פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ישיבה
    עדי
    30/03/2011

    שלום, הבת שלי בת כמעט 10 חודשים, עד גיל 8 חודשים היתה רק מתהפכת ומסתובבת סביב עצמה עולה על שש אבל לא ממש הצליחה להתקדם, בגיל 8.5 התחילה לזחול קצת גחון- אבל היתה מושכת את עצמה עם 2 הידיים ודוחפת עם 2 הרגליים במקביל, לאחר שבועיים שעשתה את זה התחילה בבת אחת לזחול על 6 - זחילה אלכסונית ממש "לפי הספר". שבוע לאחר שהתחילה לזחול התחילה לעלות על חפצים ונמצאת על הברכיים- וגם לעמוד ממש על כפות הרגליים ועושה אפילו כמה צעדים. הבעיה היא שהיא לא יודעת לשבת, ואז כשהיא מתעייפת מלעמוד לא יודעת איך לרדת, לרוב או שהיא נופלת לגמרי מעמידה או שהיא ממש בוכה עד שמורידים אותה. אם היא מתרוממת ונשארת על הברכיים נשארת לישיבה כזו על העקבים ויכולה לשחק ככה, ניסתי להטות לה את הטוסיק לישיבה רגילה והצליחה לשבת במשך דקות ארוכות- כאילו מוכנה לזה אבל לא מצליחה להגיע למצב הזה לבד. בפעם הראשונה שהושבתי אותה ככה הצליחה לצאת ישר למצב זחילה בלי בעיה ועושה את זה כל הזמן כשאני מנסה ללמד אותה להתיישב.
    איך אפשר ללמד אותה להתיישב לבד כי כרגע מחפשת כל הזמן רק לעמוד על משהו וחוטפת נפילות... :-(
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ישיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישיבה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    30/03/2011

    הי עדי
    המצב שאת מתארת אופייני בד"כ לתינוקות בעלי זקיפה גדולה בגב. זקיפה זו מתאפיינת בקושי בהתישבות עצמאית הדורשת תנועתיות טובה וגמישות בגב.
    אני הייתי ממליצה לבדוק את זה על מנת לשלול אפשרות שהדבר יקשה בשלבים מאוחרים יותר. אבל אני גם מצרפת תרגיל מומלץ מאוד ללימוד התישבות עצמאית:
    להושיב את התינוק בישיבה משוכלת כשאת מאחוריה, להחזיק את רגליה בשיכול ולעודד יציאה ממצב זה לעמידת 6 ע"י דחיפה קלה עם החזה שלך קדימה, לשחרר את רגליה רק לאחר שירדה לעמידת 6.
    תרגיל זה מלמד יציאה מעמידת 6 תוך כיפוף נכון של הגב ומפה גם כניסה להתישבות. נסי לתרגל תרגיל זה מספר פעמים ביום. אם לא תראי התקדמות והעמידה תלך ותתבסס את מוזמנת לחזור אלי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מיכל
    29/03/2011

    שלום
    האם יש חשיבות להשכבה בלילה על הבטן ולא על הצד/גב , לגיל שנה ו 4 תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    29/03/2011

    הי יונית
    בגיל זה כבר אין לנו שליטה על המנח בו התינוק ישן ובכל מקרה השכיבה על הבטן ושאר מרכיבי ההתפתחות המוקדמים כבר מבוססים כך שאין לזה חשיבות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן לבן 3 חודשים
    גלית
    29/03/2011

    שלום,
    יש לי שאלה: הבן שלי בן 3 חודשים. במהלך היום הוא ישן רק על הבטן (הרגלנו אותו ככה בגלל גזים והשארנו כי הוא ישן ככה יותר טוב) ובלילה על הגב. אין לו בעיה לישון על הבטן והוא אף מעדיף את זה - על הגב הרבה יותר קשה לו להרדם, וכשניסיתי לפעמים במהלך היום להרדים אותו על הגב היה לו קשה להרדם.

    את רוב שעות הערות שלו הוא מבלה על הגב. כשאני משכיבה אותו על הבטן כשהוא ער, כדי שירים את הראש, הוא מחזיק כמה דקות (בין 1 ל-5 תלוי כמה הוא עייף) ואז הוא מתעייף, מוריד את הראש, ומתחיל להתבכיין ולצווח עד שאני מחזירה אותו לגב. הוא ממש "מסרב" לשכב על הבטן עם הראש על המיזרן.

    האם זה בסדר? יכול להיות שבגלל שהוא ישן על הבטן השכיבה הזאת מתקשרת לו לשינה, ובגלל זה הוא "לא מוכן" לשכב על הבטן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכיבה על הבטן לבן 3 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן לבן 3 חודשים - תגובה

    ליאת קופיט
    29/03/2011

    שלום אמא של איתי,

    בגיל 3 חוד' אנו רוצים לראות שתינוק יודע לשכב על כל צידי גופו (בטן, גב, צידי הגוף, ) גם בשעות ערות ובנינוחות, בדר"כ כאשר תינוק מתנגד למנח מסויים זה נובע מקושי מוטורי, כמובן שיכול להיות גם שהוא מלכתחילה לא רוצה לשכב בשעות הערות על בטנו כי הוא מקשר זאת לזמן שינה, אך אני מאמינה שזו לא הסיבה העיקרית לכך. אני ממליצה לך לעבור בפורום ולהסתכל על תרגילי איכות זמן שהייה על הבטן ולתרגל איתו.
    אשמח להתעדכן עוד שבועיים מה קורה עם איתי האם יש שיפור מסויים ולעזור בהמשך.

    בהצלחה,
    ליאת קופיט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    גלית
    29/03/2011

    אז כמה זמן הוא אמור להישאר על הבטן בגיל הזה? בכל פעם כשהוא ער ועירני אני מתרגלת איתו על הבטן - עם או בלי מגבת מגולגלת, לפעמים על כדור פיזיו, מדברת איתו ושרה לו, אבל ברגע שהוא מתעייף הוא מתחיל לקטר. איפה אני יכולה למצוא תרגילים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההודעה מלפני מספר חודשים
    קלסקי חנית
    28/03/2011

    רציתי לדעת מדוע לא קיבלתי תגובה זה מאד חשוב לי אשמח אם תהיה הענות תודה מראש חנית קלסקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההודעה מלפני מספר חודשים - תגובה

    אורנה עטאר
    29/03/2011

    חגית שלום
    תכתבי בבקשה שוב את שאלתך. לא הצלחתי למצוא את השאלה.
    אענה בהקדם.
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה מלאה
    אורניק
    28/03/2011

    שלום
    מאיזה גיל מותר לתת לילד אוכל מלא?
    הכוונה למזונות כמו אורז מלא, פסטה, קוסקוס וכו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה מלאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה מלאה - תגובה

    ליאת קופיט
    29/03/2011

    אורניק שלום, פורום זה עוסק רק בהתפתחות המוטורית של התינוק. אני ממליצה לך לפנות לפורום תזונת תינוקות.

    בברכה,
    ליאת קופיט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות
    אוקסנה
    28/03/2011

    שלום,
    בני עוד שבוע בן חצי שנה ושמתי לב שהוא מתהפך מהבטן לגב רק אם מעבירים איזה צעצוע מול העיניים שלו לכיוון השני, גירוי כלשהו. ככה הוא לא מתהפך. קראתי שבגיל חצי שנה תינוקות אמורים לדעת להתהפך מהבטן לגב וההפך.. הבעיה היא שמהגב לבטן הוא לא מתהפך בכלל. עושה רושם שהוא הולך ועוד שניה יתהפך אבל פתאום הוא חוזר לשכב על הגב. הוא מזיז את עצמו לצדדים ונשאר על צד כלשהו כמה שניות.
    דבר שלישי.. הבנתי שקודם הם אמורים להתחיל לזחול זחילת גחון ואז לשבת.. אצלנו זה לא ברור.. אני שמה אותו על הבטן הוא מזיז את הרגליים ומרים את הטוסיק והוא זז אבל הידיים נשארות באותו מצב ויוצא שלא נוח לו ואז אני מעבירה לו את הידיים קדימה וככה בערך כל פעם. אני שמה לו גם צעצוע במרחק קטן כדי שיושיט יד וינסה להתקרב אליה. לגבי ישיבה הוא יכול לשבת לבד כמה שניות ואז מאבד שיווי משקל. בקיצור אני לא יודעת אם יש איזשהי בעיה או לא.. אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לי בנושא.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות - תגובה

    אורנה עטאר
    28/03/2011

    אוקסנה שלום,
    לגבי התהפכויות - אכן אנו רוצים לראות התהפכויות עד גיל שנה אך מאחר ומתהפך מהבטן לגב הייתי ממליצה להתחיל לתרגל איתו התהפכויות מהגב לבטן. כאן בפורום תמציאי תרגילים רבים לעודד זאת. תרגלי אותם.
    לגבי הושבה - לא רצוי להושיב תינוק עד שהוא מתיישב בכוחות עצמו ולכן לא רצוי שתושיבי את בנך בנתיים.
    לגבי זחילת גחון - את יכולה לעודד אותו ע"י גירוי במרחק נגיעה ולקרב כף רגל לכיוון הטוסיק ולחכות לדחיפה. כל פעם רגל אחרת.

    אני כאן לעדכונים ושאלות נוספות.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אוקסנה
    28/03/2011

    תודה רבה על התשובה
    אני לא מצליחה למצוא בפורום תרגילים. אני מקישה מצד ימין "תרגילי התהפכות מהגב לבטן" ואני מגיעה לשאלות שנשאלו פה בפורום ותשובה לרוב מפנה לחיפוש בפורום אחר התרגילים.
    את יכולה בבקשה לכוון אותי למקום הנכון?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    אורנה עטאר
    29/03/2011

    תכתבי:
    "התהפכות בטן-גב"
    או
    "התהפכות גב-בטן"
    או
    גלגול ג'ודו

    ותמצאי.
    יום טוב
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנוחת ערסול
    צפנת
    28/03/2011

    שלום,
    תמר שלי בת שלשה חודשים. רציתי לשאול כמה שעות בערך היא אמורה לישון במהלך היום. היא ישנה כבר לילה מלא, בין 6 ל-9 שעות (רצוף), לאחר מכן ישנה עוד שעתיים- שלוש עם קימה באמצע לאכול ואח"כ יש ימים שלאורך היום היא אינה ישנה כלל אלא נרדמת פעמיים עד שלוש למשך לא יותר מחצי שעה אם בכלל. הם זה נורמלי? ולחלופין, אם היא נרדמת במהלך היום לשלוש/ארבע שעות רצןף, האם זה לא ישפיע לה על נת הלילה?

    שאלה נוספת, האם תנוחת העירסול במנשא בד ארוך אינה פוגעת בהתפתחות עמוד השדרה של התינוק? מצד אחד שמעתי שהתינוק צריך להיות ב-180מעלות אך מצד שני שמעתי שגם תנוחת העירסול מקנה המון יתרונות (שמוכחים לי ע"י תמר) אך אכן נראה כאילו היא מעוכה שם בפנים. האם זה לא פוגע במשהו מבחינת ההתפתחות? כמה שעות ביום אפשר לשים אותה מעורסלת כך במנשא?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תנוחת ערסול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנוחת ערסול - תגובה

    אורנה עטאר
    28/03/2011

    צפנת שלום,
    לגבי שינה - יש פורום העוסק בשינה ואת מוזמנת להפנות את השאלה לשם. מניסיוני כאם אני יכולה לומר לך שהרגלי השינה של הקטנטנים האלו משתנים רבות בשנה הראשונה לחייהם.
    לגבי ערסול - מומלץ לערסל ומומלץ לשהות במשטחים של 180 מעלות יחדיו.
    אין זה מזיק ואף מאוד מועיל לשהות בתנוחת ערסול. יתרונותיה רבים:
    1. מזכירה תנוחה עוברית ולכן לרוב מרגיעה.
    2. זוקפי הגב מתארכים - כל שריר שצריך להתכווץ רצוי שיידע גם להתארך ולכן ערסול תורם אח"כ לשכיבה נינוחה על הבטן.
    3. ידיים באות לקו האמצע - שזהו שלב התפתחותי וכן עוזר אח"כ בשכיבה על הבטן על המרפקים.
    4. הקרבה, התנועה והחום!!!
    5. הורדת מתח משרירי בית החזה והבטן - עוזר במניעה של גזים וגן מסייע אח"כ לשכיבה על הבטן.
    ובטח יש עוד יתרונות ששכחתי......
    אם עד גיל שלושה חודשים נשיאה במנשא היא מומלצת ורצויה ככל שניתן, בגיל שלושה חודשים ואילך רצוי שבתך תהיה מעורסלת אך גם יהיה לה "זמן מזרון" בכדי לתרגל שכיבה על הבטן, הרמת ראש וכו'. שלבי בין הדברים.

    בברכה.
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    צפנת
    28/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכויות
    שרית
    28/03/2011

    שלום בני בן 5 חודשים ושבוע ימים,התהפך מספר פעמים מהבטן לגב, אך לא מראה שום סימני התהפכות מהגב לבטן.כשהוא שוכב על הגב הוא מנסה להסתובב לצד אך לפי דעתי הוא לא מסובב את כל גופו אלא רק את הראש, הרגליים ומעט את הגב.השאלה שלי מה עושים על מנת לגרות אותו להתהפך ועד איזה גיל הם צריכים לדעת להתהפך.
    היינו איתו אצל רופאת ילדים ונאמר על ידה שאין לו בעיה בשרירים של הגב וצריך לגרות אותו על מנת להתהפך.
    שאלה שנייה הוא מניף את הרגליים אך לא מגיע איתם לכיוון פיו ולא משחק עם הידיים ברגליים.
    האם בני בעיכוב התפתחותי?שאר פעולות המוטוריות תקינות, הוא אוחז בצעצועים, מעביר מיד ליד, מכניס צעצועים לפיו וכן בקעו לו שיניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התהפכויות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התהפכויות - תגובה

    אורנה עטאר
    28/03/2011

    ניסים שלום,
    התפתחות בנך תקינה לחלוטין. התהפכויות אנו רוצים לראות עד גיל חצי שנה ולכן יש עוד זמן. בפורום הזה יש מספר תרגילים להתהפכויות - חפש אותם ותרגל אותם בשגרת היום שלכם.
    לגבי תפיסת הרגליים והכנסה לפה - לא כולם עושים את זה וזה תקין לחלוטין.

    אני כאן לעוד שאלות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים אוכל ממש מעט
    יהושע
    28/03/2011

    יש לי תאוומים. הבת שלי אוכלת לפי גילה ומשקלה. אבל הבן אוכל ממש מעט. הוא פעלתן מאוד.. מתהפך..מתרוצצ לי על כל המיטה..צווח משמחה..אבל אוכל אולי רבע מהכמות של הבת. שניהם התחילו לנשוך את פטמת הבקבוק הרבה. אולי זה בגלל השיניים שהוא אוכל מעט? אני לא רואה סימנים בחניכיים.
    אגב למרות שהילדה התחילה נסיונות להתהפך לפני כחודש עד היום היא לא הצליחה. הוא התחיל נסיונות שבועיים אחריה ואחרי יומיים התהפך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5 חודשים אוכל ממש מעט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים אוכל ממש מעט - תגובה

    אורנה עטאר
    28/03/2011

    יהושע שלום,
    לגבי נושא האוכל - אנא הפנה את השאלה לפורום העוסק בתזונת תינוקות.
    לגבי ההתהפכות - מאחר והם בני חמישה חודשים ואנו צופים להתהפכויות עד גיל חצי שנה תוכל לתרגל איתם כל מיני תרגילים (שתמצא כאן בפורום) המעודדים התהפכות וזה יגיע.


    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעצועים לתינוק בן חצי שנה
    מירב
    27/03/2011

    שלום. איזה צעצועים מתאימים לתינוק בן חצי שנה? ואיזה ספרים? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צעצועים לתינוק בן חצי שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעצועים לתינוק בן חצי שנה - תגובה

    ליאת קופיט
    29/03/2011

    מירב שלום,

    בגיל חצי שנה ניתן לעבוד עם התינוק על מוטוריקה גסה כך שאת יכולה לגרות אותו עם צעצועים במשקלים ומרקמים שונים אשר יגרו את כפות ידיו לתפיסה של חפצים גדולים/ קטנים/ רכים/מחסופסים.. (כדורים מסוגים שונים..), אם הוא מראה סימני תחילת זחילה אפשר לגרות אותו עם צעצועים אשר נעים במרחב, לגבי ספרים, ניתן לתת לו להחזיק ולמשש ספרים עם כריכה קשה וגם ספרי בד.


    בברכה,
    ליאת קופיט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במשקל - המשך של הודעה הקודמת
    יוס
    27/03/2011

    סליחה, בתוך לחץ שחחתי להוסיף שאני מניקה ויש לי מספיק חלב. אני שואבת 80סיסי בערך.בבית חולים נעלצתי לתת לו בקבוקים אך בבית אני משתדלת להניק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במשקל - המשך של הודעה הקודמת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/03/2011

    הי יוס
    פורום זה אינו עוסק בנושאים אלה אלא בהתפתחות מוטורית בלבד, אנא נסי להתיעץ בפורום תזונת תינוקות או עם רופא הילדים שלכם.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במשקל
    יוס
    27/03/2011

    שלום! בבקשה דחוף!!!
    התינוק שלי בן שבועיים לא עולה במשקל כלל מיום השיחרורו מבית החולים (נולד 3125 בשבוע 37). כרגע הוא שוקל 2870. בבית חולים היה חולה צהבת( היה בפוטו יומיים). שבוע שאנחנו בבית והוא לא עלה במשקל? מה זה אומר ועד כמה זה מסוכן? מה ניתן לעשות? מודה לך מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עליה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במשקל - תגובה

    אורנה עטאר
    28/03/2011

    יוס שלום,
    אנא פנה לטיפת חלב או לרופא הילדים בכדי להיות במעקב גדילה.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות ??
    אילנית
    27/03/2011

    לום לרופאים!! תינוקת שלי בת 3.5 חודשים כשהיא לא רוצה לישון ושלא מציק לה שום דבר היא משחקת לבד (אוניברסיטה,בלונים,טרמפולינה,מובייל לאחרונה אני חשפתי אותה קצת לטלוויזיה)אבל ברגע שהיא עייפה היא רוצה ידיים,ואם אני מנסה להרדים אותה במיטה זה לא מצליח.היא נרדמת ברוב הפעמים על הידיים אני מחדת שהבכי יהפוך לשפת תיקשורת בינינו כי אני לא רוצה לתת לה לבכות ואז מרימה אותה ברגע שהיא מתחילה את הבכי,ומצד שני אני לא רוצה להרגיל אותה לידיים. מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות ??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות ?? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    27/03/2011

    הי אילנית
    תחילה עלי לציין שאנחנו לא רופאות אלא מדריכות להתפתחות תינוקות.
    התנהגותה של ביתך בעת עייפות היא התנהגות נורמלית לחלוטין ובכי הוא אכן שפת התינוקות, אין בזה שום רע, להיפך.
    תינוקות רבים בגיל זה זקוקים לתנועה ומגע ידיים על מנת להירדם וגם זה נורמלי.
    לאט לאט עם גדילת התינוק אפשר להתחיל בהקניית הרגלי הירדמות עצמאיים אבל בנתיים חשוב להיענות לצרכיהם ובמקביל להמשיך ולנסות להרדים במיטה, עד שיהיה מוכן לזה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה דבי

    אילנית
    27/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודש מתעקש לישון עם האף במזרן
    יהושע
    27/03/2011

    לפני כשבועיים הוא התחיל להתהפך. מאז הוא או ישן על הצד עם יד מתחת לגוף..או לשניות ארוכות מאוד עם האף בתוך המזרן. אני לחוץ איך הוא ינשום. האם יש לו אינסטנקט בגיל הזה או אני חייב להפוך אותו. כשאני מנסה להפוך הוא צווח מכעס. אחותו התאומה ממשיכה לישון על הגב רגיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודש מתעקש לישון עם האף במזרן - תגובה

    ליאת קופיט
    27/03/2011

    יהושע בוקר טוב,

    כייף לשמוע שבנך החל להתהפך וגם מצליח לישון על הצד, יש לכך חשיבות מאוד גדולה להמשך ההתפתחות המוטורית, לגבי שינה עם הפנים בתוך המזרן, ישנם המון תינוקות שאוהבים "להתחפר" בתוך המצעים, חיתול בד, בובת סמרטוטי או אפילו במגן ראש של המיטה (הרבה פעמים ניתן למצוא אותם בבוקר צמודים לאחד הקצוות של המיטה,) זה נותן להם תחושת בטחון ורוגע כך שזה בסדר גמור, יש לו אנסטנקט משלו כך שאין מקום לדאגה אך מומלץ וחשוב ביותר, לדאוג לכללי בטיחות של תקן המיטה, המזרן והסדין (שיהיה בגודל הנכון למזרן,מתוח ולא "יברח" מהצדדים).


    בברכה,
    ליאת קופיט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חצי שנה צורח
    לירון
    27/03/2011

    שלום,
    בני השבוע חוגג חצי שנה ובתקופה האחרונה שהוא משחק וער הוא פשוט שוכב לו וצורח. אבל לא מבכי סתם צורח, הכל טוב אצלו, לא מפריע לו כלום הוא פשוט סתם צועק אההההההההההה. רציתי לדעת אם זה נורמלי? האם לעצור את זה או לתת לזה לקרות?
    בנוסף, רציתי לדעת האם זה נכון שאחרי מחלה או תוך כדי יש לפעמים קפיצה התפתחותית. בני בדיוק סיים מחלה ותוך כדי הוא התחיל להתהפך מהגב לבטן בכוחות עצמו ולהגיב למשחק קוקו. הוא גם זז יותר טוב על ציר וממש מתחיל לזוז גחון אחורנית.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן חצי שנה צורח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן חצי שנה צורח - תגובה

    ליאת קופיט
    27/03/2011

    לירון בוקר טוב,

    הצעקות של בנך הן תחילת "הדיבור" שלו, הוא מבין שהקולות שהוא מפיק הן מגרונו וזה מאתגר אותו כך שאת יכולה להיות רגועה ולאפשר לו להשמיע קולות ו"לדבר" ואפילו להגיב לו בחיוב כאשר הוא עושה זאת.
    אין הוכחה כלשהיא שיש קפיצת גדילה בזמן מחלה או לאחר מכן, בנך נמצא בשלב התפתחותי נכון וטוב שבו ההתהפכיות לשני הצדדים צרכות להיות ממקום קל ונח לו וגם להסתובב בקלות סביב צירו לשני הצדדים (ימין ושמאל) וכמובן להגיב ולהנות למשחקי "קוקו".


    בברכה,
    ליאת קופיט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום