מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לתינוק בן כמעט שנתייםלילי16/04/2011
אני אמא לתינוק בעוד חודש וחצי הוא בן שנתיים ילד ראשון יש הרבה פחד לגבי בני הוא לא מדבר אף מילה שאנחנו קוראים לו בשמו הוא לא עונה לא מביו אף מילה שאנחנו אומרים לו נגיד אם מבקשים ממנו להביא תיתול או להחזיר משחק למקום הוא לא מבין לא יודע לאכול לבד אם נותנים חטיף הוא שם את הכל בפעם אחת לתוך הפה לא מפחד מאש אין לו גבולות אם הוא רוצה משהו הוא תופס אותי בידיים עד לדבר שהוא רוצה בכיין מאודד לא שקט מה עלי לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתינוק בן כמעט שנתיים - תגובה
דבי גרוס דולב16/04/2011הי לילי
אנו עוסקות בהתפתחות מוטורית ואת מציינת קשיים מסוגים שונים ולכן אני ממליצה להתייעץ עם רופא הילדים שלכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 7 לא מרים ראשאמא16/04/2011
יש לי תינוק בן 7 חודשים ו10 ימים והוא עד עכשיו לא מרים ראש כשנמצא על הבטן, אנחנו במעקב עם התפתחות הילד אבל לא מרגישה שהטיפולים בויזיוטרפיה עוזרות לו להרים את הראש עדיין הוא נמצא באותו מצב מגיל 3 חודשים עד עכשיו ואני כל כך מודאגת ,מה אפשר להיות ,עדין הרופא לא יודעת מה יש לו בדיוק נתנה לנו כל מיני בדיקות לעשות ועדיין מחכים לתור, התינוק לא נראה שיש לו איחור מבני גילו כחודש אבל הרמת הראש זה דבר שהוא חייב להיות יכול להרים ,אני משכיבה אותו על הבטן לשתי דקות ואז מתחיל לצרוח אני כבר מתייאשת והתחלתי לחשוב כל מיני מחשבות מה יכול להיות לבן שלי? נא לעזור לי ואם יש רופא במקצוע מסויים אפשר לפנות אליו נא לעזור לי ,תודה כם מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 7 לא מרים ראש - תגובה
דבי גרוס דולב16/04/2011הי אמא מודאגת
קשה להגיד בלי להכיר מה מעכב את בנך מלהרים את הראש אבל אכן מדובר בעיכוב התפתחותי. לטיפול הפזיותרפיה יש אלטרנטיבה והיא הליווי ההתפתחותי לתינוקות בו אני עוסקת. בדרך אבחון ותרגול זו ישנה הסתכלות מעמיקה על התפתחות התינוק ולא רק על סימפטום אי הרמת הראש, ישנו סוג אחר של תרגול ואבחון מקיף. אני ממליצה בחום לשקול גם את דרך הטיפול הזו שעוזרת לתינוקות רבים אחרים.
הדבר אינו סותר את הבדיקות הנוספות אליהן נשלחתם, במקרים נדירים עיכוב בהתפתחות המוטורית נובע ממקורות פתולוגים אחרים.
אשמח לעזור לכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהאוקסנה16/04/2011
שלום,
בני בן 6 וחצי חודשים. מתהפך לבד בלי בעיה מהגב לבטן ומהבטן לגב. כתוצאה מכך הוא לא ממש אוהב לשכב על הגב הוא כל הזמן מתהפך לבטן... כשהוא ישן אז הוא ישן על הגב. הבעיה שהיום שמתי לב שהוא נרדם על הגב ואז תוך כדי שינה מתהפך לצד. אני דיי מפחדת שפתאום הוא איכשהו יתהפך על הבטן וירדם ככה.. זה לא מסוכן שפתאום הוא ישן על הצד??
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה - תגובה
דבי גרוס דולב16/04/2011הי אוקסנה
בגיל מסוים אין לנו כבר שליטה על תנוחת השינה של התינוקות שלנו ואין הרבה שניתן לעשות כנגד זה. כדי להיות בטוחה את יכולה להשתמש באזרי הבטיחות והאזהרה שמניחים במיטת התינוק. ככל שהתינוק גדל כך קטנה הסכנה שבשינה על הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה בכף רגל מופנית פנימהאני15/04/2011
שלום,
ביתי בת שנה וחודש. למרות שהיא הולכת כבר מגיל עשרה חודשים ועושה זאת יפה והרבה, היא עדיין נופלת לא מעט. לאחרונה הבנתי מדוע- כף רגל ימין שלה מופנית מעט פנימה בהליכה, דבר שגורם להליכה שלה להיות פחות יציבה ולנפילות מרובות יחסית.
האם יש צורך ודרך לטפל בכך? ממה שראיתי- אורתופדים לא נוטים לטפל בבעיה כזו בשלב זה. האם יש משהו לעשות כדי לעזור לה ליפול פחות? היא כרגע נועלת נעליים מאד רכות, רק שכבה דקה מעור, כי הבנתי שכך מומלץ. האם נעליים קשיחות עשויות לעזור לייצוב ההליכה במקרה שלה?
תודה רבה ופסח שמח,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה בכף רגל מופנית פנימה - תגובה
דבי גרוס דולב16/04/2011הי אני
אני בכל זאת ממליצה לפנות לאורטופד לילדים שיביע את דעתו. לאחר הערכה אצל אורטופד אשמח להמליץ על תרגול מתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפעלת תינוקת בת 7 חודשיםליבי13/04/2011
היי,
ביתי בת 7 חודשים עוד כשבוע, היא מתהפכת, מפטפטת, זזה צוחקת, בקיצור- מקסימה!!!!!
העניין שהיא משתעממת בקלות, אחרי 5 דקות על משטח הפעילות היא מתחילה "להתלונן" ולא מתעניינת יותר בכלום.
אני מחליפה לה משחק או משנה לה את המקום אך היא מתלוננת.
בנוסף, היא לא מוכנה שאני אצא מתווך ראיתה אפילו לרגע.
מה את ממליצה ? איך אפשר להפעיל אותה ושתגלה עניין?
האם טיול של כשעה וחצי ביום בעגלה ולאחר מכן משחק בג'ימבורי זה בסדר? האם שהייה ממושכת בעגלה יכולה להזיק? (היא לא מתלוננת):)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפעלת תינוקת בת 7 חודשים - תגובה
ליאת קופיט15/04/2011ליבי שלום,
אני שמחה לשמוע שבתך מפותחת יפה, ערנית ומגיבה לסביבה ואת צודקת, זהוא גיל אשר בו התינוקת מחפשת יותר גירויים ועניין בסביבה אך אין זה אומר שאנו ההורים צרכים להוות עבורם "צוות בידור", את יכולה כמובן לרדת איתה ולטייל איתה במשך שעה בעגלה, ללכת לגן שעשועים לפרוש שמכה על הדשא ולתת לה להסתכל על הילדים ולהנות, להפגיש אותה עם עוד תינוקות, ללכת לג'ימבורי וכד'.
לגבי יציאה מטווח הראיה שלה- בגיל זה המון פעמים מתפתח חרדת הנטישה ולכן אני ממליצה לך לשחק איתה בהמון משחקי "קו-קו" להעלם (אפילו ע"י הסתרת הפנים עם חיתול) ולחזור, אם היא נמצאת בחדר מסויים בית ואת צריכה לעבור לשניה לחדר אחר, תיידעי אותה בקול רם ומלא בטחון שאת פה ושאת כבר חוזרת.
בהצלחה,
ליאת קופיט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק 8 חודשים מתנדנד בישיבהאני13/04/2011
שלום רב,
יש לי תינוק בן 8.5 חודשים, פעיל מאוד, חייכן, מאוד אוהב לזוז ולהתנועע באופן כללי. עדיין לא זוחל. כשאנחנו מושיבים אותו, הוא דווקא יציב ומחזיק את עצמו טוב אבל הוא מניע את גופו קדימה ואחורה (מתנדנד). האם זה טבעי? האם זה עלול להוות סימן לאוטיזם??
אודה על התשובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק 8 חודשים מתנדנד בישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב13/04/2011הי אני
ההמלצה היא לא להושיב תינוק לפני שהוא מתיישב בעצמו וזאת מסיבות רבות,
אחת מהסיבות היא שגופו של התינוק לא עבר דרך כל שלבי ההתפתחות המובילים להתיישבות עצמאית והדבר גם עלול לשבש תהליכי התפתחות כגון זחילה.
יתכן מאוד וזאת גם הסיבה להתנדנדות של בנך בישיבה.
רק לאחר שהתינוק עולה על 6 הוא מתחיל להתיישב עצמאית, בנתיים חשוב להמנע מהושבה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לא מוקדם מדיאילנית11/04/2011
בת שלי בת שבועיים החלה להתהפך מהבטן לצד ומחזיקה את הראש כאילו היא בת חודשיים.
ברצוני לשאול האם זה תקין?כי בבתי הגדולה שלחו אותי לניורולוג כי היא החלה להתהפך בגיל חודשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לא מוקדם מדי - תגובה
דבי גרוס דולב11/04/2011הי גלית
התהפכויות מוקדמות כ"כ מהבטן לגב הן בד"כ התהפכויות לא רצוניות שעלולת לנבוע מאיבוד שיווי משקל או הקשתת הגב ולרוב הן מפסיקות עד לזמן שהגוף באמת מוכן לזה.
במקרים של הרמת ראש גבוהה חשוב לשים לב שהתינוקת יודעת גם להניח את ראשה ולנוח על הבטן כדי לשלול הקשתת יתר של הגב.
יחד עם זאת לא ברור לי הקשר בין התהפכות מוקדמת לבעיה נוירולוגית..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיתוף פעולה של הילדהאיילת11/04/2011
שלום רב,
בתי בת 13 חדשים ואני מנסה לפתח מיומנויות שונות בקרבה בעזרת משחקים.
אני קוראת ספרים שונים ומנסה לבצע את הפעילויות שאני קוראת, המותאמות כמובן לגיל בתי.
קיימים מס' דברים בהם הילדה לא משתפת פעולה, למשל כאני מסנה להקריא לה סיפור היא עסוקה בלדפדף, אני מנסה לבנות איתה מגדל של שתי קוביות והיא מתנגדת. כדור אני מוסרת לה כדור והיא לא מחזירה לי.
מה ניתן לעשות כדי לגרום לה לשתף פעולה? האם משהו לא תקין בהתפתחות הילדה?
תודה איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיתוף פעולה של הילדה - תגובה
אורנה עטאר13/04/2011איילת שלום,
נשמע כי התפתחות בתך תקינה.
חשוב לא לשדר לחץ או להכריח לעשות משהו מסויים. הכל יגיע בזמנו. תבני מגדל ותתלהבי ממנו ואל תבקשי ממנה...תקריאי לה סיפור ותניחי לה לדפדף - גם זו מיומנות....קבלת כדור גם היא מיומנות וזה בסדר לגילה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש להיפוטוניה קלהefbento111/04/2011
ביתי הקטנה בת 6 שבועות, כאשר במכתב השחרור מביה"ח נטען ל"היפוטוניה קלה". בהמלצת הרופאה לאחר לידה, בעלי ואני ביצענו לה תרגילי חיזוק גפיים וחגורת כתפיים. נכון להיום הקטנה מתנגדת בעת תרגילים, אולם ראשה עדיין נשמט לאחור ומטלטל קלות בעת הרמתה. בעת שכיבה על הבטן הקטנה בוכה קלות (היא לא אוהבת את המנח הזה) ומרימה את הראש באופן לא קבוע (מרימה ושומטת לסירוגין).
ברצוני לשאול - האם מדובר במצב תקין מבחינה התפתחותית? האם זה לא מוקדם עבורה "להחזיק" את הראש בגיל כזה?
אני מודאגת משום שבביקור נוסף אצל הרופאה, הנ"ל הפנתה אותנו לפיזיותרפיה ולתרגילים נוספים בבית.
האם יש סיבה לחשש? האם ניתן לשפר את המצב וכן - ממה נגרמת חולשה כזו בלידה והאם זה סממן למשהו יותר רציני?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש להיפוטוניה קלה - תגובה
דבי גרוס דולב11/04/2011הי
היפוטוניה היא מצב בו שרירי הגוף אינם חזקים מספיק והדבר גורם לקושי בשלבי ההתפתחות המוקדמים כמו בשכיבה על הבטן, הרמת הראש וכו. רק אם הדבר אינו מטופל הוא גורם גם לקשיים בשלבים מאוחרים יותר כמו בזחילה ובהליכה וכן הלאה.
בגיל 6 שבועות אנחנו עדיין לא מצפים להרמת ראש קבועה ויציבה אבל להתחלה של תהליך זה.
אם אתם מטפלים ומתרגלים הרי שאתם עושים את הדבר הנכון ואין סיבה לחשש.
אני ממליצה בחום לטפל גם בעזרת ליווי התפתחותי לתינוקות בו תמצאו מענה יעיל, ידידותי לתינוק ומקיף להיפוטוניה. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10 חודשים- מעט הברותאמא דואגת11/04/2011
היי,
תינוקת שלי בת 10 חודשים בעוד יומיים
עד לא מזמן לא אמרה הברות בכלל
לפני 2-3 שבועות התחילה להגיד דה-דה-דה אבל היא עושה את זה לאתים רחוקות
רוב הזמן היא אומרת אאא, אאיי או סתם משהו לא ברור
היא מאוד תקשורתית, אוהבת להיות במרכז העניינים. היא מגיבה על שמה, על שאלות "איפה", מוחאת כפיים ועושה ביי. אבל מבחינת הדיבור היא כמעט ולא מתקדמת. זה מאוד מדאיג אותי.... יש לנו תור לבדיקת שמיעה. אבל זה רק בעוד חודש....
מה יכולה להיות הבעיה ואיך אפשר לעזור לה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10 חודשים- מעט הברות - תגובה
דבי גרוס דולב11/04/2011הי אמא דואגת
אני אמנם לא עוסקת בתחום זה אבל יוכלה להגיד מנסיוני שבגיל זה הדבר לא אמור להדאיג וטווח גיל התקשורת המילולית הוא ממושך. את יכולה להתייעץ גם ב]ורום של קלינאית תקשורת .
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות לצד אחדלירון11/04/2011
שלום, בני בן חצי שנה וקצת ובמשך מספר שבועות מתהפך מהגב לבטן. מאז שהוא התחיל ועד היום הוא עושה זאת בעיקר לצד ימין 99% מהפעמים.
רציתי לדעת אם יש צורך לתרגל אותו להתהפך גם לצד שמאל, או שזה לא קריטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות לצד אחד - תגובה
דבי גרוס דולב11/04/2011הי לירון
המצב הרצוי הוא מצב של סימטריה בתנועה ולכן כן מומלץ לתרגל התהפכויות לצד המתקשה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה על 6יעל תדמור10/04/2011
שלום,
בתי בת 10.5 חודשים ועדין לא זוחלת על 6
יש לציין שבתי לא התהפכה עד היום למעט כמה פעמים מקריים מהבטן לגב.
זחלה אחורה והיום כבר במשך חודשים נעמדת על 6 ומתנדנדת.
היינו אצל פיזיוטרפיסטית ואובחנה כבעלת גמישות יתר וטונוס שרירים נמוך.
היום מרימה ישבן וממש כמעט מתיישבת ואף טונוס טוב יותר
החלה להזיז ברכים קדימה תוך כדי עמידה על 6 אך את הידים לא מזיזה
מה ניתן לעשות כדי לגרום לה להתחיל לזחול
זו ילדה שניה וגם הבת הבכורה התחילה לזחול גחון בגיל 9 חודשים ועל 6 רק ב-10 חודשים
עלי להוןסיף שהיא עדין לא נעמדת, מנסה אבל קשה לה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה
יעל תדמור10/04/2011גחון זחלה רק אחורה ולא קדימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזחילה על 6 - תגובה
ליאת קופיט10/04/2011שלום יעל,
החשיבות לעבור את כל שלבי ההתפתחות תספק בעתיד תנועה נוחה איכותית וכמובן תחושה של בטחון לבתך.אני ממליצה לך להמשיך לחזק את טונוס השרירים שלה (ניתן למצוא תרגילים כאן פורום)מעבר לתרגול של זחילה אני ממש ממליצה לך לעבוד איתה גם על ההתהפכויות אשר מגרות את מער' ההצלבה, ראיה מרחבית, מער' שיווי המשקל מה שיעזור לה בעתיד הקרוב והרחוק להתמצאות במרחב, ניתוק היידים מהרצפה לשם תחילת זחילה והתיישבות עצמאית, לאחר מכן עמידה (סביב ובעזרת חפצים) ותחילת הליכה (ניתוק כף הרגל מהרצפה-לגבי העמדה, זה בסדר גמור שהיא עדיין לא נעמדת, עדיף שתעשה דברים קודמים לכך ורק לאחר מכן תנסה להעמד בכוחות עצמה),
נסי את התרגילים (מהפורום), אם את לא מסתדרת לגבי התרגילים את מוזמנת לדבר איתי ישירות.
בהצלחה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ו5 ח'מיכל10/04/2011
שלום
1. ילד בגיל הנ"ל שכבר הולך - האם יש עדיין חשיבות שלא להשאירו בלול כלל ?
2. האם תתכן אי סמטריות בין הרגליים בצעידה בגילאים הנ"ל ? (כלומר הליכה מעט "עקומה", כאילו הצדדים לא שווים)
3. האם נכון שמומלץ להמתין עם נעליים ככל שניתן ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ו5 ח' - תגובה
דבי גרוס דולב10/04/2011הי יונית
1. הלול, באופן כללי, מגביל את התנועה של התינוק ולכן אין קשר לגיל וחשוב לראות האם לתינוק טוב בלול או שהדבר גורם לתסכול.
2. קשה לי לקבל תמונה מלאה של התיאור שלך. לא אמור להיות הבדל באופן התנועה של שתי הרגליים אבל אפשר לחכות קצת אחרי תחילת ההליכה ולראות אם הדבר מתאזן בזמן הקרוב.
3. נכון שמומלץ לחכות עם הנעליים על מנת לאפשר חופש תנועה לרגל ולקרסול.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 10 שבועות ישן עד 8 שעות...מיכל10/04/2011
היי,
יש לי תינוק בן 10 שבועות. הוא ישן מעט במהלך היום, והתחיל לישון הרבה שעות ברצף בלילה (עד 8).כשהוא מתעורר הוא שמח וחייכן. עד עכשיו הוא עלה יפה במשקל, ובמהלך היום הוא יונק כל שעתיים.
זה בסדר? כמה שעות ברצף יכול תינוק לישון מבלי שזה יהיה מדאיג?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 10 שבועות ישן עד 8 שעות... - תגובה
דבי גרוס דולב10/04/2011הי נעמי
זה בסדר גמור ואפילו "צרות של עשירים". כל עוד התינוק עולה במשקל, מתפתחת היטב ועירני בשעות העירות שלו, אין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה ביום ובלילהrachel09/04/2011
היי
יש לי מספר שאלות ואני אשמח אם תוכל לעשות לי קצת סדר... אמא חדשה שקצת מבולבלת...:)י
קצת רקע- ביתי בת שלושה חודשים ושבוע. יונקת ושוקלת 6.5 קילו
שינה- עד עכשיו בקושי ישנה ביום וכתוצאה מכך היתה עצבנית ובכתה המון. התחלתי לנסות איתה שיגרת שינה. היא מצליחה להירדם 3 פעמים לאורך היום למשך 30-45 דקות כל פעם. תהליך ההירדמות קשה ומלווה בבכי.כאשר מתעוררת נראית עדיין עייפה
1. כמה זמן היא אמורה לישון בכל פעם וכמה פעמים לאורך היום? י
2. האם יש דרך לגרום לה להירדם רגועה יותר ולא בליווי בכי?
3. לגבי שינת לילה- היא כרגע ישנה רצוף בין 6-8 שעות, לרוב נרדמת בין 19:30-21:00 ומתעוררת לאכול באמצע הלילה. האם יש דרך בה תישן לילה שלם? המליצו לי על "האכלת חלום" מתוך הלוחשת לתינוקות- האם מומלץ??? י
4. לפני ההשכבה לישון אנחנו עושים לה מקלחת. היא נהנית ורגועה וברגע שמוציאים אותה ומניחים אותה על משטח ההחתלה היא מתחילה לבכות ולצרוח עד שמרימים אותה. חשוב לציין שבמהלך היום אני מחתלת אותה על אותו משטח והיא תמיד נהנית. מה ניתן לעשות כדי שהתהליך יהפוך ליהיות כיפי כמו המקלחת?? י
אני יודעת שאני שואלת המון שאלות וכל ילד הוא שונה- אני אמא חדשה ששומעת המון שיטות שעוזרות לאחרים... :) אני אשמח לעצה מבעלי ניסיון שאולי תוכל להקל עלי את ההתמודדות היומיומית הלא פשוטה. י
אשמח לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה ביום ובלילה - תגובה
דבי גרוס דולב10/04/2011הי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית וישנם פורומים ויועצים בענייני שינת תינוקות, את מוזמנת לפנות אליהם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)