערות ושינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן ערות ושינה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    05/04/2011

    הי רינת
    אין חוקיות לגבי שעות עירות אבל תינוקות בגיל זה אכן נוטים לישון הרבה וזה בסדר.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה ואוכל
    רינת
    04/04/2011

    שלום..

    התינוקת שלי בת חודשיים ואנחנו כל יום מגיעים למצב שהיא אוכלת בין 18:30-19:30 ואז אמבטיה והיא מסוגלת לישון עד 5 בבוקר או 4 לרוב..

    אנחנו לא מצליחים לעכב אותה מבחינת שינה, כי היא כבר התרגלה לישון בשעות האלה.

    זה תקין שהיא תישן כל כך הרבה זמן בלי אוכל ? או שהאם יש דרך טובה יותר?

    תודה רבה
    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה ואוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה ואוכל - תגובה

    דבי גרוס דולב
    05/04/2011

    הי רינת
    אם התינוקת עולה טוב במשקל ובריאה באופן כללי אז זה בסדר חישון לילה רצוף ללא אוכל.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נורופן בזמן הריון
    אמא מודאגת
    04/04/2011

    שלום,
    קראתי היום את הכתבה על הנורופן ועל כך שאסור בשום אופן לקחת את הכדור הזה בשליש השלישי של ההריון.
    כשהייתי בהריון עם ביתי (שכיום בת שנתיים) סבלתי מאוד מכאבי שיניים ובשליש השלישי (אחרי טיפולי שורש ואחרי שכבר לא הצלחתי לעמוד בזה) נטלתי הרבה מאוד נורופן.
    האם עליי לדאוג? אם היה משהו בעקבות הכדורים הייתי רואה זאת?
    ביתי מתפקדת מצויין והכל איתה בסדר פרט לכך שקצב הגדילה שלה קצת נמוך ביחס לאחרים. היא מתחת לאחוזונים בגובה ובמשקל אך היא גדלה בקצב אחיד, היא פשוט נראית טיפונת יותר קטנה מבני גילה.
    האם יכול להיות שזה מכיוון שנטלתי את התרופה??? האם יכול להיות שעשיתי לה נזק שעדיין אינני יודעת עליו או שאם היה משהו זה כבר היה עולה?

    אנא ענו לי בהקדם, אמא מודאגת.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נורופן בזמן הריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נורופן בזמן הריון - תגובה

    דבי גרוס דולב
    04/04/2011

    הי אמא מודאגת
    פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לענות לך. אנא התיעצי עם רופא.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשאלי בפורום הריון ולידה

    ענת
    05/04/2011

    [a href='http://www.beok.co.il/Forums/פורום_הריון_ולידה' id='link']פורום הריון ולידה[/a]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום