מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התפתחות תינוק בן 10 חודשיםמיקה23/03/2011
שלום,
בני בן כמעט 10 חודשים. זוחל על 6 ונאחז בכל מה שרק מוצא על מנת להעמד על הברכיים, (בנתיים לא מנסה להתרומם לעמידה ולא יושב).מזהה בחיוך ובהתלהבות גדולה אנשים מוכרים (אבא/אמא/סבתא וכו') וערני מאוד לקורה סביבו.
ועכשיו לדברים שמדאיגים את האמא ההיסטרית...
1. מגיל צעיר יותר, הבחנתי שהוא לא מכניס כמעט חפצים לפיו (מלבד את ידיו ולעיתים גם חפצים רכים כמו שמיכה או בובה), בזמן האחרון זה טיפה השתפר (עוד קצת חפצים מוצאים את דרכו לפיו) אבל נראה לי שזה בעיקר בגלל שצומחות לו השיניים והוא מחפש משהו שיקל על הכאב.
2. כשהוא משחק עם חפץ מסויים, בד"כ הוא ינענע אותו בידו (כאילו כדי לנסות להוציא רעש) והרבה פעמים יעזוב אותו אחרי דקה ויעבור הלאה... בנוסף, קורה המון שהוא פשוט עובר ליד צעצועים ולא מתעניין בהם... פשוט מתעלם, גם כשאני מנסה לעודד אותו לגשת אליהם.
3. עדיין לא התפתח אצלו לדעתי כל הנושא של קביעות אובייקט - אם אני לוקחת חפץ ושמה מעליו מטפחת כדי להסתיר אותו, לרוב הוא לא ינסה לחפש אותו... חשוב לציין שכשאני מסתירה את פניי במטפחת, בד"כ כן ינסה להורידה ולרוב גם ישתעשע מכל הסיפור...
בשורה התחתונה, רציתי לדעת האם נראה לכן שהכל בסדר ושפשוט הוא מתפתח לאט... או שכדאי ללכת לאבחון...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תינוק בן 10 חודשים - תגובה
אורנה עטאר24/03/2011מיקה שלום,
התפתחות בנך נשמעת לי תקינה לחלוטין.
יש תינוקות שלא מרבים להכניס חפצים לפה - טוב שאת ערה לזה - נסי לגרות את האזור סביב הפה בכל מיני מרקמים (מטפחת, כדור קוצים, ספוג רחצה וכו') בכדי להעלות את התחושתיות סביב הפה.
לגבי עניין בצעצועים - תשימי לב שהוא לא נמצא בגירויי יתר מצעצועים. תקפידי לשים צעצוע אחד או שניים מולו ואת השאר להרים הצידה באיזו קופסא ולהחליף מידי פעם..
לגבי קביעות אובייקט - כן יש לו לגבייך....המשיכי במשחקים שאת עושה לו וגם זה יגיע.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ראש בשכיבה על הגבשני23/03/2011
שלום רב
התינוקת שלי בת 7 חודשים. היום הייתי בטיפת חלב ונאמר לי ששם שהיא כבר היתה אמורה להרים את הראש בשכיבה על הגב. הכוונה היא שכאשר היא שוכבת ומגרים אותה עם חפץ כלשהו מעליה, היא אמורה להרים מעט את הראש. האחות הראתה לי את החוברת של הנחיות משרד הבריאות בנוגע לכל סוג פעולה התפתחותית של התינוק, וראיתי שאכן עד גיל 7 חודשים מקסימום תינוק אמור להרים את ראשו בשכיבה על הגב. התינוקת שלי מצליחה להתרומם בשכיבה על הגב רק כאשר נותנים לה 2 ידיים. האחות רשמה לי הפניה לרופאת משפחה מאחר, שלטענתה, ייתכן והיא תצטרך פיזיותרפיה.
ראיתי בפורום הזה שלפני שנה אמא שאלה בדיוק את אותה שאלה ודבי גרוס ענתה לה:
הי אלכס , תינוק אינו אמור להרים את ראשו בעת שכיבה על הגב, הדבר נוגד את ההתפתחות הטבעית שלו.
לכן טוב מאוד שבנך אינו מרים את ראשו."
האם תוכלו להסביר לי מה נכון ומה צריך להיות?
אציין שהתינוקת שלי מתפתחת מוטורית בקצב טוב מאוד (ואפילו זוחלת גחון לאחור). הכל חוץ מלהרים את הראש ללא עזרה בשכיבה על הגב.
תודה רבה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת ראש בשכיבה על הגב - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי שני
מדהים לראות איזה הבדלים יש בין שתי שיטות אבחון וטיפול שונות. אני טוענת בתוקף שהרמת ראש בשכיבה על הגב אכן נוגדת את ההתפתחות הטבעית של התינוק וגם לנו, המבוגרים, ההמלצה היא לא להתרומם כך משכיבה על הגב.
תינוק אמור להתרומם משכיבה על הבטן ולא להיפך. בודדות מאוד אחיות טיפת החלב ששמות דגש על הרמת ראש משכיבה על הגב. נשמע לי שהתפתחותה של ביתך תקינה וטובה ואני לא מוצאת מקום לדאגה או להפנייה לפזיותרפיה, כמו כן לא כדאי לעודד זאת ע"י מתן אצבעות להתרוממות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך דבי!
שני27/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי לקנות כיסא לאוכל?גלית23/03/2011
שלום.
בתי בת שבעה חודשים. מתי אני יכולה לקנות לה כיסא לאוכל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי לקנות כיסא לאוכל? - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי גלית
כסא אוכל מומלץ לקנות לאחר שהתינוק כבר מתישב בעצמו ויושב עצמאית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה והתיישבותדנית23/03/2011
שלום,
ביתי המקסימה בת 9.5 חודשים. מתהפכת מהבטן לגב ולהיפך כבר מגיל 4.5 חודשים.
זוחלת סביב צירה מאוד יפה. מסוגלת להגיע לכל חפץ בסלון ע"י גלגולים.
לאחרונה החלה להרים את הישבן, אך עדיין ללא זחילה קדימה או עמידה על 6 (זוחלת גם לאחור). קשה לגרות אותה עם צעצועים מכיוון שאם החפץ רחוק ממנה והיא לא מגיעה אליו היא פשוט מוותרת וניגשת לצעצוע אחר, או שמתחילה לנפנף ידיים ורגליים באויר לאות תסכול.
לזכותה יאמר שהיא מנסה להתקדם בהתחלה, וזה נראה כמו זחילת "פזצט"א" של החיילים. כמובן שזה קשה לה ואם היא לא מגיעה לצעצוע תוך מספר פעמים היא מוותרת.
אני חייבת לציין שמכל היבטי ההתפתחות האחרים היא מאוד חיונית, חייכנית, מברברת, צוחקת ופשוט מדהימה, רק נושא הזחילה וההתיישבות קצת מטריד אותי.
האם לפנות לאנשי מקצוע או לחכות עוד קצת ולראות מה קורה?
בתודה מראש,
דנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה והתיישבות - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי דנית
באופן כללי אנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים. ביתך עדיין לא בגיל זה אבל כבר קרובה לזה. אתם יכולים להמתין מספר שבועות בודדים לאבחון או להחליט לעשות זאת כבר עכשיו כדי להקדים ולעזור לביתך במקרה הצורך, הדבר נתון לשיקולכם.
המלצתי החמה היא מדריכה להתפתחות תינוקות, אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 6.5 חוד' לא מתהפכתצופית23/03/2011
אני אם לתינוקת מקסימה כאמור בת 6.5 חוד'. היא איננה מתהפכת כלל (אציין שהיא גדולה, אם דרוש משקלה אנא תרשום לי בהודעה וארשום אח"כ) רוב היום הילדה עם מטפלת. אני מבקשת ממנה שתעשה איתה תרגילים.האם תוכלו להמליץ לי על תרגילים ספציפיים,כמו כן האם לגודלה יש קשר לקושי בהתהפכות? תודה ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 6.5 חוד' לא מתהפכת - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי צופית
תינוקת בגיל זה שאינה מתהפכת כלל ושאינה מראה סימני התהפכות, יתכן מאוד שיש לה קושי תנועתי מסוים שמונע זאת ממנה ושדורש אבחון. קשה מאוד להמליץ על תרגול בלי לדעת מה מקור העיכוב. את מוזמנת לנסות ולתרגל תרגילי התהפכות המןפיעים בפורום זה אבל אם לא תראי סימני התקדמות חזרי אלי כדי לראות כיצד ניתן לעזור לביתך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שמונה וחצי חודשים מנפנף בידייםיובל23/03/2011
בני בן שמונה וחצי חודשים ילד פעיל ושמח יודע להעסיק את עצמו 2 שאלות
1. הילד מנפנף בידיים בתנועות של "ביי ביי " ובכלל עם כל הידיים מנפנף חשוב לציין שלא כל הזמן אבל לאחרונה שמנו לב שדי הרבה
שנית לא תמיד כאשר אנחנו קוראים לו הוא מגיב לשמו הוא כן יוצר קשר עין וכו
כמובן שרופא משפחה ראה אותו והוא במעקב בטיפת חלב
אשמח לדעת אם יש מקום לדאגה ?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי
יובל23/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפלפלים צהובים
עמית23/03/2011סדרות האוטיזם שמשודרות לאחרונה "מסריטות" הורים. את לא הראשונה...
זה גיל הגיוני לביי ביי וכפיים. אם אמרו לך שההתפתחות תקינה בטיפת חלב ועם רופא ילדים אל תכנסי לפינות אפלות במחשבה...
בשביל השקט הנפשי המשיכי לעקוב ולראות שהילד עושה מה שהוא אמור לעשות בגילו.
רק טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שמונה וחצי חודשים מנפנף בידיים - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי יובל
לא הבנתי את מקור הדאגה...?
כל מה שאת מתארת נשמע נורמלי ולא יוצא דופן ובטח שלא ניתן לצפות מתינוק בגיל זה שיענה לשמו בכל פעם שקוראים לו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 5 חודשים עושה בעיות באוכלמאיה22/03/2011
שלום, בתי אוכלת כיום כל 4-5 שעות, ועדיין לא מסיימת את המנה שלה(150-180) וגם את מה שהיא אוכלת אנו מתעקשים איתה, כמו כן, היא הייתה אוהבת לאכול מרק ועכשיו פתאום היא החלה לעשות בעיות וממש קשה להאכיל אותה, מה ניתן לעשות? האם זה תקין שהיא אוכלת כל 5 שעות רק 150, מבחינת משקל, היא ממוצעת?
תודה מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 5 חודשים עושה בעיות באוכל - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי מאיה
פורום זה אינו עוסק בנושאי תזונה, אנא נסי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנתיים לא אוהב את הגננתא-א22/03/2011
שלום,
הבן שלי ילד חייכן, שמח, אנרגטי, פעיל ואוהב את החברים שלו.
כשמגיעים לגן הוא הולך בכיף פותח את הדלת מבצע סריקה,
אם הגננת שלו נמצאת בכיתה הוא עושה אחורה פנה ולא רוצה להכנס עם בכי, בכי-בכי,
תופס את הרגל,
אם היא לא נמצאת (יום חופש או בכיתה אחרת),הוא נכנס בכיף מתיישב לו לוקח משחקים, צוחק, מתנהג כאילו הוא בבית, ממש תענוג!!!!
התגובה שלו למראה הגננת מכניסה אותי ל"סרטים"!!!
אני חוששת מהנורא מכל!!!!!
השאלה שלי: למה הוא כל כך "שונא" אותה?
חשוב ל לציין שהוא כן משתתף בפעילויות של הגן גם כשהיא המפעילה.
דוגמא מהיום: כשהגעתי לקחת אותו מהגן הוא ישב לידה ודפדף בספר, כשנכנסתי הוא זרק את הספר על הרצפה (מההתלהבות ?!), היא העירה לו והילד התחיל לבכות בכי קורע לב?
אשמח לעצה, הכוונה, מה מפריע לו, זה לא נראה לי הגיוני שהוא לא רוצה להכנס לכיתת הגן כשהגננת הספציפיט בכיתה.
תודה וערב טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנתיים לא אוהב את הגננת - תגובה
דבי גרוס דולב23/03/2011הי א א
שאלתך שייכת לתחום ההתנהגותי ולא לפטרום התפתחות מוטורי ,אנא נסי בפורום המתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 6.5 חודשים לא מתהפךרונית21/03/2011
יש לי תינוק בן 6.5 חודשים - הוא מתהפך בקלות מהבטן לגב - ומאוד אוהב להיות על הבטן
הבעיה שהוא לא מראה שום סימנים להתהפך מהגב לבטן - כשהוא על הגב הוא מביא את הרגלים לפה - כשאני הופכת אותו לצד הוא ישר חוזר לגב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 6.5 חודשים לא מתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב21/03/2011הי רונית
לתינוק שלא מתהפך בגיל זה לאחד הצדדים יש בד"כ סיבה פזיולוגית לזה. מדובר בד"כ בקושי קטן שמקשה על מימוש ההתהפכות. המלצתי היא לתרגל תרגילים לעידוד ההתהפכות מהגב לבטן המופיעים בפורום זה ואם לא תראי שינוי, חזרי אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק לא מחייךנמרוד21/03/2011
שלום רב,
בני בן חודשיים בדיוק נולד בשבוע 34+0, עדיין לא מחייך,
נראה לי שהוא כן יותר קשר עין.
הרופא ילדים אמר שאם הוא לא יתחיל לחייך בתוך שבועיים אנחנו צריכים לחזור אליו, ונלחצנו.
האם עלינו לדאוג? כיצד עלינו לנהוג? מה המשמעות של העיכוב בחיוך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנסיוני כאמא....
עינב2521/03/2011הבת שלי התחילה לחייך רק לקראת גיל 3 חודשים וגם אני נורא דאגתי אבל מאז היא לא מפסיקה לחייך, והיא מאוד מאוד תקשורתית, אז אל תבהלו! אבל תמיד טוב שהרופא רוצה לראות שהכל תקין, בשביל זה הוא רופא!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק לא מחייך - תגובה
דבי גרוס דולב21/03/2011הי נמרוד
חיוך הוא רק אחד ממדדים רבים בהם אנו בודקים את התינוק ועוקבים אחר התהפתחותו. בנך נולד לפני הזמן ולכן ניתנת לו "הנחה" במימוש השלבים ההתפתחותיים. כרגע אני ממש לא רואה מקום לדאגה .תינוקות רבים מתחילים לחייך סביב גיל 3 חודשים כך שלבנך יש עוד זמו מה עד שיהיה מקום לדאגה.
המשיכו להיות במעכב ונסו להיות רגועים בנתיים..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי הבת שבעה חודשיםגלית21/03/2011
היינו אצל רופאה בטיפת חלב. היא אמרה שש לה גמישות יתר ומעט איחור התפתחותי במוטוריקה הגסה. כשהיא עליי היא מרימה את הראש ומתיישבת לבדה. כשהיא מתהפכת מהגב לבטן היא מטה את ראשה למעלה. אבל כשהיא במצב שכיבה מלא כמו למשל על מזרן היא איננה מרימה את הראש.
יש לי כמה שאלות:
מה אני יכולה לעשות כדי שהיא תתחיל להרים ראש?
עד עכשיו בגיל שבעה חודשים מה עליה לעשות מבחינה מוטורית (גסה ועדינה)?
היא מתהפכת מהבטן וגם מהגב, היא מוחאת כפיים. היא מושיטה ידיים ומגיעה לצעצועים בכל המזרן ומשתמשת בהתפכויות כדי להגיע אליהם. לפעמים נדמה לי שהיא זזה מעט אחורה. כשהיא על הבטן היא מסתובבת במקום לכל הכיוונים. היא מכניסה אצבעות לפה וגם מכניסה אצבעות לאף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
גלית21/03/2011אני מדברת על הרמת ראש כשגילי שוכבת על הגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי הבת שבעה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב21/03/2011הי גלית
תינוק איננו אמור להרים את ראשו כשהוא שוכב על הגב, זהו שיבוש התפתחותי הגורם למתח רב ולהתישבות משובשת ולכן אין לצפות לזה ובטח לא לתרגל את זה.
לפי תיאורך לא נשמע לי שלביתך יש עיכוב התפתחותי. בגילה אנו מצפים לראות התהפכויות לשני הצדדים ולפעמים סימני זחילה ראשוניים. בכל מקרה נרצה לראות זחילה עד גיל 10 חודשים ולכן ביתך לא בעיכוב.
יתכו ויש לה גמישות יתר בלי קשר להישיגיה עד כה אבל את זה לא אוכל לדעת ללא היכרות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבי, תודה על התגובה. שאלה נוספת...
גלית21/03/2011אז למה הרופאה אמרה עיקוב במוטוריקה הגסה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבי, תודה על התגובה. שאלה נוספת... - תגובה
דבי גרוס דולב22/03/2011הי גלית
זו שאלה שאת צריכה להפנות לרופא, במה בא לידי ביטוי העיכוב במוטוריקה הגסה?
אני בטח לא יכולה לדעת למה הייתה כוונתו. לאחר שיתן לך את תשובתו, את מוזמנת לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ללמד את הילדה ללכת לשורותיםרונית אשטמקר21/03/2011
ביתי בת ה19 חודשים נימצאת בבית איתי.ואני מאוד רוצה להתחיל להרגיל אותה ללכת לשורותים.איך אני לא יודעת איך מתחילים
אני רוצה לקנות את המדרגות שמגיע עם זה גם הישביה לילד הקטן
איך אני מסבירה לילדה והאם אני מחליטה מתי זה מתאים לה?
היא ילדה מאוד חכמה ומבינה במהירות דברים
איך מתחילים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללמד את הילדה ללכת לשורותים - תגובה
אורנה עטאר21/03/2011שלום,
אנו לא עוסקים בגמילה מחיתולים ובהקניית הרגלים של שירותים.
אנא פני לפורום העוסק בכך.
כדאי לעשות זאת נכון ובזמן.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועת ראש ועיניים מטרידהמירב20/03/2011
שלום, לבני בן השנה וחצי יש תופעה קבועה שתוך כדי הליכה/צפיה בטלויזיה/הסתכלות באוביקט שנמצא מולו הוא מפנה את ראשו שמאלה בצורה מכאנית ובקצב קבוע ומסתכל על אותו אובייקט מצדודית העין (כלומר, האישונים ממש בצד ימין והראש מופנה לגמרי לשמאל בצורה מאוד מטרידה ולא טבעית), וכך הוא נשאר למספר שניות.
התופעה הזאת נמשכת כמה חודשים, היתה הפוגה בחודשיים האחרונים והשבוע הוא חזר לעשות את זה בקצב מוגבר (מספר פעמים ביום).
התייעצתי עם רופא הילדים וטיפת חלב והם לא ידעו מה להגיד לי.
אני אשמח אם תגידו לי על מה זה יכול להצביע ולאלו רופאים מקצועיים ניתן לפנות לייעוץ.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועת ראש ועיניים מטרידה - תגובה
דבי גרוס דולב20/03/2011הי מירב
מכיוון שמדובר בנושא רפואי לא אוכל לעזור שכן פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירויים - גיל שבועייםרווית20/03/2011
הי,
ביתי בת שבועיים.
כיום הפעילוית שאנו מספקים לה (מלבד הדברים הרגילים כמו החלפת חיתול, אמבטיה...) הם שהיה בעגלה/עריסה עם ספר שחור-לבן.
שהיה על הספה שם יש מרחב גדול יותר ואנו רואים שהיא מאוד מסוקרנת מהסביבה.
רציתי לשאול אילו גירויים/פעילויות/משחקים אנו יכולים לספק לה בטווח הגילאים הקרוב?
* גיל שבועיים - חודש
*גיל חודש-חודשיים
וכן הלאה..
האם יש מקור מידע אליו תוכלו להפנות אותי לגבי שאלתי?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירויים - גיל שבועיים - תגובה
אורנה עטאר20/03/2011רוית שלום,
אכן הגירויים והפעיליות משתנות עם הגיל. לא אוכל כאן לפרט את כל מה שאפשר לעשות איתה אך מה שאמליץ לך זה פשוט להיות איתה ולענות לצרכייה ואכתוב כאן כמה נקודות שיובילו אותך לאורך התקופה הקרובה של שלושה חודשים:
- כדאי לחשוף את בתך לסוגיי מגע שונים. לטפיחות, לחיצות, שפשופים, ליטופים וכו'. לשלב את המגע לאורך כל היום בכל תנוחה.
- לחשוף אותה לתנועה במרחב, קרוב לגוף שלך. אם זה עלייך, להכיר לה תנוחות נשיאה שונות. אם זה על כדור פיזיו, במנשא.
- להכיר לה את תנוחת הערסול שתתרום רבות להתפתחותה ועל זה תוכלי לקרוא כאן בפורום בהודעות קודמות.
- להכיר לה שכיבה על מזרן על כל צידי הגוף - בטן, גב וצדדים.
אין לי מקור מידע אחד שאני יכולה להמליץ עליו. חפשי ברשת מידע על השלבים השונים ואני כאן לכל שאלה שתצוץ במהלך הדרך.
והכי חשוב - תהני ממנה!
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוביילחגית20/03/2011
מאיזה גיל מומלץ לשים מובייל מעל העריסה של תינוק? כרגע יש לה ספר שחור לבן פרוס על מגן הראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מובייל - תגובה
אורנה עטאר20/03/2011חגה שלום,
מובייל ניתן לשים מגיל לידה עד 5 חודשים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)

(1).jpg)