מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
הילדה שלי הולכת תודה ענקית !
אורלי04/12/2011היי ליאת אני שמחה לבשר שמיזה כ-3 שבועות ילדתי הולכת היום היא בת שנה וחצי דילגה על הליכה בין הרהיטים אך כן עמדה ממושכות לפני שהלכה, הליכתה עדיין לא מספיק יציבה אך מיום ליום היא מצמצמת את הזחילה לטובת הליכה,ובמעון היא קצת חוששת להתהלך חופשי עם ילדי הגן, אשמח להמלצות שלך איך לחזק את הליכתה בשלב זה, ומה דעתך בנושא נעליים??
ובנוסף לכל אני רוצה להודות לך תודה ענקית לליווי ולתמיכה שנתת לנו בפורום במהלך התפתחותה, על רוחב הלב שלך ללא שום שיקול מסחרי תודה רבה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנעליים לשנה וחצי שהחלה ללכת לפני חו
אורלי10/12/2011היי ליאת אני שמחה לבשר שילדתי הולכת תודה על הליווי והתמיכה מכל הלב,
הייתי רוצה לקבל המלצתך ילדתי החלה ללכת לפני כ-3 שבועות וההליכה הולכ ומתייצבת מיום ליום אך עדיין היא נופלת ולא לגמרי רצה ביציבות אשמח לקבל המלצתך לגבי נעליים
בברכה,אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרם זוחלת 10 חודשיםאורלי04/04/2011
ביתי ב-10 חודשים ושבוע טרם זוחלת קדימה גם לא גחון,כן מתהפכת מצד לצד לעיתים מרימה את האגן ועוברת מהמשטח לרצפה ומחליקה אחרוה אך לא עודה זאת בתדירות כנ"ל שאני מניחה אותה על פרקט,שאני מניחה לה צעצועים במרחק ע"מ שתניע את גופה קדימה היא מרימה את רגליה כלפי מעלה שהיא שכובה על הבטן ומשמיעה קולות של אי נוחות ואף בכי,פניתי לרופאת המשפחה בגיל 9 חודשים ופחות היא אמרה שההתפתחות סבירה אשמח לשמוע בהקדם ,אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם זוחלת 10 חודשים - תגובה
ליאת קופיט04/04/2011אורלי שלום,
זחילה מתרחשת בין גיל 7-10 חוד', אך ממה שאת מתארת לבתך יש קושי מסויים לבצע את תנועות הזחילה, תארת שהיא מרימה את האגן ומתקדמת, האם היא עושה זאת כאשר היא שכובה על הבטן/גב? האם היא מתהפכת בחופשיות לשני הצדדים? האם היא מצליחה לשכב על הבטן בנינוחות במשך היום או שיש לה קושי בכך? אשמח לקבל תשובות כדי לענות לך במדוייק.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתגובה טרם זוחלת 10 חדשים
אורלי04/04/2011תודה על התגובה המהירה להל"ן פרטים נוספים,מרימה את האגן גם שהיא שכובה על הבטן ולאחרונה גם שהיא על הגב , מבצעת את הה תהפכיות מגב לבטן ומבטו לגב,מסתובבת סביב עצמה, יש מצבים בהם היא לאורך זמן על הבטן ונינוחה ויש מצבים בהם השכיבה על הבטן לא נוחה לה והיא מרימה את הרגליים חלק השוק כלפי מעלה .
תודה רבה אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתגובה טרם זוחלת 10 חדשים - תגובה
ליאת קופיט05/04/2011הי אורלי,
תודה רבה על התאור המדוייק ולאור כך אני מאמינה שבתך ממש לקראת תחילת זחילה, אני מציעה לך לגרות אותה עם צעצוע כאשר היא שוכבת על בטנה ולתת לה "קונטרה" בכפות הרגליים ע"י הצמדתן לרצפה ולראות אם היא מנסה להתקדם. כמו-כן, בכלל גירוי לכפות הרגליים כשהן חשופות (ללא גרביים) כמה שיותר כדי שתדע כיצד להשתמש בהן לצורך זחילה נכונה ודחיפת הרצפה ולצורך התקדמות.
אשמח לשמוע מה קורה בשבועות הקרובים.
בהצלחה:)
ליאת קופיט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לטרם זוחלת היום בת 11 חדשים
אורלי01/05/2011שלום ליאת,
חלף כבר חודש מאז ההתכתבות שלנו ,לא התחוללו שינויים משמעותיים מאז ואנחנו מטופלים בפיזיוטראפיה ילדתי הובחנה בטיפת חלב עם טונוס שרירים נמוך ואנחנו מתרגלים איתה קצת ישיבה כ-3 פעמים ביום למס' דקות ע"מ שישיבתה שתהיה יציבה וגם עמידה מאחר והיא הייתה מתנגדת לעמידה,אני יוצרת גירויים ע"פ המלצתך וקונטרא לכפות הרגליים לעיסויים קצת יותר עמוקים ,בפיזיטראפיה אומרים שזה עניין של זמן ואף יכול לקחת גם אחרי גיל שנה ,ילדתי קצאת פאסיבית ע"פ הגדרתה של הפיזיוטראפיסטית, מעדיפה לשהות על הגב יותר מהבטן שאלתי היא האם שחיה או יוגה יכולים לסייע ולעזור לה מה יותר? אודה לתשובה
תודה ושבוע טוב ומבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לטרם זוחלת היום בת 11 חדשים - תגובה
ליאת קופיט02/05/2011אורלי שלום,
אני שמחה שאת מעדכנת אותי, אני אישית לא ממליצה על הושבה ועמידה לפני שלבי הזחילה ,אני ממליצה בחום רב לנסות עדין לעבוד איתה על זחילה, תנסי לשאול את הפיזיוטרפיסט שלך מדוע עובדים כבר על עמידה...
אני ממליצה לך לקחת אותה לחוג שחיה, זה יכול לעזור לחזק את טונוס השרירים הנמוך שלה.
אשמח להתעדכן ולעזור לכם בהמשך.
יום טוב,
ליאת קופיט:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 11 טרם זוחלת
אורלי02/05/2011התבלבלתי מריבוי ההתכתביות, עמידה וישיבה לחיזוק שרירי האגן, תודה על ההכוונה אעדכן בהמשך.
בברכה ליום קסום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמעט בת שנה התחילה לזחול גחון
אורלי23/05/2011היי ליאת אני שמחה לבשר שילדתי התחילה לזחול גחון ,נאמר לי שזה זמן קריטי מאד ע"מ שלא יהיה עיכוב בזחילה אודה להמלצותייך לעידוד הזחילה ומה עליי לעשות איתה ע"מ שתעבור לזחילה על 6?
בברכה
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמעט בת שנה התחילה לזחול גחון - תגובה
ליאת קופיט23/05/2011אורלי שלום,
אני ממש שמחה לקרוא את העדכון האחרון, שבתך החלה בזחילת גחון. מעולה!! :)
לא כ"כ הבנתי איזו עזרה את צריכה...את אומרת שהיא החלה לזחול גחון, אני ממליצה לא להתערב בחודש הקרוב ולתת לה לארגן את גופה על הרצפה לזחילת גחון איכותית וטובה ולאחר מכן אם זה לא יגיע לבד, ללמד אותה לעלות על 6.
אם לא הבנתי נכון אני אשמח שתעדכני אותי.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר לזחילה על 6
אורלי19/07/2011היי ליאת ,
מזה כחודשיים ביתי זוחלת גחון ועושה רושם שדיי ביססה זחילת גחון תוגם עוברת למצב של ישיבה,מטפסת מדרגות ושיפועים,אך לא עוברת לזחילה על 6, מהמעבר מישיבה לזחילה וההפך ישנה שהייה קצרה על 6, מס' פעמים אחזקתי אותה על 6 ואף עודדתי אותה להתקדם אך חזרה לגחון,,בטיפול אצל הפיזיטראפיסטית הנחתה אותנו לתרגל עמידה אודה לחוות דעתך והמלצות לתרגול למעבר לעמידה,
להזכירך ביתי בת שנה וכמעט חודשיים אנחנו לפני כניסה לגן ואני דיי טרודה מיזה שהיא לא עצמאית...
בברכה אמא מודאגת אורלי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר לזחילה על 6 - תגובה
ליאת קופיט21/07/2011הי אורלי,
כנראה שההודעה הזו שלך התפספסה בדרך....מכיוון שעבר חודש, אשמח לשמוע מה שלומכן ומה מצב ביתך?
בברכה,
ליאת קופיט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליכה בין רהיטים
אורלי13/09/2011שלום ליאת,
בהמשך להתכתבויות שלנו ביתי בת שנה ושלושה וחצי חודשים נכון להיום זוחלת על 6 כחדשיים ועומדת ויושבת בחופשיות מיזה כחודש וחצי אך היא עדיין לא עברה לשלב של הליכה בין חפצים האם יש דרכים ,תרגילים לעודד אותה לעבור בן חפצים?מה הקצב בד"כ ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי ליאת ממתינה לתשובה פניתי לפני4
אורלי16/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליכה בין רהיטים - תגובה
ליאת קופיט17/09/2011הי אורלי,
אני שמחה לשמוע שבתך זוחלת, נעמדת ומתיישבת בחופשיות, בדר"כ בשלב זה נרצה לראות את התינוקת גם מתהלכת בין חפצים בבית,
מס' תרגילים עבור בתך:
כשהתינוקת עומדת בתמיכה של רהיט או הורה, להפנות את תשומת ליבה לאחור לצעצוע כלשהו ובכך לעודד אותה לנתק יד אחת מהתמיכה, ולשלוח אותה לקראת הצעצוע, בעזרת סיבוב של המותן והפניית המבט לאחור.
בישיבה או בעמידה נתמכת, להפריח בועת סבון מול התינוקת או מצדדיה ולעודד אותה לפוצץ את הבועה בעזרת הרגל. יש לשנות את המיקום של הבועה לזויות שונות. השליטה בתנועה מתחזקת עם הגיל ועם הנסיון של התינוק וניתן להעלות או להוריד את רמת הקושי.
בעמידה מול התינוקת לאחוז בשתי ידיה ולהעביר משקל מרגל לרגל לצלילי שיר (כמו: עוגה-עוגה-עוגה). תינוקות אוהבים את זה והעברת משקל חדה מצד לצד תוך ניתוק כל רגל לסירוגין, משעשעת אותם, מחזקת להם את השרירים הצידיים.
בהצלחה,
אשמח לשמוע עדכונים בקרוב,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור ! בגיל 7 שבועותאמילי03/04/2011
שלום
ביתי בת ה 7 שבועות החלה לפני כשבוע לרייר וזה רק הולך וגובר מיום ליום
היא קצת נחנקת מהרוק שלה לפעמים היא מייצרת מהרוק בלונים בשפתיים אבל רוב הזמן זה פשוט נוזל לה על הפנים
השאלה היא מדוע זה פתאום קורה ?? ה אם זה טבעי בגיל שלה
תודה רבה
אמילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור ! בגיל 7 שבועות - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי אמילי
טבעי לגמרי, בעיקר כי התינוק אינו יודע לבלוע את הרוק של עצמו, אין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה והדרכהחנה03/04/2011
שלו רב,
לפני 3 שבועות נולד לי תנוק,דביר.
יש לי תאומים בני 7.5, מדהימים, לשניהם PDD. הם היופגים וגם התפתחות שלהם לא היתה תקינה לאורך כל הדרך. לפני שאני אכנס לחרדות ואובססיות לגבי התינוק החדש היתי רוצה לדעת איפה אני משיגה ספר/הדרכה בנוגע להתפתחות התקינה של התינוק. אפילו ברמה שבועית. מה התינוק ה"נורמאלי" אמור לעשות בכל גיל וגיל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה והדרכה - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי alra
ומזל טוב!
נסיון קודם אכן משפיע על החוויות הנוכחיות אבל אל לך להיות חרדה, ישנם בסביבה הרבה מקורות עזרה ותמיכה.
אני לא יודעת לגבי ספרים ספציפיים אבל באינטרנט יש הרבה מאמרים בנושא התפתחות ואם תרצי מדריכה אשמח מאוד לעמוד לצידך ולהדריך אותך בהתאם לצרכייך דרך הפורום או באופן אישי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שלא משחק לבדענת03/04/2011
שלום רב,
בני אוטוטו בן שנתיים. ילד חברותי מאוד ובעל בטחון עצמי.
לפני שלושה חודשים נולדה לו אחות. לפני הולדתה הוא היה משחק עצמאית בערך רבע שעה ואז היה בא לדרוש שאני או אביו נהיה איתו. הוא היה נהנה מאוד ממשחקים בבית, בגן ואצל חבריו.
מאז הולדת ביתי הוא לא מוכן לשחק כלל (בצורה קיצונית מאוד), אני לוקחת אותו מהגן כל יום בשעה 4 ומאותו רגע הוא צמוד אלי ולא מוכן לשחק כלל (יש לו מגוון רחב של משחקים והכל פעם אני מוציאה לו כמה) הוא משחק בכיף רק אם יוצאים לגינה ולא רוצה לחזור הביתה.
לפני חודשיים העברתי אותו ממשפחתון עם שלושה ילדים לגן עם עשרה ילדים.
גם שם הוא "נתפס" במשחק לזמן קצר מאוד (הגננת ציינה כי הוא קצת תזזיתי), ומאושר לצאת לגינה.
אני צריכה להתאמץ בכדי להשיג את תשומת ליבו .. ממש להגיד לו "X תסתכל אלי.."
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שלא משחק לבד - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי ענת
אני עוסקת בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לתת לך תשובה מקצועית חוץ מזה שהתנהגותו של בנך נשמעת תואמת למה לחוויות האחרונות שהוא עבר.
כדי לקבל תשובה מפורטת ומקצועית נסי להתיעץ בפורום התנהגותי או פסיכולוגי לילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מתהפכתשרית03/04/2011
בתי בת 5 חודשים ושבוע התהפכה מספר פעמים לא רצופים בתדירות של כמה ימים מהבטן לגב אך מהגב לבטן לא התהפכה אף פעם וגם לא מראה שום סימני התהפכות.כשהיא שוכבת על הגב היא נינוחה, עירנית, משחקת, אך לא מרימה את רגליה לכיוון פיה וגם לא משחקת איתם.
שאלתי היא מה עושים כדי לעזור לה להתהפך וזה שהיא לא התהפכה עד עכשיו מראה על עיכוב התפתחותי כלשהו?
כאשר אני משחקת איתה אני עושה לה תרגילי תוך כדי אך אני מרגישה שרגליה קצת נוקשים, קראתי בכל מיני אתרים והבנתי שמדובר אולי על טונוס שרירים שהוא גבוה...אני קצת לחוצה זוהי ילדתי הראשונה ואני רוצה לדעת האם לערב רופאים או שאני סתם היסטרית????
שאר התפתחותה תקינה היא ממלמת מילים, אוחזת בצעצועים,בקעו לה שיניים וכשאני מרימה אותה היא עומדת יציבה על רגליה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שרית03/04/2011ניסים הוא בעלה של חברה שלי שבנה בן 5 חודשים וגם הוא לא מתהפך...שנינו באותה סירה...מה עושים????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי ירין
אם לכם ולניסים יש קושי הנובע מאותה סיבה אולי תוכלו לקבל שיעור משותף?...
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מתהפכת - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי ירין
באופן כללי אנו מצפים להתהפכויות עד גיל חצי שנה כך שביתך אינה בעיכוב כרגע. יחד עם זאת בגילה נרצה לראות סימנים לזה כמו הבאת רגליים לכיוון הראש, השכבות על הצד והעברות משקל על הבטן לכיוון התהפכות. קשה לי להגיד אם לביתך יש טונוס מוגבר ללא היכרות איתה אבל אם אכן יש לה אז הדבר דורש התיחסות ספציפית.
יש באפשרותך לחכות עוד קצת ולראות אם מתחילות התהפכויות או להחליט כבר עכשיו לקבל אבחון על מנת למנוע קשיים בהתהפכויות וללמוד תרגול ביתי.
הכתובת לאבחון היא הפנייה להתפתחות הילד דרך טיפת חלב או ליווי התפתחותי לתינוקות, שזה מה שאני עושה, באופן פרטי. אבחון שלי נעשה בבית שלכם ונובע מתוך הסתכלות מעמיקה בהתפתחות התינוק וומקור הבעיה ולא רק באי ההתהפכות, מאחלת לכם הצלחה בכל מקרה ואשמח לעזור במקרה הצורך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שרית03/04/2011תודה רבה דבי..האמת שהיום היא ניסתה להתהפך...אבל לא עד הסוף כאשר היתה שכובה על בטנה...אחכה עוד מספר ימים ואם לא אשקול בחיוב לפגישה עמך....
בנתיים אני אמשיך בתרגול בבית עמה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
דבי גרוס דולב03/04/2011הי ירין
בשמחה ובהצלחה, אם יהיו לך שאלות, אני כאן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדדיםschumi01/04/2011
שלום דוקטור
בשעה טובה נולדה בתנו בשבוע ה40.
המדדים שקיבלנו : משקל 3.45 קילו, אורך 51 ס״מ והיקף ראש 33.5.
הרופאה אמרה שהיקף הראש טיפה קטן. קצת הדאיגה אותנו ( אנו חיים בחול).אך לא נראתה מודאגת.
האם המדדים תקינים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדדים - תגובה
אורנה עטאר01/04/2011אנא הפני שאלתך לפורום בו עונים רופאי ילדים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנהאורית01/04/2011
שלום רב,
הבן שלי עוד שבועיים בן שנה. מיד לאחר שנולד היו לו כמה מקרי החנקות מאוכל שדי הבהילו אותנו. בכגיל חצי שנה ניסיתי לתת לו ביסקויט של מטרנה שנועד לתינוקות מגיל חצי שנה .הוא ממש לא קיבל את זה טוב וכמעט נחנק מהביסקויט. יצויין שיש לו כבר כמעט 9 שיניים והן בקעו לו החל מגיל 4 חודשים. בגיל חצי שנה הוא כבר הצליח לתת ביסים די רציניים בביסקויט כך שהיתה לו חתיכה מאוד גדולה בפה. לפני כשבוע ניסיתי שוב לתת לו ביסקויט ואני שמה לב שהבליעה שלו עדיין לא כ"כ טובה. הוא חותך עם השיניים חתיכות מאוד גדולות ולא יודע איך להתמודד איתן כ"כ טוב. אני ממשיכה לנסות אבל רציתי לדעת אם זה הגיוני שתינוק בגיל הזה עדיין לא אוכל בידיים בצורה עצמאית אוכל מוצק כמו ביסקויטים ולחם ולא יודע להתמודד עם הלעיסה של אוכל כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה - תגובה
אורנה עטאר01/04/2011אנא הפני שאלתך לפורום תזונת תינוקות הנמצא באתר זה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכיבה על הבטןלנה31/03/2011
היי דבי כבר פניתי אליך במסגרת פורום זה בנוגע לשכיבה על הבטן של הבת שלי,בת 3.5 חודשים.היא פשוט לא אוהבת לשכב על הבטן אני עושה לה כל מיני תרגילים כגון עירסול,מרימה את הרגליים וטוסיק למעלה שמה לה חיתול מגולגל בבית החזה.
כשיש לה מצב רוח היא יכולה לשכב לא יותר מ15-16 דקות רצוף כשהיא נודניקית אני שמה אותה לפעמים 5 דקות לפעמים דקה אבל לדעתי היא לא נהינת מזה.
את כותבת בתשובות שלך שבגיל 4 חודשים אנו מצפים לשכיבה נינוחה על הבטן,לא נראה לי שזה עתידנו.היינו אצל רופא היא אמרה 50 דקות ביום בלומר כמה פעמים 10 דקות זה מספיק.האם את מסכימה עם זה?וכמה זמן התינוק בגיל 3.5 חודש באמת אמור לשהות על הבטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שכיבה על הבטן
לנה31/03/2011דבי כעת ביקרתי באתר שלכם חשוב לציין שהוא ממש מקסים ותורם.
קראתי מאמרים על אי איזון בשרירים את כל התרגילים אני עושה לתינוקת שלי אפילו בלי לדעת שזה תורם.
ייתכן ואין לה בעיה פיזיאולוגית לשכת על הבטן אלא פשוט היא לא אוהבת את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי לנה
אני לא נוטה לשים את זה בלוח זמנים לספור דקות. השכיבה צריכה פשוט להתארך מיום ליום ולהיות נינוחה יותר ויותר. רבע שעה נשמע לי לא רע אבל חשוב גם לראות שהתינוקת לאט לאט מתחילה גם להרגיש שם נוח. המשיכי כך וחזרי אלי שוב עוד כ-4 שבועות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
לנה31/03/2011כן אני מרגישה שהיא מרגישה בתנוחה זאת הרבה יותר מאשר פעם.
לכן שאלתי האם זה בסדר.
חשבתי הם צריכים להיות על הבטן כל הזמן של ערות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיוני האישי
מירה02/04/2011היי לנה
בני כעת בן 6 חודשים שוכב על הבטן ומבסוט מהחיים.
עד לגיל 4 וחצי חודשים גם הוא לא אהב להיות זמן ממושך על הבטן וגם אני כמוך דאגתי מאוד.
אך ככל שהזמן עובר הם מרגישים נוח יותר, חגורת הכתפיים שלהם מתחזקת והם מתחילים להנות מהעניין ובכל פעם הם מסכימים להיות זמן ממושך יותר על הבטן.
כמו כן את בעצמך תשימי לב לשינוי ותראי שלאט לאט גם הראש יעלה למעלה יותר ויותר.
לרוב הם מתעצבנים בהתחלה כי כנראה שפשוט מאוד לא נוח להם וקשה להם להרים את הראש. אך מכיוון שזה הכרחי תנסי מדי יום לשים אותה על הבטן עד שהיא מראה סימנים של חוסר נוחות ואז תשני לה תנוחה. ולאחר זמן מה שוב תשכיבי אותה על הבטן, עד שתחוש נוח יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!
אירית02/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטית ראש לצד ימין בשכיבה על הבטןאירית31/03/2011
שלום, הבת שלי בת שלושה וחצי חודשים.
היא שוכבת על הבטן לפרקי זמן קצרים, אולם מטה את הראש כל הזמן לצד ימין. גם כאשר היא מניחה את הראש על המזרן היא מסובבת אותו תמיד לצד ימין. כיצד ניתן לעודד הפנית הראש לצד שמאל? מכיוון שהיא על הבטן הזזת הצעצועים שלה לצד שמאל לא משפיעה עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטית ראש לצד ימין בשכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי אירית
מה המצב בשכיבה על הגב? האם שם אין אף העדפה?
אשמח לדעת ולהמשיך בהתיחסותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטית ראש לצד ימין בשכיבה על הבטן
אירית31/03/2011היי, תודה על המענה המהיר.
גם בשכיבה על הגב יש עדיפות לצד ימין אבל אני משתדלת לשים את הצעצועים ולשבת לצידה בצד שמאל ורואים שיפור משמעותי. היא עדיין אוהבת את צד ימין אבל מפנה את הראש גם לצד שמאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטית ראש לצד ימין בשכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב01/04/2011הי אירית
אם כך לביתך יש נטיית ראש ברורה וטוב ששמת לב אליה. כדי לשפר את נטיית הראש וליצור סמטרייה כדי להרבות בהשכבות מרובות על הצדדים השונים ולהשהות שם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעלי צעד ראשוןעידית31/03/2011
שלום,
המתוק שלי בן שנה וחודש אוטוטו. התחיל ללכת עצמאית לפני כחודש.
מדי פעם כשאנו בגינה הוא הולך בשביל או על הדשא עם גרביים. מיותר לציין שהגרביים נראות מזעזע אחרי זה, וחוצמזה לעתים דורך על אבן קטנטנה ונראה שזה מציק לו.
חשבנו לקנות לו נעלי טרום צעד ראשון. האם כדאי? ואם כן - אשמח לקבל המלצה.
ובנוסף, מתי מומלץ לקנות עבורו נעלי צעד ראשון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעלי צעד ראשון - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי עידית
כדאי לחכות עם נעלי צעד ראשון עוד קצת, כמה שאפשר..
אשפר בנתיים להשתמש בנעליים בעלי סוליית עור רכה הנמכרת ברוב חנויות התינוקות.
ובעניין נעלי "צעד ראשון", אני לא חושבת שהן הכרחיות. לאחר צעידה יחפה מרובה אפשר פשוט לעבור לנעליים רגילות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מחייכתרויטל31/03/2011
היי
הילדה שלי עוד כמה ימים בת חודשיים ולא מחייכת האם זה נורמלי או שאני צריכה לדאוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מחייכת - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי רויטל
בגיל הזה עדיין בסדר אם אין חיוך. יש לצפות לחיוך חברתי ורצוני עד גיל 3 חודשים לערך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מומלץ לקחת תינוק לג'ימבורי?מיכל31/03/2011
תינוקי בן 5 חודשים. מתהפך מהבטן לגב. שוכב על הבטן בשמחה.
אינו מתהפך עדיין מהגב לבטן וטרם זוחל.
האם זה מוקדם מדי לקחת לג'ימבורי? לוקחים רק לאחר שהתינוק זוחל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי מומלץ לקחת תינוק לג'ימבורי? - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי מיכל
לתינוק לא יהיה יותר מידי לעשות בגיל זה בג'ימבורי כי כל המטרה היא לעודד ,לשכלל ולהשתמש ביכולות המוטוריות להנאה. לכן לפני שמתחילה זחילה אין טעם לזה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילת ראשדפנה30/03/2011
בני בן חמישה חודשים, התהפך תחילה מהגב לבטן לפני גיל ארבעה חודשים, אחר כך הוסיף גם התהפכות מהבטן לגב, ומאז הוא מנסה (ומצליח לרוב) לזחול באופן הבא: מניח את הראש על המזרון כאילו מתכונן לעמידת ראש, מרים טוסיק גבוה, מניח ידיים ומתקדם תוך גרירת הראש קדימה. נראה שהוא מפעיל יותר משקל על הראש מאשר על הידיים, הוא אמנם מצליח להתקדם, אבל הדבר כרוך בהרבה אי נוחות ותסכול, הוא זוחל ומקטר ובשלב מסוים מתעצבן, משתטח על הבטן ומתחיל לבכות. נראה לי גם שהוא תקוע בשלב הזה הרבה זמן ולא ניכר שינוי לטובת דפוס תנועה אחר. האם זהו שלב תקין? האם יש דרך לעודד אותו לזחול נכון יותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילת ראש - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי דפנה
מה שאת מתארת אופייני לתינוקות העושים את תחילת דרכם בזחילה ואפילו יש לזה שם- זחילת תולעת. מכיוון שבנת מתחיל לזחול בגיל מאוד מוקדם אין צורך בתרגול וחשוב גם לתת לגוף ללמוד מתוך התנועה שלו עצמו. מה שאת כן יכולה לעשות על מנת לעזור מעט הוא לתת לבנך התנגדות בכפות הרגליים כשהוא מנסה להתקדם וכך ללמדו להשתמש ברגליו על מנת להתקדם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה- ושאלת הבהרה
דפנה01/04/2011למה הכוונה לתת לו התנגדות בכפות הרגליים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה- ושאלת הבהרה - תגובה
דבי גרוס דולב02/04/2011הי דפנה
כוונתי היא שבזמו שכיבה על הבטן, כשבנך מנסה להתקדם תני לו "קטנטרה" בכף הרגל בעזרת כף היד שלך וכך הוא ידחוף עצמו קדימה בעזרת הרגליים, מקווה שעכשיו הייתי ברורה יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שקט ובכי רציף כשהתינוק עייףיהושע30/03/2011
הבן שלי בן 5 וחצי חודש. בשבוע האחרון כשהוא עייף.. הוא מתחיל להשתולל ולצרוח ולבכות ..לא עוזר שאני מרים אותו..שר לו...מרגיע אותו. כל הדברים הרגילים לא עוזרים.
הוא מתעקש לישון על האף..ולא נרגע ולפעמים זה נמשך שעה עד שהוא נרדם.כשהוא משתולל עם הידיים ובועט ברגליים
יכול להיות שזה קשור לשיניים??
אני לא רואה סימן ליציאת שיניים בחניכיים.
במהלך היום הוןא חייכן רגוע. זה חוזר על עצמו רק בשעות הערב כשמתקרב שעת השינה הארוכה של הלילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שקט ובכי רציף כשהתינוק עייף - תגובה
דבי גרוס דולב31/03/2011הי יהושע
מה שאתה מתאר נשמע נורמתי ומוכר. לפעמים העייפות גורמת לתחושת חוסר אונים ממש והתגובה הגופנית היא חוסר שקט. המשיכו לקחת את התינוק על הידיים, לנוע איתו בקצב מונוטוני, לתת טפיחות על הטוסיק וגם לאפשר לו לשיון על האף, כשהוא נרגע סדרו לו את הראש אם אתם לא רגועים. התנהגויות כאלה משתנות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טונוס שרירים גבוהשרית30/03/2011
בהמשך להודעה הקודמת שלי,בני עושה מספר התהפכויות מהבטן לגב אבל לדעתי הן אקראיות ומהגב לבטן טרם התהפך.
היום בביקור אצל הרופאה נאמר לנו על ידה שכנראה יש לאיתי טונוס שרירים גבוה ובנתיים היא אמרה שנחכה עוד שלושה שבועות ונחזור אליה לביקורת בגיל חצי שנה.
שאלתי הם לחכות לעוד שלושה שבועות או שלקבוע תור לפיזוטרפיה כבר עכשיו ומהו טונוס שרירים גבוה ואיך זה משפיע על המשך ההתפתחות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טונוס שרירים גבוה - תגובה
דבי גרוס דולב30/03/2011הי ניסים
טונוס שרירים גבוה הוא מצב בו שרירי התינוק מתוחים ואחוזים מידי ויש בהם נוקשות. הדבר גורם לחוסר גמישות מספקת לביצוע התנועות הנדרשות ולקושי בהתפתחות המוטורית בשל אותה נוקשות.
בהודעתך הקודמת תיארת מצב שבהחלט מתאים לטונוס גבוה.
אני מאמינה גדולה שבקשיים מסוג אלה חשוב לטפל בהקדם ולא לחכות מכיוון שמצבים אלה לא חולפים מעצמם ודורשים תרגול יומיומי נכון.
מצב של טונוס גבוה עלול גם להפריע בשלבים מאוחרים יותר של ההתפתחות שכן לתינוק יש חוסר בטווח תנועה גדול וחופשי, דבר שמקשה על תנועה חופשית ונעימה.
לליווי התפתחות לתינוקות יש מענה נהדר לבעיות אלה ואני ממליצה על כך בחום, אשמח לעזור לכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות
שרית30/03/2011דבי תודה על התשובה המהירה.השאלה שלי האם לחכות עוד שלושה שבועות כמו שהרופאה אמרה או שלקבוע תור לפיזוטרפיה...האם טונוס שרירים גבוה יכול להשפיע על מצב של ישיבה וזחילה?
שאלה שנייה אשתי נמצאת עם איתי בבית בחופשת לידה והיא עושה לו תרגילים בבוקר האם זה מספיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות - תגובה
דבי גרוס דולב30/03/2011הי ניסים
לדעתי אין סיבה לחכות מכיוון שדברים כאלה לא משתנים מעצמם, ללא תרגול. כדאי לקבוע תור לאבחון כלשהו.
כמו שכתבתי קודם, טונוס שרירים גבוה עלול להשפיע על שלבים מאוחרים יותר של ההתפתחות, גם על ישיבה וזחילה.
אני לא יודעת מה סוג התרגילים שאישתך מתרגלת עם איתי אבל תרגילים לאיזון טונוס השרירים כדאי לתרגל מספר פעמים ביום.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
