מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת חצי שנהמרין30/12/2010
שלום!
התינוקת שלי בת חצי שנה, מתפתחת כראוי ומתחילה להראות סימני זחילה (עדיין עם הרגליים קצת באויר).
אין לה בעיה לשכב לא על הגב ולא על הבטן, מסתובבת לשני הצדדים ומאוד רוצה לשבת (אני מנסה למתן את עניין הישיבה).
לפני כמה ימים שמתי לב שכל פעם שאני מחזיקה אותה בתנוחת ערסול - היא מתחילה "להילחם" בזה. עד כה היא הייתה מאוד נהינית לשכב ככה.
היום לעיתים כאשר היא שוכבת על גבה היא דוחפת עם הרגליים לרצפה ועושה מין "גשר" ומרימה את הגב.
אציין שבלילה היא מעדיפה לישון על הצד (מאז שהייתה תינוקת הייתי משכיבה אותה כך מחשש לפליטות) ולקראת הבוקר מסתובבת או לגב או לבטן.
כאשר היא ממש עייפה היא נרדמת בתנוחת ערסול עליי.
רציתי לשאול - האם זה אומר שהיא מקשיתה את גבה יותר מדיי (היות ושוהה הרבה זמן על הבטן) ובגלל זה התחילה להרגיש לא נוח בתנוחת ערסול או שזה עניין של גיל ופשוט היא מנסה להגיד לי שלשכב ככה פחות מעניין אותה כי זה מגביל את שדה הראייה שלה רק כלפי מעלה?
מה אוכל לעשות על מנת לעזור לה קצת במתיחת הגב (במידה וצריך?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת חצי שנה - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי מרין
ההתנגדות לערסול נשמעת לי כמו התנגדות נטו ולא קושי או הקשתת יתר של הגב. עד עכשיו אפשרה ביתך את תנוחת הערסול ועכשיו הוא מעוניינת בדברים אחרים. התפתחותה תקינה ולכן אני לא רואה כל בעיה וגם לא צורך בתרגול מיוחד.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמה מוגברת של חומצה אמינית מתיונין!יהושע29/12/2010
התאומים שלי בני חודשיים וחצי. נולדו בפונדקאות בהודו. בבדיקות דם נתגלה להם רמה מוגברת של החומצה מתיונין. האם זה מסוכן?? הם נשלחו לבדיקות תפקוד כבד ודם ושתן. נשמע לי מפחיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמה מוגברת של חומצה אמינית מתיונין! - תגובה
דבי גרוס דולב29/12/2010הי יהושע
שאלה זו צריכה להיות מפונת לרופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7.5 חוד'שלומית29/12/2010
ביתי בת 7.5 חוד, תקשורתית מאוד, מוטורית הכל תקין. ההברות שהיא משמיעה מסתכמות ב: אהההה האם זה תקין? מתי מתחילים לקלוט ולומר הברות נוספות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7.5 חוד' - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי שלומית
בגילה של ביתך אין עדיין בחינה של השפה וקריטריונים מילוליים ולכן אין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 9 חודשים וכמה ימיםשני29/12/2010
שלום,
יש לי בן בן 9 חודשים. הוא תינוק חייכן, מגיב שקוראים לו ונוח מאד רוב הזמן.
הוא זוחל מאד יפה וגומע קילומטרג' מרשים ביותר. בעייתי היא שהוא לא מראה אפילו סימנים של ישיבה וכשאני מנסה להושיב אותו הוא פשוט "נובל" ולא מחזיק עצמו, כן, הוא לא עושה כפיים, לא מחקה תנועות שחוזרות על עצמן המון פעמים. באופן רגיל אני מאמינה שכל תינוק צריך להתפתח בקצב שלו אך במקרה זה סובבים אותנו המון תינוקות בני אותו גיל או פחות, גם במשפחה וגם בגן וכולם כולל כולם הרבה יותר יציבים ממנו ומשתפי פעולה ממנו אם זה בשירי ילדים של תנועות ידיים ואם זה בכל מיני "תרגילים" אחרים. יש לציין שהוא מבלה שעות רבות על ביטנו מאז שהיה בן חודש וחצי, הוא מרים ראש גבוה, מותח ידיים כלפי מעלה כשהוא רוצה להגיע למשהו, מתהפך ללא כל קושי ככה שלא עושה רושם שהקושי הוא גופני.
לא יודעת אם זה רלוונטי אבל הוא גם מקבל אומגה 3 מאז שהוא בן חצי שנה.
1. האם יש סיבה לדאגה?
2. האם יש מאבחנת שתגיע הביתה ומה העלויות של דבר כזה? (אני מניחה שתפנו אותי למאבחנת.. (: )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 9 חודשים וכמה ימים - תגובה
דבי גרוס דולב29/12/2010הי שני
האם הזחילה שבנך זוחל היא זחילת 6 או זחילת גחון? כי מזחילת גחון לא ניתן להגיע לישיבה. כמה זמן הוא זוחל כך? איך הייתה התפתחותו עד כה? האם את מרגישה חולשה גם במצבים אחרים? אשמח לשמוע כמה שיותר פרטים על מנת לךהמישך בהתיחסותי.
אני מגיעה לבית התינוק בכל מקום, התשלום תלוי במיקום.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשאלותייך...
שני29/12/2010הוא זוחל על 6 מאז שהתחיל לזחול לפני כחודשיים וקצת.
חוץ מעניין הישיבה ומה שסיפרתי בהודעתי הקודמת פיזית אני לא מרגישה שום חולשה, הוא מרים עצמו יפה עד שכמעט כל החזה שלו מתנתק מהריצפה כשהוא על הבטן....
מבחינה מנטלית קצת מטריד אותי שהוא לא מחקה ולא מצליח לעשות פעולות שחוזרים איתו המון פעמים עליהם. כמו כפיים.. הוא מגיב לצלילים, לאנשים, יודע לזרוק את הגוף כדי לעבור מיד ליד כשהוא רוצה... בקבוק הוא מחזיק כבר כמה חודשים, בהתחלה בקבוק קטן ועכשיו גם גדול. ההתפתחות לפי טיפת חלב תקינה, אמרו לנו שיש חשש שרצועת הכתפיים חלשה אך איני רואה זאת לאור זה שהוא כן מרים את חוגרת הכתפיים כשהוא על הבטן ורוצה להגיע למשהו גבוה וזוחל המון על 6 גבוה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשאלותייך... - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי שני
בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי אבל יתכן ויש קושי מסוים שמקשה עליו להגיע לכדי ישיבה עצמאית אחרי זמן כה ממושך של זחילת 6. אין לי היכולת לאבחן ולדעת מה מקור הקושי ללא היכרות על אף הפרטים שהוספת, לצערי. לפעמים מדובר בניואנסים קטנים של תנועתיות אשר עליהם פחות נותנים את הדעת בדרכי הטיפול הקונבנציאונליות ולכן לא אובחנו עד כה. יתכן גם שהדבר יקרה בזמן הקרוב.
לגבי המחוות שציינת- יש מקום לתת לזה עוד זמן, גם עד גיל שנה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ו 8רויטל29/12/2010
בני בן שנה ושמונה, החל ללכת בגיל שנה ושבע בלי שום סיבה שנמצאה.
כיום הולך אך לא יציב וכשממהר מעדיף זחילה. זה לא קשור לשאלה אבל אני מציינת למקרה שאתם תמצאו קשר.
מה שמטריד אותי הוא דווקא ההתפתחות הרגשית,
הוא עדיין אצל מטפלת ועוד חודשיים בערך הולך לגן.
הוא מאוד לא חופשי ליד ילדים אחרים ואני אסביר:
אני הולכת איתו לחוג מוסיקה אחת לשבוע כבר 3ח'
בחוג יש 6 ילדים ו 6 אמהות,
כשהמורה שמה במרכז החדר מלא רעשנים , הוא יושב ומסתכל עליהם, רוצה לקחת אבל לא ניגש... (כמו שכל הילדים עושים), לא בזחילה ולא בהליכה....
אם אני דוחפת אותו למרכז, הוא לוקח רעשן ומשתהה שם (לא מיד רץ חזרה אלי)
אבל מיוזמתו לא ילך לקחת.
כשאנחנו אצל חברים שהוא לא רואה על בסיס יומיומי,
יהיה הגירוי אשר יהיה, הוא מעולם לא ישתחרר ממני. כל דבר שהוא רוצה הוא יבקש שאני אביא לו, ואם אסרב הוא יוותר בלי בכי...וימשיך להסתכל עליו בכמיהה.
אתמול אצל חברה, הינו רק אנחנו החברה וביתה בת גילו. הוא לא נגע בשום צעצוע גם אם נתנו לו אותו ליד... רק כשהן יצאו מהחדר הוא שיחק בחופשיות.
בבית הוא מסוגל לשחק לבד, למרות שמחפש כל הזמן לוודא שאני בסביבה ומבקש שאצטרף אליו אחרי תק'.
עם אנשים שהוא רואה באופן קבוע (סבא, דוד) אין לו בעיה גם ללכת מהבית ונפרד ממני בקלות ובשמחה.....
בבקרים קצת יותר בעצב, אבל ממש לא בבכי ולא קרוב לזה.
ההתפתחות השפתית, מוטוריקה עדינה וכו'....אפילו מקדימה את זמנה.
אני ממש חרדה מהכניסה לגן ואין לי אפשרות לדחות את הגן לספטמבר.
מה דעתכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ו 8 - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי רויטל
לגבי ההליכה- אכן התחילה מעט מאוחר אבל זה נורמלי שבנך עדיין לא לגמרי יציב ומעדיף לזחול כשהוא ממהר. יחד עם זאת אני לא מאמינה שהעיכוב בהליכה התרחש ללא סיבה.
לגבי שאלתך השנייה- יש ילדים רגישים יותר, מסוגרים יותר ועם בטחון עצמי נמוך מעט יותר מאחרים. כל ההתנהגויות שתיארת הן תוצאה של רגישות זו. מנסיוני האישי אני יכולה להגיד שדברים אלה משתנים עם הגיל. הכניסה לגן עוזרת גם היא לשנות זאת.
הימים הראשונים אכן עלולים להיות קשים עבורו וגם עבורך ולכן אני ממליצה לעשות זאת בהדרגתיות וברגישות כלפי בנך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמישות יתרשולי29/12/2010
שלום רב,
בני עוד מעט בו 9 חודשים.
אינו מתהפך, אך זוחל גחון יפה על ידי משיכה סימולטנית של שתי ידיו.
יושב יציב אך אינו מתיישב.לאחרונה אף יורד מישיבה לשכיבה.
לפי המלצתכם לקחתי אותו לאבחון אצל פיסיותרפיסתית,אשר אמרה כי הוא "סובל" מגמישות יתר בעיקר במפרקי הירך ונתנה לי תרגילים המעודדים התיישבות והיפוך(בדגש על "הקטנה וסגירה").
שאלותיי:
1. קראתי על גמישות יתר,אך הנ"ל בדר"כ מופיע בקשר של התיישבות וזחילה.אציין כי ילדי חזק למדי (גם לדעת הפיסיותרפיסתית), ונראה כי בכללי יש לו את הדרוש להתהפכות (על כל פרמטריו)..לפיכך רציתי לשאול האם גמישות יתר בלבד יכולה להתאים במקרה כזה? (הוא אכן מביא רגליים לפה בקלילות,ומגיע עם הברכיים קרוב לרצפה בעת ישיבה).
2. איני מספיקה לתרגל איתו "כמו שצריך"-האם במצב של גמישות יתר יצליח לגשר על הפער לבד? או במילים אחרות - מהן ההשלכות של גמישות יתר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
שולי29/12/2010אגב, לאחרונה אף עובר ממצב ישיבה (רגילה) לישיבה על הברכיים על ידי משיכה של סורגי המיטה למשל...וכמו כן נושא משקל גופו על רגליו באופן תקין לגילו (כשאני מחזיקה אותו באגן עם הגב אלי, עומד יציב על רגליו ושומר על שיווי משקל). מבצע רוטציותבאופן תקין בישיבה ובשכיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמישות יתר - תגובה
דבי גרוס דולב29/12/2010הי שולי
יתכן מצב של חוסר איזון בין פלג גוף עליון לתחתון ובמצב זה יש חולשה וגמישות יתר במפרקי האגן ומתח שרירים גבוה בפלג הגוף העליון. הושבת תינוק שלא למד לעשות זאת בעצמו מחזקת את המתח המוגבר, וזאת רק אחת הסיבות לזה שלא כדאי להושיב תינוק לפני שהתישב בעצמו. סיבה נוספת היא הסיכוי שידלג על שלבים התפתחותיים עכב כך.
בתרגילים שאני נותנת במקרים כאלה אני גם שמה דגש על חיזוק המפרקים ולא רק על הקטנה וסגירה.
אם אכן מדובר בחוסר איזון שכזה הרי שהדבר יכול לגרום לעיכובים בהתהפכות ואף דילוג על שלבים.
לגבי שאלתך השנייה- התשובה הראשונית היא שבסוף כל הילדים הולכים אבל זה לא מספיק. יש צורך לחזק את התינוק על מנת שלא יהיו קשיים בדרך כמו קושי לעמוד יציב וללכת בטוח, לפעמים קושי בריצה וטיפוס מדרגות בגיל מאוחר יותר.
כמו שבוודאי המלצנו גם בפעם הקודמת- מדריכה להתפתחות תינוקות תוכל לראות לעומק את הבעיה ולתת תרגול מתאים גם לעיכוב אבל בעיקר לקושי הראשוני.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 14 חודשמעיין28/12/2010
היי,
בני בן 14 חודש תאום לבת.
מספר דברים מאוד מדאיגים אותי ביחס לאחותו (ונראה גם שביחס לבני גילו):
לא מצביע, לא מוחא כפיים, לא עונה לשמו באופן שוטף אלא רק לאחר מס' פעמים שקוראים לו וגם לא תמיד,לא מנופף לשלום, לא מכניס קוביות בצורות לתוך הקופסה דרך החורים המתאמים (אוהב לשחק עם אחת הקוביות תוך הקפצתה על הרצפה), לא משחיל טבעות אלא אוהב לפרק את מגדל הטבעות, לא מותן חפצים כאשר מבקשים ממנו (אבל מושיט ידו לקבל חפצים), במרבית המקרים לא מבין את הנאמר לו כמו תביא, איפה, תן וכו'.
לעומת זאת מאוד אוהב טלויזיה ומגיב ישר כאשר מזהה צליל/מנגינה/תוכנית מוכרת, עירני לסביבה, אוהב לשחק בכדור ולהקפיצו תוך כדי ישיבה (כנ"ל לכל חפץ שמקפץ קצת). זוחל זחילת שש, עומד והולך סביב רהיטים שונים והולך קצת בעזרת בימבה.
הנ"ל מאוד מלחיץ ומדאיג אותי!
האם המתואר נראה חשוד וצריך לפנות לאבחון?
אודה להתיחסותכן במהרה כי כל יום שעובר מלחיץ עוד יותר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למעיין
מכלה29/12/2010שלום לך:
אני רק אמא ולא אשת מקצוע. אנני יכולה להגיד לך האים יש על מה לדאוג או לא. אבל אני יודעת שבכול מקר שדואגים כדאי לגשת לאבחון. אולי זה ממש כלום ואז תיהי רגוע. ובמקרה שזה משהוא אז חשוב להתחיל לטפל כמה שיותר מוקדם. בגילאים הקטנים האלה הכול הוא בסוגיה חשש כי הם משתנים מיום ליום. אבל אף פעם לא מאוחר להתחיל לעבוד איתם. במקרה הטוב ביותר זה היה מיותר, בטוח לא מזיק.
חפשי מאבחן מוסמך עם מוניטיןו ובנוסף תגשי כבר עכשיו לקלינאית תקשורת מוסמכת שיודעת לעבוד עם הגילאים הקטנים. הרבה מאוד תהליכים תקשורתים מתפתחים לפני שלב המיליםץ בידיוק בשלב שהבן שלך נמצא. אם את לא רגוע חשוב שהילד יהי במעקב ולא פחות חשובה העשייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 14 חודש - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי מעיין
מחוות קוגניטיביות כגון אלו התיארת יכולים להתעכב מעט והופיע מעט מאוחר יותר אבל אני לא יכולה לאבחן ולדעת באופן חד משמעי מה אותר הדבר בהקשר של בנך ללא היכרות אישית ובלי להסתכל על התמונה המלאה. כדי להיות שקטה כדאי להתיעץ עם רופא ילדים המכיר את בנך היכרות אישית יותר, שיראה אותו ויבחן את התפתחותו הכללית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנגדות לשכבעל הבטןיעל רז28/12/2010
בני בן חושיים וצי מתנגד נחרצות לשכב על הבטן. אני מנסהלתרגל איתו כל יוםמספר פעמים אך הוא אחרי מספר דקות מתחיל לבכות.ברור לי כמה זה חשוב להתפתחות שתינוק יהיה על הבטן. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים וחצי
יעל רז28/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנגדות לשכבעל הבטן - תגובה
ליאת קופיט28/12/2010יעל שלום,
אחד המרכיבים החשובים לשכיבה נינוחה על הבטן, היא שרירי גב מאורכים ושרירי בטן רפויים וזאת ניתן לבצע ע"י מס' תרגילים:
- כאשר תינוקך שכוב על גבו, הרימי מעט את האגן שלו תוך אחזקת השוקיים שלו והקפיצי קלות את האגן כנגד הרצפה/מזרן.
- תוך כדי החזקת השוקיים של בנך, עגלי מעט את האגן שלו כלפי מעלה (כלפי הראש).
- כאשר הוא עדיין על גבו- טפחי בנוכחות על בית החזה שלו (הרפיית בית החזה).
- החזקה על הידיים בתנוחת ערסול(כך שרירי גבו מתארכים, שרירי בטנו מרפים ובית החזה לומד "לשקוע") אם יש התנגדות- נסי זאת תוך כדי קפיצות על כדור הפיזיו.
- הצלבות בין יד לרגל נגדית.
לאחר התרגילים הללו, נסי להשכיבו שוב על הבטן וראי אם חל שיפור.
בהצלחה,
ליאת קופיט- מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות תינוק בן 4 חודשים- דחוף!סיסי28/12/2010
שלום.
בני בן 4 חודשים וסה"כ מתפתח טוב לגילו אך דבר אחד מטריד אותי: הוא לא מגיב לצלילים ורעשים חזקים, ברור לי שהוא שומע, אך ברגע ששמים מוסיקה הוא לא מחפש את המקור אלא פשוט מקשיב או ממשיך בעיסוקיו וכן, גם ברעשים חזקים כגון טריקת דלת וכד' הוא נבהל וממשיך הלאה ולא מחפש את מקור הרעש.
ניסיתי לייצר רעשים שונים עם צעצועים ולרוב הוא הגיב אליהם בצחוק ופחות בהפנית המבט למקור הרעש.
אשמח לייעוץ.
תודה.
אמא מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תינוק בן 4 חודשים- דחוף! - תגובה
ליאת קופיט28/12/2010סיסי שלום,
לפי תאורך בנך מגיב לרעשים וצלילים אך אינו מפנה את מבטו לחיפושם, האם זה מתרחש כאשר הוא על הבטן/ גב או בכלל? אני מציעה לך לנסות לגרות אותו עם צעצועים רועשים, התחילי כאשר הצעצוע בזוית ישרה מול עיניו, שימי לב שהוא קולט אותו במבטו, ולאט לאט תעבירי את הצעצוע לצד ימין/שמאל ותנסי לראות האם הוא עוכב במבטו, האם משתמש בתנועות צוואר בכדי לבצע הפנייה של הראש לכיוון החפץ? יש תינוקות עם שרירים מקוצרים אשר מצב זה מקשה על תנועת סיבוב הצואר לצדדים.
אשמח להמשיך לעזור ולשמוע איך זה מתקדם.
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות תינוק- תשובות
סיסי28/12/2010זה מתרחש כאשר הוא על הגב על הבטן לא ניסיתי.
בכללי מאז שנולד הוא נראה כתינוק סקרן אך משום מה נראה שהוא לא מגיב לרעשים כגון טריקת דלת וכד'.
הוא עוקב במבט אבל לא אחרי הרעש אני מנסה לגרות אותו בכל מיני רעשים בשקט מוחלט.
היום עשיתי לו טיפה רעש עם צעצוע בשקט מוחלט נראה היה שהוא מחפש עם המבט ולאחר מכן התחיל לבכות כאילו נבהל.
הוא משתמש בתנועות צוואר מועטות בגלל שריר קצר כפי שציינת ומטופל בטיפולי פיזיותרפיה להארכת השריר.
אציין כי הוא עבר לידה ארוכה 17 שעות שהתחלתה וכולה לווו בזירוז, האם יש קשר?
וכן, הוא מטופל בכרית פיסוק מזה חודש זה אמור לעכב משהו בהתפתחות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה וישיבהחן28/12/2010
שלום בתי בת 8 חודשים.החלה להתהפך בגיל 3 חוד',החלה לזחול גחון בגיל חצי שנה, וכיום ממש רוצה רק לשבת ואפילו מנסה לעמוד.אני ממש מודאגת שהיא תדלג על הזחילה מה אפשר לעשות אני ממש לא נותנת לה לעמוד היא גם נופלת ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה וישיבה - תגובה
ליאת קופיט28/12/2010חן שלום,
אכן בתך מתפתחת יפה ובאמת לא רצוי שתדלג על זחילת 6.
קשה מאוד למנוע את נסיונות העמידה שלה אך ניתן לעזור לה ע"י תרגילים פשוטים שתוכלי למצוא באתר להתרומם לעמידה על 6 ומשם לזחילה אשר תביא אותה גם ללמוד את התנועה לישיבה עצמאית ונכונה.
בהצלחה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים קפוצותרויטל27/12/2010
שלום,
בתי בת 7 וחצי חודשים, זוחלת בצורה תקינה קדימה ואחורה.
שני דברים שמטרידים אותי:
1. בזמן שאני מאכילה אותה, בזמן שהיא יושבת עליי הידיים שלה קפוצות. מתי הידיים כבר לא אמורות להיות קפוצות?
2. בזמן שאני מעמידה אותה , היא מתנגדת רק מעט ולפעמים אפילו בכלל לא.
האם יש סיבה לדאגה?
תודה
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידיים קפוצות - תגובה
ליאת קופיט28/12/2010רויטל שלום,
בגיל 7 חוד' אנו מצפים לראות תינוק כאשר כפות ידיו פרושות והוא עושה בהן שימוש, מחזיק משחקים ביד, זוחלת כאשר כפות ידיה פתוחות, האם ביתך מחזיקה חפצים בכפות ידיה, האם זוחלת גחון או על 6?
את השאלה השניה שלך לא ממש הבנתי, האם את מעמידה אותה? בזמן העמדה כפות הידיים כפוצות? לרוב תינוק מכפץ את כפות ידיו כאשר הוא בלחץ או כאשר יש לו בעיה של תחושתיות יתר בכפות הידיים.
אשמח להמשיך לעזור ולשמוע פרטים מדוייקים יותר.
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהידיים קפוצות - המשך
רויטל28/12/2010הי ליאת,
תודה על התשובה.
היא זוחלת על 6 מעבירה דברים בין הידיים, אוחזת בחפתים, ואף לאחרונה מסתכלת על כפות הידיים ומשחקת בהם.
לגבי השאלה השנייה - השאלה היא ללא קשר לידיים. כאשר אני מעמידה אותה עליי אני יודעת שבדר"כ הם כאילו נעמדים (מתנגדים עם הרגליים) אבל אצלה זה לא קורה תמיד, ואפילו כמעט בכלל לא.
תודה
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה...
רויטל04/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב התפתחותי???אמא מודאגת26/12/2010
יש לי תינוקת מקסימה בת עשרה וחצי חודשים לפי הידע שלי היא עברה את כל שלבי ההתפתחות כמו שצריך: הרימה ראש בגיל חודש וחצי ביציבות הרבתי להניח אותה על הבטן התהפכה מגב לבטן בסביבות ארבעה וחצי חמישה חודשים הייתה מתגלגלת ממקום למקום על מנת להגיע לדברים אבל לא התחילה לזחול עד גיל תשעה חודשים ושבוע.היא זוחלת גחון כך שהיא דוחפת את הגוף קדימה בעזרת הרגליים הידיים מושטות קדימה ומושכות. לפני שבועיים היא התחילה להעמד עמידת שש והיא מתנדנדת קדימה ואחורה אבל כשהיא רוצה לזחול חוזרת לגחון ולא עושה אפילו חצי צעד על שש פרט לכך שהיא נעמדת בעמידה הזו. שמתי לב בימים האחרונים שהיא מנסה לטפס על רהיטים היא מחזיקה במשהו כשהיא על שש ומתיישרת כלומר לא נעמדת על כפות הרגליים אלא על הברכיים.
עד מתי זה נחשב עיכוב התפתחותי עד מתי זה נכון להתחיל לזחול על שש האם לפי התיאור שלי את רואה בעיה או שזה משהו קיים אצל עוד תינוקות האם יש מקום לדאגה?
אשמח מאוד לתשובה מהירה שאוכל לדעת אם זה דורש טיפול
תודה רבה מראש ושבוע טוב........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב התפתחותי??? - תגובה
דבי גרוס דולב27/12/2010הי אמא מודאגת
אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. ביתך כבר נמצאת בגיל זה והייתי אומרת שאולי אפשר לחכות עוד קצת אבל מכיוון שהיא כבר מנסה להיעמד, לפני שהתחילה לזחול, ישנו סיכוי שקיים גורם במערכת התנועתית שלה שמקשה על זחילה אך מעודד עמידה, כגון זקיפת יתר בגב. לא אוכל להגיד בוודאות אם אכן מדובר בקושי ובאיזה. אבל למען הסר ספק ולמען זה שלא יגרם דילוג על שלב התפתחותי כן היייתי ממליצה על אבחון.
המלצתי לאבחון היא עם מדריכה להתפתחות תינוקות שתאבחן ותמליץ על תרגילים לעידוד הזחילה .
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות תינוק בן 8 חודשיםדלית26/12/2010
בני המתוק בן 8 חודשים. (נולד בשבוע 36+6) עדיין לא זוחל ממש בצורה תקינה, האם זה בסדר?? הוא זוחל רק במקום בו אני שמה אותו, בשטיח או בסמיכה...
פעולות שהוא עושה: מתהפך מבטן לגב וההפך, יושב יפה (אך עדיין לא יושב בעצמו אלא כשאני מניחה אותו), מסתובב סביב ציר, זוחל אחורנית, זוחל זחילת גחון, לאחרונה החל לזחול על 6 וגם על 4, מרים את הראש יפה כמובן... באופיו הוא ילד חייכן ביותר, צוחק המון, גם מתעצבן מידי פעם, די אנרגטי לפעמים, ולא יודעת אם זה חשוב אך אציין בכל זאת - הוא מתקשר מאוד יפה עם הכלב שלנו, מדבר אליו, מושך לו באוזניים ונהנה ממגע הכלב עד לכדי התפקעות מצחוק...
האם הכל נשמע בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תינוק בן 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב27/12/2010הי דלית
הכל נשמע בסדר גמור חוץ מדבר אחד והוא נושא ההושבה. מאוד לא מומלץ להושיב תינוק לפני שהדבר קורה מעצמו. הושבה מוקדמת עלולה לשבש את ההתפתחות המוטורית הטבעית ולגרום למתח יתר בגב ואף לפעמים לדילוג על שלב הזחילה. נסי להמנע מכך וכמו שזה נשמע, בנך כבר ממש בדרך לזחילה ולא נמצא בעיכוב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10 חודשייםאני26/12/2010
ערב טוב,
ביתי בת 10 חודשיים ומיזה כחודש אני מריגשה כי התחילה ממש להיות דעתניתץ
האם הגיוני? היא יודעת כבר מה לדרוש וממי?
ברור לה מאוד מה היא רוצה. היא עושה עם הראש לא לא כשלא רוצה לאכול,לשתות וכדומה.
היא בוכה בצרחות אם בא לה על משהו ואני לא נותנת לה (גם מאבא הסבתא הדודות).
אני ממש מרישה שהיא כבר גדולה ומנהלת איתי משא ומתן.
אני לא יודעת כמה היא מפותחת לגילה.
היא קטנטונת אחוזון 15 נולדה 2700 אם יש צורך לדעת.את שלבי הרמת הראש, התהפכות, זחילה, עמידה עשתה מהר .כבר בגיל 6 חודשיים נעמדה לבד.
היא יודעת לתת נשיקה באויר כפיים ידיים על הראש. מבינה עניין.
אני רוצה לדעת האם בגלל ההתפתחות שלה הגיוני כי היא נהיתה דעתנית? האם יש צורך לבדוק טוב מה המסרים שאנחנו מעבירים לה? מה מאשרים ולא מאשרים לה?
זה מוקדם מידיי?
אשמח מאוד לקבל תשובה מתי צריך באמת להיות ההורה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10 חודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב27/12/2010הי אני
התפתחות העצמאות ותחומי המקום האישי אכן מתחילים סביב גיל זה ואין קשר להתפתחות המוטורית. כדי לקבל עיצות מעמיקות על דרכי התמודדות אנא פני לפורום העוסק בתחומים ההתנהגותיים.
בברכה
דבי גרוס דולבס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהויקי26/12/2010
שלום ,
בתי בת 1.3 שנה מפותחת מוטורית אך לא מדברת (מדברת רק בשפה שלה) אך מבינה הכל . הולכת לגן כבר חודשיים שבזמן אחרון הייתה חולה ולא הלכה לגן במשך שבועיים. לאחר חזרתה לגן שוב התחילו הבכי של הבוקר ומה שהכי מתריד אותי – מאז שהיא התחילה ללכת לגן גננת מספרת שהיא משחקת עם משחים ומרגישה בנוח רק כשיש מעט ילדים (עד 5) ברגע שישנם יותר ילדים הילדה שלי נצמדת לגננת או לעוזרת ולא זזה מהן.
בבית היא ילדה עצמאית ,חייכנית ומאוד אקטיבית , כשאנחנו יוצאים לגן הציבורי אין לה שום בעיה עם כמות האנשים שנמצאים שם או לכמות האנשים שבאים אלינו הביתה, התנהגות זאת מתרחשת רק בגן
מה זה יכול להיות? למה זה? תעזרו לי – כואב הלב לראות את הילדה בוכה כל בוקר ועיניים עצובות שלה
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב27/12/2010הי ויקי
שאלתך שייכת לתחום ההתנהגותי ולכן יש לפנות לפורום המתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
(1).jpg)