פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת חמישה חודשים בעוד שלושה ימים ולא
    גלית
    14/01/2011

    בתי תהיה בת חמישה חודשים ביום שני והיא לא מתהפכת בכלל.
    לא מהבטן לגב ולא ההפך...
    בהתחלה שמנו אותה הרבה על הבטן. היא הרימה ראש בגיל שלושה שבועות. אחרי מגיל חודשיים לא אוהבת לשכב על הבטן. התחלנו לשם אותה פחות.
    אני מתחילה להיות מודאגת... הילדה לא מתהפכת.
    כל שאר התחומים בסדר גמור. היא חייכנית ועירנית. מגיבה פה לאנשים ולצעצועים.
    גם כשמשחקם איתה במשחקי קוקו היא צוחקת. היא מתרוממת ממצב של חצי ישיבה (כששוכבת עליי) ולפעמים מצליחה להתישב לכמה שניות.
    היא פטפטנית מאוד אך לא מתהפכת... ולא אוהבת להיות הרבה על הבטן.
    אחרי כמה דקות מתחילה לבכות .
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חמישה חודשים בעוד שלושה ימים ולא - תגובה

    דבי גרוס דולב
    14/01/2011

    הי גלית
    אנו מצפים לראות התהפכויות עד גיל 6 חודשים ולכן ביתך לא נמצאת בעיכוב התפתחותי.
    יחד עם זאת נשמע כי לביתך חסר שלב בסיסי בהתפתחות שבלעדיו תתקשה מאוד לבצע התהפכויות- שלב השכיבה על הבטן. התרוממות לישיבה דרך ממצב של שכיבה על הגב ודרך שרירי הבטן אינה מצב רצוי ומצביעה בד"כ על מתח שרירים מעט גבוה, יתכן וזה גם שמקשה על שכיבה על הבטן ועל ההתהפכויות.
    מכיוון שמדובר בקשיים בסיסיים ולא רק בקושי מקומי, אני ממליצה לקבל אבחון, ללמוד מה מפריע לביתך להתפתח מוטורית כראוי וללמוד תרגילים כדי לעזור לה בקשיים אלה, אשמח לעמוד לרשותכם.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    גלית
    14/01/2011

    ראיתי באתר שלכם שישנם תרגילים שונים לשכיבה על הבטן והתהפכויות. האם זה יכול לעזור? לה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    15/01/2011

    הי גלית
    זה יכול לעזור אבל יתכן שכבר נותר קושי תנועתי שיקשה מעט. נסי וחזרי לעדכן איך הולך.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים
    שני
    14/01/2011

    שלום,

    אני לא יודעת האם זהו הפורום המתאים אך יש לי שאלה: בתי בת 9 וחצי חודשים ועדיין לא יצאה לה אפילו שן אחת. האם זה הגיוני? יש לציין שבשאר התחומים היא מתפתחת באופן תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    14/01/2011

    הי שני
    זה לא מתחום עיסוקינו ולכן לא נוכל לענות, נסי בפורום רופאי ילדים או רופא שיניים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן
    לירון
    13/01/2011

    שלום,
    בני בן 3.5 חודשים ועד לא מזמן כל פעם שהייתי משכיבה אותו על הבטן הוא היה עם הידיים בקו האמצע ונשאר כך לכמה דקות. לאחרונה כל פעם שאני שמה אותו על הבטן הוא ישר מעביר את הידיים לתנוחת אווירון מה שמקשה עליו להישאר על הבטן הרבה זמן.
    כל פעם שאני מחזירה לו את הידיים לקו האצבע הוא פורס אותם שוב.
    רציתי לדעת אם זה בסדר? ואם לא, מה אפשר לעשות כדי לעודד אותו להשאיר את הידיים בקו האמצע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכיבה על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן - תגובה

    אורנה עטאר
    14/01/2011

    לירון שלום,
    תנוחת האוירון היא שלב התפתחותי ואנו רוצים לראות שהוא עושה אוירון אך גם יודע לנוח מאוירון ולהניח ראש ואת הידיים על המזרון.
    זהו שלב שאמור לחלוף.
    אני ממליצה להתמיד ולהשכיב על הצדדים בכדי להביא ידיים לקו האמצע, לערסל, לגלגל אותו ע"י העברת רגל מעל רגל מהגב לבטן ובכך היד נשארת מתחת לבית החזה לזמן מה. תרגלי זאת לשני הצדדים. את יכולה גם לשלב מגע עמוק באזור בית החזה בכדי להוריד מתח שרירי במידה והצטבר.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה על הברכיים
    קרני
    13/01/2011

    הילדה שלי בת שנה וכמעט חודש. היא עומדת יציב והולכת רק עם תמיכה.
    כאשר היא לא עומדת היא הולכת בעיקר על הברכיים,מידי פעם היא משלבת את ההליכה עם זחילה.
    האם זה נורמלי שהיא "הולכת" על הברכיים?מה זה אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליכה על הברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליכה על הברכיים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/01/2011

    הי קרני
    הליכה קבועה על הברכיים בהחלט עלולה להצביע על שיבוש תנועתי מסוים. אם מדובר בדבר שקורה רק מידי פעם אז זה ממש לא בעייתי אבל אם הדבר הולך ומתבסס ומגיע על חשבון זחילה ועל חשבון הליכה, כדאי לברר את מקור הבעיה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וחודשיים במבוכה
    אניטה
    12/01/2011

    נכדי בן שנה וחודשיים מבקר בגן מגיל חצי שנה,מפותח וחייכן בדרך כלל.
    לאחרונה מגיב בבכי כשנגשים אליו .כשהגננת פונה אליו או כשאני בא לקחת אותו מהגן.
    מחייך תחילה ואז מעקם את הפנים ומתחיל לבכות.האם להתעלם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה וחודשיים במבוכה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/01/2011

    הי אניטה
    פורום זה עוסק בנושאים התפתחותיים מוטורים. נסי להפנות שאלתך לפורום התנהגותי, פסיכולוגי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעד ראשון אצל תינוק עם גמישות יתר
    אמא קרן
    12/01/2011

    היי,
    התינוק שלי בן שנה וארבעה חודשים ועדיין לא הולך.
    לפני חצי שנה בערך, עקב איחור בהתפתחות (הכל קרה מאוחר: הרמת ראש, ישיבה, זחילה על 4 (על הגחון הוא כמעט לא זחל) וכו') רופאה של טיפת חלב קבעה שיש לו גמישות יתר, והאחות שלחה אותנו לאבחון התפתחותי. המאבחנת לא התרגשה כלל מהאיחור, היא קבעה שהמצב כך כתוצאה מגמישות היתר. היום הוא עדיין זוחל על 4, מחזיק חפצים ומתקדם איתם, אבל עדיין חסר ביטחון בהליכה. השאלות הן:
    1. האם המצב נורמלי בהתחשב במצבו?
    2. האם כדאי לעודד אותו להליכה (כמו להצמיד לקיר ולומר לו לבוא)?
    3. עד מתי להמתין לפני שאקח אותו שוב לבדיקת התפתחות?
    תודה רבה, קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעד ראשון אצל תינוק בגמישות יתר

    בוריס
    04/12/2011

    היי,
    התינוקת שלי בת 9 וחצי חודשים ועדיין לא זוחלת , יושבת ולא הולכת .
    לפני כמה ימים - בטיפת חלב בבדיקה שגרתית , עקב איחור בהתפתחות רופאה של טיפת חלב קבעה שיש לה גמישות יתר, נתנה הפניה ושלחה אותנו לאבחון התפתחותי ( יש לציין שהיינו אצל רופאת ילדים בקופת חולים מאוחדת ושם אמרו להביא סיכום לידה - למרות שיש להם במחשב ,ולמלא טופס של הורה להתפתחות הילד , בקיצור נפנו אותנו ) .יום למחר קבענו עוד הפעם פגישה עם רופא ילדים והיא לא הייתה , בכל מקרה עזרו לנו למלאות את הטפסים הדרושים , ועכשיו אנחנו במרץ נגד הזמן מנסים לקבוע את תור למכון להתפתחות הילד .מה עושים ??????? יכול להיות שזה לוקח הרבה זמן עד שהיה תור בכלל ומה עושים שם ? אבחון ראשוני של נויירולוג ואורטופד ????? האם המאבחנת לא תתרגש בכלל מהאיחור, ???? כי זה קורה , בפורום הזה ראיתי מכתב די דומה למקרה שלי , רק שאני לא רוצה שהילדה שלי תגיע לגיל של שנה ו4 חודשים ולא תוכל חס וחלילה ללכת , אולי אנחנו סתם בלחץ או שזה באמת מצריך את המאמץ ולימוד של התינוקת עם כל מני תרגילים לשיפור הזחילה בתור התחלה ???
    1. האם המצב נורמלי בהתחשב שעד 4-6 חודשים ההתפתחות הייתה יחסית רגילה ?
    2. האם כדאי לעודד אותה לזחילה ואם כן איך ?
    בתודה מראש בוריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעד ראשון אצל תינוק בגמישות יתר - תגובה

    דבי גרוס דולב
    04/12/2011

    הי בוריס
    לצערי לא אוכל לייעץ בנושאי תורים ודעתם של מומחים אחרים אבל אוכל לתת את דעתי על התפתחותה המוטורית של ביתך.
    אנו מצפים לזחילה עד גיל 10 חודשים וכן להתישבות עצמאית. עד שהתינוק אינו מתיישב באופן עצמאי מאוד מומלץ לא להושיב אותו על מנת לא לגרום לדילוג על זחילה וגם מפני שגופו אינו ערוך לכך עדיין.
    למרות שאין עדיין עיכוב יש לתת את הדעת על המצב ההתפתחותי בשל האבחון של גמישות יתר. גמישות יתר מתלווה פעמים רבות לטונוס שרירים מעט ירוד ושתי עובדות אלה בהחלט עלולת לגרום לעיכובים התפתחותיים בעיקר בשלבי הזחילה וההליכה.
    העיצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא להקדים ולקבל אבחון וטיפול באופן שונה וזאת ע"י מדריכה להתפתחות תינוקות. שיטה זו, בה אני עובדת מסתכלת על ההתפתחות כולה ולא רק על הסימפטום. התרגול הוא ידידותי לתינוק ושם דגש גדול על חשיבות הזחילה על 6 ולפני הכל על טיפול בגמישות היתר. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צעד ראשון אצל תינוק עם גמישות יתר - תגובה

    אורנה עטאר
    12/01/2011

    שלום קרן,
    העיכוב בהליכה הוא ככל הנראה כתוצאה מגמישות יתר, אך זכרי כי אנו רוצים לראות הליכה עד גיל שנה וחצי ולכן אינו באמת בעיכוב עדיין.
    מאחר והוא אינו בעיכוב חשוב לתרגל איתו את מה שאת מכנה "חוסר בטחון" וזה את מערכת שיווי המשקל שלו.
    אתגרי אותו בגן המשחקים, נדנדי דברים שהוא נתמך בהם בכדי שילמד לאזן את עצמו. תני לו המון חוויות של תנועה במרחב בכדי לשכלל את מערכת שיווי המשקל שלו וכל אלו יובילו אותו להליכה עצמאית.
    חשוב לי להזכיר כי הליכה באמצעות חפצים או ידיים לרוב מעכבת הליכה עצמאית כי הוא אינו לומד להסתמך על מערכת שיווי המשקל שלו אלא על אחרים.
    במידה ותראי כי אינך מגיעה לתוצאות בתרגול לבד - שקלי לראות מדריכה להתפתחות תינוקות - תוכלי לקבל מגוון תרגילים שיובילו את בנך להליכה וליציבה נכונה.
    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה
    דיאנה
    12/01/2011

    יש לי תינוקת בת ארבעה חודשים.. מתפתחת יפה.. חייכנית ומקסימה (=
    לאחרונה, בשבועיים האחרונים היא מתחילה לבכות בהיסטריה כל פעם שהיא רואה אנשים שהיא לא רואה על בסיס יום יומי.. היסטריה פשוט לא נורמלית שמאוד קשה להרגיע אותה ממנה. השאלה שלי למה זה קורה והאם יש משהו שאני יכולה לעשות בנידון כי זה מאוד מתסכל כאשר באים אורחים או שאנחנו מתארחים והיא צורחת בבעתה ככה.
    כמו כן, רציתי לשאול כיצד אני יכולה לגרות אותה לשחק לבד כי היא משתעממת מאוד מהר מצעצועים, אוניברסיטה ועוד כל מיני ופשוט מחפשת להיות על הידיים כמעט כל הזמן.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    12/01/2011

    הי דיאנה
    ישנם תינוקות רגישים יותר לשינויים ולחברת זרים, זה עניין של טמפרמנט. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא להכיל את הקושי של התינוקת שלך ע"י נשיאה על הידיים וחיבוק כשהדבר קורה. יחד עם זאת חשוב לא להמנע מחברת זרים ומשהייה במקומות המאיימים עליה על מנת שתמשיך להחשף לזה להתרגל לאט לאט.
    אני מבינה את התסכול אבל מדובר בקושי של ביתך ולכן כל מה שצריך זה להבין קושי זה. עם התבגרות התינוק הדבר מתאזן.

    שהייה ומשחק לבד הם תהליכים נרכשים וישנם תינוקות שזקוקים יותר לחברת ההורה על מנת להיות רגועים, לא מדובר בשעמום אלא ,שוב, בצורך.
    גם פה חשוב לשלב בין הצורך הרגשי של ביתך לבין העקרונות שלך. לגשת כשהיא זקוקה אבל לנסות אולי לשכב לידה במקום להרים על הידיים, או להרים ולהחזיר למזרון מייד.

    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    דיאנה
    12/01/2011

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה
    שירה
    11/01/2011

    שלום,
    יש לי בן בן שנה ועשרה חודשים ותינוק בן 5 חודשים. הבן הגדול יותר היה הולך לישון לבד במיטת תינוק בלי שנרדים אותו עד שנולד התינוק החדש. מאז הוא לא מוכן ללכת לישון בלי שנשכב לידו (לפעמים הוא מסכים שנשב לידו) ובדרך כלל הוא קם באמצע הלילה ונכנס למיטה שלנו.
    מה אפשר לעשות כדי להרגיש אותו להירדם לבד ולישון לילה שלם במיטה שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    12/01/2011

    הי שירה
    אנו לא עוסקות בבעיות שינה, נסי בפורום שינת תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה אצל הבת שלי...
    חנין
    11/01/2011

    הבת שלי בת 3 חודשים, עד לפני שבוע היא היתה יושנת 6-7 שעות רצופות מתעוררת לאכול ושוב חוזרת לישון לעוד 3-4 שעות,
    לפני כשבוע היא התחילה להתעורר כל 3 שעות כדי לאכול, יש לציין שלפני שבוע החלפתי את התמ"ל,, החלפתי ממטרנה לסימילאק.
    האם יכול להיות שהיא לא התרגלה לסמילאק ובשל כך היא מתעוררת כל 3 שעות בלילה? אם לא מה הסיבה לכך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה אצל הבת שלי...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה אצל הבת שלי... - תגובה

    דבי גרוס דולב
    12/01/2011

    הי חנין
    קשה להגיד מדוע התחילה ביתך להתעוררר בלילות אבל מדובר בתופעה נורמלית, גם אם מקשה על ההורים. תינוקות בגיל זה משנים את הרגלי השינה שלהם עדיין, אולי בגלל החלפת המזון או סיבה לא ברורה אחרת.
    לצערי לא אוכל לעזור בקושי זה. רק זכרי שדברים אלה נוטים להשתנות גם לטובה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדר יום לתינוק בן חודש וחצי
    נעמה
    11/01/2011

    שלום,
    האם צריך להיות סדר יום לתינוק בגיל חודש וחצי?
    אם כן, איך בדיוק עושים את זה?
    כל התקפה של גזים או בכי לא מוסבר משבשת את כל מהלך היום.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני רוצה להוסיף

    נעמה
    11/01/2011

    שבלילה הוא ישן 3-4 שעות וכשהוא מתעורר זה לשעה עד שעה וחצי.
    ביום הוא ישן בין שעתיים ל 3 שעות, ולפעמים פחות. והוא ער יותר.
    אין כרגע שום סדר לא מבחינת הזמנים ולא מבחינת כמות השעות שהוא ערני או ישן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדר יום לתינוק בן חודש וחצי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/01/2011

    הי נעמה
    סדר יום אינו הכרח התפתחותי אלא קיים כעזר ולמען הסדר הטוב. בגיל חודש וחצי קשה מאוד להכניס תינוק לסדר יון. הכל עדיין חדש, השינה לא מוסדרת ויש כאבי גזים ולכן אני לא חושבת שיש סיבה או דרך להסדיר לתינוק את יומו. תחילה חשוב שיתרגל לעולם החדש, יקבל את כל צרכיו כשהוא חווה קושי ורק אז, לאט לאט להכניס לסדר יום.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית דיבור
    קרן
    11/01/2011

    הבן שלי בן שנה ושמונה ועדיין לא מדבר המילים היחידות שהוא אומר זה אבא, אמא ואתא שזה סבתא האם אני צריכה לדאוג ??? חוץ מזה שכל שאר הדברים אצלו בסדר גמור והוא מצליח לתקשר מצויין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית דיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית דיבור - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/01/2011

    הי קרן
    אני אמנם לא עוסקת בתחום זה אבל יודעת מנסיוני שהתהפתחות השפה יכולה להתרחש גם עד גיל שנתיים ובגיל זה אין מקום לדאגה. על מנת לקבל עוד אינפורמציה את מוזמנת לפנות לפורום קלינאית תקשורת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת - שנה וחודשיים שאלה חדשה
    מיכל
    10/01/2011

    שלום שוב
    שאלה נוספת :
    מה החשיבות של שימוש במזרן אורתופדי כאשר מדובר לא במיטה של שנת הלילה אלא במיטת היום (לול)
    וכן במיטה שהילדה מגיעה אליה בלילה, לעיתים לאחר שהיא בוכה (ואני עייפה מאוד - והיא שוכבת לצידי כשעה, שעתיים ולעתים עד בוא הבוקר)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת - שנה וחודשיים שאלה חדשה - תגובה

    ליאת קופיט
    10/01/2011

    יעל שלום,

    ההוראה בשימוש במזרן אורטופדי לפעוטות נובעת לרוב מסיבות בטיחותיות, הוא לא חייב להיות אורטופדי, מה שכן מאוד מאוד חשוב שהמזרן יהיה נח לתינוקת, שהוא יהיה מספיק קשיח כדי להבטיח שהתינוקת תוכל לזוז בנוחות, בזמן שינה בשכיבה על הבטן תצליח להזיז את ראשה מצד לצד ללא חסימה של נתיבי האויר ולא "תשקע" בתוך המזרן.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת - שנה וחודשיים המשך ...
    מיכל
    10/01/2011

    שלום
    בהמשך לתשובתך :
    לגבי "אמבטיה, היא כבר גדולה מספיק כדי לשבת באמבטיה רגילה, האמבטיה שעומדת על רגליים כבר לא ביטיחותית עבורה. ניתן לרכוש כסאות ישיבה מיוחדים לאמבטיה שלנו, המבוגרים".
    ומה קורה אם למבוגרים יש רק מקלחת ולא אמבטיה בבית ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאת - שנה וחודשיים המשך ... - תגובה

    ליאת קופיט
    10/01/2011

    הי יעל,

    אין לך הרבה אופציות לבחירה, מכיוון שיש לכם מקלחת, תאלצי להשאיר אותה לזמן הקרוב באמבטיה אך עם השגחה צמודה. (יש לך אפשרות להוריד את האמבטיה שלה מהרגליים ולהניח אותה על הרצפה, למלא מעט מים ולשבת לצידה על שרפרף)


    בהצלחה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים שעדיין לא יושב
    אורית
    10/01/2011

    שלום,
    בני בן כמעט 9 חודשים. הוא זוחל גחון כבר מגיל 5 חודשים, זוחל ממש מהר וטוב, כחודש ימים עולה לסירוגין לזחול על 6 אבל עדיין חוזר לזחול על הגחון. הוא עדיין לא יושב (הוא גם לא מרוצה כשאני מושיבה אותו בעצמי ומייד זז) אבל הוא כבר עומד, זז סביב שולחן ואפילו עובר בקלות מהשולחן לספה.
    מה אני יכולה לעשות כדי לעודד אותו לשבת? האם הוא מדלג פה על איזשהו שלב בכך שכבר עומד וזז על הרגליים אך עדיין לא עומד?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 9 חודשים שעדיין לא יושב - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/01/2011

    הי אורית
    חשוב תחילה לבדוק מדוע מעדיף בנך להעימד לפני שהוא מתיישב בעצמו דרך עמידת 6. יתכן ויש קשר בין ההשתהות בזחילת הגחון, הסירוב להתיישב וההיעמדות המהירה.
    קשה לדעת אם יהיה דילוג ממשי על שלב אבל חשוב לוודא שהדבר לא יקרה.
    סדר הדברים הנכון הוא עמידת 6, זחילה והתישבות ורק לאחר מכן עמידה .
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן תשעה חודשים שלא זוחל
    שגית
    10/01/2011

    בני בן תשעה חודשים ועדיין לא זוחל. הוא התחיל יחסית מאוחר להתהפך מצד לצד לקראת גיל 7 חודשים, הוא יושב זקוף ללא תמיכה ללא בעיה - אך רק כשמושיבים אותו הוא לא מתיישב לבד, לפני כחודש הוא התחיל סוף סוף לעשות תנועות של נדנוד על שש וקצת לדחוף עצמו לאחור אך מאז אין התקדמות משמעותית אני מתחילה להיות ממש מודאגת. האם מדובר באיחור רציני?
    כשאני מנסה לאתגר אותו או לעשות לו תרגילים הוא די מתנגד, מה עושים?
    האם לחכות עוד או שצריך לפנות דחוף לייעוץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן תשעה חודשים שלא זוחל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן תשעה חודשים שלא זוחל - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/01/2011

    הי שגית
    באופן כללי אנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים. מכיוון שבנך ביצע עד כה את שלבי ההתפתחות בקצב איטי יתכן וגם הזחילה תתעכב מעט. מצד שני, יתכן וקיים קושי שלא רובחן שעיכב את ההתהפכויות ומעכב את הזחילה.
    חשוב לציין שמאוד לא מומלץ להושיב תינוק שעוד לא למד לעשות זאת בעצמו כשאחת הסיבות לכך היא הסיכוי שהדבר יעכב זחילה או אף יגרום לדילוג עליה.
    אפשר לחכות עוד קצת עד לאבחון ולא להתייחס לזה כאל מקרה דחוף ואפשר גם להקדים ולעשות זאת עכשיו למקרה שאכן קיים קושי שלא אובחן. התנגדות בנך לתרגול יכולה להעיד על קושי כזה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום