מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התפתחות תקינהאלה01/05/2011
באיזה גיל תינוק אמור ליצור קשר עין? מה התינוק אמור לעשות בגין חודש וחצי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תקינה - תגובה
ליאת קופיט02/05/2011אלה שלום,
בגיל חודש וחצי -חודשיים אנו נראה תינוק אשר עוקב אחרי חפץ ויוצר קשר עין, בסביבות גיל חודשיים נרצה לראות את התינוק מחייך חיוך רצוני. מעבר לזה ניתן ללתרגל איתו תרגילים נוספים, להשכיבו על כל צידי הגוף כדי שידע להכיר את גבולות גופו ולשכב בנינוחות.
אשמח לעדכן אותך גם בהמשך לגבי התפתחותו.
בברכה:)
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העדפת צדחגית30/04/2011
שלום,
ביתי בת חודשיים מעדיפה להטות את ראשה (בשכיבה על הגב) רק לצד ימין. גם אם היא מסתכלת על משהו ואנחנו הופכים את כל המזרון, היא לא תהפוך את ראשה כדי לחזור ולראות את מה שעניין אותה קודם. אנחנו מנסים לגרות אותה כדי שתסתכל אליינו שמאלה,, אבל זה לא ממש עובד- הכי טוב זה שהיא תסובב תראש לצד שמאל לשניה ואז תחזור לימין....
ניסינו היום ואתמול לחסום לה את צד ימין עם חיתול מגולגל, היא לא רגועה ככה וגם לא מצליחה להירדם ככה....
מה לעשות?
תודה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העדפת צד - תגובה
דבי גרוס דולב30/04/2011הי חגה
המצב אותו את מתארת נקרא טורטיקוליס- העדפה להטות את הראש לצד אחד וזאת בשל שרירי צוואר מכווצים בצד אחד ומתוחים יתר על המידה בצד השני. טורטיקוליס מצריך התייחסות מעמיקה ואישית יותר מאשר על גבי האינטרנט ולימוד תרגילים מתאימים, אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכיבה על הבטןרויטל30/04/2011
בתי בת 3 חודשיים מאז שהיא נולדה יש לציין שהחזיקה יפה את הראת יציבה ראש לא נפול בשכיבה על הגב היסיתי להרים אותה באמצעות משיכה של היידיים שלה בעדינות כלפיי והיא הייתיה יציבה והאש לא נפל אחורה גם שאני הופכת אותה על הבטן ומצמידה את ידיה היא מחזיקה יפה את הראש ומביטה קדימה הבעיה היאאאאא שהיא לא מצליחה להחזיק הרבה זמן מעמד עם זה ובוכה שאני אהפוך אותה בחזרה יש לציין כשהיא עייפ אני מנסה להשכיב אותה על הבטן אבל מהר מאוד היא מתעוררת ולא יכולה להניח את ראשה כאלו היא לא רפויה בשביל התנוחה הזו הראש ישר מתרומם יכול להיות שהשרירים שלה מתוחים ולכן היא לא יכולה להניח את הראש על הצד ??? וד"א כשהיא בטרמפולינה היא מושיטה את ידיה לאחד הצעצועים נוגעת ומזיזה אותו ולפעמים מצליחה לתפוס מעט האם זה מוקדם או שזה הגיל?? סתם בשביל לדעת
תודה ואתם ממש מקסימים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב30/04/2011הי רויטל
את צודקת, תינוק אכן אמור לדעת להניח את ראשו בשכיבה על הבטן ואי הנחת הראש באמת מעידה על מתח שרירים גבוה מידי ואף על שרירי גב מקוצרים מידי.
מצב תנועתי זה מקשה על שכיבה נינוחה על הבטן לאורך זמן כי בגוף אין מנוחה והוא מתעייף מהר. חשוב לזהות את הקושי וללמוד כיצד להרפות את גוף התינוקת על מנת לאפשר לה התפתחות נעימה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההושתת ידיים לחפצים
רויטל01/05/2011דבי קודם כל תודה על התשובה המהירה
ד"א איך אני אמורה להרפות לה את החלק של הצוואר בכדי שתוכל להניח את ראשה ללא מאמץ ??
וד"א אני מניחה אותה על הבטן כשהיא מתעוררת אחרי שאני מחליפה לה ולפני שהיא אוכלת ואז היא רגועה ויכולה להיות כך אבל גם ממש דקה היא מחזיקה מעמד ומתייאשת יש משהו שאני יכולה לתרום בעניין??? כי זאת גם התקדמות כי לפני כן שהייתי שמה אותה אחרי ההנקה בערך חצי שעה אחרי היא הייתה מתאמצת ואף פולטת כנראה מהמאמץ שהיא מנסה להחזיק את עצמה אז אמרתי אני שמה אותה לפני הארוחה עד שאני מתארגנת היא מסתכלת על התמונות שיש לה מסביב למיטה
וד"א לא ענית לי לגבי הושתת הידיים שלה לחפצים יכול להיות פיספסת מאיזה גיל זה מתחיל ??
תודה רבה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיין לא מדברעדי30/04/2011
שלום רב,
בני בדיוק בן שנה.
הוא ממלמל, אך עדיין לא משלים מילים ולא מדבר.
קראתי במאמרים שבגילו הוא כבר היה צריך לומר כמה מילים כמו אבא, בננה, מוצץ...
אבל אף מילה הוא לא אומר.
גם כשאני מנסה שישלים לי את המילה הוא לא משתף פעולה.
כמו כן הוא עדיין איננו מצביע על חפצים.
האם יש סיבה לדאגה ולפנות לאבחון?
תודה
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין לא מדבר - תגובה
דבי גרוס דולב30/04/2011הי עדי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד, אנא נסי בפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי שינהאילי29/04/2011
שלום ביתי בת 10חודשיים היום שלה כזה היא נירדמת מאוחר בלילה 12אפילו אחד
ואני רואה שהיא ממש רוצה לישון אך לא נירדמת מסתובבת הרבה על הבטן וכאילו שלא מצליחה למצוא תנוחה ואז היא קמה בוכה נעמדת בלול וכמובן שאני לוקחת אותה ומנסה שתישן איתי אך שוב היא קמה כאילו לא רוה לישון וזה נימשך הרבה זמן
מה אני עושה לא נכון איזה דרך אפשר לפעול ????ואז בבוקר היא קמה לפעמים ב8ולפעמים ב10ובסביבות 13לפעמים נירדמת לעוד חצי שעה ואז ניזרקת בשעות הערב 20לעוד שעה וזה ניראה לי הורס את השינה בלילה ניסיתי לקלח אותה בשעות הערב שאולי תירדם טוב זה לא עזר מה לעשות מודאגת ולא ניראה לי הגיוני שנישן כל יום ב1בלילה
אגב אני לא רואה שאלו כאבים של שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה - תגובה
דבי גרוס דולב29/04/2011הי איילי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד, קיימות יועצות שינה לתינוקות, אנא נסה להתייעץ איתן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינור בן חצי שנהילנה29/04/2011
שלום רב,
בני בן חצי שנה עוד שבועיים מתהפך לפעמים מבתן לגב והפוך עדיין לא ...שוכב על הבטן אבל לא יותר מ10-15 דקות ומתחיל להתעצבן.הייתי רוצה לדעת מה אמור לעשות תינוק בגיל כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינור בן חצי שנה - תגובה
דבי גרוס דולב29/04/2011הי ילנה
בגיל חצי שנה אמור התינוק לשכב בנינחות על הבטן תוך הרמת ראש יציבה, כשזו אינה קיימת חשוב לבדוק מדוע. בנוסף נצפה להתהפכויות סדירות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה לא רוצה שתות מטרנה לפני שינהמיטל28/04/2011
בני לפני חודש וחצי החליט שנמאס לו ממטרנה .
בבוקר שותה בלחץ 120 ובערב לא מוכן מבקבוק. לאחר שבוע כזה התחלתי לנסות דיסה בכפית ואכן זה הלך והוא אוכל דיסה 150 לפני שינה בכפית.
הבעיה מתחילה שהוא ללא סבלנות בכיסא האוכל ואז מסרב לאכול.
התחלתי עם שירים בטלויזיה וזה הלך תוך 1/4 שעה הדיסה נגמרה והופ הולכים לישון.
ממש רע לי עם זה שככה אני צריכה לשכנע אותו לאכול ורק ככה הוא אוכל את הדייסה. ניסיתי ספרים משחקים כלום... רק טלויזיה.
אשמח לשמוע את דעתך או מציאת פיתרון אחר.
כמו כן אני מאוד רוצה להכניס לו נוהל ספר לפני שינה אז האם אחרי הדיסה לקחת אותו לחדר לקריאת ספר ואז לשים אותו לישון?
חשוב לי לקראת שיגדל ויבין שיהיה נוהל קראית ספר לפני שינה ואני כרגע לא מצליחה בגלל הדיסה והטלויזיה... מה דעתך?
יש לך עצה אחרת מה לתת לפני שינה לשתות חוץ מדיסה ? הוא אוכל ב18:00 ארוחת ערב ביצה גבינה, פשטידה הכל...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה לא רוצה שתות מטרנה לפני שינה - תגובה
דבי גרוס דולב29/04/2011הי מיטל
אנו לא עוסקות בנושאי תזונה, אנא נסי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז שיאכל דייסת מטרנה במקום בקבוק
רות01/05/2011ובזמן הזה תקריאי לו גם סיפור, פשוט תזרמי איתו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבעיםרוני28/04/2011
שלום. יש לי ילדה בת 3 ביוני שמה ענבל. ענבל עברה לפני 5 חודשים השתלת כילייה בשניידר.
כאמור היא ביקרה הרבה אצל רופאים, היא נולדה בניתוח קיסרי בשבוע 34.
ענבל מדברת יפה, משחקת ויודעת להכריב פאזלים,טבעות, צללים וכל שאר משחקי הקופסה. אך יש דבר אחד שמטריד אותי: היא לא יודעת צבעים. אני חוזרת ואומרת לה בכל משחק, בכל ארוחה ובכל הזדמנות איזה צבע כל דבר והיא אומרת לא יודעת אז אני אומרת לה לדוגמא: הנה עגבנייה אדומה העגבנייה בצבע אדום, ואז אני שואלת אותה איזה צבע העגבנייה והיא אומרת לא יודעת. יש לציין שההתפתחות שלה לפי דעתי קצת איטית כי היא יותר בבתי חולים מאשר בגן אבל הייתי שמחה לדעת אם יש משהו שאני יכולה לעשות. אשמח לתשובה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבעים - תגובה
דבי גרוס דולב29/04/2011הי רוני
אנו עוסקות בפורום זה בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לענות לצערי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטוריקהסיון28/04/2011
שלום ,
יש לי תינוק בן 10 ח' שזוחל על 6, עומד על 4, מתיישב לבד, מתהפך מהבטן לגב (מגיל 6 ח'). להתהפך מהגב לבטן - עוד אין !....
בפיזיו' של קופ"ח (ובהתייעצות בפרטי) נאמר שיש לו היפוטוניה קלה בגב, גמישות יתר במפרקים ופרט נוסף הוא גבוה (אחוזון 80). כל אלו קצת מקשים עליו את ההתארגנות הפיזית ולכן מעכבים אותו במוטוריקה הגסה. הוא בטווח אבל בחלק הנמוך של הטווח.
1. האם היפוטוניה קלה וגמישות יתר זה דבר שחולף או שתמיד יצטרך מעקב / טיפול? כי גם בפרטי וגם בקופ"ח לא המליצו על מעקב וגם לא לעבוד על ההתהפכות.
2. האם שחייה בשלב הזה (חוג במים...) יועיל ? לא רק בשביל הכיף.... לחיזוק הכוונה.
3. המליצו לנו שברגע שיתחיל לעמוד, לקנות לו סנדלי "צעד ראשון" כדי שיהיה לו בסיס יציב לעמידה (בגלל גמישות יתר בכף הרגל). האם את מצטרפת להמלצה? כי אני שמעתי שדווקא עדיף לראשית ההליכה ללכת יחפים.
תודה מראש, סליחה על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטוריקה - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי סיון
1. היפוטוניה וגמישות יתר יכולים להשתפר אבל אך ורק עם תרגול נכון ומפליא בעיני שלא קיבלתם המלצה לתרגילים.
2. שחיית תינוקות יכולה להיות באופן פוטנציאלי יעילה אבל הבעיה שהיא מתבצעת רק כחצי שעה בשבוע ולכן האפקטיביות שלה מעט מוגבלת.
3.נעליים ראשונות אכן מומלץ לקנות זמן מה לאחר התחלת ההליכה. את ההתחזקות כדאי להשיג בתרגול נכון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חצי שנהשלי28/04/2011
שלום
תינוק בן חצי שנה שוכב על הבטן לזמן קצר אבל מרים יפה את הראש עד שמתעייף(כעבור 10 דקות)
העניין הוא שהוא רוב היום ישן או אוכל וכך אין זמן לתרגול
האם כדאי להעיר אותו על מנת לתרגל איתו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חצי שנה - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי שלי
לא כתבת לי אם בנך מתהפך או לא. אשמח לדעת כדי להבין את מקומו בהתפתחות המוטורית. אבל אם בנך לא מתהפך ועדיין מתקשה בשכיבה על הבטן הרי שהוא זקוק לתרגול ספציפי ואישי.
אין צורך להעיר משינה לצורך תרגול אבל חשוב לראות שהתינוק ער מספיק שעות ביממה יחסית לגילו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודשדנה27/04/2011
בני בן 11 וחצי חודשים, זחל גחון, זוחל על שש, נעמד ומסתובב סביב חפצים אך אינו מתיישב לבד. כשהוא נעמד הוא כבר למד להוריד את עצמו, הוא עושה תנועה של ישיבה מזיז את האגן אחורנית אבל כאילו לא מספיק יציב כדי להחזיק את עצמו ולכן לא מגיע ממש למצב של ישיבה. מה ניתן לעשות? בפיזיוטרפיה אמרו לי כיוון שהוא ממש קרוב לישיבה להושיב אותו עם רגליים קדימה ולשבת מאחוריו אבל לא לגעת בו ולתת גירויים עם חפץ למעלה, בצדדים כדי שילמד לייצב את עצמו. מנגד אני יודעת שלא טוב להושיב לפני שהם יושבים לבד. מה את ממליצה לעשות??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודש - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי יעל
כשתינוק מגיע לגיל זה, זוחל, נעמד ואף מתחיל מעט ללכת אך עדיין לא מתיישב, יש לכך סיבה פזיולוגית, יש קושי תנועתי שמוןנע ממנו,למרות ההתפתחות הכללית, מלשבת.
בד"כ מדובר בחוסר תנועתיות מספקת בגב ובעמוד השדרה שמקשים על התעגלות הגב לצורך התיישבות.
העיצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא פשוט לבדוק מהי הסיבה לחוסר ההתיישבות. מכיוון שבפזיוטרפיה קיבלת תשובה כזו כדאי לשקול ליווי התפתחותי בו בוודאי תקבלי סיבה ספציפית יותר בחיווי תרגילים מתאימים. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב
דנה28/04/2011תודה על תשובתך.
הייתי איתו לפני כחודשיים באיבחון אצל מלווה התפתחותית ואין לו בעיה של התעגלות הגב
אלא אמרו כי עיקר הבעיה היא חוסר בשיווי משקל ואני עושה איתו קצת תרגילים כמו אוירונים. מה יש עוד לעשות? לא ענית לי אם זה בסדר להושיבו כמו שהסבירו לי עם הרגליים קדימה כשאני סביבו ומושיטה לו דברים בכיוונים שונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי יעל
קשה לי להמליץ על תרגול על סמך אבחון שאיני מכירה. אם אכן מדובר בקושי של שיווי משקל אז הכי נכון באמת הוא לעשות אווירונים ותנועה במרחב לסוגיה. יחד עם זאת לתינוק שיש קושי בשיווי המשקל יהיה גם קושי לעמוד.
במקרים מסוימים הושבת התינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו עלולה לקבע את הקושי, במקרים אחרים לא. ובכל מקרה, אם כבר להושיב את התינוק אז בישיבה משוכלת כי מישיבה זו אפשר לרדת לעמידת 6 ומעמידת 6 מגיעים לישיבה משוכלת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בהסדרי שינהאורי27/04/2011
שלום רב,
הבת שלי בת 4.5 חודשים.היא נרדמת איתנו במיטה ואז אני מעבירה אותה למיטה שלה. הסידור דיי נח ליף כי בזמן שאני שוכבת לידה עד שתרדם אני עצמי נחה.
אני רוצה להרגיל אותה להרדם במטה שלה. איך אני יכולה לעשות זאת?
היום ניסיתי לשבת ליד המיטה כשהיא שוכבת לקראת שינת לילה (האורות מעוממים והיא רגילה שצריך ללכת לישון) ולא הצלחתי מרוב צווחות וחוסר רוגע מבחינתה. איך אני יכולה להרגיע אותה ולהראות לה שזה בסדר וצריך להרדם במיטה שלה ללא בכי וצווחות מצידה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בהסדרי שינה - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי אורי
לצערי אין פתרונות קסם להקניית הרגלי הירדמות חדשים. הדרך היחידה לעשות היא פשוט להתחיל בתהליך בהחלטיות ובלי לסגת ובכך לבלבל את התינוקת. יש להניח את התינוקת במיטתה בזמן המתאים וכשמתחיל בכי לקחת לידיים, להרגיע ולהחזיר למיטה.
וכך שוב ושוב עד שתתחיל התינוקת להבין ולהתרגל לסדר החדש. אין צורך לתת לתינוקת לבכות אלא להיות שם עבורה, יחד עם זאת חשוב להיות עכביים על מנת שהתנליך יצליח. נותר רק להחליט האם זה נכון ומתאים לכם שכן מדובר בתהליך מעט קשה לשני הצדדים.
בהצלחה!
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הושבת תינוק בעגלהשירלי27/04/2011
החל מאיזה גיל ניתן ומומלץ להרים מעט את משענת העגלה ממצב של כמעט 180 עלות למצב ביניים ( לא ישיבה ממש , אלא לאפשר לתינוק מבט על הסביבה בעת הטיול)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הושבת תינוק בעגלה - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי שירלי
רצוי לא להושיב תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו ולכן רצוי שישהה בעגלה במצב הקרוב ביותר לשכיבה עד שיגיע לעלייה על 6 ונסיונות התיישבות ראשונים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזה גיל בערך זה אמור לקרות
חגית30/04/2011הרי גם בטרמפולינה וגם בסל קל הם בסוג של ישיבה , לא?
תודה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזה גיל בערך זה אמור לקרות - תגובה
דבי גרוס דולב30/04/2011הי חגה
נכון, מי אמר שטרמפולינה בריאה ונכונה להתפתחות? ולגבי הסלקל- שם כבר אין ברירה. עלייה על 6 מתחילה בין גיל 6-9 חודשים בערך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות בגיל 3 חודשיםשירלי27/04/2011
בני בן 3 חודשים,נראה כי ידו השמאלית חזקה יותר מידו הימנית.
הדבר בא לידי ביטוי בתפיסה של חפצים- ביד שמאל הוא מזיז ותופס וביד ימין לא
כמו גם בעת שכיבה על הבטן, הוא מרים את ראשו ללא תמיכה בידיים, את יד שמאל הוא מביא קדימה ללא בעיה ויד ימין פחות
מה ניתן לעשות על מנת לחזק את ידו הימנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות בגיל 3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי שירלי
כדי לחזק את יד ימין נסי לגרות אותה בעמה אופנים-
תני ביד זו הרבה עיסוי ומגע עמוק
תני לבנך לאחוז בחפצים בגודל כף היד והניחי אותם בכף ידו (כדורים וכו)
הושיטי צעצועים ליד זו
בשכיבה על הבטן הושיטי צעצוע ליד זו כשהוא נשען על ידו השנייה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו5 ח'מיכל27/04/2011
שלום האם יש בעיה עם שימוש בתלת אופן סמרט בילד שהולך כבר 3 חודשים לערך. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו5 ח' - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי סמדר
אני לא מכירה את המותג הספציפי הזה אבל אין בעיה עם תלת אופן בגיל זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
(1).jpg)